- Eleglide C1 - a középérték
- Magisk
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
hoffman_
nagyúr
Holnap szeretném megvenni a maradékot a bringához. Szerintetek ez* a hajtókar mennyire bírná a strapát? Nem is fixire, nem is trükkre kell, csak singlespeedre, amit viszont tépnék rendesen.
Az oldalon a 3. hajtókar, acél, 46 fogas, 3.100 huf.
Ezzel szemben van a Sturmey Archer alu hajtókar, 42 foggal. Vajon megéri a duplapénzt?
ludsimon:
Annyira báántam mikor Megyeri-híd után egyenesen mentem és nem a Szentendrei úton mentem.
Nézem én, ennek fényében nem értelek. Megyeri híd után lecsaptál jobbra, nem mentél egyenesen, a Szentendrei úthoz nem volt túl sok közöd, csak ha egyenesen mentél volna tovább, akkor a körforgalomhoz lyukadsz ki. Amit ha biciklivel be akartál vállalni, akkor megveregetem a vállad, és tanácsoltam volna, hogy végrendelkezz
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
válasz Manitou #18302 üzenetére
Ja, sejtettem, hogy nem itt fogok tudni spórolni... Köszi
venember:
Hm, na most akkor melyikőtökre hallgassak Jó, ezt az infót is köszönöm, meg hányom-vetem magamban a dolgot. Az a 3k nem számítana igazából semmit, de csak ha egy hónappal később lenne.
mod:
Ja, most hogy mondod Amúgy ez nem a Retro hibája, így áruljál mindenhol.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
raczger
őstag
válasz ludsimon #18292 üzenetére
Azt remélem tudod, hogy Szentendrén a 11-esen végig ahol kétszer két sávos tilos bringával menni. Mindamellett hülyeség és kész öngyilkosság, pláne egy ilyen napon. Szerintem teljesen jól lehet menni a Dunakorzón arrafelé.
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
ludsimon
veterán
válasz raczger #18305 üzenetére
Semmivel sem veszélyesebb a 11-es, mint bármelyik forgalmasabb útszakasz.
Tudnék sokkal veszélyesebb útszakaszt is mondani.Mindamellett sokkal veszélyesebb bicikliúton 30km/h-val kerülgetni a 6-8 éves kisfiú/kislányt aki kacsázik az úton. Nekem ez az álláspontom.
Bp- Szentendre odafelé vezető úton kb. 3-4 ilyen családdal találkoztam.
Nem kívánom elütni, hogy aztán életem végéig bűntudatom legyen.
Az meg legyen a saját dolgom eldönteni hol érzem magam nagyobb biztonságban, autók között vagy mazsolákat kerülgetni.[ Szerkesztve ]
undefined
-
venember83
nagyúr
válasz hoffman_ #18304 üzenetére
Ha nincs fillérre kiszámolva a pénzed, akkor azért ne a gyengét vegyed. Én az ócskapiacról vettem ezt minimál összegért, városira jó, meg aztán én se vagyok valami erős, láncot pl. még soha nem szakítottam. Bár lánctányért már görbítettem, de ott az anyagminőség és az idő is közrejátszott.
ludsimon: Csak egy tanács volt raczger részéről, aki viszonylag helybéli, nem kell rögtön visszatámadni.
[ Szerkesztve ]
-
raczger
őstag
válasz ludsimon #18306 üzenetére
Csak nem értem az olyanokat mint te, inkább veszélyezteted a 11esen saját testi épségedet, adott esetben akár másét is (mert ott egy autós nem számít bringásra, mivel nem mehet, naponta járok arra, elég meglepő és balesetveszélyes dolgok szoktak lenni), minthogy inkább 25-ös átlaggal menjél a Dunakorzón meg a katonaság mögötti bringaúton? Egyik se olyan forgalmas, hogy a 6-8 éves gyerekeket kelljen kerülgetni, mindössze kb 100m-es ilyen szakasz van ezen a részen. Remélem legközelebb elkap a rendőr és megtanulod végre...
(Csak tudod sok autós az ilyen esetek alapján ítélik el a többi bringást és pl nekem kell lenyelnem az ilyen autók szívatásait amit más utakon kapok.)venember83: az a baj, hogy szimplán hülyeség ott fent menni mert semmivel nem jobb, csak hosszabb és dombosabb és koszosabb stb... és még az út is rosszabb
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
ludsimon
veterán
válasz venember83 #18307 üzenetére
Hát nem letámadtam, csak leírtam az álláspontomat.
Ha támadok nem így néz ki.[ Szerkesztve ]
undefined
-
hoffman_
nagyúr
válasz venember83 #18307 üzenetére
Értem. Ki van, de nem ezen a 4 ezren fog múlni a következő egy hónapom, marad a Sturmey. A nagyobb "baj", hogy a srác talált nekem ugye olcsón Csepel Rapid vázszettet és én örültem, mint majom a farkának, de most néztem utána a Rapid az trekking. Ami nem hiszem, hogy túlzottan szeretné az országúti fékeket. Ha szerencsém van, fel megy rá, van neki lyuk, ha jól láttam, de nem lesz túl csinos. Elöl V, hátul országúti fék meg nem igazán szimpi megoldás... Szóval ha jó is, akkor is csak átmeneti megoldás lesz és csak kell valahonnan kerítenem egy villát - ami vicc, hogy mennyire nincs
Ebben az esetben viszont lesz egy eladó Csepel Rapid vázszettem, ha kell valakinek
A 11-esen én se mennék, járok ott eleget kocsival, hogy ne akarjak ott tekerni.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
ludsimon
veterán
válasz raczger #18308 üzenetére
A bicikliút valljuk be, nem arra van kitalálva, hogy folyamatosan 30 km/h-val menjen rajta az ember, mert keskeny és ha jönnek szembe lassítani kell, ha előzni akarsz.
Meg 10/9 esetben ha 2 ismerős bringázik akkor 100% egymás mellett fog és mire csengetek s meg is hallja és reagál addigra 30km/h-ból lesz 20km/h és ez volt most is 100 méterenként..
Szerintem meg épp annyira veszélyeztetem a testi épségemet mint bármikor mikor autók között megyek.
Ennek semmi jelentősége nincs amit leírsz. Azért mert kicsit leejtős vagy miért lenne veszélyesebb??Nekem ez az álláspontom illetve a tapasztalatom.
Kerékpárút a kisgyerekeknek lett kitalálva, ha valaki edzeni akar annak az utat kell választania mert bicikliúton lehetetlen a sok lassítás-gyorsítás 100 méterenként elég fárasztó.[ Szerkesztve ]
undefined
-
fpeter07
veterán
Tegnapi 40.5 km után kicsit sok volt a mai mtb túra, ami szerény 18 km volt. Nem a mennyiség a lényeg, az biztos. Aki azt mondja nem szép ez a vidék, az csak nem látta a másik arcát.
-
raczger
őstag
válasz ludsimon #18312 üzenetére
Papszigettől Szentendre Városkapuig elég haladós rész az bicikliúton, 30 feletti átlagot nem nehéz ott menni. Azt megértem, hogy aki átlagra vagy időre megy az a Papszigettől leányfalu fele főúton akar menni, de ott szabad is, kevésbé veszélyes, mert ott széles az út, könnyen kikerül az autó. Szemben a városban a 2*2 sávos rész eléggé szűk egy-egy sáv, sok busz, kamion jár arra. Csak képzeld el pont egy csatornát kerülsz ki hirtelen a mögötted jövő kamionos nem számít erre, picit nagyobbat ránt a kormányon, meglöki a mellette lévő autót aki már a szembejövő sávba találja magát egyből, amiből frontális ütközés lesz. Ezt kellene megértened, hogy nem csak a saját testi épségedet veszélyezteted ott. Ahhoz képest, hogy lassú és kanyargós szakasz sok baleset történik így is. És a másik fele, hogy az autós forgalmat is belassítod, mivel gyakorlatilag egy egész sávot foglalsz el a sávok szűkössége miatt.
Egy szóval, ha nem szabad, ne menj arra, többi bringás megítélését is rontod az autósok szemében! Ezt is tartsad szem előtt. Így talán felfogod, hogy miért bassza ez a dolog a csőrömet.Szerk: Ha az a fontos, hogy egyenletesen könnyen jó átlagot menjél, akkor biztos van pesten zárt körpálya vagy ilyesmi. Különben bármerre mész, mindig lesz ami belassít. És ha be is lassít nem leszel kevésbé edzett, sőt jobban megedz az állandó gyorsítás, tudom, hogy elég fárasztó, tavaly egy 150-es körben kb a fele ilyen bicikliutas rész volt.
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
szki
őstag
Mindenki kedvére kibicajozta ma magát a jó időben! Csak hajrá, hajrá!
Én ma egyetlen rövid pólóban és rövid nadrágban indultam neki. Csak 17 km lett, de az dombos erdei terepfutás volt[ Szerkesztve ]
-
raczger
őstag
Két videó a tavalyi Sella Ronda Hero maratonról, amire idén készülök Tavalyi Eurosportos kommentárok szerint Európa legkeményebb monti versenye.
[link]
[link]
Elég jó tolja a srác lefele, meglepően sokan csak tolják a bringát.
Aki esetleg kedvet kapna hozzá: 82 km-en 4200m szintkülönbségwww.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
hoffman_
nagyúr
Outisokhoz lenne egy kérdésem!
Adott egy 13mm szélességű felni. Erre mi a legnagyobb szélességű gumi, amit még biztonságosan rá lehet tenni? Ahogy néztem a 25 a max, amit ajánlanak, ez mennyire mérvadó? Sokat számítana, hogy 20-as vagy 28-as gumi menne a gépre. Minőségre is, és komfortra is, holnap vásárolok, ki kéne derítsem.
Előre is köszi
raczger:
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
ludsimon
veterán
válasz raczger #18314 üzenetére
Inkább az bassza az autósok csőrét mikor áthúz előtte egy biciklis a totál piroson..
Nem nagyon szeretek Szentendrén keresztül menni, mert gyakorlatilag lehetetlen haladni ha szabályos akar lenni az ember.
"30 feletti átlagot nem nehéz ott menni"
30 feletti átlagot csak akkor tudsz ha üres a bicikliút és nem kell lasítgatni 100 méterenként...
Márpedig jön a jó idő és fel kell készülni, hogy ez még csak a negyede a bicikliseknek, lesznek még többen is!"Ha az a fontos, hogy egyenletesen könnyen jó átlagot menjél, akkor biztos van pesten zárt körpálya vagy ilyesmi"
Az a baj nem érted még mindig a lényeget.
Tudod milyen rettentő idegesítő mikor szépen haladnál egyenletesen, tartósan 1 tempóval és 100 méterenként mindig lassítani kell mikor betévedsz egy ilyen bicikliútra?A piros lámpa mondjuk 10-20 km-enként főúton ha megfog még lehet sokat is mondtam.
Leányfalunál fogott meg összesen 1x egy lámpa, azon kívül egyenletesen haladtam hazafelé mindenféle megállás nélkül, illetve a Szentendrei út végénél mikor fordultam balra ott álltam egy fél percet mire sikerült."az autós forgalmat is belassítod"
Itt jön képbe, hogy még soha az életbe nem mentél ezen az útszakaszon végig.
Elég széles ahhoz, hogy egy autó sávon belül ki tudjon kerülni biztonságosan. Busz már nem biztos. De minek is előzzön a busz ha 500m-enként megállója van én meg haladok lefelé 35-40km/h-val?
Aknafedeleket se kell nagyon kerülgetni mert elég jó ott szélen az út.[ Szerkesztve ]
undefined
-
csabi94
őstag
válasz runner 125 #18289 üzenetére
Hát igazából szerintem jobb lett volna, ha nincs ekkora szél (bár akkor az elején meg kevesebb lett volna az átlag, bár a végét jobban meg tudtuk volna nyomni, mert nem fáradunk el ennyire).
Ja meg hát persze a defekt kicsit betett a végén.[ Szerkesztve ]
-
raczger
őstag
válasz ludsimon #18318 üzenetére
Tudom milyen 20m-enként lassítani, gyorsítani, szob és dunakeszi közti részen a bicikliúton 10x rosszabb ebből a szempontból a helyzet. De mégis inkább ott megyek, mint a 2esen. De a katonaság mögötti szép sima bicikliúton nem szokott lenni gyalogos, max ritkán, ott még lassítanom nem kellett emiatt, után van egy 100m-es rész ahol kell vigyázni, aztán máris a korzón mész az úton, ahol az autók járnak, ott sem kell lassítgatni. De egyébként ha már ennyi is zavar akkor a szél nem zavar az egyenletes tekerésben? Ez egy kültéri sport, minden velejárójával.
A busz nem fog megelőzni, csak ha mindenki aki kicsit komolyabb bringásnak gondolja magát ott menne, akkor lehetetlen lenne rendesen közlekedni a külső sávban és a busz is összeszedne legalább 10 perces késést azon a kis szakaszon. Tudod milyen rossz elkésni a hév csatlakozást a hév állomáson? Igen, volt már, hogy bringás miatt elkéstem, pedig ha menetrend szerint közlekedett volna a busz akkor is még bő 10 percet kellett volna várnom ott.
Nem véletlenül lettek kitiltva a bringások onnan 6-7 éve kb. Ne kelljen a saját károdon megtanulnod miért nem szabad ott menni, menj lent, nem lassabb, főleg ha beleszámítom hogy a másik út hosszabb, több szint van benne, illetve van 6 lámpa is.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
-
ludsimon
veterán
-
szki
őstag
válasz venember83 #18329 üzenetére
Így a videók alapján nekem a többi bicajossal való együtt közlekedés lenne a legnagyobb kihívás. A 82 km-hez a 4200 méter szint persze soknak számít, de a terep könnyen járhatónak tűnik.
-
venember83
nagyúr
Az onboard videó mindig csalóka. Felfelé valóban nem olyan nagy a kihívás, kivéve a 24 százalékos emelkedőket, meg a négyszerkétszáz méternyi szintet, de lefelé azért van pár érdekes rész, ahol sorban állás van, az operatőr meg gondol egyet s alternatív úton átvág tökön-paszulyon.
-
belaazallat
addikt
Én az első szakaszon 3 emberen mentem volna keresztül.
Ilyenkor szokás szólni az előttem haladónak, hogy merről előzöm. Érdemes egyáltalán? Van valami verseny etikett?
Túrázáskor a mi csoportunk szokott előre szólni, de az túra nem verseny...Azért is kérdezem, mert szeretnék egy hasonlón részt venni, csak kisebb szint különbséggel.
(#18336) ludsimon
Ja, értem!
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
ludsimon
veterán
válasz belaazallat #18335 üzenetére
Jah, azért nem csapta el mert szólt, hogy jobbról vagy balról jön. *right, *left
Jó pár emberen ment volna keresztül különben.[ Szerkesztve ]
undefined
-
raczger
őstag
válasz venember83 #18334 üzenetére
Pedig fölfele többnyire meredek szakaszok vannak 15-20%-osak az általánosak, ahogy google earthön nézegettem.
dqdb: minimum kettőt viszek, de lehet többet, szerencsére ballonos a külsőm, szóval talán túlélem majd szerelés nélkül
szerk: egyébként nálam a legnagyobb kérdés egyelőre az energiautánpótlás, egy ilyen versenyen olyan 7000 kalória elmegy, belegondolva is sok
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
-
TripleB
senior tag
Az egyik klubtársam hirdeti
Specialized S-Works SL3Nem hiszem, hogy aki biciklit akar venni, az nem talál pár linket az általunk feltettek között
Minden napra jut egy ilyen kérdés?"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #18338 üzenetére
Akkor tanulod már milyen egy lefelé 40-45km/h-val 0 bar-al?
Ha lefordul a külső a felniről, akkor fejen átfordulásosraczger: az első harmadban csodálkoztam, hogy 10 km-enként van frissítőpont, miért ilyen sűrűn, és azon is, hogy milyen ráérősen eszegetnek, aztán az egyik szintrajznál megállítottam a lejátszást, és megértettem mindent, kell bőven a kalóriabevitel. A fejkamerával a felfelé is csal, de ott látszik valamennyire a meredekség, de a lefelé az igazán becsapós, jóval meredekebb, mint amilyennek látszik. Nem véletlenül tolják lefelé is pár szakaszon többen a bringát. Az elején olyan könnyednek tűnt az egész, aztán 5 perc után már észrevette a szemem a kamera látószöge okozta "csalást", nagyon kemény maraton, az biztos
Ahogyan szki is írta, a többi bringás okozta forgalmi dugó lesz a fel és a le mellett a harmadik fő nehézség.
TripleB:
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
szki
őstag
válasz venember83 #18334 üzenetére
Jaja. Ahogy nézem a kameraman 8,5 óra alatt tette meg a 80 km//4200 m szintet. Szóval teljesíthető kivételes erőnléttel. Persze balesetmentesen túlélni se egyszerű a versenyt, és komoly technikai tudás kell a meredek lefeléken.
#18337) raczger: Biztos jó buli egy ilyen verseny! Sok Sikert a felkészüléshez! A 7000 kCal nem is sok, mert optimális esetben 60%-át testzsírból fedezed, 20%-ot az izmokban, és a máj energiaraktárai fedeznek. A maradék 20% meg menet közben pótolható mennyiség már.
Akkor van baj, ha túl erős a tempó, azaz magas az átlagpulzus. Akkor hamar elfogynak a szervezet energiaraktárai, és a testzsírból se dolgozik a test. Ilyenkor tényleg képtelenség száján át bevinni elég energiabombát.[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz ludsimon #18342 üzenetére
Aki hegyi terepen készül majd válaszol rá. De sok edzéssel szerintem megoldható, hogy aerob legyen a nagy része. 2 órán túli testmozgást nem lehet másképp végezni. Ha már az első emelkedőn átmegy huzamosan anaerobba a bicajos, akkor nehéz lesz befejeznie a versenyt.
Pár napja szereztem pulzusmérőt. Főleg a 2 órán túli futásoknál fogom hasznát venni, meg a speciális edzéseknél. De majd megmérem többször a hosszabb bicajozásoknál is a pulzust.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz belaazallat #18335 üzenetére
Igen, szólsz, merről akarsz elmenni. Vagy azt ordítod, hogy pálya, és akkor nem kell semerre se mozduljon az illető, ezt általában profibbak szokták csinálni, akik szinte bárhol elmennek, bármin fel- és letekernek.
-
feka007
nagyúr
Mekkora király tekerős idő lesz most. Ma megvolt a bicaj finomhangolás, családi zsúrok stb, holnap darálok
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
-
csabi94
őstag
Úgy szoktam, holnap csak egy 15 km-t szeretnék menni, persze lehet, hogy több lesz belőle, de csak nyugodt tempóban. Hétvégén meg bolyozni fogunk, és ha nincs ekkora szél, akkor nem szoktam annyira elfáradni. Kezdő létemre mindig én vagyok a szélárnyékban.
Jó bulizást! Meg persze baleset és defektmentes utat.[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest