- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Earfun Air Pro 3 - te is, fiam, Bluetooth?
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Milyen okostelefont vegyek?
- One UI 6.1.1 hamarosan, One UI 7 még idén
- Mobil flották
- iPhone topik
- A Realme bemutatta a GT 6-ot, Európában is kapható a telefon
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- T Phone 2 Pro - majdnem mindenben jobb
Hirdetés
-
2030-tól jöhet el a Hyper-NA EUV berendezések kora
ph Az ASML bizakodó az új technológiát tekintve, és a piac is reálisabban szemléli, mint korábban.
-
Crash Bandicoot N-Sane Trilogy - Túl a 20 millión
gp A készítők a minap bejelentették, hogy egy fontos eladási mérföldkövet léptek át.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
amargo
addikt
válasz hoffman_ #14093 üzenetére
Ejj, jól összerakták? Csak azért kérdem, mert egy barátomnak már fel kellett adnia a mászást, bár neki többször kiugrott elég durván a válla.
Tavaly télen volt nekem is egy váll sérülésem nem tudom mi lehetett, mert "csak" bevérzett a a kulcscsontomtól a csuklyás izomig - azóta sem tudom mi volt. Szerencsére tudtam vele edzeni 2 hét után, de kb 6 hónap volt mire egyáltalán megtudtam feszíteni a csuklyás izmom és kb 12 hónap mire rendesen tudtam használni. Igaz előtte is kattogott, de azóta jobban..(#14094) rétisün: Teljes értékű lett Neked is?
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
hoffman_
nagyúr
válasz hoffman_ #14918 üzenetére
annyit hozzáfűznék, hogy ágyból böngészem a tévén a topicot, mint minden éjjel és azért még minden lefekvéskor meg ébredéskor fáj ám, ahogy kell.
szóval on topic, hogy: szerszám meg pumpa 10-ből 9-szer van nálam(amikor nincs, akkor esik szét a gép ), de mire felfújom a hátsókereket 10bar-ra ezzel a jobb vállal és (amúgy nagyon patent) minipumpával, nos megöszülök
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #14948 üzenetére
Azt nem írtad, hogy új vagy használt bringában gondolkodsz?
Ez azért nagyban meghatározza a lehetséges alternatívákat. Véleményem szerint az Am az 140mm, persze 120mm rugóúttól már ide sorolják a bringákat, tapasztalatom szerint a 120mm, felhasználói élményben nem sokban különbözik egy 100-as xc/marathon géptől.
26"-os kerékméretnél a 140mm rugóút az, ahol már van élmény lefelé, am gépnek lehet nevezni a kerékpárt. Itt még a mászással sincs különösebb gond.
Ha új bicajt akarsz, akkor normális minőségű 140mm-es össztelós gép nincs 300-ért. 450-500 az alja, ez a belépő kategória.
Használtban persze más a helyzet, nyilván ennek kb a fele is akár.
Én a helyedben elvetném azt az ötletet, hogy majd átépítem össztelósra, jobban jársz ha eleve össztelósban gondolkozol, 140mm környékén.[ Szerkesztve ]
-
albert8
addikt
válasz hoffman_ #14948 üzenetére
Szerintem a fokozatos épités jobb, igy azidő alatt jobban belejössz a témába. a fogásokba. Egy olyan gépet lehet nem tudnál egyből kihasználni. Persze ez csak feltételezés.
Flickr----https://www.flickr.com/photos/113522384@N02/? -----------------------------------Krumplistészta----https://krumplisteszta.wordpress.com/
-
albert8
addikt
válasz hoffman_ #14952 üzenetére
Nem tudom, hogy mikor volt vagy volt-e mtb alattad én a merev bringádról tudok csak.
Runner_fxr: Természetesen ez igaz, biztos én is össztelósat vennék, ha a tárcám megengedné.
Lehet még akkor is , ha nem használnám ki De ilyen keretből nem kapna.Flickr----https://www.flickr.com/photos/113522384@N02/? -----------------------------------Krumplistészta----https://krumplisteszta.wordpress.com/
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #14952 üzenetére
Ha igazi élményt akarsz viszonylag kevés pénzből, akkor valami ilyesmit néznék a helyedben, 150-200 között simán kapsz.
Ez a régi Kona Coiler nagyon jó kis gép, 130mm-es rugóútja van. Ez egy olcsó és jó Am gép. Tény, hogy nem egy könnyű darab, de ezzel azért el lehet tekerészni a hegyekben. Százszor többet nyújt élményben mint hasonló áron egy merev.Ha bátor vagy akár egy ilyen: [link]
Én elég sokáig használtam stinky-t enduro gépként, 180mm rugóút. Súlya az van rendesen vagy 18-19 kiló. 50 kilóméteres erdei túrákat is nyomtam vele, edzettség kérdése, na de lefelé. Egy igazi romboló.[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz hoffman_ #14952 üzenetére
Ebben az esetben javaslom, hogy vegyél egy XC gépet használni, aztán gyűjtögesd a pénzt, s majd egyből vedd meg az AM gépet, amikor megvan a pénz. A probléma az, hogy jelenleg nemigen van olyan teló, ami tizennégy centiről tízre összehúzható lenne (tehát jó lenne XC és AM felhasználásra egyaránt), de ha kapnál is, az komoly pénzbe kerülne.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #14952 üzenetére
Én a Coiler-t megfontolnám a helyedben, annak a súlya sem annyira veszélyes (16,6kg a gyári adat), igaz nem veheti fel a versenyt egy mai pille könnyű am géppel,de az ár sem ugyan az. De ha később fejleszted levegős villával, levegős taggal, akkor már mérséklődik a súly. Aztán ha lesz majd több pénzed akkor váltasz egy egy újabb gépre. Így már nyárra egy jó minőségű össztelós lehet a segged alatt.
[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
válasz hoffman_ #14964 üzenetére
Cube, az első villa karbantartás igényes, azon kívül pöpec
Merida, kicsit több, mint 300e, de szintén királyságos
Giant, személyes kedvencem a VPP-s felfüggesztése
de 200 körül is lehet szépeket találni
Merida, ebben nem ismerem a Raidon villát, azon kívül nem rosszrip and tear, until it is done
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #14964 üzenetére
Egy használt bringánál nem a kor számít hanem, hogy mennyit volt használva. Az én epic-em is kb 10 éves volt, szebb állapotban volt mint sok más bicaj 2-3 évesen.
Nem mindegy hogy laza hobbi használat vagy verseny, ezt érdemes szem előtt tartani. A teljesen gyári konfigurációban kínált használt gépek nagy eséllyel nem sokat voltak használva, különben biztos cseréltek volna rajta alkatrészeket. De persze nyilván a személyes megtekintés dönti el, csak megjegyzem mellékesen.
Én azért ajánlottam a coilert mert 150 körül egy igazi masszív élmény bringa tulajdonosa lehetsz (200-at én sem adnék érte), ezt a merev hiába lesz könnyebb 2-3 kilóval, nem fogja tudni visszaadni, holott ugyan azt a lóvét elköltöd. Ez konkrétan 2004-es, valóban 10 éves, de teljesen gyári, szerintem ha 150db Mátyás Királyt virítasz, tuti elhozhatod.
Személyes véleményem az, hogy 26"-os komolyabb össztelós gépbe már nem érdemes mostanában pénzt ölni. Az elkövetkező 1-2 évbe el fogják árasztani a piacot a 27.5-ös gépek, onnantól kezdve a 26 egy "elavult" konstrukciónak fog számítani és valószínűleg a használt piaci ára is jelentősen esni fog. Tehát 26-ost max az olcsóbb árszegmensben érdemes nézni, ha modern am gépet akarsz majd, azt már csak 27.5-ösben javaslom. Nem csak azért mert ez a trend, hanem mert jobb is mint a 26, kivéve a DH.
A fentebb linkelt Cube ams-t én is néztem. Bár nekem ez a fajta Cube váz soha nem tetszett, azért biztos jó kis bringa, azt írja kis alku belefér, rá kell mondani 250-et, ha annyiért odaadja, akkor ezt még érdemes lehet megvenni, ennél többet 26-osba már nem ölnék az biztos.
Nekem még ez is szimpatikus az olcsóbb árszegmensben, persze meg kell nézni élőben is: [link][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #14990 üzenetére
Szeptemberben volt illetve majd megint lesz kerékpár tesztnap csillebércen. Ott rengeteg kiállító kint van. Pénzt nem kellett lerakni, csak személyi elég volt. Nekem dolgoznom kellett ott, bergamont-al voltunk kint, én voltam az egyik túra vezető, mondjuk túrának nem nevezném a 4-5 km-es köröket. De egy 10-12 kört biztos mentem. Szervezőktől már hallottam, hogy idén nagyobb túrákra is lesz lehetőség az idei tesztnapon.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #15022 üzenetére
Egy igazi mindenes élmény bringát akarok venni, ami nem nehéz, lehet vele nagyokat túrázni is. A threesome ilyen. A Fritzz nyilván még többet nyújt lefelé 160mm-el, ráadásul ebből adódóan a fejcsőszöge is laposabb 1 fokkal, ami még jobban kedvez a csapatásnak. Súlyban kb megegyeznek, bergamont: 13,6 cube: 13,8 ez gyakorlatilag nem érzékelhető különbség. Egy valamitől tartok, hogy ennek ellenére a cube nem fog úgy mászni mint a bergamont. De aztán lehet nem gondolom jól és kb ugyan az. Ezek csak tippek.
Meg ugye az anyagi vonzata, megér a plusz 2 centi rugóút nekem 150 ezret? Mert másban biztos, hogy nem nyújt többet, a két gép teljesen azonos minőséget képvisel, csak a rugóútban van eltérés.Amint tudok konkrétabbakat mondani a tesztről mindenképpen írok a topikba.
A 27.5 szerintem lesöpör mindent az elkövetkező években, már ami a mtb piacot illeti. A 26-os gépek ára viszont esni fog, ebben biztos vagyok. Nálunk a legolcsóbb 27.5-ös fully gép a Threesom Sl 7.4 ami jelenleg 2000 euró, azaz 600 ezer ft listaáron. 400 fölött picivel 26-os van.
Contrail ltd c2 26-os gép, ha esetleg arra gondoltál. Egyébként baromi jó masina, egy versenyző srác kölcsön kapott egy ilyet tőlünk, ódákat zengett róla, pedig nekem biztos elmondta volna ha szar.[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz hoffman_ #15024 üzenetére
Én acélvázasom 10,5 kg körül van ahogy mértem lámpával és kulacstartóval. Innentől már csak kerékpárt (KTM, TREK) fogok venni, 1kg-t javítani ennyi pénzért nem igazán éri meg szerintem. Persze lehet mondani hogy acélváz így meg úgy, de hogy alumíniumot nem fogok venni az biztos. Carbon aztán kezit csókolom. Értéktartóbb és merevebb is, igaz hogy drágább de később keveset buksz rajta ha eladod pl.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #15026 üzenetére
Legolcsóbb 27.5 össztelós amit idáig láttam az ez: [link]
Mondjuk nem biztos, hogy érdemes ezért ennyit adni.
Szerintem a 27.5 pont annyiba kerül mint a 26-os hasonló gépek kerültek, nem drágább azért mert 27.5, ezért sem értem sokak felháborodását a 27.5 ellen. Egyszerűen csak átveszik a 26-os gépek helyét, mert jobb, ennyi. Dh az egyedüli kategória ahol a 26-ost nem nagyon lehet felülmúlni, bár ki tudja. -
imyourfriend
őstag
válasz hoffman_ #15028 üzenetére
Enyém könnyű vázszett, bár főleg a mavic akksium race kerékszett és az ultegra sor könnyű rajt. Van eladó szettem (két duplafalú felni novatec ipari első agy tiagra hátsó agy 9-es sorhoz 20k-ért ha érdekel amúgy valakit. Mavic kerékszett mellett nem nagyon kapnak helyet. Azt vettem amúgy észre, mikor 70 kg voltam és most 83, hát semmivel se lettem lassabb, zsír se lett rajtam csak lejjebbtettem 19-ről 16-ra a láncot hosszabb távon.
-
válasz hoffman_ #15035 üzenetére
délután 1 aha
elmentem érte sydney másik (közeli) végébe (50-60km?), mivel látatlanban nem veszek semmit.
aztán amikor megláttam a garázs falán az oltre-t (full duraace), meg az időmérős cervélo-t egy kb 2-3millió dolláros házban, akkor már tudtam, hogy megveszem ezt a kis drótszamarat...
jó bolt jam... ha esetleg haza is kell mennem, és otthon keresek rá vevőt, az itteni árát szerintem el tudom kérni érte, közben pedig egy rakat lóvét spórol nekem... iszonyathorrordurvadrága a tömegközlekedés itt.de azért írtam: mivel az ország fele kint dolgozik, egy kis kereséssel tuti lehet ismerős-ismerősét találni, aki elhozza.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
imyourfriend
őstag
válasz hoffman_ #15037 üzenetére
Én délután 5től készülök a vizsgára. Mikor Budapesten jártam 1 hétig megvettem a havi diákbérletet, mondván jól jön az. De aztán kerekeztem inkább, persze amikor fényképezni voltam a várba oda azért jól jött hogy felvisz a busz, de ettől független nem nagyon használtam a bkv-t.
-
válasz hoffman_ #15037 üzenetére
Húú...
hát első körben a város 3 részre van felosztva.
a diákok kedvezményesen vehetnek 3-6 havi bérletet.
no.
egy sima 10 alkalmas bérlet $25 most ha jól tudom (elsején emelték).
a heti korlátlan (1-es körzetben) az 44 dollár volt, most olyan 46-48 között lehet.
aztán van 3 meg 6 havi, az első az 1500, a másik 2400 ha jól rémlik, de ne vegyél mérget rá.egy dolgot ne hagyj figyelmen kívül.
ezek otthoni fizetéshez számítanak drágának.
itt $15 a minimálbér óránként... de hamar fel lehet jutni 20-25 közé (takarító/költöztető munkáról beszélünk, a buszsofőr 26-28at keres + pótlékok... jó mi?)
így nézve röhejes összeg a bérlet, és röhejes összegbe került a bicaj is... talán ezért rakják ki a 1.5 éves plazmatévét az utcára, ami hibátlanul működik...cserébe az albérlet már drága (150től felfele), a lakások ára megfizethetetlen (minap dolgoztam egy ótvarputriszarfoshugy házban, amiért én otthon 1 millát nem adtam volna... itt az ember adott érte ennyit, csak dollárban, és most 500ért felújíttatja... közben pedig nagyon boldog, hogy jó áron sikerült lakást vennie )
szóval ez van.
amúgy az elektronikai termékek 20-30%al olcsóbbak, a kaja pedig nagyjából ugyanannyi/picivel drágább mint otthon...mod: irigykedni (tudom, hogy nem úgy...) lehet, csak azt ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy én ezért a kis kalandért heti cirka 100 órát dolgoztam bő három éven át.
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
imyourfriend
őstag
válasz hoffman_ #15039 üzenetére
Télen én sem szeretek annyira tekerni, nem akarom megtapasztalni hogy hol vannak a paripa határai. Főleg mikor 622-20-as gumik vannak fent éppen.. De minap 15 fok volt így kimozdultam és körülnéztem picit. Plusz felavattam az új connex láncot, szebb és jobban gurul vele mint a régivel a gép.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #15055 üzenetére
Manitouból amit szereltem, skareb, ebből több félét is (sőt csináltam egyszer egy szarrá ment skarebből meg egy szintén szarrá ment axel ből egy axelskarebot. vicces tákolmány lett de a mai napig mennek vele), Axel, ebből is simát, meg platiniumot vagymit, aztán volt.. Manitou Six, aztán a fehér 140 es minute absulute. Meeeg Black elite et, azon kísérleteztem először módosításokkal. Nagyjából ennyi. Nagyon kihaltak az új bringákból, egy darabot adtunk el 4 év alatt, azt is csak azért mert egy superiorban gyárilag az volt, az egyébként meglepően egész jól mozgott csak nem emlékszem mi a bánat volt a típusa majd rágóglézek..
Új manitoukra hallani sok panaszt lötyögő kattogó persely, stb.., mondjuk a régiekkel is voltak problémák.Eddig kb két manitou telót láttam, ami jól mozgott, az a parti andrás féle cube ban levő új R7, meg egy út állítós régi stance.
A minute volt talán a leghitványabb, 140 ből 110 et képes menni, nehezen indul meg, utána meg rettenet fogja az állandó erős odaút csillapítás, azt én kidobnám belőle a hóra. Mellesleg álmomban jöttem rá hogy kell összerakni, pedig az összes manitou kb olyan egyszerű mint egy ék.
A régiek elég jó minőségűek voltak, mozgásuk az olyan amilyen, nem lehet megjósolni melyik hogy fog mozogni. Elvi működésük nagyon hasonló a rock shoxokhoz, csak kevésbé működnek jól, általában nincs eltalálva semmilyen karakterisztikájuk, se csillapítás se semmi terén, és nehezebben javíthatóak. A rock shoxokban szinte csak O gyűrűk azok az alkatrészek amik kopnak és tönkre mennek, míg a manitouban pl speciális szimering zárja a csillapítás olaját, amit nem egyszerű beszerezni, mellesleg kicserélni is egy horror mert úgy van megperemezve olvasztással a műanyag ami tartja... rakás szar de szerencsére ritkán megy tönkre.Én azért azon mindig felhúzom a szemem, mikor 150 ezrekért látni 770 es XT vel szerelt gépeket, értelmezhető teleszkóppal. Mikor egy ilyen kerékpár új ára kb 4 szerese újonnan.
Mondjuk pont tegnap előtt szereltem egy ilyen "jó vételt"most jelenleg el van tolva hátra, a teleszkópja és a fékje hajtóműve darabokban egy dobozban, és alkatrészekre vár, ami úgy 26 ezer alatt nem fog megállni. Mellesleg dolgoztam vele majdnem egy napot. És így sem lesz tökéletes, mert az spd pedálját én már most kidobnám annyira ki van készülve.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #15062 üzenetére
Az xfusion velvet telót próbáltam. Gyönyörűen működik, fox minőség.
Egy merev xc bringa és egy am bringa között kb egy szakadéknyi különbség van. Tűz és víz.
Te tudod, hogy milyen a bringázási stílusod. Ha szereted az erdei csapatásokat akár 40-50-60 km/h val akkor vegyél am gépet. Ha inkább a telesítmény, emelkedők, megtett út hossza dominál akkkr elég a merev xc is. Ha nem csapatod lefelé nagyon akkor az am szerintem fölösleges. -
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #15080 üzenetére
Én valahogy ezt a fixi dolgot nem tudom megemészteni. Igazából az a bajom vele, hogy a divatot helyezik előtérbe a biztonsággal és az egészséggel szemben. Ha rajtam múlna kitiltanám ezeket a gépeket a városi használatból, akárcsak a fék nélküli bmx és dirt gépeket. Tudom, hogy ez sok embert sért, de gondolkodjunk ép ésszel. Ezek speciális kerékpárok amik zárt pályára valók.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #15082 üzenetére
Honnan tudod azt, hogy mennyi balesetet csinálnak? Minden egyes kerékpáros baleset nem kerül fel az internetre. Való igaz nekem soha nem volt fixim, de az fizikai képtelenség, hogy valaki azzal úgy megtudjon állni mint egy rendes fékkel szerelt bringával. Ők arra bazíroznak, hogy majd valahogy kikerülik az akadályt.
Olyan alapon szankcionálnám őket, hogy rossz hatással vannak a fiatalokra, hogy miért? Megmondom, nyilván van sok tapasztalt régi bringás akinek nagy rutinja van, magabiztosan kezel egy fixit is, oké, csakhogy rengeteg olyan tizenéves van, aki a divatmajomkodás hatására fixivel kezdi a kerékpáros rutin megszerzését, baromi sok kis csajt látok, über trendi fixivel, láthatóan rettentően bizonytalanul, még egy mezei trekkingel sem lenne magabiztos. Szerintem ez az egész hóbort egy felelőtlen dolog, most lehet azt mondani, hogy a DH/Enduro sem veszélytelen, én meg azt szeretem, de azt többnyire komoly védőfelszerelésben végzik, ezenkívül meg erdőben, nem közúton. -
Mansi
csendes tag
válasz hoffman_ #15089 üzenetére
Sztem ez nem közlekedési eszköz, hanem emberfüggő.
Ugyanúgy van idióta fixis, mint bármelyik egyéb kerékpáros kategóriában, gyalogos, kutyasétáltató, autós stb.
Az ember az idióta aki nem tudja, vagy nem úgy használja azt amivel megy/közlekedik, mint amit a közlekedési morál megkívánna. -
anorche1
őstag
válasz hoffman_ #15089 üzenetére
A dohányzást valóban betilthatnák...
A tolvajok mennyire dolgoznak ügyesen, gyorsan? Ha fényes nappal Miskolcon beszaladok a boltba egy 5-10 percre, a bicót meg egy 0,5-1 cm átmérőjű drótkötéllel zárom le, akkor is eltudják vinni? Gondolom igen, mert ami mozdítható azt ellopják, ami meg nem azt meg tönkreteszik, de mekkora esély van hogy ennyi idő alatt elvinnék? Mert olyan szívesen cserélném le a tömegközlekedést bicóra, csak félek hogy igen hamar ellopnák
Majd ha újra lehet kapni spybike -ot lehet beszerzek egyet. Vagy inkább egy jobb zárat, mert jobb megelőzni a bajt? De a jobb zárral gondom, hogy általában nehezek, és rövidek.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #15089 üzenetére
Én abból tudok kiindulni amit látok, az üzletbe ahol dolgozom, rengeteg fiatal, kezdő kerékpáros jön, fixit akarnak építeni gyakorlatilag első kerékpárnak, most azt ne számítsuk, hogy ovis meg kisiskolás korában megtanult kerékpározni valami gyerekbicajon. Első bicajnak fixi, ebben sajnos mi nem nagyon tudunk segíteni, mert fixiket nem árulunk, nem is nagyon foglalkozunk velük, maximum külső és belső gumiban lehetünk segítségükre. Szóval rengeteg ilyen érdeklődő van, meg aztán nagyjából 20 éve bringázom, rögtön kiszúrom ha valaki szerencsétlenkedik, bizonytalankodik egy bringán, már szinte azon látszik, hogy mennyi a rutinja ahogy tekeri azt a bringát. Én elhiszem, hogy vannak tapasztalt fixisek, de sajnos katasztrofális kerékpár kezelési technikája van soknak. Nyilván ha ez a szíve vágya valahogy rutint kell szereznie, de azt ne fixivel tegye először, épp ez az amiben nem értünk egyet. A fixi önmagában is egy sokkal baleset veszélyesebb bringa, hát ha ezt még tetézzük azzal, hogy az alapvető kerékpáros rutin is hiányzik. Abból sok jó nem sülhet ki. Magad is elismered, hogy a fixihez sokkal nagyobb figyelem szükséges, tudod a Magyarországon közlekedő emberek jó részében ez még minimális szinten sincs meg. Nem véletlenül olyan a közlekedés amilyen. Elhiszem neked, hogy nem minden fixis tapasztalatlan divatmajom, de ettől még 2 dolog igaz marad, az, hogy a fixi sokkal baleset veszélyesebb mint egy normál kerékpár és az is, hogy nem ezen kell az első kerékpáros rutint megszerezni. Mint említettem 20 éve bringázom, tudom jól, hogy adódhatnak olyan szituációk amikor ha nincs egy jó féked gond van, mert lehetetlen épp kerülni, itt egy fixis tuti csattan, ez már nem reflex kérdése. Hacsak nem 15km/h val akar mindenhol haladni, de gondolom ennél gyorsabban mennek.
Védőfelszerelést meg tényleg az vesz fel aki akar, azzal csak magának tud kárt okozni, ha elesik és szétloccsan a feje a betonon mert nincs rajta sisak. Viszont ha nem tud megállni és elüt egy öregasszonyt aki combnyaktörést kap miatta, az már másnak is gond, nem csak a kerékpárosnak.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #15107 üzenetére
Nyilván az örökhajtós kerékpárt más érzés tekerni mint a racsnisat, de én ezt kicsit ilyen mazochista dolognak érzem.
Zola007: Én is úgy vagyok vele, hogy az én kerékpározási stílusomhoz egy fixi, maga lenne az öngyilkosság. Elég gyorsan megyek, meg aztán lépcsőn le, akár ugratni ahol lehet, nem szeretek sehol sem megállni ha nem muszáj.
Nekem leginkább egy minőségi xc monti városi gumikkal a legnyerőbb. Az se baj ha össztelós. A telókat persze azért keményebbre állítom mint ha terepen használnám, de azért marad egy kis csillapítás, sokkal komfortosabb mint egy merev városi, vékony gumikkal lehet suhanni, de azért nem túl vékonyak, hogy ne bírják az úthibákat.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz hoffman_ #15131 üzenetére
Nekem is mondtak múltkor egy új dolgot, amit meg se álmodtam volna, hogy taperedes villát bele lehet tenni normál 1 1/8" vázba. Létezik ilyen átalakító, magam se akartam elhinni, de tényleg van. Igaz kb 10k+ egy ilyen.
Gizmo94: nem olcsó sajna ez az átalakító, és ahány agy annyi féle kell szinte, univerzális elég ritka.
Más:
Akit érdekel jóárasított új 10-es országúti lánc , az privátban keressen meg.[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz hoffman_ #15151 üzenetére
Persze, de még olyan izzóval sem találkoztam, amire Wh lett volna írva, lehet, hogy összezavarná az embereket. Olan, mint a Ft/kg a boltban, sokan nem tufják értelmezni, hogy egy olcsóbb termék nem feltétlen olcsóbb, ha a Ft/kg árat nézzük.
+SoulRiever- hogy nem csúszol le arról a nyeregről? Olybá tűnik, hogy olyan szögben áll, mint egy éppen felszálló utasszálító.[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #15178 üzenetére
Ha már van egy városi bringád, miért nem inkább egy mtb-ra gyűjtesz? Persze te tudod.
maummamut: Veszélyes az is aki átmegy a piroson, meg az is aki fék nélkül kerékpározik, különbséget tenni fölösleges, felnőtt emberek vagyunk, senkinek sem azért van a feje a nyakán, hogy az inggallér fel ne csússzon rajta. Gondolkodjunk előre, mielőtt bajt csinálunk.
Én többet ehhez a témához nem tudok hozzáfűzni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hoffman_ #15181 üzenetére
Ha megérzed a monti ízét, lehet jobban megszereted mint az aszfaltos suhanásokat. Nem csak az a tökös dolog ha egy fixivel száguldozik az ember, mutatok én neked akár a Budai-hegységben is olyan pályát, hogy férfi legyen a talpán aki ott tempósan lejön.
Hármashatár hegyről lefelé van egy útvonal, 60-70-es tempót simán lehet jönni az erdőbe.[ Szerkesztve ]