Hirdetés
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Honor 90 - modellalkat
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Új hozzászólás Aktív témák
-
blueboi69
senior tag
válasz Jahno #149451 üzenetére
"Ennyi erővel venni kell egy vadi új autót és évente lecserélni, arra nem kell költeni, tehát elméletben sokkal jobban járok? "
amúgy igen! csak kérdés, hogy mennyiért tudsz majd ismét egy újat venni és mennyit kell rádobni. Az értékvesztés az első évben a legmagasabb, inkább érdemes 1éves autót venni és 2-3éves korában eladni, közte nem szervízelni. Már csak a kezdőtőke kell hozzá.
-
hobizoli
nagyúr
válasz blueboi69 #149494 üzenetére
milyen masik veglet?
egy ilyen autonak siman kb ennyi a fenntartasa
(a szervize meg kevesebb volt igy is, mint a biztositasa)
max akkor nem, ha elkummantgatod, de utana meg csőstül jon minden
ez olyan hogy nem cserelsz lengokart mert hadd kopogjon az..., aztan az emiatt ferden allo kereken meg felre kopik a gumi
akkor mar nem csak a lengokart kell cserelni, hanem a gumit is
ha "szerencsed" van, es olyan mintazat mar nuku, akkor egybol kettot istöbb drón kell ;P
-
Jahno
veterán
válasz blueboi69 #149497 üzenetére
"futott km miatt kisebb a kockázata annak, hogy valami megkotlik és"
Valamennyire kisebb, aztán ha nem, akkor melyik lesz? Nagyobb merítésben dolgozó haverok sem mindig ezt mondják, ráadásul jönnek a fejvakarós vagy triviális hibák is az új, bonyásabb fejlesztésekkel. Vagy csak az idegesítő, mint új autónál ha beragad a csomagtartó zár. Legkésőbb tavasszal kifaggatom a fő informátorom :-P Egyik inkább úgy van, hogy legyen legalább 10 éves, de normális és karbantartott autó, mint egy akármilyen modernebb vacak.
Az lehet mellékes, hogy nálam az új autók is így kezdték, első 50ezer kilométernél a Matiz 3szor (de lehet 4 volt, talán még meg tudom számolni) szakadt szét, mert nem ekkora futásra méretezték, ott meg is mondta az ember, hogy már látják mi a baja, de csak gyári cuccal lehet javítani, amivel hamarosan ugyanígy fogok járni. No az milyen megoldás? Ez volt a "nem jellemző hiba" amit azóta emlegetek. Vagy fizetek alternatív szervízben a kb. 4 hónapos, garanciás autó javításáért. Lehet ez megint 5 millió közül csak egy, de ha kicsit többet futott, akkor az összes első Matizt érintette, az meg a másik, hogy a cucc elfárad, aki városban keveset fut azt majd gari után érint. Szerelők sorban azzal biztatnak, hogy új autónak nem lesz támogatása, de legalább drágább hozzá minden és küzdeni fogunk az alkatrészhiánnyal, amíg kötelező addig lesz hozzá, 10 év alatti prémium vasakkal meg vakaróznak, mert silány nagyon kínai alkatrészek vannak. Aztán meglátjuk ezt is. Seatnál is bőven volt 50ezer kilométer alatti futásnál fizetős szervíz, de úgy is nehéz lenne számolni ha max. 5+ évet menne el egy autó és az alatt kellene kitermelni, meg nullára hozni az árát.
Nyilván nem tudni, hogy mondjuk Mazdából vagy bármi Xből mennyit adnak el, milyen jellemző vagy "nem jellemző" hibák vannak, milyen garis feltételekkel, mennyi idő alatt, az úgy ismerősi körben éppen elég rémísztő, mikor 1-5 éves vasakkal megy a pingvinezés és a pénzszórás, lehet ezért is van bennem bizalmatlanság, eddig még emlegettem is, hogy új az megoldás lenne, de nincs rá pénzem és nem tervezhető, hogy mekkora időre milyen költségből, most amikor itt irodában a mellettem ülő sápadozik ezen-azon és nem garanciális, akkor még kevésbé tudom hova tenni.
-
-NoVa-
addikt
válasz blueboi69 #149497 üzenetére
Lépj egyel távolabb, és kicsit nyugatabbra, mert ugye egy lyukban élünk, innen más a világot nézni. Ha Bécsig elmegyünk, és 5 éves használtautókat nézegetünk, ott 7500 Euro / 3 millió a nettó 3 havi átlag, ebből 5 éves Golf, Clio, Focus, Astra, Meriva befér. Átlagos, élhető autók átlagos életszínvonalon megengedhető áron. Ha valaki az átlag dupláját keresi, annak kényelmesen belefér egy Superb. Az, hogy itt nem, az az én hibám (is), hiszen ma sem gyújtottam fel semmit, amíg az állampárt szuverenitást véd, nem életminőséget, megvan a lokális problémánk. Utána is vagy 1-2 évtizedes felzárkózási szakasz jönne ha ezalatt sikerülne kikövetelni és fenntartani valami épeszű államszerkezetet a több évszázada megkövült urambátyám rendszer helyett.
Ha megnézel egy 2008 előtti felső-középkategóriás akármit, amit karban is tartottak, meg megnézel egy újat, nem vagyok benne biztos, hogy fenntartod a véleményed. Akkor futott át az autóiparban is keményen érezhető nagy pénzügyi válság, és minden ponton olcsósítottak sokat. Ami az árakban nem jelent meg, csak a kezed érzi, amivel fogod, mozgatod, érintkezel. Lélektelen halott vízszintes liftek az újak, és a zajszigetelésben, illesztésekben sem ugyanaz. A tyúkólam nem nyiszog, zörög, zúg, kopog, még az újabb, és feleannyit futott Subaru is zajosabb, pedig ott a motor és a kipufogó is mindent megtesz, hogy elnyomja a dolgokat, és nem kevés az a minden .
És akkor az elektronikus elbonyolításokat, EU-s normás miniturbós elbonyolításokat hozzátéve az egyenlethez, nagyon nem ugyanazt a szervizköltséget és meghibásodási arányt, produkálják. Mellé a célszerszámok, célprogramok, célszerelők, alkatrész árak és mennyiségek, áh. Attól még egy jó Toyotát el tudnék viselni bármikor, de tényleg megbízhatóbb lenne egy 6 éves 150k km-t futott Rav4, mint a romom?
-
Jahno
veterán
válasz hobizoli #149503 üzenetére
Az, hogy1-2 évig ne szervízeljem, jópofa megmondás, másik szerelő gyerek meg rögtön mutatott két képet, hogy "ezt sem szervízelték rendesen, faluban el volt, aztán mikor nagyon féket kellett volna nyomni akkor kigyulladt a karácsonyfa, pult állította meg"
Kettő is megjátszotta Nála egymás után, egyiknél csak félre húzott fékezésnél, másiknál minden is elment borért. És lehet vitatkozni ki nem cserélt fékfolyadékot.
Nem lennék ott boltos, ahova hetente köszönnek be az autók, de már építettek korlátot.
1éves autó ráadásul annyi, mint az új, tudja a fene, nézzünk egyet és vonjuk le a nap-hold távon futott kilométert, mert műszakit sem látott, nincs róla papír.
-
Samott
addikt
válasz Jahno #149507 üzenetére
Ja, az elmarado szervizre figyelni kell. Hiaba hordtam a covid alatt a hely bosch partner szervizbe a kocsit, csak azt csinaltak meg amire panaszkodtam, nem neztek at rendesen. Most hogy ujra odahordom ahova szoktam rogton talaltak olyat amit a amsikban elhanyagoltak. Jobb ha rendben van minden es nem nekem kell a zajokat keresnem.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
-
Jahno
veterán
válasz blueboi69 #149511 üzenetére
"és azzal nincs szopás."
Nincs néha erős itt is. Én is azt hittem egy darabig. Azt mondja, hogy hirtelen. Q8 vagy mi, mindenféle megfejthetetlen hiba és zárak amit mondtam. Nekem pont elég lenne ha ugyanennyit áll, vagy folyamatosan szervízbe kell rohangálni. Másik Audiban ablakemelő. Bár a Q8 ez 200 felett lesz (egyik havernak van kisebb flottája, vonyít a fájdalomtól, hogy szopik de legalább drága :-D). C5ben Adblue ámokfutás (erről külön könyvet lehetne írni). Valamelyik Mazda: első lámpatestek 3 évesen, ülés szenzor, tolatóradar hiba, külső hőmérséklet mérés miatt befúvás vezérlés és mindenféle szellőzés bajok. Akkora számokat hallok, mint szürke szamár Jeruzsálemtől. Mellé olyanok, hogy ha már sokat fizetsz, akkor Veresegyházon haver időpontot kapott szervízbe a lízingelt autóval Szigetszentmiklósra, hogy majd akkor 1-2 kört ott futnak. Munkaidőbe nem nagyon fért bele, hétvégén nincs ügyfélfogadás, időpontot ott is a szervíz adott, oldja meg. Aztán addig variáltak, míg megfejtettek egy közelebbi szervízt. Defektre 2-3 hónapra kapott időpontot, pislogott is, hogy akkor most mi van. Inkább az a ritka, aki nem oboázik be, de olyat is keresek. Vagy csak oboa lesz belőle, mert most volt ismerős aki teljesen jól el van, viszont tőlem tudta meg, hogy az automata váltóban is illene néha olajat cserélni, különben megkotlik.
Mondom tavasszal írhatok pontos hibalistát mindenféle modellről, legfeljebb hosszú lesz :-P
-
Jahno
veterán
válasz blueboi69 #149514 üzenetére
Műszaki tartalmára mondtam. Azt nehezebb összemérni, hogy most vagy nincs alkatrész vagy a szerelő is hülyének néz esetleg ésvagy kapcsolatok, de ennyit állnak néha új lízingelt autók is, azt fent írtam :-)
Persze biztosan fel lehet találni a soha el nem kopó csapágyakat és nem öregedő gumiharangot, de ezt majd a gyártókkal is meg kellene beszélnetek.
-
Jahno
veterán
válasz blueboi69 #149513 üzenetére
"de nem ez a jellemző, hogy "
Na, ezt mondta a Matizra szó szerint, mikor bevontattuk És utána még háromszor. Megszámoltam, három kuplung és utána a váltó.
Ember azt mondja azért kicsit több kell, de most akkor év vagy kilométer?
Hasra rákugliztam a C5re, havernál is ilyesmik voltak [link] szintén már kb. 1 éves korában. Azt végül kipofozták, még sokáig autó maradt csak a költség lett érdekes, amit ugye a cég fizetett, vagy valaki.
-
Jahno
veterán
válasz blueboi69 #149502 üzenetére
"1éves autót venni és 2-3éves korában eladni, közte nem szervízelni. "
Fő tanácsadóim egyike:
"pont az ilyen pocsfejek miatt van az, hogy megveszel egy 3-4-5 eves kocsit, aminek 15 eves koraig kutya baja kene legyen, de szetesik 6-7 evesen atomjaira"
És akkor vegyek használt autót, mert az jó lesz mondom én ezt évek óta Mikor ABS hibám volt, akkor összes szerelő letette a nagy esküt, hogy jajj, a kocka, sokba lesz ez, nem cseréltek benne folyadékot. De cseréltek. Kizárva. Nem, de, nem de. Végül ugye biztosíték baja volt, csak akkor még senki nem tudta, hogy nem kap villanyosságot sem (szerelő persze szó nélkül kicserélte az egész punepát sok pénzért és vonogatta a vállát)
-
Jahno
veterán
válasz blueboi69 #149521 üzenetére
Ja, akkor az 7 évesen lesz kiszórva ha lízingelt cucc. Akkor a legkisebb az arányos értékvesztés egy bizonyos felszereltségnél és erre szoktak optimalizálni. 100k pont jó, utána került még többe Vagy ezeken is csak a kötelezőket oldják meg, mert úgyis tudják hol a vége és nem állapotot fog keresni a vevő, hanem kilométert és évjárat alapján olcsót, szóval ha hamarosan kinyúvad a kipufogó flexi cső, azt már nem fogják megcsinálni.
-
Jahno
veterán
Na, folytköv, mert a részletek elmaradtak. Tudom, ez máshol harmad ennyi. Itt max. a márkák meg "utángyártott" kontra "gyári minőség" dolgokon lehet vitatkozni, de átlasg Sachs, SKF, van amiben Febi vonal:
-
A. Crowley
tag
Beleraktam a Mazdába a 300.000. kilométert.
Ijesztő.[ Szerkesztve ]
-
blueboi69
senior tag
válasz A. Crowley #149525 üzenetére
ha Jahno használná azt a Mazdát akkor minimum 5M-t költött volna rá. Te mennyit öltél bele?
-
Jahno
veterán
válasz A. Crowley #149525 üzenetére
És csak olajat kellett beletölteni
-
Jahno
veterán
válasz blueboi69 #149531 üzenetére
Következő kör tervezetet elküldtem ide-oda felülvizsgálatra, de mit mondanál rá? Lassan érik a kuplungcsere. Ez az amiből még gyári van az autóban, oszt ugye szerelőember is szokta mondani, hogy akadnak azért arcok akiknek 20-30ezer kilométer alatt is bőven nagyobb amortizációt sikerül összehozni. No, mi legyen a matek?
-
blueboi69
senior tag
válasz Jahno #149532 üzenetére
A jobb oldali féltengelyszimering miért kerül 3x annyiba mint a bal?
Kúpgyűrű 10ezer? az hova? minek?
fokozatválasztó bowden fej 2x 12k??? hátezmeg?
Kuplungmunkahengert is sokallom, de el tudom képzelni....
És ebben nincs benne a munkadíj, az még mennyi?Még a piroskában cseréltem kuplungot, ott ez megállt kb80ból, a tárcsa+ kinyomócsapággyal aztán joa'
-
Jahno
veterán
válasz blueboi69 #149533 üzenetére
Unixból és robbantott ábrán ellenőrzöm, mondtam is asszonynak, hogy ábrán és cikkszámra felismerek egy csomó mindent és tudom a működését is, de ha két különböző autóba való vezérlést vagy teljesen mást elém raknak, akkor tök mindegy, fogalmam nem lenne róla melyik micsoda :-D Elleben válaszok:
3x annyi kérdése:
"Mert nem egyforma soha a két féltengely. A váltó a blokk oldalán van, az egyik hosszú, a másik rövid" És van benne egy toldás.
Kúpgyűrű? Unixban is ott van az ábrákon, oda kell és ezek szerint azért. Egyéb gyártóknál differenciálmű tömítés, vagy hasonló neveken szerepel. Leggagyibb 3ezer a Unixban, amit max. csak sógor tenne bele az autóba és 1 hetet bír, de legalább nincs raktáron. Gyári ajánlott az pont 10ezer, végén még kiderül, hogy egy csomó alkatrészt amúgy egész jó áron számolnak.... Ingás van benne, de mindenhol +/-.
" ott ez megállt kb80ból, a tárcsa+ kinyomócsapággyal aztán joa'"
Na, többiek itt azt mondták, hogy kb. ennyi lesz és occsón ugyanígy kicserélik, de fél év múlva szopni fogok, "mert úgyis szar kínai mind". Bedobtam a témát a mélyebbre úszott haversrácoknak és szerelőknek, úgy háromból hárman ezt válaszolták, zanzásítottam, szerintem maradék kettő is ezt fogja:
"Az a különbség, hogy a 60ezresért cserélünk egy kuplungot oszt jónapot az nem cseréli ki az összes tömítést, ami logikus meg ilyenek. Aztán veheted le 6 hónap múlva, mert dől az olaj a cuccból. Szóval ha így tartod karban, ahogy ez a szerelő csinálja, akkor sokkal tovább örömöd lesz benne és sokkal kevesebbet költesz hosszú távon. Az igénytelen gecik meg hagyják, hogy az olaj szétkúrja a vadi új kuplugot, de belerakják Neked occsón."
Visszatértem az előző problémákra, amit még az előző barbár okozott, ha már kérdezősködök és autószerelést tanulok :-D
"A szerelő légkulccsal küldi rá az anyát, mert jóvanazúgy, közben szétroncsolja a szelepszerkezetet a gátlóban"
Na, ez is sokba került nekem később, most nyögjük. Pipa, mehetünk tovább.
Következő:
"Ha felrakod a fos toronycsapágyhoz, meg a fos rugóhoz, esetleg más lógós futóműalkatrésszel, extra terhelést kap az alkatrész. Úgy nyilván nem bír sokat."
Ez is pipa, mehetünk tovább. De lassan minden is elfogy ami van az autóban :-D
80ezres kuplungcsere indokolása így elfogadható?
-
veterán
válasz Jahno #149489 üzenetére
Viánál egy telephelyet megnyomtam, péntekre már nincs kis méretű kocsijuk
jövő hétre is csak a sprintert tudták ajánlani, mint legkisebb elérhetőt. de úgy éreztem, a 2,70-es magasságával esetleg nem fog beférni a parkolóba, amiről azt mondja a leírás, hogy max 1,90
hanyas vagy, te disznó?
-
veterán
válasz Jahno #149474 üzenetére
Gondolom sem gyertya, sem hidrotőke, semmiféle váltóbovden nincs benne. Afenemegette. De akkor mitől megy?
gyertya van, hidrotőkét passzolom. de addig, hogy kijön a benzinmotorból a forgómozgás, addig sima benzines, annak minden csetreszével, lambda szonda, katalizátor, gyertya, vízhűtés, anyámkínja, a hármasban még hengerfejproblémák is elő tudnak fordulni. csak szíjak nincsenek. ennek van pár előnye, hogy pl nem kell cserélni, és járó motor nélkül is van klíma, hátránya meg a drágább vízpunepa.
a nagy varázslat a váltó helyére tett bolygóműves e-cvt, amibe bele van heftölve két villanyos meg egy benzinmotor, amik igény szerint viselkedhetnek generátorként, fékként, hajtómotorként, önindítóként, akármiként.amúgy neked egy p2 kell, amiben nem nagyon rég cseréltek nagyakksit.
hanyas vagy, te disznó?
-
Jahno
veterán
válasz blueboi69 #149533 üzenetére
Másik válasz, fokozatválasztó fejizére:
"Váltókar a kocsiban bowdennel van kivezetve. Ezek ilyen kis muanyag betétes szarok amik rá vannak húzva a váltó oldalára. Kikopnak, érdemes cserélni. Nem mindenhol vannak külön fejek, akkor csak egyben lehet cserélni. Van egy X és egy Y bowden, az kombinálja ki az állásokat a rudazatra. A rudazat meg baszogatja a váltó belsejét."
Rönós haver azt mondja Neki 40ezer volt 5 éve, szóval ne sírjon a szám, ha csak ennyi.
Kuplung munkahengeren mondjuk keres:
Aztán ezen is keres, meg a melón, vége úgyis ugyanaz, hogy vagy ezt adja kiskerként,vagy drágább munkadíjat mond, ezt nehéz megfejteni, de kijöhet belőle egy Ekcel.
Na, jöhet a következő. Lassan végigmente, a cuccokon. No meg valahol ezt is ki kell fizetni, mert lehet nem 5 perc alatt írja össze és rendeli meg a közértből.
-
blueboi69
senior tag
válasz Jahno #149534 üzenetére
Oké, egy dolog nem stimmel még mindig az a féltengely szimering. Annak mindegy milyen hosszú rúd áll ki belőle, az egy gyűrű... És igen, elölkaparós autónál kereszben a motor, oldalirányban a váltó, az egyik tengely hosszabb, ez stimmel.
80ezres kuplungnál csak az alkatrész volt annyi, de a bmw-ben nincs is ennyi faszság plszuban és ott a váltónak egy rövid rudazata van, mert a váltó az az utastérfelé áll.
És nem elhanyagolandó, hogy magamnak csináltam. És cseréltem főtengelyszimeringet is, hogy ne fossa az olajat. Korrektül lehetett vele utána évekig sedrinteni. Jellemzően amit cseréltem ahhoz utána 70%-ban nem kellett nyúlni többé. A maradék 30%-nál fillérbaszó voltam és nem a gyárit vettem meg, aztán megbántam. -
Sipi-
őstag
válasz blueboi69 #149541 üzenetére
Xsara Picasso-mon (1.6 dízel) 2019 júniusban ennyiért cseréltettem vezérlést, meg a környékén levő dolgokat (szíj, vízpumpa, tömítések, hűtőfolyadék, stb.) Citroen márkaszervízben:
(következő év elején meg összetörtem, hogy rohadjon meg )
[ Szerkesztve ]
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Jahno
veterán
válasz A. Crowley #149544 üzenetére
Báááz, nekem mindegyik kocsin elfogyott a kipufogó.
-
zetor2000
őstag
[sikerült jó nagy kavicsot dobnom a vízbe]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
veterán
válasz Sipi- #149542 üzenetére
Ez egész jó. Nálam bőven több cuccból áll, meg azért 5 év is 5 év. Márkaszervízben a 10ezres óradíj már inkább 20ezer vagy felette. Érdekes volt, akadt ahol 20ezres volt a sima és 30ezres a villanyos.
Pfejj, most kb. arányosítottam, erre most 150ezer lenne csak a munkadíj.
-
Samott
addikt
Jon a tel, jo lesz ez. A korroziora is kivancsi leszek, mert ott is sozzak az utakat gondolom. Nem minden kalifornia...(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest