- iPhone topik
- Android szakmai topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Hetedik generációs Gorilla Glass készült a középkategóriának
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz 7Heads Drago #3365 üzenetére
Milyen "e-autóknál"? Remélem sejted, hogy a földön a BMW i3-on kívül is van még e-autó. Csak az i3 alkalmazza ezt az unortodox () abroncsmegoldást. Minden másnak tök hagyományos kerekei vannak.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Tegnap érkeztem haza Spanyolországi útról. Model 3-mal mentünk feleségemmel, 17 éves lányommal és két tacskónkkal. Ilyen hosszú útra nagyon jól pakolható a Model 3, minden szépen befért, pedig vittünk nagy kávéfőzőt, tejhabosítót, kutyakaját, egy hűtőládányi hűtött innivalót és kaját, valamint sok élelmiszeralapanyagot (apartmanban voltunk, magunkra főztünk). Mentünk, ahogy csak lehetett, nagyon ritkán előztek csak minket, végig megengedett +10 km/h sebességgel haladtunk, kivéve dugóban. Dugó pedig volt bőven. A tervezett (előre kiszámított) 25 óra helyett a hazaút majdnem 33 óra lett az út a sok dugó miatt. Bajorországban még "erdei autós túrát" is kellett tartani a reménytelen autópályadugó miatt.
Hosszú út (5513 km) tapasztalatai:
1. Sima ügy. Már tervezgetjük a következőt. Komoly gondunk nem volt. Mindenki élvezte.
2. Hagyományossal (valamilyen dízel) valószínűleg egy perccel sem lett volna rövidebb.
3. Minden pihenőnk tovább tartott, mint ahogy az autó feltöltött volna, összesen 2x vártunk az autó töltődésére. Viszont egyszer tévedésből túlmentünk benzinkút a hülye elrendezése miatt, és kénytelenek voltunk beállni a benzinkutas sorba, hogy elérjünk az Ionityhez. Na itt vagy fél órát kellett sorban állni a kútnál, hogy át tudjunk jutni. Ne tudjátok meg, hányan néztek minket idiótának, hogy Teslával állunk sorban a benzinkútnál. Itt volt az, hogy utána még várhattunk 2-3 percet a villanytöltőre is.
4. Jobban oda kellett figyelni, hogy hol állunk meg, hol töltünk, mint hagyományossal.
5. Jó helyen vannak az Ionityk, de egy-egy helyen kevés van belőlük.
6. Superchargerek rosszabbul elhelyezettek (1-2 km-re a pályától), viszont rengeteg van egy-egy állomáson, ezért ott mindig volt hely. Volt olyan, hogy 32 állomásból kb 20 foglalt volt, de még akkor is jutott hely és 150 kW teljesítmény.
6. Franciaország egy borzasztó idióta hely autózás szempontjából.Nehézségek:
2x nem indult elsőre az Ionity. Egyik alkalommal semmilyen megoldás nem segített, az alkalmazás lett bugos, ezért az ügyfélszolgálat indított egy ingyenes töltést. Ez 10 perc időveszteséget okozott. Második alkalommal az ügyfélszolgálat újraindította a töltőt, és az segített, 4-5 perc időveszteség.Egyszer 3x nem volt szabad Ionity töltő. Ebből két eset egymás utáni állomásokon voltak (4-4 Ionity töltő), ezért tovább álltunk egy hatalmas 32 állásos Superchargerhez. A 3. esetnél mondták, hogy 1-2 perc, és felszabadul, azt megvártuk.
Az apartmannál nem lehetett tölteni. A hegyekben, egy 1200-ban épült sikátoros, 1100 lakosú kisvárosban laktam, ahol az autót 500m-re kellett leparkolni, csak rakodni lehetett felvinni a sikátoros részbe az autót. Ezért mindig a közeli nagyvárosban töltöttem. Hol ingyenes AC-n, 2x pedig iszonyú drága DC-n, mert fogyóban voltam.
A közeli nagyvárosban (Castellón) és az 50km-es körzetben összesen 3 db 50kW-os DC töltő volt, abból egy lerohadt pont azon a napon, amikor megérkeztünk. A maradék 2 egymás melletti töltőért rendszeres harc folyt. Itt nem tudtam mindig tölteni, amikor szerettem volna, egyszer teltház miatt nem töltöttem, amíg bent voltam az áruházban. De nem volt baj, volt elég delej a kocsiban.
Szinte minden Ionity állomás fullon volt. Amikor volt helyem, többször is én foglaltam el az utolsó szabad állást, és nappal sosem volt olyan, hogy legalább félház ne lett volna foglalt (4 állásoson 2, 6 állásoson 3 szabad hely).
Teljes út töltései (hivatalos adatokból, ahol van, az ingyenes töltések Teslafiből):
Ionity: 597 kWh €209 + 1 ingyenes töltés 29kWh
Supercharger: 135 kWh €74
Helyi fizetős: 44 kWh €32
Itthoni töltés: 50 kWh €9
evDirect: 40 kWh €18
Ingyenes töltések: 116 kWh
Összes költség: €342 = 137000 Ft
Ez kb 171l üzemanyag ára. Pályás kutakon még ennyi sem jött volna ki belőle.Összes betöltött energia: 1011 kWh, átlagos fogyasztás, mindent figyelembe véve: 18,3kWh/100km Ebben van rengeteg (több 10 óra) "Kutya mód" 35 fok tűző napsütésben.
Külön a hazaút fogyasztása: 2443 km
indulás 68% érkezés 5%, ez -63%, azaz 32kWh
Ionity: 325,15 kWh
Supercharger: 53,80 kWh
evDirect: 20,3 kWh
Összesen: 431,25 kWh
Fogyasztás: 17,65 kWh/100km[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Egy nehézséget kihagytam, ami a 6. tapasztalatot (hülye franciák) magyarázza.
Egy töltést hazafelé elbénáztam. Nem vettem észre, hogy a töltő a pálya túloldalán van csak. De mivel fizetős az autópálya, ezért a pihenőkben sehol sem lehet átmenni a túloldalra. És mivel fizetős, és a fizetőkapu drága, ezért se pihenő, se lehajtó nincs, csak 40-50 km-enként. Mivel én beterveztettem az autónak a töltőt, az szépen kiszámolta, hogy ahhoz meg kell fordulni. Ahhoz pedig túl kell menni, visszafordulni, és kész. Igen ám, de Franciaországban egy-egy lehajtás kész idegbaj. 5-10 perc sorban állás a le és a rögtön felhajtáskor is. És mivel messze vannak a lehajtók, így ennyi plusz út is. És mire észrevettem a hibámat, már elmentem az előző töltő mellett, és nem volt más lehetőség, mint megcsinálni a betervezett oda-visszát összesen plusz 80km és négy kapunál sorban állás árán. Hú, de mérges voltam magamra, de főleg az idióta franciákra.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Standard Range
Ioniq 5-tel azért elég szívás lett volna ez az út. Fogyaszt, mint az állat. Ha meg lassan mész, akkor iszonyú sokáig tart az út. 2500km-en 10km/h különbség 2,5 óra plusz idő. De a 10km/h még kevés. 120 fölött halál. Az 5 óra plusz. És ilyen meleg időben a Ioniq 5 akkuhűtése elvérzik. Az elképzelt 250kW helyett 100-120-et kap, ezért a töltés is sokáig tart. Jópár Ioniq 5-tel töltöttem együtt. Olyan sosem volt, hogy ő később jött és előbb ment. Fordítva viszont általában. Mi jöttünk, mentünk, és ő még mindig ott állt és töltikézett.
És akkor még nem is beszéltem arról, hogy túl kevés a a standard HPC töltő egy-egy állomáson, Superchargerből van csak elég.
Azt ki is hagytam, hogy egyszer olyan is volt, hogy Ionityhez álltam meg, de mind foglalt volt. Mivel ugyanott volt ott SuC is (12 állással), így azzal nem volt gond.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Azt elfelejtettem írni, hogy aki nem villanyautózik, az nem feltétlenül érti, hogy annak a jelentősége, hogy "fogyaszt, mint az állat" (főleg) nem abban rejlik, hogy drága a fenntartása, hanem hogy hamar lemerül, bármilyen nagy is az az akku. És a nagy akku hátránya, hogy sokáig tart feltölteni.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Valódi fogyasztás, töltési értékből számolva, vagy autó által kiírt? Mert ebben a 17,5-ben benne van a 34 fok tűző napsütésben légkonditól a 14 fokban szakadó esőben rohanáson át a pihenőben 5 óra autóban alvás (Camp Mode) fogyasztása, az összes töltés alatt a (sok órányi) Dog Mode fogyasztása, sőt a betöltés-kivétel vesztesége és a töltőoszlop vesztesége is. Az autó által mért átlag 14 kWh/100 volt. Ilyen hosszú úton, amikor a Tesla aksija és motorja is bemelegszik rendesen (végig, 33 órán keresztül 50 fokos volt az akksi), akkor nagyon visszaesik a fogyasztás. 140-nel döngetve órákon keresztül is 15 volt a szakaszra kijelzett fogyasztás (valós fogyi 16).
Pl: Valentin -> Göttlesbrunn 196,04 km 1:39
Átlagsebesség: 118 km/h, max sebesség 142 km/h (valós)
70% -> 8% = 31,24 kWh
átlagfogyasztás: 15,93 kWh/100km komoly hegymászásokkal[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Saját magamnak kíváncsiságból csináltam egy teljes kimutatást csak az utakra vonatkozóan, tehát leszámítva az ácsorgás alatt fogyaszott energiát, és kivettem belőle a barcelonai városnézés szakaszait (nagyon torzítja a képet)
teljes út: 2401,34 km
energia: 382,98 kWh
idő: 24:55:00
fogyasztás: 15,95 kWh/100 km
átlagsebesség: 96,4 (hülye, több órás németországi egy helyben állós dugó nagyon lehúzza)[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 7Heads Drago #3415 üzenetére
Ha csak ez a gondod, megnyugtatlak. Nem üti el, ha az autón múlik. Ugyanolyan autó, mint a többi. Kapott típusengedélyt, és 10 éven át gyártották komolyabb probléma nélkül.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 7Heads Drago #3415 üzenetére
A kedvedért kerestem egy i3 fékút mérést. Összehasonlító teszt egy Mercedes B-vel, ami 225-ös kerekeken gurul:
Braking 70–0 MPH
i3: 163 feet
B: 188 feet
[link]evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Nagyszerű angolsággal: "Charging ended." a finished helyett
Leadott teljesítményt miért korlátozza? Annyira nem hevülhet túl az akksi. Vagy csak a szokásos őrült túlbiztosítás? Teljesítmény elérhető, ha a hőmérséklet 33,5 és 33,6 között van? Mi a francért?
Model 3-mal végig csináltam 2500km-t szinte teljesen egyhuzamban folyamatos 55 fokos akkuval, maximális felvett és leadott teljesítmény mellet (az úton végig megkaptam a töltési 170kW-ot), és 0,0% degradációm lett. Pedig számítottam 1-2%-ra ilyen hosszú úton, agyonterhelt töltéssel. De indulás előtt és most és 402-403 epa-km a 100%. Az autó észre se vette. Faceliftes USA modell, Panasonic 21700 NCA akkuval, tehát még csak nem is az LFP akku miatt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Az út felén 33 fok fölött volt a hőmérséklet. Az autóban folyamatosan, a töltés során is 21 fok volt, végig ment a klíma a kutyák miatt ("kutya mód"). Pedig a hatalmas üvegtetőn jön be a hőenergia rendesen. Volt, hogy kísérletképpen kikapcsoltam a túlmelegedés védelmet, ami 40 fokon tartja a belső hőmérsékeltet utazáson kívül is, és akkor Spanyolországban felment a belső hőmérséklet 68 fokra. 68
A másik, hogy végig, a teljes úton +/- 2-3% pontossággal előre jelezte az érkezési töltöttséget. Sokkal pontosabban, mint a másfél éve tréningezett ABRP. Amikor az autó azt mondta, hogy 10% marad, már indultunk is. A legutóbbi frissítéssel nagyon feljavították az "jósda" pontosságát.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Pedig valójában kényelmes a kormány bőre. Kissé szokatlan volt nekem is elsőre, de sokkal kevésbé izzadok bele, mint eddig bármelyik korábbi autómnál, pedig mind rendes bőr volt. Ülés szintúgy. Ez a furcsa felület nagyon jól működik. És az ülés nagyon kényelmes hosszú úton is. 32 óra (ebből 5 óra ülésben alvás) után úgy szálltam ki belőle, mint ha csak egy egy órás útról jöttem volna. A 3-as BMW e 500 km-en is széttörte a seggem. Sokkal jobb túraautó, mint a kis BMW. Pedig előtte féltem az úttól, hogy megkapom a feleségemtől, vagy a 17 éves lányomtól, hogy ilyen hülyeséget soha többet, ehhez képest idén még megyünk Párizsba, jövő nyáron meg Bergenbe (2700km).
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Mivel főleg Ionityn töltöttem, mindig az autó korlátozott. A 3 SR mindig ugyanúgy tölt. 20%-ig 170kW, 35%-ig 100kW, 50%-ig, 75kW, 60%-ig 60kW, 70%-ig, 50kW. Nem lépcsőzetesen, hanem fokozatmentesen csökkenti a teljesítményt. Ezért a töltési teljesítmény csak attól függ, hogy hány százalékkal érek oda, és hány százalékig maradok. Egyszer volt egy hibás Ionity töltő, ami 80kW-tal tudott csak tölteni. Azt 35%-kal otthagytuk a francba, amikor végeztünk a mosdóval, és mentünk a következő állomásra, nem álltunk át másik oszlopra.
Most nézegetem az adatokat.
Hazafelé kicsit jobban tudtunk haladni, csak az alvásos 50kW töltőn 100%-ig töltésen kívül csak 2 (77%, 94%) olyan megállásunk volt, ahol sokkal tovább maradtunk, mint ahogy szükséges volt. Az előzetes terv (a better route plannerrel) 65-70% volt, inkább kevesebb valamivel. Akkor már hajlandók voltunk elindulni, ha készen voltunk, és az autó a következő állomásra érkezésre 10%-ot mutatott. Nyilván ha tovább töltöttünk, akkor távolabbi töltőhöz mentünk, ha volt rá lehetőség. Átlagos érkezési értékünk 15% volt. Ebből 10-on belül 6, 20%-on kívül 4. Átlagos indulási érték: 64%, de ez sokkal nagyobb szórást mutat.
Az alvásost nem bele számolva összes töltési idő: 279 perc, össz betöltött százalék: 620%, össz betöltött energia: 322 kWh, össz kiszámlázott energia: 345 kWh. Ez alapján átlagos felvett teljesítmény: 74 kW Ha a leghosszabb, igazán vacakolós, 53 perces megállásunkat nem számolom, akkor ugyan ezek az értékek: 226p, 543%, 282kWh, 303 kWh, 80kWevDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
válasz Shadowbull #3563 üzenetére
A töltési teljesítmény korlátozása oké, sok autó csinálja, hajlamosak túlmelegedni, de ahogy mondod, még így is szépen tölt. A probléma sokkal inkább a leadott teljesítmény korlátozása. töltés után csomó ideig nem lehet vele közlekedni. Elég nehéz autó, aminek nagyon kell a teljesítmény, és zavaró, hogy nem lehet számítani a teljesítményre. Onnan tudom, hogy zavaró, hogy korábban a Tesla 3 is visszavette a teljesítményt bizonyos körülmények között (nem magas akku hőmérséklet, hanem alacsony töltöttségi szint miatt), és igencsak kellemetlen, sőt, szerintem veszélyes is volt, hogy nem a megszokott teljesítményt kaptam bizonyos helyzetekben.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz djeperto #3578 üzenetére
Láttuk a kérdést, de senkinek sincs tapasztalat. Miért?
1. Még nem kezdődött meg a szállítás. Csak néhány előmodell darabot turnéznak végig a sajtóban. Most szeptember-októberi kiszállítást ígérnek, de ez semmit sem jelent, mert márciusban május-június volt, júniusban augusztus-szeptember. Nem magyar kiszállításra értem, hanem a világon bárhol egyáltalán.
2. Még rendes rendelés sincs, néhány konkrét (2db) felszereltségi összeállítást lehet rendelni Németországban, a többiről még csak részletes infó sincs, még a mercedes.de is hibát dob.
3. A német rendelési oldalon nem is említi, hogy létezne 7 üléses (az infó oldalon igen), szóval a 7 üléses változat meg igen messze van, és teljesen ismeretlen áron.
4. A magyar rendelés még nem is lehetséges, semmilyen kiépítésére sincs ismert ár.Szóval ezért nem kaptál választ, mert nem lehetséges válaszolni, nincs tapasztalat.
7 ülésesből lesz valamikor Audi Q5, és van régóta Model X
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #3636 üzenetére
így van, a többségén nincs korlátozás. Egyszerűen csak nem szokás rohangálni. Minden német gyereknek az első szó, amit megtanul a Mutti meg a Papa előtt, az a sparen.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Tiédetis #3661 üzenetére
Az ugye megvan, hogy szinte minden balesetet relatív gyorshajtásnak minősítenek, és ezeket statisztikában gyorshajtásként írják be. Minden relatív gyorshajtás, ahol ha lassabban ment volna, aki hibázott, akkor nem biztos, hogy bekövetkezett volna a baleset. Mindegy, hogy mennyivel ment, és mindegy. hogy mennyi volt a megengedett. Ha valaki 50-es táblánál 30-cal tötymörögve bebambulja a macisajtot, valaki telibe kapja, és meghal aki hibázott, beírnak egy gyorshajtási bejegyzést. A relatív gyorshajtás, és az ebből származó gyorshajtási statisztikák igazán varázslatosak.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Hybrid garázst ajánlom. Honda Insight lett fényezve.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Eddig is volt 3 órás korlát szinte mindenhol. Kutyát nem érdekelt soha. A parkoló alkalmazások is automatikusan újraindítottak a parkolást, és senki nem kötött bele.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Megérkezett a 2022.24.x a Model 3-ra. Ezzel eljött a radarmentes korszak. Első tapasztalatok:
1. Az automata távolsági fényszórót ("reflektor") az update bekapcsolta, de ki lehet kapcsolni, és nem kapcsolódik be többet magától az Autopilot bekapcsolására.
2. Az automata törlő viszont kötelező maradt. Azzal nincs is semmi gond, nálam amúgyis mindig automatán volt.
3. A dugóban araszolás sokkal jobb lett. Eddig elég darabos érzés volt a nagyon lassú dugó (gáz-fék-gáz-fék), ez most végre megszűnt.
Egyelőre ennyi.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #3938 üzenetére
Van irányjelző, kormány és gázpedál. Ha nem tetszik a haladási sebesség, használd őket.
Ma autópályához vezető 4km közúton kb 10 autót előztem meg, mert mindenkire rájött a 70-nel mehetnék. Az egész bagázsból a kamion volt a leggyorsabb. Megjegyeztem feleségemnek, hogy mindenki mennyire ráér, de nekünk még volt 300km, úgyhogy megelőztem mindet. Nem mentem 100 felett, de a 70 kevés. ¯\_(ツ)_/¯
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #3961 üzenetére
Te kontódra nem spórol, nem tőled lopja az üzemanyagot. Sőt egyenesen neked is spórol, ha mész utána.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Bandit21 #3965 üzenetére
Ez meg most hogy jött ide?
De ha már a felvetésnél tartunk, fejtsük ki jobban:
De bizony. A 110 rengeteget spórol a 130-hoz képest. Nyáron két villanyautóval mentünk Split környékére. Az egyik Tesla volt, azzal nem is volt gond, de a másik egy 39-es Niro. Miatta kénytelenek voltunk végig 110-zel menni, különben nem értük volna el a következő Ionity-t. A Tesla ment elöl és szélárnyékozott a Kiának.A visszaúton 860km-en 14,1-es átlagot ment a Tesla, míg a Spanyolországból hazajövet 2450km-en 130-135-tel 16,0-t (mért adatok, nem autó által kiírt). Ez bizony 13,5% energiamegtakarítás.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Bandit21 #3972 üzenetére
A valóság ehhez képest az hogy megyek szépen 135 el, figyelem a mögöttem gyorsabban érkezőket, és egszer csak index nélkül ki rántják elém 110 el. Aztán óvatosan fel gyorsulnak 125 ig, majd diadalmasan néznek hátra amíg el megyünk a 4 kamion mellett, hogy ennél többre ne is számítsak.
Előfordul ilyen, de azért nem ez a jellemző, még az M5-ön sem. Hülyék mindig lesznek, de azért nem mindennapos eset.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Bandit21 #3976 üzenetére
megyek szépen 135 el, figyelem a mögöttem gyorsabban érkezőket, és egszer csak index nélkül ki rántják elém 110 el.
...
Az en gyakorlati tapasztalatom sajnos az hogy a 110 el haladok töredéke figyel arra hogy a belső sáv tempója meglegyen mire sáv váltásba kezd.Eleve kardinális probléma, hogy azt gondolod, hogy megy 110-zel és neki fog menni a 90-nel haladó kamionnak. Nem fog. Ki kell jönnie, nincs más lehetősége. Ha egyszer lelassít 90-re, akkor vége, neki halál. Onnantól sose tud besorolni a külső sorba egy alulmotorizált öreg autóval (autók 80%-a, 110-zel haladók 95%-a). Tehát muszáj kijönnie. Könnyen előrelátható helyzet a részedről. Eleve neked kéne lehetővé tenned ezt neki. Én mindig jelzem nekik, hogy jöjjön, inkább én engedem be kis lassítással és villantással, hogy elém ne kelljen kirántania a kormányt. Nekem nem elvárásom, hogy gyorsuljon 130-ra. Ahogy van gázpedál és kormány, az enyémről a fékpedált se felejtették le. Szeretek menni gyorsan, ritka, hogy városban kanyarodáskor a hátsó kerék direkt nyomvonalon halad az első után, nem szép dolog, de kihasználom a 15km/h-s objektív felelősség szabályt, és ha van lehetőség, hogy szabályosan és nem idióta módon előzzek, megteszem, de nem tolok le senkit az útról, és nem esek letargiába ha valaki után kell mennem, ne adj isten még lassítani is kell valaki miatt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #3983 üzenetére
Tartok attól, hogyha bevezetnék, kettőtök közül nem ő bukná a jogsit.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #3987 üzenetére
Nem spórolásból. Feleségem sokáig nem mert 120-nál gyorsabban menni, mindig 110 körül ment. Ha vele mentem, nekem sem szabadott. Volt, hogy a tesómmal mentünk, és ott bőgött rettegve nekem a hátsó ülésen, mert félt 130-nál. Idővel sikerült rászoktatnom, de a mai napig 135 a vele megengedett max. Nagyon sokan vannak, akik 110-zel mennek különböző okok miatt. A 110-zel haladók nagy része lélekvesztővel közlekedik. A 110 is komoly tempó egy olyan autónak. Szerinted ők nem jogosultak megelőzni egy kamiont? Az csak neked van fenntartva?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #3990 üzenetére
Látod ez az abszolút "Agresszív, arrogáns, gondolom a kormány mögött is ilyen."
Az országút sokkal veszélyesebb és az összes feladata, hogy elérd rajta az autópályát. Nem az ő feladata, hogy a te lelki világodat pátyolgassa. Egyébként már mindent értek. Úgy értem az összes korábbi hozzászólásodat minden témában.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #4024 üzenetére
Ott gyakorolni kell a türelem intézményét. Egyeseknek, úgy tűnik, ez különösen megerőltető.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #4033 üzenetére
Szalmabáb volna, ha az egész beszélgetés nem a türelmetlenség folyománya lenne.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Mai naptól Amerikában az FSD béta teljesen nyílt lesz. Aki megvette, az használhatja. A hibapontokat nullázták és szükséges safety ratinget levitték 80-ra, amit a totál idiótákon kívül mindenki könnyedén megugrik.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz joghurt #4058 üzenetére
12-16 rendkívül optimista egy EnyaQ-ra, használati módtól függetlenül. Valóság inkább 15-25 kWh/100km ("hmf") (első érték: csak város, de oda minek 500km hatótávú autó, második érték: sok autópálya).
Tesla Model 3 teljesen vegyes fogyasztás sok autópályával:
autóban: 76455km
összes betöltött: 13894kWh +~7% veszteség = ~14870kWhátlagfogyasztás: 19,45 kWh/100km
Ez a valós érték, nem pedig autó által kijelzett, ami jelenleg 16,0, és nem kell komolyan venni. EnyaQ ugyanilyen körülmények között 25 körül lenne, alsó hangon.
#4061Flashback
Ha a fosszilis lemegy, akkor a villany is lejjebb fog menni. De egyikre se tegyél túl sokat a kaszinóban.
Auris egy kisautó, EnyaQ egy nagy batár. Most nem tudom, hogy olcsón akarsz közlekedni, vagy nagy autót szeretnél. Mert a kettőt összehasonlítani marhaság.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #4067 üzenetére
Inkább lennél 25 kWh körül, és azzal is csak az elég jó fogyasztású Enyaq-kal lenne igaz. Én ID4-gyel 30kWh/100-as fogyit csináltam, mielőtt egy hetes teszt után visszaadtam, hogy kösz, ez így nekem nem kell. Egy hosszabb autópályás úton úgy lett 32kWh/100 (kijelzett, nem mért!!!) az ID4 fogyasztása, hogy végig egy Tesla után mentem szélárnyékban.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Flashback #4066 üzenetére
Némileg idetartozó adatok:
Hosszabb út két autóval. Kia Niro 39 és Tesla Model 3 SR+
Horvátország(Šibenik) -> Magyarország(Szabadszállás és Budapest)
Eredetileg két Model 3 volt tervben, de testvéremék pont ez idő alatt mentek Szlovéniába, úgyhogy maradt nekünk a saját Model 3, sógoromék jöttek a mi Kia Nirónkkal. Az úton végig a Model 3 ment elöl szigorúan 110-zel és csinált szélárnyékot a Nirónak, mert szegénynek még így is igen küzdelmes egy ilyen hosszú út.
Mérési adatok:
Megtett út:
TM3: 861km (Szabadszállás->Bp is benne)
KN: 752km
Összes fogyasztás (számlák és kiinduló/érkező % alapján)
TM3: 130,0 kWh
KN: 129,9 kWh
Fogyasztás:
TM3: 15,1 kWh/100km
KN: 17,3 kWh/100km
Összehasonlítva a spanyol úttal a Niro 110-zel szélárnyékban fogyasztott ugyanúgy, mint a Model 3 135-tel (17,3 és 17,5).evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #4070 üzenetére
Ionity 0,35€/kWh
Így a 25kWh 8,75€/100km.evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen