Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #530 üzenetére

    hello,
    Új vagyok a fórumon, de hifiben már régi motoros. Én is rendeltem egy aune-mk2-t egy barátom ajánlására (akinek szintén van belőle). Vettem hozzá egy AKG 701-et és van régebbről egy HD555 is. Ha megfeleő a zenei forrás - mp3, iPod stb szóba sem jöhet -, akkor derül csak ki, hogy mennyire kíváló alapanyag ez az aune. Én Denon SACD-vel (PCM spdif) ill. pc-ről USB-n hallgatom, ez utóbbi esetben csakis jó rippeket (pl.Stockfish lemezeket). Mindenkinek tudom ajánlani, főleg opamp cserével - nálam a Linear Technologies LT1364 vált be a szűrő részben és opa2111 az erősítőnél. Egyszerre lett analógosan selymes és basszusban dögös. Szvsz kb több százezres hangzás fillérekért és némi utánajárásért ill. próbálgatásért. Az aune esetében óriási lehetőség a cserélhető opamp szekció. Ha majd behangolod az izlésednek megfeleően, nem nagyon leszel kiváncsi egy Zéróra. Egy bizonyos szint felett olyan kis különbségekért olyan sokat kell fizetni - és még az eredményben sem lehetünk biztosak, legalábbis, hogy szívesen és sokáig hallgatható a cucc, hogy nem is érdemes ábrándozni. Több évtizednyi tapasztalat mondatja velem. Jó kisérletezést az aune-val. Üdv.

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #533 üzenetére

    Nem tudom, hogy itthon kik forgalmaznak ilyen opampokat és mennyiért (egyébként valahol 3-20 USD körül van a nagyker listaáruk - tehát nem igazán nagyértékű dolgok), mi is mintadarabként jutottunk hozzá, de nem magánemberként, hanem cégként. Korábban nekem az interconnect kábelekről voltak tapasztalataim, amikor először én is kételkedtem, aztán mégis meghallottam a különbségeket, bár azok sok esetben a szó legszorosabb értelmében az érzékelhetőség határán voltak. Az opampok cserélgetésével - aune esetében - viszont az említetthez képest szinte az első pillanatban jól meghatározható különbséget lehetett egyértelműen és mások által is hasonlóan észlelt módon azonosítani. Tehát érdemes "játszani". Szerencsés esetben akkora léptékű javulást, vagy inkább a személyes ízléshez történő "igazítást" lehet elérni, mint amit akkor tapasztalunk, amikor egy felvétel gyenge kiadása ( pl mp3) után meghallgatjuk ugyanazt minőségi kiadásban ill. formátumban. Nekem néhány felvétel megvan pl. cd/master sound arany cd/dvd-audio/sacd/flac file változatban is és a szélső minőségek között bizony "drasztikus" a különbség és ilyet hallottam az aune esetében is és nagyon kellemes volt a meglepetés. Nem hittem, hogy egy ilyen egyszerű és olcsó kínai cucc (aminek a kapcsolása egy "jegyzett" graham slee solo mod, tehát röviden koppintás) ekkora tartalékokkal rendelkezik. Ami az spdif usb különbséget illeti biztos, hogy van különbség - én személy szerint azt gondolom, hogy az valamilyen mértékben örökké ott van, legfeljebb én nem érzékelem, ami nem azt jelenti, hogy nem hallom, hanem néha csak nem tudom, hogy mire kellene figyelni. De újabban az ilyen típusú eltéréseket már nem vadászom, nem csinálok A-B tesztet, hanem megelégszem azzal, hogy tudok-e valamit hosszan, örömmel hallgatni. Amúgyis ez lenne a zenehallgatás lényege. Az aune usb-n sem "fáraszt", sőt, és az is lehet, hogy nálam sem futja ki magát a spdif teljesen - én csak az asztali pc-t használom spdif-en, a netbook usb-n szól.

    [ Szerkesztve ]

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #537 üzenetére

    Vásárlás előtt fel tudok ajánlani egy LT1355+LME49720 kombót kipróbálásra, hogy teszteld a változást a rendszeredben. Általános jótanács: érdemes mindenkinek a saját rendszeréhez igazodó dolgokra költeni csak, és szigorúan fül alapján.

  • snagyz

    csendes tag

    válasz Melorin #553 üzenetére

    Az opamp=operational amplifier, vagyis műveleti erősítő, ami gyakran megtalálható komplett berendezésekben egyetlen IC formájában. Mivel az azonos funkciójú opampok "kvázi" szabványos mérettel, lábkiosztással készülnek, ezért könnyen felcserélhetők egymással. Egy hangkártya vagy füles erősítő esetében az "eredetit" kicserélve egyszerűen "javíthatjuk" a hangzást (ami inkább izlés, mint paraméterek kérdése, bár valószínüleg a különbségek akár mérhetők is lehetnének), a fülünkhöz ill. a rendszerünkhöz jobban illeszkedő eredménnyel. Sok esetben így olyan berendezéskehez lehet hozzájutni (barkácsolni) olcsón, amit csak az eredetihez képest akár többszörös áron lehetne készen megvásárolni. Hát röviden ezért játszanak sokan az opampkkal az audio világában - egyfelől a hobbisták, másfelől akiknek korlátozott a "játékokra" elkölthető pénzük. Egyébként nincs tuti típus, de vannak opampok, amelyeknek mégis lelkes táboruk van. Hasonlóan, ahogy bizonyos hangkártya, fülhallgató, erősítő, autó stb. típus körül "fan"-ok alakulnak ki.

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #562 üzenetére

    Szia, megmértem én is, A-ban 0 ill. 2 mV, D-ben max 26 ill. 58 mV mérhető, de ahogy írtad a műszer mérési tartományától is függ, tehát a terhelő ellenállás nagyon belejátszik abba, hogy mit mérünk, a fejhallgatók 30-600 ohmján nem is biztos, hogy érzékelhető?!! Nekem az a lényeg, hogy hogy szól, nem szivesen filózgatok rajta, hogy ez mitől lehet (bár mérnök vagyok végzettségemet tekintve). Zenét hallgatok rajta, nem spekulálok, mert akkor ki kéne dobjam, hogy elvileg nem jó. De gyakorlatilag minden eddigi berendezésemnél jobban szól. Ennyit az audiofil ezoterikáról.

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #564 üzenetére

    Dc offset esetében helyes az a megállapítás, hogy "elvileg" azonosnak kéne lennie a mért feszültségeknek, nem lehetne más. Engem jobban zavar, hogy lényeges (arányaiban) az eltérés a két a csatorna között, de még egyszer, hangban ez nem érződik vagy nem tulajdonítok jelentőséget neki. Egyébként úgy látom, hogy Neked sikerült az Aune "ürügyén" teljes lánc modifikációba kezdjél, ráadásul szokatlan módon a lánc "közepén". Marad a DAC rész és a füles végfok és közé "barkácsolsz" egy új egységet. Az a "francos" föld, főleg ha a konnektorból származik (ami azért tud "lebegni" is), még "elvileg" gondot is okozhat (direkt dc csatolás végig), de majd a puding próbája, hogy hogy szól. Sok sikert és érdekelnek a fejlemények. Addig is, ÉN HALLGATOM azt, amim van (mármint a javított aunét) :DD

    [ Szerkesztve ]

  • snagyz

    csendes tag

    Néhány megjegyzés az előzekben tárgyalt témákhoz:
    jap-nak: amig nincs jól meghatározott okod (pl. hallottál egy típust és beleszerettél a hangjába) "nálunk ritkaságokat" venni (pl. grado, goldring, stax stb.), addig a sennheiserekkel jársz a legjobban, szerethetően szólnak - még gyengébb forrásról is, könnyen hajthatók és kényelmes a viseletük (ez utóbbi nagyon fontos lesz később !!!)
    devast-nak: a Maverick csövesről értekeznek a head-fi-n és ha olvastad, akkor gyanús nekik, hogy nincs semmi spec megadva a komponensekről, főleg a digital receiver chipről, ami a leginkább felelős a PC-s (spdif/USB) zenehallgatásnál jelentkező magas jitter "eliminálásáért". Márpedig egy audio láncban mindig az elöl lévő fokozatok hangját halljuk később is, tehát ha valami már a digit jelnél "szétesett", abból sosem lesz jó zene. Ebből a szempontból is jó választás volt az aune, mert 50 ns-os DIR9001 van az elején, azután ezt lehet "finom hangolni" opampokkal, ahogy korábban már értekeztünk róla ill. az analóg fokozatban akár csöves erősítővel, ami a terveid közt szerepel.
    Az ALC888-as chippel kapcsolatban pedig, sajnos trágya a realtek drivere, amit az asio sem tud átugrani, mert ez csak 48kHz-en ad ki jelet az spdif-en. Én is Gigabyte alaplapot használok a "nagyvasban" ALC889-sel és "szívok" vele, mármint az új driverekkel. Az 1.37-es vagy korábbi változatokon lehet állítani a mintavételi frekvenciát (44,1-96 kHz között), de akkor sok program alól nincs hang - melyik kezemet harapjam meg?! :O Mivel ezt a gépemet CambridegeAudio DACmagic-kal hallgatom, amin látszik a bejövő jel mintavételi frekije, ezért tudom, hogy sajnos asioval használva is fix 48kHz-re konvertálódik minden. Ettől még hallgatható, de a tudat, hogy "nincs a kezemben az irányítás" (a gyűjteényemben vannak 96kHz-es felvételek), máris "downgrading-nek" hallok mindent. :(((

    [ Szerkesztve ]

  • snagyz

    csendes tag

    válasz jap #585 üzenetére

    Nem "standard" megoldás, ezért próbálgatni kell: alapvetően jack-rca-nak kell lennie, de ha a jack analógot is kiad sztereóban, akkor kell eltalálni, hogy melyik csatornán vagy mindkettőn jön-e a digit jel, amit az egyszem rac-val kell a dac spdif bemenetére kötni. Értelemszerűen a test az test. De ilyen kábel gyárilag vagy nincs vagy ritka. Mac mini-n ugyanakkor, ilyen csatiba még elrejtették az optikai digit kimenetet is (toslink), ezért lehet, hogy az előbbi értekezésem nem releváns. Konklúzió: próbálgatás! :C

    [ Szerkesztve ]

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #588 üzenetére

    Persze, hogy xp-t hajtok (Vista-val csak néhány órát tudtam együttélni), de kössz a tanácsot, ez az info lehet, hogy meggyorsítja a win7-re váltást, melyik verziót használod, mert abból bespájzolok egyet. :K A sennheiserek közül a kisebbekre gondoltam (555/595), a 600/650 már nem olyan darab, amit csakúgy "urban legend" alapon (meghallgatás nélkül) venni szoktunk, a 800 pedig egy vagyon egy fülesért és ahhoz tényleg nívós cucc illik a lánc elején, különben kidobott pénz. :N

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #601 üzenetére

    Milyen opampokat rendeltél? És mi ennek a Yaqin-nak a lényege? "Középfok" lesz? :F

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #621 üzenetére

    Egy darabig nem követtem a fórum eseményeit, de most átfutva, szerintem nem jó irányban haladtok. Nem a műszer hallgatja a zenét, hanem mi. Mint korábban jeleztem, amíg valami jól szól, nem zavar, hogy mit mutatnak a mérések. Sok kiváló paramétert hallottam gyengén muzsikálni és sok esetben gyatra jellemzőkkel bíró berendezésnek volt nagyon kellemes hangja. Láttatok már hangszóróról készült közeltéri mérést igazi műszerrel (pl. Brüel&Kjaer - korábban csináltam ilyet, amikor akusztikai laborban dolgoztam)?! A látvány alaján nem szabadna soha "konzerv" zenét hallgatni, csak élőt, mégis gyanítom sokan ismerünk elég jó hangszórókat. De ugyanez a helyzet a fejhallgatókkal is, nézzétek meg akár a közepesen drága Sennheiser, AKG stb. freki menetét. Siralmas az erősítőkhöz képest, mégis lehet velük ZENÉT hallgatni. Szerintem (szakemberek is állítják) még nem tudjuk mit is kéne mérni, én jobban hiszek a tranziens átvitelben, az energia eloszlásban, a csillapítási faktorban, de lehet, hogy ennél lényegesebbek is vannak. A freki, harm. torzítás, csatorna elválasztás stb. -50-70-100-120 dB-s értékeit viccnek tartom. Ezek olyan értékek, amit már rég nem hallunk (igaz ettől még ott vannak), de ugyanakkor hallunk egy csomó mást, amit nem mérünk. Egyébként az aune tápján lehetne fejleszteni, de csak nagyon kis különbség lenne az eredmény (volt tapasztalatom a Cyrus erősítőkkel, belső és külső táppal), de megérheti. A HD555-ről, mivel ilyenem jelenleg is van, már ezek a különbségek (pl. opamp, esetleg táp) érzékelhető, de jelentősebb a különbség a forrás felé haladva (pl. ugyanaz a felvétel két eltérő kiadásban/préselésben stb.). Miről tudom meg, hogy MkII+?

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #643 üzenetére

    Nem az lt1364 nem okés, hanem ahogy korábban már érintedted, a táp ill. a "szimmetrizálás" csapnivaló, de fülre még így is jobb, mint sok egyéb (igéretesnek tűnő) opamp ill. ami eredetileg benne volt. Hova heggeszted majd kondikat? :F És egy tanács (ha nem veszed rossz néven egy idősebbtől): a dolgok általában nem megjavulnak, hanem másképp lesznek rosszak, csak az a másképp néha jobban tetszik. :O De szerintem jó irányba haladsz, mert már a HD555-n is kezded hallani a különbségeket és a teóriák helyett a füledre figyelsz. Ha tudod, áruld már el, hogy miről lehet felismerni az MkII+ kiadást?
    barbarons-nak: borzaztó drága rendszert fogsz így összerakni, mire előcsalod a teljes "potenciált", pl. egy rahedli kábel upgrade már egy vagyon, pl. interconnect(ek). :( A pico-t csak akkor, ha a méret számit - DAC-nak itthon a CambridgeAudio DACmagicje is Wolfson chipre épül és egyéb kunsztokat is tud (pl. filter állítható); a TOPAZ digital controllere cirrus - ami elvileg gyenge (de ettől még sokaknak bejöhet a hangja), tehát ha az USB bemenet lényeges, akkor inkább ne; a Musical Fidelity igéretes - az árából is látszik, de nem lehet tudni, hogy mi van belül. Ezért csak olyan tanácsát fogadd el, akit ismersz és hasonló az izlésetek (és nem netről ismeri csak a kérdéses berendezést, hanem együtt élt vele, mert számit a bejáratás is) vagy amit személyesen a saját füleseddel meg lehet hllgatni. Igazán ez utóbbi a mérvadó.

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #686 üzenetére

    Valójában újat építesz, csak nem nulláról indulsz. :DD De mit kötöttél össze, mert a fotó alapján nem merném reprodukáni? És ami a lényeg: hallod-e a javulást? :F Egyébként a hétvégén én is kinéztem a hifi-sóra és meghallgattam a HD800-t egy új HiVox Lupus-ról (USB bemeneten) és véletlenül pont ott volt a "konstuktőr" is (mármint aLupusé), így sikerült "eszmét cserélnünk". Érdekeseket mondott, devast-nak inkább tanulságosakat, pl. idézem: "a táp nagyon fontos, de nem olyan egyszerű digitális rendszerekhez jó tápot csinálni, komplex szemlélet és tapasztalat kell hozzá", vagy "most éppen Wolfson chipre épül a DAC, de kb. 10-12 féle DAC chipből ki lehet hozni kb. ugyanazt a hangzást, a környező áramkörökön több múlik, meg a belső kábelezésen". Ehhez hozzátehetjük, hogy a külső kábelek is rendesen belejátszanak a hangképbe. A HD600-nál is lehet majd kábelt upgradelni! Szerintem nagyon jó rendszered kezd kialakulni, csak legyen hozzá zenéd is!! :C Várom a tapasztalatokat.

    [ Szerkesztve ]

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #683 üzenetére

    Az opa2111 lehet, hogy sok lesz a HD600-nak, mármint basszusból. Én kifejezetten az AKG701 "nem túl loudnes-es" hangképe miatt hagytam meg. Nálam többet javít, mint ront. Érdemes lesz próbálgatni. :K

    [ Szerkesztve ]

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #691 üzenetére

    Szerinted az aune is ezen a kapcsoláson alapszik, vagy teljesen megegyező? :F Egyre jobban foglalkoztat a jitter eliminálása, illetve, hogy usb-n hogy lehet nagyobb felbontású jellel táplálni a láncot. Szóval van még hely a házi "fejlesztésnek". De nem nyilatkoztál a hangkép változásáról! :O

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #693 üzenetére

    Sose add fel! :DDD Minél többet hallgatózol előbb-utóbb még egy HD555-nel és a bot füleddel is meg fogod hallani a dolgogat. Egyébként, mint korábban jeleztem nekem is van 555-öm, tehát tapasztalatból tudom, hogy kb. annyi különbség lesz HD600 esetén is, mint két eltérő opamp között. Nálam az AKG701 "sokkal" jobb a HD555-nél (uszkve 4-szeres listaáron), de ez a sokkal jobb csak "annyit" jelent, hogy bizonyos részleteken "kellemesebb", részletezőbb, ha lehte %-ban kifejezni: mundjuk korábban 95%-ban, a sokkal jobbal pedig 98%-ban hallom a "zenét" (100% teoretikus állapot, még 5-10-szeres áron már talán 99%-ban minden a helyére kerülne). De mi erre a kis (vagy más szempontból jelentős) különbségre gyúrunk.
    Más: a kapcsolási rajzon felbuzdulva szétkaptam a CambridgeAudio DACmagic-jét, mert kiváncsi voltam hogy mi van benne. Az USB-t egy CM108-as fogadja, majd egy cirrus 8416 jön, amit egy TMS320VC5501 követ (upsampling 24/192-re), ez után a DAC dual differencial módban két wolfson WM8740SEDS, majd csatornánként két 5532 és egy OP275G opamp. Hát elég komplikált és az elején pont olyan "csapnivaló" mint más "kommersz" :((( megoldások, mégis elég jól szól. A hétvégi són a hifi-barlangosok még a 840C cd játszó (280eFT) után is ezt kötötték, mert szerintük jobban szól, mint a belső DAC, ami ugye azért is ellent mond a logikának, mert bár ezeken a chippeken alapszik és a paraméteri is jobbak. Mégis!!!! Hát nem egyszerű házilagjó DAC-ot barkácsolni.

  • snagyz

    csendes tag

    válasz Melorin #696 üzenetére

    Nem biztos, hogy devast erre gondolt, de a válasz röviden: a jitter a baj. Az USB-n pedig "termelődik" dögivel. Nincs igazán még kitalálva, hogy a digitális jel "elveszett" master clock-ját honnan és hogyan "csempésszük vissza", hogy az a fránya DAC pontosan végezhesse a dolgát és visszakapjuk az analóg jelet a lehető legeredetibb formában (az összes ici-pici részlettel és pontos fázisban), mintha egy koncerten hallgatóznánk. Devast valszeg arra utalt, hogy vannak akik az USB aszinkron kezelésében látják a megoldást, pl. az Ayre is készített egy pöpec kis DAC-ot ezen az elven, potom 2500 USD-ért. :DD [link]

    [ Szerkesztve ]

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #698 üzenetére

    Nem hülyeség, amit írsz a jitter-ről, de van más baj is: az elterjedt USB-s megoldások max 48kHz/16 bitet fogadnak, ami kezd kevés lenni. Egyébként a BB 270x család (de talán a cirrus 841x is) PLL "megoldással" próbál a számítógépes jelből a DAC által is emészthető digiteket előállítani, mint tudjuk nem teljes sikerrel.
    Egyébként persze, hogy a low passban vannak a nagyobb lehetőségek, hiszen ott még "jelformálás" történik, később márcsak az amplitudó változik (erősítés). A dacmagic árát pedig nevetségesen jelentéktelennek tartják az igazi "guruk", valahol olvastam egy rivjút, ahol egyszerűen "lopásnak" tekintették az árát és a cikk írója vett is egyet, mert ennyiért nem lehet kihagyni. Hát ott más az életszínvonal - anyagiakban mérve (is). :P

  • snagyz

    csendes tag

    válasz Melorin #699 üzenetére

    Igen, van amiben jobb elvileg is. Pl: sávszélesség, de prktikusan a jitter is kisebb szokott lenni, de az igazi baj az, hogy itt se tökéletes, még elvileg se (spdif=sony philips digital interchange format, tehát régi szabványról van szó, amikor még ilyen kis időbeli szúszásokkal nem törődtek a szabvány alkotók). Tehát sokszor jobb az spdif mint az USB, de van (inkább lehet) olyan megoldás amikor mégis az USB jobb. Ha végig haladsz az előző linken, akkor olvashatsz ilyen megoldást. Nekünk, egyszerű földi halandóknak jitter szempontjából marad az spdif, de mivel néha olyan PC a forrás amiból csak USB-n tus muzsika kijönni, így az USB-t is "szeretjük". :C

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #701 üzenetére

    Csak pont az a probléma, hogy nem egyszerű újraidőzíteni (saját órajel), mert az eredeti "taktust" valahol már elvesztettük. És ez komoly problémát okoz a konstruktőröknek is, nagyon sok pénzért se megy olyan egyszerűen, minthogy csak abból állna, hogy újra bekapcsolunk egy "metronómot", oszt kész, el van intézve. Nagyon pontosan kéne indulni és még akkor ott vannak a csúszások. Bár erre azt szokták mondani (főleg a műszakiak), hogy ezeket a ns-okat úgyse halljuk, de aztán mégis ki szokott derülni, hogy a hangképben valahol ott vannak.

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #703 üzenetére

    Devast, biztos Te írtad az előzőeket? :Y Amikor a CD-t megalkották az volt a vita, hogy 14 vagy 16 bit kell a zene digitalizálásához. Aztán jöttek a kvázi 20 bites (HDCD), majd a 24 bites (DVD-A) felvételek és bizony mindeygikre igaz, hogy JOBBAN SZÓLNAK, mint a 16 bites felvételek, nemcsak elvileg jobbak. Nem az a lényeg, hogy a dinamika nagy legyen, azt le tudjuk képezni, hanem, hogy a pici "szöszöket" el lehessen tárolni, pl. hogy a gitáros rézből vagy ezüstből készült húrt használt (mert azért a gitárt egy zongorátol 16 biten is meg lehet különböztetni :O ), vagy hogy a zenei szinpad 3d-s legyen: mélység, magasság, namcsak jobb-bal (amihez nagyon pontos időzítések vagy fázisok kellenek és itt lép be a 96/192 kHz) stb. Egyébként a jó mikrofonok akár a 100kHz-s tartományban lineárisak és nem aazért mert denevérek fogják majd a felvételt hallgatni, hanem mert vannak felharmónikusok is (a metál bandák is kihasználják ezt a jelenséget a gitár torzítókban, csak ellenkező előjellel). Az,hogy az "audiophile" felvételek jól vannak masterelve, az természetes, de a többit is lehetne ilyen jól!!! Szívesen adnék néhány felvételt, amikor ugyanaz a keverés, csak más a felbontás (standard CD versus DVD-A kiadás) és lehet hallani a különbséget, (hogy pont Te olyanokat többé ne sugalmazz, hogy az egész "parasztvakítás", miközben cserélgeted az opampokat, és ha figyelsz, azt is hallod.)

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #708 üzenetére

    Érdekes a link és informatív is, de ahogy commentekből is látszik számos dolog nem egyértelmű ill. jó pár csúsztatás is megtalálható (pl. bit mélység versus kvantálás beosztásása, sűrűsége). Ahogy írtad, ezen vitázni kár, pláne akkor ha hitbéli dolognak tekintjük. Én nem hiszem/nem hiszem alapon, személyes tapasztalat (empíria versus teória) tapasztalásból állítom, hallottam márugyanazt a felvételt 16 és 24 biten és az utóbbi volt a hallgathatóbb és nem rugózok azon, hogy ebből az utóbbiból mennyi volt a releváns bit (csak 20 vagy kevesebb). A magasabb mintavételi freki viszont még elvileg is "jót tesz" a digitális jelnek (nem kell olyan meredek szűrő), csak nehezebb kezelni. Ami viszont igazán a lényeg és megakasztott ill. inkább ellentmondást véltem felfedezni, hogy hit/elvi alapon - olvasmányokra és logikai érvekre alapozva elutasítod bizonyos jelenségek létezését, de legalábbis jelentőségét, miközben ugyanazon dolog másik "vetülete" esetében szívesen kisérletezel és nyitott vagy elfogadni a (saját) tapasztalásokat. De ez már filozófia és kezdünk off-topic-ok lenni. :(((

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #711 üzenetére

    A bizonyítás csak a matematikában lehet elvileg is zárt, ilyen értelemben "tökéletes". In real life már a modelleink bizonyos elhanyagolással bírnak, ergo elvilegeg is csak közelítik az "igazságot". Egyébként örvendek, hogy mérnöknek tanulsz, de azt a "belém verték" effektust hagyd meg a vizsgákra és a szürke hétköznapokon lehetsz "megengedőbb" is, vagy másképp elfogadóbb az elviekkel nem egyező dolgok iránt. Én már negyed százada vagyok mérnök és közel húsz éve a Műegyetemen tanár, és ha visszaemlékszem én is úgy kezdtem, hogy csak az lehet jó, ami teoretikusan is jó. De hát a tapasztalat mást mutat és nem hagyom, hogy fafejű vagy "szemellenzős" legyek csak azért, mert elvileg úgy korrekt. Egyébként az idézett cikk tartalmát kommentek árnyalják, tehát a lényeget is csak árnyaltabban szabad értelmezni, nem szűkítő, hanem tágító értelemben. A kábeleknek pedig van saját hangjuk és ez nem pénz kérdése, csak a "drága" kábelek beszerzése az. :DD

  • snagyz

    csendes tag

    válasz KMT #716 üzenetére

    Ahogy én tudom, a "hozzáértő" mérnökök nagyobb része nem egyszerűen nem hisz az ilyen jelenségekben, hanem egyenes tagadják a létezésüket. Én - mivel nem tartozom a hozzáértők táborába (nem vagyok pl. villamos mérnök) - azok táborát gyarapítom, akik elfogadják a tapasztalati tényeket akkor is, ha (még) nics rá magyarázatuk. Vagy két évtizeddel ezelőtt az akkori HiFi magazin hatására és nem kis kiváncsiságból elkezdtem "hallgatózni" és főleg akkoriban külföldön volt alkalmam nívós berendezéseket is meghallgatni (fontos egy megfelelően "magas" szinvonal, ahol már az ilyen kis különbségek is "játszanak"), amiből az a lényeg, hogy igenis a kábeleknek van saját hangjuk (nem zárom ki, hogy akár a tápkábeleknek is, bár én személyesen ilyet nem érzékeltem) és még akár az is érzékelhető, hogy egy berendezést hova tettünk, milyen az alátámasztás, egészen olyan dolgokat is kipróbáltam, hogy a cd-k élét befestettem vagy az lp alá filccel borított üvegtányért csináltattam és ezeket a változásokat a zenei hangképben érzékelni lehetett. Az más kérdés, hogy a javulás - sokszor romlás - megérte-e a befektetett energiát, pénzt stb. De minden esetben, ha különbőzően kis mértékben is, de volt változás. Ebből adódóan, ha valaki jól "hangolja" a rendszerét, akkor relatív kis pénzből nagy lépéseket tehet a saját izlésének megfelelően. Csak sajnos sokat kell próbálgatni és a kudarc ellen sincs biztosítás. Megtanultam, hogy nincs eleve jó rendszer, ebből következően eleve rossz sem (bár ez utóbbianak azért nagyobb a valószínűsége). Mi is itt ebben a körben ezt a "játékot" folytatjuk: próbálkozunk és megosztjuk a tapasztalatokat. :DD
    @devastnak: hogy kipróbáld a szerinted nem létező felbontásban rejlő lehetőségeket egyazon felvétel különböző felbontásokban (nem egyikből a másikba konvertálással):
    [link]
    kiváncsi vagyok mi a vélemény? :F

    [ Szerkesztve ]

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #790 üzenetére

    Úgy látom kezded kapisgálni! :D Borzasztóan fontos a forrás, az mp3 általában vicc a losless formátumokhoz képest, aztán jön, hogy ugyanazt a felvételt meg kell szerezni Mobile Fidelity vagy XRCD vagy arany Master Sound nyomásban, esetleg SACD szetero ripben és így tovább. Minél jobb a forrás, annál jobban kifutja magát a jó füles vagy egyéb cucc. Az opampok között nagyobb a különbség, mint a minőségi fejhallgatók között. A kábelek hozzák a legkisebb változást, de azoknak is van saját hangjuk. Újabban én megosztva hallgatom a HD555-t és az AKG701-t, mindkettőnek megvan a maga erénye. Éppen most, ahogy ezen sorokat írom, egy Denon AH-D2000 van a fejemen és eddig ennek van a legjob hangja notebookról hajtva, a zárt felépítés miatt pedig munkahelyen is használható, alig hallatszik ki ill. be valami. Szívesen adnék néhány kiválló felvételt, hogy próbálgasd a HD600-hoz illő opampokat, bár a 2134 egy bevált kombináció. A magas hangok majd a bejáratással idővel "kisimúlnak", csak türelem. :K

  • snagyz

    csendes tag

    válasz Sebhelyes #793 üzenetére

    Csak nagyon enyhe! :K Az elmúlt két hónapban volt alkalmam fejhallgatókat hallgatni a kb. 25-250 eFt-os sávban, pl: Senn HD555-600-650-800, AKG241-701, Denon-2000 és néhány opampot is. Én legalábbis ezek alapján ezt állítom, persze az elektrosztatikusokkal nem foglalkozok (túl drágák és macerásak). Mindazonáltal a felsorolt fejhallgatók bármelyikével együtt lehet élni és megütnek egy bizonyos műszaki és zenei minőséget. Ebből nem következik, hogy nincs köztük különbség, nagyon is van, de az opampok nagyobbat "szórnak" hangzásban.

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #792 üzenetére

    Majd a tapasztalatokat itt is részletezd, kiváncsi vagyok mire jutsz velük. :F

    [ Szerkesztve ]

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #808 üzenetére

    És meg is szólalt vagy csak szép az alul-felül opamp ? ;) Kérjük részletezni a "dual-mono" hangélményeket!

Új hozzászólás Aktív témák