- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Netfone
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Hirdetés
-
Computex 2024: az ASRock monitorok is a gaming szegmens krémjét vették célba
ph A gyártó a tajpeji rendezvényen egyebek mellett egy 520 Hz-es IPS és egy 4K@240 Hz/1080p@480 Hz-es OLED megoldást is közszemlére tett.
-
Ismét láthatjuk hogy fest az Enotria: The Last Song
gp A korábbi halasztások után szeptember közepén elviekben végre megkapjuk a teljes kiadást.
-
Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
ma Sokáig hallgatott az Apple a frissítésekről, most viszont megtudtuk, mennyit garantál.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #37263 üzenetére
Terhelés közben is lehet váltani? Ugyan az a láncos sz*r rendszer mind a bovdenes, ugyan úgy működik csak nem a bovden húzza a paralel művet hanem egy motor, miért bírná jobban a terhelés alatt váltást? Nem értem..
Szerintem egyetlen előnye, hogy digitális, nem a váltóba beépített lépés közökkel vált, azt remélve hogy azt a bowden jól továbbítja, és a beállítás is helyes, hanem a váltó mindig jó lépés távolságot mozdít a paralelen.Meg mondjuk ami még tetszik benne, hogy a fékváltókar, inkább csak egy kar, gombok nélkül, nem kell hordozni a mechanikát, meg megoldani benne hogy most akkor fékkarral együtt mozogjon, vagy hol legyen hogy működjön.. ellenben mondjuk ott van helyette az aksi.
Nekem nem kéne egyébként ilyen elektromos móka.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Hát igen, ezért nem vennék én se, mert a bringába az a szép hogy egy egyszerű gép. Nagyon irritálna hogy váltáskor hallom a szervó motorok hangját.
Bowden szakadást sose értettem.. normálisan karban tartott biciklinél nem szabad hogy elszakadjon. Ultegra sl fékváltókarral én 8 ezret elmentem a saját bowdenjével, csere nélkül, akkor szakadt meg a bowdenben két szál, pedig én nagyon sokat váltok, mert egyrészt egy tempót se szoktam tartani még egyenesben sem. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz SOAD19 #37321 üzenetére
Ezek a BlackBurn lámpák nevettségesek.. 2 szer vagy 3 szor annyit elkérnek értük mint amennyit érnek. Mi nem ajánljuk senkinek.. Egyébként szétesnek, lötyögnek zörögnek.. tönkre megy a beépített aksi.. nem lehet szétszedni csak eltörni.. elképesztő szarok.. csak a dizájn van, bár nekem még az se tetszik..
Ha valaki ennyi pénzért akar már lámpát, az vegyen ilyet, itt: [link]
Kínai lámpa, cree leddel, ráver 28 kört a blackburn re meg mindenre.. Siófoki bringások közül már minden 2. nak ilyen van. Ezek nevezhetőek igazán bicikli lámpának..
Vannak jobb minőségűek, meg amik többet tudnak, Magicshine néven, nekem volt kettő is, csak mindkettőt ellopták.. Most rendeltem egy 3. at mert annyira meg voltam vele elégedve.
Fényerejük ezeknek olyan, ami igazán teljesíti a lámpa feltételét szerintem.
Éjszakai túrán akinek nem volt ilyenje, az beborult az árokba mert nem látta az út szélét. Akinek volt, az meg biztonságosan leért a lejtőn 1km előnnyel.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz _seth_ #37345 üzenetére
Ne cseréld le, az FR5 ösnél jobb V fékkar nem nagyon van. FR5 nél közvetlenül magába a fékkarba akasztod bele a bowdent, míg az állíthatósnál egy kis fém fülbe.
wolfman
A drága holmiknak drága a karban tartása is. Ha volt pénz a kerékszettre nehogy már probléma legyen a kulcs 2800 ért. Egyébként néztél más márkát? Icetools -t pl, lehet olcsóbb pár forinttal.hoffman_
Annó az FR5 3 ezerbe se került.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #37352 üzenetére
Világ legjobb és zseniális küllő kulcsa (legalábbis szerintem ): Cyclus Tools Spoke Wrench
Egyébként rii nem mond hülyeséget. Ha ennyi szar a felni hogy ennyire lazán kell benne hagyni küllőket, akkor "szakszóval" ki kell taposni belőle a 8 ast, de ehhez nem árt tapasztalat, meg érezni kell mit csinálsz, mert az utolsó pofont meg lehet adni a keréknek vele, főleg ha már nagyon fel vannak lazítva egymással szembe levő küllők, mert akkor szépen kifordíthatod a felnit, és kuka az egész. De az ilyen felni egyébként is csere érett.
Egyébként még a taposás előtt azt meg lehet ejteni, hogy minden küllőt fullra vissza lazítasz, aztán egyenletesen végighúzkodod őket, és utána próbálod centrírozni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lorcsi #37361 üzenetére
Miután ellenőrizted a cső méretét, hogy jó méret-e a vázba, utána takarítsd ki a vázat, oldószer, rongy, letömköd, kipucol, nyeregcsövet is. Húzd le a bilincset a vázról, azt is mosd ki, felületi érintkezéseknél zsírral kend be és tedd vissza a vázra.
Aztán olajozd be picit a csövet, próbáld ki, ha úgy is nyekereg, akkor jöhet a zsír, kend be alaposan, nézd meg úgy. -
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz belaazallat #37452 üzenetére
Nagyon könnyű drága vázakat ilyen szorítós tartóval ne hordj a kocsin. Azokhoz olyat vegyél aminél ki kell venni az első kereket, azt befogatni a tartóba, és csak a hátsó kereket kell lekötni. Első kerék meg megy be a kocsiba.
_seth_
Múltkor egy jó állapotú XTR szett volt fent, fél napig se.. Mondjuk pénzem nem lett volna rá, max a hátsó váltóra. De a hajtómű meg a váltókarok is nagyon kecsegtetően voltak, 45 volt a hajtás, 17 a karok.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz jediweb #37509 üzenetére
10 Kiló alatt, csomagtartós, agydinamós, sárhányós gépet?
Szép feladat lenne megépíteni. Ha teleszkóp nélkülit veszel akkor esetleg egy 11 kilóba meg lehet állni alu vázzal, alu villával, de már ide is minden alkatrésznek könnyűnek kell lennie, és felső kategóriát képviselni, (SLX, XT) Egyébként karbonnal tudsz csak 10 kilóra lemenni ilyen extra terhekkel. De ez inkább már a fitness bicikli kategória.
Karbon váz, full XT, teleszkóp, és 11.5 kilót ír, és még sehol a csomag tartó.
[link]
Ára 509 ezer.
Ha ilyen könnyű kell, akkor én keresnék valami német könnyű aluvázat, és belepróbálnék egy 29 colos karbon vagy alu merev villát. És menne rá egy könnyű avid sl V fékszett. LX-SLX-XT cuccok, xlc, syntace, ritchey wcs. És akkor talán össze lehetne mókolni 300 körül, de sárhányóval meg csomag tartóval, agydinamóval ez se lesz 10 alatt.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz peugeotmate #37508 üzenetére
KTM Strada a szimpatikus nekem.
Ezekkel a régi bringákkal nagyon nem jó menni, ezeket a régi acél kos kormányokat nagyon rossz fogni, felül kb nem is lehet, fékezni borzalmas velük, instabil, alsó fogásba tudsz csak fékezni, városba az nagyon kényelmetlen, főleg egy lánynak csak szenvedés lesz. A strada hogy át van alakítva egyenes kormányosra, így szerintem kényelmesebb lesz vele közlekedni.
A feltételed, hogy "hogy egy jó ideig kitartson mindenféle ráköltés nélkül." Az már ott lehetetlen és kiszámíthatatlan, hogy használt 20 éves 25 ezres biciklikről beszélünk...[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz jediweb #37511 üzenetére
Caprine Voyage Pro? 149 ért?
Szerintem olyan 18 kiló körül, de ilyen bringákat nem szoktam megmérni, így pontosan nem tudom saccolni.
Magunkat nem akarom itt reklámozni, úgyhogy privátban írok info-t.Ilyen bringa 10 kiló körülre az igen ultimate kategória. De teló nélkül egy 12 telóval egy 14 becélozható talán, durva kompromisszumok és komoly felár nélkül.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Packersbay #37525 üzenetére
Icetoolz acél nadrágcsipesz Van műanyag is.
Egyébként meg befőttes gumi. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #37556 üzenetére
Batmenes bicikli tartó
Ma közbe én tovább szerelgettem a csoda projectet.
Ma pl titán csavart flexeltem. Meg feltettem az "új" nyergemet. SLR XP Trans AM
Holnap lesz a próba útja. Ja a régit meg ide tettem fel.
Most már csak pár apróság hiányzik, és mehet be a kerékszett, az új teló, meg a fék.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Hidegvágó, kalapács.
Egyébként tényleg, így ki tudod szedni, fogsz valami alkalmas vas rudat, tompa vésőt, ami hosszabb a homlok csőnél, aztán belülről elkezded kifele ütni szépen mindig az ütési ponttal szembe folytatva, aztán mindig más szögben, hogy szépen egyenletesen induljon meg kifele..
Amúgy lehet erre kapni kiütőt, ami egy ilyen rojtosra vágott cső, be tudod húzni, majd visszafele kiütni vele a csészét.
Csővágó annyira nem jó ötlet, fűrésszel kell elvágni. Lehet kapni olyan szerszámot, amit rá tudsz bilincsel rögzíteni a nyakra, és ez megvezeti szépen a fűrészt, de szem mértékre is levághatod, csak utána lehet sokat kell reszelni. De aheadnál annyira nincs jelentősége hogy mennyire lesz szép a vágat, mert jópár mm hiba tűrése van a dolognak, főleg ha valami strapabíró túlépített stucnid van. -
-
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #37758 üzenetére
Nem vagyok Budapesti, de ha már ennyire erőlteted akkor kitöltöm.
Én örülök ennek a tolvajkergetőknek, rendőrségnek is ilyen akciókat kéne csinálniuk. Azon meg már meg sem lepődök amit mond a videó végén, hogy önbíráskodóknak hívták őket, meg kitiltották a fórumból. Tipikus idióta hozzá állás, ilyeneket annyira ki tudnám röhögniSzerk:
LOL nekem 1 kérdéses volt a teszt[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #37764 üzenetére
Ez jó ötlet, de anno pár éve eszébe jutott ez valami felsőbb vezetésnek is. Szóval tudják ezt ők is csak nem lett belőle semmi.
Egyébként szerintem nem tized annyiba kerülne, hanem tízszer annyiba. Ugyanis az alapot ki kéne szélesíteni, ezt csak úgylehetne ,hogy a meglévő utat felbontod, mert különben a szélesítés megsűlyedne, külön életet élne szerintem.. közműveket, árkokat, póznákat, járdát, stb-t, mindent újra kéne tervezni, építeni a legtöbb helyen, mert a mostani utak nagyon keskenyek. Földhivatali témákhoz nem nagyon értek, de szerintem ott is több alap törvényt át kéne írni.
De egyébként az autók szempontjából is biztonságos lenne, mert egy leálló sávnak lehetne használni baleset vagy valami fennakadás esetén.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lecsokolbi #37881 üzenetére
Országuti 8492g polar órával, de múltkor beletettem haverom kerekét, és azzal 7800 volt. Alu vázzal elég jó súly, lehetne tovább könnyíteni, de nem versenyzek jelenleg, jó ez így most.
MTB meg készülőben van, most 12.3kg slick gumikkal. De megy bele az 1500 grammos kerék, ami szerintem olyan 700 grammal könyebb mint ami benne van, meg fél kilóval könyebb teló, fékmerevítős V fék helyére könnyű tárcsa, deore hajtómű helyére XT, meg egy két apróság.. meg kiegészítő amikkel lehet nyerni 100 grammokat is. 1 hónapon belül már szerintem teszek fel róla képet.Egyébként ez amit linkeltél, ez nem a fékváltókaros verzió, a fékváltós valami 3700-3800 körül van.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Mariann294 #38006 üzenetére
Nem kopott hajtómű tányéron ha 3 óránál el tudod úgy húzni a láncot, hogy alatta bőven át lehet látni több láncszem hosszúságban, akkor nyúlott, de ehhez kell egy kis tapasztalat, szóval nem a legjobb módszer. Főleg átverős ha kopottak a tányérok is.
Egyébként toló mérővel meg lehet mérni, ha tudod hogy mekkora az új lánc, és mennyi a nyúlás határ. Én így szoktam, mert egy ideje már méregetek így láncokat, és tudom melyik szám mennyire gáz kb.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz gameroboy #38007 üzenetére
Nem rossz agy, főleg túrázásra. Csak kell bele tenni zsírt bőven, és jól kell beállítani. Utóbbi 10 ből 9 szer nem szokott sikerülni.. és ez okozza a végzetét. De a csésze akkor is túl szokta élni. Szóval javítható.
Ha van rá 20 ezred akkor vehetnél akár, LX et, csak ha igazán jót akarsz, akkor az új vastag alu cső tengelyes XT-t.
Egyébként meg ha nem akarsz kónuszos aggyal szórakozni, akkor Novatec. Azok nagyon jó agyak és gyakorlatilag karban tartás mentes, szaktudás nélkül berakható, mert nem kell csapágy hézagot állítani.
Persze ha egy XT be van állítva jól, és szét van szedve mondjuk 3-4 ezrenként, meg ha vizet kap akkor azonnal, akkor a novatec csapágyait túl éli 5 ször az agy. De hát nem ugyan az a kettő téma..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #38031 üzenetére
Teljesen jó az M520 as pedál. Ugyan az a csapágya az összes felette levőnek, még az XTR nek is, csak a tengely más.
Én karban tartás nélkül elmentem vele 9000km -t, aztán már eléggé kotyogott, szétkaptam, azt hittem már berágódott tönkrement csapágyat találok, de nem! Kitisztítva, bezsírozva, olyanra be lehetett állítani amit sok pedál megirigyelne. Nagyon jól ki van találva, és nagyon erős anyagokból van összerakva a bele. Azóta még beletekertem 3 ezret, semmi baja.
Ja igen amit salieri mond az fontos, hogy jó stopli legyen hozzá, ne kopott, mert eredeti stopli az kb annyiba kerül mint a pedál.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz SOAD19 #38044 üzenetére
Nem is bordó hanem fekete. xD
De amúgy.. mindegyiket el lehet küldeni ennyi idő alatt sarok csiszolóval. Tudod ez a mindent el lehet lopni amit el akarnak. De azért nem szoktak sarok csiszolóval járkálni. Azért ez komoly.. aksis, hordozható. Ez lesz a kedvence a jövő bringa tolvajainak?[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz _seth_ #38049 üzenetére
Nekem 300 ezres hőn szeretett trekkingemet vitték el a nyáron, 20 ezres lámpával együtt. Majd a lámpát 2 hét múlva újra megvettem, letettem vele a másik bringámat egy olyan helyre, ahol soha nem gondoltam volna hogy hozzá nyúlnak, főleg hogy 5 percenként ránéztünk, majd két ránézés között csipőfogóval levágták még a fék bowdenemet is a vázról, lámpa meg eltűnt. Azt hittem helyszínen megőrülök, nem tudtam elhinni.. Úgyhogy én mostantól semmit nem hagyok szobámon kívül, igaz hogy ott már nem lehet 2 lépést megtenni a sok szartól, de ez van.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Monya78 #38055 üzenetére
Létezik lámpás topic, oda kellett volna írnod.
Egyébként utána kell járni, kínába, ebay-en mennyi egy ilyen leddel szerelt lámpa.
Azt nem írja hogy milyen energia forrásról megy, li ion aksi? Adnak hozzá töltőt? Mert pl egy police lámpához adnak, és még itthon is meg lehet venni 4-5 körül. -
---Lasali---
Közösségépítő
Tyler Hamilton könyve nem fog megjelenni itthon, magyarul?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #38070 üzenetére
Én nem szeretem figyelembe venni a közéleti szereplők, sztárok, színek, zenészek magánéletét. Azt kell nézni mit csinált. Volt hogy azt mondták nekem mikor Queen-t hallgattam hogy te egy buzit hallgatsz? Mondom nem, én Queen-t hallgatok.
Lance doppingolt? Nem, hanem nyert a tour on.
Egyébként nézhetjük máshogy is.. valószínűleg mindenki doppingolt, így az esélyek kiegyenlítettnek tekinthetőek.
Valamint ha bele képzeljük magunkat a helyébe, valószínűleg 90% unk hozzá nyúlt volna a szerekhez, hozzá hasonlóan, nem szeretem azokat a kommenteket ahol álszent módon irogatják hogy rohadt doppingos.. ő is ugyan úgy doppingolt volna abban a helyzetben..
Ennek ellenére ő sem a példa képem, és nem rajongok érte vakon, mint ahogy általában senki iránt sem, de azt se mondom hogy négyeljük fel.
Ha tisztábbá, vagy tisztává tudjuk ezzel tenni a kerékpározást ezzel a "botránnyal", akkor vegyük el tőle, áldozzuk fel szerencsétlent, de ha nem fog ezután se változni semmi, akkor nem érte meg.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Doki-HUN1978 #38082 üzenetére
Bele kell folynia.. direkt ezért lánc spray, szóró fejen kijön akkor oda is be kell szivárognia. Ezek a spray-k direkt így vannak kitalálva, hogy egy oldószerben fel van oldva a zsír, kenő anyag, és belefolyik a láncba, majd az oldószer elpárolog, és benne marad a kenő anyag.
Nem biztos hogy ugyan arról a spray ről beszélünk szerintem. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Packersbay #38077 üzenetére
Én nem szeretem, egyszer kétszer használtam, de iszonyúan ragad, nem lehet letörölni a láncot, még kimosni is nehéz belőle. Én nem megyek esőben, sárban, hóban. Csak ha jó idő van. De egy városi rohangálósra amivel igénytelenül bánnék, arra ráfújnám. Mert azoknál lehetetlen megfelelően kenni és tisztán tartani a láncot. Ott mindig túl sok a dzsuva és kenés hiány van, ez a castrol cucc meg beleivódik, rászárad, agresszív cucc agresszív terhelésre.
Rohloffnak az olaja az szerintem teljesen fail történet. Írtam ezekről már egyszer itt meg máshol is, már unom a témát. De az egy sima olaj. A csapoknál ott pár négyzet mm-re en kap terhelést, az olaj onnan kinyomódik a francba, csak arra jó hogy nem lesz por száraz a lánc, és nem csörög, mert egy csirizes szar lesz tőle az egész. Mellesleg szerintem túl sűrű is, a felületre rátapad, láncba meg alig akar beszivárogni. A fölösleget meg le se tudod törölni mert, csak kened ide oda. Én elhasználtam ilyen kilincsmű kenésre meg ilyesmire mert szerintem láncra vannak nála 100 szor jobb dolgok. Korszerűtlen, ennyi.
Én jelenleg Berner spray párti vagyok teljesen, olcsó, sok van benne, oldott zsír, kész. Meg fegyvertisztítóval, vagy valami petroleumos spray el át szoktam fújni a láncot tisztítás céljából a kenés előtt, aztán törölközőbe szépen kipörgetem belőle a ganyét. Ha minden edzés után megcsinálom, akkor folyamatos fémtiszta, homoktól recsegés mentes láncot kapok, aminek a kenése akár 150km ig megfelelő.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz coqito #38104 üzenetére
Ilyet majd én is szeretnék kipróbálni, ez a WET változat nekem még kimaradt az életemből a TF2 -ket illetően. A simát használtam egy darabig, de az elég gyengusz dolog, egy jóféle volt belőle, az a grafitos, na az jó volt, csak ugye szürke a színe, aztán eleve olyan mintha koszos lenne a lánc, valamint szépen össze lehet vele kenni mindent. Ezt még pár éve írtam a sima tf2 ről, meg megemlítek még párat amit használtam akkor: [link]
De egyébként továbbra is azt tudom javasolni, hogy berner zsírspray, és mellé valami olajos tisztító spray, meg törölköző. Motorexnek a drága spray-e is hasonló a bernerre. Valamint a műhelybe most már fel van bontva még 2 fajta spray próbaképp, azoknak a nevére sem emlékszem de azok is kb ugyan olyanok mint a berner, csak drágábbak.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Báááááázzzzzzz [link] Ez nagyon komoly, ennyiért ingyen van. Nem szoktam más hirdetését bemásolni, de ez nagyon szép és nagyon jó ár.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz raczger #38211 üzenetére
Q-faktor nagyságára gondolsz? Integráltnál az egy általános értékre van belőve, hogy az állandó tengely hosszal minden vázba be lehessen rakni, kialátétezve, és jó legyen a láncvonal. Nem minden esetben szélesebb az integrált.
Xantomas
Ilyen villát már csak használtba fogsz találni szerintem[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Xantomas #38299 üzenetére
Tipikus neuzeres előadásban vehettél részt.
És akkor most mi lesz? Én se tudtam hogy létezik ilyen villa. Amúgy kíváncsi lennék erre az olajpatronos csillapításra, mert ezekbe eddig nem nagyon volt ilyesmi.. maximum a lockout egység megfogta valamennyire, mert az eléggé szorul.hoffman_
Meg kell venni xD[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Xantomas #38304 üzenetére
XCM re mondom hogy nem volt benne csillapítás..
Most rákerestem erre, tényleg létezik, 25.4 a nyaka.
Mondjuk ha tényleg van benne csillapítás meg szét van szedve, meg van kenve jól, akkor használható.
De ha nincs benne csillapítás akkor lehet jobb egy könnyű merev villa.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Xantomas #38310 üzenetére
Nekem újabb SR ből NCX em volt, annál volt ez amit mondasz. De durván belassul a mozgása ha kicsit rácsukod a lockoutot, befele mozgásra is. Meg ezekbe gázos lockout van, ami nem pont úgy működik mint a drágább teleszkópoknál hogy van egy olajban mozgó dugattyú egy szeleppel, és akkor azt zárogatod el.
Na mindegy nem is ez a lényeg, csak én ezt a lockout részt nem tekintettem eddig semmiféle csillapításnak, ha odaírták hogy van benne olajpatront akkor kéne benne lennie valami tényleges olajos csillapításnak, csak én eddig ilyet nem láttam, de újabb modellekből még nem szedtem szét, szóval ez az én magányügyem. Majd szét döntök egyet aztán megnézem.
Egyébként még azt megnézhetnéd, hogy a rugójába raktak-e elasztomert, mert akkor azt vedd ki, kevésbé lesz progresszív, és jobban fog mozogni a 60 kiló alatt. NCX en sokat javított, én így használtam.
Ezek annyira túl vannak építve, olyan 2.4 kiló körül vannak, elbírnak 100 kilót is, amit nem bír, ha nagyon szét terheled a becsúszó szárak szoktak egymáshoz képest elgörbülni tárcsa féknél._seth_
Capa meg gila meg ilyen ipari hulladékokat, azokat végképp nem nevezném teleszkópnak, semmire nem jók, csak súlynak meg hogy instabilabb legyen a bringa.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Xantomas #38320 üzenetére
Igazából 10% beülés mindenképp kell ha azt akarod hogy mozogjon is. Nem beszélve arról hogy mikor eltűnik az út a teló alól, akkor is tudjon mozogni, lefele.. ne csak befele..
Nekem idén elegem lett a sz@rokból, van egy manitou black -em is pár éve, de alattam nem igazán akart normálisan mozogni, pedig megvettem bele a legpuhább rugót, sőt kivettem belőle mindenféle előfeszítést, kenő anyagokat kevertem hozzá, olajat kicseréltem a leghígabbra a csillapításban, az odaút csillapításból kivettem az O gyűrűt, átfúrtam a dugattyút. Vékonyítottam a rugón. Gyakorlatilag mindent csináltam vele hogy jobban mozogjon. Igazából az sikerült is, sokkal jobban mozog mint eredetileg, nagyon könnyen megindul, de csak a rugóút 40% át mozogja alattam normálisan. Aztán nyáron vettem egy új 2011 FOX F100RL -t. Még nem építettem be mert még hiányzik pár alkatrész, mert ugye tárcsásítani kellett a bringát, szóval kb újjá építem az egészet, de lassan kész lesz.
De itt meg attól parázok, hogy a fox az levegős.. azok meg nem a megindulásról híresek, valamint a levegő miatt elég progresszívak, de a levegő kamra növelésével ez csökkenthető. (pl csökkented benne az olaj szintet, vagy vágsz a nyomó rúdból)
De van másik de is, ami viszont a fox mellett szól, hogy a FOX ban van negatív rugó, kettő is, ami segíti a megindulását, míg a rugós manitou ba ilyen dolgokkal nem foglalkoztak..[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Spórolós topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben (videóval!)
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Kerékpárosok, bringások ide!
- LEGO klub
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- IPhone 15 Pro 128GB 2025.02.12 Apple garancia
- i9 14900 HX ASUS ROG STRIX G16 (2024) 2560 x 1600 (Retina) Matt kijelző , bontatlan , garanciával
- Eladó TP-Link Archer TX50E AX3000 PCI-E WiFi 6 kártya
- IPhone 15 Pro max 256GB gyári független megkímélt 2025.12.27. Apple garancia!
- ASUS DUAL GEFORCE RTX 3050 OC 8GB GDDR6
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs