Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #27417 üzenetére

    ... mikor a szandek az volt, hogy a fizetendo ne emelkedhessen jobban az inflanal
    Amiről te beszélsz, azt a törvényalkotó úgy oldhatta volna meg, ha azt írja elő, hogy a bankok utalásokból származó évi összes díjbevétele nem emelkedhet legfeljebb 14,5 %-kal. Ugyanis a "fizetendő" a bank oldalán bevétel. Egy ilyen törvényi szabályozást viszont nem lehet hozni, egyébként is kivitelezhetetlen, végrehajthatatlan. A bankok sem tudják, hogy mennyi lesz a díjbevételük. Jól megbecsülni tudják, de a pontos összeget nem.
    Egyénekre és egyes tételekre nézve is megoldhatatlan az igényed.
    Átalánydíjas számlacsomagnál (MNB szorgalmazza) vagy csak fix összegű díjtételekből álló csomagnál - amiről írtál is - valóban az lenne egy inflációs emelés hatása, amiről írsz. Viszont ilyen díjrendszerre való átállásra nem lehet kötelezni a bankokat. Százalékos díjtételű rendszerben pedig nem így működiik az egész.

    sajnalom hogy ezt a torvenyhozok nem lattak a't, hogy az infla feletti emelest hoz dijtetelekben,
    Hagyjuk, hogy mit láttak, tudtak, mi volt a szándékuk.
    Amikor bevezették a tr. illetéket, végig azt szajkózták, hogy ez a lakosságot nem fogja érinteni. Bankot terhelő adó, meg a bankok versenye, stb., tehát nem lesz áthárítva. Ezt mondták. (Ugyanezeket mondták a telekomadónál is.)
    Ugyanakkor pontosan tudták, előre tudták, hogy át lesz hárítva. Sőt! A kormányzat azokban az esetekben, ahol teljesen az ő döntési kompetenciája volt, ott is és ők is áthárították a tr.illetéket a lakosságra. Ott volt a BB. Akkor még 100 %-os állami tulajdon, 100 %-os kormányzati irányítás alatt. Pont úgy mint a többi bank, a BB is áthárította a tr. illetéket. Nem utasította az állam a BB menedzsmentjét, hogy inkább csökkentsétek a profitot, de ne terheljétek át. Pedig megtehették volna. Nem tették.
    Szóval hagyjuk a törvényhozást szándékostúl, látásostúl, mindenestül. Azzal is, hogy mit mondanak.
    A tények, a döntések az érdekesek, és lényeg: minden adót mi fizetünk. Pont.

  • sifarr

    senior tag

    Na, a minapi rendszerfejlesztésnek a CIB-nél meglett az eredménye. És még rendszerosszeomlás sem volt!
    Megjelent a mobilappban a rendszeres utalás és a csopbeszedés funkció. Az aktuális várakozóm szépen ott is van a listában, akár le is tilthatnám.
    Tudom, tudom, a többi banknál ezek már rég benne vannak. De hát a CIB-nél lassú munkához idő kell. :K
    Eredetileg azt akartam írni, hogy a "jó munkához", de a CIB-nél ez ugye fogalmilag kizárt. :D

    Az Internetes Bankot (a javast) akár törölhetném is. Már csak a ingyenes készpénzfelvételi nyilatkozat meg a sms-értesítő beállításának lehetősége hiányzik az app-ból.
    De az sms-t rendelje meg az, akinek két anyja van. Kp-t meg nem vettem fel vagy 1,5-2 éve a nyilatkozat megléte mellett sem.
    Szegény cocka!
    Lassan készülhet a szomorú jövőre. Nemcsak én törlöm le a javast, a CIB is le fogja kapcsolni hamarost. :O Mondtam korábban én előre ...

  • sifarr

    senior tag

    válasz Ron Swanson #27433 üzenetére

    Vélemény az új Gránit számlacsomagról?
    Akinek jó (tetszik), annak jó. :K Bocs, de erre a kérdésre nincs jobb válasz. :N

    Ha egy számlacsomag feltételek nélkül nem nullás (utalás és csopbesz díjmentes, kártya nulla), akciósan (2-3 évre) vagy állandóra, akkor a "jó-e ez" a csomag kérdésre csak kérdéssel lehet felelni: attól függ, kinek.

    Kamat Plusz csomag.
    A 200 ezres feltétel (csak a kamathoz kell) könnyen teljesíthető a nagytöbbségnek.
    A feltétel minimum összegével számolva. Ha a napi átlagegyenleg mondjuk 200 ezer, akkor a havi kamat 1134. Ehhez pl. az kell, hogy a jövedelem jóváírás napján az egyenleg legyen 300e és egyenletesen csökkenjen 100-ra.
    Az 1134-ből lejön az éves kártyadíj, minimum 374, marad 760. Ha semmi utalásod, csopbesz nincs, akkor ez tiszta nyereség. Ez havonta mondjuk egy kávé.
    Ha utalsz is, akkor ennek költsége a nyereséget csökkenti. Az utalási díj picit magasabb, mint a tr. illeték, elmegy. Az utalások (összmértéke levonva a 20e alattiakat) díját kitermeli, marad is, de kávéra már nem lesz elég.
    A kamat emelkedhet, ha az alapkamat emelkedik. Akkor viszont utalások nélkül sem lesz elég a kamat egy kávéra (infláció). Viszont csökkenhet is (fog, ha lassan is), akkor meg azért nem lesz elég egy kávéra.
    Persze 200 ezres jövedelem mellett lehet sokkal magasabb napi egyenleget kamatoztatni, akár milliós mértékben is. Nőni fog a havi kamat, viszont a növekmény más konstrukcióban magasabb kamatot hozna (veszteség). De egy kényelmes emberenek ilyen esetekben is jó lehet a Plusz.
    Lehet valakinek magasabb jövedelme, akár a 200 többszöröse. Akkor viszont van lehetőség máshol nullás csomagra is. Viszont nem 8 % a napi kamat, tehát kényelmes embernek ekkor is jó lehet a Plusz.
    szóval döntsd el, hogy jó-e ez a csomag. :D

    Ez a csomag viszont a banknak garantáltan jó. A pillanatnyi 8 % csábító, jöhetnek új ügyfelek. A kis ügyfél is jó ügyfél, ha százezres a napi egyenleg. A bank pedig ennek jelentős részét leköti a jegybanknál minimum 13 %-os egynapos betétben.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #27487 üzenetére

    azt se ertem uj szamla, boven bb egyesules utan, nekem miert az ex-bb app-ot rakattak fel
    Informatikailag nem volt egyesülés - ezért ment zökkenőmentesen.
    Az új, közös cégben is el vannak választva az ügyféltípusok. "MKB" rész prémium lakossági és vállalati/nagyvállalati ügyfélkör. "BB" a normál lakossági és a kisvállati kör.
    De ez csak az új ügyfelekre vonatkozik, a régiek típustól függetlenül maradtak a régi helyen.
    Az kérdés, hogy mi lesz a Takarék beolvasztásakor. Vagy lesz egy 3. rendszer, vagy őket szétválasztják és szétosztják a régi rendszerek között. Elsőkörben az első variációra tippelnék, újfent a zökkenőmentes átállás érdekében. Egy rapid, egylépéses migráció sok gondot okozhat. Később, fokozatosan meglesz a szétosztás.
    Az MBH holding, eszerint is fog működni.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Boond #27496 üzenetére

    "Tájékoztatás ... 2023. április 30-i egyesülése kapcsán technikai és informatikai átállások várhatók, ..."
    Ezt most miért írod nekem? :F
    Én csak azt írtam, hogy az MKB és BB egyesülése után két informatikai rendszer működik. Minden korábbi ügyfél a régi rendszert használja, csak az újak lettek ügyfélkategória alapján szétválogatva a 2 rendszer között. Ezt bizonyítja a 2 külön app, a 2 külön internetbank.
    Csak tippeltem, valószínűsítettem, hogy a Takarék beolvadása inkább egy 3. párhuzamos rendszer lesz, nem pedig migráció a jelenlegi 2 rendszer valamelyikébe.
    Nekem ezt az is bizonyítja, hogy a Takarék még most is fejleszti a saját appját, megjelennek új funkciók az egyesülés előtti utolsó 2 hónapban is. Ennek semmi értelme, pénzkidobás, ha heteken belül egy másik rendszerbe migrálják az ügyfeleket.
    A "technikai, informatikai átállások" pedig - laikusként - is magyarázhatók. A fiókokban le kell kezelni azt, hogy az ügyintézők hozzáférjenek mindhárom rendszerhez az ügyintézés során. Vagy a telefonos ügyfélszolgálatosoknak, hogy hasonlóképpen tudják kezelni majd a takarékosokat (jelenleg még külön telebankjuk van). A honlapot is át kell alakítani, ott lesz egységesülés.

    Szóval ez a beidézett tajékoztatás nem mond ellent a véleményemnek.
    Ügyfél pedig nem vagyok (nem is leszek) a MBH-nál.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Boond #27500 üzenetére

    A takarékosoknak a levél alapján május 1. után MBH Bank app lesz egységesen minden tagbanknak a régi appok helyett.
    Hát, nem tudom, hogy a neked küldött levél vagy a honlap infója az igaz.
    A honlap tájékoztatása szerint szó nincs egy új, közös, egységes használatú appról. Május 1-től a nevük változik csak. A digitális csatornák mind felveszi az NBH nevet, de mindegyik nevének része lesz az, hogy "(korábban ...)". Na jó, egy kivételével (NBH Vállalati Applikáció). A tagolásból is egyértelműen kiderül, hogy három rendszer lesz. Appból is három.
    Külön felhívom a figyelmed a "Amennyiben Ön mindkét egyesülő bank ügyfele:" bekezdésre.
    Ilyenek vannak benne:
    Az egyesített Banknál fennálló banki termékeit az egyesülést követően még nem látja egy felületen, továbbra is meglévő elektronikus csatornáit kell használnia.
    Technikai okokból az ügyfelek külön kérésére sem tudja az MBH Bank egy ügyfél egyik jogelőd bank elektronikus csatornájában található banki terméket áttenni a másik jogelődhöz tartozó elektronikus csatornába.

  • sifarr

    senior tag

    válasz dattila #27506 üzenetére

    Az újjal (6.0.163) nekem is ezt csinálja ... :W
    Nálam is ez a verzió fut gond nélkül. :K
    Esetleg telefontípus függő a probléma? Bár nem szabadna ... :(

  • sifarr

    senior tag

    válasz csocsioko #27558 üzenetére

    ... díjmentesnek irnak 3 éven keresztül mobil applikációt használva.
    A három évet kissé foinomítva kell értelmezni. A számlanyitás dátuma meghatározza, mennyi az annyi. Ez a szabály jelenleg:
    A díjmetesség "2022.01.21. után nyílt számlák esetében pedig a számlanyitás évét követő harmadik év április 30-ig érvényes".

    Van valami hátulütője ennek amire különösen figyelni kell?
    Lényegében lényeges nincs.

    Bankkártyát amit adnak hozzá külföldön rendesen használható vásárlásoknál?
    Lehet.

    ... valóban bármely automatából 2x díjmentes a kp. felvétel?
    Ha nyilatkozol a kp-felvétrők a banknál, akkor jogszabályban garantált a díjmentes felvét. Automata pedig a fiókoknál biztos van.

    Nagyobb összeget (250-300k) utalva is marad a díjmentesség?
    Nincs korlát.

    Mi a biznisz ennek a banknak ha minden így van?
    Ügyfélszerzés. Hátha használnak más szolgáltatást, felvesznek hitelt, és azon már visszajön a számlavezetés vesztesége.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Bogyi007 #27629 üzenetére

    ... a Kamat Plusz számlájuk. Ha erre átváltanék akkor ugyebár jövőre a Standard MC kártyadíja is változni fog?
    Igen.

    Igazából azt nem értem, hogy ebben a váltásban mi még a buktató?
    Mivel nálad a kártyadíj növekedése "még kevesebb veszteség mint amit nyerhetek a váltással", ezért semmi.

    akkor mi még itt a kockázat számomra?
    Semmi.

  • sifarr

    senior tag

    válasz peetie1 #27650 üzenetére

    Mondjuk ha az államkincstár vásárlást elfogadják, az is jó B tervnek :)
    El kell fogadniuk és el is fogadják. :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz szuszinho #27687 üzenetére

    Premium Gold 2.0 esetén devizaszámláról (EUR) jól értelmezem, hogy az utalás külföldre ingyenes, belföldre meg nem?!
    A Gold 2.0 forintalapú számla, azon deviza nem tárolható. A Gold 2.0 esetében a SEPA utalás díja valóban nulla. A SEPA jellegéből fakadóan a nemzetközi utalás Euróban, kizárólag az EGT országai irányába. Viszont SEPA utalás esetében az utalás díja nulla, de a forintot a Rafi váltja át, valamint a bank konverziós díjat is felszámít. Lásd Gold 2.0 kondíviós lista, 11. oldal. Belföldre a Gold 2.0-ról devizát nem tudsz utalni. Forintot utalhatsz egy hazai devizaszámlára, és akkor a fogadó bank fogja átváltani a forintodat.
    Nyithatsz a Rafinál devizaszámlát is, a Gold 2.0-val párhuzamosan. Viszont a 2 számlának semmi köze nem lesz egymáshoz, csak a tulajdonos lesz közös. A standard devizaszámla díjait ebben a kondíciós listában találod, 17. oldaltól. Ennél akár belföldi, akár SEPA, akár normál nemzetközi az utalás fizetni kell.

    Írtam már korábban, hogy mire kell figyelni a bankok kondíciós listáinak értelmezésénél. Keresd ki, én keresésben gyenge vagyok. Ha azt elolvasod, akkor még érthetőbb lesz, amit most írtam.

  • sifarr

    senior tag

    válasz nubreed #27713 üzenetére

    Valaki le tudná írni, hogy mit kell csinálni CIB Banknál, CIB Mobilalkalmazásban ahhoz, hogy az új, aktuális személyimet megadjam nekik?
    Az alkalmazásban nem hinném, hogy van erre lehetőség.
    Ezt találtam online megoldási lehetőségként.
    Ha más adatod nem változott, csak a szig száma és lejárata, akkor van esély, hogy megúszod a bankfiókot.
    Szóval szkenneld be és küld el erre a címre: okmanymasolat@cib.hu

  • sifarr

    senior tag

    válasz mokalade #27743 üzenetére

    ... nálam szinte állandósult, hogy nem megy: 1001, 1002-es hibát dob.
    A CIB-app az átlagnál érzékenyebb az internetkapcsolatra.
    Ha repülőmódba teszed a telefont, akkor - nálam - az 1002-es hibakód jön. Van magyarázó szöveg is, miszerint "jelenleg nem rendelkezik internetkapcsolattal vagy rendszerünk átmenetileg nem elérhető". Azt az app nem azonosítja, nem tudja eldönteni, hogy a kettő közül melyik a hiba oka.
    Nálam egyébként a CIB-app megbízhatóan működik, napközben is, csúcsidőben is. Igaz, a mobilinternetem is stabil.
    Lehet - ezt csak te tesztelheted le -, "későn, éjjel és korán" azért működik nálad jól, mert akkor biztos otthon, wifi-ről megy a telefonod adatkapcsolata.

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #27779 üzenetére

    raiff, dijmentesites miatt gold 2.0 szamlaval [nem kell rakoltozni es ingyenes a beerkezo eur miatt, ...
    Biztos vagy ebben?
    Értelmezésed szerint a Gold 2.0 feltétele teljesíthető az eurós IBAN-ra érkező 1500 euróval is. Ez akkor igaz, ha a Gold 2.0-át egy olyannnak tekinted ebben az esetben, amely egy egységes csomagban tartalmaz forintos és eurós IBAN-t.
    Viszont ha (!) ez igaz, akkor felesleges az eurót revóra töltögetni, onnan utalgatni. Ugyanis a SEPA utalás defíníciója szerint az utalás díja nem lehet magasabb mint a belföldi utalásé. Gold 2.0 esetében tehát díjmentesnek kellene lennie az eurós IBAN-ról eurót elektronikusan utalni EGT-övezetbe.
    A Gold 2.0 kondícós listája szerint az elektronikus SEPA utalás díjmentes (11. o.). Viszont ez a forintos GIRO-ról forint utalása esetében igaz, amikor az utalás alapdíja nulla, viszont van konverziós díj (0,27 max. 174,3 EUR), hiszent a bank váltja át a forintot euróra a saját árfolyama szerint. Ez azért is így értelmezendő, mert nincs ott a konverzió néküli utalás meghatározása, mint ahogy a Standard deviza bankszámla esetében konzekvensen szerepel.
    És sehol nincs a Gold 2.0 kondíciós listájában utalás az egyéb devizás műveletekre, díjaira. Ha egy, egységes csomag lenne a két IBAN-os csomag, akkor legalább annyinak lennie kellene benne, hogy pl. "a devizaszámlára vonatkozó díjak megegyeznek a Standard deviza bankszámla díjaival (18-20. o.) kivéve ..." és itt legalább a SEPA utalás díját meg kellett volna határozni.

    Véleményem szerint a Gold 2.0 jóváírási feltételét nem lehet egy eurós IBAN-ra érkező 1500 eurós jóváírással teljesíteni. Lehet deviza ráutalással is teljesíteni, de úgy, hogy a Gold 2.0 forint IBAN-ra kell utalni a devizát, és a Rafi azt azonnal forintra váltja. Ha az eurós IBAN-ra érkezne az euró, akkkor a bank - szerintem - felszámítaná a 13.845-ös számlavezetési díjat.
    Az direktben nem igaz, hogy az " eur szamla moge es ha 500e eves forgalom [forintertekben] forog rajta az is ingyenes marad", azaz a devizaszámlás kártyaforgalommal teljesíthető a a bankkártya díjmentesítése.
    A Gold 2.0 kondíciós listájában erre konkrét kizárás olvasható, idézem:
    A díjmentesség a Premium Gold 2.0 számlacsomaghoz kapcsolódik, így amennyiben a
    kártya a díj terhelésekor nem a Premium Gold 2.0 számlacsomagban lévő bankszámlához van rendelve, az Ügyfél a díjmentességre nem jogosult.

    A Gold 2.0 és a devizaszámla két, egymástól teljesen független számla. Semmi közük egymáshoz, csak a számlatulajdonos személye kapcsolja össze a kettőt.
    Ha a fentiektől eltérő biztos információd van a Rafitól, akkor azt oszd meg velünk. A kondíciós listákból viszont én ezt olvasom ki.
    Viszont ha nekem van igazam és a te tanácsodat capafog23 megfogadja, akkor egy nagyon csúnya "pofonba" fog beleszaladni.

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #27781 üzenetére

    Nem allitom h egy csomag,
    Pedig ezen áll vagy bukik minden! :K
    Ha egy csomag, akkor kötelező figyelembe venni, ha a devizás IBAN-ra érkezik a megfelelő összeg. Ha egymástól független a forint és a devizaszámla, akkor biztosan nem veszik figyelembe és terhelik a forintszámlára a számlavezetési díjat.
    Ha egy csomag, akkor az eurós devizaszámláról a SEPA kötelezően ingyenes. Ha nem, akkor az eurós deviszámláról nem lesz ingyenes a SEPA utalás a Standard kondíciói alapján.
    Arra viszont volt konkrét eset, hogy a egy Gold-os ügyfélnek devizaszámláról utalásnál díjat számítottak fel. Lásd spe88 hsz-ét! Ebből viszont az következik, hogy a Rafi a két számlát egymástól függetlenként kezeli. Neki akkor a kérdésére ezt írtam magyarázatul.

    Kartyadij mondjuk szerintem keteselyes, a kizarasos szoveg jo esellyel arra keszult
    Ha egy csomag lenne, akkor a devizaszámla devizájától függetlenül a kártya díjmentességét eredményezné a költés.
    Valamint a beidézett kizárás is értelmetlen lenne ebben az esetben. Hiszen debit kártyáról beszélünk, mindenkinek 1 forintszámlája és mellette devizaszámlája/számlái lehetnek. Ha a devizaszámlás vásárlások beszámítanának az 500 ezerbe, akkor az ügyfélnek nincs olyan más számlája, amihez kapcsolva elveszthetné a kártya díjmentességét a terhels napján.
    Viszont ha a kártya díjmentessége csak a Gold 2.0 csomag (egyedüli) forintszámlájához van kötve, akkor van értelme a független hitelkártyát ehhez hozzákapcsolni kedvezményként. A hitelkártyának önállóan van díja, amit nem érint a díjmentesítés. A banknak pedig jobb ha a vasárlást creditről bonyolítja az ügyfél (magasabb jutalék), a debitről pedig csak a kp-felvét megy.

    [ha pont az evfordulon 1 ora idotartamra en az eur szamlamhoz rendelem, nem lesz ingyen; mig a hitelkartyas vasarlas dijmentesiti a debit-et? full illogikus lenne...]
    Illogikus neked! ;) De a banknak nem. :N
    Az egy óra nem egy óra, még a napját sem tudod előre, hogy mikor terhelik be. De nem ez a lényeg. A rafis banki logika: rendelj a devizaszámládhoz is kártyát. Ha nem, akkor fizess jó kis díjat a kártya oda-viszza számlákhoz rendeléséért. Ha rosszul időzítesz, akkor akár egy éves kártyadíjat is fizethetsz. Logikus? Szerintem beleillik az apró rejtett költségek sorába, pl. limitállítási díj.

    A legfontosabb: 1, 2, 3.
    Ezekben teljesen igazad van. Itt valóban minden csak vélemény, semmiképp sem pénzügyi tanácsadás. Az összefoglaló elejére ezeket be kelle tenni! :K
    Egy "legfontosabbal" kiegészíteném a 3-at: a "nem ártani" elvével. Az itt kérdezők általában elhiszik, hogy a kérdésükre adekvát, megalapozott választ kapnak. Legfeljebb akkor bizonytalanodnak el, ha a kérdésükre ellentétes válaszok érkeznek.
    Ezért fontos a válaszainkban biztosra menni, vagy jelezni, ha a hsz-ben van "kétesélyes" rész is.

    (Nem kötözködésül írtam újra hosszan. Ez a kérdés a Rafival már többször előjött. Jó lenne ha egyértelműen tisztázódna végre.)

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz pictigjis #27904 üzenetére

    a külön email szerintem arra utal, hogy tényleg vége.
    Nem kell a "szerinted", tényleg vége. :K
    A személyre szóló e-mail egy korrekt és ügyfélbarát emlékeztető. A legtöbb ügyfél nem böngészi a kondíciós listák változásait. A bank szeretné elkerülni, hogy egy érintett "váratlanul" szembesüljön a brutális számlavezetési díjjal.
    Decemberben "megjósoltam" :) , hogy szigorítás várható. Az első etap bejött. Be fog jönni a folytatás is. Akár már júliustól, de inkább '24-től lezárják a Gold 2.0-t, és jön a 3-as. A havi jóváírást - tippem szerint - 600-ra emelik, az alternatív megtakarítási feltételt is kb. 10-15 misire. Viszont a jóváírásnál újra lesz 3 részletes akció.
    Csak ismételni tudom az akkoriakat. Aki gondolkodik Gold 2.0 nyitásában (jó csomag az!), az ha biztosra akar menni, akkor június végéig lépjen.
    Az infláció elértékteleníti a prémium számlák feltételeit, muszáj a bankoknak emelniük. A CIB is nemrég emelte a prémium státusz (magnificat) feltételét 450-ről 700-ra. A többinál is hasonló lépések várhatók.

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #27910 üzenetére

    en se [select, de ott is megszunik, elvben],
    Lehet, hogy a selectesek valamivel később kapnak értesítést, pl. jövő héten.

    viszont mindig van 1osszegu beerkezo is,
    Ezt nem vizsgálják. Nekem is mindig megvan az egyösszegű, mégis kaptam.

    igaz marketingtiltas van
    Itt van a kutya elásva :K . Peetie1 hsz-e is ezt erősíti.
    Egy akció lejártáról nem kötelező a banknak személyre szólóan értesítenie az ügyfeleket, ahogy egy akció bevezetéséről/meghosszabbításáról sem. A lejártáról hirdetményben sem. Elég, ha lejárat után az akciós részt törli a kondíciós listából.
    Az ügyfeleket általánosan érintő hivatalos tájékoztatás mindig a havi számlakivonat végén van. Legutóbb volt több is.
    Ez a mostani, névre szóló, korrekt levél a marketing kategóriájába tartozik. Ha valaki ezt letiltotta, akkor nem kapja meg.

  • sifarr

    senior tag

    válasz tomazin #27948 üzenetére

    Cibnel max 6honapra latod a tranzakcioid,
    Ez így (megfogalmazva) nem igaz, régen sem volt igaz. A tranzakciók nem csak 6 hónapra kérdezhetők le, azaz láthatod a korábbiakat is.
    A CIB-nél a számlakivonatra igaz, hogy csak az utolsó 6 hónap érhető el.

  • sifarr

    senior tag

    válasz tomazin #27968 üzenetére

    Segitesz, hogy hol?
    Mégis neked van igazad, ott a pont!! :K
    Leellenőriztem. Azt hittem, hogy a szűréseknél tetszőleges időszak kiválasztható, de nem, legfeljebb 6 hónap.
    Én sosem keresek 1-2 hónapnál korábbra vissza. Most is kiderült, ha az ember nem a napi gyakorlata, tapasztalata alapján ír valamit, akkor így járhat. Mindent le kell ellenőrizni appban, kondíciós listákban, ÁSzF-ben, mindenhol. Csak így biztos a ziher. :)

  • sifarr

    senior tag

    válasz Piftuka #28088 üzenetére

    Mit értenek pontosan a "CIB Bank Mobilalkalmazásra történő átszerződésen"? :F
    Nem kell ettől tartani, semmi különleges nincs benne.

    Ha jelenleg használod a mobilappot, akkor most is a #withKEY használatával lépsz be a java-s CIB Internet Bankba. Most is használhatod a CIB Online-t is tetszés szerint. Ha majd lekapcsolják az Internet Bankot, akkor semmi teendőd nincs, nem szükséges semmi átszerződés, hiszen az Online-ra jelenleg is van "szerződésed".
    Ha jelenleg tokennel generálod az Internet Bankhoz a belépési kódot, akkor - szerintem - használhatod most is választásod szerint az Online-t is. (Erről nincs személyes tapasztalatom, sosem használtam tokennel Online-t.) Ha lekapcsolják az Internet Bankot, akkor sem változik semmi.

    "Átszerződés" csak annyit jelent, ha - az Internet Bank megszűnése kapcsán - áttérsz a mobilapp használatára, akkor az app regisztrációja során a használatra egyben szerződést is kötsz, és a token inaktiválódik, a továbbiakban csak a #withKEY-t használhatod a belépéseknél.
    Az okozhat - keveseknél - bonyodalmat, ha az Internet Bank lekapcsolása során a token használatát is megszüntetné a CIB. Ebben az esetben tényleg lenne egy kötelező átszerződés vagy az app-ra, vagy a token helyett bevezetett más helyettesítő megoldásra. De hogy a tokent is kivezetné a CIB, az egyáltalán nem biztos, azt csak ők tudják. Csak az a biztos, hogy ha így lenne, azt is hónapokkal korábban (min. 60 nap) közölni fogják.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz dattila #28102 üzenetére

    Egyáltalán nem egyformák és egyáltalán nem ugyanazokat a funkciókat tudják.
    Valóban nem egyformák, de ugyanazokat funkciókat tudják. Amik az Online-ba (még) nem kerültek át, azok a következők:
    - kp. felvételi nyilatkozat,
    - levelezési cím megadása, törlése,
    - sms- értesítések aktiválása, beállításai.
    Én ezekre emlékszem, ellenőrizni nem tudom, mert a csopbeszedés appba kerülésekor a javas Internet Bankot letörltem. Ezek a funkciók a javasban az extra menüben találhatól.

  • sifarr

    senior tag

    válasz dattila #28104 üzenetére

    Az azért furcsán néz ki, hogy a már megszűnő funkciók még nem elérhetőek a kvázi új rendszerben. :(
    Nem értek egyet, ez nem "furcsán néz ki", hanem egyenesen felháborító!! :W
    Naponta szükséges funkciókat nem beépíteni az újba, az appba, egyenesen skandallum!
    Vegyük csak sorra!
    - kp. felvételi nyilatkozat. Akár naponta nyilatkozni, lemondani (az is benne van a javasban) az ügyfél jogainak korlátozása.
    - levelezési cím megadása, törlése. Ugyan leveleket nem kap az ügyfél a banktól, kivonatot is elektronikusan kér hiszen online bankol, de akkor is. Elvégre az ember havonta költözik, meg 3 évente a bakkártyát is postán küldi bank! Na, ugye, hogy elengedhetetlen.
    - kivonat küldési módjának változtatása (pdf<->posta), ez most jutott eszembe. Hát ez is. Ha én irttatni akarom a fákat, mi jogon akadályoznak meg ebben? Hadd hulljon a férgese!
    - sms aktiválás, beállítás. Ha én az applikációt használva nem az ingyenes pusht, hanem a méreg drága sms-t akarom használni, akkor miért nem állíthatom be az új felületen? Elvégre jogom van hülyének lenni! Én attól félek, hogy ezt a funkciót nem is fogják áttenni az appba. :O
    Még valami eszembe jutott.
    A régiből, Internet Bankból kivették a Díjnet kezelését, miután bekerült ez a funkció az appba és az Inline-ba.
    Na ez is! Az egyik leépül, a másik nem épül, két félkész termék. :O :DD
    Addig meg telefonálgass ha valamit el szeretnél intézni ! :C
    Szerintem ne telefonálgass! Hagyd ott a CIB-et, sokkal jobban jársz. Ők is. Ilyen maximalista igényeknek úgy sem tudnak megfelelni. :N

  • sifarr

    senior tag

    válasz Jim74 #28109 üzenetére

    Kihagytam valamit?
    Írtam még pár funkciót amit még nem tettek át.

    De a legfontosabb fejlesztések az átálláshoz nem ezek. Ott van a régi menüjében az "Aláírómappa" menü. Ha ezt átteszik az újba, akkor utána gyorsan leállítják a teljes javas platformot.
    Az aláírómappa a kettős aláírású utalásokhoz kell. Jellemzően az üzleti bankszámlákhoz van/lehet erre szükség. Ezt macerásabb beépíteni, mint pl az ingyenes kp-felvét nyilatkozatot.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Piftuka #28128 üzenetére

    a mobilapplikációt használtam, de nem emlékeztem arra, hogy külön "szerződnöm" kellett rá
    Ráutaló magatartással kötöttél szerződést, ahogy ha nyitsz egy gmail-fiókot, ott is történik szerződéskötés. De ha nyitsz online egy #withSAVE megtakarítási számlát, akkor is szerződsz és nem kell fiókba menned.

    Azt ennek ellenére furcsának tartom, hogy csak "vagy ez, vagy az" használható ugyanazon előfizetéssel. ...

    Technikailag biztos megoldható lenne, de nem cél.

    Ha jól értem, a hardveres token mellett nem üzemel a mobil alkalmazás...
    Ezt cocka tudná megmondani. Ahogy a hsz-eiből leszűrtem, ő nem okostelefonos, ezért tokenes, de virtuális gépen (?) futtatja az applikációt is.

    hogy valaki mindkét megoldást használja a gyakorlatban, ha neki éppen úgy volna kényelmes, praktikus!?
    Nem ez a trend az online bankolásnál. Nem véletlen, hogy a nulláról építkező fintech cégek ilyen hardveres, tokenes technikát nem alkalmaznak. Sőt, a trend miatt náluk a webes elérés is csak másodlagos. Szívük szerint csak az appokat használnák. Egyre inkább az online bankolás (is) a mobilra költözik.
    A bankok kezdték az online bankolás kialakítását. Először felhasználónév + jelszó és/vagy sms azonosítással. Utána jöttek (biztosnságra hivatkozással) a hardveres kódok. De pl. a CIB-nél a tokennekkel párhuzamosan mobilos token is volt (mobil app, csak kódgenerálás funkcióval, én erre váltottam anno). A trend pedig a biometrikus azonosítás felé halad. Csak idő kérdése, és tokenek megszűnnek.
    Addig maradnak, amíg érzékelhető számú használja és ragaszkodik a régebbi megoldáshoz.
    A tokenért nem azért fizetsz, mert ezen keresni akar a bank (pl. CIB), hanem ezzel is a mobil felé akarnak terelni. De amíg sokan használják és fizetnek, addig marad.
    A hagyományos sms-értesítések is el fognak tűnni, csak push lesz. De amíg sokan használják, és ezen durván sok pénzt keresnek a bankok, addig marad.

  • sifarr

    senior tag

    válasz st4b88 #28127 üzenetére

    van más jobb banki vagy egyéb alternatív opció, ha bankot nem szeretnénk váltani?
    Egyikőtök nyit a megfelelő banknál számlát. A másik rendelkezési jogot kap a számlára, esetleg halálozási rendelkezéssel.
    A bank kiválasztásához irány az összefoglaló!
    A Gránit feltétel nélküli csomagjai megfelelők. 2 kártyadíj és az utalási díjak lesznek a költség - nem tragikus.
    Ennél jobb a BM-es Unicredit. A 75 ezres jóváírási feltétel bőven teljesíteni fogjátok. Appon keresztül ingyenes az utalás, valamint csak egyik kártya után kell díjat fizetni. De ez időkorlátos kedvezmény, 3 év.

    A Revo sem rossz, de ott arra figyelni kell, hogy amikor forntban utaljátok pl. a közösköltséget, akkor az nem azonnali, van átfutási idő. Határidős utalásoknál itt erre figyelni kell.

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #28148 üzenetére

    Hú ....! :Y Most aztán megkaptam. Megyek is mindjárt a sarokba kukoricára térdepelni. :O Csak még előtte pár szó.

    Attól még, hogy ez a trend, nem biztos, hogy ez jó is!
    Ezt egy szóval sem írtam! :N A trendeket én csak észlelem és tudomásul veszem, ha úgy sem tehetek semmit. Sokkal nem értek én sem egyet.
    Pl. ragaszkodom a nyomtatott sajtóhoz (nem bulvár), de tudom, hogy el fog tűnni.
    Utálom a hatalmas, tepsi telefonokat. De nekem tetsző méret már csak iPhone van, az meg drága, nem kell. Így szenvedem az egyre nagyobb androidos mobilokat.
    Visszaváltanék butatelefonra is, csak az a navigáció ne lenne ... Arról nem tudok lemondani.

    Amikről te itt irkálsz azok lényegében korlátozó intézkedések. ... Tényleg a bankkártyákat nem akarod kivezettetni?
    A korlátozásokat nem én találom ki és vezettetem be. :N Nem én alakítom a trendeket sem. Ha, majd, valamikor megszűnne a bankkártya, és helyette egy beültetett csippel, ujlenyomattal, retináddal vagy valami hasonló biometrikus dologgal kellene fizetned, ne engem okolj! Semmi közöm se lesz hozzá. Hál' Istennek, azt én biztos meg sem érem. :N

    Na, megyek a sarokba ... ;)

  • sifarr

    senior tag

    válasz Narxis #28165 üzenetére

    ... ezen felül nincs más díj ha minden hónapban minimum a minimálbér beérkezik.
    Az utalásokért, csopbeszedésért viszont fizetsz. Ha az átlagos utalásaid után ez a költség elenyésző, neked belefér, akkor nem érdemes váltani.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Narxis #28168 üzenetére

    Viszont kérdés, hogy abba raknak-e ha lejár a bankmonitoros kedvezmény 1 hónap múlva?
    Te a CIB ECO csomagra szerződtél, ami mellé megkaptad a BM-es kedvezményt. Ha a kedvezményes időszal lejár, akkor megszűnnek a kedvezmények és marad az alap ECO csomag.
    A kártyadíjat viszont rögtön levonják, mert az csak a szerződéskötés utáni első évben díjmentes, BM-es kedvezménnyel az első 2 évben.

  • sifarr

    senior tag

    válasz fil #28231 üzenetére

    Jól... :(
    Nekem már 30-án megjött mindkét helyre. Elérhető most is.

  • sifarr

    senior tag

    válasz INGJOKE #28234 üzenetére

    Erre senki? :)
    Az ajánlott "számla" pont megfelel az igényeidnek.
    A BABNUL kódú kedvezményt a Classic Magánszámla mellé igényelhetik a babaváró szerződéssel rendelkezők.
    A kedvezmény lényege: elengedik a Classic számlavezetési díját, azaz nulla lesz.
    Mivel a Classicnál a saját számlák közötti átvezetés díja is nulla, ezért a gyakorlatban ez neked a részletfizetés tekintetében egy díjmentes konstrukció.
    Bankkártyát pedig nem kell igényelni.
    A kedvezmény mindaddig jár, amíg a babaváró kölcsönszerződésed fennál. Az mindegy, hogy szünetelteted-e a törlesztést vagy sem.

    Részletek a Classic kondíciós listájában. A lábjegyzetekbenkeresgélj (16, 20).

  • sifarr

    senior tag

    válasz INGJOKE #28234 üzenetére

    Csak a teljes körű tájékoztatás végett. ;)
    Azt írtam, hogy bankkártyát nem kell igényelni.
    Kelleni nem kell, de a Classic számláról ha utalással küldöd át a pénzt a MÁK számládra, akkor a 10 milliós utalás díja 26.100.- jó magyar forint.
    Ha igényelsz bankkártyát, akkor annak díja 5.546.- (Classicnál az első év sem ingyenes), viszont kártyával ingyen tudod a pénzt a MÁK-hoz eljuttatni. Utána természetesen van 1 éved, hogy a felesleges kátyát lemond.
    Ha neked jobban megéri a 20.554-es költségmegtakarítás, mint a kártyás macera, akkor érdemes igényelni.

  • sifarr

    senior tag

    válasz INGJOKE #28237 üzenetére

    Szóval akkor ha jól értem kell egy másik számla is a BABNUL mellé, vagy csak lehet az az egy számla?
    Majdnem jól. :)
    Amikor a CIB-nél hitelt veszel fel, akkor lesz egy hitelszámlád, amelyen nyilvántartják a tartozásod aktuális összegét. Azonban ez nem önálló, hanem egy technikai számla. Erre a számlára kívülről, más banknál vezetett számláról a GIRO-n keresztül utalni nem lehet.
    Ezért kell az ügyfélnek egy normál számlát nyitnia, amiről a hitel törlesztése történhet. Két számlaszámod lesz egy csomagon belül, és a két számla első 16 számjegye azonos lesz.
    Tehát te egy Classic Magánszámlát nyitsz babaváró kedvezménnyel. Ez egy normálszámla, minden szolgáltatását használhatod az aktuális kondíciók szerint, de nulla számlavezetési díjjal. Ha csak törlesztésre használod, akkor neked nullás lesz. Beutalod rá a pénzt, és a bank a törlesztés napján átvezeti a hitelszámládra. Viszont ha más szolgáltatást is használsz, akkor fizetsz.
    Ez egy korrekt megoldás a CIB részéről. Kötelez ugyan arra, hogy nyiss nála egy bankszámlát, de nem akar tőled lenyúlni pénzt pluszban, ha egyébként más banknál vezeted a számlád.

    Így gyakorlatilag ingyenes a számla és költség nélkül ki lehet szedni a pénzt róla? :)
    Igen, kivéve a bankkártya első éves díját.

  • sifarr

    senior tag

    válasz INGJOKE #28237 üzenetére

    Még valami tanácsként.
    Eddig - a topic témájához kapcsolódóan - csak a költség csökkentése szempontjából vizsgáltam a kérdést, erre jó a bankkártya. És persze lehet további csökkentést elérni a kártya mihamarabbi felmondásával.
    De nézzünk komplexebben a kérdést! És innen offtopic.

    Te államkötvényt veszel a tízmillióból. Már a DKJ hozama is 14 %, a PMÁP-é 16 %.
    Ha azonnal átutalod a babavárót, annak van 26.100.- költsége.
    Mire megkapod a bankkártyát az 1,5-2 hét. Ennyi idő alatt a kötvényed minumum kétszer annyi hozamot hoz, mint a bankköltséged. Számold ki! A bankköltség mellett is messze nyereséges vagy, ráadásul a kártya lemondásával sem kell bajlódnod.
    Szóval hagyad a bankkártáyát a fenébe! :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz janes1976 #28262 üzenetére

    Vélemény? :R
    Az unis Aktív Zéró egy akciós számlacsomag. Lényegében az Aktív csomag díjaira szerződsz azzal, hogy egyes díjtételek nullások (pl. évi kártyadíj, appos utalás) 3 évig. A többi díjtételelt a bank módosíthatja, pl. az évi inflációval.
    Az ügyintéző jól mondta, semmi garancia nincs, hogy a kedvezményes díjtételekre hosszabbítást kapsz. Inkább az a valószínű, arra kell felkészülni, hogy nem.
    Az más kérdés, hogy az Uni (mint a CIB is) a bankmonitoros számlanyitási akciót már évek óta hosszabbítja. Ez a hosszabbítás azonban csak az új szerződéskötés lehetőségére vonatkozik.
    Te az Uni mellett a rafis Gold 2.0-ában is goindolkoztál. Az nem akciós. Ennél az akció az előírt jóváírási feltétel nem egyösszegű, hanem 3 tételes teljesíthetőségére vonatkozik június 30-ig. Itt is a kondíciós tételeket a bank módosíthatja (pl. infláció). Viszont azoknál a díjtételeknél, amelyek díjmentesek, legfeljebb ezt a képletet használhatja: 0 * 1,x = 0. ;)
    Szóval ha hosszabb távon nem szeretnél foglalkozni a számlacsomagoddal, akkor a rafi Gold 2.0 a te csomagod. A rafinál viszont a rejtett költségeket (pl. sms-, limitállítási díj és hasonlók) tudomásul kell venned. Ki lehet ezeket kerülni, ha nincs rá igényed.
    Viszont a rafi melletti döntés esetén (esetedben ez csak csomagváltás, hisz jelenleg is rafis vagy) ne sokat tépelődj! Júliustúl meglehet, hogy
    - lezárják a Gold 2.0-át és bevezetik 3.0-át magasabb jóváírási feltétellel, vagy
    - a 2.0-nál nyitnak egy új ráváltási/szerződéskötési időszakaszt szintén magasabb előírással.
    Mindkét esetben valószínűleg a magasabb előírást - akciósan - 3 részletben teljesíthetőséggel.
    Ez csak az én tippem, lehet, júliustól nem lesz ilyen változás. De akkor januártól biztos. ;)

  • sifarr

    senior tag

    válasz janes1976 #28273 üzenetére

    A Rafi Premium Gold 2.0 biztosan nem játszik, ... jelenleg is a Rafinál vagyok, ráadásul ugyanabban a csomagban 2014 óta ...
    Hát, az Unicreditnél nem leszel ennyi ideig. Erre már most van egy fogadásom! :D
    3-4 év múlva majd jelezz vissza, hogy igazam lett-e!

    ... olyan szinten problémamentes a működés, hogy ennyi idő alatt max. 3 működésbeli hiba volt talán. :B
    És ilyen pozitív előzmény után váltasz? :F Tudom, nincs meg az elvárt összeg. De ...

    Ebből a hsz-edből, amellyel erre a hsz-emre reagáltál én úgy sejtettem, hogy némi likvidtartalékod van, állampapírjaid és némi befektetési tapasztalatod is.
    800e már elég, hogy pingpongozással teljesítsd a négyszázezres feltételt. Nem is macerás. 600 is kicentizve.
    De ha nem megy, akkor nem megy.

  • sifarr

    senior tag

    válasz racskobalazs #28283 üzenetére

    Ami viszont gondolkodós az a push notification, azért az elég érdekes, hogy a rafinál nincs.
    Sms értesítők viszont vannak. A Gold 2.0-nál pénzbe kerül (csak havi díj), viszont ha tudod teljesíteni a Select feltételét, akkor ott ingyenes.

  • sifarr

    senior tag

    válasz racskobalazs #28294 üzenetére

    1. UniCredit Ikon Plusz
    Miért ragaszkodsz ze ehhez az Ikon Pluszhoz? Nem értem. :F
    Az egy teljesen "kiszámíthatatlan" csomag. Az Unicreditnél kötelező mindig és minden tételnél nézni a lábjegyzeteket, mert az ördög a részletekben/lábjegyzetben rejtezik. :K
    Az Ikon Plusz havi számlavezetési/zárlati díja 5530 Ft. Ezt csak a lábjegyzetben írják, a tételsornál 0 szerepel lábjegyzettel. Csak akciósan nulla a 0, jelenleg 2023. 11. 30-ig. Valószínű, de nincs garancia a hosszabbításra.
    Szerepel a díjtételeknél a könyvelési díj, nullával. És lábjegyzettel. ;] Ez is akciósan nulla november végéig, egyébként a díj 0,114 % max. 6870. Hosszabításról lásd fentebb.
    Hagyd az Ikon Pluszt a fenébe.

    Két szempontod lehet most a csomagválasztásnál.
    1. 2-3 évente sosem át ártnézni a bankszámlakínálatot és összehasonlítani a használt számlacsomag díjaiva. Szükség esetén váltani.
    Ha ezt az utat választod, akkor a 2 BM-es csomag (CIB, UNI) bármelyike jó lehet.
    2. Ha nem szeretnél 2-3 évente váltogatni, ráadásul a feltételt is teljesíteni tudod, akkor a Rafi Gold 2.0. Ez a csomagelőzmények (sima Gold, stb.) figyelembe vételével egy tartósan alacsony költségű számla lenne a számodra. Ennél nem számoltál következetesen. Korábban azt írtad, hogy lényegében limitállítást nem használsz, viszont a táblázatban havi egy költségét beállítottad. Ha ezt kiveszed, akkor csak az sms díj marad. Hosszabb távon a költséged csak az sms díj inflációs emelésével növekszik.

  • sifarr

    senior tag

    válasz smgy #28299 üzenetére

    KHR-be melyik esetben kerül pozitív bejegyzés a hitelkártya tartozás kapcsán az alábbiak közül?
    A példáid alapján a negatív bejegyzésre gondolhatsz.
    Negatív bejegyzést akkor kapsz, ha 90 napon túl nem teljesíted a kötelezettséged.
    1 havi csúszás a két példa egyikében sem eredményez negatív bejegyzést.

  • sifarr

    senior tag

    válasz janes1976 #28303 üzenetére

    Te vmi látó vagy? :D :DDD :DD
    Hát, ha már így lebuktam ... :K
    Olvasom a hsz-ek mondatait és látom az embert!!! :DD
    Várj! Te olyan 47 éves lehetsz. :D Kicsit homályos a kép, a születésnapodat nem látom pontosan.
    Úgy látszik, még fejlődnöm kell. :O

  • sifarr

    senior tag

    válasz Fifi #28305 üzenetére

    Elég 400eFt is + egy cetelem takarékszámla és egy oda-vissza utalás max 2 nap.
    Sőt! Ennél a megoldásnál a minimális tőkeigény kisebb mint 400. Hisz tőkeigény = 400e - havi nettó. :B Legfeljebb max 2 napig üres lesz a számlád. De ...
    Ez a megoldás a Cetelemnek havi 1200 tr. illeték megfizetésébe kerül úgy, hogy nem keres az ügyfélen semmit. Ha észreveszik, hogy valaki folyamatosan így használja, akkor felmondhatják a takarékszámlát. Indokolniuk sem kell, mert ilyen felmondásra minden pénzintézetnek joga van.
    Amíg csak páran élnek ezzel a megoldással, addig akár mehet is. Viszont ha eléri a Cetelemnél az ingerküszöböt, akkor lépnek.
    Kincstár, 2 hónapnyi tartalék, dkj, pingpong oda és vissza viszont tartósan működőképes.

  • sifarr

    senior tag

    válasz 66zio #28347 üzenetére

    Akinek főszámlának kell, annak jó lehet.
    Fokozhatod is: fő- és egyedüli számlának. Valóban az ügyfelek 80-90 %-ának nincs több számlája, igénye se rá. Csak nagyon speciális esetben lehet többre valós szükség. Persze vannak, akik "sportból" (tapasztalatszerzés, akciós jóváírás, stb.) tartanak többet. Én is ilyen vagyok, most gondolozom a leépítésén. :)
    A bankok is "egyedüli" számlának szánják az akciós csomagokat is. A három BM-es csomag pedig nem ugyanazt az ügyféltípust célozza meg. Ezért jó, hogy az Erste-s csomagot behoztad a képbe.
    - A BM-es Uni. Jó a nagyon kis jövedelműeknek (nyugdíjasoknak), vagy akik a jövedelmük egy részét zsebbe kapják. A valóban minimálbéreseknek is ezt érdemes nyitni. Ideális egyetemistáknak is diákszámlaként. A 75-t a szülői apanázs és/vagy diákmunka könnyen teljesíti. Bár diákoknak a jelenlegi feltételek mellett a Wise az ideális.
    - A BM-es CIB. Nem a minimálbéreseknek való, hiszen egy egy hónapnál hosszabb betegállomány már problémás. (A munkanélküliség nem jó ellenérv. Az elvileg minden számlánál igaz, ha az embernek nincs minimum 6 havi tartaléka. Egyébként is inkább munkaerőhiány van.) A nettó 200e körülieknek/felettieknek jó.
    - BM-es Erste. A legalább nettó 300 ezret kereső alkalmazottaknak jó csomag (600 ezerig). Ráadásul az akció valójában nem 3 évre szól. Akik 2023. 05. 15-e után szerződnek, azok 2027. 03. 01-ig megkapják a díjmentességet. Ez jelenleg 46 hó (bár havonta csökken). Ráadásul utána 2030. 03. 01-ig csak az utalásokra teszik rá a tr. illetéket (0,3 %), a többi marad díjmentes. Szóval a kényelmeseknek - akik nem szeretnek ugrálni bankról bankra - ez egy kiszámítható és elfogadható költségű számla marad.

    Szerintem beleférne ez a csomag is az összefoglalóba is. Át is kellene azt írni más megközelítésből.
    Mivel a bankok is ügyféltípusra alakítják ki a számlacsomagokat, ezért az összefoglalóban is ezt a logikát kellene követni.Így elkerülhető lehetne a gyakori eset: valaki számlajavaslatot kér 1 mondatban, és vissza kell(ene) kérdezni, hogy kinek (jövedelem, forgalmi igények, szokások, stb.)?
    Ügyféltípus leírással és a típusnak ajánlott csomagok. Egy ilyenbe az Erste csonmagja is beleférne.

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #28409 üzenetére

    Míg fintechek esetén beutalod a HUF-ot és csak egy konverzióra van szükség, ami a nemzetközi középárfolyamon lesz + a fintech saját konverziós díja.
    Szerintem axioma megadta a kérdésedre a választ. A magyarázata számomra érthető, logikus és megggyőző.
    A kulcs az, hogy a bank/fintech hogyan szerződött a kártyatársasággal, azaz mely devizák esetében van közvetlen elszámolás/terhelés a kártyatársaság és a bank/pénzintézett között.
    A magyar bankoknak a tranzakciók darabszáma, forgalmi összege miatt nem éri meg (nem koltenek ra - axioma), hogy az EUR, USD mellett több devizával is foglalkozzanak, a "hagyomány" sem ez. A Revonak és a Wise-nak viszont megéri.
    A Wise pl. épp a saját váltás miatt tudja megoldani, hogy ha egy devizában kevés az egyenleged, akkor egy vásárlásnál más egyenlegből pótolja a hiányzó összeget.
    A lényeg: a magyar bankok is megtehetnék azt, amit a fentechek, de (még?) nem érdekeltek benne.

  • sifarr

    senior tag

    válasz GoodSpeed #28418 üzenetére

    ... de azért hivatalos okiratnál csak jó lenne, ha nem szüntetnék meg.
    Nem fogják, hiszen hivatalos (hiteles) kivonatot adni kötelező.

    ... lehetséges az is, hogy nem lesz ingyenes, de ennek még nem néztem utána, csak láttam ezt az üzenetet :D
    Ne aggódj, ingyenes marad a nyomtatott kivonat is. Már azért is, mert a bankoknak (is) kötelező hiteles számviteli bizonylatot ingyenesen kiállítaniuk. A postázásért pedig a CIB eddig nem kért díjat a számlacsomagjaiban, ezt új díjtételként pedig csak egy új csomagban vezethetné be, a régiekben nem. De nem is áll szándékában. :N

    Te viszont lehetnél zöldebb. :K
    Magánemberként a nyomtatott kivonatra nagyon ritkán van valóban szükség. Pl. egy közműszámla kifizetését vitatja a szolgáltató, amit te csopbeszedéssel vagy kártyás fizetéssel teljesítettél. Ilyenkor valóban kell. Mert a CIB elektronikus kivonata nem hiteles sem elektronikus, sem kinyomtatott formában. Ezért szerepel rajta csak annyi, hogy "a banktól származónak tekintendő". (A papíralapú kivonaton emlékeim szerint viszont nem ez a szöveg szerepel) De ezt 3. fél nem köteles elfogadni (de elfogadhatja).
    Viszont, ha elektronikus kivonatot kérsz, akkor az "első papíron előállított kivonat" bármikor kérhető a banktól és az mindig ingyenes! Évekkel később is kérheted, akkor is ingyenes. Ott van ez az ECO kondíciós listájának 13-as lábjegyzetében egyértelműen leírva.
    Hány évente van papíralapúra szükség? Hosszú évekig nem. Ezért őrzni papírhalmokat? :F Időnként pedig kidobsz 1-1 kupacot. Persze ledarálás nélkül, a forgalmi adataidat kiszolgáltatva a jósorsnak ... :D
    Viszont elektronikus formában sokkal praktikusabb a kivonatok tárolása, áttekinteni, keresni is könnyű. Én speciel 5 éves csomagokba fűzöm össze a havi pdf-eket. Minden hónapban hozzáfűzöm az újat. Nekem bevált. Zöld is, praktikus is. ;)

  • sifarr

    senior tag

    válasz INGJOKE #28453 üzenetére

    Hol tudom a kártyás vásárlás limitet (simplepayhez) felállítani 10,18M-re, államkincstár befizetéshez?
    (Appban) Menü -> Kártyák -> Kártyáim -> utána jobbra alul Kártyaikon -> Limitkezelés és elérhetőségek -> Limitek -> középtájon ceruzaikon

  • sifarr

    senior tag

    válasz INGJOKE #28458 üzenetére

    Hülye kérdés: A napi limit az 0-24-ig tart?
    Nem hülye, jogos!
    Ha ma vásárolsz 5 misiért, akkor reggel újra mehet az 5.
    De te 10,2 misiért akarsz kötvényt venni, állítsd maximumra (99999....9, azaz az egyenleg erejéig), vásárolj, utána pedig rögtön visszaállíthatod a neked megfelelő állandó limitre.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Gallmix #28470 üzenetére

    Elhangzott korábban a kérés, hogy a kivonat kérdését abba kellene hagyni. Te most folytatod. Pedig többszörösen kaptál érdemi, világos, egyértemű válaszokat.
    Belekapaszkodva egy hsz-be, ami nem neked volt címezve, és csak volt a lényege, hogy egy bank (CIB) tájékoztató levélben is megerősíti, hogy a banknak jogszabályi kötelezettsége számlakivonatot díjmentesen biztosítania. Nem csak a CIB-nek, mindegyiknek.
    A banki gyakorlatokat felszínesen értelmezve vitatkozol, amiből az látszik, hogy a lényeget nem érted. Teszek egy próbát, hátha végre minden világos lesz.

    Minden szolgáltatónak jogszabályi kötelezettsége a szolgáltatásról hiteles számviteli bizonylatot (kivonatot) kiállítani és az ügyfél számára rendelkezésre bocsátania ingyenesen és első alkalommal.
    A kiállítás módja lehet
    - papíralapú, nyomtatott (ez a hagyományos mód), vagy
    - elektronikus (feltéve, hogy a jogszabályi előírásoknak megfelel, azaz az elektronikus kivonat tartalmaz biztonsági elemeket, valamint a bank a kivonat eredeti elektronikus példányát a szerverein minimum az elévülés lejártáig eredeti formájában megőrzi).
    A kiállításért a bank nem számolhat fel díjat.
    A rendelkezésre bocsátás módja lehet
    - nyomtatott kivonat esetében postai kiküldés vagy a szolgáltató fiókjában az ügyfélnek átadás (a kettő közül valamelyiket kötelező ingyenesen biztosítani).
    - elektronikus számla esetében elektronikus úton (honlap, app, e-mail mindegy, természetesen ingyen).

    A bankok és a mobil- közműszolgáltatók kötelezettsége hasonló, de a bankoké azért "szigorúbb", mert a szolgáltatói számla csak az ügyfél és a szolgáltató közötti vitában az érdekes, míg a banki kivonat esetében 3. fél felé is szüksége lehet az ügyfélnek, hogy hitelesen igazolni tudja, hogy pl. egy utalást teljesített.

    A bankok eredetileg mindenkinek postán kiküldték a nyomtatott ingyenes kivonatot, költsége beépítve a számlavezetési és/vagy egyéb díjakba.
    Az elektronikus kivonatok bevezetésekor többféle gyakorlatot vezettek be.
    - az ügyfél által kért kivonattípus nem befolyályolta a költségeket (pl. CIB),
    - a nyomtatott kivonat postázásáért külön díjat kértek,
    - eltérő számlavezetési díjat kértek kivonattípus szerint (a különbség tekinthető kedvezménynek az elektronikus javára, mint a mobilszolgáltatóknál).

    Külön vizsgálandó, hogy a bank elektronikus kivonata hiteles vagy sem.
    I. Ha hiteles, akkor a bank kínálhat olyan csomagot, amelyben csak eletronikus kivonatot biztosít. Ha az ügyfél bármely okból mégis újra kérné a kivonatot elektronikusan vagy nyomtatva, akkor díjat számíthat fel.
    II. Ha nem hiteles a kivonat, a bank akkor az ügyfél kérésére/beleegyezésével küldhet eletronikus kivonatot. Viszont ebben az esetben az ügyfél kérésére a számára az első, nyomtatott hiteles kivonatot ingyen biztosítania kell.

    Remélem, hogy így már minden érthető.

Új hozzászólás Aktív témák