- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Ezekben a változatokban lesz elérhető a OnePlus 13 Kínán kívül
- Android szakmai topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Mobil flották
- Apple iPhone 11 - népalma
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone 16 vagy Oppo Reno13?
Új hozzászólás Aktív témák
-
flymi
addikt
válasz fant0mi #36150 üzenetére
Végül is jogos.
Ebben a hónapban 3 remu, júli első hetére is már van egy. Simán meglesz a három szerintem megint.
Fizut alaposan meg tudja nyomni, a kérdés csak az, h megéri-e megdögleni pár Szent Istvánért.
Meg ugye az sem mindegy kinek mennyi az alapja. Akinek sok 3-400k+ annak egy remu is már alapból több tízezer, akinek kevés annak egy remu is kevés. Ennyi.Most van két új kocsirendező tanonc, nagyon kíváncsi leszek meddig bírják. Szerintem az első fizuig.
Aztán úgy mint engem, akarják őket tovább rugdosni tolveznek aztán ott megállj van. Sehovatovább.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
galervin93
őstag
Hú srácok, nagyon nyírjátok magatokat.
Nálunk tavaly nyáron és év végén volt kritikus a helyzet, 11-ből 9 nap, 21-ből 16 nap bent meg ilyenek jöttek össze, hát akkor fogadtam meg, hogy nem, én ebből nem kérek. Egy-kettőt bevállalok, de többet se, mind fizikailag, de főleg szellemileg olyan szinten leszedáltak ezek a hetek, hogy úgy döntöttem én nem vállalom a felelősséget, hogy hulla fáradtan valami hülyeséget csináljak. Aztán meg persze én leszek elővéve, senkit nem érdekel, mennyire voltam fáradt... Szóval nem, többet ér az egészségem meg a szabadidőm, és a létszámproblémát sem nekem kell megoldani, van arra "humán" meg "vezetés".Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
flymi
addikt
válasz galervin93 #36152 üzenetére
Idézőjelben, ja. Egyébként vasúton meg pláne nem kellene megszakítani senkit, hisz fél lábbal úgyis mindenki a hűvösön van. Ami persze nem is lenne rossz ilyen melegben, ha nem a rács mögötti térről beszélnénk.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
samu2062
aktív tag
válasz fant0mi #36146 üzenetére
És Tomasz72 igen, a B oldal. Jó ez a kazettás hasonlat.
flymi egyébként valóban. Nálunk a 4 őrhelyből 2-ben van klíma. Bizony elég rossz, a jó hűvösből kimászkálni a kánikulába, ez is megviseli a szervezetet.
Ettől függetlenül, kéne a klíma mindenhova. Nem akkora beruházás, hogy ne lehessen kivitelezni. Pláne, hogy egyre kevesebb az olyan állomás csomópontonként, (talán a Pestit kivéve), ahol még van több személyzet és biztosítani kéne nekik.[ Szerkesztve ]
-
flymi
addikt
válasz samu2062 #36154 üzenetére
Pécs talán az egyetlen állomás a környéken, ahol még helyszíni állítású váltók vannak és a bakterok dobálják. Nálunk van ugyan rendező, de még kijárat után sem dobálják vissza a vasakat csak az utolsó érintettet meg amit le kell zárni központilag.
Hosszú lesz az éjszaka. Egészen reggelig kitart majd./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
samu2062
aktív tag
Nem tudom a környéket, mennyire tágan gondoltad, de helyesbítenék úgy, hogy az egyetlen ami nagyállomás, nagy forgalom van, és helyszini állitású váltók vannak. Ez már hálózati szinten is ritka. Sőt! Megyeszékhelyről, nem is tudok, hogy lenne még egy ilyen. (Ha van, javítsatok ki.) Azért helyesbítek mert azért van még jó pár ezen a csomóponton. Pl.: Pécsbányarendező, Pécs-Külváros, Villány, Sellye, Mohács és van még pár, de ezeknél elenyésző a forgalom és egyéb mozgás, tolatás.
Az UD csomópontot nem ismerem annyira. -
flymi
addikt
válasz samu2062 #36156 üzenetére
"Pécsbányarendező,... ...de ezeknél elenyésző a forgalom és egyéb mozgás, tolatás." -> Azt vettük észre.
Mikor Pécsről küldenek mérlegelendő kocsit holott tudtommal ott is van mérleg, meg ~ 2hónapja volt talán mikor szintén Pécsről küldtek ide egy Pécsre utalt lajtot azért senkit nem b*sznak meg? Mondjuk lehet csak meg akarták szellőztetni kicsit, ahogy a Cargo szokta küldeni gépmenetbe a mozdonyait, holott vihetne vonatot is.
Mert h Fradiból sokszor egy hányinger amit küldenek az oké, gurítóról leengedik ahogy esik, úgy puffan.
Mondjuk sokszor Kaposvár sem különb. Csak mi vagyunk vérprofik, mindenki más helikopter.De én nem értek a vasútho', mikor nagyon értelmes kérdésekkel fordulnak hozzám szoktam mondani, h tessék megkérdezni valami vasutast.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
galervin93
őstag
válasz samu2062 #36156 üzenetére
Záhony, Eger, Szentes, Saújhely pl. ahol valamiféle kulcsos berendezés van és forgalom is akad. Szégyen ez 2019-ben. Nem mondom hogy mindenütt elektromos berendezés kell, mert egy jól karbantartott (!) Siemens, Domino simán elég lenne sok helyütt. No nem pl. a Nyugatiban, R-Újpesten, vagy éppen mondhatnám a Kőfelsői muzeális VES-t is, mert ezeken a helyeken égető szükség volna korszerű, nagy kapacitást biztosító technológiára (pálya) és berendezésre.
[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
samu2062
aktív tag
Pécsen a mérleg már rég a múlté. Rendezőn még megvan, de nem tudom működik e még. Szerintem nem. Szentlőrincen viszont van és használják is. De ott csak azokat mérlegelik, amiket ott helyben rakodnak. Ott dolgoztam, mielőtt Pécsre kerültem. A többire nem tudok mit mondani, nem látok rá, mit és hogyan küldenek.
"szoktam mondani, h tessék megkérdezni valami vasutast"
Úgy,úgy. Ez a helyes válasz.
galervin93 igen, valóban szégyen ma már, de nekünk jó, mert addig van munkánk. Ha Pécset is automatizálják, (egyszer majd) ránk nem lesz szükség. Mehetünk máshova. Én mondjuk visszakérném magam Szentlőrincre. Ott is SH van és szerettem ott lenni.
[ Szerkesztve ]
-
Serpiko
addikt
Valaki megy ma estére?
A titok akkor marad titok, ha arról három ember tud és ebből kettő halott. Névtelen kínai bölcs
-
galervin93
őstag
válasz samu2062 #36159 üzenetére
Igen, ez is hozzájárul a dologhoz,az ország legnagyobb munkáltatója nem bocsáthat el több száz, több ezer embert "technológiai fejlesztés" címszó alatt, pláne hogy elég specifikus tudás ez a dolgozól részéről, nem vagy csak nehezen tudnának más szakmában elhelyezkedni.
Én ma reggel végeztem, hát elég rossz este volt, nulla pihi. Holnap bemegyek pluszba (pihenőből), a héten összesen lesz 2 nappal, 3 éjjelem.
[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
fant0mi
őstag
válasz galervin93 #36162 üzenetére
Ne hidd. Nincs nagyon utanpotlas, igy egy ido utan kenytelen modern technologiaval helyettesiteni a human eroforrast. Nem egy embert ismerek, akik a vasutnal dolgoztak, majd gondoltak egy mereszet, es elmentek a civil eletbe jobb penzert, kevesebb felelossegert, kevesebb bszogatasert. Van elet a vasuton tul is. Tudom nehez valtani, sokaknak ez nem is csak munka hanem nagybetus hivatas.
De nezhetjuk azokat a vonalakat is, ahol mondjuk KOFI lett, aki akart, annak van munkaja most is, csak esetleg messzebb csinalja ugyanazt. Aki meg nem rest es van sutnivaloja, feljebb tud lepni. Batorsagon, szorgalmon, es csaladi korulmenyeken mulik minden.
Nem kell ketsegbe esni. -
galervin93
őstag
válasz fant0mi #36164 üzenetére
Kicsit félreérthetően írtam, nem az én, hanem úgymond a köz, és ezáltal a politika véleménye az, hogy "nem bocsáthat el", mert hát hogy is nézne ki az a mai helyzetben, amikor még a csapból is az folyik, micsoda foglalkoztatottság van stb. Én lennék a legboldogabb, ha a lehető legmodernebb technológiákat alkalmaznák a vasúton. A technikai fejlődésével felszabaduló munkaerő sosem jelent problémát, mert keletkeznek más munkahelyek, amiket ugyanúgy be kell tömni, szóval a foglalkoztatottság nem, csak a szerkezete változik.
"csak esetleg messzebb" - itthon a mobilitás, főleg a hátrányosabb helyzetű vidékeken, hát nem túl erős, amire hathatósan rásegít a tömegközlekedés igen foghíjas volta (ha meg bezárjuk a vasutat, ez csak tovább fokozódik, saját farkába harap a kígyó)
Az utolsó mondatoddal nem teljesen értek egyet. Vannak elmaradott, elszigetelt térségek, ahol a vasút a mai napig relatíve tisztességes fizetést ad gyakorlatilag minimális munkáért (4-6-8 pár vonat/nap), ha ezeket megszüntetnék, az igen sokaknak fájna. Pedig a racionalitás több esetben jogosan ezt kívánná... És egy világvégi kis faluból, városból, családdal-házzal menni azért nem egyszerű.
(Közvetlen testközelből látom apám helyzetét, pontosan ebben van. Nógrádi vicinális, ha bezárják a boltot, akkor apám nyugdíj előtt pár évvel utcára kerül. Vagy megy 60-80-100 km-re dolgozni, a pár vonat / 24h helyett több száz / 12 óra elővárosba. Vagy, mivel a vasúton kívül nincs szakmája, max elmegy egy gyárba gürizni kevesebb pénzért nyugdíjig. Még jobb váltás.)[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
Serpiko
addikt
Hogy birjatok? Nagyon meleg van itt nálunk.
A titok akkor marad titok, ha arról három ember tud és ebből kettő halott. Névtelen kínai bölcs
-
Tomasz72
aktív tag
-
flymi
addikt
39 fok. Árnyékban.
Mai aszalódás után két sötétben vergődés jön./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Tomasz72
aktív tag
Fú gyerekek! Találtam egy fasza helyet, szombat reggel végzek, nem ugrunk le!?
Hotel Golf Seven Whiskey Bravo Foxtrott @ HG6RVA
-
Serpiko
addikt
Én megyek akkor ott tali. Hány kor?
A titok akkor marad titok, ha arról három ember tud és ebből kettő halott. Névtelen kínai bölcs
-
Serpiko
addikt
Valaki holnap éjszakai műszakban lesz arcok?
A titok akkor marad titok, ha arról három ember tud és ebből kettő halott. Névtelen kínai bölcs
-
galervin93
őstag
Én most fogok beérni, bár sok jóra nem számítok, mostanában az éjszaka sem nyugis. Evvan, energiaital, szotyi, meg ha akad idő előveszek egy könyvet.
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
samu2062
aktív tag
-
galervin93
őstag
válasz galervin93 #36181 üzenetére
Nem akadt idő, azt a 15 percet 3 óra körül nem nevezném annak. Már csak másfél óra... Mindegy, délelőtt egy kis pihentető peca, délután meg ejtőzés egy kis sörikével. Holnap nappal, vasárnap éjjel...
[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
flymi
addikt
válasz galervin93 #36184 üzenetére
Miért van az, h a vasutasok több, mint fele pecázik? Nem, nem halászik vagy horgászik. Csak pecázik. Addig sincs otthon vagy mi?
Én egyszer fogtam botot, ki is rántottam aznap vagy öt akármi halat, egy zsinórt elszakított egy bazinagy harcsa így végül a csúcson abba is hagytam tizenegykét évesen.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Serpiko
addikt
Én is pecázok ilyen hosszú bottal spic vagy mi a fene. Snecizek lol! Nekem uncsi figyelni a csipeszt.
Na elkezdem az éjszakai műszakot húzós het lesz. Vasárnap fényben járó leszek sőt jovohet péntekig minden nap. 7 től 16:30 ig tolom majd jó sok plusz oram lesz. Lolipop!
A titok akkor marad titok, ha arról három ember tud és ebből kettő halott. Névtelen kínai bölcs
-
Tomasz72
aktív tag
válasz Serpiko #36186 üzenetére
Nekem az egyetlen, bottal hadonászós sztorim az volt, mikor a majdnem 6 méter hosszú URH antennát, december közepén, -4 fokban, délután fél 5-kor, toszogattam kifelé a tetőcserepek között...
Fújt egy kicsit a szél, a fényviszonyok se voltak már optimálisak...
Meg hát volt súlya annak a sz@rnak, nem mondom!Mindjárt félidő!
[ Szerkesztve ]
Hotel Golf Seven Whiskey Bravo Foxtrott @ HG6RVA
-
Serpiko
addikt
Hogy bírjátok? Nekem most könnyű az este
A titok akkor marad titok, ha arról három ember tud és ebből kettő halott. Névtelen kínai bölcs
-
nagyúr
Hogy bírtok éjszaka a szúnyogokkal?
"As long as there are those that remember what was, there will always be those that are unable to accept what can be. They will resist."
-
Serpiko
addikt
Az egész heti nappalos műszaki is fárasztó pedig csak 9 óra. Fényben járás amúgy jó hosszú távon nem bírnám azt a fene tudja.
A titok akkor marad titok, ha arról három ember tud és ebből kettő halott. Névtelen kínai bölcs
-
Tomasz72
aktív tag
válasz Serpiko #36198 üzenetére
Ne is mond!
Nekem már mindegy milyen műszak, szenvedek mocskosul...Egy darabig ez az utolsó éjszakám.
Fénybe fordulok 4 műszak erejéig, egy oktatás. egy rövid szabi, aztán, 24.-én éjjel...De most napközben legalább lehetett aludni, nem volt az a pokoli meleg.
[ Szerkesztve ]
Hotel Golf Seven Whiskey Bravo Foxtrott @ HG6RVA
-
Serpiko
addikt
Bizony szerencsénk van nincs most meleg annyira. Most szinte kicsit fazok így reggel. Jó fényben járást.
A titok akkor marad titok, ha arról három ember tud és ebből kettő halott. Névtelen kínai bölcs
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- PlayStation 5
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Milyen monitort vegyek?
- Tőzsde és gazdaság
- Egyelőre nem tervez Lunar Lake-hez hasonló dizájnt az AMD
- Politika
- További aktív témák...
- MSI GTX 1660 GAMING X 6gb újszerű
- Panasonic CF-20 ütésálló, ipari notebook & tablet számlával, garanciával
- Arctic P12, P14, Slim, Max, PWM, PST
- Lenovo ThinkPad E495 Ryzen 5 pro 3500U, 8GB RAM, 256GB SSD, jó akku, szép állapot, számla, garancia
- Lenovo ThinkPad X395 Ryzen 5 pro 3500U, 16GB RAM, 256GB SSD, jó akku, szép állapot, számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs