- Prohardver app (nem hivatalos)
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Yettel topik
- Íme az új Android Auto!
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Google Pixel topik
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- Mobil flották
- LG V30 - vezércsel
-
Mobilarena
Sziasztok kedves otthon barkácsolók!
A közelmúltban felmerült ötletek, reakciók alapján úgy éreztem, itt az ideje egy topik összefoglaló készítésének. Ugyanakkor a nyitó hozzászólás erre tökéletesen megfelel, így ezek után következzenek a topiknyitó fórumtársunk szavai:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pete55555
addikt
válasz macilaci78 #70497 üzenetére
Vagy megbeszéled a közös képviselővel, hogy odaviszed az autóhoz a 220-at (tudom 230, ne szedjetek szét) rendesen falon, kábelcsatornában. Bekötésnél raksz rá egy fogyasztásmérőt (5e Ft) és az alapján kalkulálva te többet dobsz be a közösbe.
...Szeretem leracsniztatni...
-
darvinya
titán
-
Reggie0
félisten
válasz Inhouse #70498 üzenetére
Miert ne lenne normalis, 200mA fogyaszto pont lemeriti 3 het alatt.
(#70503) Barret001 : Toltes kozben nem egyenlitodik ki, csak a vegere, de az energiaeloszlas a kapacitassal lesz aranyos, tehat a nagyobbik resze a nagyobb akkuba kerul. Ez a jelenlegi 60/100-as felallasnal olyan 62.5% lenne minusz a vesztesegek, ezt lehet feltornazni 80 szazalek kore.
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz Reggie0 #70504 üzenetére
A 200mA nem normális. 0-100mA között elfogadható, de ritkán van 50mA felett a nyugalmi. Vannak francia autók, ahol a szokásosnál több (de ott is 100mA alatt), meg felső kategóriások, ahol álló helyben is komoly fogyasztók kapcsolgatnak, de ez utóbbiakban AGM akkuk vannak, amik ezt jobban bírják. Egy álló autónál nem normális, hogy 3 hét állás után 10,5V van az akkuban, ott valami nem stimmel. Akár kezdődő cellazárlat is lehet, amikor még nem áll be fixre, mozgatástól, töltéstől meg-megszűnik. Mérni kellene...
Üdv Inhouse
-
macilaci78
nagyúr
válasz Pete55555 #70501 üzenetére
Így van áram az egy szinttel feljebb lévő zárt garázsomban, illetve tárolómban. A kocsit nem tudom már a tároló mellett tartani, elzavartak (okkal), a saját garázsomban a saját kocsiban akarom tartani (okkal), az autó szintjén pedig nincs kábeltálca, de hozzáférhető helyen még FK-táblát sem láttam. Cserébe osztatlan közös terület, mindenhez is hozzáfér mindenki is. Zárhatóra csináljam meg, meg akkor már feleljem meg a katasztrófadélemnek is, meg stb... Olcsóbb egy mobil töltőt eszkábálni, mint MÜ3-as csőben 30 méter kábelt vinni plafonon, falon, zárt dobozba tenni egy konnektort, meg egy másikba egy biztosítékot és egy nem hiteles fogyasztásmérőt, ami alapján havi/éves szinten elszámolni a közös költséget. Ehhez a manőverhez a lakóközösség írásos hozzájárulása kellhet szerintem (közgyűlési határozat), és a saját garázsomban még nem értem a 20 kWh fogyasztást 2 év alatt, pedig van ott állványos fúró, kompresszor, bütüző, porszívó, töltő, 40 W-nyi ledvilágítás, elektromos redőnykapu, stb.
Inhouse: a jelenlegi akku újonnan került bele, az autó egy 2008-as S-Merci. Több autóban is van ilyen riasztó, mindre jellemző, hogy kb 3 hét állás után nem, vagy nehezen indul. Távfelügyelet, GPS nyomkövetés, meg amiről nem is tudok...
A nagyobbik kaland akkor volt, amikor a döglöttre merült akkuval próbáltuk nyitni. A bal oldala a faltól alig 10 centire, jobb oldalon nincs kulcslyuk. Csomagtartót ki tudtuk még nyitni, de sedan, csomagtartóból nem dönthető az ülés, nem lehetett bejutni az utastérbe. Szivargyújtó csatlakozó van, de gyújtás nélkül nincs áram benne, így betápot se lehet adni. Bikázási pont a csomagtartóban nincs. Szóval egy csomagtérvilágítást bontottunk ki, a cérnavékony vezetékre a nagy bikakábel csipeszeit tettük rá, nyílt is a kulcs közelében az autó, meg ugye visított a riasztó is rögtön. Ez persze akkora áramfelvétel volt, hogy a cérnavékony vezetéken lévő csatlakozó el is égett.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
darvinya
titán
válasz macilaci78 #70506 üzenetére
Azért zárt pince garázsban van értelme GPS-nek.
Nem csoda, hogy lemerül, vagy egy idő után tönkre megy a GPS-es riasztó.
Garázsban mozgás érzékelés mellett a kamerás (24h) riasztó legjobb védelem, az összes többi nem egy ügyes tolvajnak.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Inhouse
őstag
válasz macilaci78 #70506 üzenetére
A GPS nyomkövetés nem egy alap riasztós téma, annak már van fogyasztása. Ha úgysincs értelme, akkor kiveheted a biztosítékát és spórolsz magadnak a gondból.
Üdv Inhouse
-
darvinya
titán
válasz macilaci78 #70508 üzenetére
Lemondással nem deaktíválod a berendezest, az csak felügyeleti szerv központi riasztása.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Inhouse
őstag
válasz Reggie0 #70511 üzenetére
Nem adnak ki az autókkal ilyen információkat (hétköznapi embernek). Az akku jótállási jegyekben szokták a gyártók feltüntetni a feltételek között a megengedhető maximumot. Vannak kirívó esetek, mint írtam, francia autók egy része, illetve a Fiat Punto mittomén hanyas, ahol magasabb, de nem jellemző. Továbbra is tartom, hogy egy normál autónál 3 hét állás alatt nem kell 10,5V-ra merülne az akkunak. Még GPS nyomkövetővel sem, de ott azért már akár 12V alá is mehet valamennyivel. A mi cégünknél egy VW Transporter van ilyennel szerelve és ott is gond az állás, de azért nem ennyire.
Üdv Inhouse
-
Barret001
addikt
-
PitLee
őstag
válasz Inhouse #70512 üzenetére
Punyesznál nálam is volt néha anomália, a rádió hátérvilágítása nem kapcsolt le és hasonló,
de a pont a Fityónál a kezelésiben benne volt a gyártó szerinti fogyi is.
link
Ilyen extra fogyasztós autókba szoktak még egy kisebb aksit is szerelni tudtommal.[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz Reggie0 #70516 üzenetére
"teljesen normalis felhasznalasi mod, ha 1-3 honapig all az auto."
Nem tudom, hogy ironizáltál-e, de manapság sajnos egyre "divatosabb". A másik véglet, hogy mindenhova autóval mennek, és mindenki a bejáratnál akar kiszállni...de ha lenne PatikaDrive, meg TescoDrive, akkor be is mennének. Vesznek egy nagy dízel autót és mennek vele napi 15km-t városban, közben megállnak 30-szor. Az akku meg tönkremegy 1év 1 hónap múlva...Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz PitLee #70515 üzenetére
Azt írják, hogy ha bármit szerelsz bele, akkor ezt ne lépd túl, nem azt, hogy ennyi a gyári. Az elvileg 0mA. Ökölszabályként azt mondják, hogy az akku kapacitását (Ah-ban), ha megszorzod 0,6-al, akkor megkapod mA-ben azt az értéket, aminél ne legyen több a nyugalmi áram és nem lesz gond.
Üdv Inhouse
-
macilaci78
nagyúr
válasz PitLee #70515 üzenetére
Kerestük, nem találtuk. Elvileg gyárilag is van egy második akku is a csomagtérből elérhetően, amit tudtunk/mertünk, kivettük, kárpitokat felhajtottuk. De biztos van benne valami második akku, mert a műszerfal hibának jelzi a feszültségét.
Reggie0: én épp ezért raktam konnektort a kocsi orrához, tipli, kampós csavar és rá van akasztva a Lidl akkutöltő, a csipeszek kényelmesen elérnek az akkuig. Simán van, hogy 2-3 hétig ki se nyitom a kocsit. Multiméterhez is vettem párszáz forintért krokodilcsipeszes toldót a 10-es csavaron meg is áll szépen, így egyedül is tudk mérni gázadás közben is.
Inhouse: az elvileg 0 mA már meg is bukott az első távirányítós nyitásnál. Ha más nem is, a távirányító jelét érzékelő egység áramot fogyaszt. De ugye VW konszern autóban a sofőr ajtón ott piros villogó bezárt kocsinál, sok autónál az óra is fogyaszt, manapság már a vészhívó is ott van, kötve hiszem, hogy kikapcsolna bezárt állapotban. Ahogy okosodnak az autók, úgy lesz egyre nagyobb kereslet a szenzorok, kamerák által megtermelt adatokra, még nyugalmi helyzetben is fogja küldeni... Elektromos autót távolról nyitod, zárod, fűtöd, hűtöd, töltést menedzselsz...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Inhouse
őstag
válasz macilaci78 #70520 üzenetére
Nem távirányítós autóknál 0mA körüli, illetve erre törekednek. Persze manapság nehéz tartani, mikor már mindenben van elektronika, de igyekeznek alvó módban minimalizálni a fogyasztást. Az RF vevő jó esetben 1mA körül elmegy már, a villogó (fényes) LED 1-2mA-el jár, de átlagban az is kevesebb, mert villog, ráadásul általában nem 50% kitöltéssel. A GPS az már más tészta, az a vevő többet eszik, és még jöhet hozzá a GPRS rész is.
A 100mA is soknak számít már, nem jellemző. Illetve aki plusz dolgokat szerel be, annak számolnia kell a következményekkel.Üdv Inhouse
-
Barret001
addikt
válasz hzsolee #70523 üzenetére
Ilyen ez az elkényelmesedett világ.Az 50-es robogók önindítósak, a [Tigris tank] meg kurblis...Nem merül le az akkuja
-
hzsolee
őstag
válasz Barret001 #70524 üzenetére
Csatában ha lefulladt, sorsot húztak ki megy ki megtekerni....
(Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy volt azért abban önindító)A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
-
darvinya
titán
Megejtettem 19-es Yato fej tesztjét.
Ezzel a fejjel leszedte a 160-182Nm húzott anyákat a Lidl-ös gép 400Nm-en, s krómozás sem szedte le.
4 kereken próbáltam az összes anyáján, mert téli időszak eljövetele miatt 112Nm-re állítottam az anyákat.
Lidl-ös gép 4Ah akkujából annyi fogyott, hogy még 4 autó kerekét leszedtem volna vele lazán.
Akku szint halvány zöldig merült.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Reggie0
félisten
válasz macilaci78 #70520 üzenetére
Szuleim is igy csinaljak a seat leonnal, kertben ott log neki a csepptolto mindig.
-
Barret001
addikt
válasz batyuska100 #70536 üzenetére
Kicsit sem vicces az ára...Ja de!
-
dudu5130
őstag
Üdv! Bojler ügyben tennék fel kérdést. Az újabb víz tárolós villany bojlerek 120-150 liter tartalommal mennyivel fogyasztanak értékben többet a gáz bojlereknél? A házban van vezérelt villany óra, ki van építve a kábel. Gáz bojlernél ugye terveztetni kell, eonnal egyeztetni, nekem a gáz szerelő ahova szeretném mindennel együtt 95 ezret mondott. Ha csak bojlerről van szó szerintetek melyikre éri meg beruházni gáz vagy villany?
-
#21346560
törölt tag
válasz batyuska100 #70536 üzenetére
Nem! Sokkal bazáribb volt! Valami ilyesmi lehetett...
-
balazs1956
senior tag
válasz balazs1956 #70270 üzenetére
Végül a snitzer nem vitte, csak éppenhogy megkarcolta, lemezvágó olló ocsmány vágási felületet csinált (volna).
A megoldást a Lidl nagyfordulatuú kis kézi csiszolója hozta, amivel is két mini flex korong árán gyönyörűen levágtam a 120 cm-t.
Utána jött a sorjázás, a gumihengerre feszíthető csiszmákolóval, és már kész is lett. -
Predator2
addikt
Helló
Köszönöm az eddigi segítséget. Ismét a szakértelmeteket szeretném igénybe venni.
Mobil garázsba szeretnék némi világítást csinál, egy nagy bökkenő van, hogy ott nincs áram.
Autó akkumulátort gondoltam áramforrásnak, szeretném ha mozgásérzékelős lenne a világítás.Ti hogyan csinálnátok?
Köszönöm előre is.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
hzsolee
őstag
válasz batyuska100 #70546 üzenetére
Ez így nem jó. Neki is kb 12 év múlva kellett volna válaszolnod
Így visszaolvasva a múltba, valami más lehetett a topik címe, mert csupa pc-s hsz van....[ Szerkesztve ]
A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
-
Mike88
senior tag
válasz Predator2 #70547 üzenetére
Garázs telken áll? Telken sincs áram? Ha van, akkor vagy kifeszítenék oda egy kábelt vagy beásnék egy kábelt. NYY-t ki is feszítheted, be is áshatod. Ha tényleg csak világítás kell, akkor 1.5-es kábel elégséges, ha azért szeretnél 1-2 dugaljat, és arról pár kis kézigépet használni, akkor inkább 2.5-est javasolnék (szakasz hosszától függően!).
Ha nincs áram, a némileg "bonyolultabb" megoldás, ha veszel pár napelemet, egy töltésvezérlőt, akkut, és kiépítesz 12V-os világítást, ehhez az egyik legegyszerűbb megoldás a LED szalag lehet. Mozgásérzékelő létezik 12V-os is!
Az egyszerűbb megoldás, ami olcsóbb is lehet és ennyit tökörészni sem kell vele, (ha megelégszel a dologgal) veszel 2-3db mozgásérzékelős napelemes reflektort. A napelemet leszereled róla, annak kábelét meghosszabbítod, lényeges, hogy amennyiben messzebb kerül a lámpától a napelem, akkor vastag, legalább 1.5-es kábellel hosszabbítsd meg és mivel kültérre kerül, ott mindenképp zsugorcsövet melegíts a kötésre. Gyak. kész, töltésvezérlő a lámpában, akku a lámpában, mozgásérzékelő a lámpán. Utóbbi esetben az ilyen pici napelemmel szerelt, pláne nagy teljesítményű lámpát ne vedd meg, nem lesz elegendő töltés télen. Ez pl. jó lehet: [link]
szerk.:
Amúgy ez épült nálam az elmúlt hetekben:
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]
A házi barkácsba bizonyosan belefér, a gányolás, tákolásba remélem, hogy annyira nem... Falat, kuplerájt ne tessék nézni, az majd még egy feladat lesz. Előtte itt egy "bódé" volt, festenem kell, a csövet el kell burkolnom stb...
Ács szakmához semmi közöm, távolról sem!
A gerenda a falra tőcsavarokkal lett felrakva, a tőcsavarokhoz vegyi dübelt használtam, életemben először használtam ilyet, egyszerűen döbbenetes a cucc. Üreges téglába szükségeltetik hozzá un. szitahüvely, ami gyak. egy agyon lyukasztgatott tipli, ebből 13cm-est vettem, ennyire van bent a falban a menetesszár. Elképesztő, fél óra után terhelhető (igaz én másnap terheltem rá, de így adta a gép, pusztán ezért). Kitépni nem lehetne 600 lóval sem. A többit leírom egy új hozzászólásban, mert lejár a szerkesztési idő...[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Predator2 #70547 üzenetére
Én maradék ledszalagokat használtam olyan társasházi tárolóban, ahol nem volt áram. Neked kelleni fog még 12 V-os mozgásérzékelő.
1 méteres szalag mellett robogót is szereltem.Ha csak annyi a feladat, hogy biztonságosan tudj beparkolni, akkor fényvisszaverő szalagot javaslok a sarkokban, vagy inkább a sarkoktól 5-10 centivel beljebb. Amíg a tükörben látod, addig jó. Motorkerékpár felnijére több méteres tekercsben kapható párezerért, kb 5-10 mm széles.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest