- Mobil flották
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- iOS alkalmazások
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Yettel topik
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nagyúr
Van ez a 100-as IMDB lista a legkevesebb pontot kapott filmekről. Itt meg kell lennie egy bizonyos számú szavazatnak, hogy egy film a listára kerüljön? Mert vannak 2,0-tól kisebb pontszámú filmek is, amik nincsenek a listán. Pl. a méltán híres Álom.net
Meg azt sem értem, hogy a listán a filmekre kattintva aktuálisan más a pontszám, mint ami a listán van. Ugyanez a 250 legtöbb pontot kapott filmek listájánál, az aktuális sok esetben más, mint a listán. Ezek nem frissülnek automatikusan? -
nagyúr
válasz Tibiajax #140957 üzenetére
"a jutób kéri az életkorom visszaigazolását ahhoz, hogy megnézhessem a mortal-trélert... lehet bankkártyával, meg igazolvánnyal...hááát ezt fogom neki megadni: .I.."
Most már nekem is a sokadik videó, amit nem tudok megnézni "életkor-ellenőrzés" miatt. Én is ódzkodok tőle, hogy megadjam a kártyaadataimat (benne az érvényesség és a cvc is!), de most belegondoltam, hogy a bankkártyám részletes adatait már rég tudja a gógl, hiszen chrome-mal bankolok és vásárolok. Akkor meg má' nem mindegy?
Mondjuk azt nem értem, hogy be vagyok jelentkezve a google fiókomba, így tudniuk kell, ki akarja megnézni a korhatáros videót és az milyen kártyát használ, akkor minek kérik megint? -
nagyúr
Uraim, részben off. Nem filmről, de a filmek egy jelentős alkotóeleméről, a feliratról van szó. Készítek egyik kedvenc régi filmemhez magyar feliratot, mert eddig nem létezett hozzá. A szöveg formázásával kapcsolatban kérdeznék. A filmben 3 féle szöveg van, amit eltérő módon kellene megjeleníteni. Az egyik narrátor szöveg, a másik tévéből jövő beszéd, a harmadik természetesen a normál, élő párbeszéd. A normál beszéd az természetesen alap betűtípus. A narrátor legyen mondjuk dőlt betű. De milyen szokott lenni a tévéből jövő? Láttam olyat, hogy egy csillagot tesznek a szöveg elé, de nekem az nem tetszik. Idézőjelek közé? De az meg mást jelent..... Ti sok filmet néztek, sok feliratot láttok, hogyan szokásos elválasztani a különféle megszólalásokat?
-
nagyúr
"Legyen a TV-ből jövő szöveg is dőlt, max. rakd idézőjelek közé. Szerintem így szokott lenni."
Köszi! Így szokott lenni? Kérdés, hogy amikor egy időben dumál a többféle hang, akkor pregnáns elválasztást ad-e az apró idézőjel. És az idézőjelnek külön jelentése van. Van a szövegben idézet is, amit nyilván idézőjellel kell jelölnöm.
Esetleg más színnel? Vagy más betűtípussal? Szokott ilyen lenni?#161980genndy
Tévé-szerű ikon? Egy kis téglalap.... Nem rossz ötlet, de fogalmam sincs, meg lehet-e csinálni a Subtitle Edit-tel. Ja, meg persze hogy minden lejátszó meg tudja-e jeleníteni.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ígérem, utolsó offom a felirattal kapcsolatban. Előzmény.
A filmfeliratok szokásos helye alul-középen van. Megzavarja az olvasást szerintetek, ha a feliratok egy része (pl. az előzményben szereplő mesélő/narrátor visszaemlékező szövege) fent-középen foglalna helyet? Találkoztatok már ilyennel? Elvetemült ötlet?
#161982radi8tor
"Olyan megoldás is volt egyszer hogy a narrátor felirat lent volt végig, aztán volt fent is felirat. "
Én fordítva gondolnám, a rendes szövegtől jóval kevesebb a mesélő/narrátor szöveg, tehát azt tenném felülre. Persze, ha nem túl nagy az ellenérzés ezzel a megoldással kapcsolatban. -
nagyúr
válasz k-adi #162020 üzenetére
Bár azt írtam, utolsó offom felirat témában, de ha már olyan kedves voltál, hogy válaszoltál, azt illik megköszönni. Köszönöm!
"Akkor tedd dőltté a betűtípust amikor nem közvetlen karakter szólal meg, hanem áttételesen háttérből (pl. a TV-n keresztül egy hírbemondó) vagy a film narrátora."Persze, alapvetés amit írsz, olyan esetben, amikor csak kétféle hangot kell megkülönböztetni. Nyilván a normál párbeszéd normál, a tévéből/akármiből jövő, nem a szereplőktől származó, vagy pedig narrátor/mesélő hang az dőltbetű. A kérdésem arra vonatkozott, amikor harmadikféle hangot is meg kell különböztetni. De lehet, hogy túlagyalom én ezt a kérdést, és simán egy csillag kell ezek elé, vagy lehet hogy semmi, minek variálni. Még agyalok ezen.
Szóval szerinted se a fönt/lent váltakozása, se a szín nem kívánatos. Akkor egy szavazat a fenti felrat ellen, és ez lehet hogy perdöntő lesz, látva a megkérdezettek aktivitását a kérdésben.
Köszi! -
nagyúr
válasz sopruk #162125 üzenetére
Megkérdeztem abban a topikban, amit radi8tor linkelt, de nem jött válasz egyelőre. Engem is érdekelne a címe, mert én is láttam ezt a filmet. Már nagyon-nagyon régen, még gyerekkoromban, és ez külön érdekességet ad neki. Hisz a téma, az afrikai bevándorlás, (meg úgy általában a migráció) a jólét és a szegénység "harca", Európa lezárásának gondolata, akkor még alig-alig volt napirenden, egyfajta agyszülemény volt ez akkor. Mára pedig egyre inkább valósággá válik. Szóval marha jó lenne újranézni azt a filmet, mert egyfajta jövőbelátás, amit véghezvitt. És erről eszembe jut a 2011-es Fertőzés is, ami szinte egy az egyben a covid, persze egy világméretű járvány lemodellezése szerintem kisebb feladat, mint az általad is keresett film jövendölése.
Szóval tényleg marha jó lenne, ha valaki emlékezne a film címére. -
nagyúr
válasz basaharc502 #162231 üzenetére
"egy vígjátékban is megijedne az ember, ha egy hirtelen vágással, hatalmas hangrobajjal történe valami pl. becsapnának egy ajtót"
Pontosan. A horror műfajának legalja a hirtelen hang vagy hirtelen vizuális hatással való ijesztgetés. A legolcsóbb és legócskább hatáskeltés. -
nagyúr
Éden boldog-boldogtalannak (Paradis pour tous) 1982
Kamaszkorom meghatározó filmélménye. Eddig csak gagyi minőségben létezett, legalábbis magyar vonatkozással. Missziónak tekintettem, hogy elérhető legyen. Tavaly megjelent BD-n, természetesen magyar vonatkozás nélkül. Most már elérhető az 1985-ös magyar szinkronnal, ami vhs-ripből lett illesztve, Falovas fórumtársunk munkája.
Végre magyar felirat is van a filmhez. Én készítettem, az eredeti francia szöveg teljes újrafordításával. (Igencsak mániákusan álltam a kérdéshez, és el sem mondom, kb. hány munkaóra volt, mert komplett idiótának néztek. )
A főszereplő Alain, aki depressziójára és suicid késztetésére egy új terápiát kap. Az elektromos flash-kezelés egy ígéretes eljárás, ami az örök jó érzés, a feltétlen boldogság birodalmába repíti az addigi betegeket, és megszűnik a szorongás. De megszűnik vele sok más is... A sikerkultusz jegyében nevelkedett, a tudomány és reklám által manipulált, szakképzett fogyasztóvá váló emberről fest képet Alain Jessua filmje. Média és társadalomkritika, de a "boldogságról" is mesél. Milyen áron lenne elérhető az, amire mindannyian vágyunk: a felhőtlen kiegyensúlyozottság, az érzelmi válságokat elimináló eszményi állapot?
Erős és izgalmas történet, könnyen emészthető formában, mégis fontos mondanivalóval. Kitűnő színészek és alakítások, például a főszerepet játszó, tragikus sorsú Patrick Dewaere, vagy a Marc Lebel-t alakító Philippe Léotard.
Mivel én elfogult vagyok a filmmel kapcsolatban, kamaszkori élményem és több évtizedes hasztalan keresés okán, így várnék visszajelzéseket tőletek, hogy mi a vélemény róla. Természetesen a 80-as évek technikai, színészvezetési és rendezői sajátosságait figyelembe véve kell nézni. A mondanivaló és a kérdésfelvetés a mai napig érvényes, sőt. Javaslom a feliratot a szinkron helyett, eskü nem azért, mert én készítettem. Természetesen az eredeti hangsáv sokkal jobb minőségű, de ami a legfontosabb, hihetetlenül jó a színészek eredeti hangja. Pl. a csajszinak, Fanny Cottençon-nak franciásan izgató. Philippe Léotard pedig zseniálisan rekedtes. Balázs Péter hangján sajnos némileg gellert kap. Nem Balázs Péter tehet róla, kiváló színésznek tartom a szerepkörében, egyszerűen ilyen a szinkron természete. Iszonyat erős kompromisszum.
Köszönöm a figyelmet![ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz lezso6 #162113 üzenetére
Nagyjából egyetértek veled, bár a "zseniális" jelző nem jutott eszembe. De tényleg jó és értékekkel teli film, a néhány szokásos nyűggel együtt is. Az egyik az indokolatlan lassúság, ami sok magyar filmre (is) jellemző. Az összes snittet megtartottam volna, de hiányérzet nélkül lehetne 20-30%-kal rövidebbre vágni. Jelenetek tömkelege van, amit már rég felfogtam, megértettem a jelentését, tudom, hogy mit akar a rendező és a színész ábrázolni, de még mindig tart.... és még mindig... Amikor már semmi új tartalom nem kerül bele a snittbe, el lett már mesélve, akkor kérem lépjünk tovább. A másik, az amatőr és profi színészeknél is időnként jelentkező érthetetlen beszéd. Ez amatőröknél fakadhat egyszerűen artikulációs problémából, profiknál inkább rendezői oda nem figyelés, és/vagy rossz hangmérnöki munka eredménye. Több alkalommal vissza kellett tekernem, mert nem értettem, mit mond egyik-másik szereplő. Ezeket leszámítva szerintem is érdemes megnézni, erős és érzelemgazdag történet. Kiváló a dramaturgiai építkezése, a vége felé felpörög és roppant kíváncsivá tesz a végkifejlet irányába.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz KISDUCK #162611 üzenetére
Köszi! Tehát alapból a súlyozott pontszámot mutatja az imdb. És hol látható a "súlyozás nélküli" pontszám? Te hol láttad a 7.6-ot?
Szerk.: Ja, megtaláltam: [kép]
És mi alapján dönti el a súlyozási algoritmus, hogy mi "valótlan", mi nem? Nem a túlzott szélsőértékeket veheti ki a képletből?
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
Már rég terveztem megnézni. Egyrészt hatásos a kézikamerás, naturális, természetesség-hajhászó stílus, másrészt ettől kicsit izzadtságszagú is lett. Erőltetetten MÁS, nagyon művészi akar lenni. A kézikamerás rázkódó közeliktől szinte már szédülök néha. De el tudom fogadni, pláne, hogy a film legelején mutatják a bizonyítványt, hogy a film megfelel a Dogma95 szabályrendszerének. Tök jó mozgalom, persze nem véletlen, hogy nem lett hosszú életű.
A film nagyon érdekes, és próbálom 1998-as szemmel figyelni, úgy még érdekesebb. Azóta a téma sokkal kivesézettebb lett, se szeri, se száma a esetek feltárásának. Ez manapság szinte már uncsi, de 98-ban még nem volt ennyire az, így ez komoly értéke a filmnek. Tehát van egy erős történés, ami olyan erős, hogy bőven elég lenne egy drámára, de az alkotóknak ez kevés volt. Sajnos. Ízesítették némi kismúltban történt zaklatásos, szexuális abúzusos, megerőszakolásos , de csak úgy tessék-lássék módon ábrázolva. Aztán egy csipetnyirasszizmussal , némiházasságtörés , és meg is kaptuk azt a túlfűszerezett hatásvadászatot, amit pont el kellene kerülni az ilyen típusú filmeknek. Émelyegtem ennyi drámától, pont ezért kicsit el is távolodtam tőle. Na mondom, ha lesz még egy pohárköszöntő, és valaki bejelenti, hogy meleg, akkor hasba szúrom magamat. Szóval tipikus példája a "kevesebb több" örökérvényű igazságának. Nem is beszélve a végéről, ami amatőrfilmes felfogású, a kliséket elvileg kilométerekkel elkerülő filmtől igen váratlan volt, hogyelvetetett gyermek lett. A botrányt kirobbantó, pszichés zavaroktól szenvedő "főhős"szinte happy end Ja.végre összejön élete szerelmével, és az apa pedig (aki a múltban azokat a csúnyaságokat elkövette), a reggelire is ott maradt vendégsereg előtt nyilvánosan megbánja bűneit.
Mindezekkel együtt is mindenképp érdemes megnézni, kiváló színészi alakítások, formabontó kivitelezés. Felirattal néztem, de van szinkron is hozzá. -
nagyúr
Nyilván sokan láttátok már, írtatok is róla páran. De nem árt újra írni róla, mindig vannak újszülöttek. Remek film. Felkavaró, drámai, elgondolkodtató. Az ártatlanul megvádoltak soha véget nem érő megpróbáltatásainak opusza. Milyen felelőtlenül ítélünk, milyen könnyen válhat bárki kitaszítottá. A körülmények egy tragikus örvénybe rántják a főhőst. Pillanatok alatt összeomolhat egy élet, és nem tehetünk ellene semmit. Emiatt borzasztóan felkavaró és átélhető a dráma. Ezzel együtt azt éreztem időnként, hogy a főhős vehemensebben is képviselhetné az igazát. Valamint eszünkbe jutott: poligráf? Még ha nem is bizonyító erejű, de jelentős tényező. Idegesítő karakter volt
tudomására hozta a gyanút. Erre semmi szükség nem volt, és ez indította el a lavinát, innen már nem volt kiút. Mert a gyanú az gyakorlatilag már elég. A nemzörögaharaszt-mentalitás bárkit örök stigmával jelölhet, amit talán már soha nem tud eltüntetni magáról. Kötelező film!az óvoda vezetőnője, aki (valószínűleg félreértelmezett kötelességtudatból) mindenféle bizonyíték és vizsgálat nélkül a szülők [ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Dorian #162703 üzenetére
"végre sikerült egy tök jó filmet is megnéznem, az Everything Everywhere All at Once-t"
Neked ennyire bejött? Nekem annó nem, de most inspiráltál, hogy újra próbálkozzak vele, hátha rosszul láttam valamit. Meg hogy filmszatíra lenne? Elsőre nekem nem az jött le. De nem is emlékszem pontosan rá...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Újranéztem. Ez nem az enyém.
Divatos film. A történet egy divatos téma, a multiverzum köré szerveződik, és az erőltetett mondanivaló is divatos. Legyünk "kedvesek", de főleg elfogadóak. Megint kilóg a másság-elfogadás erőltetésének a lólába. De nem lenne ezzel baj, ha az erkölcsi tanulság szájbarágása, a banális igazságok, közhelyek szívettépő kimondása előtt valami olyan történik a filmben, ami megbocsáthatóvá teszi a píszí szinte már kötelező leckéjének felmondását. De számomra érdektelen volt a történet és a megvalósítás is. Okos film, ami nyilván tele van olyan utalásokkal, szimbólumokkal, amit a földi halandó (értsd én ) csak nyomokban érthet meg, emiatt elidegenít. Fenntartom a lehetőségét, hogy én vagyok hülye hozzá, de nem vitt magával. Az eszemmel felfogok sok mindent belőle, de nem érint meg emocionálisan.
Szóval összességében nem jött be, de tagadhatatlan, hogy vannak értékei a filmnek. Szép a főhősnő érzelmi és jellemfejlődése mondjuk ez nem túl meglepő filmes fordulat. Voltak tök jó jelenetek benne. Legjobban aa férje elfogadásában, megértésében. Újra egymásra találnak, . Tök jó karakter Jamie Lee Curtis figurája. És látványos is a film, van néhány remek akciójelenet, legjobb szerintem azkövek beszélgetése tetszett, abban az univerzumban, ahol nem alakultak ki az élet feltételei .elején a biztonsági őrökkel a hasitasis -
nagyúr
Nagyon érdekes dokumentumfilm a kínai gyárakról, a gyári munkásokról, a munkát keresőkről, a gazdagokról. Bepillantás a gyárak munkájába, a kínai munkavállalók mentalitásába. Gyönyörűen fényképezve.
Port.hu: "Vannak gyárak (...) ahol 175 cm-nél magasabb tetovált embereket nem foglalkoztatnak. A gépsorokon szőnyegek, kozmetikumok, távcsövek, mobiltelefonok és műfenyők mellett guminők is készülnek. A dolgozók minden mozdulatát kamerák és elöljáróik árgus szemei figyelik. A főnökök “Super Boss” tréningeken sajátítják el a meggazdagodáshoz szükséges magatartást, de igény szerint az európai etikettet oktató és a jó megjelenést garantáló tanfolyamokra is befizethetnek. A leggazdagabbak számára angolul beszélő komornyikokat és testőröket képeznek. A kínai gazdasági felemelkedés nem ismer határokat."
-
nagyúr
válasz mephi666 #162749 üzenetére
"kb trailer funkciót töltenek be nálam tv-n a filmek: belekapcsolok néha 1-1be és utána eldöntöm, hogy meg akarom-e nézni"
Dettó! Lehetetlen vállalkozás egy filmet végignézni TV-ből, főleg a reklámok miatt. Kapcsolgatok, szembejön egy film, belenézek, ha felkelti az érdeklődésem, akkor felveszek egy percet belőle az iptv-n hogy meglegyen a címe, aztán át is kapcsolom máshová. Később pedig beszerzem. -
nagyúr
Ahogy a magyar cím sejteti. Gyakran altesti, alpári. Helyenként zseniális, eredeti, polgár- és hollywood-pukkasztó, tabudöntögető. K@rvajó és híres színészek felszabadult ökörködése, görbe tükör állítása önmaguk elé is. Helyenként kiváló paródia, időnként direkt gusztustalan és szándékoltan ócska. Egy kerettörténetben 11 szkeccs, 11 rendező, hullámzó színvonal, némelyik remek, némelyik gyengécske. Abszurd, szélsőséges, megosztó, és ez pont egyezik az alkotók szándékával. Nyilván nem véletlenül van benne cameo szerepben Seth MacFarlane a Family Guy-ból, a Botrányfilm humora errefelé hajaz.
Kedvenceim:
- A gyerek otthon tanítása: Telitalálat.
- Szuperhősök vakrandin: Tök jó paródia.
- Felelsz vagy mersz: Tanmese arról, hogyan kell egy színházi vagy filmes szituációt a végletekig elvinni pár percben.
- Kosárlabda: Sportfilm paródia, és szinte már Monty Python-os abszurd kifacsart szituáció.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz paatrick #162775 üzenetére
Barbie..."a túltolt feminizmus paródiája volt"
Két eset lehetséges. Ha valóban a túltolt feminizmus paródiája volt a rendezői szándék, akkor a megvalósítás borzasztóan rosszul sikerült, mert nem ez jön le a filmből. A célt filmes eszközökkel nem sikerült elérni, max nyilatkozatokkal, tehát ez egy rossz film. Ha a túltolt feminizmus volt a rendező szándéka, akkor ez maximálisan sikerült, mert ez jön le a filmből, ebben az esetben ez egy jó film, más kérdés, hogy egyetértünk-e mondanivalójával, vagy nem.
Szerintem a film nem mutatja a paródia stílusjegyeit. Túlzás és humor van benne, de az önmagában nem paródia. Ahhoz más is kell. Nem kell ebbe a filmbe különféle csavarokat meg mögöttes tartalmat belelátni, mert szerintem nincs benne. Ez a rendezőnő egyenes vonalú egyenletes mozgással azt mutatja a filmjében, amit gondol. Ő egy jó rendező.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz paatrick #162783 üzenetére
a FŐSZEREPLŐ NŐ
inkább nem akar többé a túltolt feminista világban élni Így is értelmezhető, de nem stimmel.
Ócska és nyálas közhely, és milliószor láttunk ilyet, de itt is ez történik. Semmi másról nincs szó az utolsó jelenetek egyikében,Barbie mindent rendbetesz a saját világában, letaszítja az elbitorolt trónról az idióta és mindenre alkalmatlan Keneket (férfiakat), és már csak arra vágyik, hogy EMBER lehessen. amikor az idős mattel-asszonnyal beszélget.Elmondja neki, hogy de ugye tudod, hogy az emberi létnek egy csomó nyűgje van, például halál? És Barbie tudja, de ő mégis EMBER akar lenni! Az utolsó mondatok egyike: "Így történt, hogy Barbie átköltözött Barbie-Land színes műanyag világából Los Angeles színes műanyag világába." És az addig vagina nélkül tengődő játékbaba az utolsó jelenetben boldogságtól ittasan és széles mosollyal mondja a való világban, hogy bizony nőgyógyászati vizsgálatra érkezett! Nem a túltolt feminista világban nem akar élni többé, hanem átmegy boldogan a baba-létből az emberi létbe.
Azt gondolom, minden csűrcsavar és mögöttes tartalom belemagyarázása ebbe a filmbe felesleges, ez nyílegyenesen a rendezőnő és harcostársai hitvallásáról szól. Emlékezz például a "nagymonológra", ami a drámai csúcspont. Ennyi a film, nem több. Az el nem vitatott részigazságtartalma mellett is erősen egyoldalú, és némileg hazug, de legyen ilyen is..... csak ne túl sok.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Még egy kört mindenkinek - Druk
Kicsit félve kezdtem el nézni, mert valakitől azt olvastam, hogy az alkohol propagálása. De nem. Nagyon nem. Sőt. Igaz, a film közepéig még az alkohol rövid ideig tartó, de kétségtelenül kellemes feszültségoldó hatása ábrázolódik, de aztán természetesen kicsúszik az irányítás a kezek közül. (A dán fiatalok jóval többet isznak az európai átlagnál. [link]) De a film nem szimplán az ivásról szól. Életközépi válságba került középosztálybeli értelmiség, akiknek a problémáik megoldására nem tűnik rossz ötletnek a folyamatos alkoholmámor. A szorongások oldódnak, a kreativitás, a teljesítmény nő. Egy ideig... A problémák meg csak fokozódnak... Kiszámítható fejlemények, de erős, mégsem megterhelő dráma, kiváló színészi alakításokkal, és filmtörténeti jelentőségű utolsó jelenettel. Részemről erősen ajánlott.
-
nagyúr
Rövidre vágva - Short Cuts 1993
Az Éden boldog-boldogtalan-hoz hasonlóan meghatározó filmélményem, csak nem kamaszként a 80-as években, hanem fiatal felnőttként a 90-es években. Sok itt a fiatal, hátha nem futottak még össze vele. A rendezőt nemigen kell bemutatni, de parádés a szereposztás és a színészi játék is. Az események több szálon futnak, és egy-egy ponton találkoznak a különböző élettörténetek, sorsok, drámák.
Port.hu
Természetesen eredeti nyelven az igazi, de elég jól sikerült a szinkron is. Hosszú film, 3 órás, és aki pörgősebb, akciódúsabb filmekhez van szokva, talán lassúnak találja. Szerintem végig izgalmas a hétköznapi sorsok alakulása, a helyzetek drámája, a beszélgetések. Szerintem alapmű. -
nagyúr
válasz volandy #162890 üzenetére
Az örökbeadás - Nowhere Special
Minden szavaddal egyetértek, nincs mit hozzáfűzni. Gyönyörű film. A kisfiú tüneményes, és szinte valószerűtlen alakítást nyújt. Illetve nem is alakítás ez, ahhoz ő túl pici. Nem tudom, hogy érték el az alkotók ezt nála, de zseniális.
Vegyétek, vigyétek, nézzétek. (És előtte véletlenül se olvassatok el semmi spoilert!)[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
A topikban jókat olvastam erről a filmről, meg IMDB-n is 7.6, gondoltam megpróbálkozok vele. Hát, elvesztegetett 100 perc volt. Oké, értem én, kungfu-akciófilm, amire azt szokták mondani, hogy nem is kell sokat várni tőle. Vér, változatos és fantáziadús meghalások, sok csihi-puhi, és semmi több. Pedig kellene és lehetne is valamivel több. OK, biztos nagyon ügyesek a verekedések, meg remek koreográfiák, profi mozgástervezés meg minden, de én csak azt éreztem, hogy halálosan unom. Több évtized alatt annyi ilyet láttunk már. Alig vártam, hogy vége legyen egy-egy akciónak, ahol persze szépen sorban, egyesével támad az ellen a hősre, és ő természetesen tucatjával győzi le őket puszta kézzel. És tele más orbitális hülyeségekkel is, és még csak nem is finoman idézőjelbe téve, hanem hót komolyan. Egy ideig reméltem, hogy legalább a történet megy majd valahová, két véget érni nem akaró kungfuzás közben. Persze nem, csak a szokásos klisék... Remélem felhomályosít valaki, hogy mit láttam rosszul.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz lezso6 #162941 üzenetére
"ha verekedés mellé van valami plusz, akkor valahogy értelmet nyer az egész, s nem csak öncélú hentelés, amit én rühellek"
Én pont azt éreztem, hogy "öncélú hentelés". Készséggel elhiszem, hogy ettől van még öncélúbb henteléses film is, de attól még ez is az. És nem is a sztori a probléma, mert egy faék egyszerűségű és/vagy közhelyes történetből is lehet kiváló filmet csinálni. Hanem pont az a plusz hiányzott nekem belőle, amit írsz. Még csak látványosnak sem mondanám, mert nem az. Színészileg sem kaptam semmi. Nincsenek óriási igényeim, de valami legyen az öncélú öldöklés mellett. Mint például a John Wick-ben. Az is egy vég nélküli öldöklés fantáziadús meghalásokkal, de abban ott a kis plusz. Ha más nem, a zene. Vagy az érdekes atmoszféra. (Aminek mondjuk a zene egy fontos alappillére.) Vagy a főszereplő kisugárzása. Vagy bármi. Egy kis plusz. Amit a The Raid-ben nem véltem felfedezni. Egyébként, jut eszembe, voltak benne nekem is tetsző jelenetek, például
Ez erős és kifejező volt.a gonosz első megnyilvánulása. Na nem a fejlövések, mert milliónyi film sokkol ezzel. Viszont amikor kifogy a töltény a pisztolyából, és kihúzza a fiókot, hogy újat töltsön bele a kivégzés folytatásához, és ott egy kalapács, meg néhány lövedék is gurul lefelé a fiók alján. És ő a kalapácsot választja.
Egyébként a második rész hogy viszonyul az elsőhöz? Ugyanez a helyzet? Jobb, rosszabb?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz mephi666 #162944 üzenetére
"spoilert? ennél a filmnél az sem számít..."
Lehet. Erős film, sok mindent túlél. Arra értettem, hogy ne olvassanak véletlenül se spoilert, hogy belegondoltam, ha előre tudom, hogy
akkor csorbul a hatás. Én nem tudtam semmit, de folyton járt az agyam, hogy na de miért? Aztán amikor kiderült, akkor visszamenőleg igazolódik minden, ami addig szöget ütött a fejembe. Ez is hozzátartozik a teljesebb élményhez, előzetes infó nélkül még erősebb lehet a hatás.az apa miért teszi, amit tesz, -
nagyúr
válasz mephi666 #162949 üzenetére
"a film tömör leírását olvasva, majd megnézve engem abszolút nem zavart, hogy tudtam"
Basszus, tényleg. Most nézem, az IMDB és a Port is leírja, amit szerintem NEM lenne szabad leírni. A dolog saját felismerése szerintem hozzátartozik a varázshoz. Vannak jelek, mondatok, amik egy ideig nem állnak össze, de ha ezt előre tudom, nincs az agyalás rajta, és nincs rejtély. Pedig az fontos. Én nem olvastam egyik összefoglalót sem, és azt javaslom mindenkinek, aki meg kívánja nézni, hogy NE olvassa el. Lehet, hogy igazad van, és nem számít, mert így is erős, de szerintem úgy még erősebb. -
nagyúr
válasz devil-k #162959 üzenetére
"Nem véletlenül nem fogadják el forrásként a szakdolgozatnál, diplomamunkánál sem."
Az lehet, de most mindössze Napóleon életrajzának némi megismeréséről van szó. Nem akadémiai szintű információszerzés a cél, hanem jelen esetben egy életrajzi film megértéséhez szükséges alapadatok megismerése. Ehhez tökéletes a wikipedia is. Akkora hibák és/vagy hiányosságok nem lehetnek benne, ami az ilyen mélységű célokat hátráltatja. Persze aki sokkal mélyebben akar belemerülni egy témába, az nyilván máshová is fordul.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Na, megnéztem a The Raid 2-t. Teljesen más, mint az 1, mintha nem is annak lenne a "folytatása". Sokkal nézhetőbb, fordulatosabb, változatosabb, ebben már csak 1-2 akciójeleneten untam halálra magam. Sokkal jobban van megcsinálva, nagyobb a feszültség, van történet, ötlet. Helyszínek, akciók, gyilkolászások helyenként újszerűek is, pl. az első, a
. Persze ez a film is tele van logikátlanságokkal, jogos "miértnemlövikle?"-kérdésekkel, de hát ilyen alapon ez a film-stílus nem is kéne, hogy létezzen. Szerintem sosem tudok teljesen megbarátkozni a "harcos, aki puszta kézzel egymaga lekungfuz bármilyen ellenséget létszámtól függetlenül"-abszurditással. Persze ezek vér-mesék és a mesékben bármi lehetséges, de akkor is. Szóval ebben már fel tudtam fedezni nézésre érdemes momentumokat, persze ettől nem lesz a kedvenc műfajom. A John Wick sem az, de legalább Van Benne Valami. A The Raid 2 is VBV, ellentétben az 1. résszel, ami szerintem KKD. (Ki Kell Dobni. Elnézést a rajongóktól.)sártenger börtönudvar "a Raidek nélkül ötlet szinten se merült volna fel egy John Wick-féle film."
A Raid 2 és a John Wick 1 is 2014-ben készült. Tehát a Raid 1 kellett, hogy inspirálja a John Wick-et, mert az 2011-es. Viszont az tök más film, mint a 2. Arról eszembe sem jutott volna arról a John Wick, a Raid 2-ről már eszembe jutott, de az meg pont egy évben készült vele.
-
nagyúr
Túl sok kommentet olvastam előtte róla, túl sok lelkendező és piedesztálra emelő véleményt. Ennek megfelelően túl nagy volt az elvárásom, de még így is nagyon tudott tetszeni. Belemélyedős, gondolkozós, megérintős. Még az apró hibái ellenére is magával vivős. Összhatásában ez egy lenyűgöző történet és megvalósítás, amitől még szállóigét is kaptunk, mert a fiam azóta is azt mondogatja viccesen ha valamivel gondja van, hogy "ez goromba dolog". Kiváló színészek, gyönyörűen komponált képek, elemelt stílus, tartalmas szimbólumrendszer, súlyos mondanivaló és kérdésfelvetés, amiről sokat lehet és kell beszélgetni, vitatkozni. Nagybetűs JÓ film.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
B@szott jó film. Nagyon-nagyon bejött. Át tudom érezni a történetet, és a problémakört. Semmit nem tudtam róla, valakitől hallottam hogy jó, és "csak úgy" megnéztem. Még csak az imdb-n sem kerestem rá előtte. És ennek örülök, mert tudat alatti befolyásolás nélkül állapítottam meg, hogy J.K. Simmons zseniális, és most olvasom, hogy oszkárt kapott rá. De az egész film nagyon ÜTŐS, hogy stílszerű legyek. Aki nem látta, nézze, hétfőn kikérdezem!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz perempe #163132 üzenetére
Nemcsak tanárokról, és nem csak zenéről van szó. Persze manapság a filmben megjelenített "módszer" egyre kevésbé lehetséges, már egy csúnya szóért, szidásért vagy dorgálásért is megütheti a bokáját egy színházi rendező, egy pedagógus vagy jelen esetben egy karmester. És ez a ló másik oldala, amiről nagyon kellene filmet készíteni! A Whiplash szerintem arról a bizonyos határról szól, amit szabad vagy nem szabad átlépni a teljesítmény "kiprovokálása" érdekében. Nem foglal állást, hanem megjeleníti a dilemmát és a kétségkívül létező "módszert" illetően felteszi a kérdést. Ez a módszer embertelennek tűnik, sőt, az, de... ott van az a DE... De tényleg lehetséges ilyen módszerekkel kisajtolni a nem elvárhatót, az emberfeletti teljesítményt. Van aki belesüllyed, van aki kiemelkedik általa. És a film ezt a dilemmát végig izgalmasan, hiteles emberi és színészi szituációkkal jeleníti meg, folyamatos figyelemfenntartással, ügyesen adagolt, szükséges és elégséges túlzásokkal. Ráadásul igen jó zenékkel! Nálam bekerült a top 20-ba, pontosítás később, amikor már letisztult lesz.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Már nem egy kultfilmmel jártam úgy, hogy megnézve nem igazán tudtam megérteni, hogy mitől lett kultfilm. Ezzel a filmmel is így jártam. Állítólag neves rendezők tekintik viszonyítási alapnak, meg sok a rajongó komment róla, áradoznak, hogy alapmű, meg beválasztják minden idők legjobb filmjei közé különféle szavazásokon, stb. stb. Én meg lelkesen eléülök, várom a csodát, aztán látok egy nagy adag amatörizmust, hallgatom a hótt idegesítő zenét, nézem az elnyújtott snitteket és a rendezői instrukcióra végrehajtott hosszú és semmitmondó színészi távolbanézéseket. Számomra az egyetlen érdekesség az volt ebben, hogy olyan körülmények között forgatták, ahogy és ahol játszódik a film. Ehhez ragaszkodott a rendező, de szerintem nem érte meg. Annak fényében pláne, hogy állítólag halálesetek is történtek emiatt a forgatáson. Inkább lett volna benne némi ügyes csalás, de ne a rendező szellemi maszturbációját kelljen lesnünk. Pláne ilyen áron. És nem érdekel az sem, hogy különböző áthallásokat is tartalmaz, fasizmus, miegymás. Néhány mondattal a legócskább megvalósítású történetbe is bele lehet lopni és csalni némi mondanivalót, ha más nem, belemagyarázunk valamit. De nem akarok igazságtalan lenni, nézhető ez egyszer, biztos van ebben valami, amit én nem vettem észre, vagy talán nem jókor, jó helyen, jó állapotban néztem. És Klaus Kinski is jó színész. Lehet, hogy én vagyok kevés hozzá, de valamiért, vagy valamik kölcsönhatása miatt taszít az egész. Most egy kicsit belepörgettem, és inkább eret vágnék magamon, minthogy újra kelljen néznem.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz janos666 #163191 üzenetére
Így van ahogy írod, csínján kell bánni a régi filmek értékítéletével. Ami a saját korában korszakalkotó volt, az a mai néző szemével már hót gyagyi lehet, de ettől a filmtörténeti jelentősége nem változik. Viszont amiről én írtam, abban semmi korszakalkotót nem vettem észre, nincs benne sem képileg, sem tartalmilag olyan momentum, olyan ötlet, olyan megvalósítás, ami a saját korában reveláció lehetett volna. Hacsak az nem, amit már írtam, hogy erőltette a rendező a stáb sanyargatását eredeti helyszíneken és körülmények között.
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- Renault, Dacia topik
- Ukrajnai háború
- Hobby rádiós topik
- Mobil flották
- Politika
- Formula-1
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Horgász topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest