- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
WonderCSabo
félisten
-
Joshi
titán
válasz zoltanz #12025 üzenetére
50"-os méret csak plazmában megfizethető, de nem is kellene más ha filmet akarok nézni. Nekem volt LCD TV-ém is és egyáltalán nem kellene még1x, persze tudnék LCD-ből is választani csak annyi pénzből már nem gyenge plazmát kapnék.
A felbontásnak csak w@rez oldalon van jelentősége mert ha mindenki az üzletekben venne filmet akkor ott úgy is minden film 1080p. Lehet hogy vannak gyári 720p kiadások is de nem jellemző. Én pont ezért nem látom értelmét HD Ready TV vásárlásának, simán lehet jó minőségű akár 50"-os TV-t venni 200k körül. Mondjuk nálam is a 200k volt a lélektani határ, de szigorúan plazma.WonderCSabo: miután működik az XBMC+MPCHC EVR Sync-el különösebben nincs semmi gond a lejátszással egyet kivéve, mégpedig az első elindulásnál nem akar teljes képernyős módban működni a képfrissítés frekvencia. Ha a beállításokban bepipálom az indítás teljes képernyővel módot akkor megjavul, persze ez fordítva is így van tehát ezt az opciót mindig meg kell változtatni függően attól hogy van pipa avagy nincs. Ez mitől lehet?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz zoltanz #12038 üzenetére
Nem, éppen a homogén felületeknél lehet sokat spórolni. Egy film nem csupán a bitrátáról szól. Egy olyan természetfilm, amely mondjuk a szavannákat mutatja be és sokat üldözik egymást az állatok, részletgazdag, míg mondjuk egy sarkvidéki expedíciót bemutató vagy egy sivatagos kevésbé. ez utóbbiak esetében használhatunk nagyobb makroblokkokat, "kényelmesebb" a következő keret becslése, stb. Végső soron a bitráta is csökkenthető ezeknél, de elsőként érdemes a nagyobb "költséggel" járó számításokat, paramétereket játékba vonni.
A helytakarékosság szempont, de nem az egyetlen. Sajnos sok filmnél az elsődleges a DVD méret, így vannak silány végtermékek is a neten, de egy profi filmes csapat (most a hivatalosokról beszélek) úgy készít az Avatarból és egy jegesmacis filmből is Blu-ray-t, hogy mindkettő kifogástalan minőségű lesz.
-
WonderCSabo
félisten
válasz zoltanz #12038 üzenetére
Lásd stevve hszét, de:
- zaj megdobja a kívánt bitrátát
- gyors mozgás megdobja a kívánt bitrátát
- részletes kép megdobja a kívánt bitrátát
- sötét képek megdobják a kívánt bitrátátTermészetesen a bitráta csak egy dolog, a kódolásnak ezer féle faktora, beállítása van, ha ezek érdekelnek a H.264 szempontjából, ajánlom stevve cikkeit elolvasásra.
(#12039) stevve : Nemrég szedtem le a transzparens encodeot az Avatar extenedből, most már kíváncsi vagyok, h. miért variáltak az ominózus jelenettel. Esetleg máshol is ilyet csináltak-e.
[ Szerkesztve ]
-
WonderCSabo
félisten
válasz zoltanz #12041 üzenetére
1. Azért mert eléggé véletlenszerű adat, amit nehéz tömöríteni. A tömörítés egyrészt az ismétléseket keresi, videónál pedig az előző képkockából, vagy a referencia képkockából tippeli meg, h. a mi is lesz a következő képen, a különbséget pedig tárolja. Értelemszerűen ha sok a zaj, a különbség sokkal nagyobb lesz a két képkocka között, ezért nagyobb bitráta kell.
2. Azért, mert a sötét képeken nagyon kell figyelni a színárnyalatokra. A színek tömörítésével is lehet játszani, sőt alkalmazzák is, de mivel a sötét jelenetben minden sötét, sokkal finomabb árnyalatokra van szükség, különben nagyon meglátszódik a sávosodás a képen.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz zoltanz #12041 üzenetére
Persze, de homogén felületeknél lehetünk kicsit nagyvonalúbbak (lehet olyan macroblock, amelyben minden pixel színértéke azonos, így azzal bitrátát spórolhatunk). Ha csupán 1-2 jelenet van, ami például légi felvétel, kompromisszumot kell kötni - vagy feldarabolni a forrást és külön kódolni. A sötét jeleneteknél egyébként is sokat számít az, hogy a kódolók nem tökéletesek (lásd x264 mbtree fade bug), de a rosszul kalibrált monitorok is becsapósak és ezeknél eleve magasabb bitráta szükséges.
