- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Vékonyabb lesz a Galaxy S24 FE
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Redmi Note 8 Pro - Redmi, a profi
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Fával ékesíti magát a Jonsbo Mini-ITX gépháza
ph A T6 igencsak pofásra sikeredett, fogantyúja pedig, ha úgy kívánjuk, fejhallgató-akasztóként is megállja a helyét.
-
Crash Bandicoot N-Sane Trilogy - Túl a 20 millión
gp A készítők a minap bejelentették, hogy egy fontos eladási mérföldkövet léptek át.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
gordonfreemN #252042 üzenetére
Az SmallBumpSensibility, székelyül kispukliérzékenység (
) az a tulajdonság amit leghamarabb elveszítenek a telók, méghozzá sunyi módon, észrevétlenül. Ellenszere az évi ~2 kisszerviz és legalább 1 nagyszerviz, továbbá a becsúszók folyamatos tisztán tartása és a kerékpár időnkénti néhány órára fejre állítása amitől olajjal szívják meg magukat a kenőszivacsok. Legalábbis én így tudom...ami a nyomást illeti, én is, óvatos duhajként a minimális nyomáson használom, 65-70 psi körül aminél még így sem mozgom ki a 100mm-t csak 90-95%-ban. Én helyedben egy nagyszerviz után addig engedném a nyomást belőle amíg a jelzőgumi a legdurvább terepezésed után is 0,5-1centire lenne a kopptól.
#252044Phülöp... plusz érdemes a szigszalagból előre levágni két 20 centis darabot - én a nyereghez és a felsőcsőhöz ragasztom, hogy az is kéznél legyen.
+ 2 db 5 cm-es csík amivel elfeded a fékváltókaroknál óhatatlanul keletkező rést...legalábbis nekem csak így jött össze.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz
gordonfreemN #252042 üzenetére
Szerintem ez egy motion control-os Reba vagy Recon és kell neki egy szerviz. Ha a lockout működik, lezárva nem mozog 1cm-nél többet a teló, akkor elég egy alsó láb szerviz. Ha csináld magad típus vagy, akkor ott a szériaszám a sárvédő fölött, arra rákeresve talán még találsz manual pdf-et, amiben leírja, hogy milyen és mennyi olaj kell bele. Alsó láb szervizeléssel csak az olajat, esetleg a szivacsokat kell cserélni, szivacsból kétféle létezik, vastag és vékony, de ha nem vagy biztos benne melyik kell, a vastag kétfelé vágva is jó, sőt, én alis kínai szivacsot is használtam már. Ha nagyszerviz is kell, akkor itt rá tudsz keresni a szükséges service kit-re. Vagy elviszed szervizbe
.
A telóban a nyomás nálam pontosan annyi vagy picivel több, mint amit a rockshox ajánl, de terep és teló függő is a dolog, ahogy a topikgazdánk is írja, a legdurvább terepen, kormányra tehénkedve, ugratva stb is maradjon a rugóút végén 1cm tartalék.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz
gordonfreemN #252050 üzenetére
Telópumpa is kell, normál pumpával nem ajánlott felfújni.
#252052 mauimagic: grat! Ez nem ugyanolyan, mint amit én próbálgattam nemrég?
. Szerintem szép. Azt hittem, hogy mivel elöl 3 csavar van, a felsőket hsználva talán belefér két 750ml, de ezek szerint nem. Végülis az sem rossz, ha az egyik kulacs 500ml, vagy mindkettő akkora. A becsúszóról a gyorskötözőt én gyorsan leszedném, mert összekarcolja a fekete bevonatot.
ja látom nem olyan, azon fehér a logó.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz
gordonfreemN #252042 üzenetére
A villanyakon lévő szám alapján ki tudod keresni, pontosan milyen és mikori Reba, itt [link] megkeresed, szépen le van írva, hogy melyik lábba mennyi és milyen olaj kell.
-
Fall-N
veterán
válasz
gordonfreemN #252105 üzenetére
Amúgy mi volt a kormánycsapágy hiba oka? Kíváncsi vagyok.
-
chubby2o6
senior tag
válasz
gordonfreemN #252050 üzenetére
"Ja tényleg, meglett a hiba az előző kormánycsapágynál, esetleg leírjam majd?"
Még szép, hogy igen.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
gordonfreemN #252105 üzenetére
Én csak Rockshox-ot mernék bele rakni, aztán nem tom... amúgy nagyon olcsó, szerintem fölösleges rizikózni.
#252111 6030D: mind egyidősek vagyunk
. 32 évesen kezdtem el montizni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz
gordonfreemN #252116 üzenetére
Én is inkább RS olajat tennék bele, itt [link] elvileg van készleten, holnap is nyitva vannak. III.kerület, még "közel" is van.
-
Fall-N
veterán
válasz
gordonfreemN #252116 üzenetére
Van ilyen. Például valamelyik merev villánál láttam, higy írta az ebike, hogy el kell távolítani a festést a villanyakról, mert nem megy fel a gyűrű. De a sokat emlegetett vágott gyűrű a legjobb. Azt kézzel fel kell tolni a tövéig.
Most nekem is aktuális lesz, mert megjött a Suntour levegős telóm és arra is fel kell rakni a gyűrűt.
Próbálok helyben venni egy vágottat, hátha valaki tart.
-
Fall-N
veterán
válasz
gordonfreemN #252156 üzenetére
Az, hogy a csillapítást nem egy olajpatron végzi, hanem egy levegős kamra. Jobban be lehet lőni a nyomással. Bár gondolom itt is más a karakterisztikája, mint amikor az olaj löki vissza a becsúszót. Ha jobbnak nem is jobb, de más. Hétköznapi embereknek szerintem egy Solo Air is bőven jó és elég.
gordonfreeMn: Van az is itthon, akkor abba húzom majd.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz
gordonfreemN #252160 üzenetére
-
chubby2o6
senior tag
válasz
gordonfreemN #252169 üzenetére
Szívesen
Kékben tényleg jobban mutatna, de olyat sehol nem találtam. -
Jester01
veterán
válasz
gordonfreemN #252160 üzenetére
Holnapra elég esélytelen de pl. itt azt írják van készleten a marwi utángyártott.
Jester
-
Fall-N
veterán
válasz
gordonfreemN #252233 üzenetére
Köszi, akkor 32-es kell.
Because: Na ez egy furcsa szörnyeteg.
Menni biztos élvezetes vele, de nem kéne.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
gordonfreemN #252303 üzenetére
Itt ellenjavallt a Manitou zsír, bár én is azzal kentem még mielőtt szólhattak volna...szavatossága meg azért gondolom látszik az állagán is..🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz
gordonfreemN #252306 üzenetére
Ha jó az állaga, miért ne lenne jó? A Manitou sem egy kispályás gyártó. Sőt létezik Suntour zsír is.
Szerelő ismerős sem márkás zsírt használ, hanem sima gépzsírt, általános célokra (nem telóhoz). Mondjuk én ha ebből élnék akkor Motorexet vennék.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
gordonfreemN #252306 üzenetére
Nem hiszem normális tárolás során az lejár valaha, én nem várnék, egyelőre nem látom a Manitou zsír semmi hátrányát...ugyanakkor természetesen hallgatok a szép szóra (Runnerére
) és már vettem is Sram vajat a köv. alkalomra.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz
gordonfreemN #252303 üzenetére
köszi!
és a bringaút mátrafüredig haladós? vagy nem para az aszfalt se? (gondolom hozzászoktak már az outisokhoz arrafelé akik mennek felfelé, de ha ott a bringaút is teljesen jó akkor tényleg baromság lenne kimenni az aszfaltra,ahol van sima bringaút azért én azt szoktam választani kivéve a viacolor, az tényleg retardáltság szerintem,bár elvileg jobban bírja-tovább úgyhogy anyagi megfontolásból lehet jobb,ám valamivel drágább is meg aztán azt lerakni az is több munkaóra
)
Ijk: hát nem tudom élőbe neked ez milyen méret a magasságodhoz viszonyítva de feltételezem hogy akkor a javaslatom gondolom ennél a bicónál nem működne(inkább csak outinál vagy montinál) vagyis hogy a kormány felett emeld át a lábad
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
chubby2o6
senior tag
válasz
gordonfreemN #252339 üzenetére
Hát ja, de akár így, akár úgy, egy szétszedés-takarítás-kenés-olajozás soha nem árt, ha már nem vagyunk olyan kiváltságosak, mint egyesek
( nevet nem írok, de Hasaggymeg ), akinek flott állapotban adják át, tele zsírral, olajjal.
Lóf@sz lesz ebből, nem tubeless
Esélyem sincs állópumpával megindítani, több jön ki azonnal, mint amennyit belefújok
. Majd egyszer megpróbálom kompresszorral, egyelőre benne hagytam a szalagot, a szelepet kivettem, visszatettem a belsőt, remélem, a szalag még ma kivágja valahol a világ végén
. Tejet azért teszek bele, hátha...
-
chubby2o6
senior tag
válasz
gordonfreemN #252339 üzenetére
Ha a TL kínlódást nem számítom bele
, az egész telószerviz során megint a lockkal szoptam a legnagyobbat. Hiába fúrtál bele ötös menetet, mégiscsak egy műanyag szar. Kivettem a villát, így le kellett bontanom a lockot is, hát elég egyszerhasználatosnak tűnik. Időközben beszereztem M5 hernyócsavart 6mm hosszban, de annak a gyári hegyes vége nem fogja úgy a gyűrűt, mint amit flexszel "kihegyeztünk", nagyon meg kéne húzni, akkor a menetnek megint annyi lenne. Visszatettem bele a házi készítésűt.
De legalább találtam végre pótlást [link] , ha ez végleg megadja magát, csak majd azt is átalakítom ötösre. Nagyon elbaxták ezt a részét ennek a telónak
.
-
chubby2o6
senior tag
válasz
gordonfreemN #252362 üzenetére
Köszi, de szerintem az nem olyan, mint ez a csoda, nem tudom, kompatibilisek-e. Miért kell ebből is ezerfélét csinálni?
-
Fall-N
veterán
válasz
gordonfreemN #252362 üzenetére
A RockShoxhoz méltatlan az a lockout megoldás. A sokszor (méltatlan módon) lenézett Suntour megoldása ezerszer jobb. Múltkor be is linkeltem a képet. Az új telómon is ez a fajta van (RSLO), pofonegyszerű bekötni és stabilabb (ahová meg be kell kötni fém). A fogaskerék ami mozgatja a mechanikát műanyag, ez lehet hátrány is, bár ha megnézzük a váltóban is műanyag alkatrészek vannak (meg a váltókarban is). Nagy erőt nem kell elviselnie, de ha tönkremegy, akkor veszek helyette fémet.
Manitou megoldása is sokkal jobb (főleg a TPC+) és a Foxé is, Öhlins megoldását nem ismerem, de gyanítom, hogy az is átgondoltabb (mondjuk árban is jóval drágábbak).
-
sebgutkopf
őstag
válasz
gordonfreemN #252558 üzenetére
Ránázésre a kép alapján a "teljes kit" az tényleg a valós 200 órás nagyszervizhez szükséges alkatrészeket tartalmazza, aminek része a pálcákat rögzítő csavarok cseréje és az összes tömítés és rögzítő elem. Nagyszerviznél a csillapítási egységben lvő olajat is le kell cserélni. Kérdés milyen villád van (nyitott vagy zárt a csillapítási egység).
Illetve a két két nem biztos, hogy teljesen fedi egymást és ugyanahhoz a villákhoz való.
Az RS elég jól dokumentálja a szervizelést, így minden villához részletes szerviz leírás van, aminek része az alkatrész és szerviz kit katalógus cikkszámmal, ami alapján a legkönnyebb biztosra menni a vásárlásnál. -
m72
tag
válasz
gordonfreemN #252609 üzenetére
A térd fájás nekem is előjött a kormány leengedés után. Nálam az itt olvasott tanácsoknak megfelelően az ülés emelése segített.
-
mauimagic
aktív tag
válasz
gordonfreemN #252779 üzenetére
nézd meg minimális nyomáson (ami még pont kitolja a becsúszót maxig), hogy hogy mozog.
Ha most lett frissen szervizelve és nem mozog szépen, akkor vagy a szimeringed szoros, ezt érdemes lehet cserélni pl SKF-re, vagy a bushing szorul, az a rosszabbik eset.Egy Rebának azért jól kéne mozognia. Lábban lévő olajnak, legyen az damper vagy levegő oldalon, nem sok köze van a mozgás fimonságához, ha most lett szétszedve a teló.
SRAM buttert kapott rendesen? Szivacsgyűrűk olajat?
szerk: ez 2013-as villa? Volt szervizelve? Láb le, levegő oldalt megnézni külön, hogy pár psi mellett hogy mozog...lehet hogy a légkamrában nincs kenés, szorul a tomítés, stb...
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz
gordonfreemN #252784 üzenetére
Ha van kedved még mókolni vele:
Azt nézném meg a helyedben, hogy ez a tengely könnyen mozog e.
A láb nélkül is nehezen indul meg, akkor a légkamrában néznék körül.
Illetve a légkamra felső részét lecsavarva (nyilván levegőt ki kell engedni előtte) felülről látszik a dugattyú. Oda mehet egy kis olaj/SRAM butter, ha nincs.
Olvasd el a manualt, hogy pontosan mi kell neki.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz
gordonfreemN #252822 üzenetére
Szerintem igen, 1mm nem igazán számít. Én kétfélét láttam, egy vékonyabbat és egy vastagabbat, nekem a vékony jár bele. Múltkor véletlenül vastagot vettem, ketté vágva pont jó volt
. Most szerintem alis Risk van benne, tökéletes az is.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz
gordonfreemN #253018 üzenetére
Abus lesz valószínűleg, amit Mezga Aladár írt, köszönöm is neki. Helyi boltban sokszor van Abus sisakokat akció. Múltkor például -50% volt vehettem volna.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz
gordonfreemN #253220 üzenetére
Vázban, villában biztos el fog férni a 2.4-es gumi? Nekem mindkettőbe max.2.3 a javasolt. Gyári érték, nyilván nincs kimilliméterezve, de jobb a békesség
. Meg amíg van első váltód, arra is figyelned kell, nehogy a terelő beleérjen a gumiba a legkisebb lánckeréken.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
gordonfreemN #253245 üzenetére
Kösz, azt el is felejtettem, hogy pásztorkutyák kétszer támadtak meg és medvével is talákoztunk
Maximum1: dehogy. A java ezután jött, ott már nem jutott eszembe fotózni
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz
gordonfreemN #253573 üzenetére
-
zsocy
őstag
válasz
gordonfreemN #253667 üzenetére
Kell az a könnyített? Én a sima decathlonos belsőt használom és nem érzek semmi különbséget azzal sem. Előtte volt Schwalbe könnyített (outira), abból az egyik az első körön felrobbant (szó szerint), a másik még bírja. Tubolitot szoktak használni, de azt mindig után kell fúlyni mert technológiából kifolyólag ereszt picit. defektvéfővel feltöltve meg eleve nem lehet könnyű - szerintem.
Látván az aláírásod, nem lett jó a Reba a szervíz után sem? Ugyanúgy lusta, letapad?
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz
gordonfreemN #253667 üzenetére
SCHWALBE SV19A
- Ez a fajtát használtam, nagyon bevált tejezve.
- Bármilyen defektgátló folyadékkal tölthetőek a sima gumibelsők.Legegyszerűbb a csak szúrás ellen védők. Itt sokan favorizálják.
Pl Stan's
Ezeket a típsokat könnyű benyomni a szelepmag helyén, vízszerűek.A darálékosak, amik nagyobb, 7 milis vágásokat is tömítenek, azok nehezebben tölthetőek be. A trükk, h összerázás után, és a szelepen betöltéskor is; nem függőlegesen kelll tartani, mert úgy azonnal tömíti a beöntőt. Hanem kb 45 fokba, nem szabad törekedni a sűrűjére, a fölrázástól lebegő darálékos lé a tökéletes. (A csak túl sűrű rész amúgy sem jó, mert el kell majd folynia, habzania a későbbi lyukhoz.)
Pl Joe eco volt, most Vittoria van.r2-bike
Ez a legjobb súlyokat is leíró oladal. A találatokat arra is rendezheted.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
kutga
nagyúr
válasz
gordonfreemN #253710 üzenetére
Keret jó kérdés, mert lehetőleg újat szeretnék, és nem ártana ha megállna 100k alatt.
Let the Zone take me if I am.
-
Mr. Erikszon
senior tag
válasz
gordonfreemN #253710 üzenetére
Ebike, 750W naponta szaguldozok vele 40-50is akár.
Hegyen lefelé csapatom sokszor...ételfutár vagyok nekem ez az életem. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
gordonfreemN #253859 üzenetére
Akár kevesebb forgás is elég lehet, nézd hol a kopp a zárt végen és onnan csak annyit engedd vissza a bowden amennyit a kar húz, a forgás/húzás szinte fele alatt kábé semmi sem történik.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz
gordonfreemN #254321 üzenetére
Király gép lett
-
Sleek
senior tag
válasz
gordonfreemN #254993 üzenetére
Én is nyomatom a fal vésést . Vízcső csere ezerrel
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
gordonfreemN
addikt
válasz
gordonfreemN #258590 üzenetére
Erre valakinek ötlet,
hogyha kel alkatrész, még hátha felhajtom holnap.
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
gordonfreemN #258590 üzenetére
Ilyen nem történhet, én szakemberhez vinném.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
gordonfreemN #258736 üzenetére
Itt találod a fórumon, vagy Dr.Bike Csepelen.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz
gordonfreemN #258736 üzenetére
https://boostworx.hu/
Profi pécsi cég.
A leszerelt telót elpostáztam nekik. De van parterhálózatuk is.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
balintbaba
tag
válasz
gordonfreemN #272563 üzenetére
Nagy különbség nincs, pont ugyanúgy fog vele működni a kerékpárod. Tesóm kerékpárjára múlt héten e-bike láncot, apum e-bike-jára pedig sima Sram XX1-et raktunk.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
gordonfreemN #272563 üzenetére
Lehet, hogy még tartósabb lesz, általában drágábbak.
szimpláncsak...leírások szerint a HG rendszerrel nem kompatibilis.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz
gordonfreemN #272681 üzenetére
Befőttes üvegbe benzin, beledobod, hagyod 10 percet, megrázogatod, kiakasztod száradni.
#272680 MC Pite: Shitmano betétek nálam is csak 1500km-t bírnak, de már az első pár km terepezés után üvegesre égnek. Felhasználó és terepfüggő, mert pl. Hassagymegnél nem.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin
veterán
válasz
gordonfreemN #272681 üzenetére
Elvileg a petróleum a legjobb. Én Brigéciol D3-ba áztattam (1-2 óra), aztán alapos elmosás, majd citrus alapú lánctisztító (ez megmarta picit, kihagyhatod), aztán végül izopropil alkohol. Ezután alapos szárítás. Nekem így lett minimális felületi rozsda, de ez nem felületkezelt lánc volt, szóval normális, és csak felületi. Ettől a felületi 0.1mm-es rozsarétegtől amúgy nem kell félni, mert az a lánc lassan forgatós 1300 km-nél, nyúlás 0.2, szóval semmi gondot nem okozott. És mentem vízben esőben sárban.
Viszont a következőre petróleumba áztatás majd izopropil alkohol lesz. Kíváncsi vagyok, az megmarja-e a lánc felületét. Akár igen, akár nem, mindegy.
Waxból én a Smoove-ot használom, arról tudok írni. Első alkalmazás előtt alaposan eltakarítod a sort és a kazettát, majd meghajszárítózod a láncot szárazon, hogy jó meleg legyen, és így rakod fel a láncot. A Smoove flakonját is érdemes melegvízbe rakni előtte, hogy jó folyós legyen. Ezután keresztbe váltva alaposan becsepegteted, majd vársz kicsit a dermedésre, ellenkező keresztbeváltás, újra alapos csepegtetés, aztán hagyod állni egy éjszakát. Azért kell elsőre így, hogy belül eltömítsen mindent a wax, de a későbbiekben én már csak alaposan letörlöm a láncot, és újra csöpizek, akkor már nincs semmiféle vegyszeres tisztogatás.
-
Tin
veterán
válasz
gordonfreemN #272684 üzenetére
A zsírtalanítás a fontos. Én sem vettem le, pedig az enyémben volt már 1300 km, csak a láncot lekaptam, a kazettát meglocsoltam a citrusos tisztítószerrel, majd átdörzsöltem, és hagytam, hogy lezsírtalanítsa - nagyjából. Ha új, akkor is ezt csinálnám. A lényeg, hogy kapja le a zsír nagy részét, hogy megtapadhasson rajta a wax. Szerintem nem kell ezt túlzásba vinni, sokkal fontosabb, hogy a lánc abszolút zsírtalan legyen, és az első alkalmazásnál jó gazdagon be legyen locsolva, és rátapadjon belül a cucc. Én letoltam már 1200 km felett a Smoove-al, és közben egyszer nem vegyszereztem a hajtást, csak törölhettem, meg szárazon megkeféltem/töröltem a láncot újracsöpi előtt.
-
balintbaba
tag
válasz
gordonfreemN #272684 üzenetére
Új kazettát én nem tisztítanám le, a hajtás többi, már használt részét (lánctányérok, váltógörgők) viszont igen. Ha ezek zsírosak maradtak a korábbi használatból, akkor bármennyire is tiszta a lánc amit felteszel, első pár teljes hajtásnál a lánc is szennyeződni fog - legalábbis nekem ez a tapasztalatom.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz
gordonfreemN #272681 üzenetére
Brigéciol, ha nincs lánctisztítód, akkor egy tálkába, sort meg fogkefével brigéciolba tunkolva. Nem tolom túl, egy kör után koszos lesz montin.
jjeahh, Tothgera30, Hasaggymeg:
Akkor én középen vagyok. Ott a nem bordás, gyantás shimano, az sem kopott ennyire, de a J02A eléggé. Nem égettem meg a betétet, de 2006 óta használok montin tárcsaféket, nem is használom sokat lefelé, de ilyen gyorsan semmi nem kopott nálam. De ezt mindenütt írják is róla.
Vicces a 47, 66%, 100% kopásállóság, ahol az utolsó a normál, nem a +40% meg annak a +50eként kéne reklámozni.
A J05A árában viszont van több annál szvsz jobb betét is.És ha a shimano nem 75%-80 magasságú fékfelületet használna, borda sem kellene (lásd konkurencia) meg flancos többrétegű tárcsa.
<ELADÓ: Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
chubby2o6
senior tag
válasz
gordonfreemN #272718 üzenetére
Hány távtartó van a hajtásoldali csapágy alatt?
Új hozzászólás Aktív témák
- Elden Ring
- Bestbuy játékok
- Bluetooth hangszórók
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Projektor topic
- Synology NAS
- Hosszabb bemutatón a Warhammer 40k: Space Marine 2
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Politika
- További aktív témák...