Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz And #6533 üzenetére

    Szevasz !

    Köszi szépen a körültekintő válaszod ! :R

    Szóval akkor csak jól tudtam, hogyan kell értelmezni ezeket a paramétereket !
    Pl. itt az IRFZ44N (International rectifier adatlap szerint)

    Vdss = 55V, Id = 49A, Pd = 94W, Rds (on) = 17,5mOhm

    Nyilván, ha összeszorzom az 55V-ot és a 49A-t, abból 2695W jön eredményül, ami irreális, ez egyértelmű ! :Y

    Tehát vagy 94W / 49A ~ 1,92V-os feszültség mellett használhatjuk ki a 49A terhelhetőségét, vagy pedig 94W / 55V = 1,7A áram mellett alkamazhatjuk a maximum 55V-os feszültséget, illetve ezek köztes kombinációit, amit egy görbével is lehet ábrázolni valóban, ahogy mondod, ez tiszta ! :K

    Viszont, ha a azt számolom, hogy valójában mekkora energát kell hő formájában a tranyónak eldisszipálni (a környezetnek leadni) az pedig a tranyón eső feszültségből és a rajta átfolyó áramerőből számolható ki !

    Az alkalmazásomban 17A áram 11,7V-os feszültség mellett (amit mértem) 198,9W teljesítményt jelent, de ebből a teljesítményből a tranyó csak (17A tranyón átfolyó áram * 170mV tranyón mérhető feszültségesés) 2,89W erejéig részesedik, ami még igen messze van a 94W Pd-től, ha azt disszipációs (tahát hőkibocsájtási) teljesítménynek veszem !!! :Y
    És már így is meghaladtam a Pd elvileges maximumát, mivel kettőt alkalmaztam párhuzamosan, ami csak 188W Pd-t jelent elvileg ! :U
    És ezt még egylőre simán kibírták. :R

    No, szóval ez az ami nem teljesen világos számomra, elvégre azért használtam FET-eket mivel azon sokkal kisebb teljesítmény vész el, ezáltal sokkal kevesebb hőt is kell elvezetni, ez alapján azt várnám, hogy akkor sokkal nagyobb teljesítményre képesek a FET-ek mint a normál (Si-planár) tranyók !
    Ha ugyanezt egy normál tranyóvan akartam volna megcsinálni (pl. BD249), akkor ott kb 25,5W-nyi energiát kellene atranyónak hő formájában ledolgoznia (1,5V-os fesz eséssel számolva), ami amúgy olyan 100W körüli Pd-vel rendelkezik. !!! :Y

    Az igaz, mondjuk ha arra gondolok, hogy a tranyóban legalábbis az S kivezetés egy vékony drótszállal van a szilicium felülethez kötve (a G is, de az ebből a szempontból nem érdekes), azt lehet, hamarabb terhelem túl, a túlzott teljesítményből eredő hővel, mint magát a FET szilicium lapkájában kialakuló, vezető csatornáját, mivel az a hűtőfelülethez van rögzítve a szilicim lapka által ! :U

    No, megint jó eszmefuttatást végeztem. ;)

    Üdv.:

    [ Szerkesztve ]

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák