Hirdetés
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Vodafone mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple Watch
- Mobil flották
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Google Pixel topik
Hirdetés
-
Hosszabb előzetesen a Tomb Raider animációs sorozat
gp A Netflix-re szánt széria a tervek szerint jövő hónap elején debütál.
-
A Lian Li Strimmer kábel mókolása.
lo Értelmetlenül állok az egész előtt, hogy a Lian Li minden cuccából ad ki fekete/fehér verziót csak pont a Strimmer...
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
válasz stickermajom #1136 üzenetére
Szerintem attol hogy tamogatassal vagy sem, tok mind1, irrealis az e-autok casco ajanlata, mert tul nagy a bearazott bizonytalansagi tenyezo. Ezt miert ne mondhatnam ki ugy, hogy ne legyek ingyenelonek beallitva? Amugy szerintem a kgfb se veletlenul szor annyira, egyszeruen a biztositok egy resze magas arakkal rettenti el a tulajokat, mert nem akar statisztika nelkuli autokkal bajlodni (es nem latja hogy igy kesobbre se lesz neki, amikor mar fontos tenyezok lesznek szamossaguk miatt, akkor sem).
Amugy igen, ez a tamogatas onmagaban nem eri el azt nalam, hogy gyarapitsam Mo. e-auto allomanyat (mert nyilvan az ion is orszagon belul maradna) es e'ves villanyos km-futasat (raadasul napelem miatt co2-mentesen). Ha az auto onmagaban tetszene, akkor atbillenhetne a merleg. -
axioma
veterán
válasz stickermajom #1141 üzenetére
Kozvetlen azzal, hogy nincs specifikus termek csak "casco" ami mindent fizet (azt is ami pl. csak esztetika vagy kivalthato funkcio), de igy kozvetve az arazassal. Azzal nyilvan egyetertek, hogy a biztositas kell a lefoglalhato vagyontargy ertekvesztese ellen.
A napenergia akkor is a kozelben fogy el ha en maskor veszem vissza a halozatbol, tehat ossz co2 csokken. Nem duzzogasnak csak arra fel mondtam, hogy igy Balcsira benzin (is) lesz az Amperaval, jobb hatotavnal villanybol mennenk. Megjegyzem, pont win-win lenne a nagyobb hatotavu autonal az, hogy a heti ingazast a hetvegi napsutesbol eleg feltolteni, ha olyan a tervezett kozlekedes (win a szaldo utan az en zsebemnek is, meg win a teherelosztonak mert lapositom a gorbet). -
axioma
veterán
válasz wassermann #1158 üzenetére
Csak ket dolog volt: egyreszt az enyem 80km (+/- az idojarastol fuggoen), ami Pomazrol Bp. egyes reszere se eleg oda-vissza (pont a 18.kerben van idonkent celpontunk), masreszt meg atszallni jobb ar/ertek ara'nyba.
Amugy semmi gond vele a mindennapokban, de most mar 10 eves, zuhan majd az a'ra, most ket lehetoseg van: vagy hasznalni amig gazdasagi totalkart el nem eri, vagy most cserelni invesztalassal. En alapbol sose gondolkodtam uj autoban, csak a Dacia ujkent tamogatva annyi mint amennyiert at tudnek szallni valami ar/ertekben ertelmesbe. De nem gyozott meg maga a Dacia, igy az uj biztos nem lesz, mert tobbert meg nem vennek. Igy nem surgos, majd egyszer ranezek a piacra az ev masodik feleben, hogy hasonlo lepes valami hasznaltra erdemes-e. De valoszinubbnek tartom hogy marad. -
axioma
veterán
válasz Bandit21 #1257 üzenetére
Azt az 1M-t bevallaltak devizakockazatban, szerinted nem vallaltak volna be (persze nem tudoatosan, csak ugyse tortenhet ilyen) tamogatasi szerzodesben? A nekem kuldott biankoban benne se volt csak az emailben a visszalepes lehetosege... nyilvan mert akkor nem megfelelo a szerzodes... de arrol me'g az email se emlekezett meg, mi van ha fele annyit kapnek csak. Az csak a "mindent megteszek de megis sikertelen" esetre szolt.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz stickermajom #1268 üzenetére
Na de most mit csinal a kereskedo, aki azt hitte majd egy jo fel evig ul a megrendelesi penzeken, erre most kifogy a keret - adhatja egybol vissza, nem lennek meglepodve ha penzugyileg meglepetes jonne...
-
axioma
veterán
válasz stickermajom #1271 üzenetére
Nem igy ertem. A kereskedo arra szamolt, hogy leraktak nala parszaz olyan eloleget, amibol ugyan nem lesz auto, de majd a harmadik kor elbiralasa utan kell csak visszaadnia. Beleszamolta a cashflow-jaba, esetleg devizafedezte magat stb. Erre most kiderulHET, hogy nem is fog nala parkolni, hacsak nem volt annyi eszuk hogy szamoltak a kormany allando varialasara es decembert irtak a meghiusult palyazat helyett.
-
axioma
veterán
Mar nem tudom melyikotok mondta elore, a Blitzwolf meros sullyesztett konnektorom tenyleg megadta magat, pedig 10A elvileg ami ment rajta csak es 16A-s. Tegnap belement az autoba 0.89kWh es megallt, persze pont egy olyan napon amikor kellett volna tobb nafta a kocsiba (megoldottam nyilvan, de azert bosszusag). A fura az hogy maga a konnektor wifi oldal fele tokeletesen mukodik, allapotot is valt, csak aramot nem ad...
Szoval ha tud valaki olyan wifi-s fogyasztasmeros konnektort (igazabol falon kivuli az jobb lenne de ott a doboz ugyhogy sullyesztett is OK), amelyik kibirja a hosszabb 10A-t, de most mar csak magyar garis forrasbol, akkor szoljatok.
(Ja es NE gyerekvedos legyen mert csak napi szinten bedugdosni azert nem egy orom - a vegen mar egy koztes kapcsolos konnektor kerult bele hogy konnyen lehessen hasznalni... az (noname) kinai vacak de az persze birta.)[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz joghurt #1292 üzenetére
Nalunk pont ezert kiadtak fustosnek azt az egy darab zold helyet ami a cegunkre jut a melygarazsbol. De havi 15eFt-ert nem eri meg beparkolni me'g ha 80km-rol jarnek be es csak ott toltenem akkor sem, 400Ft per munkanap is olcsobb. Ami inkabb ize, hogy a masfel ev alatt egyszer kellett volna telviz idejen negyed ora ratoltes hogy hazaerjek, annyira se engedtek be megoldottam utkozben akkor me'g csak lassu tolton kint a pusztaban tudtam biztosra... ez a hatranya ha az epuletuzemeltetes az nem a munkaltatoe.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Bandit21 #1328 üzenetére
Csak egy mellekszalra reagalnek: "Tökre érdekelne hogy a kia rendszerű autók használói tényleg játszanak e a vissza töltés erejével vagy be lövik egyszer egy fajtára és úgy is marad."
Nalunk csak ketfele fix beallitasu auto van, ha lenne allithato, akkor attol fuggoen hogy a ferjem vezeti vagy en, ketfele beallitast hasznalnank, mast talalunk kenyelmesnek/praktikusnak. De ez nyilvan egy olyan szintu feature mint a kulcs nelkuli inditas - jo ha van de nem jelentos hatrany ha nincs. -
axioma
veterán
válasz stickermajom #1341 üzenetére
Na akkor kaptak egy kiskaput az elolegek visszatartasara a kereskedok. De orulok hogy nem ugrottam bele!
-
axioma
veterán
válasz Gabesz87 #1394 üzenetére
A solymari e-service szokott sajat behozosat a'rulni, szervizbol talan jobb [mi Amperat kerdeztunk mikor ugy volt hogy nem javitjak a mostanit]. Persze nem nagy keszlet, mikor mi van [ritkan maganszemely autot is bevesznek de fullra glancolva es azt lehuzva az a'rbo'l, feltetelezve h aki ennyiert vesz annak a karcos sarvedo se tetsz... mi pont az ellenkezoje vagyunk szoval nekem fura]
Budakalaszon van a BSS szerviznek is mindig tobb zold rendszamosa.
Mi az iont maganembertol vettuk, de az Amperat egy altalanos 16. ker-i kereskedotol, ami alku nelkuli aron volt fent [tul sok auto volt bent, ki akarta porgetni de par hetet a tulaj azt hasznalta]. Nezegetni tipusokat meg barhol lehet.
Biztos van tobb is en ezeket ismerem sajat tapasztalatbol.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ha szaldosan tudod, akkor bovitsd a hmke-t. Nekunk a szolgaltato valasza a toltesre: a 2005-os epitesu haz villanyoraszekrenyet szetbombazni (alsohangon 200e beruhazas), es az 5 Ft-tal olcsobb tarifara rarakhatom, ez a max. Viccesek, mikor hasznalnek el 40e kwh-t? 250e km ha most nem szamoltam el magam nagy hirtelenben. Na ekkor lett napelem-rendszer projekt beinditva... (es nalunk bovne jo volt ba'r me'g full tamogatas nelkul, mert az alapfogyasztasunk is sok, meg ket auto is ingazik arambol).
-
axioma
veterán
Nyilvan "attol fugg". De amugy ez igy onmagaban nekem gyanus szamolas, a 17kWh (ezt tekintem atlagnak) azert mai(!) aron 6.5Ft-ot ad inkabb es csak noni fog (rezsicsokkentes miatt a vallalkozoktol szedik be de mar nem realis), masreszt meg ha 800e-bol bovitenek akkor nem most kell (es ha inverter csereje nelkul nem megy akkor nem kell). Mondjuk egy 10e km eves futas eseten 1700kWh eves termeleshez 1.5kWp emeles kell, az nagyokbol 4 napelemtabla de nagyon max. is 5, csak az fontos (stringinverternel azon kivul hogy kaphato legyen az eredetivel egyezo), hogy az inverter hatarai koze beferjen... (remelem nem szamoltam el). Nem beszelve arrol, hogy ha elhasznalod az a'ramot es megterul (a 38-hoz kepest) 10 even belul, akkor tovabbi 10 evig termel vigan. Plusz az megfizethetetlen mikor a fustos-partiak jonnek az aram szeneromu-tartalma miatti CO2-vel es visszadobom a labdat hogy napelem
Amugy nalunk a napelemrendszer dragabb volt mint az autok barmelyike, de nem az autokat valtotta ki nagyobb reszben. Kulon-kulon vizsgalom a beruhazasokat: az autot a 38 Ft-tal, a napelemet a 38-hoz kepest. Mindketto kulon megerte, igaz azert, mert sok volt az alapfogyasztas arambol amugy is.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ja neked van regi rendszer, az szivas. Na igen, ez is szempont volt az SE-nel.
11.6 az gondolom az auto altal me'rt, en a konnektorbol fogyasztottat mondom, az mondjuk persze csak tiz v. tizenpar szazalek elteres. Ja es telen-nyaron atlagolva. Ha uj az auto akkor nezd majd meg egy ev mulva... ilyenkor az Ampera is 70 km korul (felett) megy, telen szigoruan 50, futes nelkul (napi ingaja ha nincs pandemia pont 48, parszor tesztelve), persze teletolteni ugyanugy 10kWh kell kb., kicsit talan tobb.
Ha a szaldo-ado valtozasokat beleszamolod, akkor azt is szamold hogy majdnem masfelszeres lenne az aram ara, csak rezsiharc van. -
axioma
veterán
A Blitzwolf ment egy jo ideig (de csak a konnektoros toltest 10A kellett merje, tudom hogy hitvita de en lassu toltest hasznalok inkabb), aztan ja, egyszer csak elerheto volt de mar nem toltott. Szivtam masnap mert pont szokasosnal hosszabb ut volt, evvan.
Ferjem a Sonoff-os, vezetekbe kothetot hasznalja, abbol van olyan ami birja a fali toltot is, egyelore nem csak papiron, a tolto typeI 16A a mero meg 25 vagy 32. Marmint ez mindketto wifis megoldas. Tulspilazni nem erdemes a merest, nem kell pontos legyen, de ionban semmi visszajelzes nincs csak a 8 palcika hogy mennyit erzekel toltottsegnek, annal azert jobb volt igy merve is. Illetve akkor me'g megtettem azt hogy ejfel utan 5 perccel indult a toltes. -
axioma
veterán
Update! en emlekeztem rosszul, sonoff csak 16A, az nem birta a fali tolto mellett [kiment a biztositekja, nem veszelyeztetett], az most a konnektornal van ott 10A max. terhelest kap.
A falihoz 100A wifis, din-es sinre pattinthato van, 30 dollar koruli ara volt, holnap fotozom. Az app a smartlife ami kezeli. -
axioma
veterán
válasz stickermajom #1465 üzenetére
Itthon vette webaruhazbol, 15A-es, a Hungaria kornyeken valami elektronikai boltban. Igen, pow R2. A 100A-os volt csak ami itthon nemigen volt, az a kinai.
-
axioma
veterán
válasz Fredo78 #1467 üzenetére
En 2011-es IONt vettem majdnem pont 3 eve, a pandemia miatt a vartnal kevesebb, kozel 20e km ment bele. Azt tudtam viszonylag gyorsan, hogy nem tokeletes az akku, legutobb egy eve neztek, akkor mondtak 70%-nak, de egyenletesnek. Igaz, nekem nagyon telen, plane ha valamennyit fu"to:k is, akkor inkabb 70km-re kalibralom a megtehetot (mutatni mindig tobbet mutat, pedig hazafele felfele van ugyhogy rosszabbat josol indulaskor), de az ugye me'g ha kerulot teszek is akkor sem volt gond. Mostansag 85-95 km-t mutat indulaskor. Mondjuk 99%-ban itthon konnektorrol (10A) van toltve. Bar azt mondjak, hogy a rendszeres maxra toltes nem jo neki, de nalam mindig fel van toltve teljesen, amit neztem videot hogy ettol fel ev alatt 80% akku az nekem nem stimmel (sztem keverik a kijelzett 100%-ot meg az akku technikai 100%-ot).
-
axioma
veterán
válasz wassermann #1478 üzenetére
Csatlakozom. Bar geek is vagyok igy bevallalok ilyen early adopter szitukat (mar amennyire egy 10 eves technologia me'g early, de a tobbseghez kepest igen), de a legnagyobb indok nekem is az volt hogy az Alto a varosban nem a /km fogyasztassal volt sok, hanem a dugoban pofekelessel, konkretan idegesitett. Az egy megfizethetetlen erzes, hogy nem kell feleslegesen egetni a benzint (bar volt aki azt mondta hogy ehhez egy uj, start/stop-os auto is jo, de azert nem ugyanaz, foleg amikor lepesben de haladsz, ahhoz minimum - nem feltetlen zold rendszamos - hibrid kell, mar a prius I. is sokat lekezelt abbol).
-
axioma
veterán
válasz wassermann #1494 üzenetére
Ne nekem mondd, nekem ion-om van Raadasul me'g ki se neznek belole mivel no vagyok... nem mintha amugy zavarna, plusz egy elektromos smartbol kiszallo ingatlanos magas pasi se negativ, igaz jol is nez ki az autoja de nem azt mondjak ra hogy ize, hanem hogy cool.
-
axioma
veterán
Kerdes, hogy milyen celbol akarsz otthon tolteni? Csak ejjel, es napkozben nem me'sz 100+ km-t, akkor 1x10A is feltolt (230V-os tolto), ahhoz tok felesleges mas. Vagy rendszeres lenne hogy napkozben hazamesz es nemsokara ujra el, kozben kell valami gyorstoltes? Vagy olyan hogy 500km-t kell visszatolteni? A hosszu tavokat szamold 20kWh-val, szamolj toltesi idovel, es kiderul hogy mennyi ampert kell beleszuszakolnod hogy ne legyen ez a szuk keresztmetszet.
Ne felejtsd el, hogy tok mas a helyzet, mint amikor autopalya mellett tolt valaki, amikor azonnal akar tovabb indulni. Ha van min. 8 orad es csak 230-rol toltod akkor is 100km siman benne van brutal (teli palyas) hasznalattal is (es nem minden nap kell fullrol indulni egy 400km-t tudo autoval se, ha nem mesz annyit).
Szoval varhato hasznalattol fugg, ill. hogy veszhelyzetben mennyire van mas megoldas (vagy egy fustos auto, vagy egy kelloen gyors utcai tolto a kozelben). De a legtobb felhasznalonal nem kell semmi korlatozas, nalunk 2 auto toltese mellett ment a haz (igaz, ampera csak 6-tal megy ha nem allitod at, az ion 10-zel, es eleinte 1x32A-n csinaltuk mindezt, eleg brutal szamtech park mellett - ossz szamla 50-60e volt).[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz -NOKIA- #1502 üzenetére
Sima konnektorrol toltunk lassan 3 eve, csak egy Blizwolf wifi konnektor adta meg magat ami me'rt is [egyik reggel arra mentem le hogy felbeszakadt a toltes, persze pont aznap mentem tobbet....].
Nyilvan a jobb az jobb, meg az atszervezeskor ujak lettek felteve. Van fali 1f 16A toltonk is, most type-I vegu mert mind2 auto az, de azt ha autocsere, mar upgrade-elgetni kell. Az kivul van mert nalunk elofordul 2x elindulas, akkor gyorsabb. Mondjuk igy azt is elo kell venni [zart femszekrenybe kerult], csak nem a kocsibol. Ejjel tok mind1, mieinkbe [kisebb akkuk] nem megy annyi uresen se amire ne lenne eleg a 8 ora. -
axioma
veterán
válasz rbalint88 #1518 üzenetére
nem olvastam vegig, semmi
@Rolly:
Most irjam vissza?
Ampera (2012-13, boven olcsobb) 35-50 km telen peldanytol fuggoen, az mar varosban tenyleg elektromos hasznalat.
Pakolasa: ami mind3 iranyban kiterjedt azt az ionba elobb berakom (hatso ulesek lehajtasaval persze), mint abba, mert a lapos hatso ablak miatt elegge limitalt, es a hatso ulesek kozott meg olyan elvalasztas van, hogy oda kutya nem fer, max. hatulra, ha nem tul magas.
Android/IOS kapcsolat nincs, keyless van (talan felszereltsegfuggo), ulesfutes van, kormanyfutest nem remlik hogy lattam volna, (es a koveto tempomat _sem_ igaz amit sokszor irnak, csak rafutasjelzes van). Nyilvan nem a garis kategoria, nem is azert akartam irni, hanem a 15 km vs. 25 minimum vs. elerheto valosag (nem tudok phev-t ami ezt erdemben tulszarnyalna). Kategoriaja a Mitsubishi Outlander, az oriasi (nalunk azert esett ki), de jellemzoen 30-35km egy toltesre a max., ha az is jellemzoen eleg, az esetleg jobb alternativa lehet nemgaris phev-bol, csak annak nem tudom a felszereltsegi lehetoseget.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
-
axioma
veterán
válasz joghurt #1547 üzenetére
En azt hallottam e-autokkal foglalkozotol, hogy Europaban pont azzal astak ala, hogy ezzel mar nem full elektromos, nem jar neki minden tamogatas, nyilvan nem Mo szamitott hanem inkabb a nemet piac. Par honapja itt is buszken mutatta valaki a youtube videot, hogy Hollandiabol csak benzint tankolva hazahoztak 2 nap alatt egyet. Es csodalkoztak hogy nem tetszik hogy ezt a hasznalatot nepszerusitik, me'g ha kozben az autot is
Az nem eletszeru, hogy hosszabb utra "majd lesz tolto" nekiindulsz. De az igen, hogy most me'g raksz bele benzint, hogy sehol ne maradj ott, de par ev mulva mar csak aramot toltesz bele. [Igaz, nem artana ha ehhez nem lenne dragabb az utcai toltes km-e, mint a benzinbol...]
Az nem jo osztonzes, hogy vegyel meg dupla akkut, akkor elobb elfarad a feneked mint kifogy az auto... plane a mostani gyartasi kapacitas-hianyos idoben, de sztem amugy sem. -
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #1614 üzenetére
Ez az egyik oldal. Mi a masik? Marmint ha alternativat akar valaki. Ismerosom bmw-ket vett, ujonnan [azok fustosek voltak], nem az also szegmensbol pl. 3 eve 21M-ert. Arra ne tudd meg mennyit panaszkodott [konyekig gazolva az infoban, szervizszintu szoftverrel, stb.], meg hogy kezeltek a szervizben [elment akire azt mondtak varjon...] Es me'g mindig azt mondta jobbat nem tudna valasztani.
-
axioma
veterán
Tegnap neztem a temat, es probaltam [ovatos vezeto 2-es szem.szammal] elmondani h ez nem a feltorlasztas [plusz a masik sav amit elhagy gyorsul], de nem tudtam volna igy megfogalmazni. Igen, en a sajat tulbiztonsagos, nem mulik 2 percen semmi atlagtempomat is megnovelte az e-auto. De lehet akar azt nezni h mekkora hszunetnel kanyarodok be a forgalomba, mint az ugyes fustosok, nem mint a mamokak.
Szoval +1, es igen, csak addig tart amig a tobbi nem arambol gyorsul. -
axioma
veterán
Kenyelmes a fali tolto, es gyorsabb 1,5x valoban, nekunk is van igaz nem azzal toltjuk oket alapbol. De mivel me'g nincs tapasztalatod, ket megjegyzes:
1. szinte sose fogsz 0 korul hazaerni, az atlagos napi fogyasztasodat kell tudni visszatolteni - ez akkor is igaz ha 1 nap kell az egesz de elotte-utana a hetvegeig csak normal
2. a 8 ora alvasido nem 8 ora otthonle't, jo esellyel min. 10-12 orat vagy otthon - persze te jobban tudod, csak a 8 ora 'tul szokasos' valasz, en pl 12 oranal mar extra hosszu napot huztam, inkabb tobb marad -
axioma
veterán
válasz Tiédetis #1942 üzenetére
Na de azok azonos fazison vannak? Bar nalunk 3x25A van, de 1x32 utan nem sok lett atpakolva a tobbire a hazbol, ket fazis majdnem ures [szaldo utan lehetne gond, de ez itt off]. Es mivel a ket auto egymas utan all a garazsban, jellemzoen mikor en hazaerek 18.30 masodiknak, akkor _mindkettot_ bedugom [igaz, Ampera konnektorosrol csak 6A ha nem allitom at a fedelzetin, de minek, boven megvan reggelre igy is]. Pedig itt massziv szamtech alapu alapfogyasztasunk is van.
[Regen idozitettem az ion tolteset ejfel utanra, inkabb elvi okokbol - statisztika + zold-seg -, de mivel 40 km alatti a jellemzo napom ami uszkve 7kWh konnektorbol, tok mind1 volt, igazabol uresen hazaerkezosen is, ami a duplaja toltes.] -
axioma
veterán
válasz Tiédetis #1981 üzenetére
"Elektromos kategória eddig egy "hobbi" volt, nem érdekelte a nagyokat, bohóckodjanak csak a lúzerek velük. Most meg? Meszeltessük el azokat, amik mennek, fogynak, mert kell nekünk a szelet a tortából."
Miert, van a Teslan kivul olyan gyarto, aki tobb zold autot gyart, mint amennyi a flotta higitasara kell a ra eloirt CO2-hatarok miatt? Nem ismerem a szamokat, tenyleg kerdes. Nem mintha uj autot vennek varhatoan, es valoban egyre tobb van beloluk, de ez siman lehet a sokkal tobb suv miatt. -
axioma
veterán
Na ez az eredmenye annak, hogy tele vannak az utak kamu-hibridekkel... [link]
Raadasul ez pont erinthet, leven rokon lakik ott, de az ionnal nem erhetunk el odaig, az Ampera meg buntetett (jo, persze, tulkepp csak nem kivetelezett). De az egesz nem lenne ha normalisabban lenne meghatarozva a zold rendszam maga (pl. vizsgak kozott x% elektromos hasznalat vagy ugrik a zoldsege). -
axioma
veterán
válasz joghurt #2035 üzenetére
Szerintem egyszeruen azoktol az autoktol kell elvenni a zold rendszamot, es nekunk mar 3.5 eve is mondtak hogy a phev-knel nagy szortirozas lesz. Amit teljesen alairok hogy kene, de nem tortent meg.
Amugy kerdes, honnan tudja a parkoloor, hogy melyik ingyenes. Peldaul a rex-es bmw i3-nak nem tudom mennyire van latvanyosan kipufogoja, es azt se hogy melyik csoportba kene igazabol keruljon... a rendszamon nem latszik az 5E-N-P (es nem tudom az i3 hova kerul ha rexes). Korabban arrol volt szo, hogy a P-sektol elvehetik (ami pl. amperat nem erintene, bar a mitsu outlander kvazi-teso nem tudom hogy hova van sorolva). Meg olyan valtozat is volt, hogy tul eros (ccm vagy LE) belsoegesu motor eseten ne legyen zold, az mondjuk talan me'g jobban harmonizalna a kozvelemennyel. -
axioma
veterán
Elolvastam, csak nem kotottem ossze, bar a forgalmijaban se tudom hogy mi van a rex-eknek...
Amugy ez a regisztralos rendszer egyszer mar megbukott Cegleden. Legalabbis volt, aztan azota nincs, csak a rendszam szine, tavaly nyaron legalabbis biztosan elsetalt mellettunk a parkoloor. -
axioma
veterán
válasz wassermann #2045 üzenetére
Azert ma ma'r a merestechnika me'g buheralas-biztosan is megoldhato nem tul sok penzert (persze a kifejlesztes jo kerdes, ld. online penztargepekkel eredetileg volt nagy kavarc, de hany eve annak is mar... azota is javulnak a lehetosegek), sokkal inkabb jellemzo hogy a jogi szabalyozas van elmaradva (es nem csak domain-tudasilag). Erre szoktam is emlegetni az elektromos auto toltese vezerelt arambol (de a mostani bojler-kalyhatol eltero feltetelu csoporttal) kerdest.
-
axioma
veterán
Nyilvan uj dugalj uj vezete'k... ez szerintem trivialis, attol me'g nem kell fali tolto [es forditva: a fali toltonek plane kell uj vezetek].
De a lenyegre nem valaszoltal. Fali tolto hogy lesz 6-10 amper? Vagy megkuldi aka'r 48-cal, mondvan az me'g nem is a legnagyobb letezo sebesseg, akkor az nem is art? Vagy tipustol fuggetlenul allitod, hogy tenyleg nem? [Kerdes, az Ampera miert default 6A: akkura vagy a forrashalozatra vigyazasi szandekkal...]
Majd megnezem de sztem ion-nal egyszeruen fali tolto a neve [hivatalos magyar nyelvu gepkonyve'ben, neten pdf-ben megtalalhato].
44 ora 10A az kb. 600 km. Ha ez naponta elvaras, akkor valoban kell a fali tolto. -
axioma
veterán
Az egyik kerdes kimaradt: HA van ido tolteni, az akkunak mi a jobb? [A betli miatt a lehetseges maxban egyeznek meg, ezt tudtam, a 48 csak rossz pelda volt... de ennek erosen gyanitom hogy az az oka hogy mielobb mehessen vissza az utakra - erre a [napkozbeni ratoltes] celra van is fali toltonk. Kerdes, hogy akku-kimeles szempontjabol, HA raer, eleg az h egy ido utan kisebb toltoaramot ke'r a kocsi igy csokken, vagy eleve lassabb toltes me'g ennel is jobb.]
A vasarloitoknak mit mondotok, es mennyire fugg konkret autotol, hogy hova allitsak a toltotok default-jat?
Zoe-t azert nem erdemes iderangatni, mert az ami kimondottan nem jo 1f-rol toltve... [en tobbet ilyet nem is tudok, es amugy ha nem lenne covid mar lehet az lenne nekem is, de 3f toltessel].
Amugy respect a fejtagitasert, infok megosztasaert, csak nem kene azzal indokolni a fali toltot hogy anelkul ugyis leegeti a user a hazat. [A kov. hazunkban tuti mar 3f autokra lesz elokeszitve, mostaniak type-I igy annyira nem para, lakast egyutt se tudjak leterhelni, mert nagy napelemes rendszer miatt 3x25A van.][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ez meglep. Akar a 3x32A amelyik auto tudja az me'g akku szempontbol lassu toltesnek szamit?
Ez jo hir, ettol me'g en 'vész'-tolteni fogom [dedikalt, kulon kismegszakito mogotti konnektorbol - az bent van a garazsban, mig a fali a kulso falon].
De az info jo a kesobbiek [haz/auto] tervezesehez. Barcsak mar ott tartanank... -
axioma
veterán
-
axioma
veterán
-
axioma
veterán
Nagy +1. Az hogy fixen benne van csak neheziti az elpakolast nem megkonnyiti az elovetelt...
Sot az egy kimenetu toltokon elorefele van a lyuk a kulon kabelesnel is, ahelyett, hogy az oldalan lenne 45 fokban felfele (kabelt mar nem tori, nem esik ki, de bennehagyhato es sikban marad az egesz).
Egyelore me'g pont jo ami van fix type-I-es, es ha megszolgal 5 evet mar nyertunk vele annyit hogy megerte (mostanaban elofordul hogy napkozben ra kell tolteni - ionba belejottek hatulrol, szervizben van...), de legkozelebbre pont azert mert mar hasznaltam tudom, hogy mi szamit es mi nem a valasztaskor. -
axioma
veterán
Felreertes van, az biztos.
Egyreszt nem az jott le, hogy a kabel-darabszamon aggodsz, hanem az, hogy az a'ron, ami termeszetes hogy ott mas, foleg amikor szereles is van benne. Nekem ugy tunt hogy ugy szamolod, mintha berendelne egy ilyen fali toltot onnan Mo-ra, ami helyett felszereltetheto (te araid igy gondoltam altalad) ket fix kabeles, ezert szoltam, hogy nem ugyanaz a szitu amirol te beszelsz meg amiben o van.
Masreszt az autohoz jar egy T2 - T<autospecifikus> kabel. Ez amit ott adnak az azon felul van. Hol itt az atveres? A 70e Ft sehogy nem jon ki nekem, hogy miert lenne, ha nem kabeles hanem kombi akkor 40e-rel tobb, ez vilagos, de semmi 70e sporolas nem latszik (bocs, szakmai artalom, matematikus vagyok).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen