- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 12T Pro - kétszínű, mint a kétszázas
- Mobil flották
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
2030-tól jöhet el a Hyper-NA EUV berendezések kora
ph Az ASML bizakodó az új technológiát tekintve, és a piac is reálisabban szemléli, mint korábban.
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
A Realme bemutatta a GT 6-ot, Európában is kapható a telefon
ma Ráadásul bevezetési akcióval indítják az értékesítést ajándék fülhallgatóval és gyorstöltővel.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zsohi
őstag
válasz
Runner_fxr #164186 üzenetére
Ezt a videót látva már bánom, hogy nem ez a szett mellett tettem le a voksomat.
A fóliát nem hiszem, hogy tönkre tudnád tenni, elpusztíthatatlannak tűnik és a ragadósságából se vesztett semmit.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz
Teasüti #164205 üzenetére
Használj szappanos vizet és akkor a helyére fog ugrani, volt már, hogy nekem is szükségem volt rá. A felfújáshoz kompresszor hiányában még annyit megpróbálhatsz, hogy a szelep magját eltávolítód és megpróbálod kézzel a lehető leginkább kifeszíteni a külsőt a felni külső peremére és pumpálj gyorsabban.
Vagy ezek: [link] [link](#164210) metrion: Mehetett volna az víz nélkül is, az csak egy nagyon vastag ragasztószalag.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz
ZolkoW #164253 üzenetére
Féktárcsás fékeknél nincsen semmi ilyen, a fizika végzi a dolgát.
Arra gondolnék egy fékolajcsere nem ártana annak a féknek, illetve a nyereg belső részét ki kellene takarítani és a dugattyúkat fékfolyadékkal vékonyan megkenni, mert szerintem ragadnak.https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
Rá kell ülni a bringára, 178-as magasságomhoz most vettem XL-es vázat és úgy érzem minden eddiginél jobban passzol hozzám.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz
Hasaggymeg #164424 üzenetére
Az tuti, ott vannak a Nicolai vázak S méretben 485mm-es reach-csel, míg néhány konzervatívabb gyártó még csak 470mm-nél tart XL-es méretben.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz
metrion #164624 üzenetére
Ez egy baromság úgy ahogy van, a SRAM szinte h*gy*rt-sz*r*rt kínálja a portékáját ha nagy tételben vásárolsz tőlük és a bringádat az ő cuccaikkal szereled A-tól Z-ig. A teljes OEM piac az övék gyakorlatilag, Shimano hajtást a középkategóriában szinte nem is látni.
(#164632) jjeahh: Mégy egy dropper, egy zárható tag és készen is van a dzsungel, egy igazi esőerdő, néhány éven belül még az élet is kialakulna ott.
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz
Teasüti #164852 üzenetére
24 psi-re fújom a kerekeimet és már az is relatíve keménynek hat megnyomkodva.
Az első kút eredményei hitelesnek tűnnek, így zintereneten' keresztül. 20 psi nyomás alatt kezdem érezni, hogy keményebb kanyarokban leakar fordulni a külső a felniről és ilyen nyomásérték mellett a parkban azonnal is kukáznám a felnit, 35 psi nyomáson meg pattog.https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
A napokban megérkezettek az új külsők egy pár Maxxis Minion DHF Wide Trail EXO 'Dual Compound' képében és besz@rás milyen jól gurulnak.
A korábbi Magic Mary-k olyanok voltak, mintha egy dög nehéz horgonyt vonszoltam volna magam után. A Nobby-val és az X-king-gel persze nem vetekszik, de azért na egy dh külső is lehet haladós.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz
B-L-A-C-K #164992 üzenetére
Az RT86 hajlamos a túlmelegedésre, ha öregasszony katonájaként ereszkedsz hosszasan.
A Hope-nál a szegecsek könnyen beleérhetnek a féknyeregbe, így azok csak is Hope fékekkel kompatibilisek 100%-ban. [link], ha befér jó választás lehet.
A SRAM Centerline tárcsákkal semmiféle tapasztalatom nincsen.Azt még hozzátenném, hogy 160-as méretben ezek a "kétrészes" tárcsák baromságok és sok esetben csak rontanak a helyzeten mivel a hőátadás eléggé korlátozott az illesztéseknél és általában nehezebbek is. Egyrészes tárcsák között pl: Trickstuff, Hope, Galfer, de a Magura Storm HC is jóféle.
(#164968) jjeahh: Az brutális, hogy a Nukeproof pedálnál még vannak tapadósabb darabok is, már többször is majdnem zakó lett belőle, hogy a pedál nem engedte a cipőm és azért ez egy platform pedálnál nem semmi egy dolog.
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
Ma reggel megérkezett a hardver amivel fel tudtam szerelni az autóra a tetőcsomag tartót, örültem is mint maki a farkának, mivel már most hétvégén nyílik az egyik helyi bringa park és már bőven mehetnékem van. Szépen fel is ment minden, faterom tanácsára rápróbáltam a bringatartót és a bringát, ha probléma van ne szombat reggel derüljön ki. Volt probléma, a tartó karja túl rövid volt a vázhoz és csak úgy érte el, hogy az első kerék már rég a levegőben lógott.
Egy Thule 532-ről van szó ami szépen kiszolgált már több éve gondtalanul eddig, az utódja egy Thule 599 lett, az egyetlen egy modell ami megbirkózik az új bringával és a hétvégéig be tudtam szerezni, mert ki gondolta volna ezekből is készlethiány van.
Maga a tartó meglepően stabilan tartja a bringát, nem tartok tőle, hogy elhagynám, ha átmennék valami alacsony alatt lehet a tetővel együtt tépné le a bringát. A bringát felszerelni nem valami egyszerű és elég szarakodós is, de legalább nem szükséges egy harmadik kéz növesztése. Az ára, az horror!https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz
f4lcon #165344 üzenetére
Ez mind szép és jó ahogy le van írva, de nekem még gyerekként is gondot okozott, hogy a tengely mindig meghajlott és a csapágygolyók állandóan beleették magukat a csészébe. Saint, vagy XTR agyam viszont még sose volt.
(#165349) marel09: A SRAM szinte h*gyért-sz*ért árulja a portékáját, ha az ő termékeikkel szereled fel a bringádat A-tól Z-ig és ha elég nagy tételben vásárolsz. Shimano-val szerelt bringával alig találkozni a középkategóriában.
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz
maximilian4 #165362 üzenetére
A On-One nem valami jó minőségű acélcsöveket használ, de az, hogy a valóságban ez mint jelent az már más kérdéses. A lentebb/fentebb látható NS Eccentric az egyik legolcsóbb minőségi(Tange) acél monti.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
A mai nap végre lehetőségem volt igazán kipróbálni az új gépet, hogy a bike parkok végre kinyitották kapuit.
Az új bringa tartót is fel lett avatva és majdnem sikerült is elhagynom a bringát az autópályán 100-as tempónál, szerencsére nem fordult le, de én majdnem felfordultam az ijedtségben ahogy hallottam lecsapódni az egyik tartókart.
Valószínűleg én voltam a hibás, hogy túlfeszítettem a leszorító kart, de így is és úgy is gáz.
Cserébe a bringa nem okozott csalódást és nem is gondoltam volna, hogy lehet ekkora különbség bringa és bringa között. A hátsó felfüggesztés teljesen újradefiniálta amit eddig gondoltam a vaj puha csillapításról, úgy suhantam át minden felett, mintha csak lebegtem volna. A letöréseket és a félresikerült ugrásokat is sokkal jobban abszolválta a régi DH vasnál( [kép] ) annak ellenére, hogy 165mm-es rugóúttal rendelkezik. A levegőben is biztosabbnak éreztem magamat rajta és jobban el is mertem magam engedni, mint korábban. A Maxxis Minion DHF külsők egyszerűen parádésok, tapadnak és kiszámíthatóak, erős fékezés alatt a Magic Marry külsők szerettek elmászni, de ezeknél ilyet egyáltalán nem tapasztaltam. Megoldásra váró problémák és furcsaságok azért akadtak. A váz XL méretű és én 178 magas vagyok, baromi jól érzem magam a bringán, minden f@sza, kivéve az üléscső ami túl magas és ilyen [link] ugartokon az ülés belever a hátsómba ami igen parás. A 26-os dh gépet sokkal fürgébbnek éreztem, ez olyan iszonyatosan lomhán indul meg, mint a korai turbós autók túlméretezett turbóval, de amint összeszedi magát ijesztően megindul amihez mindenképpen időre lesz szükségem mire megszokom. Az érdekesség az, hogy mikor a merevfarú esetében léptem meg a 26->27.5 cserét nem éreztem ennyire szignifikánsak a különbséget. Legutoljára, pedig már egyre inkább abba az irányba hajlok, hogy a Fox 36 Factory(2017-es) villám amit korábban "gombokért" vettem a CRC-ről gyárilag selejtes valamilyen formában, zongorázni lehetne a különbséget a bringa elülső és hátulsó fele között. A télen lecseréltem a légrugó egy részét benne egy Vorsprung Luftkappe fejre amitől érzékenyebb lett, de ugyan úgy darabos és "élettelen". A csillapítás viszont frankó...
Na de mindegy, jó volt ez a nap és örülök, hogy nem száradt le a kezem a nap végére. A liftre fel és leszállva is kezet kellett mosni és minden kör előtt a bringát is le kellett törölgetni.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz
Napfénysüti #165602 üzenetére
Az 598-at néztem ki én is, de sehol nem tudtam beszerezni a hétvégéig és így lett ez. A bringát sziklaszilárdan fogta addig a pontig amíg el nem engedte... Hazafele már nem volt semmiféle gond, hogy nem feszítettem rá annyira a kerékre.
(#165604) Hasaggymeg, (#165607) maximilian4: Teljesen átlagos emberke vagyok, de mikor kipróbáltam a hosszú 'reach' miatt sokkal jobban szerettem, mint az M-es vázat és ha ezt a bringát egyszer lecserélem szinte biztos maradok ennél a méretnél, de jobban odafigyelek majd az egyéb paraméterekre is.
A droppert azért ki kell engednem mászáshoz egy 10 centit, de teljesen kiengedve 15 centire már alig érem el a pedált.Amúgy lehet majd váltok vissza sima csőre és azzal már nem lesz gond, mivel egy jó 5 centit még mehetne lentebb is, de ott a dropperen a karima és a feje is elég méretes, na meg az ülés se kicsi.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
Egy Marzo 55 Ti-t valtott.
Nem gondolnam, hogy ujra rugos villam lenne, egyszeruen azert mert mar a DebonAir is paradesan jo es sokkal felhasznalobaratabb is egy levegos rendszer szerintem. A Luftkappe tuninggal a 36, pedig maga a bringa sulyatol beul mar.https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
Az SX Eagle sokaknak nem a kedvence, elég ócska küllemre és már az NX se a tartósságáról ismeretes, az SX pedig alatta helyezkedik el a termékskálán. A Shimano MT400-as fékek is az a kategória ami szódával elmegy. Minden más teljesen kielégítő ezen a szinten.
Mivel a magyar árakkal nem vagyok tisztában, így nehezen tudok mit mondani rá,de átszámolva nekem egyszerűen túl drágán tűnik ennyiért, persze ha mást nem kapni és most azonnal kell akkor hajrá.szerk: Most gyorsan ránéztem az árakra és koppant az állam a padlón, rendesen elszálltak...
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
Szerintem simán mehet, de miután kézhez kapnám első dolgom lenne elvinni egy szakihoz ahol korrigálnák a kereket. A küllőfeszességet a lehető legegyenletesebbre húznám és felvinném úgy 110 kgf-ig.
A downhill bringámban egy 28 küllős Sun ADD pro kerékszett volt és mint egyszerű halandó én nem éreztem a különbséget a 28 és a 32 küllős kerék között.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz
Hasaggymeg #166766 üzenetére
Szerintem 2+ meterrol ugrott lapos talajra, a dropper akkor torhetett el mikor talajt fogott es a vaz, pedig megmentette a toloszektol. Ez az en elmeletem.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
A mai nap megvolt a 4. bike parkos nap az új bringával és a szokásostól eltérően most egy olyan helyre mentem ahol nekem kellett feltekerni a hegytetőre. A hosszú tél és a három hónapos semmittevés letette a névjegyét, az utolsó menetre teljesen elfogytam és pont erről készítettem videót egy olyan vonalon ahol még nem jártam. Vágatlanul: [link]
A helyet konkrétan azért is választottam, hogy jobb rálátást kaphassak a bringa képességeire, mert eddig csak viszonylag sík terepen járt és olyan parkban ahol lift cipelte fel a hátsómat a csúcsra és ahogy ott, itt is jól vizsgázott. A mai napig ellene vagyok a kettő az egyben dolgoknak, mert akármikor találkoztam ilyennel az mindig sz@r volt, szóval én a célszerszámok elkötelezett híve vagyok és nem gondoltam volna, hogy egy bringa lesz ami rám cáfol. A könnyebb emelkedőkön nem korlátozott jelentősen és a meredek kaptatókon nem emelgette az első kereket, a sziklás részeken a hátulsó felfüggesztésnek hála szépen lekövette a kerék a sziklákat, így a kerék se kapart el ahogy az néha előfordult már nálam a merevfarún(Nem a képen látható 'egyenesen fel' ősvényen tekertem fel, oda kevés lettem volna). Lefele, pedig mint Aladin szőnyege. Már csak fel kellene nőnöm a bringa szintjéhez...
Holnap pedig lehet ellátogatok ide: [kép]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz
bardi #167082 üzenetére
+(#167079) manager2220: Kanadában.
Toobee és egy néhányan szoktak csoportosan menni pályára innen, ha megkeresed őket szerintem szívesen látnának mindenkit.
Amúgy ma kimentem a szokásos helyemre ahol van felvonó, de bár ne tettem volna. Az idei évben mióta elvonult a tél negyedannyi eső se esik havonta az átlaghoz mérten és e hónap még szárazabb aminek következtében ennyire gyatra szar állapotban régen nem láttam ezt a pályát. Por, por és por, mellé igazi kráterek tömkelege [link]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz
Maximum1 #167229 üzenetére
Megerteni nem tudom ennek mi a pocsom ertelme van.
Ugy ertem, hogy egy ilyen bringat onerobol is megtekersz 25km/h-ig konnyeden es ha belefekszel 40 fole tekerhetoek ezek. Komolyan lejtozni ezekkel nem lehet, kenyelmes embereknek a varosba rohanglani egy elektromos trekking sokkal jobb valasztas, persze az SUV-k is leteznek es jol is fogynak...
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz
maximilian4 #167333 üzenetére
A kerék bele fog ütődni a üléscsőbe, vagy ha ez nem, akkor a váz elülső és hátulsó háromszög össze fog ütközni. Elképzelhető, hogy egyik se fog megesni, de más problémák előjöhetnek. A tag és a hátsótengely rúgóútja nincsen szoros összefüggésben egymással, a váz dizájnja a meghatározó.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz
Toobee #167472 üzenetére
Ilyen helyre egy szivacsbetét köztelező a hátsó kerékbe, a saját káromon tanultam meg mikor egyetlen egy nap alatt amortizáltam le egy Ex511 felnit.
(#167473) INTELligent: A bilincses markolat pont olyan, mint a szerelőállvány, amíg nincsen addig nem hiányzik...
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
Azt mondták nem lesz ma eső...
Elképesztően szeretem ezt a bringát, a droppert kiszerelve egy jó 5 centivel lejjebb tudtam tolni az ülést és most már egyszerűen tökéletes. Most már csak egy low profile ülés és egy olyan droppert kellene találni aminek a felső karimája a lehető legkeskenyebb, mert azért kellene az a dropper... Az elmúlt 5 évben nem sikerült annyit fejlődőm, mint idén eddig 2 hónap elteltével. Az első whip is összejött életemben először, mini whip.
Néhány évvel korábban már szórakoztam a dologgal, de akkora bukás lett belőle a mai napig nem volt merszem hozzá megint.
Egy kis érdekesség a végére, mind a két külsőben sacperkábé 100 kilométernyi bike parkos kör van:
Maxxis Minion DHF, WT, Dual Compund, EXO, TR 27.5x2.5
Első generációs Schwalbe Hans Dampf, Super Gravity, Trailstar 26x2.35https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz
jjeahh #167691 üzenetére
A legszebb az egészben a Minion jobban tapad és sokkal-sokkal nyugodtabb a bringa, mint egy zen szerzetes.
(#167701) Toobee: Egy szett super soft Magic Mary nekem is van itthon, olyan mint a gyurma
és meglepően jól bírja a kilométereket.
Az ilyen versenygumikat néha nagyon jó áron ki lehet fogni gyártótól függetlenül, csomagolás nélkül, belépő árszinten.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz
sebgutkopf #167779 üzenetére
Néhány héttel korábban a fékeim miatt panaszkodtam, akkor pont te jöttél a segítségemre, így most talán rajtam a sor.
Utánolvasás(rengeteg) és némi kísérletezgetés után a fékeim jobbá váltak mint valaha. A fémes fékbetéteim most már hidegen is harapnak, nincsen nyikorgás, konzisztensebb teljesítményt nyújtanak és nem utolsó sorban erősebben is fognak.
Első lépésként a féktárcsát egy 200-as csiszolópapírral a fékfelületre merőlegesen felcsiszoltam, csak annyira, hogy a felülete matt legyen.
Második lépésként a fékpofák felületét csiszoltam le finoman egy gipszkarton csiszoló hálón, fontos, hogy ne papírt használj, mert a szennyeződést amit leszed vissza is kerül a pofára. Égetéssel totál semmire nem mentem, ha csiszolással nem menthető meg a pofa akkor az már szemét.
Következő lépésben 70%+ izopropil alkohollal megtisztítottam a tárcsát és a fékpofát.
Negyedik lépés volt a fék összekoptatása, erre egy nagyon jó megoldást találtam egy autókra szakosodott weboldalon. A lényege, hogy a bekoptatási fázisban a féket ne hagyjad lehűlni és lehetőleg ne fékezzed a kerekeket állóra. Részemről kerestem egy hosszabb lejtőt ahol kellően fel tudtam gyorsulni és eleinte néhány közepes, majd azt követően erőteljesebb fékezéssel vittem fel a fékpofák anyagát a tárcsára. A végén a tárcsán látszódni fog mennyire jártál sikerrel.Ilyesmi lenne a cél:
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz
jjeahh #167932 üzenetére
Oda jobb ha nem megy olaj, mivel az olaj nem összenyomható ugye és ha túl sok összegyülemlett a csavart nem tudod meghúzni, egyébként használj fecskendőt és akkor nem megy bele.
(#167917) bardi: Kempton szalagot használok a montimban, egész jó és szinte súlytalan, de én nem gondolnám, hogy nagyon szeretné a magas nyomást.
(#167910) Maximum1: Beleönteném én a tejet, mert én még életemben nem láttam olyan tubeless összeállítást ami ne eresztette volna a levegőt szigetelés nélkül többé, vagy kevésbé. Tejjel is baromi ritka a hermetikus zárás.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz
maximilian4 #168138 üzenetére
Most, ha ezt a konkrét bringát nézem az itteni helyi árakhoz viszonyítva ez még erősen túl is árazott. Az a 825 000 forint helyi árfolyamon olyan 3600 kanadai dollár és ennyiért bizony ennél fiatalabb és jobb felszereltségű bringát is kapni. Személy szerint a beszerzési árát 2200-2400 dollár környékére gondolnám, ha alkalmi vétel volt 2000 se lehetett. A haza szállítás Észak-Amerikából 500-600 dollár, szóval lehet ezen akár egy laza 1000 kanadai dolláros árrés, ha innen származik.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
-
Zsohi
őstag
Ma sikerült bizonyítanom a legfőbb alapfeltevést a kerékpársportban, soha de soha ne nagyzolj, mert pofára esés lesz a vége... és az is lett. Olyan f@szán felnyaltam a betont, drop to flat és mellé a kemény pre-load is megvolt az elugróról, felütöttem a tagot és ledobott a bringa magáról.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz
sebgutkopf #168508 üzenetére
A 20% nagyon keves, 25-35% a bevett szokas hosszabb rugouttal rendelkezo villaknal. A downhill bringakon neha 40% es mar a bringa sajat sulya alatt is beul a felfuggesztes egy-ket esetben.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
RockShox Zeb: [link] Hatarozottan elfogadnak egyet.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Zsohi
őstag
válasz
Runner_fxr #169341 üzenetére
Kezdőpontként mindig azt a pontot szoktam keresni mikor a villát megnyomkodva még pont nem érzem, hogy le akarná lökni a kezemet a kormányról. A középreállítással az a gond, hogy a visszaút csillaítást elsődlegesen a rugó keménysége határozza meg.
metrion: A "klikkeket" mindig visszafele számoljuk, szóval zárt pozíciótól haladunk visszafele.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/