Hirdetés
Hirdetés
-
Kétféle interfésszel érkeznek a Klevv, jövő hónapra datált M.2-es SSD-i
ph Egy szemrevaló bordázattal ellátott, PCI Express 5.0-s és egy csupasz, PCI Express 3.0-s termékcsalád mutatkozott be.
-
Samsung Experience: Így lett az AI az életünk része
ma Galaxy készülékekkel járjuk körbe, miért pont most került az AI fókuszba.
-
John Cena hangján is beszél a Meta AI
it John Cena beszél? Nem, csak a Meta AI-alapú chatbotja. De sok más híresség hangján is meg tud szólalni a jövőben.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mauzes
őstag
Nem vagyok szakértő, de kívülről úgy tűnik, hogy van azért. Ha az EV kínálat átlagát/mediánját nézed, szerintem akkor mind a kapacitás, mind a töltési sebesség szépen lépeget felfelé. Ezzel párhuzamosan a töltőhálózat is fejlődik (mondjuk egyre drágábban adják az áramot, főleg DC-n).
MÁS: egy mini piaci körkép, hátha hasznos másnak is. Voltam pár márkakereskedésben körbeérdeklődni.
Volvo:
- EX30 iránt érdeklődtem. Tudom, hogy új modell, de konkrétan nincs az országban egy darab bemutató autó sem, szóval még megnézni sem lehet.
- Bevezető akció keretében olyan 600k-1M kedvezményt adnak rá, állítólag később ez nem lesz.
- XC40 Recharge-ot tudtam megnézni, az olyan ~3 millióval drágább, mint az EX30. Nekem nagyon otthonosnak tűnt, olyan nappalisan minőségi. Ülése kényelmesnek tűnt, 190 centimmel elöl-hátul rendesen elférek.
- C40 Recharge tesztvezetés is elég meggyőző volt, minőségi érzete van az autózásnak vele, halk, kényelmes, jó érzés. Persze a csúcs kivitelű Twin motorost lehetett kipróbálni, nehogy a user lássa az olcsóbb verziót. Ez a Twin 408 LE és 670 Nm, teljesen elmebeteg gyorsulást tud, abszolút felesleges és veszélyes szerintem.Hyundai:
- Itt elég komoly csökkentett árak vannak Ioniq 5-re és 6-ra is. Ezt a két autót ki is tudtam próbálni.
- Az Ioniq 5 nagyon tágas, kb. egy 5 méteres SUV érzetét adja, tényleg durva. És eközben a külső méret nem túl nagy. Kívülről nekem nagyon bejön az autó, belülről olyan so-so. A magas felszereltségben mondjuk már egész korrekt a bőr kárpittal, az ülés is viszonylag jónak tűnt. A display-ek és kezelőfelületek kicsit furcsának tűntek, de azért gyorsan megszokható.
- Ami fura, hogy nincs közékopkonzol, így a lábamat nem tudtam jobbra támasztani, pedig 20 éve úgy vezetek, hogy a konzolnak neki van támasztva. (De lehet én vagyok fura ilyen szempontból. Ti amúgy hogyan vezettek, megtámasztott lábbal vagy "tartva"?)
- Az Ioniq 6 kb. hasonló áron elhozható. A fő különbség, hogy azonos árban az 5-ös jobban felszerelt tud lenni a szokásos extrákkal és minőségi anyagokkal (pl. bőr kárpit, HUD, hifi), a 6-os viszont technológiai és biztonsági extrákban erősebb (pl. hőszivattyú, fejlettebb vezetéstámogató). Viszont a 6-osból rendelhető kis akkus is (5-ösből nem), amivel bőven ezt lehet a legolcsóbban elhozni a kettő közül
- Mérete elöl jó, hátul viszont szűkös, 190 centivel érte a fejem a tetőt, ha egyenesen ültem. Mivel jóval laposabb, elöl is kicsit bunkerszerűbb érzés, kevésbé lehet kilátni, a visszapillantó sziget elég jelentős területet kitakart számomra úgy is, hogy az ülés a legalacsonyabbra volt állítva.
- Belső minősége hasonló, mint az 5-ös, talán nagyon kicsit harmonikusabb, de azét vannak fura részletek benne, pl. a tükörkamerás kijelző hajlított műanyag helye van minden modellverzióban.
- Próbaút alapján mindkettő tetszett, de a 6-os egy kicsit összeszedettebben megy, a vezetési érzet alapján és a remek hatékonyság alapján is tutira ezt választanám. Pedig az 5-ös jobban tetszik külsőleg. Viszont van két nagy baja: az egyik amit említettem, hogy a kilátás nem valami jó egy magas ember számára (tükörsziget), a másik pedig, hogy nagyon durván idegesítő biztonsági figyelmezetések vannak benne. Akkor is sípol, ha túlléped a sebességet, de még akkor is, ha megváltozik a sebességlimit. WTF? Az értékesítő szerint ez alapbeállítás az újabb modellekben az EU-s biztonsági előírások miatt és hogy egyáltalán nem lehet kikapcsolni. Netes írások alapján talán mégis ki lehet, de nem állandóra, hanem minden egyes beindításnál a menüből kitúrva lehet megtenni. Ez a két dolog együtt számomra deal-breaker.Kia:
- Itt EV6 iránt érdeklődtem és nagyon meglepődtem. Konkrétan semmi kedvezményt nem adnak, kivéve egy kicsit ha van már Kia a flottában. Így minden modellváltozat kb. 4 (!) millióval kerül többe, mint az Ioniq 5. Ez nagyon extrém különbség szerintem.
- Cserébe még konfigurálni sem lehet, mivel modellév váltás várható pár hónapon belül, úgyhogy csak a készlet rendelhető.Úgyhogy most nagyon az EX30 és Ioniq 5 között gondolkodom, amik szerintem jó ár/érték arányban vannak az állami támogatással. Viszont a támogatást nem lehet biztosra venni, és anélkül már nehezen tudnám indokolni az EV vételt jelen körülmények között, úgyhogy egy használt de újszerű Mazda 6 kategóriájú autó is a gondolkodás tárgya, kb. féláron.
EX30 előnyök:
- mérete ideálisabb városba
- Volvo márka és minőség (a Volvo-s külső/belső nekem valahogy már régóta ad valami pluszt)
- hőszivattyú
- kisebb méret és súly miatt, illetve erősebb motor miatt - a tesztek alapján - nagyon agilis és élvezetes vezetni
- a fentiek miatt nagyobb a hatékonysága, jobb a fogyasztása
- Pilot Assist tök jól működik és városban is használható (a Hyundai-ban a rendes vezetőasszisztens csak autópályán működik, városban nem)
- olcsóbb kb. 2 millióvalIoniq 5 előnyök:
- tágas, akár családi autónak is jó lenne (de sajnos nem nekem, 3 gyereküléssel esélyelen)
- ha úgy adódik, ezzel akár 4-5 felnőttel is el lehet menni hosszabb utakra csomagokkal, az EX30 korlázotott ilyen tekintetben
- a létező műszerfal és sok kapcsoló miatt sokkal hagyományosabb autószerű érzetet és praktikumot ad, míg az EX30 Tesla-szerű megoldása valószínűleg komoly megszokást igényel és mindent a menüből kell előtúrni
- nagyobb hatótáv a nagyobb akksi miatt (habár többet fogyaszt, így ugyanakkora távolsághoz többet kell tölteni)
- ha ideálisak a körülmények, akkor gyorsabban tölt (viszont ha nem ideális, akkor meg lassabban)
- ezt már láttam élőben és vezettem, az EX30-at nem[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Elemlámpa, zseblámpa
- Philips LCD és LED TV-k
- Formula-1
- Óra topik
- Építő/felújító topik
- Autós topik
- Boldog-boldogtalan kézikonzolt akar kiadni, de egyelőre nincs meg a felvevőpiac
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest