- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
Hirdetés
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
#71562240
törölt tag
válasz #71562240 #40385 üzenetére
Az EQ-zás alatt persze a fenti esetben is csak annyit értek, hogy a hangerőszabályzóval szabályozom a lábdobot felvevő mikrofon hangerejét. De még ez is értelmezhetetlen ugyebár, ha például két mikrofonnal veszem fel az egész zenekart "real time" egyszerre.
(#40361) DDL Sokan gondoltuk, és sokan mérték is akkoriban, hogy az a lapos kar azért szólt esetleg ("látszólag") hallgathatósabban (mosottabban!!!), mert úgy rezeg, hogy a fülnek kellemes páros harmonikus torzításokat nagyobb arányban hoz létre, mint a rezgésmentesebb csőkar. A szikárabb hangú csőkar persze az adott alacsony színvonalú eszközkörnyezetben ezáltal jobban ki tudta mutatni (nem mosta el) a hangfelvételek és a készülékek hibáinak "foga fehérjét", de ez nem a kar hibája volt. Szerintem, illetve "sokan mások" szerint.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz #71562240 #40385 üzenetére
A zene egy művészet. Mindig is törekedtek arra, hogy a leginkább élvezhető legyen. Törekedett erre Mozart, Vivaldi, de az ókori görögök is. A lehetőségekhez mérten igyekeztek a legjobb hangszereket elkészíteni. Az 50-es évek óta lehetőség van rá, hogy a hangszerek hangját bizonyos ésszerű keretek között optimalizáljuk akár utólag is. De a lábdob még csak ebbe a kategóriába sem tartozik. A lábdob élőben mindenképpen máshogy szól, mint bármilyen mikrofonnal. Azt a dinamikát egyszerűen nem lehet jól átvinni. Még a dinamikus mikrofon is (idő után) beledöglik abba a légmozgásba, amit egy lábdob kelt. Azért kell EQ-zni, mert felvenni nem lehet. De ez alapján még csak véletlenül se jusson eszedbe, hogy én az EQ végtelen híve vagyok. Csak vannak helyzetek, mikor ez elkerülhetetlen, ha a hangminőség és élvezhetőség szempont. Az meg nem zene, ha nem élvezhető, a l'art pour l'art mese.
A távoli mikrofonozás egy dobszerkónál nem lesz sosem optimális. Szintén: nem lesz kellemes hallgatni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Lightyear - befektetési app
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Futás, futópályák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Androidos tablet topic
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- LEGO klub
- További aktív témák...