Hirdetés
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Milyen okostelefont vegyek?
- VoLTE/VoWiFi
- Dupla fejezetet nyitott a Huawei Mate XT a mobilok történetében
- iPhone topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Apple iPhone SE (3. generáció) - szélsebes múltidézés
- Samsung Galaxy S9 és S9+ duplateszt
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
Hirdetés
-
Hordozható NAS-sal készül novemberre a UnifyDrive
ph A két M.2-es meghajtót fogadó, kártyaolvasókkal és kétféle videokimenettel ellátott konstrukció működhet routerként, de a virtualizáció sem áll tőle távol.
-
CASE gőztraktor: 110 LE / 4000 Nm
lo CASE 110 tractor pullingol (érdemes végignézni a látványért):Ugyanebből a 150-es 36 ekét húz, ez már tényleg az összes...
-
Unknown 9: Awakening - Amit a játékról tudni érdemes
gp A PC-re és konzolokra szánt alkotás jövő hónap közepén érkezik.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyufaaa
veterán
válasz imyourfriend #14047 üzenetére
Üdv itt!
-
deicide
veterán
válasz imyourfriend #14047 üzenetére
Új év, új harcos.
Mondanám, hogy én is outis vagyok, de inkább ilyen mindenes vagyok. Mindenben próbálok jó lenni és semmiben sem sikerül.Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
deicide
veterán
válasz imyourfriend #14052 üzenetére
Itt a legtöbben lelkes amatőrök vagyunk. De majd szép lassan beköszönnek a fanatikusabb bringások is.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
stracker06
aktív tag
válasz imyourfriend #14081 üzenetére
Én nem gondolom, hogy nehéz elesni. Viszont szerintem fontos az, hogy az adott (bármilyen) járművet vezető ember fel tudja mérni azt, hogy milyen sebességgel tud bevenni egy kanyart, elmenni egy adott minőségű úton/terepen, mire képes az a jármű amivel éppen közlekedik és mire ő maga, a vezető. Ha valaki ezt tudja és mégis gyors, stb. akkor lesz igazán nagy király és jó "sofőr" (Ezt az általad említett ember Forma 1-es karrierje is jól mutatja.) Ehhez nyilván viszonylag sok tapasztalat is kell...
Persze az is igaz, hogy mindig benne van a hibázás és a balszerencse lehetősége és minél jobban feszegeted a pálya, a gép és a saját határaidat, annál valószínűbb, hogy előbb-utóbb bukni fogsz.Azért azt tudni kell, hogy én nem a teljesítményre megyek bicajozás közben, hanem a kerékpározás nyújtotta érzésre és a "vezetési" élményre. Pont ezért szeretem a nagy lejtőket, éles kanyarokat, kerékpárutakat és a nem feltétlenül nagyon gyors, csak közepes sebességű, de lendületes közlekedést, stb.
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #14149 üzenetére
Egy csúcskategóriás kerékpárt, csúcskategóriás autóhoz vagy motorhoz lenne értelme hasonlítani, nem holmi 15-20 éves családi bevásárlókecskékhez, már ami az értéküket illeti.
Volt szerencsém, Európa egyik piacvezető carbon alkatrész gyártó üzemében dolgozni. Itt: carbotech.at
Bár itt kerékpár alkatrészt nem gyártottak, autókhoz és motorokhoz gyártottak különböző carbon karosszéria elemeket. A carbon alkatrészek gyártása bizony drága! Azért drága mert nem lehet teljesen robotizálni, kell hozzá az emberi munkaerő is, ami jócskán megdrágítja. Persze nyilván meg van rajta a haszon, de egy bonyolultabb karbon alkatrészen nem kis munka van. Mondok egy példát. Én carbon diffusort készítettem m-es bmw-hez és porsche gt2-es szárnyat, ezen alkatrészek elkészítése a következő volt. Egy számítógép vezérelt gép kivágta, nyers carbon szövetből és üvegszálas szövetből a megfelelő méretű darabokat.
Volt egy negatív szerszám amibe ezt be kellett nagy gonddal ragasztani, úgy hogy szépen felvegye a formát, ne legyen levegős, az első réteg karbonszövet keresztszálai szépen párhuzamosan fussanak, mert ez látszik kívülről, ha meghúzod akkor hullámos lesz ami esztétikailag ronda. Olyasmi ez mintha egy 1m széles matricát kéne egy 3d-s alakzatra úgy ráragasztani, hogy ne legyen levegős, persze a carbon szövet fel is veszi a formát, csak óvatosan húzod le a védőfóliát és úgy apránként ragasztod be. Ezt gép nem tudja megcsinálni, reggeltől délelőttig ragasztgattad a rétegeket, majd jött egy fólia réteg, amit ha elrontottál, maradt valahol egy levegő buborék akkor a kész alkatrész is mehetett a kukába. 1 ember 8 óra alatt 2 alkatrészt tudott megcsinálni, amikor már belejöttem 3-4-et, de 2 volt az elvárás.
Amikor megvolt a carbon és üvegszálas szövet beragasztás és fólia is, jött az hogy beraktad egy présgépbe, ami nagyjából 120 fokon nagy nyomáson készre sütötte az alkatrészt. Amikor kivetted az alkatrészt ment egy csiszoló műhelybe, ahol szintén emberek, levegővel hajtott különböző vágóeszközökkel levágták róla felesleges részeket, ami a nagy nyomás alatt kifolyt belőle. Ez egy olyan műhely, ahova csak légmentesen záródó overálba és gázmaszkban szabadott bemenni, a levegőztető rendszer a plafonról nyomta be a levegőt és a padlón szívta el, hogy ne álljon meg a szén és üvegpor! Épp ezért gázmaszk nélkül a tüdőd súlyos károsodásokat szenvedne. Majd amikor ez megvan ment a kézi csiszoló műhelybe, ahol a felületen megfolyt gyantát, (mivel műgyantával van átitatva a carbon és üveg szövet is) szintén emberek egy pormaszkban finom csiszoló papírral lecsiszolgatják. De óvatosan mert ha túlcsiszolod, kuka az alkatrész. Majd ha kész, kapott egy felületi védő lakkozást, ami ellenállóvá tette és szépen nézett ki. Tehát 1 alkatrészen dolgozott 3-4 ember, akiknek az alap kezdő havi bérük 2000 euró körül van. Akik régebb óta ott voltak, tapasztaltabbak, 3-4 ezer/ hó körüli fizukat kaptak. Ezenkívül a nyers carbon szövet se olcsó, plusz hűtőkamrában kell tárolni mert tönkremegy, de így is 1 hónapig lehet felhasználni. kerékpár vázakat nem csináltam, annak a folyamatát pontosan nem ismerem, de az se lehet gyerekjáték. Ebben az üzemben ahol melóztam, készítettek kb 250-30 féle alkatrész, a világ legnagyobb szuper sportkocsi gyárainak (Porsche, Lamborghini, Ferrari, Aston Martin, Bugatti stb.)
Készíttet pl ducati alkatrészeket, ami nagyon érdekes volt az a Ducati 999-hez carbon váz, ennek az ára 4-5 millió forint végfelhasználói áron. Illetve itt készül a Forma1 Redbull teljes karosszériája is. Szóval láttam ezt azt a carbonról.Egyébként mi az üzletben ahol most melózom, ilyet adtunk el nyáron 450-ért, teljes ultegra szett carbon váz+villa: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Solad
őstag
válasz imyourfriend #14191 üzenetére
Nyilván sokkal sérülékenyebb, ellenben rengeteg előnye van, és nem csak a súlya. Alapvetően a legfőbb az az, hogy az erőhatásoknak megfelelően lehet a szövetet rendezni, így megoldható hogy az anyag pontosan olyan irányban legyen erős/merev ahogyan arra szükség van.
Más iparágakban ennél még tovább lehet menni, pl. korcsolyáknál (vagy akár bringás cipőknél) a hőre lágyulás tulajdonságával a standard cipőket is testre lehet szabni, és akkor még nem beszéltem a formára készítésről.
Ezek persze nyilván nem a kocabringásoknak vannak kitalálva, bőven felső kategória
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #14203 üzenetére
Tévedsz, a kerékpárokat általában 100-120kg-ig tervezik. Amiről te beszélsz azok a csúcskategóriás, extra könnyű verseny alkatrészek. Karbon kerekek stb. Ott valóban nagyjából 85 kiló a határ, a felett nem ajánlják.
Mi adtunk el Bergamont cross trekkinget 125 kilós embernek is, napi használatban van, semmi baja a gépnek. Volt olyan vevő aki a TEK-nél dolgozik és egy olyan 100-110 kg tömény izom. Akkora combjai vannak mint egy lónak. Egy fogaskeréksort cseréltünk rajta gariban, mert valami gyári hiba miatt az utolsó legkisebb fogaskeréken ugrált a lánc, azt kicseréltük azóta se jött vissza, hogy más gondja lenne. -
nagyúr
válasz imyourfriend #14203 üzenetére
"Én 82 vagyok viszont úgy érzem ideje nyárra visszamenni 80 alá ha hosszú távon akarom űzni a kerekezést. "
Na, na... Utoljára 13 éves koromban, egy elhúzódó betegség után voltam annyira lestrapálva, hogy 80 kiló környékén járjak, aztán mégis bő 20 éve bringázom komolyabban. 100-110 kilóig simán bírja minden, adott felhasználásra tervezett alkatrész. Értelemszerűen nem megyünk le a tesztre kapott trekking géppel a sátoraljaújhelyi DH OB pályán... legfeljebb erősen illuminált állapotban. Na, de mondjuk kibírta simán az is. Ahogy a Speci sajtótábor vezetője is simán alám adta a bő 2 misis full karbon Roubaix-ot két napra a kaliforniai dombokon, hogy adjak neki.
Persze támvillát azért ne furkáljunk csomagtartó rögzítése miatt.Szerk.: hoffman_ kollégának utólag is boldog névnapot.
[ Szerkesztve ]
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #14239 üzenetére
Nem minden kerékpárüzletben értenek is a bringákhoz. Vagy csak neki jobban megéri Shimano-t eladni.
Próbáltál Sram váltót vagy csak úgy nem szimpatikus a neve vagy a kinézete?
Egyébként a Sram-ot egyszerűen vicc-nek nevezni nem vall túl nagy szakértelemre.
Én is ismerek olyan embert aki jóval régebb óta szerel kerékpárt hivatásszerűen mint én, még sem ért az újabb gépekhez, ő inkább régebbi gépeket szereleget, jó szaki, de az újabb cuccokhoz nem ért, se a mtb-hoz.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #14243 üzenetére
Az igazat megvallva az országútis sram váltókat annyira nem ismerem, csak amiket tesztekben olvasok róla, de nem mondják azt se rossznak.
Inkább a mtb-s családokat ismerem, ezeket használtam is. Sram-ban se minden jó. Pl az avid fékeket nem szeretem és már az is sram. Fékben pl sokkal jobbak a shimano-k mint a sram. Nekem igazán a Sram hátsó váltók és válókarok tetszenek, egyébkén a többi shimano alkatrésszel nincs különösebb bajom.
Én egyébként az ultegrától se vagyok elájulva, már ami a váltásteljesítményét illeti, jó pár ultegrás, 105-ös, sora-s gépet adtunk el. Ugyan azt a bizonytalanságot véltem felfedezni mint a mtb-os termékcsaládnál.
Volt olyan sora ami mint a kis angyal váltott, míg egy ultegra bizonytalankodott. Vagy 105-ös is ugyan úgy. Bár én mindig montis voltam, ha országútiznék, biztos kipróbálnám azért a sram országúti szetteket is. MTB-ban nálam jelesre vizsgázott.Egyébként ha megnézed az 1 X 11-es sram-ot, abban a kategóriában shimano nem sokat mutat. Egy csomó felső kategóriás gépen az van és nem shimano.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz imyourfriend #14239 üzenetére
[link]
Bár nem tudom mennyire aktuális ez a videó. Talán már régi évjáratok lehetnek, még ha ma már talán hozza is ezt a szintet a Shimano, azért a Sram sem véletlenül tart ott, ahol. -
Toomy
senior tag
válasz imyourfriend #14272 üzenetére
Dimbes dombos ill. hegyes versenyeken sokat számít a 52-53 -as nagytányér. Lejtmenetben szépen el tudnak nyúlni a többiek. Bár Csabi a példa rá, hogy nem mindig.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz imyourfriend #14274 üzenetére
Nálam síkon általában 52 + 19-17-16 van használatban, ha elöl a kis tányéron van, akkor váltok lejjebb 15-14-re. A 12-13-as fokozatok talán még láncot sem láttak
Viszont dombon meg kevés a 39-21 is. Egyszerűen kifulladok, nincs állóképességem. Nekem lehet hogy jobb lenne egy 50-34-es első hajtómű.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Toomy
senior tag
válasz imyourfriend #14274 üzenetére
Terheld le néha a 12-14 es kerekekkel is vagy menj pörgetve 150-200 km-t el fog az fáradni hidd el.
(#14275) Szakbarbár Azért ne sopánkodj hogy kifulladsz a 39/21 -el mert azzal én is meghalnék.
Amikor vettem az outimat 7-8 év akkor 12-23 volt rajta. A Velencei hegyre felfelé és
Etyeknél is majdnem tele lett a gatyóka mire felértem igaz akkor még jóval edzetlenebb
voltam.[ Szerkesztve ]
-
Solad
őstag
válasz imyourfriend #14272 üzenetére
Nekem 52/42/30 van elől, hátul pedig 11/25. Elől szinte mindig az 52-es, hátul meg a 12-es (ha épp pörgetni van kedvem, akkor a 13-as ) koszorút használom síkon. Van annak értelme, max te nem szereted
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
ludsimon
veterán
válasz imyourfriend #14272 üzenetére
Kompaktot használnak a profik is. Tényleg értelmetlen ezek a nagyon nagy tányérok.
Hegyibefutónál. Síkon, illetve mikor a hegy lábánál van a befutó ott ők is nagyot használnak, de itthon teljesen felesleges kompaktnál nagyobb. Én is kompaktot vettem volna ha olyat találok jó áron.Itthon nincs olyan százalékú hegy ahol 63-68 km/h-nál többet lehetne gurulni tekerve.
Speed at cadence calculator[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz imyourfriend #14291 üzenetére
Kigyorsításnál és támadásnál / támadás leszerelésénél fontos a 120-130. Robbanékonyabb(gyorsabb) 100-ról 120-ig pörögni mint csigatempóban 80-ról nem lehet már mit kezdeni versenyen. A sprinteket is 120-as cad mellett szokták megindítani.
Szokni kell. Egy nap én is játszogattam leejtmenetben:undefined
-
Zola007
veterán
válasz imyourfriend #14337 üzenetére
hogyne félnék, neki 2 órás lakatosmunka, nekem meg örök nyomor
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
lorcsi
veterán
válasz imyourfriend #14340 üzenetére
nem csodálom..az 52-n iszonyat nagy forgalom van..kamionok stb..és nem lassan mennek max öngyilkosjelöltnek tuti terep. talán egyszer láttam itt outist..szerintem nem volt normális..
én is szeretek bicajozni, de a saját testi épségem az elsőaz 53-54 lazább mondjuk, de itt meg a c.. le ne szedjenek
de én ezeken sem megyeknem is az úton lévő kátyúk a veszélyesek, hanem a túl közel elsuhanó gépjárművek
#14341:
a magas fesz vezetéket nem vágom
Teva mögötti rész, néha átcsap a szag
annyi biztos hogy debrecen környékén nem lesz emelkedő
max a nagyerdein a nyugdíjas otthon mögött vagy a Thomass mann-on.. az oviknál[ Szerkesztve ]
-
lorcsi
veterán
válasz imyourfriend #14346 üzenetére
az kb. 300km...ugye nem egy seggel tolod végig? (Szentgotthárd- Izsák)
-
lorcsi
veterán
válasz imyourfriend #14348 üzenetére
elképesztő...
nekem eddig a 50-80 km volt a legtöbb amit mentem, és jól esett
idén majd jó lenne a balatonkör
meglátjuk.. -
Zola007
veterán
válasz imyourfriend #14351 üzenetére
régen is csak akaraterő volt kéznél, carbon nem
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
veterán
válasz imyourfriend #14351 üzenetére
Még odahaza, néha-néha mikor ráértem bicajozni, egyik alkalommal úgy gondoltam, hogy elmegyek montival tekerni egyet. Úgy alakult, hogy (asszem') 80-85 km közt lett a kör vége.
Hazaértem, rendesen rosszul lettem, befeküdtem az ágyba, és hát... voltam már jobban is, pedig végig aszfalton, különösebb lejtők-emelkedők nélkül...Utána a monti mellé beszereztem egy alu országútit, talán a második-harmadik kanyar már 110-120 közt volt, pár jóféle emelkedővel, és szembeszéllel, majd hazaértem, és igazából éreztem, hogy tekertem egy jót, de semmi különösebb mellékhatás nem jelentkezett.
Azóta átszoktam az országútira.
Viszont tök jó, most már három bringám vanどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
deicide
veterán
válasz imyourfriend #14364 üzenetére
Valakinek szenvedés, valakinek kihívás.
30km 32-es átlaggal aszfalton MTB-vel 2.1-es traktorgumival, 42/12-vel, eléggé embert próbáló művelet. Én legalábbis ettől azért kellemesen el szoktam fáradni
Pedig 3 bringám van nekem is, de nedves aszfalton csak a mountit gyűröm.[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
anorche1
őstag
válasz imyourfriend #14412 üzenetére
"Mellényt" fogom hordani, mert ez nem néz ki rosszul, de 120e forint után nem igazán tudok 5-6 ezret költeni egy lámpára
Majd tavasszal, most úgy se nagyon megyek sehova, mert szombaton kérsz lesz a szabadgörgőm."It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
anorche1
őstag
válasz imyourfriend #14459 üzenetére
Nagyon druva
Már Pál Márton túrájától is földön volt az állam, de ez még durvább. Minden tiszteletem a srácnak"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
-=RelakS=-
veterán
válasz imyourfriend #14461 üzenetére
Gondolom nem az után, hogy 8 órát + még 2 túlórát lerobotoltak a melóban...
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
dudi6
senior tag
válasz imyourfriend #14560 üzenetére
Ok, akkor keresek 49-57-st és akkor mehetek a környékedre is.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #14583 üzenetére
Ezt tapasztalatból mondod vagy csak úgy gondolod?
Miért lenne baj egy minőségi táplálékkiegészítővel? Azért mert az élelmiszer ipar gyártja és nem "bio" ?
Szerinted amit megveszel a spar-ba az jobb? Csak hiszed.
Egyébként meg próbálj meg napi 6 szor enni úgy, hogy közbe 8-10 órát dolgozol, nem sok főnök engedi meg azt, hogy 3 szor menj el kajálni munkaidő alatt. Egy turmixot le lehet gurítani bármikor. Persze az csak kiegészítő, mint a nevében is benne van, e mellé természetesen kell egy minőségi táplálkozás is.Jellemzően sokan, akik nem értenek a testépítéshez, összekeverik a táplálékkiegészítőket az anabolikus szteroidokkal. Csak, hogy a kettőnek semmi köze egymáshoz, az egyik egy élelmiszer, a másik meg egy gyógyszer.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #14585 üzenetére
Akkor igen szerencsés helyzetben vagy, hogy magatoknak meg tudtok termelni mindent, az valóban jobb, de a legtöbb embernek erre nincs módja nagyvárosokban.
Kénytelen szupermarketben vásárolni.Nem tudom neked milyen testalkatod van, nyilván szerencsés genetikával vagy megáldva, vannak született erős, izmos emberek, de tudod a többség nem ilyen. Vannak emberek akik könnyen elzsírosodnak, míg mások vékonyak és az általad felsorolt kiadós reggeli, kevesebb ebéd, majd valami vacsorára étrendtől vékonyak is maradnak. Aki meg egy turmixtól azt képzeli úgy fog kinézni mint a képeken a profi testépítők az egy szellemi fogyatékos és nem érdemes vele foglalkozni.
Én 96-óta foglalkozom testépítéssel, kisebb kihagyásokkal és tudom, hogy nem úgy van az, hogy az izom csak úgy fel jön mert fel kell jönnie. Az meg, hogy mennyit vagy beteg nem az izmok függvénye.
[ Szerkesztve ]
-
xLt`
tag
válasz imyourfriend #14585 üzenetére
Ne felejtsétek el, hogy minden embernek más a genetikája.
A táplálékkiegészítőkbe pedig nem mennék bele. Ha valakit érdekel nézzen be a gyúrós topikba.
Testépítésben igen fontos, viszont ahhoz, hogy valaki egy kis izmot szedjen fel, azt el lehet érni megfelelő étrenddel is.
Visszatérve a bringázáshoz. Én is így tettem szert egy igen szálkás vádlira, sokat bringáztam
A combomat is soknak érzem, pedig csak 58 cm.
Konkrétan kifakadnak a gatyáim középrészt. Valaki jár hasonló cipőben? -
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #14593 üzenetére
A súlygyarapodás azért korral is járhat, a kerékpározás akkor sem az a sport ahol csak úgy jönnek a 10-20 kg-ok izomban.
Jó sport, én is imádom, de az izmosodáshoz a súlyzós edzés sokkal hatásosabb.
Az meg, hogy a zsíros kajálástól jön a felesleg is, nem erény. Olyan áron szerintem inkább ne hízzon senki.
A testépítés is egy remek sport ha az emberek normális keretek között végzik, az a baj, hogy úgy alkotsz róla véleményt, hogy közben halvány fogalmad sincsen róla. -
ludsimon
veterán
válasz imyourfriend #14632 üzenetére
Összevarrni és nem fog továbbszakadni + belülről ragasztószalag és puff, kész!
undefined
-
deicide
veterán
válasz imyourfriend #14768 üzenetére
A tegnapi telehold nagyon jó volt, simán lekapcsoltam a fejlámpát a forgalommentes szakaszokon és bőven jól lehetett látni az utat.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Mansi
csendes tag
válasz imyourfriend #14768 üzenetére
Az sem egy rossz taktika, viszont a fejlámpának azaz előnye, hogy ha oldalra fordítod a fejed rá tudsz világítani a keresztutca elejébe így jelzed h érkezel és még annak ellenére is h neked van elsőbbséged, ez plusz biztonsági érzet. Vagy csak megnézed h jön e vki.
Mire kiérek a közútra 19 keresztutca előtt kell haladjak, veretni nem lehet ott még, viszont a kavicsokat, letört faágakat marha jól lehet látni, amelyek ott hevernek a bringaúton.De a fejlámpa nem arra szolgál h előre világíts, hanem magad elé alapból, ha vki számára ez nem világos és nem tudja használni az egy barom. Ah említettétek imádom az olyanokat akik a villogó ledes szarjukat a pofába irányítják nem arra, h az utat megvilágítsd (nem mintha villigóval lehetne) Ahogy az autósok között is van olyan idióta aki a fényszórómagasság állítóját feltekeri maximumra, még akkor is ha 4-5-en ülnek a kocsiban, a vadászgépeket is levadássza vele.
-
stracker06
aktív tag
válasz imyourfriend #14786 üzenetére
pontosan ezért írtam privátot, de ludsimon kolléga inkább a közös topicot kedveli (ez persze számomra nem jelent problémát)
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
deicide
veterán
válasz imyourfriend #14813 üzenetére
Ekkor 5 napos volt az országútim.
Itt pedig kicsit több, mint 1 hetes.
Lehet azért hosszabb távon is 34 felett menni, idén ráedzek egy 36 feletti 100km-re.
És ezt egyedül, ha már ketten edzenek, még könnyebb a dolog.[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #14840 üzenetére
Nem is kell akkor olyat venni, egy jó minőségű alu országúti is bőven jó hobbi szinten. Ha meg majd keresőképes leszel még vehetsz carbon gépet.
Ha új gépet akarok venni, akkor 500-600 alatt nem tudom megúszni az enduro-t, de egy jóféle Allmountain se olcsóbb, ez van.
Persze mivel a szakmában dolgozom, nyilván nem kisker áron veszem meg, de ha nem lenne rá lehetőségem mert más lenne a munkám, akkor meg megvenném kiskeráron, mint ahogy vettem is régebben.[ Szerkesztve ]
-
rii
nagyúr
válasz imyourfriend #14840 üzenetére
egy acélvázas singo-s országútival is csodákat lehet azért művelni .-) pld egy puch longohamp-pal szemezgettem régebben .-)
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #14843 üzenetére
Félreértés ne essék, ha okosan vannak válogatva az alkatrészek akkor egész baráti áron lehet jó gépeket építrni. Én se vennék újat, csak most eldöntöttem , hogy 27.5-ös endurot akarok, 26-ból jóval olcsóbban kapnék, tele a használtpiac. 27.5 az még ritka mint a fehér holló.
-
Tomi_Sci
őstag
válasz imyourfriend #14889 üzenetére
Jó helyen laksz Szerintem nálunk a bringaboltok az "(ebike ár+posta)*1,5" képlettel számolnak árakat.
Amúgy mi a fene történt a Sram Powerlinkkel? Tavaly 290-ért vettem, most meg 900Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #14893 üzenetére
Bár mi sem kérünk pénzt a kerékfújásért, simán meg tudom érteni azt aki kér. Lehet, hogy ez neked így fura, hogy egy kerékfújásért elkérnek jelképes 50 forintot, de ha neked lenne kerékpárboltod, vagy csak ott dolgoznál, lehet te is ezt tennéd. Szezonban amikor naponta a 48. ember jön, hogy fújjunk már a kerekébe az elég gáz. Eközben foglalkozhatnál olyan emberrel is aki esetleg pénzt is költ az üzletben, fújhatod az anyukáknak a kerekeket. Nem arról van szó, hogy bunkó parasztok vagyunk és nem vagyunk segítőkészek, de hidd el baromi idegesítő ez, amikor azt se tudod hol áll a fejed a sok melótól. Nem mellesleg a szerviz pumpa is hamarabb elhasználódik. Nem a boltos a sz@rrágó aki elkér 50 ft a pumpálásért, hanem az aki sajnálja a pénzt egy pumpára, miközben bicajozik az egész család. Sok ilyen van.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #14902 üzenetére
Mi sem kérünk pénzt, abszolút segítőkészek vagyunk, de ettől még tényleg baromi idegesítő tud lenni ez a sok kerékfújkálás. Sok esetben oda is adjuk neki a pumpát, hogy fújja fel, de mindenkinek nem nyomhatod a kezébe, a legtöbb anyuka mire egy kereket felfújna én felfújok 5-öt.
Abszolút jó szándék van bennem és az összes munkatársamban, de ezt a szitut csak akkor értenéd meg ha ebben a közegben dolgoznál. Mi még megoldjuk, vagyunk is páran az üzletbe, de hidd el aki kiírja azt, hogy 50ft vagy 100ft a kerékfújás az nem azért írja ki mert le akarja húzni az embereket, hanem mert nem győz ezzel foglalkozni és talán így lemorzsolódik egy jó néhány ember, aki csak ezzel nyaggatja az üzletet.Zola007: Én ilyet, hogy a helyben vásárolt kerékpárt pénzért állítják be, maximum tesco és auschan kaliberű helyekről tudok elképzelni, ahol ugye így is van, persze nem ott állítják be, hanem elküldenek szakszervizbe mert ők nem tudják. A gari meg csak úgy érvényes ha szakszervizben van beállítva a kerékpár, ami ugye beállíthatatlan. De még így is van aki ott vesz kerékpárt, amire csak annyit tudok mondani, hogy meg is érdemli. Megérdemli, hogy a kerékpárboltosok elhajtsák a francba amikor beállít azzal a közveszélyes tákolmánnyal, hogy állítsák be, aztán nem elég, hogy elcseszel azzal a vacakkal 1 órát, még utána neked fogja visszahordani a tescobike-ot, hogy gariba csináld meg megint, mert nem jól állítottad be a beállíthatatlan bicaját. Ha létezik is olyan kerékpárbolt ahol a náluk vásárolt bicaj beállításáért pénzt kérnek, azt jó messziről el kell kerülni, mert ott valószínű nem csak az a gond.
Egy normális kerékpárboltban nem csak, hogy ingyenes az első beállítás, de még a második is az, mert külön elmondjuk, hogy 100km után hozzák vissza után állításra, ellenőrzésre.Xantomas: Persze értem, de te értsd meg a másik oldalt is. Nem is a hozzád hasonlókkal van a gond, hanem azokkal az anyukákkal akik odajönnek 4 bicajjal, hogy na akkor pumpáljuk már fel legyünk szívesek. Nem útközben eresztett le, vagy mit tudom én, hanem otthonról hozza, ezekre azt tudom mondani, csesszék meg, vegyenek egy sz@ros pumpát és fújja fel a férje vagy a szomszéd, meg lehet ezt oldani.
[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
válasz imyourfriend #14893 üzenetére
Pénzt kérnek a felfújásért?
-
syberia
veterán
válasz imyourfriend #14938 üzenetére
Jogos a kritika, de nem ez volt a kérdés
Szerintem ezek a kmc láncok tisztán tartva sem élnek sokáig.
Arra gondoltam hogy most csak láncot veszek és feldobom erre, ha nagyon ugrál rajta akkor cserélem a racsnit (legalább nem kell megpucoljam ) Mennyi idő kell az új láncnak hogy magához koptassa a fogaskerekeket?(#14931) rii ... saját magától is süpped .. mint a csatornafedelek az új építésű főutakon
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
válasz imyourfriend #14941 üzenetére
Teljesen átlagos felhasználású kirándulós bicó, meg is rendelem a láncot és beszámolok majd az eredményről.
Nem ismerem a connexet, nekem a saját trekking bringámon a HG70 lánc vált be legjobban (HG 50 sorral használom)
Köszi szépen a segítséget!https://howbad.info/
-
hoffman_
nagyúr
válasz imyourfriend #15027 üzenetére
van egy bringás ismerősöm, piacon vett egy sérült karbon vázat, valami 5000 forintért. egyetemen ilyennel foglalkozik, seperc alatt megjavította, van egy ocsmánypatkány feelinges városi karbon fixije(hozzáértő azért szúrja a trükköt), kb 7-8kg a bringa, és patent. kicsit irigykedem, a 3 és fél kilós acél vázszettemmel meg a balesetem után kellett új felniszett, az is nehezebb lett, most nem vagyok elégedett teljesen a géppel, de hogy tényleg könnyebb legyen és ne legyen csábító, nos elég sokba kerülne...
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
válasz imyourfriend #15038 üzenetére
én télen nem tekerek, egyelőre nincs ruhám hozzá. bár amilyen langyi volt eddig a mostani, simán mehetett volna. bkv bérlet viszont mindenképp kell, nagyon sokat járok a városba éjszakánként, legalább heti egyszer, de van, hogy heti hétszer is, pláne mostanság, minden napra jut egy diplomaünneplés a cimbik kapcsán, ha már nekem elcsúszott a dolog és hát a benti történések olyanok, hogy azok után nem egészséges hazatekerni
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
#48525824
törölt tag
válasz imyourfriend #15177 üzenetére
Nekem a hungarian az alap tempo olyan 30-40 kozott van motorossavban, esoben is. Akkor ugy figyelek az elottemlevo index nelkul sorolo barmokra, hogy tudom, hogy kb. keptelenseg megallni skiddel.
Semmi baj a fixivel kozlekedesben sem, eleg sok fixisnek ott az elso fek, boven eleg, hidd el, foleg varosban. Fek nelkuliek meg nem vagyunk olyan sokan es azert mi tudjuk, hogy fek nelkul vagyunk es okosan csinaljuk. En pl. nem tolom bele magam pirosnal a gyalogosok koze a zebran, eleg sok outis es mtb-s viszont igen, altalaban mindig beerem oket, tehat nemertem miert jo nekik, de ilyenkor ki a veszelyesebb?
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz imyourfriend #15185 üzenetére
44-es kormánnyal már bőven jól lehet siklani a visszapillantók között
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen