Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • reelc

    veterán

    válasz arty #115535 üzenetére

    & tomsolo (#115529): Nem hiszem, hogy a kiadók jelentős része a szükségesnél tovább hagyná fejleszteni a játékot. Nem ad 2 évet a játékra, ha 1,5 alatt is meglesz. Mert amíg ki nem adják (pontosabban amíg olyan kiadásközelben nem lesz, hogy elindulhassanak a pre-orderek), addig a kiadó pénze megy. A sok fejlesztőt fizetni (persze nem minimálbéresek), a különféle licenszeket, fejlesztői eszközöket stb. A hype gépezet is pénzbe kerül, a millió reklám. Szóval ez egy több éves hitelezés, befektetés a kiadó részéről.
    Éppen ezért simán eltudom képzelni, hogy a kiadó rajta tartja a szemét a fejlesztésen, tudni akarja, hogy megtérül-e a befektetése minél hamarabb? Sőt a megtérülés nem elég, jó nagy profit kell.

    Ha hamarabb betudnák fejezni, akkor talán a tesztelésekre is több idő lenne, nem? Most mindenki sorolhat egy rakás AAA játékot az elmúlt évekből amik igen durva hibákkal jelentek meg. Megfelelő idővel és teszteléssel nyilván elkerülhető lett volna sok botrány. Egyikünk sem volt ott, nem tudhatjuk, hogy hány %-ban a fejlesztők, és hány %-ban a kiadók hibája ez a dolog.
    Régen több fejlesztőcsapat bukását okozta a túl bugos játékok kiadása. Pl. Troika Games - nem hiszem, hogy a szakmai öngyilkosságra, csődre hajtottak. Persze itt a csapat is nagymértékben ludas lehet a dologban - 3 játék 3 különböző kiadónál.
    A Vampire: The Masquerade – Bloodlines nagy kedvencem volt, a sokadik rajongói patch után játszható is lett.

    Senki ne feledje, hogy ára van annak, hogy 4k 30fps vagy ki tudja mivel játsszon a jónép.
    Erősödtek a gépek meg minden, de tényleg az a logikus, hogy a számítási idők is megnőttek. Simán lehet 1-1 folyamat a többszöröse a 15 évvel ezelőttinek. Az ára a minél szebb grafikának.
    Ha holnap feltalálnának valamit, amitől 50%-kal gyorsabb lenne a fejlesztés, akkor sem lennének olcsóbbak a játékok. A kiadónak kevesebb pénze menne az egészre, a játék hamarabb megjelenne - ugyanakkora áron mégnagyobb profit, mert csak ez számít nekik.

    Persze vannak kivételek a kiadós részt illetően - az elnyúló fejlesztési időkkel, pl. Blizzard de ez már más tészta.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák