Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • reelc

    veterán

    válasz ZsZso #129589 üzenetére

    Régen a billentyűzeteken volt "'Any" gomb.
    Épp ez volt a lényege, hogy a Space, Enter stb. már több játékban más-más funkciót kapott, kellett egy gomb amire mindig lehetett hivatkozni. Mert pl. valakinek eszébe jut, hogy ha mindegy mit nyom, legyen "Alt Gr+Q" és csodálkozott, miért lép ki a játékból belépés helyett? Na az ilyen szitukat akarták elkerülni.
    Mindegy európai vagy USA billentyűzet, mindegyiken rajta volt, és direkt ez volt a funkciója. Így elkerülték az eltérő bill. darabszámos problémát is. A programozóknak is kényelmes volt, dolgozott egy játékon, a jövőhéten másikon és így nem zavarodott bele amikor eljutott odáig, hogy "Press any key". Ez stabilitást jelentett neki.
    Miért került le a billentyűkről? Mert eljött a Facebook kora, és a komoly periféria gyártók nem akartak az Any keyes mémeknek mégjobban az áldozatául esni, nehogy csökkenjen a részvények értéke, stb. így egy szabványosítás során lekerült. Mert nyakkendőék erre utasították őket.

    A kontrolleren meg azért A, mert már a NES kontrolleren is rajta volt. Ugye a Select meg a Menu rendelkezett adott funkciókkal. Ugye az meg elég hülyén jönne ki single játéknál, hogy B-t nyomj. Az esetleg 2 játékos esetén a második játékos csatlakozását jelentette.
    (Ez Hofi kabaréban volt jó, amikor kórházban volt, és mondták neki, hogy "ketteske". Egyágyas szoba volt. :) )

    (Pár perc alatt ezt bírtam kitalálni, fogalmam sincs amúgy. :))
    De ha jól rémlik konzolon tényleg így volt: A - első játékos, B - második. Ez onnan megmaradhatott)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák