Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jahno

    őstag

    válasz blueboi69 #110528 üzenetére

    Annak meg majd a hűtőkör punepája megy el 3 éves korában 3x ennyiért.

    Féknyereg, gömbfej, összekötőrúd, fűtőventi, szűrők, felfüggesztés, rugózás? Csomó hasonló van abban is. Nálam rádásul nem a tervezhető 15ezres némi olaj, szűrők és 4 gyertya viszi el a lóvét, amitől mindenki retteg egy robbanómotornál, hogy jajj, jajj. Bár ez a lambda kicsit fájt, de 300ezer van benne. Egyszer ment el MAP szenzor. Ha olyan nincs az elektronyosban, akkor tuti van valami hőfokmérőütemezőbizbasz nevezetű alternatívája abban is. Vagy beesik egy toronycsapágy. Fűtött tükröt nem mondom, el lehet lenni nélküle, esőérzékelő már neccesebb lehet, de kerékcsapágy, lengéscsillapító, egyéb vackok ugyanúgy léteznek.

  • npera

    újonc

    válasz blueboi69 #110528 üzenetére

    Emlékszel Wizard Leaf számlájára?

    Egy modern elektromos kocsiban az aftermarket költségek szerintem a köverkezőkből állnak elő majd:

    - mivel HV-cucc, ezért minden IS külön procedúra szerint szerelhető csak.
    - ha HV-cuccot szerelsz, akkor van elég komoly "energiamentesítési" processz. Ezt pont gyakoroltam én is. Komoly védőfelszerelés, mérni kell mindent minden lépésnél. Vannak kötelezően betartandó idők a lépésekre. El tudod képzelni műhelyben az óradíjat ilyesmire, gondolom.
    - ha bármi megmakkan a HV akksi közelében, akkor durván hegeszti magát a cucc. A kontaktorok mechanikusak, el tudnak romlani.
    - ha bármilyen szigetelés probléma van és a minden egyes drive cycle előtt lefutó ellenőrzés hibát ad, akkor esettől függően teknős lesz vagy megáll azonnal. Vagy a következő "gyújtás" ráadásig még mehetsz. Ilyenkor fullos diagnosztika kell.
    - ha a hűtéssel van valami, akkor teknős lesz.
    - a váltó mechanikus ebben is.
    - a diffi mechanikus ebben is.
    - a csapágyakat ki tudja nyírni mindenféle kósza örvényáram, ebből simán lehet komplett elektromos gép és/vagy váltó csere is. Lásd kolléga Ioniq gépkocsija.
    - inverter meg tud makkanni rossz méretezés miatt (lásd Toyota Prius III)
    - inverter meg tud makkanni rossz gyártási széria miatt (több OEM szopott ilyennel), csinál egy vidám rövidzárat a DC-railen, aztán kijön a mágikus füst
    - cella lehet zárlatos vagy döglött egy modulban. Ha mákod van cserélik, ha nincs mákod, akkor ez benne van valami kisbetűs megengedett kapacitás csökkenésben.
    - adott klimatikus viszonyok, vezetési stílus, töltési habitus durván tudja nyírni az akksi kémiáját. Különféle akksi konstrukciók és kémiák különféle módon tolerálják a fentieket. Simán lehetsz olyan sofőr, aki akaratlanul is mészárolja az akksit "normál" használatban.

    Szóval egy pár éves BEV simán lehet zsebbenyúlós, ha elmúlik az első pár éves költségmentes időszak.

Új hozzászólás Aktív témák