Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
ph Az Assassin IV széria legújabb verziója egy vapor chamber talpat kapott, így már 300 wattig használható.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz Shadowbull #8159 üzenetére
"A térdem a nyakamban, rövid ülőlappal, háttámla fura szögben, a fejem meg koppan az üvegtetőn...." Ez komoly hibája a Model 3-nak. Hátul nem elég kényelmes magas személyeknek. Lábtér van bőven, de az ülőlap magassága miatt magasan van a térd, ami nem túl kényelmes. A listádból a fejem koppan az üvegtetőn furcsa kissé. Hátul komoly mennyiségű fejtér van a Model 3-ban. Erre még nem hallottam panaszt senkitől.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Tesla gyűlöli a körforgalmat, mint egy hisztis texasi redneck. Mintha körforgalom valami ördögtől való volna. Körforgalomban bepánikol az autopilot, nem tudja kikapcsolni az indexet kijáratkor, és a táblafelismerő sem kezeli jól, beragad a körforgalom előtt felismert sebesség.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz koxkids #8161 üzenetére
"nem akarod hogy így tegyen akkor talán hosszan kell nyomni a gombot."
Ha hosszan (mélyen) nyomod le, akkor is így tesz, ha be van kapcsolva ez a funkció. Akkor villog sávváltás után tovább, ha olyan sávba érkezel, ami táblák vagy felfestés alapján kanyarodásra szánt sávnak van jelölve a sávváltás helyén. Tehát ha jobbra váltasz sávot egy olyan sávba, ahonnan jobbra is lehet továbbmenni (csak jobbra, vagy jobbra és egyenesen is), akkor felkapcsolva hagyja az indexet. Ha viszont a kanyarodó sáv hosszú, és nincs benne végig kanyarodás jelölés, és az elején térsz át, akkor kikapcsolja azt. Nem navi alapján dönt (hiszen ki tudja, hogy el akarsz-e térni a tervtől).
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Csomó embert ismerek, akik vásárlás előtt előre berendelték ezeket a szarokat. Egy részük már be se építette, páran pedig inkább kiszedték. Talán 2 embert ismerek, aki megtartotta, de szerintem ők is csak azért, hogy legalább maguknak igazolják a döntés jogosságát. Nem szoktak ódákat zengeni róla, hogy milyen jó.
Amúgy meg a legnagyobb marhaság szétcseszni a Model 3 messze legjobb funkcióját: a szellőzést. Hogy a levegő egyenletesen mindenhonnan jön. A kormány között is.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 7Heads Drago #8211 üzenetére
A 250e km-es Priusomban megadta magát a hajtáslánc. Megugrott a vezérműlánc. A javítás nem márkaszervizben is hétjegyű lett, már jópár éve. Bele se merek gondolni, hogy most mennyi lenne. Gyári alkatrészekkel (új motor) meg se lehetett volna számolni a azt a pénzkupacot, amit kértek volna. A Tesla akksit is olcsón felújítanák neki, ha függetlenhez viszi. A nem ismeri fel marhaságot meg idióták írkálják.
Szerintem neked nem kell elektromos autó, ha ilyeneken megállsz gondolkodni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8216 üzenetére
Egyszer, ez nem volt strukturális akkupakk, másodszor, a strukturális is javítható. A pakk kiszerelhető, a merevítő hab kiszedhető, akár egy cella is cserélhető.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8218 üzenetére
Ez micsoda? Tudtommal a Tesla nem gyárt 21700-ból strukturálist, csak 4680-ból. Abban sokkal kevesebb a cella, nincsenek összeragasztva, hanem merevítőhabbal vannak kitöltve a helyek.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8222 üzenetére
Sandyék nem voltak felkészülve a szétszedésre, kísérleti példány volt. Ha lesz miért javítani, lesz aki javítsa. Ahogy a 2170-eket is simán javítják a mellékelt kép ellenére.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 7Heads Drago #8224 üzenetére
"A cikk emliti hogy a tesla töltő nem fogadja el az akkut ha nem gyári szervizes a javítás."
A cikk hülye."5,5 millió értékű autóra"
A cikk hülye." 4 millás javítás"
A cikk hülye.
Fórumokosok írásai alapján született.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8227 üzenetére
"Elég sok emberhalált és tüzet fogunk látni, amíg a nép megtanulja hogy ezt nem szabad piszkálni."
Eddig hánynál tartunk?evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Dehogy terjed gyorsan. Ezek az oltári marhaságok. Fantasztikus, hogy tanult felnőtt emberek 2023-ban ennyi marhaságot el tudnak képzelni. Úgy tűnik, a kémia oktatás Magyarországon kudarcot vallott. Ezt szomorúan veszem tudomásul, főleg, hogy kémia tanítással is foglalkozok. Az akku tűz sokkal lassabban fejlődik ki, mint a benzin, vagy gázolaj tüze. Egyszer azért, mert a tüzelőanyaghoz az oxidálószer szabad elemi állapotban van jelen, így sokkal könnyebben reagál, ellentétben az akkumulátorral, ahol vegyületekben kötve szerepel. Ezen felül a tüzelőanyag gyulladási hőmérséklete sokkal alacsonyabb, alacsony a forráspontja és könnyen krakkolódik, ezért hamar lesz gáz halmazállapotú, nagy lánggal ég. Az akku viszont pont az ellenkezője. Ezért lassan gyullad, de sokáig ég.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 7Heads Drago #8247 üzenetére
Ezek meg a piacon lévő árak: [link]
Keresem az 5,5 milliós Teslát. Vagy vak vagyok netán?evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ugye megvan, hogy ezek egy-egy cellás eszközök. Ha az autóban egy gyári hibás cella megszalad valamiért, ugyanekkora tüzet okoz. Pontosan ekkorát. Valójában nem nagy tüzek, csak akkor, ha a kezedben tartod őket. Az akkuban bezárva egy jelentéktelen, pici tüzecske. Ami ugyan beindíthatja a további cellák kigyulladását, szépen lassan, és lehet belőle egy nagy tűz idővel. De nem gyorsan.
A második linkre: Mondtam, hogy nehéz eloltani a villanyautó tüzet, mert az akku lassan ég, és magával viszi a saját oxidálószerét, nem tudod a szokásos módszerekkel oltani (ami arról szól, hogy elzárjuk az oxigén utánpótlást). Nem az az akkuval a gond, hogy hirtelen nagy tüze van a semmiből, hanem hogy lassan ég sokáig.#8244Shadowbull
Azért lehet az elég gyors is.
[link]
Ez az autó néhány órával korábban kapott egy nagy ütést alulról, megsérült a pakk. Szépen lassan megszaladtak a sérült cellák. Ez nem egy gyors tűz volt, csak kifelé volt gyors. Ha ültek volna ebben az autóban, már jó ideje minden világított volna, mint a karácsonyfa a magas cellahőmérsékletek miatt, és rég lekapcsolt volna az autó.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 7Heads Drago #8247 üzenetére
Másik egy Ford Focus? Ez itt a kandikamera? Nem csoda, hogy nincs hozzá a használt piacon semmi, kis szériás kvótaautó volt szándékosan beker ár alatt eladva. Tessék rendes villanyautót venni, nem átbas..s kisszériás kvótaautókat.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 7Heads Drago #8252 üzenetére
Igen kapott egy ajánlatot egy kereskedőtől 5,5 milliónyi dollárra Milyen autód van? Adok érte 100ezer forintot.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8255 üzenetére
Minden autót "csak nézik a tűzoltók amíg porrá ég".
A lényegen nem igazán változtat. Igenis van olyan forgatókönyv, amikor a pakk baromi gyorsan kezd el nagy lánggal égni.
Nem. Az a pakk már rég égett belül. Lassan, nagyon lassan. Amikor kiszabadult, az volt gyors és látványos. De mivel már rég égett, emberre nem jelentett veszélyt. Az autó már rég érzékelte a hőmérséklet emelkedését a pakkban, és szólt volna, hogy gáz van. Nem fog az ember alatt csak úgy kigyulladni.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8260 üzenetére
pár hónapja linkeltem cikkeket, amelyek a megfutás idejét és karakterisztikáját vizsgálták
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
válasz 7Heads Drago #8280 üzenetére
Az autó szoftvere nem aktív, amikor alszik. Ha mindig ébren kommunikálna, merülne, mint a szar. Szóval nincs, ami ilyenkor érzékelne egy meghibásodást.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 7Heads Drago #8297 üzenetére
Mert a hőszenzorok a canbuson lógnak, amelyik rendszert ha bekapcsolod, óriási lesz a merülés. Ami aktív, az csak a rádiós egység, ami pingre képes ébreszteni az autót és a canbust.
Melyik belső égésűben van folyamatos online canbust rendszer bármilyen célra? Ugyanúgy kigyulladhat egy leállítás után túlhevült turbó. Ott nem elvárás?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 7Heads Drago #8299 üzenetére
Hogyan kommunikálja a hőmérsékletét többszáz cella, ha a canbus offline??
De mint mondottam jelenleg is van már sok modelben akku temperálás, azt is megoldották.
Temperálás során az autó ébren van. Tesla is.van turbóhőfok kijelző
Az autó kikapcsolt állapotában van róla folyamatos visszajelzés és figyelés? Mesélj, kérlek.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ezt leírtam, konkrétan. [link]
Még az én autóm is figyeli az akku hőfokot és bekapcsolja a ventilátort, ha melegebb a kelleténél. Full lezárt, parkoló állapotában is.
Melyik autó az, amelyik alvó állapotban figyeli az akkut?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Lehet, hogy szabályos időközönként feléleszti a canbust és ránéz, tesla is ezt csinálja. Meg az is lehet, hogy a te autódnál (nem tudom milyen) az akku nem canbuson van fent, hanem csak a központi bms tud kommunikálni, a hőmérsékletmenedzsmentet a bms végzi.
Ennek a megoldásnak lehetnek előnyei és hátrányai is.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
titán
válasz Shadowbull #8308 üzenetére
Az marhaság volt. Nem a turbó, hanem az EGR hűtő szokott túlhevülni, de a végeredmény szempontjából nincs kardinális különbség.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
Az ilyen ágakat nem hozzák-viszik sehova. Ahhoz helyi erők kellenének, aminek semmi nyoma. Nulla a befektetési hajlandóság ilyen iparágakba.
Én az évtizedek alatt annyi innovatív technológia bevezetésével küzdöttem, hogy herótom van az összes befektetési alapkezelőtől.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
Ha esetleg valakit érdekel. Model 3 RWD töltési adatok 3%->100% Ennél tud kicsit jobban is tölteni, mert hideg akkuval álltam töltőre. Elindulás után 5 perccel már töltöttem. 5 perc akku előfűtés szinte semmi. Ezért az első 6 percben ment az akkufűtés, de ilyenkor végig kicsit az optimális alatt marad a görbe.
időpont tölt idő akk% hat km afű kWh kW lk kü belső
12:20:45 0:00:00 3 12,47 be 0,27 153 ki 24 22
12:21:42 0:00:57 7 29,66 be 2,62 173 ki 25 24,7
12:22:45 0:02:00 12 50,5 be 5,36 154 ki 25 27
12:23:43 0:02:58 16 65,71 be 7,58 144 ki 25 28,2
12:24:43 0:03:58 20 81,98 be 9,82 136 ki 25 28,8
12:25:44 0:04:59 23 98,11 be 12,04 132 ki 25 29,2
12:26:44 0:05:59 27 113,31 be 14,14 131 ki 25 29,4
12:27:45 0:07:00 31 128,52 ki 16,23 132 ki 25 29,7
12:28:40 0:07:55 34 141,91 ki 18,07 133 ki 25 29,9
12:29:44 0:08:59 37 156,96 ki 20,15 129 ki 25 30,2
12:30:43 0:09:58 41 172,17 ki 21,99 124 ki 25 30,4
12:31:43 0:10:58 44 185,56 ki 24,08 119 ki 25 30,6
12:32:46 0:12:01 47 198,79 ki 25,91 113 ki 25 30,8
12:33:42 0:12:57 50 210,2 ki 27,48 108 ki 25 31
12:34:44 0:13:59 53 222,67 ki 29,19 103 ki 25 31,2
12:35:41 0:14:56 56 233,02 ki 30,62 98 ki 25 31,4
12:36:43 0:15:58 58 243,51 ki 32,06 90 ki 25 31,5
12:37:43 0:16:58 61 254,92 ki 33,63 83 ki 25 31,7
12:38:43 0:17:58 63 263,43 ki 34,83 79 ki 25 31,8
12:39:43 0:18:58 65 273,01 ki 36,13 74 ki 25 32
12:40:44 0:19:59 67 282,44 ki 37,45 72 ki 25 32,2
12:41:45 0:21:00 69 290,05 ki 38,62 69 ki 25 32,3
12:42:43 0:21:58 71 298,71 ki 39,67 66 ki 25 32,4
12:43:44 0:22:59 73 306,32 ki 40,71 64 ki 25 32,6
12:44:44 0:23:59 75 313,93 ki 41,76 61 ki 25 32,7
12:45:45 0:25:00 77 321,53 ki 42,81 59 ki 25 32,8
12:46:44 0:25:59 78 328,06 ki 43,71 57 ki 25 33
12:47:44 0:26:59 80 334,76 ki 44,63 55 ki 25 33,1
12:48:45 0:28:00 82 342,37 ki 45,68 53 ki 25 33,2
12:49:45 0:29:00 83 348,15 ki 46,47 51 ki 25 33,4
12:50:45 0:30:00 85 354,68 ki 47,37 48 ki 25 33,5
12:51:42 0:30:57 86 359,56 ki 48,04 46 ki 25 33,6
12:52:44 0:31:59 87 365,18 ki 48,82 44 ki 25 33,7
12:53:43 0:32:58 88 369,89 ki 49,47 42 ki 25 33,8
12:54:46 0:34:01 90 375,69 ki 50,26 40 ki 25 33,9
12:55:43 0:34:58 91 379,48 ki 50,79 38 ki 25 34
12:56:43 0:35:58 92 384,2 ki 51,44 37 ki 25 34,1
12:57:45 0:37:00 93 388,91 ki 52,09 35 ki 25 34,2
12:58:44 0:37:59 94 392,87 ki 52,63 33 ki 25 34,3
12:59:44 0:38:59 95 397,57 ki 53,28 31 ki 25 34,4
13:00:43 0:39:58 95 400,32 ki 53,68 29 ki 25 34,5
13:01:44 0:40:59 96 404,12 ki 54,18 27 ki 25 34,6
13:02:44 0:41:59 97 407,0 ki 54,58 26 be 25 34
13:03:45 0:43:00 98 409,9 ki 54,98 25 be 25 30,5
13:04:42 0:43:57 98 412,8 ki 55,37 21 be 25 25,9
13:05:44 0:44:59 99 414,62 ki 55,62 18 be 25 23,3
13:06:44 0:45:59 99 416,59 ki 55,9 15 be 25 22,6
13:07:44 0:46:59 99 417,51 ki 56,02 12 be 25 22,3
13:08:44 0:47:59 99 417,72 ki 56,27 10 be 25 22,2
13:09:43 0:48:58 100 419,33 ki 56,27 0 be 25 22,6[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Bandit21 #8360 üzenetére
Nekünk a legtöbbet töltő ügyfelünk egy PHEV autót használ. Minden egyes nap tölti a céges (ismert, nagy cég vezetője) GLE 450 de-t az irodaház parkolójában. De egyébként is jellemző, hogy a fizetős irodaházas csatlakozóinkért ölre mennek a PHEV használók.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8389 üzenetére
A világban most kezd kialakulni a villanyos adóztatás. Az első fecskék már megvannak. Ilyen marhaságot senki nem csinál, és nem is tervez.
Hogyan, hova tennéd a mérőt? DC? AC? Minden autóba külön beszerelve, ezáltal megbontva a villamos biztonsági rendszert és életveszélyt okozva? És amelyikbe nincs hely, nincs lehetőség? Ha kötelezővé tennéd a gyártónak a beépítést, 5-10 év múlva lehetne megvalósítani. A korábbi autóknak nem kellene adózni?
A ténylegesen megvalósítható adóztatás, ha valóban erre lesz szükség, darab szinten történhet, gyakorlatilag a gépjárműadó újboli kivetésével, és a mértékének a kellő beállításával. Ahol most is adóztatnak, ott így zajlik az adózás.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
titán
-
titán
válasz Shadowbull #8447 üzenetére
A fő támogatás egy legfeljebb 3,5 millió forintos áfa kedvezmény. Ez magas, de nem egetverő.
A többi az használati kedvezmény.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Egy előmelegített töltés adatai V2 (max 130kW) töltőn 35->80% tartományban.
Az LFP-s Model 3 gyakorlatilag bármilyen tartományban kiválóan tölthető. Pont ma egy éve van meg, de minden nap rácsodálkozok. Köröket ver az előzőre. Az ennyit tudott max. ugyanezen a tartományon. Ráadásul a 10%-kal kisebb akku miatt ez kevesebb energia:
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz bitpork #8452 üzenetére
Ezt úgy hívják adóztatás. Generálisan. Ez makro szinten arra szolgál, hogy a gazdaság és a társadalom bizonyos területeit előnyösebb helyzetbe hozza a többihez képest. Ha ennek a létjogosultságát veted el, akkor azzal elkéstél néhány évezredet.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Füleske #8477 üzenetére
Tegyük hozzá, hogy kínát ugyan meghódították a BYD modellek, de ahhoz, hogy itthon is sikeresek legyenek, nagyon nyomott ár kell, ami szinte kizárt.
Jelenlegi árak és értékesítés Kínában:
típus RMB eFt eladott ('23 jan-aug)
Atto3 134 000 7 810 92e
Dolphin 111 000 6 469 102e
Model Y RWD 299 000 17 246 278eAhhoz hogy az ár-érték arány a kínaival azonos legyen, és legyen értelme megvenni a BYD autókat itthon is, az alábbi bruttó árakra lenne szükség:
eFt
Atto3 10 350
Dolphin 8 573
Model Y RWD 23 094Lássuk ezeket a magyar BYD árakat
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8478 üzenetére
Nem csoda, hogy Kínán kívül nem fogy. Németországban az Atto 3 42000 eurótól indul, a Dolphin meg 31000-től. Szóval kb. dupla áron van, mint a kínai piaci versenyben. Nagyjából a "ki az a hülye, aki ennyiért megveszi" kategória.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz FIREBLADE78 #8487 üzenetére
Azért ez nem egy Swift, hanem egy kínai autó.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
válasz bitpork #8517 üzenetére
Jelenleg az akku technológia -szubjektív vélemény!- nem alkalmas nagy sebességű, hosszútávú és megszakításmentes közlekedésre.
Ez tény, nem csak egyéni vélemény.
Nagy sebesség
Hosszú táv
Töltés nélkül
Csak kettőt lehet választani.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs