Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -cobra-

    aktív tag

    válasz hans74 #57012 üzenetére

    Maradhatsz a 0W-20-nál, nem kell bele vastagabb olaj. Én Castrol Prof H, Motul, Mobil1 hármasból választanék, de mindenkinek megvan a favoritja.

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz hans74 #57012 üzenetére

    Ha egyértelmű a gyári előírás (ajánlás), akkor nem érdemes eltérni, nem érdemes okosabbnak lenni mint a gyár. [link]
    Egy 37ezret futott motor hacsak nem gyilkolták, szinte még új. Semmi de semmi nem indokolja a magasabb viszkozitást. Mindazonáltal egy 200ezret futott motornál sem. Tüneti kezelést jelenthet, mellékhatásokkal.
    A márkaszerviz, a szakszerviz, a mezei szerelő sem lesz okosabb mint az egyértelmű gyári előírás. A kézikönyven az egyértelműen feltüntetett 0W20 mellett ez olvasható:
    "A 0W-20 olaj rendeltetése, hogy javítsa az üzemanyag-takarékosságot.
    Ha 0W-20 olaj nem kapható, használjon 5W-30 vagy 0W-30 fokozatút."

    (De kapható)

    Ezt lefordítom: A garanciaidőn belül akkor sem fog tönkremenni a motor a motorolajra visszavezethető hiba miatt, ha a nem teljesen megfelelő (5W30-as) motorolajat töltjük bele, egyéb előírások és feltételek változatlanul hagyása mellett (csereperiódus, minősítések, rendeltetésszerű használat) Kérdem én: és utána?
    A linkelt cikkben említett Toyota esetében is fel van tüntetve hogy mi a megfelelő olaj, és bár szintén enged magasabb viszkozitásút, de kitételként javasolja a mielőbbi visszatérést a 0w20-hoz. Honda még nem ennyire "szigorú", de látni kell a sorok között. Az eredmény a cikk előzményeiben látható.

    És egy plusz megjegyzés, 0W20-as olaj nem hiszem hogy lesz A3-as minősítéssel, hiszen a minősítés eleve ki kellene hogy zárja a HTHS viszkozitási értékek kitétele okán (A3: HTHS x>=3,5; A5: 2,9<=x<3,5)

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák