Hirdetés
Hirdetés
-
Érkezik a Redmi Watch 5 Lite
ma Szeptember 25-én Indiában lesz az aktivitáskövető premierje, és lehet, hogy marad is azon a piacon.
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
-
Jövő év elején jön a most bejelentett Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
gp Kalóz jakuzák Hawaii-on, azaz újabb őrület vár ránk február végétől.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
LonGleY
veterán
válasz lsebestyen #37099 üzenetére
Én se... mivel bringázok. És én is szórakozni mentem... :Đ
Beteg akkor lesz az ember, ha elkényelmesedik, és pitiáner -5-öktől fél.[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Runner_fxr #37101 üzenetére
Bringás gatyó a farmer alá, felülre snowboardos kabát, ennyi. Még csak el se üt a "normálistól". Váltó póló meg akad. :] Ez montira perfekt, országútin meg minden hülyén néz ki, szóval mindegy.
Inkább tényleg a -10 alatti szakasz érdekes, ahol már kell felülre is aláöltöző, alulra duplán, nameg egy maszk is a sál-sapka alá (+kamásli). A téli bringáskesztyű és a szemüveg meg ugye alap.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Runner_fxr #37103 üzenetére
Hogy? Farmerban, kabátban? Koktélbárba buzulni meg nyilván nem biciklivel megy az ember. Mondjuk az nem is én vagyok.
-
LonGleY
veterán
válasz Runner_fxr #37105 üzenetére
Fél perc a toalettben, váltócucc... problem solved.
-
LonGleY
veterán
válasz Runner_fxr #37122 üzenetére
A bringa olyan mint a séta. Ha bizonyos sebességet szeretnél tartani a légellenállással szemben, akkor lesz belőle sport.
-
LonGleY
veterán
válasz gonger #37124 üzenetére
Amúgy valóban. Dupla rétegű, tömörebb, finom anyagú, széles sál, amit az orrodra is rá tudsz tolni, amikor kell. Nekem is baromi érzékeny a torkom, de semmi problémát nem jelent a "hideg", és spéci cuccokról sincs szó. A legtöbb sál amúgy szar, a kötöttek szóba se jöhetnek. De nem akkora ördöngősség jót találni.
-
LonGleY
veterán
válasz superecneB #37169 üzenetére
Zárt, külön rendszer, nincs köze a konkrét bringához... szóval jap.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Kona váztörés...
Elvileg örökélet garancia...
Az X-Factor megszűnt...Ilyenkor mi a teendő? Nem az én gépemről van szó, viszont én szereztem a srácnak. A garipapír nem lett kitöltve, de a papír megvan, és egy bolttal ki tudom töltetni. Csak ezt az oldalt találtam eddig az ügyben.
-
LonGleY
veterán
válasz fpeter07 #37342 üzenetére
Azért azt megjegyezném, hogy a víz rohadtul nem jó semmilyen csapágynak, főleg a magasnyomásút érdemes a bringától távol tartani. A víz a zsír ellensége. Akkor mosogassa valaki a bringáját, ha időről-időre újra is tudja zsírozni az agyakat, a kormánycsapágyat, a középrészt, és a láncot is kellő hatékonysággal tudja tisztítani, olajozni. Vagy legalábbis tudatában van annak, hogy erre bizony az elázás sűrűségével egyenesen arányosan rendszeresen szükség lesz, és el is viszi szervizbe ezeket megcsináltatni.
Én épp ezért inkább az időigényesebb manuális törölgetés híve vagyok. Azzal nem juttatok fölöslegesen vizet a nemkívánatos helyekre.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Bár a kérdésed értelmetlen, szerintem újonnan Kross-t nem érdemes 130-150 alatt keresgélni, mert nagyon alap felszerelések vannak rajtuk. Egészen használhatatlan szinten. A vázfestés az egyetlen kb., ami kiemelhető náluk. Amúgy ha megtalálod ugyanezeken az árakon a bicót máshol, inkább ott vedd, mint ennél a gyökérnél.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Csak nagytőkés, másokat ellehetetlenítő ürge, amúgy meg egy gyökér. A weboldal meg egy hányadék. Mindegy.
Szerintem sokkal jobban jársz, ha ekkora keretből egy szép használt bringát nézel. 130 alatt nincs használható új monti (dög nehéz, ócska teleszkóp, széthulló váltó stb.). Sajnos a Kross is csak pár éve volt jó, amikor még felkapaszkodóban volt, azóta ugyanannyiért sokkal gyengébb alkatrészeket kapsz évről-évre.
Annyira biztos nem vészes a helyzet, ha nem minden nap gyűrnétek - de mindenesetre én biztos nem áldoznék pénz a linkelt darabokra, főleg nem ilyen női vázas borzalomra. Ezek közül egyedül a Lea-nak van értelmes váza.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Én ezt tudom nagyon-nagyon ajánlani (ha már Kross): Seto
Ez most a 2015-ös modell, ha jól látom, a 2014-esek közt volt egy nagyon szép matt fekete. Itt nem kell szenvedni a teleszkóp hulladékságával, és nagyon suhan. Se nem monti, se nem országúti, viszont 28-as kerekű és tárcsafékes. Amolyan lecsupaszított, nem túlnehezített túrabicó. Tökéletes all-around asztaltgép, ami göröngyös úton se jön zavarba. Egy volt balatoni csajomnak szereztünk ilyet, nagyon bírja, ő ezzel kerülgeti a tavat.
Azért írtam, hogy érdemes lehet használtban is körbenézni, mert 170 helyett 100-ért is megkaphatnátok egy hasonló szintet esetleg. Ezt a női-váz dolgot meg tényleg érdemes felejteni, nem kell az. Legfeljebb egy fél fokkal puhább nyeregre van szüksége a lányoknak.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Maximum1 #37355 üzenetére
Ez ennél hosszabb téma. Felvásárolja a készleteket, alámegy a minimum kisker áraknak mindenféle trükkökkel, aztán még ő ugat, ha más bolt is leengedi az ő szintjére az árait (meg a nagyker, akit ráuszít). Csak az eddig előhúzott jelzőket tudnám ismételni... A másik nyomifaktor az egészben a nagykerek belterjes, igénytelen társasága (Paul Lange, BBB, Biker és társai). Ha tehetném, az egész fost lángszóróval pörkölném ki és újraépíteném az alapoktól a bringaforgalmazást MO-on. Tisztelet a pár normális emberkének és kereskedőnek, akik az említett cégeknél vagy azokon kívül tehetetlenkednek.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz imyourfriend #37390 üzenetére
Attól függ, melyik Shimano láncról van szó. Szerintem ár/érték arányban jó, az XTR/Ultegra láncuk meg az egyik legerősebb és legsimábban futó a piacon.
-
LonGleY
veterán
válasz belaazallat #37393 üzenetére
Amit írtam, az 7-8 ezret megér biztosan.
-
LonGleY
veterán
válasz imyourfriend #37395 üzenetére
Nekem is szakadt már, de nem kéne így általánosítani. Már többször leírtam, de nálam meg felsőkategóriás KMC, Connex meg Sram láncok szakadtak, az XTR nem.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz imyourfriend #37401 üzenetére
Akkor próbáld ki előbb, mielőtt ilyen véleményeket hangoztsz! Sokkal normálisabb kidolgozottsága van mint a legtöbbnek, és nem 20 ezer forint. Igaz, én sem próbálgatnám alatta már a láncokat, épp elég, hogy megúsztam élve azt a pár bukást, ami szakadás miatt volt (az egyiktől olyan 15 centis vérömlenyem volt a combomban, hogy egy hónapig nem tudtam a jobb oldalamon aludni, és egy év alatt múlt el).
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz imyourfriend #37418 üzenetére
Szóval nem tudsz róla semmit az árán kívül... Írtam, hogy az összes többi márka 10-12 ezres (3-4 évvel ezelőtti árak) darabja szakadt, csak az említett nem (és ahhoz képest nem drága). De biztos szar.
Egyébként nincs úgy kikönnyítve, mint a többi márka pimpes lácai. Lárszik rajta, hogy kis tömörke – de gondolom pár grammániásnak ez már nem elég úri szint, ezéárt nem adják horror áron. De felőlem higyj, amit akarsz, csak ne a Shimanot húzd le, ha nem is ismered mindet.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz lsebestyen #37421 üzenetére
nem, Shimano CN-7701 (XTR/Dura-Ace) [kép]
ez nincs így direkte kikönnyítve...
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz lsebestyen #37425 üzenetére
Ja, persze, hogy a 9-esről, az aláírásomban is monti van.
imyourfriend: Azon a kiluggatott Ultegrán nem csodálkozom, hogy cserés lett. De én nem arról a láncról beszéltem.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Narakh #37438 üzenetére
A kis méret mindig meredekebb, azok ilyen gnómok. Nálam a 22+ col játszik, ott a vízszinthez sokkal közelebbi felsőcsövekkel lehet találkozni. A fix kerékméret miatt így megoldható a méretezés az adott típuson belül (nem kell az üléspozíciót annyira felemelni, cserébe így erősebb is a váz). Akkor lehetne hasonló geometriájú a kis gép, ha a kerekei is ugyanannyival kisebbek lennének.
A gari - ha csak nem törik a váz, - igazából lényegtelen. Gondolom nem rohannál ki a géppel azért, hogy megcsinálják az x kilométer utáni váltóállítást...
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Narakh #37446 üzenetére
Most vagy vállalják a visszavételezést vagy sem. Ha igen (főleg mikor törvényi kötelezettség esetleg – itthon pl. az 14 napon belül), akkor az alól nincs kibúvás. Te tudod, hogy milyen feltételekkel vásárolod, és akkor aszerint tudsz eljárni...
FIREBLADE78: Miért, neked milyen villával kéne, ha a FOX nem jó? o_O Persze ha Lefty-hívő vagy, azt még meg tudom érteni. De gyengébbel miért lenne jobb?
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz superecneB #37452 üzenetére
Namost, ha egy komoly féket akarsz, akkor ne szórakozzál mechanikussal! A hidraulikust sokkal ritkábban kell szervizelni, nem kell mikromenedzsment minden induláskor, sokkal jobban adagolható és jobban is fog.
A BB7 sem örökéletű, sőt. A dugattyúi még inkább be tudnak állni, és folyamatosan csesztetni kell a két oldalsó csavart, hogy a tárcsán fogjanak a pofák (a BB5 azért szerencsétlen, mert ott csak egy oldalt van csavar), meg lenyúlik a bowden, amiből aztán vadászhatsz minőségit.
Én BB7-ről váltottam Juicy 7-re - sejtheted, ég és föld... 6 éve használom azóta is... Volt már kétszer teljes szétszedés, munkahenger polírozás, vagy 6 újratöltés, számtalan fékbetét csere, de még mindig bírja. Összehasonlításképp: A BB7-em kb. 2-3 évig volt meg.
Én az SLX / XT / újabb Avid-ok irányába kacsintgatnék a helyedben. Ha lehet, ne évekkel ezelőtti modellt nézz, mert egy álltó helyükben képesek a tömítések roncsolódni, meg a fék maga beállni. Akkor már inkább egy rendberakott használt darabot végy féláron.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Frenky89 #37456 üzenetére
Pfff, nem tudtam, hogy a FOX cheatel...
kerxy: Egyik se. Ha biztonságosat akarsz, akkor vegyél normálisabb U-Lakatot, ne ilyen gagyi 12 millis csörgő-zörgő Keeper-t! Az Evolution széria már megteszi - persze attól függ, milyen bringára szánod. Egy 150 ezres gépre a ~15-18 ezres lakat még így is csak belépőszint. Montira jó lehet a sima, de a hosszított LS már biztosabban átfogja a dolgokat. A Mini-5 méret országútira jó legfeljebb. Megfontolandó egy Flex kábel beszerzése is (van, hogy kombóban árulják a lakattal), hogy az első kereket és akár a nyerget is a rendszerbe köthesd.
A lánc+lakat kombó se rossz, ha hasonló biztonsági szinten van (a weboldalukon jelzik a szinteket), és tudod hova tenni (pl. nem zavar, ha vállon átdobva tekersz vele). Előnye, hogy szabadabban tudsz vele tereptárgyakhoz lakatolni, és autó(s)veréskor is jól jön.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz belaazallat #37462 üzenetére
Nem vagyok lakat-pro, csak a Kryptonite-okat ismerem, mert sokszor használtam, forgalmaztam őket. Nem tudom, mennyire jók ezek a colstokok. Személy szerint én egy vaskos U-lakatra vagy láncra szívesebben bízom a gépet (egyébként nem szoktam arra sem, mindig magammal viszem mindenhova, szórakozóhelyre is).
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz FIREBLADE78 #37473 üzenetére
Már rájöttünk.
-
LonGleY
veterán
-
LonGleY
veterán
válasz redingitell #37488 üzenetére
Akkor tényleg Strava. Az a legjobb felületileg, működésileg, közösségileg. Én Endomondo-ról tértem át rá, szerencsére át tudtam importálni az adataim.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz ricshard444 #37551 üzenetére
De minek össztelós? Használtan se kapsz normálisat annyiból. Helyette lehetne egy jó montid...
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Runner_fxr #37662 üzenetére
Ez a 25 km/h korlátozás amúgy nevetséges. A legtöbb valódi bringás lábból kitekeri a síkon a 30-at alsóhangon. Más kérdés, hogy elég veszélyes lehet ekkora kakaón ülni úgy, hogy havalaki azelőtt nem száguldozott ilyen 50-es sebességekkel..
-
LonGleY
veterán
A bekezdésem második felét is elolvastátok amúgy? Én is írtam, hogy veszélyes lehet, nincs itt semmi ellentmondás.
-
LonGleY
veterán
válasz chris-v #37746 üzenetére
Attól függ, milyen magas és mekkora testsúlyú vagy. A normális nyergek azok, amik középen lukasak, tehát seggkímélők. Minnél nagyobbak az előbb említett értékek, annál inkáb igaz ez. Spiralból van már 7 ezerért is ilyen szigetes nyereg, a határ meg szokás szerint a csillagos ég. Mindenkinek más szélességűre van szüksége, nincs ultimate tanács.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz chris-v #37748 üzenetére
Akkor neked szélesebb, hosszabb (:>), de szintén középen lukas nyereg kell. Az olcsóbb megoldások közt ez egész jó, én 203 centivel és hasonló kilókkal ezt használom. Ez ilyen kis gömbölydednek néz ki, mégis marha jó. De már volt egyéb kényelmes nyergem is, ami meg külsőre kifejezetten laposkának nézett ki.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz Szakbarbár #37781 üzenetére
Centit nézz, általában szokott lenni geo táblázat. Neked biztos, hogy nagy az L, kb. 47 centis nyeregvázcsöves kellene a 169-es magassághoz.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz sestertius #37861 üzenetére
Majd meglátod, ha felteszed a kérdést............
-
LonGleY
veterán
válasz sestertius #37864 üzenetére
Szóval 2 x Shimano BR-M445 hydr. Discbrake 160 mm
Lehet, hogy nem teljesen ugyanott fog a fékfelületen a pofa, és hátul kicsit lelóg.
Vagy simán az is lehet az indok, hogy nem félfémes a pofa, és akkor abban csak a szerencséd, hogy az első nem hangoskodik. Érdemes félfémes összetételűt venni.
Egyébként a tárcsák közt is marhanagy különbségek vannak, egy telibb sokkal simábban fut (de hamarabb melegszik), egy lukacsosabb viszont gyönyörűen tud "ciceregni" fékezéskor.
De ezek csak tippek. Sokat ne várj egy 3 éves, belépőszintű hidraulikus tárcsaféktől szerintem.
Nálam párszor előfordult már, hogy annyira kopottak voltak a pofák, hogy a teljesen elnyűtt pofák közti távtartó rugó belelógott a fékfelületbe. Első alkalommal néztem rendesen, hogy mi a fene lehet az elején még csak erősebb fékezéskor hallható darálás... Nem valószínű, hogy nálad ez lenne a helyzet, csak érdekességképp írtam le.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz sestertius #37864 üzenetére
Akkor további indokként jut eszembe, hogy lóg valamelyest a hátsó tengelyed, így minnél jobban fékezel, annál féloldalasabban akar kifordulni. Erre rájátszhat egy gyengébb váz is.
Én pl. ezért használok hátul is erősített gyorszárat, hogy a facsarásokat jobban bírja. Ez 10 mm-t jelent, ami pont belemegy a normál montikba is (és nem az a röhejes pálcika fut keresztbe), elöl ennek a párja a 9 mm-es tengely (a Novatec-nek van pl. ilyenje, de én pl. Shimano Saint-et használok - ez utóbbi elöl mondjuk rendes átütős).
Nade csak fantáziálgatok itten magamban... Ezt igazából látni kéne.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI Mavic Mini Fly More Combo+nd szűrő szett
- Dragon ball kártyákat figura kártya gyűjteményeket keresek dragonball songoku
- Könyv, Tolltartó, Füzet, Zsírkréta, Ceruza STB... eladó / Csere is van!
- Kurkuma gyömbér komplex szabványosított, 1800 mg (adagonként), 120 Gyorsan oldódó szoftgél
- Méhpropolisz , 600 mg, 180 Gyorsan oldódó kapszula
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen