Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Napfénysüti #75216 üzenetére

    És 6030D: Nyilván nem a rásegítéssel van a bajom, hanem az egésznek a koncepciójával.
    Ez ugye egy s-pedelec, ami 45km-h-ig engedi a rásegítést (Sport és Turbó módban). Legalább is városi használatra érdemes ezt a verziót választani. Az előbb lehet rosszat linkeltem, tehát Urban és Race. Városi közlekedésnél jól is jöhet ez a tempó. Viszont amikor 45-ig terheljük a motort, akár sík úton, az olyan mintha hegymenetben mennénk magas rásegítéssel, ez viszont nagyon szívja az akkut. Most ebben a kompakt méretben 500Wh-nál járnak az aksik.
    Ilyen intenzív használat mellett 35-40 km körül már megadhatja magát az 500-as akku, pláne télen.
    Ez még városi közlekedés mellett elég is lehet, viszont itt a hosszabb aszfaltos túrák kilőve, hacsak nem beállunk egy 25-ös, kényelmesebb tempóra, akkor mondjuk 100km legjobb esetben.
    Nézzük a városi használatot, a fitness és országúti kategória városban tartogat hátrányokat, vékonyka külsők, sportosabb üléspozíció, csomagtartó csak macerásan szerelhető rá, az is inkább a nyeregcsőre ami nagy terhet nem bír el, elmozdulhat. Rugós villa sincs benne, ami szintén nem tesz jót a komfortnak.
    Ha már városi használat, de akár túrázás és rásegítés, akkor sokkal több értelme van egy ilyennek, hogy a haibike-nál maradjunk.
    Könnyen pakolható, kényelmes, mindennel leszerelt. Hátránya maximum annyi, hogy egy minimálisan lassabban gyorsul fel 45-re, mint a fentebb linkelt 2 modell, de el tudja érni, még megpakolva is.
    Hosszabb túrákhoz kényelmesen el tudsz pakolni akár 2db pót akkut is, ezzel jelentősen megnöveled a hatótávot. Bárhonnan is nézem, a rásegítéses trekking minden szempontból jobb, akár túrázásra kell, akár városi használatra.
    Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a Fitness kategória rossz lenne városba, magam is ilyet használok, de ide nincs szükség rásegítésre. Simán tartok vele egy 30-as utazót, persze nem megpakolva.
    Ami változást hozhat az az Akkuk fejlesztése, ha valami áttörés lenne, és mondjuk 3-4 szer ekkora kapacitást el tudnának érni ilyen kompakt méretben, az még sokkal szélesebb körben tudná elterjeszteni a pedelec gépeket. Ez esetben már majdnem mindegy lenne milyen bringára szerelik, mert mindegyik nagyon nagy hatótávval rendelkezne. Még azok számára is alternatíva lehet akik komolyabb edzettségben vannak, mert mondjuk montival tudnának menni 200-250km-t terepen, 4-6 ezer méter szintet is akár. Erre meg azt hiszem nem sokan képesek a földön önerőből. :)
    Illetve országútival sem lenne gond 300-500km táv.

    makoss: Annyira érek rá, mint minden normális dolgozó ember. Nem tudom mi a fene köze van egy szervizesnek, vagy bárkinek ahhoz, hogy Te mennyit dolgozol? Ez még nem jogosít fel téged arra, hogy az alap szolgáltatáson felül, extra szolgáltatást kapj, mert Te sokat dolgozol. :) Lehet durván hangzik, de a mai világban a kutyát nem érdekli. A Te dolgod mennyit dolgozol. Olvasni szerintem Te nem olvasol, mert érthetően leírtam többször is, hogy mit kötelessége egy szervizesnek elvégeznie adott szolgáltatás mellett. A váltó görgőket és lánctányérokat illik letakarítani egy lánc és sor cserénél ha nagyon koszos, ennyi, mást nem. Ha kifizetsz egy kis szervizt, akkor váltókat is átpucolják, nyilván lánc sor cserénél a láncot és sort már nem kell. A kerékpár teljes takarítása meg semmilyen esetben nem a szerviz feladata. Külön kérhetsz takarítást, van aki elvállalja, de ez mindenhol plusz költség.

    ígyvanferi: Ezt én elhiszem neked, biztos így volt. Nyilván veszélyesebb volt akkor az élet, emiatt is rövidült az életkor. Viszont a mondandóm lényege inkább az volt, hogy sok a kuruzsló az egészség, táplálkozás témában, és szívesebben kérem ki valódi, tapasztalt orvos véleményét, mint mondjuk egy természetgyógyász, paleolit táplálkozás szakértő véleményét.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák