Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mauzes

    őstag

    válasz WiZARD #9455 üzenetére

    Nem vagyok szakértő, de kívülről úgy tűnik, hogy van azért. Ha az EV kínálat átlagát/mediánját nézed, szerintem akkor mind a kapacitás, mind a töltési sebesség szépen lépeget felfelé. Ezzel párhuzamosan a töltőhálózat is fejlődik (mondjuk egyre drágábban adják az áramot, főleg DC-n).

    MÁS: egy mini piaci körkép, hátha hasznos másnak is. Voltam pár márkakereskedésben körbeérdeklődni.

    Volvo:
    - EX30 iránt érdeklődtem. Tudom, hogy új modell, de konkrétan nincs az országban egy darab bemutató autó sem, szóval még megnézni sem lehet.
    - Bevezető akció keretében olyan 600k-1M kedvezményt adnak rá, állítólag később ez nem lesz.
    - XC40 Recharge-ot tudtam megnézni, az olyan ~3 millióval drágább, mint az EX30. Nekem nagyon otthonosnak tűnt, olyan nappalisan minőségi. Ülése kényelmesnek tűnt, 190 centimmel elöl-hátul rendesen elférek.
    - C40 Recharge tesztvezetés is elég meggyőző volt, minőségi érzete van az autózásnak vele, halk, kényelmes, jó érzés. Persze a csúcs kivitelű Twin motorost lehetett kipróbálni, nehogy a user lássa az olcsóbb verziót. Ez a Twin 408 LE és 670 Nm, teljesen elmebeteg gyorsulást tud, abszolút felesleges és veszélyes szerintem.

    Hyundai:
    - Itt elég komoly csökkentett árak vannak Ioniq 5-re és 6-ra is. Ezt a két autót ki is tudtam próbálni.
    - Az Ioniq 5 nagyon tágas, kb. egy 5 méteres SUV érzetét adja, tényleg durva. És eközben a külső méret nem túl nagy. Kívülről nekem nagyon bejön az autó, belülről olyan so-so. A magas felszereltségben mondjuk már egész korrekt a bőr kárpittal, az ülés is viszonylag jónak tűnt. A display-ek és kezelőfelületek kicsit furcsának tűntek, de azért gyorsan megszokható.
    - Ami fura, hogy nincs közékopkonzol, így a lábamat nem tudtam jobbra támasztani, pedig 20 éve úgy vezetek, hogy a konzolnak neki van támasztva. (De lehet én vagyok fura ilyen szempontból. Ti amúgy hogyan vezettek, megtámasztott lábbal vagy "tartva"?)
    - Az Ioniq 6 kb. hasonló áron elhozható. A fő különbség, hogy azonos árban az 5-ös jobban felszerelt tud lenni a szokásos extrákkal és minőségi anyagokkal (pl. bőr kárpit, HUD, hifi), a 6-os viszont technológiai és biztonsági extrákban erősebb (pl. hőszivattyú, fejlettebb vezetéstámogató). Viszont a 6-osból rendelhető kis akkus is (5-ösből nem), amivel bőven ezt lehet a legolcsóbban elhozni a kettő közül
    - Mérete elöl jó, hátul viszont szűkös, 190 centivel érte a fejem a tetőt, ha egyenesen ültem. Mivel jóval laposabb, elöl is kicsit bunkerszerűbb érzés, kevésbé lehet kilátni, a visszapillantó sziget elég jelentős területet kitakart számomra úgy is, hogy az ülés a legalacsonyabbra volt állítva.
    - Belső minősége hasonló, mint az 5-ös, talán nagyon kicsit harmonikusabb, de azét vannak fura részletek benne, pl. a tükörkamerás kijelző hajlított műanyag helye van minden modellverzióban.
    - Próbaút alapján mindkettő tetszett, de a 6-os egy kicsit összeszedettebben megy, a vezetési érzet alapján és a remek hatékonyság alapján is tutira ezt választanám. Pedig az 5-ös jobban tetszik külsőleg. Viszont van két nagy baja: az egyik amit említettem, hogy a kilátás nem valami jó egy magas ember számára (tükörsziget), a másik pedig, hogy nagyon durván idegesítő biztonsági figyelmezetések vannak benne. Akkor is sípol, ha túlléped a sebességet, de még akkor is, ha megváltozik a sebességlimit. WTF? Az értékesítő szerint ez alapbeállítás az újabb modellekben az EU-s biztonsági előírások miatt és hogy egyáltalán nem lehet kikapcsolni. Netes írások alapján talán mégis ki lehet, de nem állandóra, hanem minden egyes beindításnál a menüből kitúrva lehet megtenni. Ez a két dolog együtt számomra deal-breaker.

    Kia:
    - Itt EV6 iránt érdeklődtem és nagyon meglepődtem. Konkrétan semmi kedvezményt nem adnak, kivéve egy kicsit ha van már Kia a flottában. Így minden modellváltozat kb. 4 (!) millióval kerül többe, mint az Ioniq 5. Ez nagyon extrém különbség szerintem.
    - Cserébe még konfigurálni sem lehet, mivel modellév váltás várható pár hónapon belül, úgyhogy csak a készlet rendelhető.

    Úgyhogy most nagyon az EX30 és Ioniq 5 között gondolkodom, amik szerintem jó ár/érték arányban vannak az állami támogatással. Viszont a támogatást nem lehet biztosra venni, és anélkül már nehezen tudnám indokolni az EV vételt jelen körülmények között, úgyhogy egy használt de újszerű Mazda 6 kategóriájú autó is a gondolkodás tárgya, kb. féláron.

    EX30 előnyök:
    - mérete ideálisabb városba
    - Volvo márka és minőség (a Volvo-s külső/belső nekem valahogy már régóta ad valami pluszt)
    - hőszivattyú
    - kisebb méret és súly miatt, illetve erősebb motor miatt - a tesztek alapján - nagyon agilis és élvezetes vezetni
    - a fentiek miatt nagyobb a hatékonysága, jobb a fogyasztása
    - Pilot Assist tök jól működik és városban is használható (a Hyundai-ban a rendes vezetőasszisztens csak autópályán működik, városban nem)
    - olcsóbb kb. 2 millióval

    Ioniq 5 előnyök:
    - tágas, akár családi autónak is jó lenne (de sajnos nem nekem, 3 gyereküléssel esélyelen)
    - ha úgy adódik, ezzel akár 4-5 felnőttel is el lehet menni hosszabb utakra csomagokkal, az EX30 korlázotott ilyen tekintetben
    - a létező műszerfal és sok kapcsoló miatt sokkal hagyományosabb autószerű érzetet és praktikumot ad, míg az EX30 Tesla-szerű megoldása valószínűleg komoly megszokást igényel és mindent a menüből kell előtúrni
    - nagyobb hatótáv a nagyobb akksi miatt (habár többet fogyaszt, így ugyanakkora távolsághoz többet kell tölteni)
    - ha ideálisak a körülmények, akkor gyorsabban tölt (viszont ha nem ideális, akkor meg lassabban)
    - ezt már láttam élőben és vezettem, az EX30-at nem :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák