- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Honor 90 - modellalkat
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- iOS alkalmazások
- Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Bezárt a Wizard With a Gunt fejlesztő stúdió
gp Alig kilenc évvel a megalapítása után sajnos feloszlott a csapat.
-
Költséghatékony 4K-s monitorokkal adott magáról életjelet az AOC
ph A 68,58 cm-es, pszeudó-10 bites páros megelégszik a 60 Hz-cel, de azt dinamikusan variálhatja, és a fedélzeti I/O-ja sem olyan rossz.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Balcsix
senior tag
válasz troll81 #41049 üzenetére
Én sem tudtam sajnos 3 felé válni a tavaji Ford Majálison, így a Focus mellett döntöttem.
Nem baj, legalább limboztunk 1 jót.
Egyik srác sedan Focusában/Focusán 12 ember volt összesen. Teljesen leült szegény verda.
Nagyon sokat nevettünk, jó móka volt.Épp ma volt egy Fordos tali Érden. Sajnos elég messzi van, így most kihagytam.
Hajdúszoboszlóra jó lenne menni. Remélhetőleg addigra melegebb idő lesz.
-
Balcsix
senior tag
válasz radi8tor #41085 üzenetére
Amíg elérhető áron mennek, addig kellene 1-et venni, egy ideje már nézegetem őket. Bár már így is 1,5-től kezdődnek az említésre méltó állapotúak...
Nagyon jó kis autó, csak az a baj, hogy nem lenne hova rakni, a Focust meg sajnálnám eladni.#41086mmdms Véletlenül nem Economy szervízről van szó? Az van olyan 35k körül.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz radi8tor #41106 üzenetére
Természetesen MPV lesz mind a 2 sajnos.
A medium-size crossovernek nem látom létjogosultságát a Kuga mellett, illetve sport crossover már van a kínálatban.
Ha a két végletet nézzük, akkor a Puma ST, és a Mach-E is ott van.Valahogy azt nem tudom elhinni, hogy a kombikra már ennyire kicsi lenne a kereslet (Mondeo, Passat, stb...). Szerintem jó lenne visszahozni legalább még 1 széria erejéig a Mondeot. A kategóriájában elég sok téren viszonyítási alapként említik főként hely szempontjából.
Kicsit furcsának látom a helyzetet, hogy a praktikus kombikat kukázzák, és helyette kihozzák az x-edik SUV-ot, amikben a Ford ráadásul általában elég bénán használja ki a rendelkezésre álló helyet enyhén szólva.
Számomra kezd elég érdektelen irányba elmenni az egész autóipar, de ez már látható elég hosszú ideje, tehát nincsen min csodálkoznom. A kínálatot meg persze a trendek diktálják, tehát ezek szerint csak engem zavar a helyzet állása.
...de hát mentsük meg a földet a méretből adódóan alapból is dögnehéz akku cellákkal telepakolt 2 tonnás autókkal...
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz radi8tor #41108 üzenetére
Igen, tudom hogy azért szántották be a Mondeot, mert már nem kellett kb. senkinek, csak hát magát a tényt furcsállom. Illetve a többi gyártó is azt kommunikálja, hogy a középkategória egyre népszerűtlenebb, és már alig van a szegmensben autó, ez tény, de hát ez van.
Viszont amíg Octavia van addig ki van szolgálva a kategória, bár előbb utóbb sajnos az is a Mondeo és a Passat sorsára fog jutni.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz EnterR #41212 üzenetére
A felszereltségi szint magában igazából nem árul el túl sok mindent. Persze vannak kisebb eltérések, és általában a Titaniumok alapból is jobban felszereltek, de lehet akár egy Trend is nagyon jól fel extrázva, ez az első tulajtól függ, aki rendelte az autót.
Az extrákat úgy is egyesével rendelték meg hozzá nagyrészt, így véleményem szerint ne ez legyen a sorsdöntő kérdés. Vedd azt amelyikben neked megfelelő extrák vannak, de leginkább az autó állapotát nézd véleményem szerint.
Lehet jobban megéri egy kevésbé felszerelt autó ami jobb állapotú, mint egy jobban extrázott lerúgott. -
Balcsix
senior tag
válasz Mikulásbá #41309 üzenetére
Ha nincsen lefóliázva vagy lakkozva a polírozás után, akkor maximum pár hónap után ugyanúgy fog kinézni ahogy eddig is kinézett.
Legalább is hiába políroztam már lámpát tükör simára, eddig mindig visszamattult rövid időn belül, és általában ha komolyan veszik a dolgot akkor a lakkozás/fóliázás is az eljárás része.
Elég sok autókozmetikással beszélgettem és eddig mindenki ezen a véleményen volt.Persze ez csak az én véleményem, a saját tapasztalataimat írom le.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
-
Balcsix
senior tag
válasz DeFranco #41330 üzenetére
Egyet értek. Ha tudja az adott olaj a megfelelő specifikációt, és a gyárival egyező a viszkozitás akkor nem lehet belőle nagy probléma.
Itt a lényeg inkább a megfelelő csereperiódusban rejlik. Az olajszakik nagyrésze nem véletlenül állítja azt, hogy inkább használnának egy közepes vagy kevésbé prémium olajat és cserélnék többször, mint hogy egy drágább olajat használjanak tovább (persze ez a mindennapi felhasználási módra vonatkozik). -
Balcsix
senior tag
válasz radi8tor #41332 üzenetére
Érdekes. Nem mondom hogy lehetetlen mert nem értek hozzá, de laikusként az már rég rossz ha ekkora az eltérés egyforma specifikációjú és viszkozitású olaj között.
A Mobil egy elég jó gyártónak számít, ha tippelnem kellene akkor abból evett kevesebbet, vagy tévedek?Egyébként egy közelebbi olajszaki ismerős azon az állásponton van, hogy azért előnyösebb egy kisebb, de elismert gyártó termékét venni (például: Liqui molly, stb...), mert az ilyeneket kevesebb eséllyel hamisítják.
Egyes pletykák szerint egy időben eléggé elterjedtek voltak a hamisított Castrolok például a szupermarketekben, de erre sem tudok hozni bizonyítékot, szóval érdemes fenntartásokkal és pletykaszinten kezelni a dolgot.Szerk.: Közben látom, hogy akkor bejött a tippem. Valóban meglehet. Azért a Mobil tényleg egy prémium márkának számít, míg a Motorcraft=Castrol, ami mára kb. a Brembo szintjére jutott. Vagyis nem azt mondom, hogy rossz lett, csak már nem a prémium szegmensben említik sokan.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz ReFleXx #41341 üzenetére
Bocsi, lehet hogy félreérthetően írtam. Az esettől függetlenül gondolom, hogy a Mobil talán egy felsőbbkategóriás olaj mint a Castrol, tehát nem ebből a konkrét történetből következtettem erre, bár ez egyéni vélemény.
Abban teljesen egyetértünk, hogy mind a 2 tökéletes (ha belevaló), illetve hogy nem az olaj hibája ha elfogy a motorból.Egyébként nekem a Motorcraft-Castrolból is körülbelül ugyanyannyit evett mint bármely másikból. Itt szerintem inkább a felhasználási mód miatt volt a 2 különböző fogyasztás.
Próbáltam már pár olajat, de még nem vettem észre semmi különbséget közöttük. Persze ízre tuti eltér mind egy kicsit, de valahogy nincsen kedvem kóstolgatni.Egyébként én gyárit használok nagyrészt.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
Szerintem többet ér ha jó minőségű naftát kap a gép mint midnenféle adalékkal hígitani, ha nincsen semmi probléma az autóval (ez a motorolaj adalékokra hatványozottan igaz), de ez természetesen mindenkinek a maga döntése, én csak a véleményemet írtam le.
Egyedül eddig 2t-nél éreztem különbséget még anno. Annak a spuri tényleg használt pozitív irányba.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz Csabusman18 #41485 üzenetére
Nekem akksicsere után még ritkán bedobta a low battery-t, viszont miután reseteltem a BMS-t már nem csinálja.
Nem kerül semmibe, körülbelül 5 másodperc az egész, tehát nem vesztesz vele semmit ha megcsinálod. -
Balcsix
senior tag
válasz mikrofon #41585 üzenetére
A dízeleknél jobban is érezhető a motor által a kasztinra átadott rezonancia mint a benzinesnél, tehát valamilyen szinten oké. Ha már nagyon ráz, akkor valszeg tartóbakokat kell cserélni.
Mankó-pótkereket pedig legköltséghatékonyabban valamelyik online "piactéren" vagy bontóban tudsz szerezni. Általában Fordos FB csoportokban is van mindig eladó.
-
Balcsix
senior tag
válasz #27070592 #41590 üzenetére
Az SUV-k a legtöbb esetben csak kívülről lettek nagyobbak a limuzin, fedehátú, vagy kombi társaiknál, a beltér nem nőtt arányaiban akkorát mint a külső, sőt...
Elég sok esetben kevesebb a hely egy SUV-ban mint egy középkategóriás autóban...#41592radi8tor Így van. Nem az SUV-k hibája, hanem jelenleg ez a meghatározó trend, és az emberek ez után mennek, akkor is ha nem ez lenne a legpraktikusabb megoldás.
Nagyon sajnálom hogy az egyterűek már egy ideje eléggé megfogyatkoztak a piacon, illetve most jön el a kombik beszántása is. Talán ez a legnagyobb szívfájdalmam.Dehát ez Európa. Csesszünk ki magunkal.
Cserében egy marha nagy homlokfelületű 2 tonnás csodával váltsuk meg a világot, mert ez a környezetvédelem.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
Leginkább semennyit. Az a jobbik eset ha semleges a hatásuk, nem pedig negatív.
Ha jó üzemanyagot szeretnél, akkor tankolj prémiumot.
#41692Jenne Gyári manual szerint WSS-M2C195-A specifikációt teljesítő olaj, mint például ezek
Még ha nem is színeződik el nagyon, akkor is érdemes legalább úgy 10 évenként cserélni ha nem adja meg a gyártó a csereperiódust, akkor is.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
Azzal már bőven jót teszel az autónak ha néha 100-asat tankolsz.
Én nem tennék bele semmilyen adalékot sem az üzemanyagba, sem pedig az olajba ha nem indokolja semmi, de ez csak az én véleményem.
Bár kitudja, lehet hogy 1 literrel csökken a fogyasztás tőle, meg ad +20 pacit, meg 25 NM-t.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz mikrofon #42000 üzenetére
wheel-size.com, vagy az autó kézikönyvében is van egy erre vonatkozó rész, de ez a weboldal nagyrészt a manualban feltüntetett méreteket hozza.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz darvinya #42138 üzenetére
Igen, ami a tiédbe nincs az minden sz*r...
Ki lehet takarítani a klímát, és nem lesz gond.
Már jó pár éve használok klímát, és még élek (egyelőre), sőt még beteg sem lettem tőle.Hát igen... Nap mint nap hallani, hogy milliók halnak bele a klíma használatába.
Te jó ég...
5G öl topic feeling
Nagyobb városban több részecskét/rosszabb levegőt lélegzel be lehúzott ablaknál, mint a klímán keresztül.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
FB Mondeo-s csoportban árul egy tag olcsóbban olyan kerékanyákat, amik nem kupakosak, így nem lesz vele kínlódás.
Írtam PM-et.BTW, épp a hétvégén cseréltem a Mondeon kerékszettet. Még a gyári kerékanyák voltak rajta, amiknek a felén már hiányzott a kupak is.
Hát az idő 95%-a a gyári lejáró kupakos csodák levételével ment el...
Remélem soha többé az életbe nem találkozom ezekkel.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz Csabex #42358 üzenetére
Nem semmi hogy eltűnik ezek alatt a nagy autók alatt a 19-es felni még ilyen ballonos gumikkal is, mintha 15-16 -os lenne.
#42364mikrofon
Milyen autóról van szó?
Mk4 Mondeonál például gyújtásra kapcsol a DLR, és ez azt hiszem Forscannel sem kapcsolható. Illetve sötétedéskor kapcsol a tompított is, ahogyan írtad, ha automatára van állítva.
Egyébként 2011 óta kötelező nappali menetfénnyel szerelni az autókat.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz adam320 #42622 üzenetére
Nálunk majdnem hogy probléma mentesen lehúzott 6 évet egy 2.0 TDCi Mk3 Mondeo, pedig az még ugye nem a megbízhatóságáról híres PSA motor (bár érződik is hogy nem olyan "finom, és összerakott" mint ami már az Mk4-ben van).
Míg csoportokban egyfolytában a 2 literes Duratorq köpködése ment, addig nálunk a kopóalkatrészeken, na meg persze a kötelező szervizeken kívül azt hiszem csak egy jobb első kerékcsapágyat igényelt.
Előtte flottás autó volt, és láthatóan megkímélték, időben szervizelték, tehát ez is erősíti a szabályt, hogy lehet hogy vannak rosszabb konstrukciók, de egy megbízhatóbb is lehet gányabb ha nem tartják karban. -
Balcsix
senior tag
válasz #27070592 #43186 üzenetére
A könnyű, és az elektromos szavacskák ütik egymást. Épp ez az EV legnagyobb hátránya, hogy marha nehezek egyelőre, ha értelmes hatótávval rendelkezik az autó.
Egyébként nem hiába nem gyártanak már valóban élvezetes kis-könnyű autókat. Sajnos nincsen már rá igény. A Mazda, illetve az Alpine még viszi a vonalat, bár elvileg az MX-5 sem sokáig fog már maradni full benzines kivitelben..
Jó ott van még a Lotus is, bár ugye az is most esik át egy nagyobb átalakuláson, és az is elektromosodik, jön ott is a nagy "terepjáró".
Az ilyen Caterham meg Ariel, meg nem igazán ide sorolható, mert ugye azok általában open-wheel járművek.Ma már a 3 tonnás 8 méteres SUV-okra van igény csak... Na jó a kisebb SUV-ok is mennek még úgy-ahogy.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
Sziasztok! Már egy ideje nem követem elég gyakran a topicot, bár próbálok újra minél aktívabb lenni a jövőben.
Olyan kérdésem lenne, hogy esetleg nem-e lenne valakinek, vagy ismerősötöknek eladó, vagy hamarosan eladó 3 ajtós narancs Mk2 ST Focus (mindegy hogy pre-fl vagy fl)?
Tervezem a tavasz-nyár folyamán egy beszerzését, azonban nem igazán van jelenleg a használtpiacon ezekkel a feltételekkel. A különböző FB csoportokban, és az ismertebb ilyen típusok adás-vételével foglalkozó embereknél már érdeklődtem, de egyelőre nem túl pozitív a helyzet, ezért gondoltam megérdeklődöm itt is. Hátha...[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
Épp tavaly év végén volt a Mondeo a kötelező szervizen márkaszervizben.
Olajcsere-olajszűrő-levegűszűrő+üzemanyagszűrő, és még alap átnézés, stb... Ez volt kb 140-150.
A tételeket lebontva rájöttem, hogy nem is a munkadíj a sok (sőt ahhoz képest még elég jónak is mondható, amennyit elkérnek mostanság a maszek szakik, akik vagy gányolnak, vagy nem, és még csak nem is számlaképesek...). Inkább az anyagár ami húzósabb.
Egy szimpla olajcserére valami 50k-t mondtak... -
Balcsix
senior tag
válasz troll81 #46279 üzenetére
Én kerékagycserekor a tengelycsonkra, illetve a kerékagy és a féktárcsa közé rézpasztát kentem, mert a tárcsák már csak a kerékaggyal együtt jöttek le mindkét oldalon. Még nyáron cseréltem őket, és rendelnem kellett lehúzó célszárszámot csak ezért, mert nem akartak lejönni, annyira össze volt rohadva minden mindennel.
Na most a kerékcsapágy/agy cseréből így lett egy komplett hátsó fék felújítás.
Féknyergekhez és betétekhez pedig fékzsír a megfelelő.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
-
Balcsix
senior tag
Szia!
Igen, elég igényes az olajcserére, és ha nem gondoskodtak róla, akkor 140-150k-nál meghalhat a váltó.
Tudtommal nem minden esetben az egyik pillanatról a másikra szokták megadni magukat, tehát lehet előjele hogy haldoklik, de én ha tehetném kézivel választanám, vagy 2.2 TDCi-t vennék, mert az már az Aisinnel van szerelve, ami azért jobban bírja a strapát, ha mindenképp automata kell.
Szerintem semmiképpen ne a PS váltóval vedd, mert csak a szívás lesz vele.A felújítása kb. 1M-től kezdődik normál esetben...
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
Értem. Akkor marad lehetőségnek még a 2.2 TDCi Aisinnel mint ahogy írtam is, ha mindenképpen S-Max-ot szeretnél.
Nekem egy 2.2-es Mondeo van, de még abból is inkább kézit vettem (bár azzal sokat járok autópályán, így mindegy is). Illetve az sem véletlen, hogy a kéziváltós kivitelek drágábbak mint az automaták azonos felszereltéggel, azonos állapotban, stb...
De megértem ha mindenképpen azzal szeretnéd.
Az Aisinre nincs is igazán panasz Mondeos körökben (azok is ugyan ezekkel a motorokkal és váltókkal vannak szerelve nagyrészt).
A PS-ektől pedig mindenki menekül, aki nem nézett/kérdezett először utána, csak hirtelen beleugrott a vásárlásba.
Persze találni kevésbé problémás példányokat is, csak ezek a ritkábbak, na meg valószínűleg ezeknek az autóknak volt gazdájuk is, és nem hanyagolták el az olajcserét benne. De előbb-utóbb...Pont a hetekben olvastam FB csopiban 2 olyan esetet is, hogy váltófelújítás után pár 10 ezer kilométerrel megint széthullott a PS...
Fontos ha mégis ezzel vennéd, és arra kerül a sor, hogy fel kell újítani, akkor csak olyan szakemberhez vidd aki ad rá garit, de az autónak/típusnak megfelelő FB csopikban már vannak "bevállt" emberek, akik ezzel foglakoznak.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz molnarpeter #46455 üzenetére
Majdnem pont 300k van benne. Mk4-eseknél nem tudok róla, hogy a féltengely gyenge pont lenne (legalább is a dízeleknél), inkább a 2.5 T-nél tudom elképzelni, mint az ST Focusnál, hogy tördeli.
De nem igazán szoktam hallani, hogy gyakori probléma lenne a féltengely.
Kicsit több mint 2 éve van nálunk, azóta valójában semmi komolyabb probléma nem volt vele. -
Balcsix
senior tag
Ahogyan már előttem is írták a klímára reflektálva. Ha már tölteni kell, akkor nem csak tölteni fog kelleni, elég valószínű.
Ha pedig ott megmondta Neked, hogy nem eszi az olajat. Átdobhatnád a számát, sok bosszúságtól kímélne meg minden autóvásárlót.
Kíváncsi vagyok, milyen varázsmódszerrel állapította ezt meg ilyen biztosan.[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz radi8tor #46666 üzenetére
Abból lehet tudni, hogy nem kis autó a Kuga, hogy nagyon eltűnik alatta a 18-as felni.
Nagyon fura, először azt hittem, hogy csak 16-os kb.Tudom magyar utak, stb... de ha nekem lenne ekkora autóm (magasságra) tuti alávágnék minimum egy 20-asat 225/50-es gumival, vagy egy 21-eset, mert még az is viszonylag élhető lenne például egy 225/45-ös gumival szerintem... És még úgy sem lenne feltűnően nagy, csak átlagos lenne a kerék a kocsi méretéhez képest.
Keményebb terepre meg úgysem megy az ember Kugával, meg utcai gumival.Egyébként meg reálisan nézve nem is kell nagyobb felni a mindennapokra, így tökéletes komfort szempontjából (itthonra meg pláne), csak én szeretem ha az autó méretéhez képest nagyobb a felni az átlagosnál.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- BestBuy topik
- Külpolitika
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Milyen légkondit a lakásba?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Motoros topic
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...