Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kulfoldi

    aktív tag

    Sziasztok!

    Tapasztalt eBay elado vagyok angliabol kozel huszezer eladassal a hatam mogott, lattam mar sokmindent, most megis segitsegre volna szuksegem. Egy eltunt itemrol van szo, "tunt mar el" sok eladott cuccom a postan, mar megszoktam, hogy a Royal Mail tracking rendszerevel komoly gondok vannak, foleg bizonyos orszagokban (pl Ausztralia) a problemam igazabol a most "eltunt" dolog ertekevel van, ugyanis egy 100000 forint erteku dologrol van szo, soha ilyen draga dolgom nem "tunt meg el". Ugye az nyilvanvalo komolyabb utanjaras nelkul is, hogy az "eltunt" dolgok 90%-a nem tunik el, csak a postai tracker nem frissul es nem mutatja, hogy megerkezett az item, es vannak olyan szemet vasarlok akik ezt egy eBay case nyitassal ki tudjak hasznalni, ugyanis 6-7 nap utan egy ilyen case-t lehet eszkalalni es ha a tracker akkor sem mutatja, hogy az item megerkezett akkor tutira megnyeri a vasarlo es visszakapja a penzet, es ha nagyon mocsok meg egy negativ feedbacket is hagy.

    Most is egy ilyen esetrol van szo, vettek egy £220-os dolgot Australiabol 3 hete, Royal Mail international Signed for delivery-vel, a tracker csak azt mutatja, hogy Jan 21-en az item belepett Australiaba. Aztan Feb 10,-en nyitottak a case-t, en valaszoltam a case-ben, hogy turelem, meg hatha a vam tartja fel (Australiaban tudtommal nincs) blabla. Mar a valaszom elott irtam az Australia postnak (ok a Royal Mail ausztral contractora) hogy kuldjek a delivery confirmationt meg a signature-t. 12-en jon a valasz, hogy leszallitottak de csak ennyi, (se datum, nev, vagy siganature). Nagy meglepetes nem ert, azonnal irok, hogy ez szuper de updateljek a trackert(tudom, hogy fogjak de hatha), es kuldjek el nekem a tobbi reszletet. Kozben irok a Royal Mailnek is, hogy van egy igazolasom az Ausztral postatol, updateljek a trackert, szerezzek meg a kivant adatokat toluk, mert kell nekem, el fogom bukni az ebay case-t. Ausztral posta nem valaszol, Royal Mail visszair egy bicskanyitogatot, hogy: "Please be aware that while a signature is taken on delivery for items sent using International Tracked & Signed and International Signed, we do not provide a copy of the signature to you as part of the service. Allow me to apologise for the problems you've experienced with our track and trace system, usually our system would update to reflect the tracking status, however as we are working with foreign postal authorities we are reliant on them sharing the information correctly with us; in this instance it appears the information has not updated correctly and so our track and trace has not updated as it should have and unfortunately we cannot update our system after the fact, please be aware however that Royal Mail do not offer any compensation for the failure of our track and trace system." Szoval, hogy vesznek alairast, de nem osztjak meg velem, meg hogy ha a mas postakkal valo rossz egyuttmukodes miatt nem szinkronizal a trackeruk arrol ok nem tehetnek, es bar elismerik, de nem javitjak es nem kompenzalnak. Szoval akkor vegulis mitol signed for ez a @va szolgaltatas, miert fizettem? Nyilvan visszairtam egy levelet ahol birosaggal fenyegettem, de szerintem semmit nem ert.

    Ezen a ponton nem tudom mit csinaljak. Bizhatok az ausztral postaban, de mivel ez mar a sokadik eset es csak az ertek miatt huzom fel magam ezert tudom, hogy ok nem fogjak updatelni a trackert, max elkuldik, a nevet, es datumot, amikor atadtak a csomagot. Ha valaszolnak is, sokszor 10 napig tart nekik. A case-t es a penzt 16-an elfogom bukni, es appealelhetek 30 napig, de ott meg a gyoker eBay customer supporttal tudok csak telefonon beszelni (mar nem lehet email-t irni sem) ahol telefonon nem tudom elkuldeni az Australia Post leveleket bizonyitando, hogy az Australia Post leszallitotta a levelet. Soha az eletben meg nem sikerult sikeresen fellebbeznem egy eBay dontes ellen.

    Szoval ez egy 22-es csapdaja:

    - Elbukom a penzt, mert az eBay case a buyer reszere fog eldolni, mivel a tracker nem mutatja, hogy delivered
    - A vevo nyilvanvaloan buncselekmenyt kovetett el, de nincs azon tul meno bizonyitekom mint egy rendszeruzenet az Australia post-tol ami csak annyit ir, hogy kezbesitettek az en tracking numberemmel ellatott csomagot, szoval se fellebbezni nem tudok az eBaynel, se rendorsegi ugyet nem tudok nyitni (persze erre ugysincs idom)
    - a vevot sem fenyegethetem meg, mert kapok egy negativ feedbacket
    - Ha elbukom a penzt, akkor kuldhetnek egy lost claimet amit el fogok bukni, mert ez esetben (persze honapokig fog tartania vizsgalat - tapasztalatbol tudom) mar ki fogja deriteni a Royal Mail hogy leszallitottak a cuccot, vagyis nem fogjak visszaadni a penzem.
    - en csak 30 napig appealelhetek az eBaynal es ha a kezemben lenne az igazolas, akkor is valszeg annyit erne mint halottnak a csok

    Szoval fogalmam sincs, hogy mit tehetek. Van valakinek otlete? Koszi! :R

    Nyilvan kuldhetnem az aruimat ups-sel £30-40-ert, de ki volna aki megvenne akkor? Es ha gondja van valamivel es vissza akarja kuldeni, akkor az uj torvenyek szerint vissza kell adnom a posta koltseget is (van hogy meg a visszakuldes koltseget is nekem kell allnom -koszi eBay). En szamolgattam es ugy latom, hogy a cegem ebben tonkremenne, igy nincs mas valasztasom, mint a leheto legolcsobb tracked service-t valasztani. Ugy is donthetnek, hogy nem kuldok semmit Ausztraliaba, de nem engedhetem meg, hogy kiessen a bevetelem 5-10%-a, es nem csak ott tunnek el dolgok, es vegul ennyi eroval sehova sem kuldenek semmit.

  • kulfoldi

    aktív tag

    válasz havri1 #51509 üzenetére

    havri1:

    Kamuzik, valszeg tul olcson adta el neked. Sok valasztasod nincs, el kell fogadnod a refundot, o ezt neked mar nem fogja elkuldeni sajnos.

    [ Szerkesztve ]

  • kulfoldi

    aktív tag

    válasz radi8tor #51524 üzenetére

    Szia!

    Eloszor is sajnalom. Ez eleg hihetetlenul hangzik, nem hiszem, hogy lattam mar ilyet. Es nem fellebbeztel? Szerintem (legalabbis a guideline-ok szerint) vissza kell tudnod forditani az esetet. Azert az kulonbseg a Paypal es az Ebay case kozott, hogy a Paypal case-hez lehet screenshot-ot csatolni, az eBay-hez nem. (regen lehetett). Illetve az a baj, hogy ezzel nem vagyok most sajnos elorebb, hiszen sajnos a megoldast nem tudom. El tudom esetleg kepzelni azt, amennyiben ez egy tobb tizezer feedback-es seller volt, hogy van beepitett embere a Paypalnal, de azert ezt ketelm. Nem tudom mit csinalhatott.

    havri1: Akkor ez nem kamu, azt hittem valami nagyobb erteku dologrol van szo. Akkor valszeg csak kifogyott, (ahogy elnezem mar nincs is raktaron) csak azt szarabb bevallani, mint a gyartora kenni. Megmondom oszinten nem vagyok nagy szakertoje a hajcsatoknak :) azt tudom gondolni, hogy te Elsa hajcsatot rendeltel, es de csak Anna-juk van, es most azt fogjak kuldeni, kb 1 honap alatt van nalad.

    [ Szerkesztve ]

  • kulfoldi

    aktív tag

    válasz radi8tor #51528 üzenetére

    Siman fellebbezz, ha meg tudsz. Nem veszithetsz semmit sem mar sajnos. Ha tracker nem mutatja, hogy delivered es ha tenyleg nem kaptad meg (bocs hogy igy fogalmazok, de nem ismerlek) akkor buntetojogi felelosseged miatt sem kell aggodnod. Menj neki a Paypalnak, osszak meg veled az informaciot ami alapjan ilyen dontest hoztak.

    Nekem meg most valaszolt a Royal Mail a tegnapi birosagos fenyegetesemre:

    "Thank you for your further contact with Royal Mail.

    Our service guidelines at www.royalmail.com/international do state that while a signature is taken we do not provide this to you as part of the service; part of the reason for this with international deliveries is the varying methods used to obtain signatures by foreign postal authorities.

    Whilst I can appreciate your frustration I can only apologise and repeat what I stated previously; as the scan of the barcode on delivery was not shared with us correctly, this is not something we can request from Australia and update after the fact either automatically or manually. If the information is not shared with us when the barcode is scanned our system simply cannot update.

    If the recipient is denying receipt you can complete a claim form and we can request the proof of delivery from AusPost, but under international regulations they are given 90 days to respond to us regarding any such requests, although exchanges are often swifter than that we have to advise on the maximum timescale. We cannot simply email AusPost for the information as we have set methods of communication under the Universal Postal Union regulations that must be followed.

    I'm afraid I cannot comment on Ebay and Paypals policies, if they are unwilling to accept AusPost stating the item as delivered then this would be an issue to discuss with their customer services; similarly while we can request proof of delivery for you to supply to them, as advised above this can take 90 days.

    I am sorry that my reply cannot be more favourable however, if you require any further advice about the services we provide, please do not hesitate to contact us.

    Regards"

    90 napig fogjak vizsgalni azt amit mar most tudnak, hogy kideritsek, hogy delivered az item szoval a Royal Mail nem fog refundolni, es en 90 nap utan mar semmit sem tudok majd csinalni az eBay-nel.

    Ez hogy torvenyes?

Új hozzászólás Aktív témák