- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Befutottak az első Xperia 1 VII pletykák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Yettel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ulefone Armor 26 Ultra - sokat akar a szarka
- One UI 6.1.1 hamarosan, One UI 7 még idén
- Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
Hirdetés
-
Stray - Az év végén Switch-re is elérhető lesz a macskás kaland
gp Pontos megjelenési dátumot egyelőre nem kaptunk, valamikor az ünnepi időszakban érkezik az új kiadás.
-
Megérkezett a GoodRAM PX500 harmadik generációja
ph Az specifikációk alapján az alsó kategóriába igyekvő M.2 2280-as meghajtó 2 TB-os kapacitással érkezik.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz dreizwanzig #108091 üzenetére
A 23-as peremes manapság nem bír nagyobb nyomást, mint a 25-ös vagy 28-as így semmi értelme nincs, ha befér 28-al se leszel lassabb sőt.
-
ivana
Ármester
válasz FCsabi24 #108109 üzenetére
Kónuszt agy alapján lehet venni, de ez valami nagyon alap cuccnak tűnik. Csak egy kónuszra lesz szükséged, azt amelyik nem sérült tök felesleges cserélni. Viszont kell majd egy készlet golyó is, ilyen mértékű sérülés esetén a golyók is kukázandók.
Ha cserélsz jobb ha vékonyat raksz fel, de nem akkora baj a vastag.
-
ivana
Ármester
válasz Mezga Aladár #108131 üzenetére
A mélyedés a szalagnak van, abba kell fusson. Ne érjen ki mert akkor felnyomhatja a gumit
-
ivana
Ármester
válasz lsebestyen #108171 üzenetére
Olvastam és szó szerint ez jutott eszembe nekem is Ha rendesen be vannak lőve a csavarok max. felfele eshet le, lefele kb. kizárt.
(#108182) mbazsi Pözsiket felejtsd el, max. a mistral, de az is retek drága ennyiért.
(#108189) Runner_fxr Ezeken a fostos felsőbowdenes fékkarok instant kuka szint, hoodról nulla fékerő van, a fékek is kalap szarok. Ennél eggyel újabb outit érdemes csak venni (aminek már rejtett bowdenes a fékkarja, esetleg dupla forgáspontos féke, ha nem akkor is alu shimano vagy campa van. A vázváltó elmegy)
A pözsi vázaknak nagyon rossz a híre (de én is láttam már töröttet haver alatt)+1 a montira, én most szerváltam egyet, az megy mint a veszedelem, pedig nekem monti külsők vannak. Még a tanyabike jó városba, de azt rendbe kell rakni amihez azért kell szakértelem.
(#108191) Runner_fxr Ezek nagyon jók A marin jó vétel.
Monyos Erre való a használt belső ingyen
Régi sorokra: szét kell szedni (100-as szög + kalapács) és vízpumpa fogóval lejön a maradék (úgyis kuka az egész ha le kell szedni.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz varsam #108226 üzenetére
Ilyet szerintem ne vegyél, nem is ér ennyit. Régi trekking, fos fékek, menetes agy, stucnis váltókar. Tipikus bikeboomos szar.
10-esért lomistól max.
Ezt a fajta gagyi német vázat borzalmas hajtani is, riszálja magát mint egy kolbász, ha meg fogsz egy kátyút szétveri a segged.
Stílusban csepelt keress, annak a váza is jó, meg a hátsó agy is legalább kontra. Pl. egy jó öreg túra ezerszer jobb ennél, és rendes papucsa van nem ilyen fos, meg viszonylag merev is.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Redneck #108247 üzenetére
Egy trekking geo kevésbé sportos, magasabban van a kormány, laposabb a fejcsőszög, nagyobb a tengelytáv. Emiatt lomhább a bringa kanyarban, viszont kezesebb nehezebb vele kicsúszni. A magasabb kormány miatt is lassabb a trekking, meg a rugós nyeregcső se segít. Illetve azonos kategóriában a trekkingen szarabb cuccok szoktak lenni, teló és szett tekintetében is.
-
ivana
Ármester
válasz sanzi89 #108203 üzenetére
Állítható stucnikkal egy tonna gond akad:
- Merevség: a stucni akkor jó ha merev mint a kő, ezért érdemes akár nehézre is tervezni, amikor kiállva rátámaszkodsz egy outin, vagy kirántod a nyomvályúból egy montin nagyon kell a merevség.
- Változó hossz: emelve a stucnit változik az effektív hossza, ez nagyon rossz dolog, befolyásolja az irányítást, instabillá teheti a gépet.
- Biztonság: A stucni törése az utolsó dolog amivel szeretnék találkozniEzek a mai állítható stucnik az ahead erőltetése miatt jöttek be, régen simán lehetett emelni a colos stucnit, ha a váz jó volt nem volt baj (mondjuk én a tanyabikejaimat is elég sportosra szoktam belőni, simán van amin alacsonyabb a kormány mint sok trekkingen)
-
-
ivana
Ármester
válasz Mariann294 #108378 üzenetére
Sima rugós városba jó, az elasztomer a sima rugó egyfajta helyettesítője érdekes tulajdonságokkal, a 90-es években telókban is használták. Szerintem ha sportcélra kell akkor valami gyengén párnázottat érdemes, jó pálcákkal. Sport célú nyereg családokból szokott lenni kifejezetten női verzió is. A nem acél pálca általában érezhető, jó dolog.
-
ivana
Ármester
válasz Véreshurka #108408 üzenetére
Bahcot nem igazán érdemes nézegetni Nekem kettő kb. 30 éves van kiválóan működnek.
[ Szerkesztve ]
-
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #108507 üzenetére
Biztos nem 25-ös az a felni, hanem 13- és 17 között valahol. Az ökölszabály pedig: ne legyen keskenyebb a felni belső szélessége mint a gumi és ne legyen szélesebb mint annak a 3 szorosa. Ezzel jelen esetben nincs baj, nem is néz ki nagyon furán. Hely meg van még bőven, nekem ennél az alsó csőhöz közelebb van a gumi outin.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #108512 üzenetére
Ezeket a marhaságokat nem tudom honnan szeded, hogy egy outi felni/kerék gyengébb mint a montis. Mivel sokkal nagyobb nyomáson fut a kerék ha fogsz egy kátyút akkor kap rendesen, nem lehet gyenge. Simán lehet, hogy egy XC monti kerék gyengébb, azon sokkal ballonosabb a gumi, sokkal kevesebb erő éri.
Egy montin simán el tudok képzelni szegcselés nélküli kereket is, outin nem.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #108524 üzenetére
Inkább csak kő nehezek
zoli03: Fűzni jobb, nyilván gyári keréknél nem számít. Outi kereket szeretek jó feszesre fűzni, a szegecs meg a feszítést is jobban bírja, meg könnyebben is forog rajta a nippli.
-
ivana
Ármester
válasz IMIIKE1998 #108563 üzenetére
Ez ha jól látom régi 105. Jó cucc, de a hajtás spéci octalink, kapható hozzá mono, csak nehéz beszerezni., de tuti cserélhető integráltra Nyilván ez rendes outi, akkoriban még nem nyomattak ilyen comfort dolgokat.
25-ösbe én is 7-et szoktam 8-al már nagyon pattog.
Loboda: nem működik ez a combó [link] Más a váltó áttétele.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz parkr #108593 üzenetére
Gondolom az átdobó, az kb. tökmindegy, az én outimon tourney van mert az volt itthon
(B)kentucky(/B) Ez erősen túlárazottnak tűnik 3x9-el, ennyiért jobbat kapni újonnan is.
IMIIKE1998: Ne szórakozzunk már, 37-es gumi a régi túra csepeleken van azok meg normálisabb földúton is kényelmesen elmennek, aszfaltból meg bármilyenen.
-
ivana
Ármester
válasz speedernet #108633 üzenetére
Ez a kintebb esik a váltó síkja dolog szvsz marhaság, de lehet valami más okból nem tudták felszerelni.
Sajnos ezek a váltók elég alja kategória, szóval bármit el tudok képzelni...
Ha rugó feszítő csavar be van tekerve nem igazán tudsz vele mit tenni, mondjuk a 34T már elég nagy hátsó cog, mi ez a szerkezet h ilyen kell rá?
-
ivana
Ármester
válasz ennijofat #108784 üzenetére
Alapvetően ha nem vagy bringa buzi akkor vintage monti/trekking vonalon érdemes elindulni. Teljesen jó cuccok vannak fillérekért. Értelmes biciklit szerencsére elég nehéz tönkre tenni. Ezek 20-30 évesen is sokkal jobb gépek mint amit 70-ért kapsz.
Vintage monti vonalon random válogatás bikemagról (a DX csúcsszett volt, mint ma az XTR): [link] [link] [link]
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #108885 üzenetére
De ezt mégis hogy gondolták? Egy erősebb fékezésnél ripityára törnek a csavarok, meg az agy pereme is, ami előbb enged...
-
ivana
Ármester
válasz belaazallat #108937 üzenetére
Elvileg erre a célra vannak alátétek a pofa mellett, azokat lehet rakosgatni.
-
ivana
Ármester
válasz eladogeppc #109201 üzenetére
Veszel valami vintage montit crmo-ból. 30-ért már jók vanmak, a crmo csak korlátozottan rozsdásodik (magyarul ha nem a szabadban töltötte ez elmúlt 20 évet akkor nem lesz vészes). A maradék 20-ért meg rendbe hozatod szervizben. Így lesz kazettás agyad (menetesben még én is tördeltem a tengelyt, pedig amikor olyat használtam voltam 65 kg), cserélhető tányéros alu hajtásod (ezerszer merevebb mint a filléres szarok), egy jó viszonylag könnyű vázad, értelmes shimano fékjeid (a cantitól se kell félni, csak belőni nehezebb, annyival nem gyengébb a vnél), alu kormány, alu nyeregcső, rendes fékkar etc.
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #109205 üzenetére
A CX egy nagyon régi szakág, majdnem annyi idős mint az outi, nyilván nem monti pályára való, de van olyan ahol az a leggyorsabb pl. földúton. Aszfalton meg alig lassabb mint egy outi.
(#109208) IMIIKE1998 Az más kérdés, hogy gusztustalanul drága. +1 Katasztrófa mennyibe fájnak.
(#109209) tacto Én most vettem, mert kellett nyárra, 18-ért elég fullos Cserélni se kellett volna semmit, de azért néhány dolgot változtattam (stucni, meg váltókarok), illetve vettem 2 rendes gumit, így volt 30-ba.
(#109211) lsebestyen Úgy kell beállítani a fékpofát, hogy az eleje egy picit előbb érjen hozzá mint a vége kb. 1-2mm különbség legyen. Ha szar a betét akkor a csere is segíthet. Illetve van amikor megég, akkor reszelővel le kell szedni az égett réteget.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Vasinger! #109215 üzenetére
Fontos, hogy párhuzamos legyen a betét a felnire, így egyenletesen adja le a teljesítményt.
Nem, pont akkor fog nyikorogni mint a fene ha páhuzamos. [link]
zoli03 Szvsz a gravel egy új név a CX-re, esetleg gyakrabban van rajta csomagtartó szem, de azt amúgy könnyű pótolni (kontra bilincs...).
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Monyos #109217 üzenetére
Semmi értelme, nem tudom minek van az ott, én még csak menetes sorral láttam ilyet. Ha jól vannak beállítva a határoló csavarok a lánc nem fog beesni oda, ha mégis beesik nem egy műanyag fogja útját állni, hogy eltörje a küllőt, kiszedni meg tuti ezerszer nehezebb lesz. Szóval kukába vele.
(#109223) K Norbi Az alhonga elég alja, nem csoda.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz DrDante666 #109234 üzenetére
Emelkedő van? Ha nincs akkor régi csepel, az bírja a strapát, jó váz és kutya nem fogja ellopni.
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #109263 üzenetére
Ha jól emlékszem te nem filléres suntour rugós telóval nyomod...
bringasisti Jó cucc. Nekem ilyen kormány csapágyhoz van, meg 40 mm-es beütőhöz az kicsit nagyobb A waffenradhoz gyártottam, mert volt itthon 20-as menetes szár.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz varsam #109276 üzenetére
Nagyon szép gép
Amúgy a bandázs alatt futó fékbovdent csak úgy lehet cserélni, ha leszedem a bandázst ugye? Ha jól van megcsinálva a bowdent ki lehet szenvedni viszont itt bowden ház csere is kell, az nem megoldható. Viszont a bandázst azért vissza lehet rakni.
Én nem cserélném le egyenesre, így szebb és értékesebb a kerékpár, meg koshoz való vázon sose lesz kényelmes az egyenes max. rohadt hosszú stucnival.
Létezik bowden vezérelt hidraulikus fék, az sokkal erősebb.
-
ivana
Ármester
válasz Szakbarbár #109321 üzenetére
Attól függ melyikhez, amelyikkel egyenként lehet lefele váltani az műanyag belül és nem kapni. Amivel többet is lehet ahhoz van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Wenko Secure kádbelépő kapaszkodó fehér
- DJI Air 3 FMC RC2 drón +Garancia +Care Refresh +ND Filterek +USB töltő
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- XL vázas, újszerű Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)