Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bghistvan

    senior tag

    Üdv, sziasztok!

    Sajnos már túl vagyok pár (de szerencsére sikeres) fogyasztói panasz ügyintézésen... és sajnos egy újabb dologba futottam bele, leírom a rövid történetet.
    Már több mint másfél hónapja vásároltam egy közel 400eFt-os kanapét a Kika áruházban, helyszínen rendeztem a számlát egy összegben bankártyámmal, majd a bútor igencsak óriási paramétereit figyelembevéve kértem egy házhozszállítást is.
    A bútor pár napon belül megérkezett, a csomagolás sértetlen ép állapotban volt, így a további dokumentációk aláírása is megtörtént részemről.... majd a szállítók távoztak és elkezdtem kicsomagolni a terméket (cirka 15 percig tartott, nyilván nem várták meg a szállítók), majd igen gyorsan kiderült, hogy hiányos a szerelék, de a legnagyobb probléma az volt, hogy egy nagy fekete folt (volt/van) az amúgy világosszürke kanapén nagyon is látható helyen.
    Megpróbáltam telefonon felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, de nem sikerült, majd valamikor másnap mikor időm engedte újra próbálkoztam és nagy nehezen eltudtam mondani a problémát.... telefonon keresztül arról biztosítottak, hogy megteszik a bejelentésem alapján a szükséges lépéseket, megnyugtattak, hogy mihamarabb orvosolva lesz a probléma.

    Nos eltelt 1 hét, majd miután érdemben nem történt semmi kommunikáció részükről, így sokadik próbálkozásra sikerült újra felvennem a kapcsolatot velük telefonon, majd egy másik ügyintéző tájékoztatott arról, hogy az ügyemről nem lát a rendszerben semmit, ezért miután újra elmondtam a problémát, és elküldtem az ominózus hibás termékről a képeket is, felvett eg reklamációs jegyzőkönyvet, majd közölte hogy a gyártó felé továbbítja, és pár napon belül valószínű cserére számíthatok, pár napon belül megkeresnek.(a gyártó cég Szerbiában székel, ott is állítják elő a bútort Matiz Mebl márkanév alatt)

    Eltelt több mint 2hét, de semmi reakció!!!

    Újabb telefonhívást indítottam, emailt küldtem (sajnos kevés a szabadidőm a személyes ügyintézésre), és cinikus lerázós hangnemben tudatták velem, hogy a gyártót kötelezték a 44. heti válaszadásra.
    Az én gyógyszerem már kezd elgurulni, hiszen nem egy darab rongyot vásároltam, és az nem létező ügyintézés, a garanciális eljárásuk kritikán aluli!

    Megfogalmaztam már egy levelet, melyben a fogyasztói jogaimra való hivatkozásokat is részletesen leírtam,nyomatékosítva tartalmában azt is, hogy amennyiben nem hajlandók 15 napon belül orvosolni a fennálló problémát, úgy elállok a szerződéstől, és visszakérem a teljes vételárat.

    A bökkenő az, hogy nincs a cég oldalán feltüntetve PONTOS levelezési cím megadva(nyilván ajánlott levél formájában küldeném el a levelemet, nem elektronikus úton), pontosan az ilyen esetek kivédésére a fogyasztói panaszokkal szemben(sajnos csak a negatív rossz panaszokról hallottam eddig cégről, a békéltető testület fekete listáján is listavezetők)

    Lenne esetleg tanácsotok, milyen úton-módon tudnék mihamarabb előre haladni ebben az ügyben? Nagyon megköszönném!

    [ Szerkesztve ]

  • bghistvan

    senior tag

    válasz Lackooo84 #20777 üzenetére

    Hmmm..... az odáig ok, hogy beírok a vásárlók könyvébe, de mint említettem a békéltető testület nem közreműködő fekete listára helyezte őket, tehát tőlük szinte semmire sem számíthatok.

    Ergo vettem egy majdnem 4kilós terméket amiről kiderült hogy hibás, aztán magyarul kenjem a hajamra, ez most tényleg komoly??

  • bghistvan

    senior tag


    Üdv!

    Szeretnék tanácsot kérni az ügyemmel kapcsolatban, leírom röviden miről is lenne szó.
    Egy nagy értékű tartós műszaki cikkről van (Samsung televízió QE65Q80AATXXH QLED készülék) szó ami még bőven garanciális, a 3 évből még 13 hónap van hátra.
    1 hónappal ezelőtt tettem egy bejelentést a Samsung support felé, hogy a mély hangok eltűntek, valószínűsíthetően hangszóró hiba miatt.
    A samsung helyszíni kiszállással kiküldte a szervíz partnerét egy hangszóró cserére, amit sikeresen elvégeztek, a hiba megszűnt,viszont sajnos a készülék hátlapját nem tudták visszarakni rendesen,mire leértek a lifttel a lakásból, minden oldalon elállt kb fél cm-re. Visszahívtam őket, hogy korrigálják, de nem sikerült.
    Felvettem a szervízzel a kapcsolatot, elmondtam mi történt, majd megnyugtattak hogy egy új hátlapot rendelnek és egy újabb helyszíni kiszállás során cserélik azt, eredeti állapotára visszaállítják.
    (természetesen hozzáfűzték azt is, nem az ő hibájuk, ez a tv készülék konstrukciós hibájából fakad).
    Az újabb helyszíni kiszállás során sem sikerült az új hátlappal orvosolni a problémát, még nagyobb illesztési hézag keletkezett a keret és a hátlap között, végig eláll mindenhol a hátlap, a szervizesek széttárták a kezüket, és arról tájékoztattak,hogy tegyek újabb bejelentést.
    A munkalapra fellett vezetve, hogy a fennálló probléma nem szűnt meg, és hogy az ügyfél elégedetlen.
    A Samsung központnál tettem egy újabb bejelentést, ahol arról tájékoztattak, hogy "haladéktalanul" eljárnak az ügyemben, de sajnos az eddigi tapasztalataim alapján már ami az ügyfél kezelésüket illeti, illetve a szervíz hozzáértésében is megnyilvánul, nincs semmi bizalmam,jó esély van arra, hogy senki sem fogja közülük vállalni a felelősséget, én pedig megvagyok /leszek károsítva.
    Ezesetben milyen lehetőségeim vannak vannak/lennének, ha nem sikerül/-ne visszaállítani a készüléket annak eredeti állapotára, vagy netán a szervíz munkájából adódóan további hibát is okoznának?
    Eddig a második alkalom után sem sikerült megoldást keresni a szervíznek, a probléma jobban fenn áll.
    Milyen csatornákon keresztül és hová tudok fordulni annak érdekében, hogy kártalanítva legyek, milyen valóban hatékony és célravezető megoldások léteznének esetemben?
    Elfogadni nyilván nem fogom azt, hogy "ez ilyen", ahogyan írtam is, a szóban forgó készülék közel 500k volt mikor vásároltam.
    Tanácsaitokat és a segítséget köszönöm előre is :R

  • bghistvan

    senior tag

    válasz luciferc #26594 üzenetére

    Szervusz!

    Először is köszönöm a véleményed, egyúttal kronológiai sorrendben leírnám a történteket.

    2023.11.17
    A Samsung supportnál bejelentettem a hangszóró hibát.

    2023.11.29
    Helyszíni kiszállással cserélték a hangszórókat, a bejelentett hiba orvosolva lett, ugyanakkor a szerelési folyamatnak köszönhetően a hátlap már nem ment vissza rendesen.
    Ekkor hívtam őket vissza, hogy rakják vissza rendesen.
    Miután aznap visszajöttek, akkor sem sikerült rendesen visszarakni, ekkor hívtam fel a szervízt, hogy mi történt és ígéretet kaptam az új hátlap cseréjére.

    2023.11.30
    A Samsung supporton is bejelentettem az 1 nappal korábbi történteket, tőlük is ígéretet kaptam, hogy felveszik a szervízzel a kapcsolatot, megsürgetik az ügyet.

    2023.12.01
    A Samsung support küldött egy ez év végéig felhasználható 5%-os kupon kódot mely a náluk kosárba helyezett termékek árából jönne le, állításuk szerint az elégedettségem érdekében 😀

    2023.12.13
    A szervizesek helyszíni javítás keretén belül lecserélték az új hátlapot ami mégjobban eláll, nagyobb a hézag, kvázi nem jobb lett, hanem rosszabb.
    Munkalapon rögzíttettem, hogy nem vagyok megelégedve a végeredménnyel és, hogy nagyobb lett a hézag.

    2023.12.14
    Újra felvettem a Samsung supporttal a kapcsolatot,telefonon és írásban is, a részükre megküldtem a munkalapot, képeket és egy videó felvételt a készülékről.
    Ami még érdekes, hogy belépve a Samsung fiókomba a termékregisztráció oldalon, ahol a készülék regisztrálva van,a szervíz folyamatok közül csak a hangszóró cserék vannak felvezetve, a hátlappal kapcsolatos probléma nem, valamint a 2 nappal ezelőtti új hátlap cseréje és annak nyilvántartási száma alapján meglévő folyamat, és annak sikertelensége sincs felvezetve.
    Nos, esetleg lennél kedves nekem ha majd időd engedi, privátban leírni, vajon hogy és milyen sorrendben járjak el(így, hogy részletesebben leírtam a sztorit,talán kerekebb az egész a pontos dátumokkal)
    Most jól jönne minden jó tanács, nem szeretnék rábasza.....ntani.
    Köszönöm szépen!

  • bghistvan

    senior tag

    válasz luciferc #26597 üzenetére

    Köszönöm szépen.
    Azért is szeretnélek megkérni rá, mert bár a fogalmazáshoz rendelkezem elegendő szókészlettel, de az első üzenetedből leszűrve azért jóval naprakészebb ismeretekkel bírsz mint én!
    Igazad van, talán jobb is lesz majd itt a topikban elhelyezve.

    Előre is köszönöm szépen! :R

  • bghistvan

    senior tag

    válasz luciferc #26600 üzenetére

    Nagyon köszönöm, hogy időt szántál az ügyemre, sokat segítettél ezzel :R
    Bízom a legjobbakban,majd referálok mindenképp, milyen irányba fog haladni a dolog!

  • bghistvan

    senior tag

    Üdv, sziasztok!

    Referálni szeretnék a 2023.11.17 - 2024.01.19 időszak közötti, kvázi 2 hónapos ügyemről!
    Korábban már leírtam, hogy a QE65Q80A Samsung QLED tv-m mélyhangja elment, tavaly november 17-én bejelentettem, és egy nagyon hosszadalmas "javítási" folyamat vette kezdetét házhoz kiszállás keretén belül a gyártó elsőszámú garanciális márkaszervize részéről.
    A hangszórókat cserélték, viszont a szerelési folyamatnak köszönhetően a tv hátlapja és maga a keret belső része sérült, nem tudták visszarakni rendesen, elállt a hátlap.
    Természetesen kértem, hogy állítsák vissza az eredeti állapotára a tv-t(itt extrémen belassult az ügymenet a samsung support és a szervíz részéről is), majd egy új javítás folyamatot kíséreltek meg egy új hátlappal, de azzal sem sikerült orvosolni a helyzetet.
    Leakartak rázni, hogy alig észrevehető, szinte nem is látszik, hátul is van stb.... ők nem foglalkoznának vele, a support pedig csak türelemre intett, én továbbra sem törődtem bele, és minden létező kommunikációs csatornát megragadtam ahhoz, hogy nyoma legyen a megkereséseimnek/panaszbejelentéseimnek.
    A jelenleg is hatályban lévő fogyasztóvédelmi törvényekre való hivatkozásokkal , mind az elektronikus úton és a tértivevénnyel elküldött leveleimben álló tartalmakban arra hívtam fel a gyártó figyelmét, hogy jogorvoslattal fogok élni, mert a készülék érintésvédelmi szempontok alapján sem felel meg a biztonságos használatra azontúl, hogy a szervíz kontár munkájának köszönhetően egy erősen esztétikai hibás készülék lett a tv-ből,nem beszélve arról, hogy a törvényben álló javítási határidőből is kicsúsztak!

    Míg nem adtam nagyobb nyomatékot feléjük, addig a szokásos sablon lerázó dumák, de a végére szerencsére úgy alakult, hogy csereutalványt állítottak ki amit a forgalmazónál érvényesíthettem, pénz visszafizetés formájában, mivel az adott típusból már nem volt készleten.

    Tehát ütni kell a vasat, nem szabad az embernek hagyni magát, mert egyébként simán hülyének néznek.

    Ezúton szeretném itt is külön MEGKÖSZÖNNI fórum társunknak luciferc- nek, hogy a naprakész jogi ismeretei és a segítőkész hozzáállása az ügyem pozitív lezárását eredményezte, hálás vagyok érte!

    :R :R :R

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák