- Akciófigyelő: nagyobb kedvezmények az Asus idei csúcsmobiljaira
- Yettel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Mobil flották
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
Hirdetés
-
A legfontosabbakat elárulta az Ace 3 Pro kapcsán a OnePlus
ma Június 27-én lesz a kínai bemutató, de minden lényegi infót közzétettek a Weibo csatornájukon.
-
Friss Dolby Atmos hangprojektorok érkeztek a TCL-től
ph A TCL S45H és TCL S55H a nyár folyamán kerülnek a magyar boltokba.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Xantomas
őstag
válasz
#24889344 #2177 üzenetére
Belinkelem, hátha felkelti az érdeklődésedet.
Masszív is, könnyű is, egyszerű is.
Szerintem szép, de ahogy észrevettem, másokat megoszt.
[link] (ne az árát nézd, az csak az alkualap)
Ma elvittem, kipróbáltam, meghajtottam, mert már nagyon viszketett a tenyerem, hogy napok óta itt van a szobámban, és nem tudom, hogy milyen lett.
[szikla mellett]
[Itt voltam]Kell egy rigid 29er, imádtam a technikás részeket felfele, és lefele is.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
"Fising on Orfű, denszing in de nájtkláb"
(#2279) tekeyagd: Ezzel megfogtál, de egyike azoknak. Ez mögötte van, takarásban, csak egy nagyon kis szakaszon látszódik az autópályáról.
Nekem munkából hazafele csak egy pici kitérő, de a tetejéről pont rálátni, így onnan szoktam a középső ujjamat az Invitel épülete felé mutatni.
Több a munka, kevesebb a pénz, már nem lehet túlórázni, unom, nincs benne kihívás, de ugyanakkor pörögni kell, és nem tudok már bent tanulni, ami eddig fő érv volt mellette, valamint pár kolega pikkel rám, mert pár biztonságtechnikai hiányosságra felhívtam a figyelmet."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz
Manitou #2370 üzenetére
Nem-e? Dehogy nem
Mondjuk ez még abból az időből van, mikor még nem igazán voltak karbon merev villák.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Felesleges. Elcsúszik, bevág, kidörzsöl. Csak nagyon rövid távra jó, hosszabb távra pont hogy keményebb nyereg kell, hogy ne süppedj bele, és a csontokon ülj, ne a gáton, ne nyomd a prosztatád, ne szorítsa el az ereket.
Be kell törni azt a nyerget (meg összeszoktatni a fenekeddel), használni, és ha több hét után se jó, akkor gyanakodni arra, hogy a beállítások, a fenék-láb-kar súlyelosztása nem jó. Ha azt se sikerül belőni, akkor marad a csere.
Egyébként melyik része fáj a fenekednek?
Elül, hátul, az ülőcsontok alatt, mellett, között?
Ajánlatos elnézni valamelyik Aldiba, és venni egy 1500 FT-os párnázott kerekpáros alsógatyát (ez csak fél megoldás, de valamit segít) vagy egy betétes kerékpáros gatyát."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz
Manitou #2374 üzenetére
Én is, de akkoriban eléggé gyerekcipőben volt a karbon használata pláne első villánál. Hátsó támvillába már pakoltak ragasztott, muffolt alu vázakba, de azok nem a tartósságukról voltak híresek.
(#2310) tekeyagd:
Most így hirtelen nem mond sokat a neve, a CPE-hez raktak, de én csak diák vagyok, általában berohanok, mint a mérgezett egér, köszönök, elvégzem amit kell, és rohanok vissza suliba, vagy másik helyre. Nem sok időm marad bratyizni, meg kedvem sincs, mint diákot, elég semmibe vesznek.Háát, vannak részek, amik számomra lehetetlenek, de ott inkább tudásbeli, és erőnléti hiányosságok vannak. Sok az olyan rész, amihez rövid tengelytáv kell. Amargonak menne a nagy része, azok alapján, amit láttam tőle.
Annyi a lényeg, hogy ahol vörös mészkövet látsz, oda ne menj, mert málik, de arrafele kint is vannak a természetvédelmi területre figyelmeztető táblák.
Tavaly kb 10 m-t csúsztam lefele, hátrafele, mert megindult alattam a talaj, annyira nem volt vicces, mert hiába húztam a féket, maga a kerék alatt volt egy 20-30 centi átmérőjű mészkő lemez darab, ami elcsúszott a többin.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
-
Xantomas
őstag
Karadani: Ne haragudj! Ismered a Kovács Bélát?
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz
A_ScHuLcZ #2666 üzenetére
Full alivio, deore szint felett a használt is tartós, de mindenképpen meg kell nézni az állapotát, de vigyél magaddal egy ismerőst, aki tudja véleményezni, és ennek fényében alkudni, ha az eladó benne van.
A Magellan erősen alsó kategóriás, minden belépő szintű, arra bőven annyit rá kell még költeni, mint amennyivel a Trek többe kerül, és karbantartásigényesebb is, ha nem csak pár hónapot szeretnéd használni, olyan állapotban ahogy most van.Ettől függetlenül, ha csak városban szeretnéd használni, egy merev villás, 28-as kerekű bicikli jobb választás, mert kisebb erőbefektetéssel lehet vele menni.
(#2668) Tamoo Köszi, de nem hiszem, hogy ő lenne a célcsoportja. Volt egy srác, aki megnézte tegnap, de azt nehezményezte, hogy nem újabb generációs hátsó váltó van rajta, hiába mondtam neki, ha kéri, dobok neki rá, egy tavalyi Aliviot, mert tény, hogy jobban néz ki az koránt sem fogja addig bírni, mint ez, mert a kritikus részeken, már puhább anyagok vannak benne, a rugója is gyengébb, így hamarabb is romlik a váltásteljesítménye. Most gondolkodik rajta.
Ezt inkább egy második, városban rohangálós, aszfalton kirándulós, de minőségi bicajnak szántam, egy komolyabb terepezős monti mellé.(mondjuk mióta kitettem a telefonszámot a hirdetésbe, folyamatosan érdeklődnek, nem hittem volna, hogy sokan nem kattintanak a "Hirdető infó"-ra, ahol ugyanúgy ott a telefonszámom. Volt aki kérdezte, hogy adom e mellé a sisakot
)
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz
venember83 #2694 üzenetére
Az az, a jó öreg Gagarin. Tényi belénk verte energetikán, félszemmel is megismerem azt a két hűtőtornyot.
Simon: nem szenes, az, hanem lignit, és biomassza fűtőanyagú.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Inkább fordítva próbáld ki, de mivel úgyis platform pedálod van, csinálj házilag egy tépőzáras hevedert tépőzárból, és kiszuperált biztonsági övből (pedálszíjat), és ezt próbáld ki városban. Ha bejön a kötött pedálos hajtás, akkor válthatsz spd-re, ha nem, akkor tovább adod.
Az biztos, hogy terepen lesz az igazi, hogy olyan helyeken is fel fogsz tudni tekerni ülve, ahol korábban állva nem, mert hátrébb tudod tartani a súlypontodat, és nem pörög ki a kerék. Az se mellékes, hogy sokat segít, ha húzni is tudod a pedált.
(#2703) venember83: tömörödött tőzeg
jóval kisebb a fűtőértéke, mint a feketekőszénnek, nagyobb károsanyag tartalma az égésterméknek, de tény, hogy olcsóbb.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
-
Xantomas
őstag
Tegnap kis híján alámásztam egy furgonnak, mert kerékpárúton jövőnek láthatóan nem akarta megadni az elsőbbséget, én meg kb 35-ről fékezve, csak csúsztam, és csúsztam, furgon meg jött, végül nem is állt meg, hanem egyszerűen tovább ment, én meg már a forduló furgon mögé csúsztam be.
Hátsó fék blokkolt, első meg megtaknyosodott, és szinte semmit se fogott a felnin.Outisok tudtok ajánlani egy erős, még elérhető áron levő első, kétforgáspotos féket,mert ez a mostani egyforgáspontos Saccon, egy hulladék ilyen szempontból, de leginkább életveszélyes.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Nem, mert országútinál, a hosszú váz, és nagyobb kerék miatt a súlypont egy picit hátrébb, és lejjebb van, mint 26"-os montinál, ezért is körülményes outival a noosewheelie.
Engem nem zavar, ha blokkol az első kerék, mert montival is eleve úgy fékezek, hogy blokkolásig, és onnan adagolom vissza egyből, ha már a hátsó kerék elemelkedik.
Annak veszélyes, aki tapasztalatlan, én se vagyok mindentudó vén róka, de kezdő sem."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz
DemonDani #2885 üzenetére
Cyclocross pedig a mai napig létezik ilyen, csak kicsit még mocskosabb formában
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Critical Mass-os bringaemelés, egy alternatív formája:
Váljék egészségére.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz
Ariadne #2955 üzenetére
Nekem tetszenek a vátozatos ablak teretek. szépen össze van hangolva, ahogy a kiugró, világos részeken fehér, míg az erkélyeken, ahol inkább az árnyék dominál, ott inkább sötét, barnásabb színvilágú.
De az előtérben az a kétkerekű krosszmotor az jó? Nem túl kicsi a hengerűrtartalma? Nem is látszódik a blokk. A váz csöveiben van, mint Contodor esetében?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz
Cathfaern #2968 üzenetére
Ha van rá ~120-ad, és inkább újra vágysz, akkor ilyen felszereltségben, csak újabb kiadásban van ilyen lehetőséged is. Merida Crossway 100 Sajnos a 2011-es változatánál, már ez is telót kapott, mert nem fogyott valami jól.
A teló nem feltétlenül hibaforrás, ha valami komolyabb van benne, de újabb tétel az éves nagy generálnál (ami mondjuk erősen megnöveli a kiadandó pénzmagot), ha nem csak 1-2 szezont szeretnéd használni a biciklit, és utána eladni.
Egyébként csalóka, mert hiába merev villa, és hinné azt az ember, hogy olcsóbb mint egy teleszkóp, pl egy merev villánál követelmény, hogy rugalmas legyen, ha már nem mozog, és ahhoz kicsit komolyabb anyagok, és gyártástechnológia is kell, hogy ne fáradjon el az anyag. Ezért van, hogy egy normális, és tartós merev villa, drágább, mint egy belépő kategóriás teleszkóp.A kona is csinál merev cross bicikliket, náluk az az Dew széria [link]
Viszont a legfelsőbe szerelmes lettem:
[link]
Cannondale 29er . Merev, Singlespeed, elég erősen a Niner karbon vázaira, és villájára hasonló kinézettel, és mellé csak 9 kiló."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Váá, attól én is megkergülök az integrált m760-as XT hajtóművemnél.
Gyanakodtam a pedálra, de mihelyst taposót teszek rá, elmúlik, de másik biciklin nem csinálja a nyekergést a pedál, így az kilőve.Bedörzsöltem a vázat vizes krétával, hagytam megszáradni, utána adtam neki, és megnéztem, hogy esetleges repedések mentén a kréta elválik, de nem, szóval a vázon nincs repedés.
Kikaptam a csapágyat, lekaptam a gumi porzáró gyűrűket, kimostam, újra zsíroztam, a váz belső menetét kipucoltam teljesen, piros lítiumos zsírral visszatettem, ugyanúgy csinálta.
Majd leszedtem a tányérokat, lepucoltam a hajtóművet, csavarokat, teljesen patent tisztaságúra, és vékony szilikonzsírral a csavarorok menetein összetettem, és nagyon feszesen meghúztam a tányérok rögzítő csavarjait, egy hónapig jó volt, de utána újra kezdte.
Én feladtam. Most magára a hatómű csillagjának, és az integrált tengellyel, együtt levő hajtókar rész csatlakozására gyanakszok, de mivel az roncsolás nélkül nem szétszedhető, nem foglalkozok vele.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Tessék: [link]
Míg nem próbálod ki, nem fogod tudni.
Könnyebb, egyszerűbb, rá vagy szorulva, hogy megtanuld a helyes kezelését. Aki egy rigid SS-sel elboldogul terepen, az igazán durva dolgokra képes egy váltós első telóssal.Lényeg az, hogy comb kell hozzá, meg fenék, de ezek nagyon, és megtanulni pörgetni, valamint nem feleslegesen hajtani.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Zárat kb 1x kell megvenni, bőven tovább tart, mint egy kerékpár, az aktuális állapotában.
Mellesleg bőven elég 2 citadell lakat. Ma már amugy is az a szokás, pl a BME-nél is, hogy már nem szarakodnak azzal, hogy a a lakatot vágják le. Nemes egyszerűséggel elvágják azt, aminek lakatoltad. És mivel a kerékpr tartó P oszlopok belülről nincsenek betonnal kiöntve, ahogy az ajánlás szól, így kb 3 perc alatt el is vágják egy kézi fűrésszel.A BME-nél, a belső udvaron nemes egyszerűséggel, a fedett kerekpártárolónak a lábait elvágták amihez lakatolták, eldöntötték, és elvittek a bringákat lakatostul.
Hasonló okok miatt szoktam rá, hogy nem a vázat lakatolom, hanem a hátsó háromszögön belül, a hátsó felnit. Egyrészt, mert így nem tud vele eltekerni, nem tudják ellopni a gyorszáras kereket, másrészt eléggé feltűnő, ha egy lakattal viszik a bicajt vállon."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz
belaazallat #3097 üzenetére
Kialakításából adódóan a korábbi S bend-es villák hátsó támvillái oldalirányban se valami merevek, hiába játszadoztak a csőprofilokkal, így a fék szétnyomja őket. (de legalább a feneked fele is rugalmasak)
Iszonyat sokat segít, ilyet ettem fel az eladó sorban levő bringára is, de nem fékerőben lett jobb, hanem agadolhatóságra, pontosan lehet érezni, hogy hol fog a fék teljesen, és hol csak fékez.
Viszont sokszor többet segít, ha rendesen be vannak állítva a fékpofák a felnihez (maga a csavar behúzott állapotban teljesen merőleges a felni fékfelületére), ill néha a fékező felületet lemosod alkohollal, majd dörzsivel kicsit felérdesíted.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Két óriás pöttyös: 230 Ft
Elem az órámba 500 Ft
Egy pár új boka zokni 390Ft
Szakadó esőben vigyorogva tekerni, és "Somamamagésával" bicikliúton találkozni, és köszönni: PricelessNem gondoltam volna, hogy ő is ilyen elvetemült biciklis lenne.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Váááh... Most kicsit idegbeteg balek lettem.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz
DopeBob #3197 üzenetére
Miért szeretnéd 8asról 9-esre cserélni a váltórendszert? Rossz a mostani váltás, vagy kevésnek érzed a fokozatok számát, esetleg valamelyik részét nem használod ki?
Csak mert nem feltétlenül jobb, ha több fokozatod van. Egyrészt, mert a 9-es rendszernél vékonyabb a lánc, vékonyabbak a lánctányérok, így kevesebb benne az anyag, és ugyan annál az anyagminőségnél gyorsabban kopik, és kisebb is a hibatűrése.Ha a váltás minőségével van bajod, lehet érdemesebb lenne, egy régebbi, LX, vagy XT-ből egy 8-as váltókart szerezni, és egy 9-es rendszerű váltót feldobni hozzá, 8-as sorral, de mindenképpen jobb lenne egy új sor+lánc (jobb esetben csak lánc), mert már ezek kopásával is romlik a váltás minősége.
(#3212) MarioAna A Csekének a saját márkája a Magellan és itthon teszik össze, de úgy tudom már pár éve kínai többségi tulajdonban van a cég, de nem vennék rá mérget.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Csak az érdekesség kedvéért:
Mali
Cseke - Magellan
Gepida
Csepel
Neuzer
Hauser
Caprine+1 : Accell Hunland
ez spec egy zabigyerek, mert pl nem hazai piacra gyártanak, hanem külföldre, és csakis a prémium kategóriába. pl ők teszik össze a BMW-nek, és a Land Rovernek is a kerékpárjait, de innen kerülnek ki a Hercules, és Staiger kerékpárok is."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz
XP NINJA #3285 üzenetére
Ha ennyire nem vagy képben a méretekkel, lehet hogy jobb lenne inkább egy kerékpárszervízbe elvinned, hogy ajánljanak neked alkatrészeket hozzá.
(#3273)
A kicsi kép miatt, ami a vázről van fent, nem lehet megállítani, hogy milyen fejcsapágy megy bele, de nem vennék rá mérget, hogy nem félintegrált kell bele, és nem hagyományos ahead, amit linkeltél.
A monoblokk, 107mm-es. Ilyen méret általában a pálya, és Singlespeed kerékpárokba megy.
Meg kell nézned, hogy a hajtóműhöz, amire fel szeretnéd tenni, és a hátsó agy láncvonalához, milyen méretű középcsapágy kell.
Ha nem nevesebb gyártó (shimano, truvative, stb.) akkor gondban leszel, mert csak próbálgatással lehet belőni a kellő méretet, mert nem azonosak a négyszöges hajtóműveknek a belső mérete, és felfekvési hossza.(#3289) DemonDani 200-as csiszolópapír, és kapd le róla az égett részt. Ha nem sikerül, akkor kuka, mert nem csak a felülete kékült be. Lehet hogy csak a betétről lemáló gyanta égett rá, és keményedett ki.
Majd mosd le a tárcsát, és a betéteket is féktárcsa tisztítóval, és tedd a betéteket gázlángba pár másodpercre, hogy az esetleges beleivódott kőolaj származékok kiégjenek belőle."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz
Cathfaern #3275 üzenetére
Addig ok, hogy mennyi adó van a benzin árában, de a túlzott elkényelmesedés viszont kiadott pénz az államnak, ami főként a gyógyszerár támogatásban úszik el, de ugyanígy viszik a szív, és érrendszeri panaszoknak az orvosi kezelése.
Mert bár a bigott autós, aki a wc-re is egy teknős békával megy, az lehet hogy átlagosan a naponta elhasznált üzemanyagnak köszönhetően befizet a közösbe 1-2E ft-ot, de az az államnak 10-20 év múlva mai áron számolva ugyan ekkora napi kiadás lesz, a termelékenysége is csökken, kevesebb SZJA-t is fizet majd be.
Míg például egy bigott kerékpárosnál, a befizetett összeg csak a több elfogyasztott étel után bejövő ÁFÁ-ból jön, de 40-50 éves korára nem is lesz túlsúlyos, nem lesznek gerincbántalmai, meg a tartóizmok megerősödtek, és lényegében enyhítik a porcokra jutó terhelést, kevésbé lesz fáradékony, ezáltal jobban dolgozik, többet keres, többet ad be a közösbe.Az optimális valahol a kettő között lenne, de ahhoz kellenének a bicikli utak, és a vezetésnek nem csak 2-3 éves időtartamon belül kéne tervezni.
Persze ez nem csak egy pár változós egyenlet, de messze nem jó az államkasszának a lusta, automatizált társadalom, ettől függetlenül az USA köszöni szépen jól van."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz
DemonDani #3348 üzenetére
A BTS lenyegeben a BikePositeve ujragondolva. Ugyanugy a Cseke sajat atmatricazott sajat markaja, csak nincsen koztuk also kategorias alkatresz, hanem egybol a kozeprol indul, eleg jo alternativat adva pl az olcsobb Ritchey alkatreszeknek, csak annal penztarca kimelobben.
De ugyanugy beszelhetunk akkor a Spyral-rol, Altrixrol is, azok is hasonlo meggondolasbol szulettek.
Mindegyik made in Taiwan, csak mas minosegbiztositasi szint mellett, es jobb anyagokbol."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz
Kolondrum #3397 üzenetére
Hűha, ez érdekes project lesz felújítani minimum öszegből.
Ha pesti vagy, érdemes lenne kinézni majd a következő bolhapiacra a szimplába, amit felsorolok alkatrészeket, azokat olcsón be tudod szerezni, ha van szerszámod, de ha nincs, utána el viheted a következő bringakonyhába, és megtanítják, hogy szereld össze.
Ha nincs hozzá affinitásod, akkor marad a szervíz (gyorsabban megcsinálják mint te, és jobb minőségben is, valamint fel is vannak készülve az esetlegesen berohadt alkatrészekre is.)
Ebből jó bicikli már nem lesz, pláne ha nem akarsz sokat rákölteni, de használható igen.Így szemre ami látszódik rajta:
Nem volt az drága a maga korában, csak hiszedAz igazán jónak nevezhető biciklik már akkor is minimum 70E Ft körül voltak.
- Lánc, racsni kuka. Ezekből vegyél újat: Sunrace CN-M52 vagy CN-M54, és mellé egy Shimano MF-TZ21 sor.
A váltónak lehet nem ártana egy görgő csere, az öszesen 500 ft.
Bowdeneket évente szokás cserélni, ne darabonként az a min. 200 Ft lökjön hanyatt.
Ennyi idő után a bowdenházak is szétkoptak belülről, így akadna benne a bowden, nem váltana rendesen a váltó, kb 5-600 ft/m-e, egy bringára átlag 1,5 m fék, és váltóbowden kell, ez se nagy összeg.
Fékbetét, ami pálcás, és canti fékbe való, kapsz 500 ft-ért egy párat.
Deacthlonos belsőből egy pár 900 Ft tökéletesen elég hétköznapi bringázásra.A külsőt, szedd le, és a repedéseknél nézd meg, hogy a repedés mentén lelátsz-e a szövetig, vagy nem. Ha nem, akkor fogj egy rongyot, és törölgesd át glicerinnel (gyógyszertárban egy fél decit fillérekért kapsz). Meg fogja hálálni. Marad repedezett, de visszaadja a rugalmasságát, és nem fog tovább repedni egy ideig.
Az agyaknak nem ártana egy generál (szétszedés, tisztítás, zsírozás, golyócsere, esetleg kónusz csere, beállítás)
Ahhoz, hogy nyerget tudjál rá tenni, kell neked egy olyan konzol, amivel a nyeregcsőre fel tudod tenni a nyerget: [link] (az a fekete, ami tartja a nyereg pálcáit)
Nyerget meg vegyél használtan kb 1000 ft-ért.És ezek csak az alkatrész árak. Ha elviszed egy szervízbe, lényegében neked egy nagygenerálra, racsni, és lánc cserére van szükséged. Ez úgy alsó hangon 8-10E ft a nyergen kívül, de utána, majdnem ugyanolyan használható állapotban lesz, mint új korában.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz
venember83 #3405 üzenetére
Igen, ez is egy alternatíva, de:
Nem hiszem hogy a SS egy alkalmi bringásnak alternatíva. Nem véletlenül mindenki inkább a váltós csodákat veszi, és az a fő szempont, hogy minél több sebesség legyen rajta, nem a váltásrendszer minősége."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz
XP NINJA #3410 üzenetére
Mérd meg egy tolómérővel a csapágy helyének az átmérőjét, de én biztos vagyok benne, hogy félintegrált kell bele.
(#3412) Manitou Erről vallási háborút is ki lehet robbantani. Sokan megelégednek a noname bowdenházzal, amiben még betét sincs, csak az acél spirál, és a külső burkolat. Bowdennek, meg szintén a noname, 150 ft-os cucc. Ezeket évente cserélni kell, ha az ember beéri ennyivel, mert egy idő után nemes egyszerűséggel leszakad a feje, ami a fékkarban, vagy a váltókarban van. Működik, használható, de nem sokáig. Nem bízom az életemet arra, amiről tudom, hogy nem tökéletes.
Ha az ember sokat sarazik, hajt esőben, használja a biciklit, pláne télen, azért a szabadon levő bowdent erősen kikezdi a időjárás. Holnapra elő is bányászom neked a 150 FT-os cseke által forgalmazott izét, ami kisorjásodott, és pár külső sodronyszál el is pattant, 1,5 év alatt.
Ettől függetlenül, nekem is az outiban még a 3 éves bowdenek vannak, mert nincs velük baj.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
érdekes koncepció: MZ bicikli
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz
Teasüti #3739 üzenetére
ez nem feltetlenul igaz. Nagyon sok mulik a kezfejtartason is, pl, hogy ne torjon meg a csuklo, a fekkar egy szogben legyen az alkarral, de azon is, hogy megmaradjon a tenyer oldalon a homorulat is, ne lapuljon ki a tenyered.
Mindenkinek mas a kezfejenek a verellatasa. Nekem pl a kisujjam szokott eloszor elzsibbadni, ha egyenes kormanyon nincs megfelelo tavolsagban a ket kezem.
Egy dh-s ergon madkolatot hasznalok, abbol is a nagy meretet, aminek nagyobb az atmeroje. Ha zsibbadni kezd, akkor a bilincsen levo, nagyon mini szarvat fogom, 90°-ban elforgatva a kezem.
Outi koskormannyal nincs bajom, ott, mikor kezd kenyelmetlen lenni, fogast valtok. Egyedul csak annyi, hogy a radialis fuzes, es az egyenes villa miatt tul merev az eleje, es minden minimalas repedest is megerzek az aszfalton."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Érdekes, nekem a kek lencse tesz mindent sokkal kontrasztosabba, de a zold is segit nemileg. Pl a regi dioptrias napszemuvegem, az zold volt, es eleg volt belole 1 dioptriaval gyengebb is, ugyan olyan jol lattam vele.
Kontakt lencse hasznalat mellett pedig azt erzem, hogy a fekete napszemuvegek rontanak, a kek nagyon sokat segit, a sarganal meg semmi valtozast nem erzek, a pirosastol pedig rosszabbul latok.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz
belaazallat #4056 üzenetére
Biztos, hogy jó lesz neked a Biopace?
Ovális a lánckerék, ami lényegében abból áll, hogy ahol éppen taposod a pedált, ott nagyobb az átmérője, máshol kisebb.
Nem véletlenül halt ki..."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz
Manitou #4060 üzenetére
Én egyszer próbáltam, egyik ismerősöm is esküszik rá. Nekem se jött be, leginkább azért, mert iszonyat fura érzés volt körkörösen, de legalább is 3/4-ben tekerni, mert egész egyszerűen "megugrott" mikor elkezdtem húzni. A fene tudja, biztos meg lehet szokni...
Valamint, a folyamatosan előre hátra imbolygó, és ettől nem egyenletes láncfeszességű váltó kanálnak köszönhetően a hátsó váltás iszonyatosan döcögős volt.
zizoka73, ne trollkodj....
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Megmodoltam a BB5-ömet, hogy kicsi erősebben fogjon. Erősebben is fogott, de Jánoshegyről lefele jövet, a piros jelzésen, hirtelen elém tévedt egy korlát. Hogy ne csapódjak neki, hatalmasat kellett fékeznem, ami sikerült is, csak szabályosan ráégett a betét a tárcsára. Pedig elöl nem is maszekben szinterezett betétek vannak, hanem BBB.
Továbbra is jól fog a fék, csak iszonyat idétlenül néz ki rajta a sötét csík a fékezőfelületen...
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Akciófigyelő: nagyobb kedvezmények az Asus idei csúcsmobiljaira
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Hálózati / IP kamera
- Formula-1
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- BestBuy topik
- Asustor NAS
- Yettel topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- További aktív témák...