- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Mobil flották
- Yettel topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Jahno
őstag
Ha már autós téma. Tegnap estefelé kikavarodtam a körútra, szembesültem ezzel a bicajsávos állatsággal. Hogyismondjam. Érdekes. Kereszt utcákból kanyarodókat nagyon nem irigylem.
-
hobizoli
nagyúr
dehogy.... 50% savja van 1%-nyi bringasnak
osszehazudtak evekig, hogy mekkora bringastomeg jar Bp-n, aztan ott a sav es nem latod oket benne sehol, percenkent elhalad 1 atlagban
aztan "jo" ido is van hozza
telen meg nem lesz ott a szazada sem ezeknek sem
kerekparos klubb sajat felmerese szerint a khm szepitesi tenyezovel egyutt is 2%-t mondanak, de az is jo idoben annyi (felkerekitve)
persze egybol elokerult par mazochista, aki meg decemberi -6fokban is bringan kar mindenhova ÁLLÍTÓAG, de o szerinted mennyi %-t adja ki ezeknek a bringasoknak is ott? nulla egesz semmit
az hogy mikent gojdoljak megoldani a tomegkozlekedest, hogy eleve ne aramoljon be annyi auto meg leszarjak
ne gyöjjönbe, oszt he' meg gyöjjön be 37km-ról bringaval, kb ennyire telik toluk
egyik tegnap leirta, hogy ot oszinten szolva nem erdekli, hogyan oldajak meg a peremkeruletiek meg az agglomaraciosok a bejarast megfelelo MAV, BKV Volan, stb kapacitas es infrastukturalis fejlesztesek nelkul -mert ezen update-k penzbe azert ne keruljenek mar....-, de ne "mergezzek"(!!) a belvarosiak levegojet azzal, hogy autoval jarnak be
amig a 120-s skoda jart ott katalizator nelkul meg szennel tuzeltek, nyilvan minden franko volt
meg azokat birom, akik a koruttol 2 sarokrol jarnak a korut tuloldalan 3 saroknyira, ami kb egy 6perces seta lenne bringa nelkul istöbb drón kell ;P
-
npera
újonc
válasz hobizoli #65162 üzenetére
Ez egy elég komplex probléma lesz, mert van kábé 2M ember, elég nagy sugarú körben. Elég nagy tömeg akar mozogni kábé másfél órás sávban reggel és délután. A tömeg nagy hányada a megszokott és neki kényelmes eszközzel akar menni, de a többiek érdekét már elég kevesen nézik.
És akkor erre jönnek a komplikáló tényezők, amikor van gyerek vagy egyéb faktor.
Egy fórumon úgyis csak lőzungokat tudunk puffogtatni, de alapvetően egy mai nagyvárosban valóban el kellene már felejteni a mindenki autóval jár modellt. A gond az, hogy ez sem olyan egyszerű, hogy akkor legyen világszínvonalú tömegközlekedés. Mert egyrészt magától nem lesz, másrészt még ha japán szintű lenne a tömegközlekedés akkor sem ülne fel mindenki önként és dalolva a makulátlan vonatra csak úgy önként.
Sajnos a tömeget kénytelen vagy kényszeríteni valamilyen módon, mert máskülönben mindenki csak a saját érdekét nézi és a város megfullad magában.
Csak itt a fórumon komoly extrémitások vannak. Anélkül, hogy bárkit pellengérre akarnék állítani gondod át milyen peremfeltételek mentén közlekedik mondjuk:
- Leslie
- Jahno
- Bujdy
- FőDudu
- én
- te
- Samott
- BobaMindenki teljesen más életfázisban van, gyerek nélkül vagy egy kisebb csoport gyerekkel. Városon kívül vagy lakótelepen. Melótól 40 km-re vagy home office vagy kerékpáros távolság.
Ha holnaptól a fenti szereplőknek kötelező lenne kocsival járni, akkor sem biztos, hogy mindenki tapsikolna. Vagy tömegközlekedés. Nekem kábé 3/4 óra a tömegközlekedés olyan busszal, ami néha nem is jön. És körbe megyek a fél városon rossz irányba, hogy várjak a néha nem jövő buszra. Akkor inkább bringázom.
Most Göteborgban is kezd nagyon felkavarodni a miskulancia. Az elkezdett nagy tömegközlekedési projekt már most milliárdokkal drágább (SEK), pedig még csak most kezdtek el ásni. Éveken át csak ásnak, a belváros száraz időben a porban fog fuldokolni, esőben pedig a sárban.
A város 400. évfordulójára tervezett nagy felújítást múlt héten részben lőtték le, ezen a héten pedig fullba, mert olyan mértékben mentek fel a költségek, hogy inkább el sem kezdik. A tanulmányokra eltapsolt 100+ M SEK-et az adófizetők röhögve köhögik fel persze.
Az egész belváros el van kefélve, hacsak nem a föld alatt csinálsz valamit, akkor nem férnek el a buszok és villamosok. Szóval nincs más választás, hacsak nem dózerozol le komplett utcákat.
Budapesthez képest Göteborg egy kis fing, elővárosokkal együtt 800k a lakosság. Egy Budapest méretű városban újragondolni a tömegközlekedést szép kihívás. Ehhez kellene pártoktól és választási ciklusoktól független szakértők által vezényelt csapat, de ez utópia. Göteborgban is olyan korrupció van, mint állat, mindent szétlopnak és elsikkasztanak.
-
-
-NoVa-
őstag
válasz hobizoli #65162 üzenetére
Amikor a belvárosban dolgoztam, bringával vagy BKV-val jártam be, mert kényelmesebb. A cél itt most az, hogy más is tegyen így, azért csökkentik a szűk áteresztőképességet. Nem nagyon, mert átlagos napon a külső sávban amúgy is rendszeresen villogóval parkolva rakodnak, és ténylegesen egy sávnyi forgalom jut át.
A belvárosba pedig a legjobb max ritkán menni, igazat adok az ott élőknek. A cégek is menekülnek onnan ki, megmarad turistamászkálós óvárosközpontnak, ahogy kell.
-
-NoVa-
őstag
Bringa árban most árulja kolléga a full XTR szettes Pyxis Team FS bringáját 160k-ért, ami egy igazán barátságos ár érte, amikor a váz is kicsit drágább volt új korában. Simán ráizgultam volna, ha nem vettem volna 120k-ért egy XT szettes Giant NRS-t játszani. Ráadásul olyat, amiről az eladótól simán találtam több éves versenyfotót a bringával, szóval nem frissen lopitt jóárasított.
Az értelmesebb hobbiverseny technika ára meg úgy elszállt, hogy csakis retro/vintage kategóriában nézelődök néha, nekem az való. -
Sipi-
tag
Mai autónézős körutam legszebb mozzanata a csavarral rögzített oldalsó díszléc:
Másik kedvenc az egyből 90 fokon induló, dízelesen ketyegő benzines motor. Amikor felhívtam a figyelmét a mutatóra: "lehet, hogy meleg volt a motor". Nem ment még 5 percet sem addigra.
Amikor kicsit később megjegyeztem, hogy elég dízelesen ketyeg: "hát ezek a motorok néha hónapokig sincsenek beindítva, más mint egy olyan amivel naponta mennek".https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
npera
újonc
Nézem a Totalcar műhelyes sorozatát, a Lexus LS400-ast. Háááát...
Jól le lett lakva a gépkocsi. Ezt rendberakni gondolom sosem fogja a tulaj.
-
Samott
addikt
Azt figyeltem meg, hogy ebben a sorozatban minden ilyen "egykor jo volt ma mar csak arnyeka onmaganak" autoban gyerekek ulnek, a srac is fiatalabb mint a kocsija. Nincs a csaladban senki, aki szoljon neki, ha magatol hulye is, hogy ne csinalja?
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
sutszi
veterán
-
npera
újonc
Nova és Qnadam vélhetően kábé annyira fogja szorítani a farpofákat, mint én. A többiek esetleg reagálnak majd a rotor fordulatszám drasztikus esésére és hektikus jellegére.
Egy motorkerékpár és quadkopter kereszteződése látható 7:54-től. A "pilóta" végül túléli, de nagy volt a szerencséje....
-
hobizoli
nagyúr
válasz -NoVa- #65171 üzenetére
nincs azzal baj ha ELÖTTE biztosit vmi alternativat is, mert nezd meg reggel a MAV meg a BKV jaratokat mennyire vannak koppon
a Hungaria krt-n reggel az 1-s vili lehetne emeletes is, akar kozben 3 savban aramlik mellette a forgalom, mert igy sem gyozi a BKV kapcitassal
del-delkelet felol P+R kb nulla van
eleve a P+R kb 30%-a a Kelenfoldi PU-nal van es reggel pikk-pakk megtelik az is, 5-6 eve nem is tortent semmi bovites, sot, elvettek a metrofelujitas miatt P+R-eket, mert a BKV meg a Strabag hasznalja eppen a teruletet buszparkolonak meg vmi melyepitkezesi technikaknak
az is csak azert lett ott, mert ott lett a M4 vege egyelore (meg ahogy kinez ugy kovetkezo 20-30evben nem is lesz tovabb), boven lenne ra igeny, de nem akarodzik a kapcitas fejlesztese vmiert, csak alibizgetnek vele
5500db P+R van egesz Bp-n (minusz amik most kiestek a M3 felujitaskor), abbol 1500db van a Kelenfoldi Pu-nal koncentralva
az, hogy 2024-g nuku love semmire, mert xmasgerit szopatja orsos az elvonasokkal, aztan majd akkor lesz valtozas, akkor hatha eeeeelkezdik teeeeeervezni, aztan eeeeelkezdik eeeeeepiteni, elobb lesz 2040, minthogy ez kerdes megoldasra keruljon vmilyen formaban
M3 Kapmegyeri bovites tervezesere mondanak 5 evet, a kivitelezesre 6 evet
wow
Ferihegy fele a 70-s evekben meg volt a terv 1/100-d ekkora repteri forgalom mellett is mar...az is hol is tart? papiron
csak azota lett mar egy uj repter is ott kozben
amiket meg a bringasok felhoztak peldakat, nagyon jopofa, csak ott ezeket mindig elobb megoldottak es utana jott a korlatozas, ami a normalis sorrendje lenne ennek
nalunk ez is forditva akarna mukodni izombol, mert miertne
adot meg az ado adojat meg vonjak, csak nem latszik, hogy hova megy el, meg mire
ennyi erovel televerhetnek a osszes bevezeto utat behajtani tilos tablakkal is meg keresztbe betontomboket az utra ellenorzo pontokkal, mintha vmi haborus helyzet lenne, es biztos lenne ra akcios kedvezmeny is, ha 2-3000db-t berendelnek egyszerre ezekbol kulon-kulontöbb drón kell ;P
-
-NoVa-
őstag
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #65173 üzenetére
Én most azt nézem, hogy ha másik bejárós bringát szeretnék, akkor inkább nem szeretnék. Ami még emészthető árban van, az a Phülöp új paripája, de lehet továbbra is életben tartom a mostanit, csak átrakom 2-részesre a hajtóművet és átállok versenybringás csapágyra.
Mindig elfelejtem hogy melyik menet van rajta és mit lehet a vázba belecsavarni. De ha asszony kap végre munkát, akkor szerintem belevágok. Az egyik oldalon összekorrodált a pedál a hajtókarral, meg sem bírom mozdítani. Azt majd úgy kell vélhetően leverni róla. A másik oldalon bezsíroztam, amikor leküzdöttem róla. A hajtómű is össze van gyógyulva, szóval szerintem azt szervízben fogom kiszedetni, ha a csöves módszer nem működik. Előtte veszek vascsövet amit rá tudok húzni a grimbuszra, meg egy másikat a hajtókarra. Aztán elkezdtem tépni. Ha úgy sem jön le, akkor szerelő.
Ha 2-részes CX hajtómű menne rá versenybringás csapággyal, akkor rögtön könnyebb lenne a lánc és a lánckerék karbantartása és a végáttételt is rövidebbre tudnám venni. Most az utolsó 4 fokozat gyakorlatilag túl hosszú melóba menet.
-
Samott
addikt
Meg van orulve a vilag.
A Tesla a világ legértékesebb autógyára
Szerk: elvileg valsag van, de ma hivott a bankarom, hogy adjak el ezt meg azt, mert szepen kerestunk vele... es tenyleg.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
-NoVa-
őstag
válasz hobizoli #65179 üzenetére
A kényszerítés lényege az hogy az alternatívák utána válnak nyilvánvalóvá, és alakulnak ki, a szükség és valós igény alapján. Most pl az volt a hír, hogy kb 10%-kal kevesebb bringát tudnak gyártani, mint amennyit megvennének, annyira felvásároltak mindent. Az a szerinted 1%, aki amúgy sem jár sehol.
-
npera
újonc
F7 dupla girós torony. Élőben kisebb, mint a képen.
Kamera sem túl nagy. Méretnek ott van mellette a Core i5 matrica.
Viszont a motor az ami elgondokodtatott. Amikor először megnéztem azt hittem rosszat küldtek. Nagyon pici. De logikus: 12 mm átmérőjű a stator és 6 mm magas.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
Olyan, mintha kiskorban kapnának oltást a gépjárművek kezelése ellen. Elképesztő. Nyélgázon bele mindenbe IS.
-
-NoVa-
őstag
Vascső általában beválik. A neheze akkor jön, ha az edzett, elvileg mindent kibíró monoblokk csavar anyagában folyik meg, és tekered kör keresztmetszerűre erőből, onnan jön a tortúra. Mivel edzett, eszi a fúrófejet, aztán lehet vadászni ehhez való méretű odaférő fémmaró cuccot birtokló szakit. Előre szólok, ha veszek is marót, fejeket csak fához, nem kell a fémszilánk
-
ncc1701
veterán
Amígy plö a xvii kerületből a dugóval együtt araszol a busz (legnagyobb kerület, nincs kötöttpályás semmise), addig nem tudom, mire számítanak. Akinek kis csepp esze van, és anyagilag megteheti, az kocsival akar járni. Ez mindig így volt.
Költeni kellene a dologra.[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #65187 üzenetére
Igazából nem gond, ha beletörik, mert úgyis ki akarom rakni a bringából.
A hajtómű: Shimano FC-M391
A csapágy a hajtóműben: Shimano BB-UN26, BSA 68x122,5 mmA BSA az angolmenet? Ezeket sosem bírtam megjegyezni.
A vázban a helye kábé 68 mm, azt lemértem még régen collstockkal, mert a pontos mérés fontos.Ilyen hajtóművet terveztem bele.
A menet BSA, a mérete 68 mm. Ez elvileg plug and play. Ha a régit ki tudom imádkozni belőle.
Use: Road
Gruppe: Ultegra
Model: SM-BBR60
BB-Type: HOLLOWTECH II
Threaded: BSA
Threaded BB shell width: 68mmVan még valami woodoo, amit tudni kellene? Vagy csak kicsavar, takarít, zsír, becsavar?
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #65190 üzenetére
Ez a legrosszabb motiváció. Állni a fingszagban a buszon, ami áll a dugóban. Tudom, csináltam sokáig...
Az Őrsről induló 45-ös haláljárat. Minden autó IS megelőz. Te meg zötykölődsz a hátuljában kapaszkodva, mert ott legalább be lehet állni a sarokba és van kilátás. Nyáron is jó volt, amikor a metrót újították fel még 2003 körül. Befutott a metró, aztán annyi embert átrakni csuklós buszokra.....
-
npera
újonc
Hifisták. A belvárosban árulnak 500-ért egy ilyet.
Magzatpóz...
-
hobizoli
nagyúr
igen csak itt az a van, hogy felhoznak olyan kis videki varosokat peldakent, ami akkora lakossagu, mint a Szekesfehervar vagy Debrecen, de meg Amsterdam is 1/3-a csak Bp-nek
pont ezert kene elobb fejleszetni vmit, de itt arra megy a hokizas, hogy van egy felig megepult M4-s vonal, es azt is 30ev alatt sikerult elerni
tomeget akarsz kenyszeriteni valtani, de nincs mire, akkor abbol megoldas nem lesz sosemtöbb drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Politika
- Hálózati / IP kamera
- Gumi és felni topik
- Építő/felújító topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- ZIDOO médialejátszók
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- További aktív témák...