Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • psg5

    veterán

    válasz Attix82 #10194 üzenetére

    Ez ok, de miért akar valaki a 3 nappal élni ha tudja, hogy maga tette tönkre???

    150/2003-as:
    ...
    7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
    ...

    [ Szerkesztve ]

    F.K.T.

  • Retro DJ

    aktív tag

    válasz Attix82 #10194 üzenetére

    Nem kötelező cserélnie, meghatározott időn belül el kell dönteni, hogy cseréli, vagy megalapozott indokkal nem.

    Olvassuk tovább a megnevezett linket:
    "Köszönöm a kérdést, észrevételt.

    Sajnos a bejegyzésben félreérthetően fogalmaztam, én az “nincsen időhúzási lehetősége, azonnal kell cserélnie” mondattöredéket nem az ügyintézési határidőre vonatkozólag, hanem a bevizsgálási időhúzás szemszögéből értettem. Vagyis úgy azonnal, hogy nincs lehetőség bevizsgálásra, a döntést azonnal meg kell hozni, a 49/2003. GKM rendeletben rögzített tartalmú jegyzőkönyv felvételekor a fogyasztó igénye: kicserélés, s ehhez ugye nem írhat semmit a kötelezett, vagyis ezt kell teljesíteni (ha a hiba tényleg akadályozza a rendeltetésszerű használatot).

    Az idézett EBH egyébként nem foglalkozott érdemben ezzel a határidős kérdéssel, holott a felperes (az esetben eljáró, majd a fogyasztóvédelmi hatóság által bírságolt cég) külön kérte ennek megállapítását.

    Felmerül egyébként bennem, hogy milyen okkal húzhatná a cserét a kötelezett, amikor a reklamáció feltételezhetően az üzletben történik, azaz a termék jó eséllyel rendelkezésre áll.

    De mivel a per tárgya itt nem az ügyintézési határidő volt, hanem a bizonyítás, így erre nem lehet most 100%-os biztonsággal választ adni."

    Egy dolgot még nem emel ki a cikk. Nem csak bejelentési kötelezettsége van a vásárlónak, hanem bizonyítási is. Magyarán az van elromolva ami tapasztalhatóan rossz. Sajnos ami időközönként "hibás" azt nagyon nehéz lesz így bemutatni. Ez tud kellemetlen helyzeteket teremteni!

    Retro

Új hozzászólás Aktív témák