Hirdetés
Hirdetés
-
A gépház modding sötét oldala. (rewrited)
lo RGB? Világítós ventik? LCD kijelző a gépházban?Biztos láttál már ilyet és lehet, hogy használod is de utána néztél,...
-
Vigor - Végre PC-re is elérhető lett a teljes kiadás
gp Alig négy hónappal az early access változat startja után máris befutott az 1.0 verzió.
-
HMD Skyline - jó szerelés
ma Az eddigi legnagyobb tudású HMD telefon lépett piacra, ami külsejében a Lumia modelleket idézi, más szempontból viszont az utóbbi évek Nokiáinak problémáit hurcolja tovább.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Szakbarbár #16524 üzenetére
Akkor nem jól csináltad, én egy dobozba elrakom a saját használt láncaimat, egy cipősdobozom tele volt velük, és abszolúte semmi kosz nem volt egyikben sem.
Én úgy szoktam hogy fogok egy tálcát, megtöltöm centi magasan, aztán abba a végigsikálom minden oldalról a láncot, főleg a felülről és alulról történő a fontos, hogy a gyűrűk alól is kijöjjön a dzsuva, és általában két kört futok vele tehát leöntöm róla a dzsuvásat, és felöntöm újra a tálcát, és utána jött csak a víz alatt történő öblítés, úgy hogy közbe rázogatod a láncot. Használt brigéciolt meg nem kell kiönteni, lehet ülepíteni, én multi pro-s dobozba szoktam.
Kenésnél meg nem kell szétolajozni a láncot, mert csak jobban gyűjti a koszt, elég ha csak a csapokon, gyűrűk alatt van kenő anyag, tehát csak a gyűrűkre fújsz zsír spray ből, és akkor nem fog átalakulni az egész olajsárrá, hogy mindent tele csesszen kosszal, és ötször annyi brigéciol keljen a mosáshoz, mert annyira tele szennyezi.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Doki-HUN1978 #16554 üzenetére
Újba nem hiszem hogy érdemes gondolkodni, mert rettenet felmentek az országúti árak, 200 alatt csak vicc kategória van.
Ha váltókat is kell cserélni, szóval kb a váz marad, akkor nem érdemes vele foglalkozni, akkor el kell adni úgy, hogy azért menni lehessen vele, aztán venni egy jobb állapotút, és azt leszervizelni, hogy sokáig jó legyen még. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Zoli133 #16565 üzenetére
Attól függ mire használod a biciklit. Sima ide oda mászkálásra tökéletes az altus, ha nincs rommá kopva, hajolva, stb. Ha működik és az neked elég akkor fölösleges. Egyébként meg egy XT technikai színvonala messze jobb annál az altusnál, tehát ha sportolásra van használva, akkor persze nem árt fejleszteni ilyen téren a kerékpárt.
[ Szerkesztve ]
-
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz DjKoxi #16678 üzenetére
Szilikont ne, az talán a silicon nitride kerámia golyóshoz jó, máshoz nem igazán.
Bármilyen kerékcsapágy zsír jó, nem kell a bicikli zsírokat buzizni 10 szer annyiért. Veszel valahol kék traktor, vagy hajó zsírt, az is jó. Két kulcsszó van aminek meg kell felelnie, lökésszerű ütéseknek ellenálljon, valamint vízálló legyen, ezeken kívül szinte abszolút mindegy hogy milyen. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz planbmokus #16753 üzenetére
Trükkös a légtelenítése, meg lehet csinálni koppanósra, de a koppanás után ha jobban húzod, nyúlik így is. Én egyszer 4 és fél órát szarakodtam vele.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz planbmokus #16757 üzenetére
Gyárilag pont hogy szarok ezek az MT fékek, tavaly az expo-n megfogtam kb 20 at, mind szarabb volt mint ahogy én lelégtelenítettem.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz pengemetal #16954 üzenetére
Volt drágább is szerintem, bár nem figyeltem hogy melyik a drágább..
Cube időfutam gépet nézegették meg fotózták sokan, az is 2 felett volt. Én odamentem aztán egyből kiszúrtam egy anomáliát, azt én is lefotóztam, több képet nem is csináltam.. De ezek kiválóak lettek, tessék megszakérteni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #16980 üzenetére
Nyert.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz belaazallat #16983 üzenetére
Szerintem magát a vázat nem sikerült megtervezni.. Teljességgel egy FAIL a konstrukció.
Az összes váltó így húzza előre a láncot, kb ugyan ebbe a szögbe, máshogy nem is tudnak működni.
Lehet okoskodni hogy hátrébb húzod a kereket a csúszópapucsba, de ez nem azért csúszópapucsos hogy huzigáld benne a kereket, valamint a gyorszár úgysem fogná meg, előre rántanád benne a kereked az első izmozás alkalmával, legalábbis a jobb oldalát, szóval szépen keresztbe fordulna a kerék. És szerintem ha teljesen hátra lenne húzva, akkor is odaverődne a lánc, ha belemész egy kis döccenőbe.
Másik hogy a felső forgáspont rugó erején állítasz, hogy távolabb kerüljön a felső görgő a sortól, de akkor meg a váltási teljesítmény fog csökkenni, vagy elmúlni teljesen egy ilyen 11 es szettnél, ráadásul elektromos, szóval nem is fogsz tudni rákorrigálni kézzel, csak kattogni fog de váltani nem. És akkor még mindig ott van, hogy belemész a döccenőbe, ugyan úgy felverődik..
Erre mehet pár menetnyi duck tape, vagy belső gumit kell rá kötegelőzni, egyéb kreatív megoldások annak érdekébe hogy hosszú távon ne lukadjon ki ott a váz, majd ne repedjen el ez a fantasztikus formájú láncvilla.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #16989 üzenetére
Nekem a Superior XP947 es jött be nagyon, 27.5 ös. Persze én is elfogadtam volna sok ilyen karbon csodát, nem arról van szó, hanem a "normális" keretek közt, meg a mit várunk a gyártótól című arányokat szemelőt tartva reális álmodozás határain belül.
947 esnél gyenge a gép, ezért a 29 colos linkelem: [link]Elképesztően jónak tűnnek ezek a vázak, nagyon kis precíz, a 12x142 es átütő miatt meg teljesen feligultam rá.
Alu vázakat már nem nagyon szokták fejlesztgetni, mindenki a karbonra van ráállva, a termék palettákban is már hamar megjelennek a karbon vázak, míg a felszereltségük sehol nincs, ezért is tetszettek ezek a bringák.
Na meg ennek az alkatrészeibe is alig lehet belekötni. Xfactor forgalmazta régebben, sajnos velük együtt odaveszett, most a ridebike kezdte el újra.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Ezek közül nagyon nehéz választani. Nagyon hasonló biciklik, minimális különbségekkel.
Ezeket a fékeket is kéne ismerni tüzetesen hogy rá lehessen valamelyikre mondani hogy na most ez a legjobb, azt az egyszerű hayest egyáltalán nem ismerem, abból az avidból van nekünk is több, de még sose szereltem fel ilyet, a shimano az egy egyszerű holmi de legalább működik, tektro-t nem szivesen vennék abból még nem igazán láttam jót.
Szóval így elsőre vagy a shimano vagy az avid fékeset.
Az a sram agy az a legegyszerűbb szerkezet, kb semmivel nem jobb mint a joy tech.
Kelly's felnik régen repedtek szépen, nem tudom most mi a helyzet vele.
Többi alkatrész közt meg már tényleg minimális a különbség, meg kéne nézni ezt a két drágábbat test közelből, aztán amelyik szimpatikusabb..
De lehet jó lenne még pár kevésbé neves gyártó biciklijét meglesni, hátha lesz köztük olyan aki feltörekvési szándékkal jobb cuccokat pakolt fel.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Trekingre vagy crosstrekingre szerintem nem kell tárcsafék. Egy jó V fékkel ugyan úgy meg lehet állni ha nem mocsárban mész, ráadásul azzal hosszan is tudsz lassítani, ahol a tárcsa elmelegszik.
Csak mostanában minden trekingre felpakolják a tárcsákat, jobban mutat, jobban megveszik.
Egy jó bowdenes tárcsa is fog annyit mint egy középkategóriás vagy akár felső kategóriás hidrás pl egy Avid BB7, csak a fékezés komfortja rosszabb, ahogy nyúlik a felkeményedési pont stb.
Nem fog benne megbuggyanni a fékfolyadék, vagy ha olajos akkor fékolaj 1 év alatt.. Attól függ mennyire megy tele kosszal az adott féknél, meg mennyit fékezel vele úgy hogy szétmelegedjen benne a fékfolyadék. Szóval inkább használat meg üzemóra függő hogy mikor illene lecserélni az olajat. Ezeket az évente 1 szerviz dumákat sose bírtam. Valaki 1 év alatt rommá tesz egy teleszkópot, és kb 5 ször kéne szétszedni minimum. Olyan olajat szedsz ki belőle hogy annak a sár tartalmából a középkoriak várakat építettek. Valaki 1 év alatt be se járatja. Szétszeded aztán kiöntöd a friss olajat.
Ugyan ez a fék, valamelyikből olyan fékfolyadék jön ki hogy arany mosónak hiszed magad annyi fém darabka van benne, amit ha benne hagysz, szépen lebontja belülről a fékedet. Másiknak meg még a színe se ment el.Alkatrész cserére azt írja, ha elmennek a tömítések, stb, azok súlyos ezrekbe kerülnek, plusz nagy öröm őket beépíteni. De ha ide eljut egy fék, akkor általában már az egész szerkezetileg szét van cseszve, és kuka az egész. Valamint az eredeti fékbetétek árai is elég rettenetesek. Mondjuk V fékhez is egy igazán jónak mondható fékbetét sem 500 ft nál kezdődik.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Gizmo94 #17152 üzenetére
Attól függ hogy mihez képest.
Majd amikor nem lesz jó egyàltalán nagy gonddal kiszámolt küllő méret akkor lesz baj, nem az 1mm.
Ha lenne barmilyen tapasztalatod nem is kèrdeztèl volna ilyet. 1mm pontossággal csak gyakorlott kèz tudja lemèrni, ès küllője válogatja melyik mekkora, sokszor előfordul dt ben is köztes mèret amilyet papíron rendelni sem lehet...
Nem ajànlom hogy semmi tudàssal el kezd ilyen szintu alkatreszekkel a kerekfűzés gyakorlàsát. Bár jó alkatrèsszel mindig jobb és egyszerűbb dolgozni, meg mindenkinek más a pènztárca vastagsága, de azèrt na.. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz error(HUN) #17218 üzenetére
Meg tudjuk csinálni.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz error(HUN) #17221 üzenetére
Nem húzod túl a pedálokat?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz error(HUN) #17223 üzenetére
Ezen a linken megtalálod a válaszokat, hívd a számot az ár miatt, de én most nem vagyok bent még pár hónapig. a petrokerékpár
Igen, de az az acél menet ami belekerül, az kívül ugyan úgy az aluba van betekerve, mondjuk ott már nagyobb átmérőről van szó az kétségtelen. Egyébként ki kéne bírnia a 94 kilót ezeknek a hajtóműveknek. Lehet a pedál tengelyén a menet is problémás, vagy egyszerűen túlhúzod.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #17231 üzenetére
Én már láttam olyan elkövetőt aki túlhúzta. Shimano hollowtech hajtóművekbe egy időbe imádták megszakítani a menetet.
Nem beszélve a félre kapatókról, meg a fordítva betekerő specialistákról.(#17232) error(HUN)
Itt mi folyik? Kónuszos agyból iparis készítése?[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz error(HUN) #17236 üzenetére
Tengelyre lennék kíváncsi hogy oldottad meg. Jól látom a csapágyak közé nem került táv tartó?
-
---Lasali---
Közösségépítő
Előfordulnak nem szabványos csapágyak, nem is ritkán!!!
Csapágyboltos két szeme érdekes szögeket szokott bezárni mikor meglátja a bringákból kihalászott mély hornyú golyóscsapágyakat olyan méretekkel amikkel előtte 20 évig nem találkozott.
Ezek OEM gyártmányok, direkt nem kerülnek ki a csapágyboltokba, a csapágy gyárak kimondottan rendelésre gyártják őket az alkatrész gyártóknak.
Valamint léteznek hibrid csapágyak, sok felső kategóriás gyártó használ ma már ilyeneket, ezekbe silicone nitride golyó van, általában a méretük se szabványos, csapágy bolt abszolút kapufa.
Én is pont most várok egy készlet csapágyra Kínából, egy ultra könnyű hátsó agyhoz.
Enyémhez meg pont ma jött meg a kerámia golyós szett.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Van olyan amiben az van, de fejből nem nagyon tudok mondani. Talán american classicnak a magnesium kerekében volt annó. De csomó méretben lehet rendelni full kerámiát, aztán bele tudod rakni az olcsóbb kerekekbe is. Csak azt nem értem, hogy amiket láttam ilyen csapágyakat, legtöbbnek nincs tömítése..
Egyébként a legnyerőbb legszebben futó csapágyazása szerintem a fulcrum, vagy campagnolo gyári kerekeknek van, azok közül is azoknak, amelyik nem mélyhornyú golyós, hanem ferde hatásvonalú. És a felső közép kategóriától már ezek is silicon nitride golyósak. Nagy gonddal ezeket be lehet olyanra állítani hogy nem tudod majd mitől gurul a bicikli annyira..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
A legtöbbet el lehet kussoltatni, ha adsz neki egy kis zsírt, csak télen nehogy bedermedjen, és ne tudjon miatta a kalapács beakadni, vagy csak picit akad be, mert akkor törik, szakad az anyag. El kell találni a megfelelő viszkozitású kenést, és akkor működni is fog a racsni, meg nem is fog szalajtani, és halk is lesz.
Shimano-k pl eleve elég halkak. A többi elég hangos, főleg ami ipari csapágyas és könnyű.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #17275 üzenetére
Én is szeretem a novatecét, először azt hittem zavarni fog, de most pl direkt csak olajat raktam bele.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz error(HUN) #17273 üzenetére
Az a fészek az a csészére fekszik fel, vagy mi történik itt?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz error(HUN) #17279 üzenetére
20km után kireped a ragasztó a francba.
Szóval az agyból a csészét kivetted, és annak a helyére lett egy a csapágy fészek bepréselve?
Innentől kezdve ezzel annyi munka volt, hogy jobban jártál volna ha veszel egy iparis első agyat.
Olajjal feltöltésnek nem látom értelmét. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #17288 üzenetére
Zsíros menetnek a meghúzási nyomatéka is más, zsírozott menetet könnyebb meghúzni.
Egyébként vannak finom illesztésű alkatrészek, amik nincsenek eléggé túlépítve, ezeknél ajánlatos nyomaték kulcsot használni. Főleg ha többször szét, és össze akarod még szerelni. Mert például a legtöbb hajtókarnál az jelenti a biztos össze szerelést, ha kicsit mindig jobban meghúzod mint előtte. Na márpedig ha fogalmad nincs mennyivel húztad meg, akkor ez eleve nem fog menni, ha meg mindig kicsit túl húzod, akkor meg az élettartama jelentősen csökken. Rideg anyagok, feszültségek folyamatos gyűjtése, egyszer csak elreped valami, aztán a tulaj vagy a haragosod lesz, vagy rosszabb esetbe mentőbe köt ki. Ráadásul megsaccolni a nyomatékokat is csak úgy lehet, ha már volt a kezedben párszor nyomaték kulcs, és tudod hogy kb mennyi az annyi. Szóval ezt a kijelentést azért én nem tettem volna meg, már ha így is van.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Zola007 #17281 üzenetére
Azért ezt a dolgot sem raknám bele ennyire, egy ilyen pici skatulyába.
Eleve kb 3 kategóriába lehet sorolni azt az embert, aki cselekszik. Van az aki ért hozzá, az aki nem ért hozzá, meg aki kísérletezik.
Aztán a tárgy, amin az átalakítás folyik, annak az átalakításnak is lehet többféle célja. Pl esetünkben megmódosítjuk a gyárilag megtervezett alkatrészt, de miért? Mert tuningolni akarunk rajta pl súly vagy futás teljesítmény terén, vagy teljesen átalakítani hogy valami mást kiszolgáljon mint amire eredetileg szánták.
Az hogy a csészés agyat átalakította ipari csapágyasra, nem biztos hogy bármilyen kockázattal járt. Főleg hogy a felépítése egy egyszerű, bevált, kerékpár agy gyártók által bejáratott sematika alapján kigondolt. Persze ugye értelme nem sok volt, de mint bevallotta, csak a maga boldogításért tette, tehát kísérletezett, kísérletezés nélkül meg fejleszteni, fejlődni nem lehet. Tehát ő dolga, tegye.Ha meg valaki ért hozzá, átlátja a miérteket, van szakmai tapasztalata, és úgy alakít át valamit, az szerintem megint más. Átalakításokért pedig mindig mi magunk vállaljuk a felelősséget, vagy pofára esünk, vagy sem.
Én láttam már egy pár komoly (vagy akár komolytalantól is) márka által elkövetett olyan hibákat, amin egy józan paraszti eszű ember is ledobja az ékszíjat mert látja hogy teljesen banális a történet. És akkor picit elgondolkozol, hogy az alkatrész amit drága pénzért megvásároltál, olyan gyártótól, ahol azt hiszed hogy vannak mérnökök, vannak tesztelők, van stressz tesztelés, van sok éves tapasztalat, van minőségi gyártás, az mégis mitől egy világi nagy hulladék rakat szemétszardarab ami jó hogy nem hullott ki alólad.
Csak azt akartam érzékeltetni ezzel, hogy miután felfogtuk azt hogy kaphatunk szemetet is a legnevesebb márkáktól is, és szétfújta a rózsaszín felhőt előttünk a szél, hogy akár netán talán az is előfordulhat, hogy az otthon a népembere által kitalált holmi lehet hogy még jobb is mint amit több százfős mérnökemberek összehordanak a precizitás országában, vagy bárhol máshol.(#17290) Runner_fxr
Pedálnál mi sem használtunk soha, nincs is hozzá adapterünk. Stucninál csak azoknál használok amik szét vannak könnyítve, amelyik durung, annál nem.
Hajtóműnél viszont szerintem létfontosságú, egy hajtóművet sem rakok össze nyomaték kulcs használata nélkül. Kivétel ez alól a középcsapágy, mert ott meg szerintem érzésre komolyabb munkát lehet végezni mintha az előírt nyomatékkal betépnéd. Sok váznál a menet végét is jelentheti ha a gyárilag megadott nyomatékkal meghúzod a középcsapágyat.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz rootkiller #17374 üzenetére
Hogy ne tudjon elfordulni semerre sem ha bármilyen fej póz esetén. Tehát ha buksz, a földet érésig a helyén legyen, hogy védeni is tudjon valamit. Szóval eléggé ráhúzom, hogy nehéz is bekapcsolni, de azért enni tudjak meg beszélni.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Bírom aki így önti rá a kenő anyagot a láncra, és utána csodálkozik hogy mindenen olyan vastag olajsár van mintha valami traktorról lenne szó..
Jó lánc kenőből minimális is elégséges.
Ha mindig újrakenjük a retkes láncot nem használunk vele.
Ha borítjuk rá az olajat hogy az egész hajtás tiszta olaj legyen, szintén semmivel nem fog megnőni a hajtás élettartama. Csak felszedi a koszt, minden eltömődik, csirizes lesz a hajtás érzet, környezet szennyező, valamint órákon át lehet utána oldószerezni mire feltisztul.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz GeneraL_XTX #17384 üzenetére
Légteleníteni akkor kell ha levegős, pl felforraltad benne a fékfolyadékot, vagy valamilyen tömítettségből adódó hiba miatt fel levegősödött, esetleg túlságosan ki lettek nyomva a munkahengerek, vagy megunta hogy vissza van nyomkodva fékpofa cserekor, stb.
Ha levegős azt úgy veszed észre, hogy a felkeményedési pont nem határozott. Vagy túlságosan nyúlik, puha marad a fék. Vagy spontán szórakozik veled, néha beesik a kar, néha felpuhul, szóval túlságosan változik a karaktere, hibásan működik.
A fékfolyadék elhasználódása az lehet több rétű. DOT fékfolyadék pl felveszi a vizet, bár a víz nem nagyon jut bele, de ha mégis, akkor a forráspontja leesik, és ekkor hamarabb levegősödik a fék. Ezt cserélni kell.
Aztán fékenként változó, de van amelyiknél jut bele fém törmelék, ez a mechanikusan mozgó és súrlódó alkatrészek kopásából származik, a fémtörmelékes olajat cserélni kell, mert szétkoptatja a féket belülről. Ezt nehezebb megmondani, hogy mikor szükséges. De ha leveszed a féktartály tetejét, vagy nyomsz ki egy kis olajat, és abban látni fémdarabokat, akkor azt a rendszert teljesen át kell mosni. Mondjuk itt már a megbontás miatt eleve lehet hogy légteleníteni kell majd.
De egy hetente többször is használt fékben szerintem 2 év után ideális lecserélni teljesen a fékfolyadékot.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz rootkiller #17387 üzenetére
Mostantól menj bele direkt a kátyúkba.
Egyébként érdekes dolog ez a kérdés, hogy mit bír az országúti, mennyire bírja a kátyúzásokat stb.
Környékünkön eléggé szét vannak járva az utak, meg sok a kis forgalmú út, amiket nem is újítanak fel, na mi meg pont ezeken jártunk a csapattal, meg járok most is csapat nélkül. A versenyeken meg még ki lehetett fogni sokkal-sokkal rosszabbakat, és mi nem fékeztünk soha. Olyan hogy vasúti átkelő, táblára sprintelés ugyan úgy megvolt 50-re, sineken a karbon villa meg előre hátra rugózik centiket ha felülről belenézel.
De hogy így járt a villa, az versenyen mikor nem mutatják a kátyúkat az teljesen természetes volt. Volt amikor azt hittem eltörik. Vázon sose maradt meg semmi a vibrációtól.
40 felett belülve a vázam közepe meg olyan ideges volt, rúgott vissza a pedál bizonyos pedálfordulaton. Mit nyeklett ott a közepe? Álló helyzetbe oldalról többeknek megmutattam hogy a pedált be lehet tolni 1 centivel a bringa vonala fele, annyira kolbász egy ilyen 1300-1400 grammos 58 as váz. 19 ezer km felett járok vele, még megy. Beszéltem olyannal akinek elrepedt a láncvillája, 30 valahány ezer volt benne.
Egyébként én országúti vázat eddig edzés közbe nem láttam eltörni. Edzőmnek anno a campa record hajtókarja a lábán maradt a felétől kezdődően. De abba saját bevallása szerint több mint 100 ezer km volt. Ő pedig 80 kg felett.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz albert8 #17404 üzenetére
[link]
Létezik ilyen küllő mérő, amibe bele lehet akasztani a küllőt és akkor csodásan mutatja hogy mekkora.
De helyettesíthető kreatívan bármivel, még egy jó colstokkal is egész pontosan meg lehet mérni.
Csak az nem mindegy hogy hogy méred, belehúzod teljesen, vagy rányomod, nem engeded hogy a fején akadjon meg stb, kb valahol fél úton van az igazság. De nehogy azt hidd hogy képesek szabványos 2mm enként emelkedő méreteket eltalálni... DT nél mostanában látok köztes méreteket is, azt nem tudom hogy amúgy.. de ha már volt próba fűzés, vagy pótlás van, akkor meg meg tudod nézni hogy az anyába meddig van, aztán ki lehet találni hogy jó-e ha kicsit hosszabb, vagy rövidebb. -
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz albert8 #17408 üzenetére
Azt semmivel nem lehet lemérni, ki kell venni egyet mérésre.
Ez függ a kerék elő életétől, meg mostani állapotától is, valamint hogy milyen kerékről van szó, milyen küllőkről, hol szakadt el, ha megnézte az ember, akkor lehet kiókumlálni hogy érdemes-e az egészet vagy csak egy küllő sor újra fűzni, vagy elég csak a szakadtat pótolni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Zola007 #17413 üzenetére
De míg ezzel szórakozol, plusz ha szépen keresztezve vannak 3-4 keresztre, plusz az agyperem is magas, totál hozzá férhetetlen és annyira eltartja a küllőt a perem hogy baromira kanyarodik, plusz a keresztezésnél még egy kanyar jön, nem beszélve arról hogy a toló mérő vége nem fér bele a dupla falu felnin levő lukba, hogy megmérd mennyire van benne az anyába, addig kifűzöm neked a fél kereket, és tuti pontosan meg lesz mérve, és közbe nem röhög ki a munkatársad hogy mit csinálsz a műhelybe.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #17419 üzenetére
(#17418) DjKoxi
Felszivárgott az olaj az odaút csillapítás/lockout kamrába a felső passzív dugattyú fölé a visszaút csillapítás résztől, most meg nem akar lejönni, mert nem tudod annyira lenyomni a telót hogy a két olaj összezárjon és megnyisson egy szelepet. Ennek nem illene megtörténnie. Manitounak ezek a megoldásai előfordulnak hogy kicsit életképtelenek.
Ha levegős akkor ereszd le, aztán nyomkodjad sokszor, egyszer csak a maradék lent maradt olajnak illene visszahúznia és megnyitni a szelepet a felső dugattyún.
Amúgy nem hogy nem szabad felfordítani, hanem aminek a lábába van kenő olaj, azt ajánlott felfordítani bringázás előtt, hogy a lefolyt olaj kicsit feljöjjön, és újra kenje a becsúszót, perselyeket.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #17427 üzenetére
A Perbáli csodát nem szereti senki szerelni, az úgy lett megtervezve hogy ne lehessen. De szerintem nincs olyan hogy nem lehet, biztos valaki elvállalja. Én még nem szedtem szét egyet se, de kíváncsi vagyok rá. Pista bá' -t kéne megkérdezni a Dr bike -ba, szerintem ő bármire rávehető.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #17463 üzenetére
Én 7 éve használom, csak ilyennel rakom össze a láncom.
Viszont a hétvégén egy sunrace patent szem szerencsésen kiakadt az erdőbe a haveromnak egy lefelébe, persze meg se lehetett találni ment a fogszívás. Én még ilyet nem is hallottam hogy kiakadt volna valakinek. Lehet csak a sunrace ilyen hulladék..Szerk:
Ja hogy most olvastam el úgy a kérdést hogy fel is fogtam.
Én vagy 5 láncba ugyan azokkal a patent szemekkel mentem, nem volt vele baj.
Régi országútis haverjaim is elmentek egy patent szemmel 3 láncot, meg töménytelen kilométert még 8-9 es rendszerekkel.
Minden esetre legyen nálad szerszám, valamint egy pót patent szem, és akkor nem lehet baj. Nem csak ebből kifolyólag, hanem egyébként sem alszik az ördög.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen