- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Netfone
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
it A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
-
Apple M2 Ultrákon futhatnak az iPhone egyes AI funkciói
ma Pár feladatot lokálisan végez majd el az Apple telefonja, de a legtöbbet a cég szerverein, M2 Ultra chipeken.
-
Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
ph 55 hüvelykes transzparens képernyőket kap a Great Train eXpress (GTX) új szupergyors vonala.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz ludsimon #22120 üzenetére
Azért az úgy fair.
Itt Sopronban rendőri felvezetés volt elől hátul. Plusz zártak minden utat, ahol mentünk.
...még, h eközben állítottak volna meg, nah szép. Egyébként ránéztem a prizmákra. 10-ből kb 2 kerékpáron láttam.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
tzimash
őstag
válasz ludsimon #22120 üzenetére
Ahogy mondod. Már csak levezetésképpen csordogáltam hazafelé (nem a CM-ről) Fehérváron a Prohászka templommal szemben, a kerékpárúton. Út szélén rendőrautó áll, villog ezerrel, két rendőr igazoltat egy bringást. A biciklije (régebbi MTB) a kerékpárút és a kövesút között lévő fának volt támasztva a kövesút felől. Se lámpa, se prizma, se egyéb köhém által előírt dolog nem volt rajta.
Bár éppen nem mentem 20-szal, de azért jócskán lejjebb vettem a tempót, nehogy ebbe kössenek bele. Első hátsó lámpa fent volt, jól meg is nézett az egyik, de megúsztam ennyivel. Elcsíptem egy félmondatot is a jegyzetelő rendőr szájából: "...ezek kisebb fokú szabálysértések..." -
Toomy
senior tag
válasz ludsimon #22141 üzenetére
Szép kis túra. Főleg ha a szinteket nézzük
Én is akartam ma menni legalább 40-50km-ert a tegnapi váltóbovden szakadásom után 2 sebességgel, de a telefonom nem talált egész délelőtt műholdat pedig még autókáztam is 25percet. De az IGO is csak keresgélt
Az egész napom szinte azzal ment el hogy romokat pakolgattam a telefonomra és állítgattam. Most délutánra mire megjavult addigra meg az eső szólt közbe.
Mindegy legalább kipihentem a heti 690Km -emet.(#22146) belaazallat - Szegény süninek kulcs csont törése van
[ Szerkesztve ]
-
salieri.
őstag
válasz ludsimon #22201 üzenetére
Tavaly elmentettem egy érdekes cikket olvassátok el :
Legelőször gratulálunk Cadel Evans-nek, taktikus versenyzéssel szerezte meg az első helyet (és nekem 4500 forintot, július elsején 19x szorzóval fizetett a Sportingbeten 250 Ft tétre!). Sokan unalmas versenyzőnek titulálják, pedig nem az, hanem csupán okos. Aki az akciót hiányolta tőle, az gondoljon vissza az esős lejtőre, ahol Andy kapott egy bő percet, a szakaszgyőzelmére, és persze a szenzációs időfutamra. Sokan a vízhordókat is lebecsülik, azt pedzegetve, hogy 40-el ők is elgurulnának a mezőnyben. Ez igaz is, de nem 110-es pulzussal, mint a nagyok, és semmiképpen nem egy hegyi szakaszon. De beszéljenek a számok, és meglátjuk, mennyire vagyunk egy Tour versenyzőtől.
Cadel Evans 2011 Tour de France winner
1. Átlagos sebesség sík terepen, 3 órás tekerés alatt:
25-33 km/h vs 40-45km/h. Nem időfutamoról beszélünk, hanem egy tempós kerékpározásról, zsírégető zónában!
2. Tempó hegyen:
15-16 km/h vs 30-34km/h. Csak az arányok miatt, amikor hallgatja az ember, hogy a Contador 34/32-vel megy a Zoncolánra, a haver fia meg 39/25-el, akkor nézzük meg az átlagsebességet, és az ahhoz tartozó watt értékeket. A Tour menő nem csak súlyához képest sokkal erősebb, hanem abszolút értékben is.
3. Általános fenntartható teljesítmény.
Egy jó amatőr versenyző 170-230 watt teljesítménnyel már elégedett lehet, ugyanez egy Tout versenyzőnél laktátküszöb környékén 400-450 watt. Nem csak 2-3szor erősebb, de általában 30%-al könnyebb is egy versenyző, míg a teljesítményét sokkal tovább képes fenntartani. A csúcsteljesítmény még drasztikusabb különbséget mutat, a néhány száz wattos amatős sprinttel szemben egy Farrar 1400 wattos csúcsot is mutathat.
4. Heti/éves kilométerteljesítmény
Egy átlagos profi hetente 1000 kilométer felett megy versenyszezonban, míg egy amatőrnél a 2-300 kilométer már nem számít rossznak. Nem mindegy ugyanakkor a terhelés mértéke, ami egy Tour versenyzőnél azt jelenti, hogy az éves 40-50.000 kilométer felét versenyen teljesíti, míg az átlagos sportos kerékpáros a 10-20.000 kilométerből jó ha ezret megy viszonylagos nagy tempóban.
5. Átlagos kalóriafogyasztás egy edzésen
Egy jó átlagos kerékpáros egy három órás edzésen 7-1000 extra kalóriát is elfogyaszthat tempótól függően. Ez 70-100 gramm zsír elégetésének felel meg, tehát nem olyan rossz érték. Egy Tour menő 4-5000 Kcal-t éget el egy erősebb szakaszon, azaz akár fél kilogramm zsírnak megfelelő üzemanyagot, mindössze 60 kg-os testsúllyal. Emlékeztek még a 4 személyes csülökre? Minden nap, és közben 200 kilométert is letekernek!
6. Vízfogyasztás egy tekerés alatt
Nem ismeretlenek azok a sztorik, ahol 100-150 kilométert lenyomnak kerékpáros társaink víz nélkül, vagy 1 kulaccsal. Szerencsére sokunk agyát még nem szívta ki a szárazság, így igyekszünk inni, szorgalmasan egy 100 kilométeres meneten akár 3-4 kulaccsal is lecsúszik. Egy Tour menőnek ennyi a minimum, de egy meleg, hegyi szakaszon akár 20 kulaccsal is elfogyasztanak. Tíz liter víz tekerés közben, jézusom!
7. Defekt és lánccsere
Milyen gyakran cseréled a láncot? Minden szezonban? Az nem is olyan rossz, nekem mivel több bringám van, még ilyen sűrűn sem kell. Egy profi a Tour-on akár 2-3 szett láncot is felhasznál, kevesebb mint 4000 kilométer alatt. A defekttel hasonló a helyzet: egy jó kis defektálló külsővel és minőségi belsővel hónapokig el lehet tekerni javítás nélkül, míg egy átlagos Tour menő 3 hét alatt akár 4-5 defektet is összeszedhet.
8. Alvásmennyiség
Tájékozottabb kerékpárosok már régóta tudják, hogy egy dolog az edzésterhelés, az semmit nem ér megfelelő regeneráció nélkül. Az sem ismeretlen, hogy az alvás szerepe a legfontosabb. Míg az átlagos felnőtt 6-7 órát alszik naponta, azaz heti 45-50 óra alvással érjük be legtöbben, én szinte büszke vagyok, hogy sikerül ezt az időt 56-58 órára növelni, addig egy Touros versenyző heti 70! órát, azaz napi 10 órát alszik. Szüksége is van rá, minden óra tekerésre 2 óra alvás kell, hogy jusson legalább.
Lehet tehát irigykedni, annyit esznek, amennyit akarnak, egész nap csak bringáznak a világ legszebb helyein, és emellett még a 10 órás alvás is jár neki. Nem véletlen, hogy a néhány száz fős profi mezőnybe tízezernyi kerékpáros pályázik, és alig néhányan kerülnek profi csapatba, tőlünk például Szeghalmi Bálint jeleskedik a Lampre színeiben!
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #22263 üzenetére
Engem nem győzött meg ez a "olasz gépeknek lelke" van sztory. Sorry, de bringa az bringa, nem az fog neki lelket adni, hogy épp a Japán/Német/USA futószalagról gurult le hanem olaszról...
Pontosítanék: japán/német/amerikai/olasz megbízójú tajvani futószalagról gurul le A Bianchi esetén lehet még törökről beszélni, a nagyon olcsó kategóriában kínairól vagy vietnamiról.Ha lelke nincs is a bringának, de határozott stílusa van, és itt a tervezési iskolák a maguk hagyományaival igenis élesen el tudnak különülni a többitől. Olasz országúti bringát adott esetben én szívesen vennék, de olasz montit soha
Ha kézzel készülne akkor kb 10x-es ára lenne a többihez képest. Márpedig nincs.
A karbonváz kézzel készül, csak szólokAmúgy én pont karbonvázat szívesebben vennék a nagyobb (és pár kivételtől eltekintve nem olasz) gyártók termékéből, mert ők régebben ráfeküdtek a technológiára, rengeteg pénzt beleöltek a kutatásba, sok-sok emberévnyi tapasztalat összegyűlt az évek folyamán. Egy jó váz tervezéséhez iszonyatosan sok tapasztalat kell, de legalább ugyanennyi az alapanyag jó megmunkálásához is, ami a jó váz gyártásához kell.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
venember83
nagyúr
válasz ludsimon #22275 üzenetére
Szerintem ezzel a festéssel egyedi. Azt meg, hogy nem szerelik valami egyedi, de ezért kb. fenntarthatatlan szettel (amihez mondjuk nem kapnál utána semmilyen cserealkatrészt gond esetén), inkább pozitívum. Hasonlít a "sima" Impec gépre, de annál azért különlegesebb, ha más nem, akkor érzetre, egy egyedien kinéző csúcsmodell. És általában ezt kell a leginkább megfizetni. Legalábbis szerintem, aztán mindenki azt gondol, amit akar.
-
salieri.
őstag
válasz ludsimon #22294 üzenetére
Te ludsimon tegnap beszéltünk a SportTracker programról.
Ez a program úgy is nyomja a logot majd ,ha ki van kapcsolva a kijelző? Csak azért kérdem ,mert eszméletlen szívja nekem a Bladet!
Nem tudtam még kipróbálni élesben ,mert nincs bringám.
Melyik kormányra szerelhető tartó lenne vajon a legjobb innen?venember83: cobrancot ismered? Ő egy kézi kamerával nyomja a videóit.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz ludsimon #22358 üzenetére
nem hiszem, hogy idén mennék balaton körre (persze még akármi lehet, de azért nem ártana majd összeszedni magam, ha újra bicajozhatok)
a te terved meg már csak azért is bukta, mert mi tavaly pl. mindkétszer vagy egy órát elpizzáztunk, illetve jóval gyakrabban megálltunk, nem csak 2x.az átlag majdnem megvolt, másodszorra 26.5-ös átlagot mentünk, nekem legalábbbis annyi volt a 300 km-re, de nagyjából szki-nek is ennyi lehetett, csak neki a táv is több volt.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz ludsimon #22366 üzenetére
sajnos , ennyi ideig tartott, mire kihozták meg megettük a pizzát.
azt semmilyen tudománnyal nem fogod nekem megmqagyarázni, hogy nekiinduljak 300 km-nek úgy, hogy közben csak müzlit egyek, ráadásul tekerés közben.
ha neked nem kell ekkora távon semmi komolyabb kaja, akkor jó neked. (bár ha jól emlékszem, visegrádról hazafelé is eléheztél )(#22367) venember83: kösz, de ez inkább szki érdeme, általában ő ment elől, és diktálta a tempót.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Toomy
senior tag
válasz ludsimon #22358 üzenetére
Az a 27-28-as átlag az simán tartható főleg ha 2-3 ember megy. A pihenő tényleg max. 30 legyen mert az már a plafon pl. nekem.
Mikorra tervezted az utat? Honnan lenne az start és reggel mikor?
A főúton való karikázást maximálisan támogatom, mert nekem a halálom a bringa út. A sok töketlen turista/bámészkodó egymás mellett tökörésző emberektől kész vagyok.
Nagy kaja nekem sem férne bele, mert tele hassal nem bírok tekerni. A legutóbbi 200 és 160 as utamat is 4db müzli szelettel nyomtam le. Megállás meg csak víz vagy wc miatt volt ami max 5-10 perc volt.
Szóval ha jól megtudjuk szervezni akkor én társulok -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #22484 üzenetére
Ez jó sztori volt.
Brutál hőmérséklet különbségeket itt a Balatonnál lehet érezni, szóval ismerős volt az érzés amit írtál, jó kis geológiai jelenség a hidegben bringázóknak.
Buszos stéherezéshez grat! Itt túl gyorsak a buszok. Úgyhogy nekem még mindig csak "álom" egy jó, buszon utazás.
900 lumen? SSC P7?tvamos
1. Van aki azt mondta, hogy az olcso alu vaznal jobb az acel.
Én ezzel nem értek egyet.. 60 ezres bicikli kategóriában is vannak teljesen jó minőségű alu vázak.
2. Az olcso bicajokon gyengusz az elso telo.
Ezzel egyet értek, sokkal jobban jársz egy acél vagy alu merev villával, mint egy 10 ezer forintos teleszkóppal.
3. Olyan bicajt kell venni, aminek duplafalu a felnije.
Ezzel is egyetértek, de a dupla falú felni már alap felszereltség az alsó kategóriában is.Ilyen összteleszkópos borzalmat nehogy vegyél...
Ez a semmire nem jó kategória!
Borzalmasan nehéz.
A teleszkópjai semmit nem csillapítanak, csak a hajtási hatékonyságot rontják azzal hogy pogoznak, vagyis mozognak mikor te tekersz.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #22488 üzenetére
Nekem is ilyesmim van.
Ugyan innen rendeltem még 1 éve.
Csak nekem SSC P7 es, 5 funkciós verzió.
Balatonkör szervező teamből az ismerősök most rendeltek lámpákat a DX ről. De ők olcsóbbat mint ami nekem van, azok cree ledesek.
Az egyiket láttam, sokkal gyérebb fénye van mint az én SSC -mnek. Egymás mellett mentünk aztán próbálgattuk.
Az enyém egyrészt erősebb, másrészt sokkal nagyobb szögben szórja a fényt. A cree gyengébb, és egy pontban előre világít.
Szóval én a P7 et "lájkolom". -
salieri.
őstag
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #22492 üzenetére
Akkor még nem volt, legalábbis én nem tudtam róla, hogy létezik ilyen XM-L led.
Egyébként az nálam feltétel volt hogy legyen 3 fényerősségi fokozata.
Megtaláltam a képeket amiket csináltam anno. Készült hozzá egy pót akku is, az is rajta van a képen: [link]
Én egyébként teljesen meg vagyok vele elégedve. Megérte az árát. (16K volt plusz 4 az aksik)
Amúgy azt figyeltem, hogy amit ismerősöm vett, azon csak 2 féle akku állapot vissza jelzés van, zöld meg piros.
Nálam van zöld, kék, narancs, piros, villogó piros.
Amúgy poén, hogy igaz sokat zabál ez a P7, de még sosem hagyott cserben, akku visszajelző színekből tudom hogy kb mikor fog lemerülni, így a fényerő visszavételével ki lehet húzni vele hazáig.[ Szerkesztve ]
-
Toomy
senior tag
válasz ludsimon #22484 üzenetére
Az a sprint kemény lehetett. Nekem a buszokkal az szokott a bajom lenni, ha hirtelen gyorsítanak fel. 50/55-nél már szakadozok. Meg igazából iszonyúan parázok pl. egy kátyú miatt is. De ha lehetőség kínálkozik én sem hagyom ki
Ma15:30-kor indultam ma és 17óra környékén már majd lefagyott a lábam a LOOK-as cipőben , pedig még a nap is fent volt.
Most meg fekszem mert ki kell pihennem a 13-0 -ás squash vereségemet. Hiába mindent nem lehet egyszerre. -
sanzi89
addikt
válasz ludsimon #22517 üzenetére
Nekem valamiért nem tetszenek ezek a közvetlenül a kormányra helyezhető lámpák. Szerintem jobb venni egy sima kézi lámpát, és egy bilinccsel rögzíteni. Így ha kell - gyalogtúra, pecázás, otthon bármi - van egy normális zseblámpája az embernek, de bringára is rakható. Plusz olcsóbb. Nekem több, mint 2 éve teljesít szolgálatot ez a lámpa ezzel a felfogatással - igaz kicsit modolva, el kellett 90 fokkal fordítani a dolgot -. Atom biztos, sokkal jobb, mint a tépőzáras megoldás, az állandóan lötyög össze-vissza. Ennek a lednek a középső fokozata is bőven elég éjszakai bringázáshoz és ma már sokkal erősebb ledeket lehet kapni ennyiért. Persze ez az én véleményem csak.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
dqdb
nagyúr
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Arena Breakout: Infinite
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Diablo IV
- Milyen okostelefont vegyek?
- Eredeti játékok OFF topik
- Tőzsde és gazdaság
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
- Netac NV7000 4TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7200-6850 MBs - Eladó!
- Modolt Magyar ASUS ROG Strix Scope II 96 Wireless keresi gazdáját
- Eladó Legamaster Airserver Connect 2 - 2 darab!
- MacSzerez.com - iPhone 11 / 128GB / Kártyafüggetlen / Zöld / Új akkumulátor! / Garancia!
- Laptophoz keresek 8GB-os DDR4-es modulokat több darabot
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen