Hirdetés
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Végre hivatalos a legolcsóbb 5G-s készülék
- Megérkezett Magyarországra a Xiaomi Smart Band 9 Pro
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Magisk
- Vodafone mobilszolgáltatások
- MIUI / HyperOS topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Így készül egy Earfun headset
Aktív témák
-
Ariadne
őstag
válasz detroit17 #24800 üzenetére
Szerintem nem, mert nem fejleszti a kanyarodási, váltási, mászási stb. technikádat, montizáshoz képest pedig pláne, mert a terep azért nagyon más, mint egy fix kerekű szobabicikli. De az erőnlétet fejleszti, az biztos, szóval edzésnek jó az.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Thulcandra
senior tag
válasz ludsimon #24798 üzenetére
"Ez nem szórófejes, hanem pisilős fajta, úgyhogy célozni is kell. " teljesen ugyan ezt a mondatot olvastam még délután egy másik fórumon ha jól emlékszem
Egyébként tekerés közben nem lesz jó ez az egy sugaras, csak ha megállsz. Cangáról jobban jársz a porlasztóssal / gázpisztollyal. Vagy ha már a lábadat rágcsálja a komondor akkor be tudod célozni rendesen a sugarassal is
" Ride away from falling ground, ride away from the big black cloud, ride away until the day come that we all live in a 2 wheel nation "
-
ludsimon
veterán
válasz Thulcandra #24802 üzenetére
Lehet azért, mert pont én is azt a fórumot olvastam.
Amúgy meg abból a jófajtából nincs szórófejes, én nem találtam.
undefined
-
Ariadne
őstag
válasz Thulcandra #24802 üzenetére
Ezért jó a KO Pepperből a Fog változat, az ugyanis nevének megfelelően egy ködfelhőt fúj ki, szétterül, meg van a Jet, az annak jó, aki tud célozni vele. Ez jófajta...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ludsimon
veterán
1 hete nem ültem bringán.
Kezd nagyon hiányozni.Újabb KRESZ módosítás:
http://kerekagy.blog.hu/2009/11/26/a_bicikliseket_nem_merik_a_traffipaxszalLinkelni telefonról nem megy, így is majd le rohadt a kezem mire beírtam.
Elolvasva jól megszopattak minket.
Magyaroszág bicikliútjainak 90%-a bicikliút, másik fele járda.
20-al lehet "száguldani" ilyen helyen.
Budapesten talán 99%-a ilyen.
Jóformán 1 elkülönített bicikliutat nem ismerek. De vágjátok, 20Km/h-val lehet menni.
Azt hiszem minden keményebb ember, már aki nem nyugdíjas, az útra fog kimenni.
De ugye azt is kimondja a kresz, hogy ha van a közelben bicikliút használni KELL.
Vagyis ha ott van az út mellett a bicikli csigázhatok nyugdíjas tempóban.
Most komolyan, ez a 20-as sebesség akkora egy szemétség.
Akkor lenne inkább 28.De az a legnevetségesebb, hogy van ahol elvileg 50-el lehet menni.
Ki teker folyamatosan, síkban annyit?
Már megint ki próbáltak valami hülyeséget találni.Igen ám, de arra pedig nem találtam választ, hogy úton, autók között lakott területen belül mennyivel mehet?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Elolvastam az ide tartozó kresz-t.
Mostmár okosabb lettem.
40Km/h-val lehet haladni lakott területen belül, autók között, vagyis úton.Komolyan, le kellene tennem a jogsit, engem nagyon érdekel ez az egész. Majd ha szükségét érzem, akkor.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Thulcandra
senior tag
válasz ludsimon #24807 üzenetére
"Az Istenhegyi úton pedig a baleseti helyszínelők állapították meg egy bringásról, hogy körülbelül 80-nal haladt, amikor belerohant egy busz hátuljába."
WHAT
Én még lejtőről lefele se mentem annyival szerintem cangával.
+ Már megint köd van
" Ride away from falling ground, ride away from the big black cloud, ride away until the day come that we all live in a 2 wheel nation "
-
blazsey2
senior tag
válasz Thulcandra #24809 üzenetére
Igen ott halt meg Lelkes Győző profi országúti kerékpáros ,ha már jöttél onnan lefelé montival beletekerni sem kell hozzá hogy laza 60 kmph gyere lefelé.Itt a baj pillanatok alatt megvan és leragálni sincs időd,úgyhogy az ilyen helyeket kerülni szoktam,megteszi a budakeszi út is lefelé,itt legalább van két lámpa is és nem kell figyelni jobbra.
PSN ID:blazseydr
-
Xantomas
őstag
Hatalmas fogás lopott bringákból, érdemes végignézegetni, hátha valaki felfedezi rég látott jószágát, és a tolvaj megismerheti a hátsó behatolás örömeit a sitten:
Origó cikke, és videója
BRFK sajtóosztályának közleménye
És a képek"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
ludsimon
veterán
válasz Thulcandra #24809 üzenetére
Elég kemény, 80Km/h-val biciklivel.
Azért én azt már nagyon nagy fokú felelőtlenségnek tartom.Én biztos nem húznám addig ki.
Csak megdönteném a 60,0Km/h-s sebességrekordomat.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Xantomas
őstag
Na igen... szívesen megnézném azt az embert aki gyerekbicajt lop. Hallottam már olyat hogy nem idén nyáron barnult srácot mentek oda egy kisgyerekhez, és egész egyszerűen elvették tőle.
Szerintem egész egyszerűen már a komolyabb bringákat eladta jóárasítva, és csak a lomiszökevények, valamint a gyerekbringák maradtak.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
ludsimon
veterán
válasz Xantomas #24814 üzenetére
De azt vágjátok, hogy marhára nem ért/értett a bicikli árfelméréséhez a csávó?!
A hülye mindent vitt, ami megtetszett neki, a Tesco ösztelóstól kezdve, a Csepel bringáig.
Mondjuk nem csalódtam a "nem idén nyáron barnult srácban".Ezért féltem én az enyémet is.
Ha egy ilyen tahó a Csepelt viszi, akkor az enyém is veszélyben van.[ Szerkesztve ]
undefined
-
-
Ariadne
őstag
válasz Thulcandra #24809 üzenetére
A másik gázos rész a Virág Benedek utca, a nevét én sem tudtam mindig, ez a HHH-ról (Hármashatárhegy) a Kolosy tér felé szokásos lefele jövet, sok bringás jár arra. Meredek, keskeny, és van ott egy nagyon szerencsétlen kereszteződés, ahol elvileg a kevésbé forgalmas úton egyenesen leszáguldónak kellene megkapnia az elsőbbséget a forgalmasabb másik útról jövőtől. Ez nem mindig sikerül, rendszeresen halnak meg ott kerékpárosok, idén is emlékszem egy esetre, volt már szó itt is korábban erről.
Erdészeti utakon, amelyek el vannak zárva elvileg az autóforgalom elől (na jó, erdészeti teherautó vagy dzsip azért akkor is lehet rajta) viszont jókat lehet gyorsulni. De valahogy olyan ez, hogy eleinte nagy szám, hogy minél gyorsabban menjen az ember, aztán egy idő múlva már nem számít, hogy megint megdöntsd a rekordot. Nálam a 65 aszfalton és egy gyengusz 35 gurulós köves lejtőn a max, és legfeljebb az utóbbit tervezem megdönteni.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Integra
titán
ha valakinek netán ellopták a bringáját..
hátha segít a cikk egy kicsit...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
#56474624
törölt tag
Magyarázza már el nekem valaki, ha kb. 1-2 méterrel előtted egy autós fogja magát, és bekanyarodik jobbra, mintha ott sem lennél, te belemész (előtte mentél mondjuk 30-cal), azt mióta hívják a biciklis részéről jobbról előzésnek (mert ugye balról kell állítólag)? Ma kaptam 50 ezer Ft-nyi büntetést, mert állítólag én voltam a hibás ebben a több mint másfél hónappal ezelőtti balesetben a fenti szituációval. Persze fellebezhetek, fogok is, de elképeszt ez a mértékű pofátlanság. Beül egy hülye p*csa az autóba, nem lát, úgy kanyarodik, majdnem megöl, és még én fizessek neki a káráért, amit ő okozott saját magának. Miféle országban élünk? Egyáltalán miféle emberek ezek? Hihetetlenül felbosszantott ez a ma kapott levél. Én a jogosítványát venném el az ilyennek. A nők fele túlzottan bizonytalan a kormány mögött, és emiatt sokszor teremt balesetveszélyes helyzetet, másik része meg a bátor női sofőr, na még attól mentsen meg az Ég, ha egy nő magabiztos a kormány mögött.
-
ludsimon
veterán
válasz #56474624 #24822 üzenetére
Te mentél az autó mögött, igaz?
Az út jobb oldalához szorosan, igaz?Az autós meg lefordult, téged ezzel elsodorva?
Gondolkodjál!!!!
Az autós is megáll mögötte, teljesen jogos a büntetés! Már nem azért, de ha szabályosan be akar fordulni, Te pedig el akarsz menni még mielőtt befordul jobbra az autó jobb oldalánál, akkor egyáltalán nem voltál szabályos!!Van egy szakasz itt:
Gondolom a Te eseted is ilyen lehetett.Logikus, hogy kimegyek bal oldalra, hogy a leforduló sávban nehogy elüssenek!
undefined
-
Ariadne
őstag
válasz JColee #24821 üzenetére
A rendőrök tanúként hallgatták ki a férfit, akinek lakásán és a XXI. kerületben található kerékpárüzletében 180 olyan kerékpárt találtak és foglaltak le, melyek eredetével kapcsolatban a férfi nem tudott hitelt érdemlően elszámolni
Ez nem semmi, a kerékpárüzletében képes volt lopott bringákat árulni? Pofátlanság csúcsa... És az alacsony érték miatt nem is fog igazán sokat kapni érte, gyanítom nem több százezres csodagépekről van szó, ráadásul az ellopást sem biztos, hogy rá tudják bizonyítani, az egyedül valószínű az orgazdaság, remélem azt azért rá tudják verni... Büntetésként leginkább nyilvános kalodát javasolnék pár hétre mondjuk a Gödörnél vagy más bringás helyen, lehetőleg jó erős U-lakatokkal rögzítve a fickót.
mod: Vajon melyik üzlet lehet? XXI. kerület és kerékpárüzlet, gugli ezeket adja: klikk...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
#56474624
törölt tag
válasz ludsimon #24823 üzenetére
Ez egy kétszer egysávos út, de elég széles a sáv. Nem az autós mögött mentem, messze nem, ott az autók mindig inkább középre orientálódnak. A biciklisnek viszont a kresz szerint az út jobb szélén kell menni.
Különben meg nem egy olyan kanyarról beszélünk, ahová túl sűrűn kanyarodna be akárki is, kb. minden 100. autós ha lekanyarodik ott, szóval nem egy forgalmas kanyar.
Már ott voltam gyakorlatilag a kanyar bejáratánál, amikor azt tapasztaltam, hogy ott egy autó kanyarodik el teljesen hirtelen előttem, én az oldalát láttam. Miért volt akkor jogos a büntetés? Mit kéne meggondolni? Ha ilyen hülyeségeket tudsz csak leírni, akkor inkább tartsd meg magadnak. Nekem mégis hol kellett volna mennem? Talán át kellett volna mennem a szembesávba (ahonnét szintén nagy forgalom jön), mert sejtenem kellett volna, hogy kanyarodni akar valaki, és előttem abszolválja a műveletet? Ugyanmár.
Eleve nem is mehettem az autós mögött, 50 méterrel azelőtt előztem meg (persze ezt sem a nő vette észre, hanem a mögötte lévő autós), mert akkor megállt a kocsisor, aztán körülbelül ennyi út alatt beértek. És még én vagyok a hibás.
Te mit csináltál volna, átmentél volna a szembesávba balról előzgetni, hátha szemből elb*sz valaki?[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
válasz Ariadne #24824 üzenetére
Autólízinges csaló és bicikliorgazda Csepelen
Elképzelésem sincs melyik bolt lehet ez.. de meglehet a művek területén van.
(#24826) Ba cy lus:
A leírásodból számomra kicsit zavaros, ha lehagytad a kocsit, hogy kapott el? Ha miközben haladtál át a kereszteződésnél, akkor ütött el, akkor bizony szabálytalan volt. Ha viszont Te voltál mögötte, akkor Te voltál a szabálytalan. 1-1 méterről szól a történet. Hol voltál a kanyarodás pillanatában?[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
ludsimon
veterán
válasz #56474624 #24826 üzenetére
"A biciklisnek viszont a kresz szerint az út jobb szélén kell menni."
Vagyis igen, szabály szerint padkáznia kell a biciklisnek, nem mehet az út 1/3-ánál!
Teljes módosított KRESZ ITT olvasható el.
"Már ott voltam gyakorlatilag a kanyar bejáratánál, amikor azt tapasztaltam, hogy ott egy autó kanyarodik el teljesen hirtelen előttem, én az oldalát láttam."
Most akkor, hogy is van ez?
Merre figyeltél, mert ha előtted volt az autó, akkor nem láthattad az oldalát."Te mit csináltál volna, átmentél volna a szembesávba balról előzgetni, hátha szemből elb*sz valaki?"
Szerintem mindketten vétkesek voltatok.
A nő nem figyelt, hogy Te ott mész, (ezért nem kellene rácuppanni az út jobb oldalára. ) Te pedig nem vetted észre, hogy befordul előtted, vagy melletted, vagy tudomisén' most már.[ Szerkesztve ]
undefined
-
#56474624
törölt tag
Emberek, lehet ezt csűrni-csavarni, ellenben egy biztos pont mellettem van abszolút:
31. § (1.) Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel
a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,
b) útburkolati jelek hiányában
– jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
– balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére
köteles – az útkereszteződés előtt kellő távolságban – besorolni.
A bekanyarodási szándékot irányjelzéssel [29. § (2.) bek.] jelezni kell.A nő a sáv közepéről kanyarodott, egyáltalán nem sorolt be az úttest jobb szélére (útburkolati jelek nincsenek ott, tehát be kellett volna). Én az út jobb szélén haladtam, és amikor észrevettem őt, akkor kb 1-2 méterrel volt előttem de már jobbra elfordult helyzetben, és nem tudtam elkerülni az ütközést.
Akkor ki is volt a hibás?
Talán nem véletlen van ez a szabály, hogy jobbra kell sorolni jobbra kanyarodásnál. Lehet gondolkodni... -
venember83
nagyúr
válasz #56474624 #24822 üzenetére
Hogy neked semmi se jó, se ha magabiztos, se ha nem az. Érdemben nem kívánok hozzászólni a történethez, mivel nulla befolyásom van az egészre, de leírásod egy elég gyakori bringás-autós csúcstalálkozóra utal, amely a jobb oldali tükör használatának mellőzéséből adódik.
-
#56474624
törölt tag
válasz venember83 #24832 üzenetére
Nem, ez onnan adódik, hogy sáv közepéről nem kanyarodunk jobbra, hanem már a kanyar előtt kellő távolságban jobbra orientálódunk. Ez az, amit nem tett meg. Ha megtette volna, és látom, hogy ott egy lassuló autó előttem, akkor nyilván nem megyek bele, hanem megvárom, míg lekanyarodik. Ilyen egyszerű. Csak ez az, amiről valahogy elfelejtett beszámolni a hatóságoknak. De majd megteszem én.
A magabiztossal nem is lenne baj, de legtöbb veszélyesen magabiztos. Múltkor egyik annyira az volt, hogy úgy kanyarodott rá a főútra jobb oldalról balra, hogy balra elfelejtett elnézni előtte, csak jobbra nézett. Természetesen mobilozott közben. Nagyon sok ilyen eset van. A mobilozás például rohadtul szabálytalan (és tapasztaltam, hogy valóban veszélyes, rendszerint keverednek kétes szitukba), mégis minden harmadik szembejövő autósnak az csüng a fülén.
[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
válasz #56474624 #24830 üzenetére
Nézd, csűrhetjük csavarhatjuk, de ha Te 1-2 méterre lőtted be a követési távolságodat az hiba, amit a kresz kimond, hogy mekkorának kell lennie talán 2-3x os, de a lényeg, hogy biztonságban megtudj állni.
Viszont, ha ezt az 1-2 méter előnyt úgy szerezte, hogy kielőzött és bevágott eléd, az már más és bizonyítanod kell.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
#56474624
törölt tag
válasz amargo #24834 üzenetére
Nem érted. Ez egy kétszer egysávos, de elég széles út (legalábbis az a fele, amelyiken történt az eset). Az autósok leginkább az út közepe felé szoktak orientálódni, gyakorlatilag lehetne ott simán egy biciklisáv is a bringások részére. 50 méterrel az előtt én elmentem a nő mellett, ugyanis a kocsisor hol megállt, hol megindult. Kb. az alatt az 50 méter alatt került olyan szituációba, hogy a sáv közepéről kanyarodott el. Elhiszem, hogy jó érzés lenne kihozni, hogy én voltam a szabálytalan a konkrét pillanatban, de nem én kanyarodtam el szabálytalanul továbbra sem. Egyenesen haladni (egy gyakorlatilag külön "bringás" sávban, tehát követési távolságról nem is beszélhetünk!) az út jobb szélén nem szabálytalan továbbra sem, ellenben jobbra kanyarodni úgy, hogy nem sorolok be jóval előtte jobbra, az már az. Ez egy teljesen ésszerű szabály, nekem eszembe nem jutna sáv közepéről kanyarodni még a szabály tudata nélkül sem.
El sem hiszem, hogy egy bringás topicban vagyok.
-
rii
nagyúr
ugyen nem lehet m,enni a margit hídon keróval ...
de ha szépen alssan csorogtam, majd a híd 3/4-n beért egy szürke kocsi sárga sziránával, és mellettem csorgott, majd a híd végénél dudált, majd elém akart kerólni, és be akart várni a karóút folytátásánál
akkor az mi a rákot akart?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
#56474624
törölt tag
válasz ludsimon #24835 üzenetére
Az az elképesztő, hogy ugyan a nő "rendes" volt, mert a baleset másnapján felhívott, hogy volt-e belső vérzésem (na mondjuk szerintem inkább maga miatt aggódott), de ezt a kártérítést irányomba a lehető legsunyibb módon intézte. Az én bringámban 1-2-3 ezer Ft-os kár keletkezett, azért nem nagyon ugráltam. De most már kénytelen leszek, ha nem akarok fizetni neki karácsonyi ajándék gyanánt 50 ezret. Még mit nem, majdnem kinyírt, szabálytalan volt, és még én fizessek.
-
Ariadne
őstag
válasz #56474624 #24839 üzenetére
Becsszó nem azért mondom, mert szakmám, de ha már 50k-ról van szó, esetleg lehet megér a dolog egy rövid konzultációt egy közlekedésis ügyvéddel. Sajnos ezt a részét nem igazán vágom a dolgoknak, mindenesetre úgy gondolom, azt kellene kétségbe vonnod, hogy az ő következtetésük levonható a rendelkezésre álló bizonyítékokból - ami ugye nem más, mint a bringád sérülése, meg a másik fél elmondása, de figyelmen kívül hagyták a te elmondásodat. Azért ez nem úgy megy, hogy beleírják, amit ő mond, és te bizonyítsd az ellenkezőjét, hanem éppen az ő számukra kötelezettség, hogy csak akkor szabhatják ki azt az 50k-t, ha te valóban megvalósítottad azt a szabálysértést. Ha nem, vagy nem bizonyítható (ők nem tudják bizonyítani!), akkor nem szabhatják ki...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
#56474624
törölt tag
válasz fpeter07 #24836 üzenetére
50-et még montiból rücskös gumival is kiszenvedtem (sík terep, szélcsend), de nagyon nehezen. Az előző outimmal (régi favorit) 53-54 volt a csúcs, az is szenvedősen. Most egy moser-em van (full shimano 105, és szingós kerékkel), ezt még nem mértem, nem volt mivel (elem hiány). Szerintem ezzel úgy 55-56 körül lehet majd. Azért érdekes, hogy gyorsulásban, meg átlagsebességben mennyivel jobb, de max. sebességben már nem annyival, igaz, hogy itt már a légellenállás egyre inkább számít, ahogy nő a sebesség.
-
ludsimon
veterán
Azt nem tudom pontosan, hogy többször kerültem olyan szituációba, hogy csordogált az autósor, én pedig a jobb oldalon el tudtam (volna) menni.
Na most, ez szabályt sért, vagy nem?
A kresz szerint padkázni kéne, de az előzésről nem esett szó.
Ti hogyan vélekedtek erről?
undefined
-
#56474624
törölt tag
válasz Ariadne #24840 üzenetére
Tőlem csak a baleset napján, közvetlen a balesetet követően a kórházba szállításom előtt a mentőre várván kérdeztek, amikor még elég zavaros volt a fejem, hiszen ájult állapotból keltem fel, kisebb agyrázkódásom volt. Azóta nem kerestek meg, csak most, hogy fizessek be ennyit, meg hogy jogomban áll fellebezni a döntés ellen. Már ezt az eljárást is én enyhén szólva aljas dolognak érzem, még véletlen sem behívtak volna meghallgatni, hogy tiszta fejjel elmondhassam az én verziómat.
-
Ariadne
őstag
válasz #56474624 #24844 üzenetére
Na ezt is írd bele mindenképp, meg az agyrázkódást is, és hogy akkor kérdeztek, amikor nem tudtál tiszta fejjel válaszolni, kórházi, mentős papírok másolata mellékelve. Kell lennie egy fő résznek a szövegben, ahol pontos jogszabályra hivatkozik, hogy mi miatt szabja ki az 50k-t, na azt kellene leírnod, hogy milyen okokból nem így történt, és ezért ez az eset nem valósítja meg az abban a szakaszban foglaltakat. Hú nehéz ilyen elvontan, megnézem majd a kreszt meg a szabs jogszabályokat, ha lesz időm, bár az nem most lesz sajna...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
#56474624
törölt tag
válasz ludsimon #24842 üzenetére
Igen, szabályt sért. Esetemben mondjuk a baleset konkrét időpontjában már nem állt a kocsisor, hiszen beértek, meg emlékszem is, hogy ott haladtak. Ettől függetlenül viszont, hogy kocsisor áll, vagy sem, még jobbra kanyarodásnál ugyanúgy ki kell húzódni az út jobb szélére autóval is.
Szerintem egyébként ez a kocsisoros egy hülye szabály, ami előírja a balról előzést motorosoknak, bicikliseknek, ez egy kétszer egysávos úton marhára nem valósítható meg a gyakorlatban, hiszen a saját sávodban legtöbb esetben nem tudsz előzni, mert a kocsisor annyira közel van a záróvonalhoz, hogy már csak szembesávban tudnál balról előzni, az viszont megintcsak szabálytalan, na meg sokkal veszélyesebb. -
ludsimon
veterán
válasz #56474624 #24846 üzenetére
Értem! Jó tudni!
Szóval akkor csak balról előzhetem meg, én is így gondoltam, de az meg általában elég gázos.
Azt nem tudod véletlenül, hogy ha 2 sávos az út, akkor én mehetek az út közepén, vagyis a külső sávot előzhetem úgy, a vonalon megyek?
Gondolom, mert sok bringást láttam ilyen 2 sávos 1 irányú úton, hogy középen előzte meg a lámpánál álló kocsisort.
undefined
-
#56474624
törölt tag
válasz Ariadne #24845 üzenetére
Köszi szépen a tanácsokat. Igazából ellenem a jobbról előzést hozták fel, mint vétséget, de mint mondtam, én azt észleltem, hogy egy autó kanyarodik el előttem jó 2 méterrel miközben mentem jó 30-cal, és ekkor már az oldalát láttam (nem pont merőlegesen emlékeim szerint). Na én ekkor próbáltam elkerülni az ütközést, és emiatt el is indultam jobbra, de így is ütköztünk. Szóval nem tudom, hogy ez most jobbról előzésnek számít-e. Bár én csak az ütközést próbáltam elkerülni, amit az ő szabálytalansága idézett elő, előzte volna a fene meg jobbról.
-
#56474624
törölt tag
válasz ludsimon #24847 üzenetére
Jó kérdéseid vannak.
Ha mindkét kocsisor áll, akkor elvileg a külső sávban kellene előznöd balról, és úgy mehetnél előre. Pont a vonalon menni már lehet nem szabályos. Én egyébként nagyon óvatosan szoktam előre menni lámpánál, sokszor nem is megyek teljesen előre, hanem inkább megállok valahol.
Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest