-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz robertka #34651 üzenetére
Nem csak neked szól a kérdésem,de ha már DIY autó “tuning”:
Full automata (Fel is) elektromos ablakokat lehet némi programozással és esetleg kapcsoló cserével (ha szükséges) csinálni?Vagy ehhez több dolgot is cserélni kéne
Ugye nekem csak az elsők elektromosak a fókában és csak a sofőr oldali automata lefelé,jó lenne legalább ezeket automatára megcsinálni.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Csabex #35015 üzenetére
Nekem bejött a Turtle Wax Redline cucca is,de a legjobban a H-Plus ragasztó és tömítő eltávolító spray vált be.Az még a kátrányos foltokat is gyorsan leoldotta.
Igaz nem autónál,fókán lemezfelni van,hanem a motor alufelnijén,de ez mit sem változtat a hatékonyságon.
Amúgy a Lotus Cleaning autókozmetikás cuccai szerintem marha jók,csak nem olcsó. -
veterán
válasz Csabex #35019 üzenetére
Én a Redline-nal fújtam le az egész fókát (mondjuk el is ment több mint 2 flakon),iszonyat mennyiségű szállórozsda lejött az autóról,sokkal szebb lett a fehér fényezés és nem bántja.
Turtle Wax Redline bármelyik obiban és tescoban van,Lotus-os cuccokat Mol kúton szoktam venni,vagy webshop.
Az üvegtisztítójukat maximálisan tudom ajánlani![ Szerkesztve ]
-
veterán
MK3 esetében nekem jobban bejött a Nightbreaker Laser.Fehérebb és erősebb fénye van (persze nem 2x akkora),én jobban látok vele.Mondjuk messzebb ez sem világít,de ez a foncsor miatt van,nem izzó függvénye,viszont amit bevilágít azt erősebben/kontrasztosabban látni.
Korábban volt Osram Xenon Look is,annak a fénye kissé kékesebb,azzal jobban szerettem közlekedni,de abból fél évente 1 szettet elfogyasztottam.Ebben közrejátszhat az is,hogy nincs DRL az autóban,a tompítottam meg lekapcsolhatatlan és havi 2000km körül fut az autó.
Mindenesetre mindkettő jobb fényt ad,mint az alap halogén H7.Szerintem.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz darvinya #35394 üzenetére
Az alap sima bitumenes lapokkal csak óvatosan!
Az olcsóbb alap lapok a nagy melegtől hajlamosak lefordulni a lemezről,vagy megfolyni/megrogyni,utána meg jön a szívás
Tapasztalat!Sajnos…
Érdemes inkább egy kicsit többet áldozni a habosított zártcellás gumira,vagy az alukassírozott butilra. -
veterán
válasz milkabrams #35406 üzenetére
Ezt szerintem kérdezd meg egy autóhifis műhelyben,bár látatlanban felmérés nélkül egy nagyon hozzávetőleges tól-ig számot mondanak,ha mondanak,de várhatóan nem lesz kicsi az a szám.
Saccolni nem nagyon lehet,de sokszázezres költség.
A rendes zaj- és hővédelem anyagára sem olcsó,sok kell belőle ,rengeteg munkával és bontással jár.
És akkor a tükör/kéderek/ajtóillesztések szélzaja továbbra is megmarad autópálya tempónál,a futómű és motorzajon fog csak csillapítani a szigetelés.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Viiktor1989 #35475 üzenetére
Le kéne játszania,a 12-es mk3-amnál működik,pedig ez még nem a Sync-es fej.
Nem játsza le aux-on bt-t kiválasztva a zenéket? -
veterán
-
veterán
válasz cyanide #35491 üzenetére
Én próbáltam kézzel mozgatni,de nem mozdult meg.
Nem olyan régen kezdtem hallani ezt a kattanást terhelésváltásnál,de egyre hangosabb.
Csak akkor tudok “bakkecskézés” nélkül váltani ha nem szinkronban kezelem a pedálokat,hanem előbb teljesen felengedem a gázt,aztán kuplung benyom.
Ilyenkor nem érzek rántást,nem is kattanik.Gondolom mert nincs terhelés alatt ilyenkor,nem is billen akkorát a motor.
Ha dinamikusabban kezelem a pedálokat minden alkalommal érzem és hallom a kattanást.
Ha meg kicsit sportosabban akkor meg aztán pláne… -
veterán
válasz Viiktor1989 #35499 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz radi8tor #35626 üzenetére
Most perpill nem is tudnám dícsérni a fókámat.
Szeptemberben egy szép összeget otthagyok a szerelőnél.
Klímám rossz (ez ugye lehet olcsó,de nagyon drága is),motortartók cserések,hátsófék komplett csere,olajcsere,gázolajszűrő is cserés,fékfolyadék cserés.
Persze ezek jórésze kopó alkatrész,vagy időszakos karbantartás részei,csak az bosszantó,hogy ez most mind egyszerre lesz.
Ja és leszakadt a csomagtérnyitó gomb gumiburkolata,az is cserés ha nem akarom hogy beázzon és oxidálódjon,ez meg ugye egyben van a rendszámvilágítással… -
veterán
válasz Csabex #35679 üzenetére
Én pont ezért szoktam alaposan kiveretni magasnyomásúval használat előtt.
Sajnos a fehér autót kefe nélkül nyáron a bogarak miatt,télen az útról felvert dzsuva miatt nem lehet csak magasnyomásúval rendesen tisztára mosni.Hiába áztatom be aktív habbal.
Közel 1,5x annyiba kerül lemosni a fehéret,mint a korábbi sötétkéket. -
veterán
válasz Balcsix #35681 üzenetére
Hát elég komoly nyomású mosóban mosom,még a fényezést is megkezdte itt-ott,szóval nem slaggal locsolom mégsem szedi le az elejéről az összes bogarat.
Igaz a lökösöm így 320k km után elég érdes a sok apró kavicstól,ezért jobban megáll rajta a kosz,főleg a bogár,szóval nem egy tükörpolír kerámiás autóról beszélünk. -
veterán
válasz molnarpeter #35749 üzenetére
Én 322k-nál vagyok az 1.6 TDCI-vel.
-
veterán
válasz patomi #35754 üzenetére
A 116lovas az megbízhatóbb motor,az enyém is ez.
Km futásából adódóan van most mit csinálni rajta,de igazából semmi vészes.
Motortartóbak szétment,így az most komplett cserés,klímám meg lehalt,azt is meg kell nézetnem.
Mind2 féltengelyem belső gumiharangjának a bilincse elpattant így hordják a zsírt,az a 2 bilincs cserés.
Hátsó fékem komplett cserés,de az kopó alkatrész.
Motorja porszáraz,olajat nem eszi,turbó tökéletes,DPF szintén,kuplung és kettőstömegű még gyári,injektorok is.
Mechanikailag a fentebb leírt hibákat leszámítva tökéletes és megbízható.
Osztrák származású az autó,de rozsdamentes az alja (némi felületi rozsda van csak a futóművön,de ez az itthoniakon is van),sehol sem rohad.Egyedül az mk3-akra néhol jellemző 2 festék lepattanás van a hátsó sárvédő és a lökös találkozásánál mind2 oldalt.Szerintem kényelmes,csendesnek is mondható a szélzaj nő csak 130körül,de ez se durva,hosszú táv után se úgy szálok ki hogy elgémberedtem az ülésben.Motorja elég nyomatékos,lehet vele közlekedni dinamikusan is.
Prémium gázolajat kap,ebből közúton (80% városon kívül) átlagosan 100km/h körül beérni nyáron 4,2-4,4 literrel,télen átlag 4,7.
20k az olajcsere előírás,de én 10ezrenkét cserélem,jobb a békesség.
Hátsó lábtér viszont nem nagy,189cm magasságomhoz beállított üléssel (nincs teljesen hátul) el lehet férni,de szűkös,legalábbis felnőtteknek.Én nagyon szeretem ezt a fókát,nem is szándékozom még sokáig lecserélni.Amit meg kell csináltatni megcsináltatom.
-
veterán
válasz molnarpeter #35755 üzenetére
Az enyém a 116lovas,de mégis ott az ECOnetic logo/plakett a hátulján,amit nem értek.
Céges flottás autó volt,tehát nem hinném hogy a korábbi tulaj ragasztotta fel,pontosan ott van ahol a 105 lovason is van. -
veterán
válasz molnarpeter #35762 üzenetére
Bontatlanok a csomiajtó csavarjai,bár mondjuk ugye az ajtó alsó fele műanyag,az külön lehet cserélni,szóval benne van a pakliban hogy az akár sérülhetett is.
A klímát meg majd megnézetem,első ugye a nyomáspróba.Ha ereszt akkor viszont ránézünk ott is ahol írtad.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz patomi #35768 üzenetére
A 105 lovas annyiban más,hogy azt a kevesebb CO kibocsátásra és alacsonyabb fogyasztásra tervezték ,ezzel is reklámozták: ECOnetic 88g (a 115lovas 109g a gyári adatok szerint),de ugyanannyira megbízható a tapasztalatok alapján (a 95 lovas megbízhatóságát viszont nem annyira dícsérik).
Itt-ott más a motor,tudtommal mások a porlasztók,ha jól tudom a váltó áttételezése (de itt-ott azt írják a váltó is másik),meg pár apróság.
Hogy azt a -10 lovat mennyire lehet érzeni azt nem tudom,105lovasat nem vezettem.De gondolom nem sok különbség lehet érzésre,mert a nyomaték se sokkal kevesebb (270Nm vs. 285Nm) -
veterán
válasz darvinya #35790 üzenetére
Ezt már nálam egyszer lezongoráztuk.
Nem tanulja meg,ez a 2 elektromos ablakos,a sofőroldali csak lefele automata,a jobb első meg full manuális,ezt a felszereltségi lista is írja.
Nem tudod tanítani,kapcsolót és komfort modult kéne hozzá cserélni.
Amit Te mondasz az a 4 e-ablakkal szerelt újratanítása mondjuk akkucsere után. -
veterán
Bontóból vásárolva minden ami kell hozzá nagyjából 50e-60e,plusz utána a szerelés,aztán még újra kell tanítani a kulcsokat az immo miatt,ehhez meg kell pc és szoftver,szóval nem csak “beszerelem oszt’ működik”.
Ha Te magad nem vagy otthon az ilyesmiben,akkor keress fel egy szervízt akik pontosabb fevilágosítást adnak a folyamatról és a szükséges eszközökről.
Egy ideig én is kattogtam rajta de elengedtem ezt a dolgot,ennyi melót,pénzt és macerát nem ér meg az hogy nem kell 3-4másodpercig tartanom a gombot. -
veterán
Urak!
A képen a hosszbordás mögött közvetlen (féltengely felett,tűzfal felé) az a fekete csati mi lehet?
Csak mert most dugtam vissza,félig le volt csúszva.
Eddig hibát nem dobott,gond sem volt,viszont majdem 1centit toltam rajta mire a helyére ugrott,szóval a szentlélek tartotta csak rajta.
Az alany ugye egy mk3 fóka 1,6TDCI. -
veterán
válasz ReFleXx #35946 üzenetére
Szeptemberben megy doktorbácsihoz,akkor lesz motortartóbak csere,bilincs a féltengely gumiharangokon+újra zsírzás,komplett hátsófék és ekkor lesz szíjcsere is.Akkor megnézetem minden úgy áll e ahogy kell és minden olyan állapotú e amilyennek lennie kell.
Klímámat is meg kell nézetnem,bár kezdem sejteni hogy nem gáz baja van.Be sem kapcsol a klíma.Olyan mintha a mágneskuplung nem húzna be és a kompresszor sem megy.Én ha jól tudom akkor is be kéne kapcsolnia ha alacsony a gázszint,vagy nincs benne.Vagy rosszul tudom? -
veterán
Telítődött a dpf,azért volt magas az érték.Mászkáltál vele,regenerált,kitisztult,visszaesett az érték.
Örülj neki,hogy 0-ra visszaesett,ez azt jelenti,hogy nagyon jó állapotban van a dpf,nagyon tisztára tudja az autó regenerálni.
2 regenerálás között az az értél egyre feljebb megy,majd regenerálás után visszaesik (jó esetben 0közelire).
Ha nem ezt az értéket kapnád akkor az azt jelentené,hogy annyira eltömődött már a dpf,hogy nem tudja teljesen kipucolni magát.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Na most pattant el az ér az agyamban!
Beraktam az utolsó pár Nightbreakert a fókába.
Az előző 5 hónapot bírt ki.
Persze mikor döglik be?
Szürkületkor amikor indulok haza melóból.
Csak hogy biztos zseblámpa mellett kelljen a sötétben cserélnem…
Kinek mi vált ami erősebb mint a gyári alap H7-es halogén,de jobban bírja mint az Osram?
Csak mert Osramot még1x nem veszek,de vennem kell tartalékba valamit.
Philips?Tungsram?Vagy mi?
Eddig Osramból volt Xenon Look,Nightbreaker Silver és Laser.Mindegyik 5,max 6 hónap…
Legközelebb tuti egy fagyos februári munkábaindulós hajnalon mondja be az unalmast a most berakott pár. -
veterán
válasz ReFleXx #37225 üzenetére
Nálam max fél év és kicsit unom már.Havi 2-2,5k km körül fut az autó,a tompított meg automatán kapcsol gyújtáskor,szóval kerül bele üzemóra.
Joker88:
Köszi a tippet,kipróbálom majd,hamarosan veszek is tartalékba.molnarpeter:
De annak harmatosabb a fénye nem?
Én pont azért vettem emelt fényerejűt,mert az alap osramok fénye nekem kevés volt.
Mk1 fókám fényszórója sokkal jobban világított,pontosabban nagyobb területet világított be mint a mostani Mk3 lámpái.Ez próbálom kompenzálni az emelt fényerejűvel.Messzebb nem világít így sem,de legalább amit bevilágít azt sokkal jobban mint az alap osramokkal. -
veterán
válasz ReFleXx #37240 üzenetére
Nincs,de sokszor gondolkodtam már rajta,de nem lehet a tompítottat lelőni,ahogy fordítom a kulcsot kapcsol is fel a tompított,teljesen mindegy hogy a “villanykapcsoló” milyen állásban van,így meg nincs értelme.
Eredetileg osztrák volt a fókám,ott meg asszem egy már egy jóideje vagy kell a drl,vagy így oldják meg olcsón az állandó világítást (lekapcsolhatatlan tompított).
Eszembe jutott már,hogy el kellene vinni a fordhoz hogy tudnak-e ezzel a funkcióval kezdeni valamit,de az elmúlt hónapokban mások voltak a prioritások.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest