Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Qorthral

    őstag

    válasz Oliverda #27037 üzenetére

    "Amúgy erősen túl van misztifikálva az, hogy mondjuk 10 éve mennyivel jobbak voltak a versenyek. A nagy lótúrót voltak jobban, aki ezt mondja abból csak a nosztalgia beszél."

    Abszolút így van. Sok kis kényes primadonna azt hiszi, hogy az elmúlt 50 év F1-e a maihoz képest lehengerlően izgalmas, fair, varázslatos volt és a mostani egy kalap alá sem vehető vele. Kötelezném ezeket a fintorgókat, hogy nézzenek végig zsinórban 3 versenyt mondjuk 2004-ből, majd az idei eddigi 3 futamot. Utána írjanak ismét ide arról, hogy mennyire unalmas az F1.

    "mefistofeles: Érdekes módon más versenysorozatokban nincs olyan, hogy mesterségesen segítik a hátul haladót hátha akkor előzni tud. Ennek ellenére viszont 10x ennyit előznek! ...érdekes......"

    Apukám, Te meg is nézted a futamokat idén vagy csak divatból fikázol?
    SOHA nem volt még annyi előzés futamonként az F1ben, mint az idei 3 futamon. Például a Kínai nagydíjon 86 előzést láthattunk. Ennek a 10x-ese 860. Kíváncsian várom a linkedet olyan "más versenysorozatbeli versenyről", ahol "nem segítik mesterségesen a hátul haladót" és "ennek ellenére" legalább 860 előzés látható a futamon. De tudod mit? Elég lesz 500 is. Sok sikert. Ja, persze hozzátenném, hogy annak is megvannak a komoly (aero) okai, hogy az elmúlt években miért nem volt annyi előzés, mint más sorozatokban, ahol sokkal butábbak pesze az autók. Pont azért nem, mert itt nem olyan buták. Lásd részletesebben a lentebb linkelt cikkben ill. itt fentebb a fórumban. Ezért volt szükség a módosításokra és szerintem nagyon is beváltak.
    Amúgy pedig az egész "mesterséges F1" mizériáról hasonló a véleményem, mint Farkas Péternek: fel van fújva az elégedetlenség, holott a dolog teljesen rendben van. Nem igaz, hogy így nem a jobb pilóta/autó párosok nyernek. Ki merné azt állítani, hogy a Kínai Nagydíj első 10 helyezettje nem reálisan a kb. legerősebb 10 pilóta/autó párost képviseli? (Max Heidfeld lóg ki ugye). Hadd emlékeztessek, az első nyolcban a 2 Red Bull, 2 Mclaren, 2 Ferrari és 2 Mercedes végzett. Ez valóban "véletlenszerű, mázlitól függő" kimenetel? Nem, ez a papírforma, lássuk be. Avagy a puszta erősorrendtől (ld. rajtsorrend) olyan messze lenne a kialakult végeredmény? Dehogy. Mégis baromi izgalmas módon alakult ki az eredmény, nem rajttól célig vonatozással. Ez benne az igazán jó. Nem borít mindent a feje tetejére az erőviszonyokat nézve, de izgalmassá teszi a papírformát!
    Megjegyzem, a box, a taktika és a technika ill. gumik régóta rengeteget számítanak. Érdekelne, hogy azok közül akik most fanyalognak a KERS, Pirelli, DRS hármasra hányan dicsőítették pár éve a JT-RB-MS hármast amikor Sumi versenyek tömegét ügyes taktikával, sokszor előzések nélkül (pl 4db boxkiállás a többiek 2 kiállásával szemben) nyerte. Az nem volt akkor "mű" F1, ahol "nem a vezetői tudás számított", hanem a taktika meg a gumi? Dehogy volt! Nagyon is rendben volt az is, ahogy rendben van ez is. Akinek mindez nem tetszik, menjen gokartversenyt nézni. A F1 sosem egyenrangú autókban azonos gumikkal és feltételekkel/taktikával versenyző pilóták küzdelme volt. Soha nem is akart az lenni, így aki ezt hiányolja, az álljon már meg egy percre és gondolkodjon is egy kicsit.

    Ja, és ezt olvassa el aki még nem tette, talán utána jobban képben lesz a "mesterségességet illetően".

    Fizetős pilóták, gagyi versenyzői színvonal:
    Ki a gagyi szerintetek? Mert szerintem max Karthikeyan (esetleg Maldonado) mondható klasszissal rosszabbnak a többieknél. A maradék 22 pilóta elsőrangú. Hadd idézzek Farkas Pétertől:

    " A versenyzők szerepe éppen ezért nem csökkent, hanem nőtt. Kevésbé lehet hibázni. És ne felejtsük el, hogy az F-1-es mezőny első húsz helyezettje között az időmérőkön általában kisebb az időkülönbség, mint a GP2-ben, ahol pedig mindenki egyforma autókat használ. Ez igazán rendkívüli, és a versenyzők kvalitásairól árulkodik."

    [ Szerkesztve ]

    PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))

  • válasz Oliverda #27037 üzenetére

    "A WTCC-ről hallottál már, és az ott használatos plusz súly alapú hendikep rendszerről? :)"
    Képzeld hallottam!
    Amúgy az ég világon nincs semmi köze a kettőnek egymáshoz. A súlytöbblet azt szolgálja, hogy kiegyenlítettebbek legyenek a versenyek az "előzést segítő cuccok" meg azt, hogy ne csak vonatozás legyen. Vedd már észre a különbséget!
    Most is azt mondom, nem találsz még egy versenysorozatot ahol előzési szituációba kerülő versenyzőt direkt erre kifejlesztett technika segít (jócskán hátrányos helyzetet teremtve az elől haladó számára) hogy egy nyomorult előzést esetleg végrehajtson!

    Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

Aktív témák