Hirdetés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Buds3 Pro - szárat eresztettek a babok
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- 90 wattal tölt a Xiaomi 15
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- VoLTE/VoWiFi
- Vodafone mobilszolgáltatások
- iPhone topik
Hirdetés
-
Elengedheti a köztes generációkat az Intel
ph Sok mérnöki erőforrást lekötnek a frissítések, miközben sokat nem raknak hozzá a meglévő platformokhoz.
-
A gépház modding sötét oldala. (rewrited)
lo RGB? Világítós ventik? LCD kijelző a gépházban?Biztos láttál már ilyet és lehet, hogy használod is de utána néztél,...
-
Hosszabb videón az ingyenes játéknak készülő Ballad of Antara
gp A free-to-play akció-RPG PC-re és PlayStation 5-re érkezik, de pontos dátumot még nem kaptunk hozzá.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz parandroid #206587 üzenetére
Az a kép nem a lezárási mód, hanem a használaton kívüli elhelyezésről szól szerintem.
De én úgy gondolom, hogy így túl széles, tekeréskor útban lehet. -
Friczy
senior tag
válasz Maximum1 #206806 üzenetére
Igazából tök mindegy, hogy kovid turisták vagy sem, a bringásnak elég ideje lett volna felmérni, hogy elfér-e vagy sem. Rosszul mérte fel, előfordul. Viszont balesetet okozott és továbbment, innentől függetlenül attól, hogy a balesetben hibás volt-e vagy sem, meg kellett volna állnia.
-
Friczy
senior tag
válasz bszg@ #206887 üzenetére
kb. 18 éve vettem egy Merida Speedert, az volt az első aluvázas bringám, a villa szintén alu volt. (aszfaltbetyár vagyok, földút csak akkor, ha nagyon muszáj). Amikor naponta közlekedtem vele, erősen éreztem a csuklómat, aztán később vettem egy aluvázas karbon elsővillás országútit, és sokkal kényelmesebb volt a kezemnek. Úgyhogy egy idő után lecseréltem a Merida villáját karbonra, és hopp, 'kisimultak' az utak. (28 mm keresztmetszetű gumi, kb. 6-7-baron) Nyilván egy gödröt megérez az ember, a karbon kényelme inkább a mikrorezgések elnyelésében jelentkezik. Nyilván, aki a 100 mm-es rugóutakhoz szokott, annak nem jelent ez semmit, de egy merev rendszerben, aszfalton sokat számít. A most használt Cube gravelt (szintén alu váz, karbon villa) sem érzem kényelmetlennek, igaz, ezen már 35-ös gumi van, de a 6 bar még itt is megvan.
-
Friczy
senior tag
válasz szimpláncsak #206910 üzenetére
Schwalbe Marathon greenguard
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #207221 üzenetére
Szerintem a cipő is olyan, mint a nyereg, ami valakinek jó, másnak lehet kínszenvedés.
Amikor SPD-re álltam át, akkor egy javaslatra a Specialized MTB Sport [link] cipőt vettem, kemény a talpa, így tekerés közben jó, de szükség esetén lehet benne gyalogolni is. Azóta már a sorozat negyedik darabját használom (>15 év), mindig ennek a típusnak az aktuális változatát (na jó, egyszer ugyanennek a comp változatát, mert akciós volt), nem bántam meg a választást. -
Friczy
senior tag
válasz Tyler Durden #207240 üzenetére
Egy darabig nekem is ez volt, akciós volt, nem sok különbség volt a sport és a comp változat közt, vettem egyet. Aztán szép lassan először az egyik fogasléces szorító rugója tört el, később a másik is. Szerencsére ettől még használható, nem jelentett sok problémát. Azért kellett váltani, mert a betétje a sarkamnál kikopott (ami egyébként természetes, és így jártam a többivel is idővel). Az a műanyag pánt egyébként tényleg sokkal jobb, mint a tépőzár, de nekem nem érte meg az árkülönbözetet.
-
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #207356 üzenetére
Nekem annak idején a Magicshine lámpám csinálta ezt a Sigma kilométerórával, amikor a Trelock LS950-et megvettem, megszűntek ezek a problémák.
-
Friczy
senior tag
válasz venember83 #207575 üzenetére
Amikor a feleségem e-bike-ját megvettük, próbáltam utánanézni, milyen extra karbantartást igényel a Bosch rendszer, de gyakorlatilag nem találtam róla információt. Pedig szívesen elolvasnék ilyeneket, szeretem saját magam karbantartani a biciklijeimet.
-
Friczy
senior tag
válasz Runner_fxr #207652 üzenetére
Köszönöm. Így viszont a korábbi karikatúrának nincs sok értelme, legfeljebb hangulatkeltésre jó.
-
Friczy
senior tag
válasz jjeahh #208171 üzenetére
Én országútin használtam Tufot, nyilván más, mint az MTB, mindenesetre kétféle trutyit árusítanak a Tufohoz, az egyik fajtát előre be kell tölteni, a másik (ez nem fehér hanem szürke) kifejeztten javításra valól. A 'levegő nélkül futnak' kitételt nem igazán értem, ezeket is fel kell fújni.
-
Friczy
senior tag
válasz rétisün #208543 üzenetére
Na akkor részletezzük:
A felállás ha jól értem, az, hogy az első fék a jobb oldali fékváltókarhoz megy, a hátsó pedig a baloldalihoz, ezt kéne megcsrélni, tehát a jobb oldali bowdent (házzal együtt) át kell tenni a baloldalihoz és fordítva.A menet: a bowdeneket kifűzöd a bowdenházból, és megcserled a bowdenházakat is. Viszont a bowdenházak a kormánybandázs alatt futnak, tehát a kormánybandázs leszedése nélkül nem oldható meg a művelet.
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #208852 üzenetére
Goldstar az LG volt.
-
Friczy
senior tag
válasz Lacerta #209714 üzenetére
Hogy a lő- és köpésállónak árult eszköz a garanciaidő lejártát követően elkezd mállani, és aranyárban, vagy úgy sem lehet hozzá kopó alkatrészt találni, ezért mindenki dummikért könyörög.
Ezzel most megleptél. Van Garmin cuccom, és korábban is volt, kezdetben túrázós cuccokat használtam a bringán (régen vistát, utána Oregont, Montanát, utána tértem át Edge-re).
Egyikkel se volt olyan gondom, hogy a garanciaidő után elkezdett volna szétmenni, teljesen jól működtek egész az eladásukig. Egy kivétellel, a Montana elszállt, de az is több év után, valami elektronikai hibája volt, előfordul az ilyen. (nem örültem neki, de ez van)A Garminokban a szoftveres rész jobban zavar. Bringás térkép ide vagy oda, időnként nagyon hülye útvonalat képes tervezni, többször volt, hogy egy-egy településre érve levitt a főútról, elment mindenféle mellékutcákba, aztán vissza, így okozott egy csomó időveszteséget. Valamint kukázták a mapsource-ot, és hozták helyette a Basecampot, amivel képtelenség olyan kényelmesen útvonalat tervezni, mint annak idején a Mapsource-szal. De a tartósságával sose volt bajom. Az Oregon bringás tartója nem volt egy világbajnok eresztés, többször is előfrodult, hogy lecsúszott róla a GPS, pattant néhányat az aszfalton, szétesett, utána megkerestem az elemeket és az elemfedelet, visszaraktam, bekapcsoltam és mentem tovább.
-
Friczy
senior tag
válasz Lacerta #209728 üzenetére
Mitől lenne hekkelés, ha valaki él a gyártó által legálisan biztosított lehetőséggel? A garmin eszközökre felteheted bármelyik ingyenes térképet, semmi olyan nincs a szerződésben, hogy csak a Garmin által készített térképet használhatsz. Ezzel az erővel hekkelés lenne a Windowsra a windows store-on kívül bármi más program feltelepítése is.
-
Friczy
senior tag
válasz Lacerta #209848 üzenetére
Lehet, hogy szerencséd van, lehet, hogy jobban vigyázol a cuccaidra. Vagy ők fordítva. Passz.
Itt a fórumon is sokan használnak Garmint, és nem rémlik, hogy túl sokat panaszkodtak volna a szétmenő, tönkremenő eszközökre. Tehát inkább a fordítva igaz.
Valamint kukázták a mapsource-ot
Nem fejlesztik, de attól még ha feltelepíted, nem romlik meg, és viszi a térképeket is.
Nekem fenn van mindkettő, és én is szivesebben használom a MS-ot.Ez opció Windowson, viszont MacOS-en nem Ja, és ha valaki esetleg megtalálja módját, hogy a Basecampba hogyan lehet beimportálni az eszközön lévő, a Garmin által biztosított kerékpáros térképeket, akkor nagyon hálás lennék. (Lehet akár hekkeléssel, Linux-felhasználóként nem áll messze tőlem ) Ugyanis a Basecampban csak akkor tudom kiválasztani a kerépáros térképet, ha rádugom a GPS-t USB-n keresztül, akkor beolvassa, és lehet használni. Viszont ez meglehetősen sokáig tart, mert nem kicsi a térkép.
Épp azért, mert a gyártó nem biztosította legálisan a lehetőséget.
Attól ez még nem hekkelés. Az lehet, hogy Garmin formátumó térképek előállítása valamilyen szinten közel van a hekkeléshez (az is csak a visszafejtett formátum miatt), de ilyen 'hekkelésre' meglehetősen sok példa van (pl. Linux alatt ntfs formátumú filerendszer, hogy csak egy teljesen más példát mondjak).
Te mindössze a formátumon lovagolsz, hogy az nem nyílt. Nagy kaland. Sok más sem.És az, hogy a Garminba importálhatóak térképek bármilyen forrásból, pont olyan, mint ahogy a Windowsra telepíthetőek programok bármilyen forrásból.
-
Friczy
senior tag
válasz TomMusic #210383 üzenetére
Küllőprizmát nem használok. Reflexcsíkos gumit igen, illetve van néhány küllőre ráhúzva fényvisszaverő cső. Sajnos az a KRESZ szerint nem szabályos, szerintem legalább annyira hasznos, mint a küllőprizma, cserébe könnyebb felrakni, és nincs olyan veszély, hogy leesik.
-
Friczy
senior tag
válasz MPowerPH #210445 üzenetére
A Wet ceramicot használom mostanában én is, mivel a láncot váltogatni szoktam, így nem probléma, ha áll, amikor eltelik a váltási idő, akkor leveszem a láncot, megy fel a korábban tisztított, olajozott, ilyenkor törlöm le róla a felesleget is, amit levettem, tisztítom, szárítom, olajozom, aztán várja a cserét. Ezek a ciklusok a dry lube-bal is eljátszhatók, legfeljebb ha bármiért elázom, akkor rendkívüli olajozás lesz, akár a wettel.
-
Friczy
senior tag
válasz PartyShan #210882 üzenetére
Különálló mérőm nincs, a pumpába építettet használom. (országútinál fél bar ide vagy oda mindegy ) Ott meg az a helyzet, hogy amikor csak rárakom a szelepre, nem mutat semmit, az első pumpálás után van mért adat, mert a pumpáláskor a levegő benyomja a szelepet. Ha a mérődben nincs valami megodlás, ami a szeleptűt benyomja rácsatlakoztatáskor, akkor nem fog rendesen mérni.
-
Friczy
senior tag
válasz csemege86 #224337 üzenetére
Idén én is voltam Siófokon a párommal, persze nem Etyek felé. Így is 130 km volt, 36 fokban nem volt kedvem további kerülőkhöz. Igen, a 7-es mellett kéne megcsinálni Érd-Pettend közt, Pettend után már van bringaút.
Pozitívum, hogy a Kisfalud-Fehérvár útvonalon a Pákozdról jövő bringautat folytatták azon az oldalon, és csináltak egy áttörést a 7-es út alatt, így sokkal kényelmesebb bemenni Fehérvárra.
A még át nem adott útszakaszt kipróbáltuk Fehérvár-Balatonakarattya közt. Székesfehérváron jelenleg a 'semmiből' indul, szóval az út elejére nincs megfelelő rávezetés, de sebaj. Szabadbattyánig jó minőségben csinálták meg, a településen belül mellékutcán vezetve (használható), utána át a 7-es túloldalára, onnan jó minőségben megy fel Kőszárhegyre. Köszárhegyen belül maradt a korábbi bringasáv (ez egy újabb oldalváltást is jelent). Kőszárhegy - Polgárdi közt találtak egy mellékutat, sajnos úgy látszik, csak arra volt pénz, hogy ráfessenek kerékpáros nyomot, az út minősége rossz, az egész útnak ez volt a legrosszabb része. Polgárdin belül néhol érdekes vonalvezetés lakótelepen át, majd egy új szakasz az állomásig, utána megint mellékutcák, ügyesen elkerülték a 7-es utat, néhol jó, néhol tűrhető szakaszokkal. Polgárdi-Füle közt jó az út, Füle belterületén ismét mellékutca, majd ismét széles, jó út Balatonfőkajárig, azon belül megint közút, Balatonfőkajár-Akarattya közt végre a teljes szakasz rendes kerékpárút, onnan a már ismert bringakör.Összességében viszonylag jól sikerült a Kőszárhegy-Polgárdi szakasz kivételével. Azt fel kéne újítani. Az etyeki út kirándulni lehet, hogy jó (a törökbálinti szakaszon nagyon jó minőségű az út, azon már jártam), Balatonra elmenni egy nap alatt viszont nem. Egyszer azért elmegyünk arra is, mert érdekel.
-
Friczy
senior tag
válasz ZolkoW #224339 üzenetére
A rollerrel az a baj, hogy jelenleg szürkezóna, olyan műszaki paraméterei vannak, hogy elvileg semmilyen járműnek nem felel meg a KRESZ alapján, így aztán teljesen vegyes, hogy ki minek kategorizálja. A motor nélküli roller igazából nem jármű, ahogy mondjuk a görkorcsolya sem, így elvileg gyalogos eszköz, viszont a motorossal 20 km/h sebességgel járdán gyalogosok közt kissé veszélyes.
Kerékpár nem lehet a jelenlegi szabályok szerint, mert nem kell emberi erő a hajtáshoz (kerékpárnál feltétel, hogy csak a rásegítő hajtás minősül kerékpárnak 300W és 25 km/h alatt).
Marad a segédmntoros kerékpár, viszont ha megnézzük a segédmotoros kerékpár műszaki követelményet, akkor abba nem fér bele.
Tervezeteket olvastam (teljesítmény- és sebesség függvényében majd lesz belőle kerékpár és segédmotoros kerékpár), de a rendeletet még nem hozták ki. Addig ez eléggé szürkezónás.
Személy szerint pedig veszélyesnek tartom a roller kiterelését a közutakra, a kis kerék miatt sokkal nagyobb az esés veszélye - éljenek a jó minőségű közutak -, a nagyobb teljesítményű rollerekkel meg - ha egyszer segédmotoros kerékpár besorolást kapnak - még a bringautakat sem szabad madj használni, autók közt szórakozni vele - lelke rajta, aki meri)
Szóval ha idodába, lakásba könnyen bevihető cucc, akkor sokkal inkább egy összecsukható bringa, mint egy roller. -
Friczy
senior tag
válasz szuszinho #224353 üzenetére
A 'felháborodás' oka, hogy Budapest-Balaton kerékpárútnak nevezik, ezzel sejtetve, hogy ez a legjobb útvonal a Balaton felé. Ez pedig távolról sem igaz. Nekem még ezzel se lenne problémám, ha ez nem azt jelentené egyben, hogy "na, akkor megkaptátok a Budapest-Balaton utat, ebbe az irányba már ne várjatok többet".
Sajnos a rövid út (Érd felé) forgalmas időszakban tényleg problémás, ha nagy a forgalom, akkor arányosan több a centizgető autós is (sőt, nem is arányosan, mert ha szemből jönnek, akkor sokkal többen előznek sávon belül.
Mostanában évente legalább egyszer meg szoktam tenni ezt az utat, és ha vasárnap jövök hazafelé, akkor már elég forgalmas időszakban érek Baracska környékére, és ott csak meglehetősen nagy plusz kerülővel lehet elkerülni a 7-es utat. Szóval oda tényleg jó lenne egy kerékpárút (pedig nem vagyok túlzottan kerékpárút-párti).
-
Friczy
senior tag
válasz parandroid #224906 üzenetére
Annyit tennék hozzá, hogy vannak esetek (ritkán), amikor szinte csak a hátsó fékkel érdemes fékezni (nehéz, mert nálam is reflex, hogy elsősorban az első féket használom). De jártam úgy pár éve egy késő őszi, télkezdeti reggelen, hogy vékony jégréteg volt az úton, nem is igazán látható, a szokásos fékezéskor kicsúszott az első kerék, szép nagyot lehet esni, míg ilyenkor a hátsóval - legalábbis egyenesen haladva - még óvatosan meg lehet állni.
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #225067 üzenetére
Használtam 130-135 mm adaptert, a régi Merida Speederem 135-ös papucstávolságú volt, a Fulcrum Racing meg 130. Van hátulütője rendesen, szóval vigyázz vele. Stabilnak stabil, de mivel ez az adapter egy, a kerék egyik oldalára felrakható gyűrűszerűség (gyorszáras rendszerekhez jó, legalábbis az, ami nekem volt), így elviszi a kerék középvonalát 2,5 mm-rel. A küllőkkel lehet utána behúzni a kereket ismét középre. Nekem V-fékes volt a bringa, ott elég hülyén nézne ki a 2,5 mm eltolás, tárcsánál nem olyan látványos, de a középvonalra ott is törekedni kell.
Korábban kónuszos országúti kereket használtam (Shimano WH-R valami), ott egyszerűbb volt szétszedni a kereket és a két oldalra egy-egy 2 mm vastagságú távtartót betenni. -
Friczy
senior tag
válasz Fall-N #225411 üzenetére
Váltóbeállításhoz én tyúklábat használok [link] valami ilyesmit, csak nem került ennyibe.
Sokkal gyorsabban megvan, mint az állványra rátenni. Mire az állványt előszedem, beállítom és felteszem a bringát, az alatt az idő alatt ezzel már be is állítottam.Hátsó kerék kiszedése után ugyanúgy rá tudom erre tenni a biciklit, az elsőnél egyszerűen letámasztom a villára. A kerék visszarakásakor meg még jobb is, ha nem az állványon van (legalábbis ejtőpapucsosnál), ha a földön van a kerék, nagyobb eséllyel kerül helyre. Átütősnél szinte mindegy, de ott is ki lehet használni visszarakáskor a bringa súlyát.
-
Friczy
senior tag
válasz lsebestyen #225661 üzenetére
Környéktől is függ. Amikor az Őrségben voltunk Nagyrákoson, éjszakára csak a ház oldalához támasztottuk a bicikliket, lakatolás nélkül. Azon a környéken nincs kerítés sem. Sose tűnt el semmi. De amikor egyedül túrázom, és bemegyek a kocsmába, akkor sem lakatolok (persze olyan helyeken állok meg, ahol szabadtéren lehet enni/inni, de akkor is be kell menni rövid időre, ha másért nem, kikérni az italt), és nem szokott probléma lenni (igaz, egy jól felmálházott bicikli talán nem annyira vonzó az alkalmi tolvajoknak).
-
Friczy
senior tag
válasz vtomi2 #225672 üzenetére
Amikor vagy tíz év után megdöglött a műhelypumpám bementem a közeli bringaboltba (RideBike) és szétnézve megvettem az első szimpatikusat. Arra érdemes figyelni, hogy nyomásmérő legyen rajta (ez azért elég alap), és tudjon legalább 10 bart a leírása alapján (akkor a 8 biztos menni fog vele). Ez épp egy SKS volt, ez többé-kevésbé megbízható dolgokat csinál (bár pont egy minipumpával megjártam ebből a márkából), azóta szépen teszi a dolgát. Dual szelepes, automatikusan vált a két szelep közt. Ha olyan van, ahol a fej tömlővel együtt cserélhető, akkor érdemes olyat választani, korábbi pumpámon volt, hogy a fej elkopott, nagy nyomáson már lerepült a szelepről, csővel együtt cseréltem, aztán évekig használtam az új fejjel.
-
Friczy
senior tag
válasz Gaben92 #225710 üzenetére
Szerintem tök jó
Volt egy hosszú túrám vagy tíz éve belga kollégákkal, Belgium-Magyarország, kb. 1400 km, 9 nap. Na ott lepődtem meg induláskor, amikor az egyik csapattárs (egy akkor nagyjából 53-55 éves hölgy) szandálban kezdte a menetet. Később rájöttem, hogy SPD-s szandál volt, de akkor is szép dolog volt, hogy a teljes túrát ezzel nyomta le végig. -
Friczy
senior tag
válasz csurgoi #226902 üzenetére
Könnyebb, mint V-fék esetén, mert nem kell kiakasztani a féket, amit utána elfelejtesz visszaakasztani A kerék visszatételénél kell figyelni, hogy pontosan menjen vissza, ezen kívül arra kell figyelni (de arra nagyon), hogy kivett kerék esetén ne húzd be a hozzá tartozó fék karját.
-
Friczy
senior tag
válasz andrisbandi #227394 üzenetére
Jó ez az oldal, gondoltam, rendelek róla néhány dolgot, jól jöhet. Viszont vannak kifogyott termékek, ahol azt írják: elfogyott, beérkezés augusztus 30. Most, szeptember 1-jén. Igaz, évszámot nem írtak, lehet, hogy csak jövőre érkezik?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- WHQL aláírást kapott a nemrég kiadott Arc meghajtó
- Kerékpárosok, bringások ide!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Eredeti játékok OFF topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- EAFC 25
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Samsung Galaxy Buds3 Pro - szárat eresztettek a babok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen