Hirdetés
- Motorola Edge 50 Ultra - szépen kifaragták
- iPhone topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Mobil flották
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Dreame A1 - por helyett a fű is jó
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Telekom mobilszolgáltatások
- Nem indulnak meggyőzően az iPhone 16 eladásai
Hirdetés
-
Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
ph A dolog már eléggé időszerű volt, mindenesetre a három színben készülő, TKL-es megoldás nem dúskál a hobbistáktól ellesett okosságokban.
-
Rövid teaser trailert kapott a Splinter Cell animációs sorozat
gp A Deathwatch címet viselő szériában Liev Schreiber szólaltatja meg kedvenc ügynökünket.
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #13801 üzenetére
Hidegben felkeményedő villán lehet javítani vmit?
Igen, veszel helyette egy olyat, ami jobban tolerálja a hideget Trollszintű válasznak tűnhet, de tényleg nincsen más megoldás. Próbálkozhatnál az olajszint csökkentésével, kenőanyagok és a hideg viszonyának tesztelgetésével, de maximum annyit érnél el, hogy nagyon-nagyon nem helyett csak nagyon nem mozogna a teló.Pára az van mostanában dögivel, még akkor is, ha nem észrevehető a hidegtől. Én is csak onnan tudom, hogy állandóan nyikorog az első fék, ami csak olyankor következik be, ha a fékpofák/-tárcsák rendesen nedvesek, egy kis esőben még nem szoktak zenélni.
hétköznapi nadrág alá milyen aláöltözőt ajánlanátok?
Szélálló téli bringás nadrág kell ebben az esetben neked, nem könnyű belőle nem kantárosat és betét nélkülit találni, de létezik. Vagy extrém megoldásként nem a farmer alá veszel fel valamit, hanem egy esőnadrágot veszel a farmerra rá.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Persze ehhez jó aszfalt kell, ami Pécs környékén csak ott van, ahol tilos bicajozni
Nem mondod, hogy nem tudnád tartani a 130-at az M6-osonA sok plusz ruha beszerzése miatt nem olcsóbb bicajozni, mint buszozni a melóba (buszbérlet támogatottan 4eFt csak 1 hónapra).
Budapesten "kicsit" drágább lenne, de én úgy vagyok vele, ha a maximum a bérlet kétszeresét költöm téli felszerelésre, már akkor megérte nekem, hogy nem kell heringet játszani. Már a tavalyi és az idei télre is voltak ruháim, de a jövő télnek -10 fokig bezáróan szinte* teljes felszereléssel vágok neki.Esőnadrágom nekem nincsen, a napi tekerésmennyiséghez vagy nem kell a több réteg miatt, vagy el sem indulok bringával
* a téli SPD cipő hiányzik a kollekcióból, de remélem ezt sikerül megúszni más megoldással
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz amargo #13811 üzenetére
A karbon nyeregcsövem ütéselnyelő hatékonysága alapján már egy karbon villa is maga lehet a megváltás országúton. Ha ezt még egy megfelelően kialakított karbon láncvilla is tetézi, akkor tényleg nem rázhat annyira. Persze ez az annyira nagyon relatív, amíg én azt látom, hogy a 100 mm-nyi rugóútból 60-70-et simán kihasználok Budapesten belül 2-2,5 baros keréknyomás mellett, addig a rosszabb erőátviteli hatékonyság ellenére inkább az MTB-re szavazok ballonos külsővel városi utakon is. Kényelmes vagyok, na
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz amargo #13813 üzenetére
Nana, csak lefelé minősül menőségnek, felfelé a gyengeség jele A remote lockout egyetlen és igazán nagy haszna az, amikor a lejtőn lefelé pattogva ugrik be, hogy elmaradt az unlock, és a terep + sebesség miatt kockázatos lehajolás helyett a kormányról el tudod ezt intézni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
" jaja ... én is városba széthajottam a Merida Kalahari-t, (country cross). Mit csinálnék egy Single Speed-el? Pedig én is szeretnék egyet.
Mostanában a tényleg Belvárosba járok naponta (amúgy a Nagykörúton kívüli részt szoktam érinteni csak), és a következő kép él bennem, mint ideális budapesti városi bringa (a budapesti szó hangsúlyos):
1. tárcsafék, kell, muszáj, időjárástól független nagy fékerő hiányában több önhibámon kívüli meredek szituációt nem úsztam volna meg esés nélkül
2. előre 100 mm-t mozgó teleszkóp, ezt gondolom nem kell magyarázni az útminőséget ismerve
3. karbon nyeregcső, lásd előző pont
4. ballonos külső, lásd előző két pont
5. 1×9 vagy 1×10 hajtás vagy hagyományos módon, vagy agyváltóval
6. normál sárvédő rögzítésének lehetőségePersze ez így inkább XC versenygépnek tűnik, mégis valahogyan városban jobbnak érezném ezt az összeállítást egy országútinál. Jó útminőség és megfelelő attitűdű bringások/autósok mellett természetesen az országútira esne a választásom.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #13822 üzenetére
Ez pusztán kényelmi és biztonsági szempontú megközelítés volt a részemről, a hatékonyság nem játszott szerepet a gondolatmenetben.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz lorcsi #13832 üzenetére
Sajnos ennyibe kerülnek, és a Bicycle Line még az olcsóbb árfekvésbe tartozik. Úgy nézem, hogy átlagban 10%-kal drágábbak a hivatalos magyar forgalmazónál.
Érdekesre sikeredett Magyarország térképe a gyártó oldalán ...
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #13841 üzenetére
Várjál még vele, ma befelé majdnem lefagyott benne a lábam. Egy normál zoknira húztam rá, de valószínűleg a normál zokni volt a bűnös, mert az ebédből is lefagyott lábbal értem haza, csak akkor már egy rendes bőrcipővel együtt volt a lábamon a Taho helyett (és a neoprén csoda is lekerült napközben). Hazafelé nem fázott, igazából fel sem tűnt a lábamon, hogy hideg van (óra szerint -2,1 fokban értem haza, befelé -1,4 fok volt), egy vastagabb zoknira húzva teszt holnap.
Ezzel már három úton vagyok túl, jelenleg afelé tendálok, hogy elhibázott vásárlás. Rendesen orra felhúzva addig jó, amíg nem kell megállni, de ha igen, akkor a szemüvegem úgy bepárásodik, hogy maximum 1-2 méteres látótávolságom van, Ha nem húzom fel az orromra, akkor nincsen pára, de egy idő után elcsúszik, ezzel lezárulnak a szellőzésre szolgáló lyukak, és nem kapok a számon át levegőt (kisebbik probléma), de nem is igazán tudom kifújni (nagyobbik probléma).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz simon7012 #13843 üzenetére
végül egy lélegző szélálló esőkabáttal
A háromból (lélegző, szélálló, esőálló) általában vagy az első kettő, vagy az utolsó kettő szokott összejönni. Ami rendesen esőálló anyag, az nem fog neked jól szellőzni. Ha a lélegzést hálós betétekkel oldják meg a hónod alatt és oldalt, akkor az olyan, mintha nem is lenne. A lélegző anyag és a szélállóság már jobban összejön, ekkor a széllel érintkező rész van megerősítve speciális anyaggal (azaz a nadrág elöl), a maradék az normál lélegző anyag szokott lenni. Ezek az anyagok enyhén esőállók szoktak lenni.Nekem a lábamon nem szokott nedvesség maradni, a mellkasomon is csak annyi, hogy érzem, van ott valami, de tényleg szinte semmi. Ha megérkezéskor nem probléma, hogy izzadt vagy, akkor tegyél rá, hosszabb útra hidegben néha úgy sikerül felöltözni, hogy szétizzadok mindent belül, de egyáltalán nem fázom ennek ellenére.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Manitou #13897 üzenetére
51×93 mm, 98 gramm, nyertem
Igaz, a 38×56 mm-es kijelzőre akár 10 adat is kifér egyszerre. Én a három konfigurálható oldalt 6 + 7 + 7 osztásban használom, a fontosabb adatok így nagyobb számokkal jelennek meg, és ezek közül több mező is ismétlődik a lapok között szintén a praktikusságot szem előtt tartva.
A Sigmád élőben tényleg megdöbbentően nagynak tűnik a bringás órák között.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Manitou #13923 üzenetére
Az az igazán csúnya, hogy a műanyagok terén jártas gyártók ma egy merev karbon vázzal tudják hozni ugyanezt a rugóutat és mozgási karakterisztikát úgy, hogy az egész váz könnyebb, mint itt a hátsó felfüggesztés
#13925: ment akkoriban a kísérletezés mindenféle agyament és kevésbé agyament ötletek alapján Engem a paralelogramma felépítésű villák (mint az AMP) tudnak megmosolyogtatni a bumfordi kinézetükkel.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz feka007 #13926 üzenetére
Na és ezt végképp nem értem. Gondolom ez csak ilyen vakvágány volt
Ez egy Cannondale Headshok, ami a másik különc Lefty mellett egyáltalán nem nevezhető vakvágánynak (nézd meg a Cannondale kínálatát, az XC és Bad Boy bringák jelentős részében elérhető opció). Mivel mindkettő szabadalmaztatott megoldás, ezért a többi gyártó nem tudta lemásolni licencelés nélkül. Mondjuk nekem nem kellene, mert nagyon bénán néz ki szegényke ...tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #13936 üzenetére
Karbon vázak ennyire hajlékonyak?
Inkább úgy fogalmaznék, hogy tervezetten hajlékonyak. A modern monocoque vázak esetén a szálak megfelelő elrendezésével el lehet érni, hogy egyik irányban eszméletlenül merev legyen, merevebb, mint az alumínium, míg a másik irányban rugalmas ,és a lehetőségekhez képest maximális komfortot nyújtson. Persze ezt ma még messze nem minden gyártó tudja, csak a karbontechnológia élenjárói képesek ilyen finomságokra.Azért tuti nem lehet alternatívája egy tisztességes rugózásnak, gondolom karbon láncvilla/támvilla se laposrugó módjára "cseklik-nyuklik".
Egy mai modern hátsó felfüggesztésnek tényleg nem, de a linkeltnek simán. Amúgy a Cube a Double Flex Stay megoldása lényegében karbon laprugónak feleltethető megÉn egy karbon hardtailt próbálnék ki szívesen, mondjuk egy O.Nine ideális lenne. Ki akar felajánlani egyet?
feka007: pedig a Leftyt használták a világkupában is, sőt először ott került bevetésre. Állítólag a tűgörgős megoldás miatt nagyon finoman indul meg és mozog, de erről tulajdonosként TriackFeri tudna mesélni igazán.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz DemonDani #13942 üzenetére
Az alumínium nagyon nem rugalmas, és mivel fokozatosan gyűjti a feszültséget a törésig, így tökéletesen alkalmatlan erre a célra. A titán rugalmasabb anyag, abból lehetett a fix rugózó elem. Azt sajnos nem tudom, hogyan áll ez az anyag a regenerálódás terén: nem felejt alumínium módra vagy bírja acél módra.
A karbon nagy előnye a fémekhez képest az irányított rugalmasság. A venember83 által linkelt Cannondale-en az a karbon lap oldalirányban eszméletlenül merev, hogy szimplán a tekeréssel ne azt hajlítgasd folyamatosan, a lábaddal kifejtett erő szinte egésze a hajtásba kerüljön be, míg eközben függőlegesen úgy rugózik, ahogyan kell.
Manitou: No meg ott a Fizik.
Vagy nem Közel 500 km-nyi összecsiszolódás után már mellékhatás nélkül elviselem a Nisene-t, télen rövidebb utakra megfelelő, de amint eljön a tavasz, megy vissza a szellős és extrém kényelmes SMP.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz DemonDani #13935 üzenetére
WTB-ket néztem, nagyon sok helyen ezt építik a kerákra, és van szélesebb válzotat, de vajon tényleg jók?
A WTB-nek elvileg van tesztprogramja, ahol bizonyos összeg letétele után elviheted egy időre a kinézett típusból a tesztváltozatot (sárga-fekete színűek szoktak lenni). Azért csak elvileg, mert míg Budapesten van olyan bolt, amelyik benne van a programban (a RideBike például ilyen), a közeledben nem biztos, hogy akad.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz DemonDani #13950 üzenetére
apró célzás az alábbi delikvensnek?
Privátban már küldtem is neki egy 17"-es szkandium Kula hirdetéstAz alumínium és a szkandiummal ötvözött változata között nagyon nagy különbség van az anyag viselkedését illetően, lényegében nem is tekinthetők ugyanannak az anyagnak. Én mindenesetre félnék megvenni azt a gépet.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #13980 üzenetére
Elég ránézni az avatarodra, milyen görbe már a háta Egyébként a jogos a részedről ettől függetlenül.
Teasüti: túlságosan leegyszerűsíted a kérdést a nyereg szélességére, holott mind az, mind a tested három dimenziós mindenféle ívvel kombinálva. Nem mindegy, milyen ívet ír le a nyereg felszíne hátrafelé, oldalra milyen az íve, mekkora az oldalfal magassága, a csőr felől mikor és milyen ívben kezd el szélesedni hátrafelé. Ezek mind szemmel aprónak tűnő eltérések, pedig nagyon nem azok. Ajánlom, hogy pár nevesebb nyereggyártónak nézd meg ugyanazon sorozatba tartozó XC és országúti felhasználásra ajánlott darabjait, lesz ott különbség bőven.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Éjjeli ködös bicajozások alatt nem is tudom, hogy az úttest kátyúi, vagy a keresztbe szaladgáló őzek, szarvasok, vaddisznók veszélyesebbek-e!
Részeg autós ...TripleB: én bringásként annyira nem bántam az esős szezon elmaradását, de nagyon remélem, hamarosan esőként, és nem hetekig tartó jeges utak formájában kapjuk meg a hiányzó csapadékot.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #14061 üzenetére
Annak örülsz, hogy rosszul fékezel, hiszen a hátsó fékpofák koptak el előbb, vagy annak, hogy keveset bringázol, mert 10 év alatt nem koptak el?
szki: Novemberben 1x estem el, de az is egy másik amatőr bicajos papa miatt volt a városban.
Tegnap én is majdnem fellöktem egyet hátulról. Piros lámpától indultunk, ő volt előttem, kényelmes ráhagyással indultam el, csak arra nem számítottam, hogy a divatos egysebijével a megfelelő izmok hiánya miatt haladás helyett csak össze-vissza fog dülöngélni, így nulláról indulva két-három húzósabb pedálfordulat után jött satufék.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #14071 üzenetére
runner 125 egyértelmű választ kapott a topikban, ilyen se volt még
Muton: Arra ébredek, hogy esik a hó (vagy valami hasonló fehér izé).
Én jól meg is szívtam. Reggel elmaradt az időjárás-előrejelzés megtekintése, és ohne sárvédő vágtam neki a távnak. Félúttól esett a valami az égből, emiatt minimális tempóval tudtam haladni, hogy ne verődjön fel a hátamra, és ami igazán fájt: máris sóztaktAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Manitou #14101 üzenetére
Elég sokba kerülne és a féhatás meg annyit nem javulna, mint amit várna az ember ennyi pénz beleölése után.
Már hogyne javulna: sokkal könnyebb lenne megcsúsztatni a hátsó kereket egy eséshez Igaz, ezzel nem érne el semmit, de a fizika törvényei már csak ilyenek.Én még feltenném azt a kérdést, hogy miből vannak a fékkarok: fém vagy műanyag. Az utóbbi esetben azokat is cserélni kell, mert hiába jó a fék/fékpofa, ha fékezés helyett csak a kar hajlik. Ugyanígy kérdés a bovdenezés is, ha az szétnyúlott az idők folyamán, akkor az is csere.
lsebestyen: annyi kell hogy esőbe is megtudjak állni
Erre a problémára amúgy a legolcsóbb megoldás az, amit a KRESZ a közlekedési viszonyoknak megfelelően megválasztott sebességként emleget: egyszerűen lassabban mész Szintén érdemes megnézned, hogy a külsők mennyire csúsznak esőben: ha nagyon, akkor akármilyen féket szerelsz fel, semmit sem érsz el vele.Az időjárás-állóságra tényleg a tárcsafék megoldás, de előre és hátra is kell, ahogyan Manitou írta, és drága lesz (a csak előre még opció, a csak hátra színtiszta pénzkidobás). 50-60k + teleszkópcsere alatt nem úszod meg a teljes bekerülés költségét (fék + karok + tárcsa + agyak + küllők + újrafűzés) egy tényleg jónak számító hidraulikus fékre. Ráadásul ezzel évi egyszeri kötelező olajcserét is nyersz magadnak, a tárcsafék üzemeltetése nagyobb költséggel jár, mint egy V-féké (drágább a fékbetét is). A tárcsa a tulajdonosok által jól ismert cicergéséről ne is beszéljünk
Ha nem vagy 80+ kg, akkor 160-as tárcsa elég neked, nem is biztos, hogy a vázad bírná hátul a 185 mm-es tárcsát (és ha bírná is, akkor sem garantált, hogy nem jön elő a szintén párunk által tapasztalt jelenség, amikor a hátsó fék képes berezonáltatni a bringa hátulját.
Ha mechanikus tárcsafékre gondoltál, akkor a BB7 az egyetlen opció, amivel érdemes számolni, ez olcsóbb, de itt más apró mellékhatásokat nyersz.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #14136 üzenetére
igen, megint lehet agyalni, mit (ne) vegyek fel a megfelelő öltözethez
És azon is, hogy mi legyen nálad, amikor meredeken nekiáll esni a hőmérséklet. Én az utóbbi időszak legmelegebb napján (hétfőn) fáztam meg majdnem, nem a mínuszokban, mert nem számoltam azzal, hogy este 6 után pillanatok alatt 0 fokra esik vissza a hőmérséklet 8-9 fokról.szki: a karácsonyfa alatt aktív láthatóságot kell érteni, azaz lámpákat, vagy passzívat is, azaz kukás mellény, prizma mindenhol, fényvisszaverő karra-lábra-táskára-sisakra? Nekem Budapesten a veszélyes szituációk 60%-át másik bringás okozza (a felelőtlen barom mellett errefelé részeg helyett az éjszakai nindzsa a gyakori), 15% gyalogos, 15% autó és a maradék kutya + hülye gazdája. A BKV sofőrjeiben csalódtam a legnagyobbat pozitív értelemben, amerre én járok, ott tényleg figyelnek mind a busz-, mind a trolisofőrök a bringásokra (és meg szokták köszönni, amikor kiengedem őket a megállóból, pedig nekem ez nem kerül semmibe, a következőnél úgyis leelőzöm őket, mert 4-5 km/h-val nagyobb az átlagos haladási tempóm).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #14149 üzenetére
Limitált modell alatt kizárólag a tesztelőknek és újságíróknak szánt változatot kell érteni.
Nem kizárt, h bikemag-osok kezében is járt ez a bringa.
Telitalálat Láttam élőben, gyönyörű ez a festés, de nem egyszerű harmonizáló színű alkatrészeket találni hozzá, mert a szürke, ezüst, fehér és piros nem megy hozzá, és a túl sok fekete sem az igazi.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #14154 üzenetére
Azt értem én, h felhasználási területre vannak optimalizálva és méretezve, de ettől az alapelv nem változik.
Az alapelv nem változik, de teljesen más mértékű és típusú erők hatnak terepen és aszfalton. Hiába szeretem terepen az R7-et és városban átlagos aszfalton sem rossz, de amint macskakőre tévedek, azonnal lockolom, mert annyira nem működik rajta, hogy jobb nélküle, mint vele. Trükközhetek úgy, hogy alacsony fokozaton nagy nyomatékkal tekerve direkt behintáztatom tekerés közben a bringa elejét, ekkor jobb lesz a végeredmény, de ettől függetlenül ott bizony felsül a teló. Nem erre van hangolva a mozgása, ennyire finom egyenetlenséget nem képes kimozogni.hoffman_: [link]
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Ariadne #14187 üzenetére
Egy szavazat a BWG-05-re.
Olyan meglepetést azért még előfordulhat, mint nálam: vastagabb a markolatom, és még éppen biztonságosan át tudom fogni a kormányt a téli kesztyűben annak az anyagvastagsága miatt, míg a nyári és a thermokesztyűnél nincsen ilyen probléma (valamint másik markolatnál sem volt).
venember83: a hegytetőn egy adag szigetelőszalagot felapplikálsz a túratárs segítségével, aztán hadd szóljon
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #14190 üzenetére
Felpróbálod, más megoldás nincsen sajnos Nekem a BBB nyári és BBB téli kesztyűm van, az előbbiből kisebb méret kellett, mind gondoltam, az utóbbiból nagyobb. Mókásan néz ki a kettő egymás mellett, a téli körülbelül 2× akkora
Ariadne: igen, erre gondoltam
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #14193 üzenetére
Arra ott az SPD, és azt saját akaratodból választottad
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #14208 üzenetére
amúgy miért nem lehet kiváló mechanikus tárcsaféket gyártani?
De, lehet, Avid BB7-nek hívják.Vagy a hidrós féknyergek több dugattyúsak?
Az igazán kemény FR/DH felhasználásra tervezettek szoktak 4 dugattyúsak lenni (Avid Code például), a többi 2 dugattyús.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #14210 üzenetére
A mechanikusak féloldalasak, a hidraulikusak kétoldalasak, azaz Avid Code esetén oldalanként két dugattyú van, míg a normál XC fékeknél oldalanként egy.
És az Avid is "egyujjas", meg minden?
Ha a Code-ra gondolsz, akkor valószínűleg igen. A többi (Elixir, Juicy) biztosan igen. Ha a BB7-re, akkor nem tudom, de van itt tulaj a topikban.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz hoffman_ #14246 üzenetére
Mert nagy. A renderelt képen egy 17-18" környéki váz van, néz meg, mennyivel másabb az alsó- és felsőcső becsatlakozása is a fejcsőbe.
A geometriai adatok szerint a 18"-as és a 20"-as fejcső hossza között 35 mm különbség van (125 mm és 160 mm). Valószínűleg rövidebb fejcső esetén a domborodó merevítés az ideálisabb, míg hosszabb fejcsőnél már megfelelő a klasszikus vékonyabb dizájn.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fi:zi'k #14374 üzenetére
Egy kérdést megér. Ha azért vette a vázat, hogy rászerelve eladja az elfekvő régi alkatrészeket, akkor nyilvánvalóan nem fogja eladni külön. Azonban ha azért szerelte fel a régi elfekvő alkatrészeket, hogy az elfekvő váznál talán kelendőbb az egész bringa, akkor igen.
fungeld: a festés stílusa alapján 2008-as a váz. 2010-es katalógust találtam hirtelenjében, ott 44900 forintért vesztegették az utódnak tekinthető TFS XC vázakat. Én egy maximum 30e környéki ajánlattal nyitnék, személy szerint többet nem szívesen áldoznék rá.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #14521 üzenetére
Ha el tudnám rendesen helyezni azt a Scottot, akkor én is bajban lennék most, de nagyon
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz KaraDani #14533 üzenetére
Jólvanaztánmindjártmegyekmoderációértmertbeszóltál
Bringát nem rakok ki az erkélyre, hiába férne el, és nem lenne útban, mert nem oda való. Bringát nem rakok a tárolómba, mert ragaszkodom ahhoz, hogy a használati jog nálam maradjon akkor is, ha valakinek egy pajszerrel a kezében megtetszene. Így maradt a lakás, azon belül is az előszoba. Egy bringa szépen elfér ott, de kettő esetén legjobb esetben is csak oldalazva lehetne bejutni a lakásba, így marad egy.
rétisün: előbb-utóbb kellene egy aszfaltos bringa, csak még nem igazán körvonalazódott, hogy mi. Ha országúti, akkor valami ilyesmi tökéletes lenne. De a lehetőségek között szerepel tárcsafékes CX váz, mert nem szeretném, ha meglepetés érne a mostani fékerő után, vagy az elfekvőben lévő tárcsás kerékszettem és egy könnyű MTB váz köré épített karbon merev villás SS/1×9/1×10 is vékony slick külsőkkel. De ennek előfeltétele, hogy megoldjam egynél több bringa tárolását.
Djuree: a bőr ülőgarnitúrának is külön "jót" tesz a közvetlen és télen állandó hő.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Vasinger! #14764 üzenetére
Ha mechanikus tárcsafékről van szó, akkor igen (a fékpofa kopása miatt amúgy is folyamatosan után kell állítani).
Ha hidraulikus tárcsafékről van szó, akkor nem, mert ezek önbeállítók, elég csak használnod hozzá.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fungeld #14824 üzenetére
váz: 1500 gramm (alumínium hardtail), 1000 gramm (karbon hardtail)
első kerék: 750-800 gramm (gyorszárral, de tárcsa, belső és külső nélkül)
hátsó kerék: 850-900 gramm (gyorszárral, de tárcsa, belső és külső nélkül)[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
(#14834) rétisün: Akkor elég hasonló a (sport)programunk: bicajozás, gyalogtúra ivászattal, bicajozás. Az időjárás persze bekeverhet.
Ha bekeverne, akkor legfeljebb leszbicajozás,gyalogtúraivászattal,bicajozás(#14838) rii : "internetrobbanás "? Már '96-ban fórumoztam az indexen
Internetto lesz az, látszik, hogy öregszel Részemről akkor még nem volt Netscape, csak Mosaic, de főleg Lynx volt használatban, valamint http helyett ftp, news és gopher ... Bár én korban nagyon hamar kerültem ezzel az egésszel kapcsolatba.fungeld: külsőn és belsőn is simán el lehet dobni fél kilót, a nyereg és nyeregcső együttese is komoly súlynövelő tényező lehet, a hajtás szintén. Míg egy keréken drága súlyt spórolni, ezeken az alkatrészeken "nem tartós, de cserébe dög nehéz" és a "meglehetősen könnyű, de egyben nagyon jó" között még az sem biztos, hogy van árkülönbség. De persze mindezt ésszel kell művelni, teleaggathatnám XTR-rel a bringámat, akkor sem nyernék 10%-nál többet súlyban, cserébe jó drága lenne.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Djuree #14909 üzenetére
A minipumpa útközben jó kisegítő megoldás, rendes használatra nem igazán alkalmas. Ha kényelmesen és gyorsan szeretnéd felfújni a kereket, akkor nyomásmérős műhelypumpa az ideális, ahogyan rétisün is írta.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #14911 üzenetére
Tudom, nekem is valami 7-8 barig működő nyomásmérős darab van, és kiválóan tudom vele a kerékben a nyomást tovább csökkenteni Igen, egyéni bénaság, de ez van
feka007: körülbelül 20 km volt megszokni a fékváltókart bringacserekor, és 20 km visszaszokni a hagyományos váltásra a következő bringacserekor (bár ekkor nem irigyeltem az Avid fékkarokat, ösztönszerűen téptem őket fel és le Vácról hazafelé jövet, de Dunakeszi környékétől már nem volt ilyen probléma).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
illetve azt még meg kell hogy jegyezzem, hogy én még nem láttam senkit, aki "lecsorgott volna szép lassan" egy hegyről
Főleg a fogaskerekű bringás törzsutasaira nézve nem igaz ez Magamra nézve tudom, hogy óvatosabb típusú XC bringásként sem a lassúság jellemez addig, amíg a János-hegy tetejéről lefelé a szokásos szép hosszú kör végén kilyukadok az erdőből a Páfrány út végén, hát még a kimondottan lejtőzésre specializálódott bringásokat.MaciG: a bringád teljes árú szállítása Szegedről és vissza a vonatjegy árán felül 2×840 forint. A linkelt kölcsönzési díjat és más kölcsönzőket ([1], [2], [3]) is nézve egyáltalán nem biztos, hogy drágább lenne a saját bringát utaztatni.
Azzal számoljál, hogy az első 3-4 jó idős tavaszi hétvégén tömegnyomor van a Széchenyi- és János-hegyen, valamint a fogaskerekűn is (mind gyalogos, mind bringás szemszögből), ilyenkor részemről inkább a Hármashatárhegy környéke szokott a célpont lenni, mert a gyengébb infrastruktúra miatt (értsd: gyalogolni kell, ráadásul hegynek felfelé, sőt utána még le is kell jönni, és büfé sincsen minden második bokornál ) az eseti koca természetjárók messzire elkerülik. Amint elmúlt az újdonság varázsa (értsd: mindig jó idő van, így a koca természetjáróknál nincsen késztetés arra, hogy "kihasználják" a jó időt ...), onnantól kezdve opció a János-hegy.
Mire ezt leírtam, bringázni támadt kedvem az emlegetett környékén Valaki járt arra mostanában, mekkora sárra kell számítani?
venember83: átlagemberként azokkal még csorogni sem csorognál le, mert utána mehetnél fel a hegyre, hiszen ott van a kölcsönző
A linkelt bringákkal maximum aszfalton mernék lefelé menni, de az csak állandó fékezésből állna a sok kis utca miatt, szóval nulla élvezeti faktor. A terep néhol van annyira köves, hogy félteném a bérelt bringa kerekeit a túlzott és hirtelen amortizációtól.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
A Páfrány úton nem igazán fogsz egy XC bringával száguldozni, hiszen teljesen sík, a szint jelentős részét addigra elvesztetted. Amúgy "száguldozás" alatt 15-20 km/h közötti tempót kell érteni, a tempó az út háromnegyedében még ezt is alulról súrolja, mert maga a terep nem enged gyorsabb haladást. Beláthatatlan kanyar nem igazán van a szokásos útvonalon, és pár helytől eltekintve turisták sem szoktak arrafelé járkálni. Tényleg gyorsan (25-30 km/h) csak a Szipka utcai szakaszon (ami valójában egy erdei út, eszembe nem jutott volna, hogy ennek van hivatalos neve is) lehet haladni, de ott "autópálya szélességű" az út, biztonságosan ki lehet kerülni nagyobb társaságokat is akár.
Nem kell ahhoz gyorsan és veszélyesen menni, hogy sebességérzeted legyen, fő a biztonság és az élmény
A fenti sebességadatok természetesen csak rám vonatkoznak, én felfelé lassú vagyok, cserébe lefelé is
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Én a Szipka utacskáról beszélek, ahol simán lehet(ne) 40+-al tolni, csak veszélyes a be nem látható kanyarok miatt.
Na igen, ezért beszéltem én maximum 25-30 km/h-ról. Ez azzal "jár", hogy pár kanyar előtt fékezni kell egy minimálisat, cserébe végig az út jobb oldalán tudsz maradni, belátod az összes kanyart, simán ki tudod kerülni a gyalogosokat, nem kell az ideális ívet keresve az úton cikázni, mert úgy tényleg ön- és közveszélyes lehet bringázni ott. Ismeretlen útvonalon pedig még a 20-25 km/h is veszélyes lehet, én olyan helyen, ahol nem ismerem már kívülről a terepviszonyokat, a befékezős nyuszit játszomMondjuk ez pár hülye montist nem érdekeli, többször majdnem elütöttek már. Viszont ha kiérsz a betonútra (Páfrány), aminek szerintem még jó 2%-os lejtése van, ott lehet menni rendesen kis energiabefektetéssel.
Nem lesz az 2%, szerintem kevesebb, majd megnézem a km órán, amikor arra járok legközelebb. Mindenesetre az tény, hogy Városmajorig minimálisan lejt az út (érzésre a Hűvösvölgyi útig szinte sík, onnantól eleinte jobban, aztán kevésbé lejtősebb, majd Városmajortól a Moszkváig ismét sík, hogy utána a Duna partjáig látványosan lejtsen).Nekem a száguldozás azt jelenti, hogy a normálisan közlekedő autókkal azonos sebességgel megyek és így tudok a sáv közepén menni, nem zavarok vele senkit
Ja, meg Zsömle aszfalt gumival szerelve, lehet, hogy ez is vastagon benne van
Nos, nálam a legnagyobb zavaró tényező az autós közlekedés a nyugodt bringázáshoz (zaj + szag), ezért ha lehet, akkor terepre megyek. De továbbra is azt mondom, hogy nem a sebesség fontos, nem arra értem a száguldozást, hanem a sebességérzet. Én például aszfalton 35 km/h felett nem szeretek menni, mert nem érzem magam biztonságban (nem a biztonság a legjobb szó erre, inkább olyan kellemetlen érzés fog el, nem élvezem a tempót, hanem inkább zavar, lassítanom kell, hiába ereszthetném a bringát). Terepen volt már, hogy egy nehezebb szakaszon lefelé azt éreztem, mennyire gyorsan megyek, aztán utólag a tracklog alapján 12 km/h volt azon a részen a tempómtAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Djuree #15056 üzenetére
[link]
Drága lesz.fungeld: BTS = Cseke Rt., magyarországi boltokban keresgéld, máshol nem lesz (maximum ugyanaz az OEM alkatrész más márkajelzéssel felcímkézve). KCNC-t még találhatsz itthon, A2Z passz, de Hope-hoz külföldi webshopot kell keresned.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #15100 üzenetére
Váááá, itt a tél, esik a hó!!!
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Djuree #15122 üzenetére
Az egy számmal kisebb XC bringa még simán belefér, sőt, sokkal dinamikusabban tud kanyarokban viselkedni. Sok számmal kisebb már problémás lehet, vagy nem tudod kényelmesre/anatómiailag egészséges beállítani, vagy extrém hosszú kormányszárral és nyeregcsővel kell operálnod. És ez utóbbi esetben tényleg majom + köszörűkő lesz mindenki gondolata rólad és a bringádról
Aztán ha 195+ cm vagy, akkor akármilyen és akármekkora 26"-os vázat veszel, így fogsz kinézni, oda 29er kell.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
Hirdetés
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Star Trek
- Linux kezdőknek
- Elemlámpa, zseblámpa
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Rendszergazda topic
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...
- Microsoft Surface Laptop Go: i5-1035G1/8GB RAM/256GB SS/12"4 Touch/WIN10 Pro
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó AMD AM4 platform - Ryzen 9 3900X + MSI B450 + 32GB RAM + CPU hűtő - Egyben!
- Eladó Konfig I5-12400F 32GB DDR4 512GB M2 SSD RTX3070 8GB!
- iPhone 15 Pro Max 256 Gb (Blue Titanium)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen