- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- iPhone topik
- Android szakmai topik
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
Ezzel azért vitatkoznék. A fitness például ideálisabb haladós városi gépnek mint egy outi. Hiába találod el magadnak a legideálisabb méretet outiból, de a 23-as külsők és a koskormány hátrányokat jelenthet bizonyos felhasználás mellett. Szerintem mindkét kategóriának megvan a létjogosultsága. A fitness nem classic trekking, sportosabb gépek ezek, pont az outi és a trekking között. Persze vannak hitvány példányok amit fitnessznek csúfolnak, de ugyan ez megvan outi oldalon is. Egy bizonyos minőséget meg kell venni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz inifini #78917 üzenetére
Elég drága bringák, mert egyedileg méretre készülnek a verseny vázak. Minden Sora, nem keverik a szetteket. A piros fehér nekem sem a kedvenc színem, de azért nem csúnya gép. Vannak azért komolyabb darabok is. Valóban, egy magyar által alapított svéd cég. Az egyik leghíresebb Svédországban.
-
Runner_fxr
Ármester
Az csak ilyen kipróbálós pedál, nyilván nem azzal lesz használva. A montikra is azt tettünk. Mindenki cseréli olyanra amilyen kell neki.
Ma monti építésbe kezdtünk.
[kép]
[kép]Milyen a svéd bringakultúra? Hát nem finnyásak a hidegre az biztos. Csajok kis szoknyában, harisnyában, sapka nélkül, csak lesek mi van itt. Nagyon sokan kerékpároznak. Ettől függetlenül rengeteg a szemét romhalmaz. Ősrégi agyváltós gépek, amikor valami szétesik akkor hozzák a szervizbe. A legtöbb bringa agyváltós. Rengeteg Amszterdam stílusú vázzal. Ha szerviz van, a legtöbben zokszó nélkül fizetnek ki elég kemény összegeket. A magas árak mondjuk köszönhetőek az elmúlt 3 év migráns invázióinak, emelik az adókat a tisztességgel dolgozó emberek kárára, hogy fenntartsák ezt a sok ingyenélőt. A kereskedők meg kénytelenek emelni az árakat. Magyar ember simán infarktust kapna ha ilyen árakat hallana idehaza. Egy laza 8-as lánc, sor, és váltóbovdenek munkadíjjal együtt 1500 korona körül van, nagyjából 45-50 ezer ft. 400-500 korona alatt hozzá se szagolnak egy bringához. Az alkatrészárak egyébként hasonlóak mint nálunk, csak a szerviz dobja meg nagyon. Azért akad itt is olyan aki cigánykodik mindenen, de jóval kevesebb mint idehaza. Bár ezen nem lepődtem meg. Könnyeben eladod a prémium termékeket. Nagyjából ennyit láttam eddig ezen rövid idő alatt.
Nem csak a láncok állnak hegyekbe, hanem minden. Kb olyan a műhely készlete, mintha a hazai nagykerekben sétálgatnék, vagy még jobb is kicsit.
Ja és azt a felfújódó légzsákot vagy mi a francot, sisak helyet viszik mint a cukrot, napi 5-10 darabot elvisznek, 2900 korona egy olyan izé.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz CaNNa3IS #79014 üzenetére
Szerintem pont az a baj, hogy a média inkább próbálja eltusolni, persze nyilván nem mindenki, vannak sokan akik ki merik mondani, hogy mi a probléma, de a fősodrású liberális média az egész világon próbálja elbagatelizálni a problémát, szerencsétlen menekültnek beállítani az erőszakkal betörő, gazdasági bevándorlókat. Egy csomó arab olyan pólóba rohangál itt, persze arab felirat van rajta, hogy mindenki ne értse, 2030-ra átvettük Svédországot. Ez azt hiszem mindent elmond. Ugyan ez van Németországban is. Ehhez nem kell rasszistának leni, soha az életben nem voltam rasszista, most se. De látom, hogy Európát piszkosul nagy bajba kergetik bele. Abban bízom, hogy Trump-al egy új világ kezdődik, mivel a liberalizmus hazájában, úgymond megdőlt a liberalizmus, ami szerintem a legtöbb baj okozója a földön. Többek közt ez a felelőtlen migráns simogatás is a felelőtlen liberalizmusnak köszönhető.
-=RelakS=-: Bikefit-nek nevezik, ezzel határozzák meg tökéletesen a saját test arányaidhoz passzoló vázméretet, illetve a pontos beállítást. Amikor megvan a méretfelvétel, utána küldik gyártásba a vázat ami tökéletes lesz az arányaidhoz.
Vasinger!: Pontosan az, amit szjoci linkelt.
maximilian4: Én sem hallottam róluk, a munka előtt. A vázakat ugyan úgy taiwanban gyártják, az egész kerékpár ipar kitelepült taiwnara. Náluk van a technológia. Nem is lehetne velük versenyezni semmilyen szinten. Ha megnézed a legpatinásabb olasz gyártók vázai is taiwan-on készülnek. Amivel többet tud egy Degavi mint mondjuk egy kommerszebb gyártó, hogy a saját méreteidre gyátják a vázat és választhatsz színeket is. A váz tervezése saját, amit összevetnek a bikefit eredményeiddel, utána megy a terv taiwanra, és ott legyártják a vázat. Külön vázat nem árulnak, csak komplett bringákat szigorúan. És teljesek a szettek, nincs keverés, hogy jobb hátsó váltó, gyengébb hajtómű stb. hanem minden egységes. A múltkor linkelt teljes Sora-val szerelt alu országúti 300K forint. A legdrágább bringájuk meg olyan 3 milla körül van, elektromos Dura ace-el vagy Sram etap-al. Montiba most kezdenek belekóstolgatni, itt kevés a hegy, inkább a trekking és az országútizás az elterjedtebb. Ezt a montit építettük múltkor:
[kép]
[kép]SSJmeszes: Nyeregcsöved meg van zsírozva?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Downhill egy trekkingel.
[link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz Topuka #79107 üzenetére
Ha megvan rá a pénzed, nyugodtan megveheted. Most mondanám azt, hogy 160mm rugóút a legtöbb embernek felesleges, mert az életben nem bringázza ki, pláne Magyarországon, de egy 12,5kg-os carbon enduro-nál ez majdhogynem mindegy, mert olyan könnyű, hogy simán feltekersz vele a hegyre, lefelé meg egy úthenger. Bár hozzáteszem, én inkább ezért adnék 3000-et: YT Capra CF Comp
zack: Egy alu vázat is le lehet nullázni ha elesel. Illetve hamarabb elfáradhat mint a carbon. Menetdinamikára is a carbon a legjobb. És az Enduro kategóriában nagyon sokat számít a súly, 12,5kg-os gép 160mm-es rugóúttal, ne viccelj, baromi nagy élmény. Ha van rá cash, miért ne? Az igaz, hogy ha lezúzod akkor cseszheted, míg egy alut azért lehet hegeszteni. Bár van aki javít carbont is, mondjuk én biztos nem ülnék rá. Vigyázni kell rá, én az aluvázra is vigyázok.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Alutech 29" DH, érdekes, de hogy ez a gyakorlatban mennyire lesz életképes, arra kíváncsi leszek. Sárférőhely kb nulla, ez egy DH gépen vicces.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz SSJmeszes #79143 üzenetére
Nem csak szép, hanem díjakat is bezsebelt, volt év enduro bicaja is. Jó az a váz.
Topuka: Érdemes jól átgondolni, azért nem kevés pénzt tervezel elkölteni. Azt is vedd számításba, hogy egyáltalán kell e neked enduro? Bár könnyű bicajt nétél ki, azért a 160mm-t nem igazán tudod rendesen lockolni. És 120-130mm körüli géppel érezhetően jobban tudnál mászni. Enduro-t szerintem akkor vegyél ha bolond vagy lefelé. Különben olyan sok értelme nincs.
YT támogat a Red Bull rampage-n pár arcot, ők amerikaiak, Lacondeguy, Zinc. Talán azért gondoltad, hogy amerikai márka, amúgy német valóban. Bár szerintem montiban a németek olyanok mint az országútiban az olaszok. A legjobbak.
1 X 11-et én sem ajánlanám, csak ha nagyon jó erőben vagy, inkább egy 2 tányéros hajtás.zack: Azért azt ne felejtsd el, hogy a te bicód és fentebb tárgyalt enduro nem éppen egy kategória. A tied xc gép ha jól emlékszem, 160mm rugóút mellett a 12,5kg kb olyan, mint egy xc fullynak a 9,5 vagy 10.
Szóval 100-120mm rugóút mellett a 12kg nem rossz, de nem is kiemelkedő azért.
Ettől függetlenül nem szólom én le az aluvázakat, mert abszolút van létjogosultsága, nem vagyok egy karbon buzi. Karbonvázak között is nagy különbségek lehetnek, van olyan ami szarabb mint egy minőségi alu. Még csak súlyban sem jobb. A minőségi karbon más tészta. Egyébként a karbonak nincs öregedése, ezt rosszul tudod, a fémeknek van. A karbon csak akkor törik ha átléped a max terhelhetőségét, különben örök darab.
Abban igazad van, hogy sérülékenyebb, de a súly előnye, menetdinamikai tulajdonságai azért mégiscsak értelmes alternatívvává teszik hobbistáknak is. Aztán mindenki eldöntheti, hogy áldoz e rá. Az alukat is el lehet ám repeszteni, be lehet horpasztani, nem örök darabok.maximilian4: Nekem is Saint pedálom van, jó kis cucc, jól tapad ha belerakod az összes tüskét és kiveszed az alátéteket. Viszont agyalok rajta, hogy lecserélem egy Hope F20-ra. Jó menne a hamarosan érkező új fékszettemhez. [link]
Ma egy ilyen szépséget csináltam.
[kép]
Nem vagyok egy országúti fan, de ez a gép nagyon tetszett, élőben sokkal szebb. Megmértem és 7,2kg Ultegra szettel, szerintem nem rossz. Elfogadnám.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #79175 üzenetére
Van egy jobban felszerelt változat is, azon átütős a villa.
-
Runner_fxr
Ármester
Ja, ha valakit érdekel egy kb új, karcmentes Magura MT4 szett, tárcsákkal, akkor keressen privátban.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #79270 üzenetére
Bár valamilyen szinten kezdem megszokni, továbbra sem érzem azt, hogy itt szeretnék élni. Szóval nem fogok itt maradni.
Napfénysüti: Egyébként tényleg nem rossz árban, én is drágábbra számítottam. Ahhoz képest, hogy egységesek a szettek, és saját méretre készítik a vázat, jó az ár.
maximilian4: Ha már a nagy Colnago is Taiwanon gyártatja a vázait akkor miről beszélünk? Bianchi, Pinarello stb. Az egész kerékpáripar kitelepült Taiwanra. Olyan technológia van ott, hogy behozhatatlan. Európában 3 szor annyiba kerülne egy váz ha itt készítenék. Eladhatatlan lenne. Nem is feltétlen a nagyobb munkabérek miatt, hanem nincs olyan fejlett technológia itt ezen a területen. Ezen igazából kár is aggódni, a Taiwan-on készült vázak ma a legfejlettebb technológiával készülnek. A tervezés a lényeg, azt sok esetben Európában végzik, de természetesen sok katalógus váz is van.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Én dolgoztam karbon gyártó üzemben és tényleg eléggé egészségtelen. Ezért hagytam abba, mondjuk ott nem kerékpár vázakat készítettek, de a gyártás körülményei kb ugyan azok.
maximilian4: Persze vannak gépek, de sok folyamat van ami nem éppen egészséges és emberek végzik.
Egyébként meg nem ugyan olyan ember, a kínai konkrétan sokkal primitívebb mint az európai, persze vannak kivételek mindkét oldalon.
De mondhatnám az arabokat is, elég rájuk nézni, a szemük sem áll jól.ígyvanferi: Valóban Magyar fórumon vagyunk, szóval legyen Tajvan.
De, úgy volt, hogy kivitték a technológiát, csak éppen a tajvaniak nem ültek a babérjaikon, hanem továbbfejlesztették. Egyébként a KTM kerékpáros részlege sem véletlen van tajvani kézben. Hidd el, ők uralják a kerékpár biznisz nagy részét.
Egyik ismerősöm még kb 15 éve volt Tajvanon, tanulni. Már akkor brutális volt az a fejlettség amit mesélt. LCD tévék úgy voltak a piacon mint nálunk a krumpli.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #79295 üzenetére
Részben igaz, részben nem. Vannak emberek akiknek a vérükben van a rossz. Azt a fajta kegyetlenséget nem lehet tanulni ami sok arabnál megvan. A világ söpredéke. Persze én sem azt gondolom, hogy mind egytől egyig rossz, de sokkal nagyobb arányban van probléma velük, mint az európai emberekkel. Akárcsak a cigányaink, mindent megkapnak, de integrálódni nem képesek. Ha őszinte akarok lenni, kb annyira szarom le ezeket a népeket mint amennyire ők szarnak le minket. Sőt, ezek a "szerencsétlen" muszlimok az első adandó alkalommal fogják elvágni a hitetlenek torkát, amint lehetőségük lesz rá, és elegen lesznek itt. Egy bizonyos szintig én is tudtam liberálisabban gondolkodni, de azóta felébredtem.
Az ősi kínai kultúrát ne keverjük ide, azt én is elismerem, de az ott mára már csak a jéghegy csúcsa sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #79297 üzenetére
Alapvetően nekem sincs bajom a kínaival, sokkal inkább az arabbal. De ezt a nagyszámú bevándorlást, keveredést nagyon rossznak gondolom. Szó szerint megzabálnak minket, erőszakosak, és sokkal gyorsabban szaporodnak. Ha nem állítják meg a folyamatot, meg fognak szűnni a nemzetállamok és csak egy nagy katyvasz marad.
Visszatérve a kínaiakra, nem szoktam tőlük vásárolni sűrűn, de utazás előtt vettem egy olcsó bőröndöt az ázsia centerben, meg még pár dolgot, blokkot sehol se akarnak adni, pedig egy elég nagy áruház az. Próbálná ezt eljátszani egy magyar kereskedő mondjuk a westendbe, megnézhetné magát, milliókra büntetnék. -
Runner_fxr
Ármester
Elkezdtem szerkeszteni egy E-bike-os cikket, meglátjuk mennyire lesz majd népszerű. Így majd talán a jövőben sikerül külön topikba irányítani az ez irányú beszélgetéseket.
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz #27813376 #79354 üzenetére
Ez azert nem teljesen igy van, egy belepo shimano szerintem mar jobb mint a tektro. Tehat meg csak az ar sem indokolja. A tektro mellett a viszonylag problema mentes,konnyu legtelenites szol. A regi auriga fek mondjuk egesz jol fogott, de inkabb egy alap shimanot ajanlanek mint tektrot.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #79302 üzenetére
Kb minden elérhető magyar leírást, tesztet elolvastam ami pedelec-el kapcsolatos, de az a baj, hogy igazán egy olyan magyar bemutatót vagy tesztet nem láttam amit olyan ember írt volna aki láthatólag rendszeresen használ is ilyen gépeket. Még a bikemag-os cikkeken is érződik, hogy kb alig van tapasztalatuk benne. Pedig amúgy értenek a bringákhoz, de a pedelec tesztjeik olyanok, hogy érződik a tapasztalat hiánya. Szóval megpróbálom olyanra megírni, hogy aki még életében nem látott ilyen gépet az is kb megtudja mire számíthat, mik a valódi jó és rossz tulajdonságai. Általánosságban írok róluk, példákat is említek képekkel, utána meg bemutatom az én eddigi pedelec bringáim (szám szerint 4db-ot), azok persze saját képekkel lesznek. És ejtek szót a tuning lehetőségekről is, meg a használtpiacról. Nagyjából erre gondoltam.
Nem professzionális szakmai cikk lesz, hanem inkább gyakorlatias, ami tapasztalaton alapul.
Aztán majd kiderül kell e neki másik topik, szerintem is elférne a normál bringás topikban, de vannak emberek akiknek ez azért szúrja a szemét. Idővel biztos, hogy kell neki külön topik, mert a fejlődése töretlen, és egyre szélesebb körben fog elterjedni, ez kb biztos. Meg ugye a használt piaci árai is mérséklődnek. -
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #79373 üzenetére
Igen. Teszek bele még pár linket, videókról amiket én vettem fel bringázás közben. Illetve van egy brutál meredek utca Budapesten. A Gül Baba utca, bringás körökben az hírlik, hogy nem nagyon lehet megmászni, megnézzük mit szól hozzá a Bosch CX. Ezt is felveszem és beteszem a cikkbe.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #79375 üzenetére
Most már meg lehet nyugodni, nem lesz több szemszúrás.
atok666: Hogy mi értelme van? Megmutatja, hogy mire képes ez a technikai segítség.
De majd elolvasod az egészet, aztán ha továbbra sem tiszta valami, majd megkérdezed, aztán válaszolok.maximilian4:Igen, elkezdtem, de még csak a bevezető van meg. A java még hátra van. Azt nem mondom, hogy végleg hazamegyek, mert továbbra is nyitott vagyok egy külföldi munkára, de ide svédbe biztos, hogy nem jövök vissza.
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz eddie1978 #79411 üzenetére
Tényleg fasza kis gép az a Radon Skeen 8.0, most nézegetem a felszereltséget. Minden okés rajta. Ára is jó.
Az XT fékek valóban kiváló darabok. Ugyan ilyen kerékszettem volt a 29"-es Bergamont fullyba, jó hangja van a hátsóagynak, csengő helyett is megteszi.
Ha nyugis tempóban közlekedsz, meg nyilván most kezdtél terepezni ahogy olvasom, bőven jó lesz a 100mm-es fully. A 29"-es kerékméret is jó választás volt. Jobban jártál ezzel mint egy 27,5"-el.
Kezdő terepeseknek jobb a nagyobb kerék. 100mm-es rugóút mellett én se vennék mást, de még 120mm-ben sem. Felette van értelme a kisebb keréknek. Idővel úgy is érezni fogod, hogy ha kevés lesz a gép tudása, mert mennél gyorsabban, de lekorlátoz. Akkor majd cserélsz, de simán lehet, hogy nem kell. Ha azt fogod érezni, hogy állandóan mindent kerülgetni kell, mert azzal a tempóval amivel mersz menni, már nem tudsz átgázolni sok mindenen, akkor kevés a gép rugóútja neked.
Az én mostani montimnak 18"-as méretben még nagyobb a tengelytávja mint a tiédnek. Pedig kisebb a kerék. Mondjuk a rugóút jóval nagyobb. Amikor hoztam haza, a céges Renault traffic-ba alig fért be, pedig még a dobozából is kivettük, le kellett engednem a gumikat, hogy be tudjam csukni a hátsó ajtót . 1222mm a tengelytáv.Ezt a CX dolgot viszont sosem értettem, hogy mi szükség lehet rá? Akkor már inkább egy karbon 29"-er, 1 X 11-el, karbon merev villával. Súlyban kb ott leszel, de még is egy jóval stabilabb gép.
Topuka: Az a baj, hogy látatlanban nem ismerjük egymás képességeit, bringázási stílusát, így azt is nehéz megmondani, hogy kinek mi az elegendő. Ha nem volt még fully montid, csak merevvel mentél, akkor a 120m-es fully is nagyon jó. Idővel meg eldől, hogy elég e vagy több kell. Azt döntsd el, hogy mennyire fontos a mászás, és mennyire a lefelé csapatás, akkor könnyebb lesz választani.
Crytec210: Kell valami olcsó "lomis" bringa amit le lakatolhatsz és a kutyának sem kell, a fasza bringával meg csak akkor mész ha nem kell lezárnod sehova sem. Ez a legkézenfekvőbb megoldás.
ivana: A Magura fékemen is torx csavarok vannak mindenhol. Itt svédbe a degavi bringákra még a csomagtartót is torx-al rakják fel.
Ma megint volt a kezem alatt pár szép bringa.
Én aztán nem vagyok egy trekking rajongó, de ezt elfogadnám:
[kép]
Ultrakönnyű karbon váz, Sram Red szett, és Dura Ace karbon kerekek, 5,8kg!!
[kép]
[kép]
És még egy aero vázas gép Ultegrával:
[kép][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Elég durva, ja. De azért annyira nem merev mint az aero vázas verzió.
Hasaggymeg: Országútiban nagyon profik. De úgy összességében mindent meg tudnak csinálni. Montiban még nincs akkora tapasztalatuk. Itt azt annyira nem keresik.
A Sram Red-el szerelt bicó 65 ezer korona. Elég durva.Azért ez se csúnyácska 27 ezerért.
[kép]
És most készül egy TT bicaj is.
[kép]eastsider: Úgy látom itt a topikban páran nem féltik az ízületeiket.
A legfontosabb kimaradt, egy szélálló térdmelegítő. Az aláöltöző a szelet nem fogja fel.
Vagy kell egy profi téli bringás nadrág, de az kb 30-40k-nál kezdődik, vagy ha olcsón akarod megúszni akkor egy neoprén térdmelegítő. A térdmelegítő pár ezer ft. Viszont nem lesz olyan komfortos abban tekerni, mint egy jó minőségű téli bringás nadrágban és nyilván a csípődet nem fogja védeni mint a bringás nadrág, bár a térd a legfontosabb. Nyilván felülre is jól kell öltözni, az említett softshell kabátok jól működnek. Itt inkább az a fontos, hogy olyat vegyél ami a nyakánál jó magasan behúzható és a csuklódnál is legyen rendes tépőzár. Akkor nem fúj be a szél. Aztán persze kesztyű, sapka, kamásli ha fázik a lábad. Jó minőségű téli bringás ruházatra egy elég jó bringa árát el lehet költeni. A softshell kabátot érdemes speciális mosószerben mosni, különben elveszti a lélegző képességét és rád fog rohadni. -
Runner_fxr
Ármester
Ez azért nem teljesen így van, nem feltétlenül érzed ha fázik egy izületed. Hiába van folyamatos mozgásban, pont az a baj a hideggel, hogy nem tud az izűleti folyadékod rendes kenést adni az ízületnek. Olyasmi mintha kenés nélkül használnál egy váltót vagy motort. És a következmények hosszú távon alakulnak ki. Évek folyamata ez, nem néhány tekerés után alakul ki. És ha megvan a baj, mar nem lehet visszafordítani. Hosszútávon érdemes gondolkodni, nem azt nézni, hogy épp fázol e vagy sem.
A városi pedeleces lehet, de a pedelec monti sportszer! Tudom, hogy ezt nem könnyű megérteni tapasztalat nélkül, de majd ha elolvasod a cikkem talán jobb rálátás lesz. Bár van akinek nem könnyű bármit elmagyarázni, mert szentül hisz a saját igazában!Kabátból én úgy vettem észre, hogy a tépőzáras jobb, de elhiszem, hogy az is hasznalható amit mondasz. Ha jól gondolom olyasmi mint a síkabátok ujja. Az valóban jó, egy jó kesztyűvel.
eastsider: Én nem spórolnék a téli ruházaton, ha nem is kell a legdrágábbat megvenni, azért egy középkategóriát illene. Túl nagy árat fizethetsz érte.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz eastsider #79483 üzenetére
Szerintem jó lehet, a lényeg, hogy ne a legolcsóbbakat vedd, mert azok technikailag elég gyengék.
Egyébként ami már jó minőség az a decathlonban sem olcsó. Csodák nincsenek.
Én mondjuk inkább az Endurát ajánlanám, azok baromi jó bringás ruhák.6030D: Na majd cikkben kitérek minden felmerülő kérdésre.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz inifini #79510 üzenetére
Érdemes egy normál méretű műhelypumpát beszerezni ha még nem lenne, azzal otthon bringázás előtt pontosan be tudod állítani a guminyomást.
Igen, most vasárnapra van repülőjegyem. Jövő héten már otthon bringázom.Ha jól emlékszem XC montit vettél ugye? Azért attól csodákat ne várj lefelé, mindenképpen kicsit pattogós lesz. Merev váz, és 100mm-es villa. Szerintem engedd le 2 bar-ra nyugodtan. Esetleg 2,2. Annál feljebb ne menj.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #79512 üzenetére
Az biztos, de inkább repülök 2 órát és itthon vagyok. Majd itthon elmegyek bringázni.
inifini: A villa levegőnyomásával is tudsz játszani. Esetleg egy notubes átalakítószett. Én is azt veszek most ha hazamegyek.
Még nem tudom mit csinálok, de amit tudok, hogy először is egy kicsit pihenek.
Nem biztos, hogy visszamegyek az előző munkahelyemre. Tovább akarok lépni, túlzottan elkényelmesedtem ott. Továbbra is külföldi munkában gondolkozom, de inkább Ausztria. Meglátjuk mit hoz a jövő. -
Runner_fxr
Ármester
Ez egy xc gép, itt pont azért sportos az üléspozíció, mert mászásra lett tervezve. Az enduro teljesen más felhasználásra van, ott azért ülsz kényelmesebben mert a meredek lefelékhez tervezik a geot, hogy könnyen hátra tudd helyezni a testsúlyod. XC gépet csak elrontani tudsz mindenféle kényelmi megoldással, és akkor se lesz belőle enduro. Egyáltalán mi volt a célod ezzel a bringacserével? Gyakorlatilag montin belül a két véglet.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Pedig itt a fórumban minden információt megkaptál volna a helyes döntéshez. Úgy emlékszem volt is rólaszó. Azt azért nem olyan nehéz kitalálni, hogy egy merev váz nem olyan lesz mint egy 140-150-160mm körüli fully. Akár annyi is elég lett volna, hogy besétálj egy kerékpárboltba és ráülj egy xc gépre. Azonnal érzed, hogy ez bizony más felhasználásra van. Jók ezek a gépek is, csak más igényt elégítenek ki. Én azt javaslom, ha nagyon úgy érzed mellényúltál, és nem tetszik a bicaj, akkor próbáld azért meg eladni. Akár bontva, úgy jobb árat kapsz érte mint kompletten. Vagy egy csere valami másra. Kereskedőnél ahol van használt, vagy apro. Felesleges kínlódni vele ha utálod.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Az is lehet, hogy találsz olyan embert aki meg pont az AM/Enduroval lőtt mellé, és szívesen cserélne veled az XC-re. Garis, meg Canyon, ami egy kedvelt márka. Egy próbát megér.
szjoci: Úgy láttam, hogy olyan 20-22 körül van egy stans notubes szett. Majd leírom a tapasztalatokat.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Az az árkategória könnyen és jól eladható. Sokan keresnek idehaza ilyen gépeket. Viszont ennyiért csak valami régi fullyt kapsz. Újonnan egy AM/Enduro gép kb 600k-nál kezdődik. A rugós nyeregcsövet meg gyorsan felejtsd is el,az egy trekking alkatrész, meggyaláznád vele szegény Canyont. Széthullik az terepen pillanatok alatt, és nem ér semmit se.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz flash- #79597 üzenetére
A levegő az a rugózásért felel, nem a csillapításért. A levegős villában is olaj csillapítás van. Létezik még acélrugós olaj csillapítással és acélrugós csillapítás nélkül. Rock Shox Paragon villa van trekkinghez ami levegős rugózású és olaj csillapításos. Szerintem rámegy a 180-as tárcsa is. Átütőtengelyes trekking villa viszont tudtommal nincs, bar amúgy se lenne értelme. Adaptert lehet kapni az átütős agyhoz amivel, belemegy a gyors záras villába. De a 20-as átütős nem, csak a 15-ös.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #79611 üzenetére
Repülővel macerás lett volna a bringa, igen később költöztem volna. Egy furgont akartam bérelni, de ide én nem jövök vissza szerintem. Szívesen elmesélném az egész sztorit, lenne mit. De ezt azért nem akarom egy fórumban. Röviden annyi, hogy az elvárásaim alatt volt kb minden, de még annál is lejjebb!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz CaNNa3IS #79651 üzenetére
Nehezen, de Magyarországon ez az átlag kereset, van ahol még kevesebb. Vagy te nem ebben az országban éltél/élsz?
rétisün: Majd lehet, hogy írok egyszer róla részletesebben egy blogbejegyzésben, de egyelőre munkát kell keresnem, meg örülök, hogy annak vége.
Meg aztán most a pedelec-es cikket szerkesztem.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz SSJmeszes #79658 üzenetére
Köszi! Nem bántam meg semmit! Azt sem, hogy kimentem, megpróbáltam, meg azt sem, hogy hazajöttem.
Most egy kicsit pihenek, ez a december már nem a munkáról fog szólni, januártól meg majd meglátjuk, lehet visszamegyek az előző munkahelyemre, vagy valami más, de mindenképp a kerékpáros vonalon akarok maradni. Vannak terveim, hogyan lesz tovább.CaNNa3IS: Csak azért kérdeztem, mert számomra fura, hogy valaki még meglepődik Magyarországon egy netto 120-130-on. Kereshet egy bringás futár kicsit többet is, de ahhoz mennie kell kb napi 150km-t a városban, akár heti 6 napot. Erre azért kevesen képesek. Volt egy ismerősöm a hajtás pajtásnál, az egyik legjobb futár volt, 10 évvel ez előtt megkeresett 160-200 nettot, de napi kb 150km volt az adagja, és sokszor heti 6 napban. Ha esett ha fújt, ő ment.
Gondolkoztam rajta, de az a baj, hogy látom mennyire nehezen megy ez idehaza. Sokan foglalkoznak kerékpárral, persze minőségi munkával és alacsony árakkal lehetne működni, de az sem lenne több haszon, mint alkalmazottként dolgozni, csak annyi előnye lenne, hogy nincs főnököm. Maximum annyi pénzem lenne erre, hogy egy kis műhelyt béreljek. Komolyabb árukészletre nem lenne pénzem.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Emtra Prime #79684 üzenetére
Ma már nagyon fejlett a kerékpárváz gyártás, még btwin szinten is. Épp ezért adnak rá örök garit, kicsi az esély rá, hogy reped általános használat mellett. Viszont geometriára, merevségre egy trágya. Most ez 50-100k-s kategóriában még elmegy. Viszont 200-300K értékű kerékpárnál már nem annyira. Épp ezért érdemesebb olyan gyártótól venni aki veszi a fáradtságot, hogy tervezzen egy épkézláb geometriával rendelkező vázat, megfelelő merevséggel. Sokkal fontosabb ez, mint az, hogy épp egyel jobb rajta a váltó, vagy a hajtókar. A váz a kerékpár lelke. Ha az szar, akkor kár is költeni a bringára. Ha viszont jó, akkor van miért fejleszteni. Tehát amikor bringát veszel, a legfontosabb az, hogy a váz legyen jó, utána jön az összes többi. Montinál is a váz a lényeg, utána jön csak a villa és a többi cucc.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #79843 üzenetére
Azt felejted el, hogy Te gyakorlatilag csak aszfalton használtad. Gondolom rendszeresen törölgetted, nem hagytad kívülről sem koszosan a becsúszókat. Épp ezért nem sok kosz juthatott be. Bár azért a 16K km akkor is durva, már csak az olaj bekoszolódása, elfáradása miatt is.
Ha ugyan ezt a távot kizárólag terepen teszed bele, ahova tulajdonképpen tervezték a villát, jó néhány sarazás is lett volna. Most valószínűleg új villát kéne venned, mert gazdaságosan biztosan nem lenne javítható.
Én azt mondom, hogy inkább legyen egy bringa sűrűben szervizelve mint szükséges, mint szélsőségesen sokat menjünk vele szerviz nélkül.(#79851) Tothgera30: Én is így gondolom. Ezek a batár méretű hamisítványok nevetségesek. Azért aki kicsit is ért hozzá, az egyből levágja, hogy kamu órával feszeng minden második roméró gyerek. Nekem egy Tissot van, igaz nem automata hanem elemes, de másodpercre pontos, pedig kb folyamatosan hordom 10 éve, még bringázáskor is, több nagyobb bringás perecelést is túlélt. A zafír kristály óraüvegen egy hajszál karc nincs még. 2 évente csinálnak egy elemcserét, nyomáspróbával, ez 5000ft. Egy fasza automata órát azért elfogadnék. Valami Omega-t.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #79887 üzenetére
Az biztos is. Csak a villára és a fékekre figyelj kicsit jobban oda. Hiába tiszta kívülről, belülről is annak kell lennie. Ami olajjal működik, legyen az fék, tag, villa, ott 1 évnél de maximum 2 évnél tovább nem húznám az olajcserét. Kilométerben max 2-3K.
Órában én valami ilyesmit vennék, ha nem számítana a pénz: Omega Speedmaster
Strezi: 500km-es láncnyúlás azért nagyon durva lenne. Még a pedelec montimon sem nyúlt le ennyi idő alatt egy lánc. Pedig ott kapott olyat mintha egy profi versenyző cibálta volna.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Strezi #79901 üzenetére
Az előző bringával bőven többet mentem terepen, a mostanival még sok időm nem volt.
Egy pedelec monti sokkal durvábban cibálja a láncot mint a legtöbb hobbi kerékpáros, csak ezért írtam.
De neked is van, tudnod kéne.
Amúgy meg az elmúlt 20 év alatt sem sikerült még láncot lenyújtanom 500km alatt, pedig ezekkel a combokkal 130kilóval is guggolgattam a konditeremben. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Strezi #79929 üzenetére
Honnan tudod, hogy mivel van tapasztalatom és mivel nincs?
Nem vitának szántam, de ez az 500km nekem felettébb furcsa, akár sár, akár 11-es rendszer.
Erre azért felkapja az ember a fejét. Kíváncsi leszek mi lesz ha visszateszed megtisztítva a régit.
Én koszolódásra, sérülésre, esetleg valami gyártási hibára gondolnék inkább, esetleg nem jó beállítás.
A mostani bringámon is 11-es váltás van, igaz Sram váltás és KMC lánc. 500km-nél több van már benne, de a láncon mérhető nyúlás még nincs.
Persze nem hosszú életű ezen a szinten egy lánc, de ennél többet szokott bírni azért.
Ezt a mérőt tudom ajánlani: [link]
0,75-nél kell cserélni a láncokat. Nyilván nem olcsó egy 11-es sor, azzal egyetértek, hogy nem érdemes szarozni egy lánccserével.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #79933 üzenetére
500 km szerintem semmiképpen nem lehet reális, de lehet én tudom rosszul. Még nem találkoztam ilyen gyors láncnyúlással, csak ezért vettem a bátorságot, hogy belevauzzak Ha tévednék, akkor elnézést mindenkitől!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #79935 üzenetére
Szerintem az anyagi vonzata miatt sem piti dolog, ez esetben 1500km egy sor ami minimum 30K, plusz 3 lánc szintén 25-30 körül. 50-60K 1500km után. És ez elvileg a hobbistáknak készített minőségi szett, mert nem az agyonkönnyített XTR-ről van szó. Én nem szívesen használnék ilyen cuccot, ha ez tényleg így működne. Persze ez csak egy vélemény, nem kell vele egyet érteni.
Tapasztalatra visszatérve, tényleg nem akarom magam fényezni, mert olyan, hogy az ember mindent tud, és mindenhez ért, akár egy szakmán belül, szerintem sincs, mindig van mit tanulni.
De azért hidd el, hogy más az amikor sokat bringázol és szerelgetsz, meg más ezt munka szinten csinálni. Ez előtt kb 8 évvel én is azt hittem sokat értek hozzá, mert már vagy 15 éve bringáztam és benne voltam a témában, meg gondoltam azért nem űrhajózás ez, aztán rájöttem, hogy lóf@szt se tudok.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI AVATA drón akkumulátor - vadonatúj, nem használt
- DJI FPV Racer drón - Fly More Combo FMC szettben +koffer +MC +extrák
- Tripltek 9 Pro masszív drónos táblagép 1300 nit tartós fényerővel!
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett + Freewell Mega 16 Filter Pack (46)
- DJI Mavic 2 Pro drón két távirányítóval- 2 akku +Smart Controller +szűrőkészlet +táska +landing pad
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest