- T Phone 2 Pro - majdnem mindenben jobb
- Akciófigyelő: Már 70 ezer forint alatt a Xiaomi felmosni is képes porszívója
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Apple Watch
- iPhone topik
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- One UI 6.1.1 hamarosan, One UI 7 még idén
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Hirdetés
-
Megérkezett a GoodRAM PX500 harmadik generációja
ph Az specifikációk alapján az alsó kategóriába igyekvő M.2 2280-as meghajtó 2 TB-os kapacitással érkezik.
-
Akciófigyelő 2024: PlayStation év közepi leárazások
gp Számos játék szerezhető be az eredeti áránál olcsóbban, érdemes lehet a teljes listát átböngészni.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz
Dexar007 #122931 üzenetére
normalis MTB-vel A linkelt gép az nem tudom mi a franc, de normális MTB az biztos nem. A normálisnak mondható vintage MTB-ket 40-ért használtan lehet kihozni, ha tudsz szerelni. Modernebből olyan 100-tól van. Egy új normális MTB meg 200k.
Az öreg kontrás csepelek, ilyen túrák, meg mátrák meg ezerszer megbízhatóbbak még a normális MTB-knél is, kb. elpusztíthatatlan szerkezetek.
Szóval lényeg, a lényeg: MTB-ből RR540 alatt nem veszünk semmit mert ipari hulladék mind. A csepel budapest ajánlható csak 100 alatt kb. az is nehéz, de duplafalú felnik, hátul tartós kontra, van rajta gyárilag csomagtartó, meg világítás. Monoblokk, nem kónuszos középcsapi (nem gondoltam, hogy ilyet még gyártanak, de amit linkeltél azon az van). Gyárilag használható gumi...
-
ivana
Ármester
válasz
Dexar007 #122933 üzenetére
100 ezerert mar robogot lehet venni új robogót biztos nem. Használtan meg értelmes bringát is lehet venni 5000-ért, pl. a túrámat annyiért vettem, két gumi kellett rá.
A használható kerékpár kategória, mindig is kb. egy havi átlagfizetés volt újonnan (ahogy pl. a laptopban meg kéthavi).
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz
Dexar007 #122941 üzenetére
[link] Azóta annyi változás történt, hogy kapott egy új láncot, a keletnémet lámpát lecseréltem nyugat németre (ez volt itthon, a keletnémet meg szétesett). A kerekek meg újra lettek fűzve alu felnivel. Illetve azóta már cseréltem egyszer gumit is mert mióta nálam van azóta alsó hangon 3 ezer km belement.
-
ivana
Ármester
válasz
Dexar007 #122981 üzenetére
Azért vannak érdekesek, tény, hogy a túrával azért szoktak nézni, a mégrégibb mátrával, meg a waffenraddal végképp. A sárga kempóm is igen feltűnő. A 29er-ek szoktak még feltűnőek lenni, azokból nincs sok, pl. múltkor láttam karbon fully 1x-es 29ert a népligetben, be is álltam mögé. Illetve élőben ez az alpinstars számít igen feltűnő gépnek, többen kérdezgették már, hogy ez meg mi. (Főleg mivel a 26-os 2.2-es gumi baromi vastagnak néz ki)
-
ivana
Ármester
válasz
pc360 #122986 üzenetére
Azért nem egy rossz gép az az alpinestars
Nekem baromira bejön. Valamiért nagyon érdekli az embereket, hogy mi ez, mert kicsit fura arányai vannak, pl. a fejcsapágy 1 1/4 menetes.
Am ha már szép gépek akkor az igazi felső kategóriás régi acél outik mindent visznek szvsz.
-
ivana
Ármester
válasz
Redneck #122995 üzenetére
Ez kb. az utolsó merev villás felső kategória. Duplán húzott tange csövekből. A nyeregvázcső ovális. Oversized csövek, headset és kormány befogó. Már a felső csöve sem egyenes hanem van egy enyhe lejtés. Van egy emelt láncvillás vázam is [link] De sajnos annak a festése gatya (ez könnyen orvosolható), a villa egy kuka marzocchi, abba is kéne egy ilyen merev villa, meg repedt a nyeregvázcső azt meg kéne forrasztani.
-
-
ivana
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #123225 üzenetére
Fordítsd meg azt a stucnit
-
ivana
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #123228 üzenetére
Mindkettő, egy montin ne legyen már a nyereg felett a kormány.
-
ivana
Ármester
válasz
emiki6 #123350 üzenetére
Outin vagy rendes montin nincs sárvédő szem. A régieken is inkább a csomagtartónak való szem az. Sárhányóból a pálcás fajtáknak van csak értelme az igaz.
A kitámasztókat rühellem ha valakinek kell van vagy 4-5 amit úgy szedtem le
A lámpa viszont tényleg hasznos dolog, főleg egy jó agydinamós darab.
-
ivana
Ármester
válasz
beleriand72 #123371 üzenetére
A kitámasztó egy motorra való dolog, a bringát inkább döntöm földre, ha más nincs. A kitámasztós bringát baromi könnyen feldönti a szél, felesleges súly a kitámasztó és simán elképzelhető, hogy kinyílik útközben.
-
ivana
Ármester
válasz
Hasaggymeg #123399 üzenetére
Azért az bringatároló, öltöző és zuhanyzó jobb helyeken alap, elvileg bizonyos cég méret felett kötelező is.
-
ivana
Ármester
válasz
Hasaggymeg #123608 üzenetére
Azért a négyszög és az integrált közötti különbséget rohadtul érezni. Főleg kiállva. Nem hinném, hogy gyorsabb leszel csak attól, hogy integrált a cucc. Az első váltóba viszont jóval kevesebbszer ér bele a lánc, illetve a váltás is pontosabb.
-
ivana
Ármester
válasz
Hasaggymeg #123634 üzenetére
Négyszögessel akkor is bele tud érni ha jól van beállítva. Amúgy én régi lx négyszöget cseréltem integrált acerára (az lx most az outimon van 110BCD, 48/36, a kis tányért leszedtem, nekem tökéletes kiosztás), a tapasztalat az, hogy sokkal jobb az acera, jóval hitványabb tányérokkal is. Pedig azért az LX az erősen a négyszög teteje már, annál nem sokkal jobb egy XT sem (az XTR meg baromi ritka).
-
ivana
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #123742 üzenetére
Téli kesztyűnek én egy ezer éves gyapjúbéléses, finom talán kecskebőr kesztyűt használok, valószínűleg nem is drágább mint egy spéci bringás kesztyű, komfortban meg a legjobb.
-
ivana
Ármester
válasz
David75 #123900 üzenetére
Vizes leveleken minden megcsúszik. Sár alatt rendes sarat (földutat) értesz vagy saras aszfaltot? Mert ha utóbbit azzal sem lehet sokat tenni. Ebben ránézésre elég széles gumi van. Ennél szélesebbet nem érdemes rakni, aszfaltan a minta csak hátrány, vizes aszfalton is. Egyedül a nyomással lehet játszani, illetve vannak puhább keverékek, pl. ránézésre ebbe befér egy 2.0-ás Race King.
Ha túl hosszú az áttét kisebb nagytányér kell. -
ivana
Ármester
válasz
Runner_fxr #123923 üzenetére
Az a baj, hogy a fejlesztést ebben az irányban korlátozza az az ezer éves szabály, hogy 6.8kg alatti géppel nem lehet versenyezni.
-
ivana
Ármester
válasz
David75 #123932 üzenetére
Ne szórakozz már 1000 fontért bőven kapsz olyan gépet ami kielégíti bármilyen munkába járós igényedet. Összehasonlítás képpen, én Pesten egy olyan bringával járok hasonló távon amit kemény 18 ezer forintért vettem, azóta kapott két gumit, két sunrace váltókart, meg egy új láncot nyár eleje óta bőven 2000km fölött vagyok vele. És még egyszer sem sikerült eldobni
-
ivana
Ármester
válasz
ShiTmano #124082 üzenetére
Van olyan racsni is amihez már kazetta leszedő kell és van a régi fajta shimano. Ha biztos vagy benne, hogy racsni leszedővel próbálod, akkor szét kell szedni (vannak ilyen lyukak az elején, oda 100-as szög + kalapács) és egy vízpumpa fogóval lekapni a maradékot. Gondolom úgyis kuka az a racsni.
-
ivana
Ármester
válasz
dunkel #124228 üzenetére
Arról se feledkezzünk meg, hogy az az út amin 20-as szingóval nyomták akkoriban ma már egyeseknek terep
Kb. szekérút volt akkor, meg macskakő. Mondjuk tény akkoriban nem szarral gurigáztak alkatrészek terén, van háború előtti sima strapa gépem, annak is csak golyó csere kellett, egy új lánc, meg festés.
Monti szerintem 80 évektől van, amit igazán montinak lehet nevezni az meg olyan 90-től.
-
ivana
Ármester
válasz
maxiszalai12 #124659 üzenetére
Rockrider 540-et érdemes ennyiért
-
ivana
Ármester
Az nem felszereltség hogy raksz egy gépre egy ezer éves 9 sebi XT váltót. A rockrider legalább konzisztens. A monti geo nem hátrány hanem előny. A trekking fokozatok kb. vicc kategória, megnézem azt aki kiteker egy 48/11-et egy trekkingen. Az outimon van 48/11 és kb. soha nem használom tekerésre, csak lefele, hogy legyen tartás. Montin 42-es nagytányérok van ami szerintem sok.
Ez a váz erősség viccesen hangzik egy trekking eseténAz RR 540 sem szokott ripityára törni.
PS: nincs rockriderem és nem is lesz, de ennyiért nem nagyon van alternatívája újban.
SchumiBácsi Nem a szélesség számít defekt tűrésnél, hanem a gumi. Van olyan 32-es gumi is ami elpusztíthatatlan.
[ Szerkesztve ]
-
-
ivana
Ármester
válasz
deny330 #124711 üzenetére
Ami ennyire retek azt nyilván dobd ki és vegyél valami alap shimanot. Fékpofának meg csakis koolstop, 3-4-szer annyiba kerül mint a többi, de bőven megéri az árát.
Ha kanti van a bringán akkor meg jobban megéri venni hozzá koolstopot, mint shimano V-féket rakni rá shimano pofával. -
ivana
Ármester
válasz
zoli03 #124719 üzenetére
A koolstopot szerintem érdemes meglépni, sokkal többet dob bárminél. Ráadásul ellentétben a felnifékek nagy részével esőben is fogni fog.
Két ugyan olyan fékkel szerelt bringám van az egyiken (még) shimano pofákkal, a másikon Koolstop, baromira más szint.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz
trialboj #124853 üzenetére
A modern shimano canti fékek (ezt a pillangó féket nem tudom ki találta ki, szerintem maradjunk a normális nevénél) elég jók. Megfelelő beállítás után fékerőben alig van különbség, modulációban meg talán még jobbak is mint a V-fék. A probléma, hogy beállítani írtó nagy szívás, szóval a nagy részük baromira nem jól van belőve. Viszont, ha tudod, hogy kell beállítani, normális pofát raksz fel és rendes bowdent akkor bőven jó a fékereje. Ami előnye még, hogy a hátsót tök más karakterre is be lehet lőni. Pl. nálam az első harapós erős, a hátsó viszont nagyon finom.
Ha megnézed koolstop salmon fékpofái vannak, na az a legjobb amit lehet venni. Viszont nyilván nem tárcsafék szóval azon a csapatós lefelén gyanúsan elmelegedett.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #124929 üzenetére
Szerintem nem úsznod kéne, hanem valami kettlebell vagy hasonló törzsizom erősítés. (Nyilván az úszás nem árt, de nem attól fog erősödni az izomzatod)