-
WonderCSabo
félisten
válasz zoltanz #12046 üzenetére
Egy normális AVC 720p meg 6-8Mbps
Ez a ripekre vonatkozik.
720p Blu-ray nem létezik.egy Blu-ray videósáv: 23 542 Kbps -os 1080p felbontás mellett
A Blu-ray videósávok bitrátája változó, ezt az értéket pont a mutatott Avatar extendedre mondtam.
A Blu-rayeken nagyon nagy bitrátát használnak, a ripeken azonos minőség megtartása mellett sokkal alacsonyabbat is tudnak. De erről beszélgetünk már 2-3 napja, hol voltál?
Én azt mondtam, hogy egy 720p VC-1 videóknak általában 20 mbps szokott lenni a bitráta. Az nem is olyan nagy difi ha visszaosztjuk.
Mit osztunk vissza?
Nem tudom miért kötekedsz, és miért értetlenkedsz. Az AVC sokkal nagyobb hatékonyságú, mint a VC-1, ennek a pédája a ripek, de a Blu-ray lemezeken ezt a hatékonyságot nem használják ki, különböző okok miatt.
Egyébként a 6-8Mbps és a 20Mbps között nincs nagy difi, akkor nem tom hol van. Egyébként a 6-8Mbps még túlzás is - ennél a nagyátlag még kisebb, inkább 5-6Mbps -en lehet.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz zoltanz #12049 üzenetére
Magas bitrátánál teljesen mindegy, viszont közepes bitrátánál már mérhető a különbség az AVC javára. Az MS is csupán azt állítja, hogy magas bitráta és nagy felbontás, amire optimalizálták a VC-1-et. Talán ez az egyik legfőbb indok, miért nem nagyon találni Blu-ray-en kívül VC-1 filmeket.
-
WonderCSabo
félisten
válasz zoltanz #12051 üzenetére
Nincsenek tesztképeim, és tudod miért? Mert senki sem kódol VC-1-el közepes bitrátán sem, mert a H.264 sokkal jobb eredményt ad.
Én nem fogok fáradozni azzal, h. elhidd a tényeket, kezdem unni ezt a diskurzust.
(#12054) potyi23 : Olvasd el mégegyszer. Ott a lejátszó, ami Neked kell.
Mellesleg ha a filmedet a WMP12 vitte, akkor az nem Blu-ray, hanem egy rip.
-
nagyúr
válasz zoltanz #12051 üzenetére
Bocsánat a kicsit késői reagálásért.
Nem kell ehehz kép, az csak a szemnek jó. PSNR/SSIM mérésekkel lehet alátámasztani - volt is egy ilyen összehasonlítás régebben valami a neten, de most hirtelen nem találom.
(#12078) nfsu17:
digitális adások felvételénél rendszeresen előforduló "hiba", hogy nem lehet MPC-HC-ban lejátszani. Ezek viszont általában mennek WMP12-vel. A hiba oka legtöbbször a rosszul lezárt stream.[ Szerkesztve ]
-
válasz zoltanz #12347 üzenetére
720p/x264
Ez veri az összeset.
#12354: valószínűleg van egy HD szériás Radeon kártyád, de ha DXVA nélkül megy akadás-mentesen, akkor az valami extrém alacsony bitrátás lehet, de ez esetben nincs köze a HD minőséghez.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz zoltanz #12347 üzenetére
Nehéz összehasonlítani őket, kevés az adat. Kb. minden bitráta függő.
VC-1 ritka, mintha nem is lenne belőle szabadon használható encoder, én legalábbis nem találtam.
Mpeg2 már a múlt, ha minden igaz, csak DVD-k nél van használva, meg pár ország DVB-t rendszerében, mint pl. Franciák.
Xvid szintén a múlt része lassan, nagyon nem helytakarékos, valamint saját tapasztalataim szerint alkalmatlan a DVD felbontás fölötti felbontásokra, mert kidöglik a 2*3.3GHz-es procim tőle.
x264 jelenleg nálam a toppon van, gyakorlatilag mindent ebbe kódolok át. Hatékony, és vidkari támogatása van. (mondjuk ez utóbbi elérhető mpeg2-nél is)Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
WonderCSabo
félisten
válasz zoltanz #12374 üzenetére
Ez baromság. Nekem van 250 Mbps H.264-em is.
Xvid: 3 Mbps
Ezt is kizártnak tartom.
Xvid, DivX, x264. Ezek mind szabványok implementációi (első kettő a MPEG-4 Part 5-nek, az x264 az MPEG-4 Part 10-nek) szóval meg sem határozhatnak maguk max bitrátát, csak a szabvány.
[ Szerkesztve ]
-
zoltanz
nagyúr
válasz zoltanz #12354 üzenetére
Most kicsit többet használva mégsem teljesen kóser az 1200 MHZ Duron + Nforce2 -n a 720p h264 filmlejátszás.
A MPC-HC -n csúszik a hang egy kicsit a többi lejátszón szaggat, ha elndítom egyszerere egy másik lejátszón a hangot és a MPC-HC -t akkor is csúszik a hang tehát valószínű a filmlejátszás egy kicsit (nem látható mértékben) lassú. Végűl is nem vészes néha ha olyan a film nyomni kell egy pill. megállítást és play-t.[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
WonderCSabo
félisten
válasz zoltanz #12489 üzenetére
Kivetted és beraktad külsőnek a CoreAVCt? Mert ha kivetted az MPC belső kodekjeit, akkor semmiképpen nem MPC Video Decodert kéne írnia...
És mit ír, amikor fel van rakva?
Ha nincs fel rakva, és be vak pipálva a H.264 ffmpeg dekóder, akkor természetes, h. ezt írja.
CPT.Pirk: Az a poén, hogyha télleg ennyire kompresszálható a digitálisan felvett film, akkor a 4K sem probléma a jelenlegi hardverekkel és szabványokkal sem.
Persze a 4Khoz már igencsak nagy TV kell, h. lásd a különbséget az 1080phez képest, pláne, h. teljes részletességében lássad... Az 1080p egy nappaliba bőven elegendő.
[ Szerkesztve ]
-
WonderCSabo
félisten
válasz zoltanz #12499 üzenetére
Mindenhez ami egynél több "stream" -et tartalmaz.
Nem... Splitter mindig kell, mindenhez.
Mutatok egy pédát:
File: H:\Filmek\Teszt\x264_killa_sample_track2.ac3
Filter 0: Default DirectSound Device
Filename: C:\Windows\SysWOW64\quartz.dll
CLSID: {79376820-07D0-11CF-A24D-0020AFD79767}
Filter CRC: 2239FB6E
Filter 1: ffdshow Audio Decoder
Filename: C:\Program Files (x86)\Combined Community Codec Pack\Filters\FFDShow\ffdshow.ax
CLSID: {0F40E1E5-4F79-4988-B1A9-CC98794E6B55}
Filter CRC: C63AAE2C
Filter 2: AC3 Parser Filter
Filename: C:\Windows\SysWOW64\mpg2splt.ax
CLSID: {280A3020-86CF-11D1-ABE6-00A0C905F375}
Filter CRC: 95DBE93E
Filter 3: H:\Filmek\Teszt\x264_killa_sample_track2.ac3
Filename: C:\Windows\SysWOW64\quartz.dll
CLSID: {E436EBB5-524F-11CE-9F53-0020AF0BA770}
Filter CRC: 2239FB6E[ Szerkesztve ]
-
WonderCSabo
félisten
válasz zoltanz #12537 üzenetére
Nem hiszem. És ne hackeld fe. A kodekek egyébként az újabb Media Foundationban vannak.
-
WonderCSabo
félisten
válasz zoltanz #12632 üzenetére
Azért, mert a Vista rendszere is sokat eszik, ezért kevesebb CPU idő jut a H.264 dekódolásra. DXVAd meg nincs. Csak akkor fogsz tudni normálisan H.264-et lejátszani, ha beszerzel egy erős procit, vagy H.264 dekódolást tudó VGAt.
Santiagain: Tölts fel belőle samplet, vagy legalább első nekifutásra egy részletes Mediainfot.
dezz: RE:RE:(#12628): Ennyire alacsony bitrátát, mint a The Social Network, vagy Book of Eli, csak digitális kamerával rögzített filmeknél lehet alkalmazani - ugyanis a film grain hiánya drasztikusan megnöveli a kompresszálhatóságot. A rendes 35mm-re vett anyagoknál transzparens encodehoz azért magasabb bitráta kell, de nem kell több a Blu-ray bitrátájának felénél általában.
Persze amint mondtam, mozgás közben kizárt, h. lásd a különbséget.[ Szerkesztve ]
-
WonderCSabo
félisten
válasz zoltanz #12636 üzenetére
A WMP-nek nincs saját Matroska splittere.
Santiagain: Az a 20% csak az MPC-HCé, vagy az egész rendszeré? Ha az előbbi, akkor ok, ha az utóbbi, akkor sok.
A sample alatt képet, vagy filmrészletet értesz?
Utóbbi.
x.264-el kódolt
x264, nincs pont
Mellesleg ez egy Blu-ray struktúra, Blu-ray lejátszóval kéne lejátszani, mert csak úgy megy a sávváltás. Vagy így is?
Az info alapján egyébként a videósáv kódolása rendben van.
-
WonderCSabo
félisten
válasz zoltanz #12641 üzenetére
Nem, persze belerakhatták volna, de nem olyan nagy cucc felrakni egy splittert szerencsére.
prime77: Írtam már... Ez egy BD sturktúra, TMT3-al kéne lejátszani.
Úgy szedtem ncore-ról.
Gondolhatod, h. az itt mutatott filmek hány százaléka eredeti, de azért ne reklámozd, h. honnan szerezted.
stevve: Neked is! Régen láttalak, sztem érdemes visszaolvasnod. Mellesleg FFA és AC3filter nem tudom mit keresnek egymás mellett...
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz zoltanz #12649 üzenetére
Ez szerintem az eddigi egyik Windows egyik WMP-je sem tudta. Hiába nyomtad meg, hogy keressen codeceket az interneten, nekem még soha nem találtak semmihez.
Ubuntu alap médiapléyerében bezzeg megnyitok egy fájlt, és még válogathatok is, hogy milyen codecet töltsön le és telepítsen magától.
Persze winnél ez valszeg megint jogi problémákat vetne fel, hogy miért ez, v. miért azt a codecet szedi le a wmp, stb...
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
WonderCSabo
félisten
-
dezz
nagyúr
válasz zoltanz #12732 üzenetére
Tudom, én is próbáltam, ebből a szempontból nem számított... Az ASIO drivert is próbáltam. A natív 44.1 kHz semmiképpen sem elérhető ezeken (Audigy 1-4).
De még a nagyobbakon (legalábbis 2-es sorozat) sem volt egyszerű 48 kHz fölötti sample-rate (anélkül, hogy közben 48 kHz-re konvertálja és utána vissza). Sőt, talán csak a 2 ZS(?) tudott olyat (spéci driverrel), hogy ha minden effekt és EQ ki volt kapcsolva, akkor a megkerülte az adatstream a belső DSP feldolgozást, és akkor ment a 96 és/vagy 192 kHz natívan. De a 44.1 kHz itt sem játszott. (Bár így legalább használható volt egy CPU-s 44.1->96/192 kHz sample-rate konverter.)
(#12736) Sea Edge: Lefelé sem lehet akármeddig menni. A TFT rétegben -- nevével ellentétben -- nem csak tranzisztorok vannak, hanem egész kis áramkörök, szubpixelenként. 1-1 kondi tárolja a kívánt világossági értéket (és ez alapján enged megfelelő mennyiséget a tápfeszből az áramkör a folyadékkristályra), ami idővel kisül.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● A topicban tilos a warez mindennemű formája!
Ennek értelmében nemkívánatos témák:
- filmek, sorozatok torrent- és egyéb letöltőoldalakon való fellelhetősége
- ki, mit, hogyan, mikor, milyen minőségben warezolt magának
- a különféle release-ek, illetve az azokat készítők munkásságának kitárgyalása
- másolási és egyéb védelmek kikerülése, rip-készítés, letöltött tartalmak konvertálgatása, szerkesztése