Hirdetés
-
Apple iPad Air 13” (M2, 2024) - a méret a lényeg
ma Nagyobb lett a kijelző, megörökölte az M2-es chipet és 128 GB-ra nőtt az induló tárhely. Mi kellene még?
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #210887 üzenetére
Kb 20 métert kéne szaladni vele, hogy bevágják kocsiba, én nem kockáztatok inkább, nem tudnék újra ilyet/hasonlót venni most.
Legközelebb csak a kajáláshoz veszem le a kesztyűt, akkor nem lesz gond.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Tudtok itthon olyan boltot, ahol van falra rögzíthető tartó, ami a pedálba akad be, és a két kerék támaszkodik, mondjuk egy polcon? Nem nagyon találok. Valami ilyesmi, csak mondjuk olyan lemezekkel, amik a kereket is támasztják. Mondjuk azt fából megoldom, ha kell.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
-
bardi
aktív tag
válasz andrisbandi #211022 üzenetére
Ezek forgásponthoz nem éppen ideálisak. Sok vázhoz egyedi szerszám kell, mert az ilyenekkel hozzá se lehet férni. Vagy satu-kalapács. Amúgy ha csak nincsen beállva a csapágy, egy átforgatás is segít, hogy legalább az egyik gyűrű ne a kopott részén mozogjon.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz parandroid #211089 üzenetére
Lehet ám a biciklizés öröméért tekerni, itt mindenki úgy edz, mintha valami vb-re készülne
Én csak simán tekerek, és tök jól elvagyok 4-5 órás utakon is, 1000+ szinttel terepen. Pedig a bringám súlya, meg a gumi is alkalmatlan erre az itt általában leírtak alapján'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
-
-
bardi
aktív tag
válasz Dark Archon #211471 üzenetére
Ez teljesen megszokás kérdése. Nekem a 100-as stucni egy katasztrófa pl, olyan lomha az irányítás vele, én csak rövid stucnival érzem jónak az irányítást, 50 mm, 660as és kb 720as kormánnyal is az volt jó nekem.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #211649 üzenetére
Majd próbáld ki, és visszatérünk erre Értelemszerűen ne egy szar, hibás kerékszettből indulj ki. Nekem soha nem volt egyik agyammal se ilyen gond, egy alap hidraulikus tárcsafékhez képest meg egy 4 dugattyús meg se közelíti azt a pluszt, amit egy dropper ad egy sima nyeregcsőhöz képest. Nekem új bringán egyértelmű, hogy az első egy dropper lenne, ha nincsen rajta, és csak utána fék vagy kerékszett l, féknél is előbb nagyobb, vastagabb tárcsával kezdenék. De ha elég széles a felni (25+), akkor azzal csak nagyon utoljára foglalkoznék.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #211661 üzenetére
A légrugós változatoknak (ebből van több) nem egy extra a karbantartása, letörlöd, néha fújsz rá egy kis brunox fork deot, vagy a szilikon sprét amit te használsz a villán, és ennyi. Mivel szar helyen kosz szempontból, úgyis elkezd majd elkopni rajta a becsúszó, viszont ez nem nagyon befolyásolja a működést. Szétszedni, kipucolni se egy extra, belső vezetésnél a bowden szívás.
Nekem vannak itt olyan lejtők, amit enélkül nem mertem bevállalni, mert olyan meredek, hogy kihúzott nyereggel fostam, hogy orra bukok, így meg van mozgásterem. De a legtöbb lejtőn letolom a nyerget, sokkal több mozgástér van a bringán, biztonságosabb így, ha bármi gebasz van, nem fog a nyereg katapultálni. Az a párszáz gramm meg... többet nyertem a kerékszett lecserélésével (2236 mért vs 1757 papíron), de csak a súly miatt pénzkidobás lett volna a csere.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz vallas #211772 üzenetére
40/12-vel, 40 mm-es gumin 60-as csapásszámnál mész 26-ot, 120-nál 52-t. 80-90-nél tud 35-40 km/h-t. Nem tudom ez mi mire nem elég, itt mintha mindenki konstans 50 fölött tekerne, vagy 30as csapásszámmal bassza szét a térdét...
Érdemi gyorsulást az outin fekvés hozna, a légellenállás miatt, de ha néha földút is tervbe van, én kihagynám. Erre a bringára néznék olyan gumit, amin van középen futóél, de még kellően ballonos, hogy kényelmes maradjon.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz parandroid #211784 üzenetére
El is adtam, fully meg az ősmonti mindenre elég eddig.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Maximum1 #211799 üzenetére
Rosszul olvasod!
Pont ezaz, lefelé, Pilismarót irányába hoztam össze a 68-at az erdészeti úton, és amíg a topikban egyeseknek a monti áttétel elfogy, meg 50es tányér kell, én 68 mellett nem tudtam kitekerni az 50/11-et. Síkon a 30-at tudtam tartani outival, 11-es úton egyik irányba sikerült a 40-et, de az lejtett picit. De ehhez nem hogy 50-es, 40-es tányér se kell...
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #211808 üzenetére
Ez nagyon felni függő dolog, az előző kerékszettemre kompresszorral is szenvedés volt felrakni a gumit, hasonló módszerrel félig felraktam pedig a gumit a peremre.
Mostani felnin meg marha egyszerű, sima pumpával felment, amikor középen van a gumi, akkor is fogja már a levegőt valamennyire, ennek ellenére nem volt nehéz felhúzni a felnire.
Ha kellően gyorsan nyomod bele a levegőt, nem kell felraknod a peremre a gumit, rárobban, erre kell a kompresszor.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #211817 üzenetére
Az árok mélysége számít szerintem, mivel neked nagyon mély, ezért nem tudja ott tartani a gumi a levegőt, míg ennél meg már ott is tart annyit, hogy műhelypumpa felnyomja a peremre. Szerintem elég jó felni ilyen szempontból, és valszeg neked is tetszene, mert viszonylag könnyű. Saját agyakkal 1800 gramm alatt van a szett, mondjuk én a szélessége miatt vettem elsősorban.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #211862 üzenetére
Ne már, egy gumicsere 5 km/h különbséget hozna átlagban? Montis sebességeknél ez rengeteg, 25% gyorsulás. Nem te írtad még, hogy kovid után, legyengülve mentél? Csak és kizárólag gumicsere ennyit nem hozhat szerintem, legalábbis nekem nagyon fura lenne saját tapasztalat alapján. Ekkora különbség nekem adott útvonalon akkor sincs, ha nyáron megyek szárazon, vagy télen, és a hó visszafog mindenhol, pedig akkor elég érezhető a különbség gördülési ellenállásban.
Hátra amúgy tervezem, hogy felrakom próbából a bontrager xr2-es gumit, azzal vettem még a bringát. Elég picit a mintája, kíváncsi vagyok, csak előtte szeretnék egy referenciát menni, hogy legyen mihez hasonlítani, meg hasonló körülmények között kéne összehozni ezt a tesztet. Elöl fenthagyom az assegait, azt nem akarom lecserélni, lehet pár kanyarban meg fog majd lepni a segge majd
Amikor megvettem a bringát, pár hónapig ezekkel a gumikkal használtam elöl hátul, és a minion dhr2/dhf-re váltás közel sem lassított ennyit nekem, igaz ezek a legpuruttyább komponensű gumik, nem a tapadósak.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #211894 üzenetére
Kíváncsi vagyok nekem milyen különbség lesz, lehet crosskovácsin kéne próbálkozni vele.
Nekem csak azért nehéz elképzelni, mert szoktam busz mögött szélárnyékozni, és olyankor kb nem tudok erőt kifejteni a pedálon, annyira semmi ellenállása sincsen semminek, pedig olyankor ugye a gördülési ellenállás meg a csapágyak súrlódása játszik csak, fura, hogy ebből annyit el lehet venni, hogy az 5 kmh legyen átlagban Mondjuk ha jól emlékszem neked a puhábbik keverékű dhr2 van, mint ami nekem, lehet az többet számít, mint maga a minta.andrisbandi, amit ezekkel elbuksz az emelkedőn, azt visszahozod a lejtőn tapadásból
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #211900 üzenetére
Áh, az a legjobban tapadó ha jól emlékszem, lehet nálam ezért nem volt ekkora a különbség, mert sokkal keményebb a dual keverék, amit én vettem. Kopásban is egész baráti, idén hátul még szerintem el fog menni a dhr2 hátul.
Mindenesetre kíváncsi vagyok nekem majd mennyi lesz a különbség, crosskovácsi pont jó is lesz majd erre, mert ott biztos nem kell lefelé lassítani a sétáló turisták miatt.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Toobee #212032 üzenetére
Amikor mínusz 10 volt, gondolkodtam, hogy gyilkoljam a kocsi motorját, meg fagyoskodjak benne arra a 6 percre, sétáljak 30-40 percet, vagy basszak rá, és marad a bicikli, nyert az utolsó kellett forgatni a szemem, azt hittem befagynak a szemgolyóim, de még így is kényelmesebb ilyen rövid úton, mint az autó.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Toobee #212036 üzenetére
Nekem kemény 3 km, de van pár olyan kereszteződés, ahol autóval elég szívás átjutni, biciklit meg áttolom a zebrán, ha sokat kéne várni, addig is pár autós ki tud fordulni legalább. Ha autóval jövök valamiért, inkább elindulok korábban, én is utálok a kocsisorban ülni.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Mitas Kratos gumival van valakinek tapasztalata? Mennyire gurul jól, milyen tartós, stb?
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz andrisbandi #212275 üzenetére
Igazából ez nem ár függő dolog, mostani Giro bukómat (talán 17k volt) csak úgy felpróbáltam a boltban, mert miért ne alapon, és már dobtam is a kosárba, annyival jobb volt, mint a másik.
Gondolkozok az itt korábban ajánlott enduro sisakokon, hátha idén már eljutok bikeparkba, de próba nélkül nem merném egyiket se megvenni. Itthon meg jó sok boltban van raktáron...'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz cenzor #212279 üzenetére
Ha kifejezetten csak terepre kéne, akkor mindenképpen 1x hajtást választanék, oda nem igazán van létjogosultsága a 2x hajtásnak már.
Ha viszont egy mindenes bringa lenne, amit sokat használok aszfalton, síkon, akkor valószínű a 2x-et választanám, az olcsósága miatt. Terepen elég jól kihasználom a teljes fogaskoszorút, viszont síkon aszfalton pár fokozat van sokat használva, azok kopása miatt hamarabb kéne cserélnem a hajtást, hiába jó még a többi fogaskerék rajta. Többek között ezért is vettem külön melóbajárós ősmontit, az egész olcsóbb volt, mint egy 12es fogaskoszorú. Meg ha ezzel elcsapnak, kevésbé fog fájni a pénztárcámnak'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #212308 üzenetére
Közelítsük meg másik oldalról, milyen haszna van terepen? Engem az a kis tömeg nem érdekel, 15+ a bringám mindennel együtt. Terepen nem kellenek a közeli fokozatok, amit a 2x 3x kazetták szoktak alkalmazni, és a 11-50 fogaskoszorú mindenhol elmegy nekem, nem volt még olyan, hogy hiányoltam volna egy köztes sebességet. Első váltókar nélkül a dropper karjának is van hely Csak terepre én már nem szórakoznék első váltóval.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #212321 üzenetére
Chain guide minek? Nekem csak akkor dobja le a sram láncot, ha nagyon sarasan hátrafelé tekerem. Ma pl csinálta, agyagos sár nagyon fasza volt. Egy idő után egyik kerék sem forgott előre már, régen szoptam ennyit. Szerencsére mire hazaértem, a nagyját ledobálta, a maradékot meg 5 literes permetezővel meg kefével egész jól sikerült leszedni. Persze még a fékeket szét kell szednem, hogy kiszedjem a dzsuvát, hajtást átmosni...
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz nismoka #212493 üzenetére
Én sehogy sem tudtam beállítani, kaptam még egy kopott 11-es sort, felraktam a 12-es helyére, de mindig voltak sebességi fokozatok, amik között ugrált. Pedig én is azt olvastam, hogy elvileg mennie kéne 12-es váltókarral, merthogy a fogaskerekek között ugyan annyi a távolság, csak a 12 sebességes koszorú szélesebb 1 fogaskeréknyivel.
'92 Honda VFR 750
-
-
bardi
aktív tag
válasz ZolkoW #212546 üzenetére
Van HG kazetta testem, most is az van fent puruttya sram koszorúval, meg van egy xD is, de én annyit egy fogaskoszorúért nem fizetek, az hótziher... leginkább egy ilyen bringa kéne, kisebb rugóúttal, esetleg ha még egyben ebike is lenne a fogaskerekes hajtómű mellé... de ez csak álom
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz TomMusic #212554 üzenetére
Ha a súly nem számít, akkor mondjuk nem sok előnye van, talán az, hogy nehezebb felütni, és könnyebb beállítani adott súlyhoz, univerzálisabb a nagy tömegnek. Így átgondolva azért ez elég nagy előny
Ha lesz egyszer valami e-endurom, abba biztos rugós marzo villát teszek, egyszer mentem egy egyszerű rugós RS villával, és nagyon szépen mozgott, a Sektor meg se közelíti ilyen szempontból.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz ZolkoW #212557 üzenetére
Az a baj ezekkel, hogy nagyon nem tudom megállapítani, hogy mennyire kopott
Hasaggymeg, igazából nem állsz annyira messze a valóságtól, Bristoli garázsprojekt végeredménye, nekem bejönnek a bringáik, bár rövidebb rugóutas nincsen fogaskerekes hajtóművel, mondjuk pénzem se lenne rá
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz sebgutkopf #212635 üzenetére
Léteznek progresszív rugók, ezeknél a menetemelkedés nem egyenletes. Amikor összenyomódik, akkor azon a részen, ahol sűrűbben vannak a menetek, felülnek egymásra a menetek, azok már nem dolgoznak, megnő a rugóállandó. Lehet villákban, tagokban ilyen nem nagyon van, de pl autóknál ültető rugóknál szokott ilyen lenni, ha fontosabb a kinézet, mint hogy rendesen működjön a futómű...
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Gaben92 #212712 üzenetére
Én egy időben minden hétvégén felraktam a terepgumit, majd vasárnap este vissza a slick, nem kereket cseréltem, hanem a gumit, ahhoz képest egy kerékcsere lófasz. És az gyorszáras volt, mégse kellett túl sokat a tárcsafékekkel szenvednem, többnyire teljesen jó volt.
Most már persze, hogy lehet két bringám, eszembe se jutna ilyet csinálni, de amit te csinálnál, sokkal egyszerűbb, ha ügyes vagy, kazettát is gyorsan átrakod.'92 Honda VFR 750