- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Alcor e-Pad - van még remény
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
MODERÁTOR
Válts Clock módba a Mode gomb nyomogatásával. Ha megvan, nyomd meg a Set gombot a mérő hátoldalán (nem írja, hogy hosszú vagy rövid nyomás, szerintem rövid).
Az első számjegy páros villogni kezd, ilyenkor a Mode gomb nyomogatásával növelheted az aktuálisan kijelölt értéket. Ezzel állítod be az óra egységét, a Set gomb ismételt megnyomásával pedig a percekre válthatsz át (0-59-ig pörög). A Mode nyomogatásával ezt is beállítod, majd végül Set és kész.Tehát: Clock mód - Set - x Mode - Set - y Mode - Set
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
Látom elég sok az olyan hozzászólás, ahol vásárlási tanácsot kérnek a fórumozók. Ezek többsége sajnos elsüllyed.
Nem lenne jobb egy Milyen kerékpárt/kerékpáralkatrészt vegyek topik egy szép első hozzászólással?
Én is szeretnék venni, az itteni első hozzászólást is elolvastam, de nem tudtam dönteni még.Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
válasz venember83 #30552 üzenetére
Ettől tartok én is, hogy nem lenne, aki válaszol.
Akkor marad minden a régiben én meg nézelődöm tovább.#30554: Igen, érthető a dolog. Nagyon átfogó tudással és viszonylag sok szabadidővel kell ahhoz rendelkezni, hogy egy ilyen "Milyen kerékpárt vegyek" topik fenntartható maradjon.
[ Szerkesztve ]
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
Mentem ma egy kört, amibe sajnos becsúszott egy "kis" sétálás is. A cél az lett volna, hogy végig a bringán maradjak, de nem sikerült.
Valószínűleg nem volt elégséges a reggeli kalóriabevitel. Vittem magammal 1,5l vizet, 4 müzliszeletet, szőlőcukrot meg egy kis pilóta kekszet, de ezek nem igazán tudták fedezni az energiaigényt. Már akkor éreztem, hogy kevés leszek hozzá, amikor a Szépvölgyi úton mentem felfelé. Sok megállós szusszanással (víz, kaja, pihenés), de feljutottam, végigmentem.
A sok megállás, gyaloglás miatt az átlag is rossz lett, viszont baromi szép volt a kilátás és élvezetes volt a lefelé vezető út.Legközelebb normálisan kell ennem, mielőtt elindulok, most már ezt is megtanultam.
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
ludsimon: A 184cm-hez 68-70kg társul (nem mérem magam már évek óta, de nem is változik a súlyom), ebből alig valami zsír. Soványnak mondható vagyok, fölösleges zsírt nem nagyon találtam magamon.
szki: Ismeretlen volt a terep némely szakasza (Árpád-kilátótól Hűvösvölgyig), legközelebb remélhetőleg a teljesítés mellett már a tájékozódás is jobban fog menni.
norbee2244: Nem tesz jót nekem a tej, de a zabpelyhet el tudom rágcsálni. Utána egy kis vízzel vagy teával leöblítve kész is az áztatott zabpehely. Az enyhén sózott víz érdekesen hangzik...
Köszönöm a jó tanácsokat!
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
Megint mentem egy kört, most már jobban ment, könnyebben. Kevesebbszer kellett megállnom, de nem kellett tolnom a bringát.
Útvonal, infók és egy rövid leírás.
Jó adag krumplis tésztát betoltam indulás előtt egy kis tavaszi savanyúsággal. Ez azért adott egy kis energiát.
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
válasz #83216640 #32167 üzenetére
A Fehér út mellett van kerékpárút, az szerintem biztonságosabb, mint az úton menni. Kifelé (Kőbánya felé) nem szokott vészes lenni a forgalom, de befelé szörnyű. Van buszsáv is, de egy részen az út közepén megy, a másikon pedig a szélén. Az Élessaroknál borzasztó az aszfalt minősége, ahogy a Magdlódi úté is.
Ahogy jössz fel a vasúti felüljáró alól, jobbra kell kanyarodni (a síneket követve), majd a belső sávba sorolni, mert az kanyarodik balra, vissza a Maglódi útra. Ez a kanyarodósáv később kétsávosra bővül, a lámpa előtt.
norc-on megnézheted, az Élessarok helyzete azóta nem változott, viszont a Fehér utat felújították, így azt ne nézd.Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
válasz Packersbay #34329 üzenetére
Auchannál akarod leparkolni a bringát? Szerintem kicsit veszélyes, de te tudod.
Népligettől be lehet jönni Határ útig kerékpárúton, utána Europark előtt, át a Wekerlére. Ott már csak a bringáson múlik, hogy melyik utat választja. Lehet menni az Esze Tamáson, Zalaegerszegin vagy a Nádasdyn. A Zalaegerszeg utca talán a legjobb, annak a végén (Garázs utca) ki lehet menni a Nagykőrösire, ott a Suzuki és a Citroen előtt ismét van kerékpársáv. A körforgalomnál óvatosan, végig a belső Nagykőrösin (bolhapiac előtt).
Esetleg meg lehet próbálni, hogy az Üllőin elmész a sorompóig (Lajosmizsei sorompó), ott jobbra le a Hoffer Alberten, egészen az említett körfogalomig.
A Méta utcát nem javaslom.Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
"Az tényleg nem sok, de az alatt is össze lehet szedni akár több defektet is." - Legutolsó kerékpáros utam során -ami még ősszel volt- a hazafelé vezető úton sikerült minimum 10 lyukat csinálni a belsőbe (kerekenként). Az egyik részen valaki levágta a királydinnyét, de a száraz maradékot otthagyta a járdán (egy rövid szakasz, ahol nincs más választásom, csak a járda), az imádott tüskék pedig beleálltak a gumiba. Ha jól emlékszem még mindig benne vannak, mert nem foglalkoztam azóta a bringával. A héten cserélem a külsőt és a belsőt is (hogy mozogjak már végre), aztán terveim szerint egy hónap múlva jön az új gép.
Utálom ennek a rohadt királydinnyének a termését...
[ Szerkesztve ]
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
Az Abus Bordo 6500 megéri azt a 8-9 ezer forint felárat a 6000-hez képest? Nyilván a biztonság minden pénzt megér, de rövid idejű lakatoláshoz talán nem feltétlenül van szükség a nagyobb és nehezebb lakatra. Igazából nem hagynám nyilvános helyen 1 percnél tovább lelakatolva a bringát, de valami megbízható védelem mindenképpen kell.
Esetleg a 120-as 6000-es?[ Szerkesztve ]
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
válasz ---Lasali--- #45289 üzenetére
Köszönöm! Szerintem a Bordo-t választom, az talán nagyobb lakatolási szabadságot nyújt, mint az U lakat.
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
válasz ---Lasali--- #45291 üzenetére
Én azt hittem, hogy az ütögetéses módszer ellen ezek már védettek... A kulcsos videón nem valami régi Bordo van, aminek csak egy oldalon fogazott kulcsa van?
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
Visszatérve a lakat témára, megvettem a 6000-es Abus-t, viszont keresgélés közben találtam rá az Onguard termékekre. Olcsó és a külföldi tesztek alapján Kryptonit és Abus szintű védelmet biztosít, viszont alig találni hazai forgalmazót.
Egy Pitbull DT-re még benevezek, kíváncsi leszek mit tud (ha egyáltalán sikerül beszerezni).Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
Autószelephez lehet külön ilyen anyát venni (ami a felnihez rögzíti a szelepet)?
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
válasz concret_hp #45645 üzenetére
Be is tettem a téma tudnivalókba, hogy minél többen lássák.
Más: Ha tudtok valami bringás jókívánságot, amit egymásnak lehet kívánni (pl. "Biztonságos utat!"), akkor írjátok meg, beteszem azt is a tudnivalókba.
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
válasz Szakbarbár #45780 üzenetére
Szuper, ezeket kerestem, de sehogy nem találtam meg. Mindjárt le is cserélem.
Hm, inkább kivettem a képeket, nehogy gond legyen belőle. A linkeket meghagytam és kaptatok egy új előrejelzési oldalt is.
[ Szerkesztve ]
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
válasz Bati0501 #46255 üzenetére
Annak van írva, freeride nadrág néven találtam ezeket. Kifejezetten nem tudom elképzelni magam feszülős "cicanadrágban" (meg amúgy sem tetszik). A funkció meg a nagy légellenállás nem számít, mert nem akarok 40-es átlagtempót elérni, MTB-kal amúgy is nehéz lenne.
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
válasz vandeminek #46306 üzenetére
Én most "tesztelek" egy Onguard Pitbull DT (8005) lakatot, 115 x 230, Ø 14 (mm) méretekkel rendelkezik és ezeket tudja.
A kábel csak kiegészítő, gyakorlatilag nem ér semmit, bár az szerszám nélküli, egyszerű "odamegyek és elviszem a kerekedet" tolvajokat elijesztheti.
Ha lesz egy kis időm, akkor készítek róla pár képet meg egy kis leírást is kerekítek hozzá (elvágni nem fogom, azt már megtették helyettem más tesztelők).
MOD: Most nézem, hogy ez már nem rendelhető, csak a Pitbull Mini. Maradj akkor a Keepernél...Azt azért tudni kell, hogy hosszabb ideig egyik lakat sem bírja ki (flex, speciális fűrész), tehát órákra (néha még negyed órára sem) nem szabad magára hagyni a lelakatolt kerékpárt.
GypsFulvus2: Az összteleszkópos gépeket ebben az árkategóriában el kell felejteni, ha a biztonság és a megbízhatóság a szempont (meg amúgy is). Ajánlani sajnos nem tudok, de a többiek talán majd tudnak valami jó bringát mutatni.
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
válasz vandeminek #46312 üzenetére
Arra teljesen jó. Itt Pesten más a helyzet, úgyhogy én inkább két lakatot is vettem a biztonság kedvéért.
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
Mire összeszedem magam, hogy guruljak egy kicsit, akkorra jön a vihar. Bolond április...
[ Szerkesztve ]
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
válasz GhostLead #47004 üzenetére
Ez sem rossz módszer és még tovább is lehet finomítani. Ha a kötegelő kilógó végét a talaj felé fordítod, akkor abszolút pontosan le lehet mérni a kerületet. Kérj meg valakit, hogy segítsen a mérésben, mert a pontos méréshez rá kell ülnöd a bringára.
Nekem is le kell majd mérni, szerintem valahol ~2320 mm környékén lesz...Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
Milliméterben kell megadni a kerék kerületét.
Egyszerűen lemérheted, ha van krétád, szigetelőszalagod vagy gyorskötöződ.
Megjelölsz egy pontot a fentiek egyikével az első keréken, valamint a talajon is. Gurulsz egy fordulatnyit, megjelölöd, leméred és átváltod milliméterbe.Múlt héten szereltem fel egy ilyet barátnőm biciklijére. Az egyetlen, ami nem tetszett benne, az a küllőmágnes felfogatási módja. Akármennyire szorítod a csavarját, akkor is el tud fordulni a mágnes a küllőn. Én kivettem a kis gumiszerű alátétet ebből a küllőmágnesből, úgy egy picit jobban megmarad a helyén, de egyáltalán nem tökéletes. 1500 Ft-ért nem is lehet csodát várni...
[ Szerkesztve ]
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #47612 üzenetére
A neten található képekről azt vettem le, hogy a Keeper 12-nek normális kulcsa van, nem körkulcsos. A körkulcsos zárak nyithatóak tollal, azokat kerülni kell. Mostanában a gyártók is rájöttek erre és pl. a Kryptonite is lecserélte a régi körkulcsos zárakat.
Mesterkulcs (bump key) ellen sajnos nem nyújt védelmet a Keeper. A drágább lakatoknál fejlettebb a zártechnológia és a kulcskialakítás (Abus: X-Plus, Onguard: BumpBlok, stb), ez már megfelelő védelmet tud nyújtani.Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #47624 üzenetére
Nem, az is lapos kulcs.
Ilyen a körkulcs, ilyen a sima kulcs (egy vagy kétoldalú), a speciális kulcsokból pedig szinte végtelen a tárház (pl. Abus, Kryptonite, Onguard).A spéci kulcsokhoz (mint ez is, amit linkeltél) szerintem nincs mesterkulcs (vagy nagyon ritka / nehéz elkészíteni / drága). Nem fognak nekiállni ilyeneket piszkálni...
[ Szerkesztve ]
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
válasz Stauffenberg #47627 üzenetére
Mert nem tudtam, pontosan milyen kulcs jár hozzá manapság. Folyamatosan fejlesztik, az új szériákba jobb zárakat tesznek. (Régebben vissza is hívták a körkulcsos lakatokat.)
Valószínűleg előbb vágják el, mint hogy trükkel kinyissák.
Bocs, ha véletlenül összezavartalak.Doki-HUN1978: A Bordo Granit X-Plus elvileg már ez ellen is véd, ahhoz más kulcs van, mint a sima Bordohoz.
[ Szerkesztve ]
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
Végre ismét tudom mérni az időmet és követni az utamat, a célra vettem egy kis Voda 845-öt. Endomondo és Locus tökéletesen fut rajta.
Kimentem Szentendrére, így alakult ez a kör. A 27-es pontnál vissza kellett fordulni, mert a part menti kerékpárutat elöntötte a Duna. A track vége (~2 km) lemaradt, mert lemerült e telefon (csak félig volt feltöltve induláskor). Hosszú ideje ez volt a leghosszabb tekerésem, 50 km-nél nem szoktam többet menni. Bütykös gumikkal amúgy sem egyszerű (Smart Sam).
[ Szerkesztve ]
Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
-
MODERÁTOR
válasz Bling95 #48761 üzenetére
Por formában lehet kapni foszforeszkáló pigmentet, amit aztán bele lehet keverni festékbe, waxba, tömítőanyagba, talán még lakkba is.
Hirtelen ezt találtam, de ez csak 0,5 oz (14-15 ml-nak megfelelő mennyiség).
Esetleg ebben a topikban tudnak segíteni, vagy keress fel személyesen néhány autófényezőt, hátha tud tippet adni.Harrrr!!!!
-
MODERÁTOR
válasz Bling95 #48771 üzenetére
Amit linkeltél, az fluoreszkál (tehát UV fény hatására világít). A foszforeszkálás az, amikor az adott tárgy világít a sötétben (tehát fel lett "töltve" és a maradék energiát képes lassan, fény formájában leadni).
Neked foszforeszkáló festék kell, ami a nappali fényfürdő után este is képes tovább ragyogni.
Harrrr!!!!
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Medence topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Házimozi belépő szinten
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- World of Tanks - MMO
- nVidia tulajok OFF topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest