- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Xiaomi 12T Pro - kétszínű, mint a kétszázas
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple iPhone XR - amikor az olcsóbb is drága
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Yettel topik
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Fával ékesíti magát a Jonsbo Mini-ITX gépháza
ph A T6 igencsak pofásra sikeredett, fogantyúja pedig, ha úgy kívánjuk, fejhallgató-akasztóként is megállja a helyét.
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kro
tag
válasz fulton #274559 üzenetére
Ma nem volt sajna időm foglalkozni a témával. De most este megint kicsit nézegettem, mert bacca a fejem...
Nincs másik láncom sajna, így a csere lánc kilőve.
Hajtókart és ahhoz tartozó dolgokat kizártam. Leakasztott láncnál a hajtókart forgatva semmi gond.
Amit most észrevettem este, igaz most itt bent csak hátra felé tekerve tudtam próbálni, hogy a soron néha mintha a helyére csusszanna a lánc. Ez akár adhatja a ropogást szerintem. Csináltam egy videót: [link] Remélem működik a link.
Szerintetek? -
Kro
tag
-
Kro
tag
Nah állványon is megvizsgáltam jobban ezt a hajtást.
Előre hajtásnál is ugyan ezt látom, hogy nem csusszan a soron a helyére a lánc csak egy kis terhelésre (ez adja azt a ropogó érzést, ahogy igazodik). [link]
Lehet tényleg túl tiszta minden és kevés az olaj?
1x12-es rendszer, 12s lánccal, minden shimano. Egy problémát vettem észre, hogy a patentszemen van forgásirány és az nem jól áll, de ez nem okozhat gondot.
Lehet a műszerolaj volt túl vékony neki akkor. -
Kro
tag
válasz chubby2o6 #274652 üzenetére
Némely helyen láncszem és fogaskerék között át lehet látni, ami biztos nem normális. A terhelést nem tudtam szimulálni, mert csak két kezem van. De amikor terhelést kap akkor ugrik rendesen a helyére a fogaskeréken a lánc, ezt érzem hajtás közben a pedálon keresztül.
-
Kro
tag
1000 %, azóta még kb 5x ellenőriztem.
Dark Archon: Láncba lehet olyan max 80km, a sorba 30km. Szóval elég új minden.
De eddig minden olyan fluid volt amilyennek csak lennie kell, csak most az olajozás után jött ez a ropogó dolog.chubby2o6: Szerintem minden flottul van beállítva, a váltó finom beállítójával végigjátszottam mindent a két végállás között mikor már átdobja másik tányérra a láncot.
Patentszemet megfordítottam. B csavar is jól áll.Nah majd ha nem lesz ilyen ítéletidő, elmegyek egy nagyobb körre, meglátjuk. Adtam neki még egy kör olajozást, szerintem kicsit jobb lett. Több időm megint nincs, mert asszony kedz csúnyán nézni.
-
Kro
tag
válasz Hasaggymeg #274662 üzenetére
Kicsit vegyes a társaság (xt váltó, slx sor, deore lánc) de minden stimmel, mindennel.
Feladom, szerintem is a kenés lesz a ludas.
Apropó a hajtókar 2 rögzítőcsavarjának [link] a meghúzási nyomatéka az 6-8 Nm?
Nincs rajta semmi adat, neten meg ezt találtam általános adatnak.
Kicsit keveselem. -
Kro
tag
válasz Hasaggymeg #274668 üzenetére
-
Kro
tag
válasz Hasaggymeg #274674 üzenetére
Köszi, ez már sokkal hihetőbb.
Köszi mindenkinek a segítséget!
-
Kro
tag
Így végiggondolva akkor jön a hang, amikor a váz oldalirányú terhelést kap.
De ha tovább gondolod, olyankor a kerekeket is teljes más erőhatások érik, nem csak a vázat.
Mivel tekerés nélkül is fent áll a hiba, így én a középcsapágyat is kizárnám.
Marad a nyeregcső, váz, illetve a kerékszett. Amire ha jól emlékszem, nem is olyan rég valami miatt panaszkodtál. -
Kro
tag
Ma betegséget félre rakva én is elmentem egy laza körre.
Fura ropogó jelenségem már csak nagyobb áttételnél van, amit itt az alföldön ritkábban használok. Gondolom majd összekopik aminek összekell.
A másik idegesítő zaj is meglett ami a hajtókartól jött. Az új pedálnak nem zsíroztam meg menetét és az okozta.
Van még egy problémám, már így a sokadik tekerés után is az új bringával. Hosszúnak érzem.
Ez a régebben íródott ökölszabály még megállja a helyét, hogy nyereg elejéhez a könyökt rakva elkell érjem a kormányt? Mert ha igen akkor akkor az alapján is egy rövidebb kormányszár kellene a mostani 90mm-es helyett. Nyerget már előre húztam amennyire lehetett, attól kicsit javult a helyzet, de nem az igazi.
Hogy lőhetném be legpontosabban mekkora lenne az ideális?
Lőttem egy képet is, bár felénk nincsenek csodás panorámák és tudom a bringa is rossz oldalról lett fotózva, de sebaj lesz ez majd jobb is. 🙂 -
Kro
tag
válasz Ixion77 #275057 üzenetére
#275052chubby2o6:
Én 190 cm vagyok és XL a bringa.
Hivatalos ajánlásba simán benne vagyok (180-195).
Az ülés valóban lejt lefelé, most telóval megmértem 3°-ot, ezt én lőttem be így mert kicsit nyomott "ott", nem érzem, hogy csúsznék le, de majd veszek viszább belőle.Crossmax és az egész bringa igazi tesztelése még hátra van. Sajna ez a Kecskemét és környéke nem a legjobb hely erre. Várom, hogy tavasszal eljussak egy normális terepre. Itt a felüljárókat szoktam vele mászni, illetve egy erdő van ahova elszoktam járni, de semmi komoly ott sem. Szóval ennyi alapján még nem tudok sokat mondani. Illetve ezzel a kerékszettel tértem át a tubelessre is.
Tin: Nekem idén 2500-3000 km jött össze kb. Nem mértem az összes tekerést.
[ Szerkesztve ]
-
Kro
tag
-
Kro
tag
válasz Ixion77 #275078 üzenetére
Az lesz, nézek egy 60-as szárat. Akkor azzal már javul az üléspozícióm, lehet ez miatt nyomott ott a zsák alatt is.
Megakadt a szemem ezen a stucnin [link] , csak nem tudom mennyire nézne ki bazárian a gépen.
Lehet inkább a standard feketénél kellene maradni.#275079vallas: Csak nagy vonalakba számolva 1,6-1,7m beugrott szerintem idén simán.
Ebbe mondjuk bringaszállító, ruhák, cipő, sisak, kiegészítők, 2 bringa benne van.
Illetve vannak mínuszok is mert közbe vannak amiket eladok. Pl a régi bringa is eladásra vár, az az előttit már eladtam stb. De közbe meg kellene egy munkába járós... Sose lesz vége. -
Kro
tag
válasz Fall-N #275154 üzenetére
Én is ebbe a cipőbe vagyok, sajna nem jut annyi idő a tekerésre mint szeretném.
Család/gyerek, munka illetve a kertes ház körüli munkák mellé nehéz volt beszorítanom ezt az új bolondozásomat. Még tovább nehezíti a helyzetet, hogyha igazi montis terepre akarok elmenni az 1 egész napos program. Nah mindegy, abból főzünk ami van.Más:
Ha már a fékeknél tartunk. Jelenleg mt-500 fék (B05S-RX) van a bringán, ebbe a shimano nem támogatja a fémes betétet, valami alternatíva van esetleg más gyártótól, vagy ha fémes betétet szeretnék akkor fel kell lépni deore-ra?Kipróbáltam a 70-es kormányszárat, jobbnak éreztem sokkal, kevesebb a terhelés a kezeimen. Még próbálgatom, aztán meglátom kell-e a 60-as.
-
Kro
tag
válasz MC Pite #275187 üzenetére
#275190Fall-N: Majd jobban utánanézek, eddig nem találtam. Úgyis odébb még a betétcsere.
#275194Hasaggymeg: Huu az a kormány/stucni állás elég durva, nekem legalábbis.
Strava-n hozzáadtam az acchoz az új bringát, mégsem számolja hozzá a tekeréseket(a régit off-oltam, oda se). Mit kell még beállítani? Nem vagyok nagy strava mágus.
[ Szerkesztve ]
-
Kro
tag
Az Mt-500 és a M6100 deore fékek között van érdemi különbség teljesítményben? Lenne értelme a cserének?
Mindenhol a M6100-at emlegetik mint belépőszint. -
Kro
tag
válasz Hasaggymeg #275307 üzenetére
Nah igen, ha vásárlásnál a kettő közül kellene választani nem volna kérdés.
De a bringán gyárilag az Mt-500 van, viszont most lenne "jó" áron egy m6100 szett. Ezért merült fel a kérdés, így is van-e értelme a cserének. -
Kro
tag
válasz Hasaggymeg #275313 üzenetére
Hát montis terepen kellene helytállnia alattam (össz súly ~110kg). A cserét megoldanám magamnak, a másik bringán is megcsináltam. Váltókar is deore, de nem tudja szerintem az i-spec EV-t [link] .
Hát igen az eladás nehéz, de mivel kb új talán így lenne könyebben eladható még. -
Kro
tag
Fidlock cuccok 20% kedvezménnyel és ingyenes szálítással most. [link]
Hátha valaki megindítaná az évet egy kis vásárlással. -
-
-
Kro
tag
válasz fulton #276010 üzenetére
Az igen, szép kis gyüjtemény. Wera-t mennyibe sikerült beszerezni?
Többször elgondolkodtam már a régi időkön, mikor gyerekként még minden nélkül csak felugrottunk a bringára és tekertünk.
Most meg mindent töltögetünk, tele a bringa és bringás is érzékelőkkel, mindent figyelünk/elemzünk. Mondjuk eltelt 20-25 év, látványos fejlődés történt/történik.
Induláshoz lassan kell egy lista ne elfelejtsek otthon valamit. -
Kro
tag
válasz chubby2o6 #276313 üzenetére
Klassz kis szett. Várjuk a tapasztalatokat az éles használatról.
Az a minipumpa rögzítés hogy van megoldva?
Bírja a terepet, nem esik ki? Vázat nem karcolja?Más kérdés: használ valaki garmin forerunner 245-öt?
Valóban eltudja küldeni önmagában csak a pulzusadatot küldeni egy külső eszköznek (pl bryton 320)? -
-
Kro
tag
válasz Hasaggymeg #276565 üzenetére
Milyen összeg egy ilyen nagyszervíz?
Ilyenkor cserélik az összes tömítést, szivacsot, szimeringet ami a 200 órás készletben van? Vagy azokat csak akkor cserélik ha szükségesnek látják?
Ez előre egyeztetés esetén helyszínen megvárható? -
Kro
tag
válasz fulton #277249 üzenetére
Azt nem tudom, hogy a két képen egyforma-e a szerszám átmérője. De az tuti hogy legalább 2 méret létezik ebben a fogazású szerszámba.
Régi bringán egyforma kulcs fogta a külsős cl-t és a középcsapágy házát, de az új bringán már nem stimmel, fogazás ugyan az, de az átmérő nagyobb. -
Kro
tag
válasz fulton #277342 üzenetére
Ez igen! Szép gép, használd legalább annyi ideig, mint a Csepelt!
Amilyen minőségben és mennyiségben műveled a kerékpározást megérdemled!! Gratula!!!Hasaggymeg ajánlására én is beszereztem a mágikus wd40 PTFE-t, mert az anno említett hajtás "ropogás" még mindig fent áll pár sebességfokozatban (nagy tányéron nem, csak az alatta lévő kb 4-5 fokozatban) és terhelés alatt elég csúnya hangja van.
A helyzeten ez sem javított igazán. Így rendeltem egy új láncot (jövőben úgyis kell), hátha mégis az a ludas.
Közben az M6100/rt64 upgrade is létrejött (csak mert jó árban volt), így ugyan itt alig használt mt-500 fék szett jó áron vihető. -
Kro
tag
válasz chubby2o6 #277873 üzenetére
Akkor én valamit nagyon rosszul csináltam. Akárhányszor ki vettem e kereket, szinte mindig állitanom kellett a féktesten is. Pedig igyekeztem a vázhoz képest központosan betenni a kereket, de ez se ment elsőre mindig, mert ahogy meghúztam a gyorszárat kicsit elhúzta a kereket is. Lehet ez a tekerős gyorszár javít a dolgon.
-
Kro
tag
Nah a fura ropogásom bizonyos fokozatokban megszűnt a lánc cserével. Ennyire érzékeny lenne a 12s rendszer? Kb 100 km-t futott a lánc egy másik zsír új soron...
Ez a keret nélküli NRC szemüveg [link] jól vizsgázott? jjeahh-n kívül próbálta valaki?Gondolom a rugalmassága miatt jobban tolerálja a fejméretek közti különbséget?
fulton: Nagyon menő a bringa (még mindig), hasonlít a színe az én Cube-oméhoz. Az a váztáska nagyon menő rajta. Nem zörög a benne lévő cucc menet közben? Vagy olyan dolgokat kell beletenni ami nem hajlamos zörögni? Hátsó keréknek meg hátha elég egy kis járatás. Kiváncsi leszek mit mondanak rá majd a boltban.
-
Kro
tag
válasz mauimagic #278095 üzenetére
Jah, hogy ez így működik. Bepakolsz és kinyomod purhabbal. Így valóban nem zöröghet.
chubby2o6: Nah ezt mondjuk én sem hagynám a bolt előtt már. Ha beviszi még lehet meg is dicsérik a bringát.
Mondjuk ez érdekes, van akit a boltba is beengednek bringával, engem a majálisra sem engedtek be vele, úgy hogy csak toltam volna. -
Kro
tag
Ezzel a polár nadrággal van esetleg valakinek tapasztalata? [link]
Vagy inkább dekás mtb nadrág? Esetleg túranadrág?
Kellene valami téli nadrág, melegítő nem annyira adja 0 fok körül.