Hirdetés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Magyarországra is megérkezett a Xiaomi Smart Band 9
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Greenwashing miatt támadják az olaszok a Sheint
it Olaszország vizsgálatot indított a Shein weboldal és app ellen, greenwashing vádjával.
-
Minimalista pénztárca - Rossm Wallet - A klónok ásza
lo Ebben a tesztben a legjobb minőségű Ridge klónok közé tartozó, Rossm pénztárcát teszzük nagyító alá.
-
Mozgásban a Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
gp A kalóz jakuzák jövő év februárjában érkeznek meg hozzánk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
válasz paatrick #135504 üzenetére
Nem mindegy, hogy mikori eszközöket cserélsz, és mikor.
Ha a példánál maradunk, képcsöves TV-t LED TV-re, az tényleg nagy váltás, de csak akkor, ha nem 65"-s TV-re cserélsz, mert az még most is fogyaszt 60-80-100W-t. Igaz, teljesen más élmény, mint egy 22"-s képcsöves
Videókártyánál is, egy tizenéves középkategóriás kártya, aminek az akkori fogyasztása nagyon jónak számított, manapság egy belépő kártya tudja. pl. Nvidia 1060-as a megjelenésekor a korábbi 970-980 közötti teljesítményt tudott, jóval alacsonyabb fogyasztás mellett, de egy 1050-es külön táp nélkül max 75W-ot fogyaszthat, miközben a teljesítménye a többszöröse annál, amit egy 5-6 évvel azelőtti átlagos kártya tudott.
Processzornál már nem ilyen egyértelmű, mert az Intel réges régóta bőven a 65W-os TDP limit alatt tartja a processzorainak nagyrészének a teljesítményét, nem ritka, hogy az egész gép nem fogyaszt sokkal többet, normál használat mellett. Persze ehhez jó hatásfokú táp is kell. -
-
vlevi
nagyúr
válasz Shokkolo #136307 üzenetére
Nekem a 240-es SSD-n körülbelül 80giga szabad hely van.
Office, visual stúdió, android studio van rajta, meg néhány egyéb apróság.
Az adataim, képek, videok egy rendes, nagy HDD-n.
Korábban a 120-ason is elfértem, csak amióta 240-es van, nem foglalkozok annyira a hellyel. -
vlevi
nagyúr
válasz diablo1984 #137172 üzenetére
Romániaban rengeteg a kétsávos körforgalom, talán még a legkisebb faluban is olyan van. És működik. Legalábbis én úgy vettem eszre, az ott lakok megtanulták használni.
-
vlevi
nagyúr
válasz Szancsó #137259 üzenetére
Sajnos beleverték az autósok fejébe, hogy a zebrán a biciklinek nincs elsőbbséggé, ezért ha zebrát és biciklist lat, akkor az eroszakosabbja így is áll hozzák csak azt nem veszi eszre, hogy van egy sárga csik a zebra mellett, ami kerékpárutat jelez, és így a biciklivel te nem a zebrán mész át, hanem a kerékpárúton.
Rögtön kész a baj.
De van ellenpélda is, amikor a kerékpárútra van kitéve a stop tábla, azt pedig a biciklisek nagy része szokta ignorálni. -
vlevi
nagyúr
válasz Aryes #137276 üzenetére
Nyíregyen ilyen szempontból az egyik kedvenc.
[link]
Itt bakker mindíg fosok, amikor biciklivel vagyok, hogy mikor jön majd egy autós, amelyik úgy gondolja, hogy majd a kereszteződésben megáll. Kocsival pedig azért, hogy mikor száguld ki a házak mögül egy hajtáspajtás futár 50-60-al?
Mert van vagy 10 méter az elsőbbségadás tábla, a keresztben lévő kerékpárút, és a valódi főút között. Asszem csaptak már itt el biciklist amiatt, hogy jött a házak takarásában a kerékpárúton, az autós meg erre nem számolt.
Másik kedvenc kereszteződés is itt van.
[link]
Ha itt jövök biciklivel, akkor nincs elsőbbségem, hogy egyenesen menjek. De, ha elfordulok jobbra, rá a kerékpárútra, akkor lassítás nélkük keresztülhasíthatnék, mert ott már fel van festve a kerékpárút jelzés az aszfalta.
[link]
Nem szoktam ilyet csinálni, csak érzékeltetni akartam a hülye helyezeket.Régebben ez a kereszteződés még jobb volt, mert agyon volt táblázva mindenkinek minden irányból.
Kerékpárút vége, elsőbbségadás kötelező, zebra, sárgacsík, minden együtt.
[kép]
[kép]
Nem értettem, ha kerékpárút vége ki van téve, akkor minek az elsőbbségadás kötelező? Úgyis le kell szállnom, és tolni, akkor meg már gyalogos vagyok.
De közben a másik képen látszik, hogy az autóknak is ki van téve hogy keresztirányú kerékpáros forgalom.
Ha az autónak is van elsőbbségadási kötelezettsége, akkor a kerékpárnak minek? Ráadásul itt a kerékpárút a főúton van. -
vlevi
nagyúr
válasz Shokkolo #137290 üzenetére
Természetesen így van, de ezt így a gép előtt nézegetve könnyű megmondani, de amikor egymás alatt 3-4 tábla van, és 50-el haladva egyszerre kellene értelmezni az összeset, akkor valamelyik biztos, hogy ki fog maradni. És akkor hirtelen megjelenik keresztbe egy drótszamár...
-
vlevi
nagyúr
válasz Aryes #137293 üzenetére
Valahol egyébként volt egy írás arról, hogy bizonyos helyzetekben az úttestről leválasztott külön kerékpárút veszélyesebb is lehet, mint a sima kerékpársáv.
Jelen esetben ez pl. szerintem így van.
A másik véglet viszont az, amikor Pesten, ahol amúgy sincs hely, pl. a körúton, simán felfestenek egy sárga csíkot az aszfaltra, és nem foglalkoznak vele, hogy nem fognak ott elférni a járművek. Természetesen az se jó. Ott jobb lenne elkülöníteni a kerékpárforgalmat, de arra pedig ott nincs hely.
Illetve, amikor 20-30 méterenként van egy kereszteződés, egy mellékutca, akkor az pontosan az előbb említett példa miatt nem jó.
A járdára felfestett sárga bicikli sem jó megoldás, mert a biciklis azt hiszi, hogy innentől kezdve teljes mértékben az övé az út, a gyalogos pedig pont ellenkezőleg gondolja.Az biztos, hogy a fejekben kellene rendet tenni, mert tényleg az a helyzet sok esetben, hogy mindegyik közlekedő (busz, autó, bicikli, gyalogos) csoportban vannak jópáran akik nem veszik figyelembe, hogy rajtuk kívül más is van az utakon, vagy pedig úgy gondolják, hogy mindenki más csak azért van ott, hogy őrá figyeljen, és kikerülje.
Ebben a témában a kedvenc videóm ez : [link] 1:10-nél kezd bedurvulni
Itt se tép senki ezerrel, hanem kb azzal a sebességgel teker csak, ami még az emberi reakcióidő határain belül van, illetve, ha történik is valami [link] , akkor annak a vége nem a szélvédőn bekukucskálás lesz.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz xuldar #137298 üzenetére
Ezt én is írtam, hogy a kerékpárútra kirakott STOP táblát nem igazán szokták a biciklisek észrevenni.
De az én linkemben nincs semmilyen tábla a biciklisnek.Sőt, itt még viccesebb, mert nyiregyen nagyon sok helyen úgy oldották meg a kerékpárút dolgot, hogy néhány kereszteződésenként átviszik az utca túloldalára.
[link]
Itt a biciklisnek nincs tábla (az aszfalton van jelzés, de az még a régebbi állapotot tükrözi, azóta a tábla megszűnt, és a tábla a mérvadó, nem a felfestés).
Szóval egy hirtelen kanyarral jobbra, át a főúton keresztbe, aztán balra, megint egy kereszteződés, és hasítasz a járdán, mert az korábban járda volt (ahol nem szabadna biciklizni, de amióta az önkormányzat rajzolt oda egy csíkot, már kötelező).Másik ilyen brutál hely, a nyiregyi meki előtt, ahol még síugrósáncot is telepítettek a bringásoknak, és sehol egy elsőbbségadáskötelező tábla, teljes erőből bele a 2x3 sávos forgalomba...
[link]
Oké, az autósnak ki van téve a tábla, hogy itt lesz majd kerékpár keresztbe, de ki látja azt?
[link] -
vlevi
nagyúr
válasz atike #137706 üzenetére
Én is motorozok, de itt most tényleg nem tett semmit a motoros a baleset elkerüléséért
Kb 1mp-ig kuplunggal tiltáson forgatta a motort, hogy hátha az autós észreveszi. És akkor mi történik? Köddé válik, nyom a multiplayerben egy ESC-t, és eltűnik az útból???
Motort felállítani függőlegesbe, és satufék. Városi tempónál talán elég idő lett volna megállni az idő alatt, míg visíttatta a motort -
-
vlevi
nagyúr
válasz aldebaran #137998 üzenetére
Nem írtad milyen még, de nekem nagyon gyanús, hogy a hűtéssel van probléma.
Emiatt előjön az általad is említett jelenség, a thermal throttling, azaz a hőfok miatt korlátozza a processzor sebességét. De, mivel a hűtés gyakorlatilag 0 hatásfokú, ezért még ez sem elég, ezért a proci túlmelegszik, és lekapcsol.Nnna, látom, közben mások is megírták ugyanezt.
Az, hogy az összes venti pörög, az ilyenkor nem számít.
A processzor hűtéséhez nem kell az összes ventillátor, csak 1db, ami rajta van. A többi, házban lévő ventillátortól még nem szabadna throttlingolnia, még Furmark teszt alatt sem.
A baj az lehet, hogy a proci és a rajta lévő ventillátor közötti hővezető paszta nem látja el a feladatát.
Nem érintkezik, beszáradt, vagy bármi egyéb ok miatt, de nem viszi át a hőt a processorról a hűtőbordára.Harmadik update SZóva, ha vízhűtés, akkor a paszta és a hűtőborda szavakat értsd jól. Esetleg elfolyt a víz, nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz aldebaran #138009 üzenetére
Az a lényeg, hogy hamar meglett.
A gépben matatáskor én is parázok néha.
A házam Micro ATX-es, és a régebbi alaplapom sokkal kisebb volt, mint a mostani. Az új gyakrolatilag kimaxolja a Micro ATX méreteket, ezért amikor HDD-t cserélgetek a próbálkozásokhoz, akkor én is össze vissza szoktam karmolni magam a különböző hűtő bordákkal, egyebekkel -
vlevi
nagyúr
Komplett gép tábla csokiért elvihető
Akinek egy próbálkozós, bohóckodós, vagy éppen a műhely sarkába való gépre lenne szüksége. -
vlevi
nagyúr
-
vlevi
nagyúr
válasz Aryes #139066 üzenetére
Motort szoktam télire kivonni.
Meg kell adni egy dátumot, pl márc 31-ig.
Április 1-el automatikusan forgalomba helyeződik megint, azzal már semmit sem kell csinálnod.
A kivonás miatt vissza fogják adni a sulyadot, és a kötelezőt is, időarányosan.
Tulajdonképpen többet kapsz vissza, mint a kivonás költsége. -
vlevi
nagyúr
válasz zolikaDB #139825 üzenetére
Vodás fórumban beszélgettünk róla pár napja.
Megszűnik az ingyenes UPC-wifi a Vodafone-nál, lekapcsolnak öt másik szolgáltatást is
[link]
pl. a UPC mailbox címek is megszűnnek.
De valahogy mocsokság, hogy a Wifree helyett a mobilnetet ajánlják.
Nekem is saccperkábé 100MByte-os minimál mobilnetem van, amit éppen emiatt természetesen, ha lehet, nem tartok bekapcsolva, mert egy droidos telefonon az átlagos napi adatforgalom, amit a google alap szolgáltatásai csinálnak, elviszik a havi 100megát...[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz Atomantiii #140105 üzenetére
Youtube-n rengeteg ötlet van egér, patkány fogó szerkezetekre.
Kedvencem a vödör, ami fölé belóg egy palló, ami a súlya alatt lebillen...
[link] -
vlevi
nagyúr
válasz dew28 #140336 üzenetére
USA-ban lehet jobbra kanyarodni piros lámpánál bizonyos feltételek esetén, de pont ebben a kereszteződésben ki van téve a kiegészítő tábla, hogy NE.
Mondanám, hogy és mi van akkor, ha balról jön a Scania, de ott inkább a csőrös Kenworth jön"Nálunk is be lehetne vezetni."
Vannak nagyobb kereszteződések, hol csinálnak jobbra kanyarodó sávot, de mostanában pont, hogy oda is divat külön lámpát tenni, még a kerékpárút részére is [link][ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz dew28 #140340 üzenetére
Amerikában ráadásul táblák helyett túlnyomórészt feliratokat használnak, nem kell messzire menni, a sebességkorlátozó tábla.
Vajon ezzel mit kezd?Vagy, egyes államokban, főleg a kanadai határhoz közel, kiírják km/h-ban is
Volt már olyan is, hogy a burgerking embélát STOP táblának nézte...
[link][ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz bobace #140348 üzenetére
Ha a Burgerkinget STOP táblának nézi, akkor simán benne van a dologban, hogy az esetek egy részében benézi az ilyen tábla halmazokat.
Mint ahogy a csatolt videóban sem vette figyelembe sem a záróvonalat, sem a pirosnál jobbra kanyarodni tilos táblát."Ahhoz, hogy ne alljon meg minden burger kingnel"
Ott volt a videó után a Burgerking válasza, ingyen hambit kap mindenki, aki Teslával megáll náluk[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz mezis #140640 üzenetére
Gyakorlatban sajnos nem működik.
Az a baj, hogy néhány egészen apró változtatással máshogy nyitja meg, még az egyszerűbb Word doksikat is, emiatt pl. máshogy néznek ki a keretezések, máshova esik a lap határ. Wordből kinyomtatva egészen máshogy néz ki ua. a doksi, mintha Libreoffice-ból nyomtatod ki.
Tehát arra jó, hogy megnyisd, megnézd mi van benne, de, ha valakinek oda kell adni az abban készült munkát, akkor kénytelen vagy Wordot, Excelt használni. -
vlevi
nagyúr
válasz Dan-szan #141289 üzenetére
A NAV mindig is 1000Ft-ra kerekítve szedi be az adókat, járulékokat.
Év végén sem kell befizetned az ez alatti adó hátralékot. Igaz, neked se utalják vissza, ha csak ennyivel fizettel többet.
Akkor lenne teljesen kerek a történet, ha a befizetendő gépjármű adót folyoszamlakent kezelnek, és ezt az ezer forintos kerekítest hozzá adnak az előző összeghez.
A havi adó és járulék bevallás, amit a cégeknek kell csinálniuk, az pl így működik. -
vlevi
nagyúr
válasz SOAD19 #141413 üzenetére
Én is ezen csodálkozom, hogy miért most, januárban kezdtek el kapkodni oltás ügyben. Több hónappal korábban lehetett tudni, hogy lesz védőoltás, már akkor el kellett volna kezdeni szervezni, felkészülni.
Ez a regisztráció is egy fos. Egy nyamvadt visszaigazoló emailt nem kaptam arról, hogy sikeresen regisztráltam-e.
Egy átlagos internetes fórumra feliratkozasnal bezzeg meg megerősítő, aktivacios linkre mutató levél van. -
vlevi
nagyúr
válasz Zsoleszhun #141434 üzenetére
-
vlevi
nagyúr
válasz diablo1984 #141635 üzenetére
Vettem észre.
Csak azt nem értem, hogy ha ez egy lokális, offtopic beszélgetős hely, akkor miért nem lehet arról beszélgetni, amiről kedvünk tartja.
Értem én, hogy bizonyos témáknak van máshol jobb helyük, de akkor is kicsit túlzásnak érzem.
Ha valaki a win10 topicban állandóan a linuxrol ír, azt még megértem, de ezt??? -
-
vlevi
nagyúr
válasz rayoliviero #144999 üzenetére
Facebook, Messenger, insta az egységesen le van dogolve.
-
vlevi
nagyúr
válasz gyulazsolti #145549 üzenetére
Mit értesz az alatt, hogy a régi szerint 75W?
Hagyományos izzonal a melegedés miatt adtak meg maximumot, mert a műanyag foglalat nem bírta a hőt.
LED sokkal kevésbé melegszik, beletehetsz akkorát, amekkora belefér. -
vlevi
nagyúr
válasz gyulazsolti #145556 üzenetére
-
vlevi
nagyúr
válasz bobace #146757 üzenetére
Igen, de aki pl. Záhony felől megy pl. Szoboszlóra, Szolnokra, azzal kib***ás megyei matricát vetetni arra a kb 5km-re, ami az emlíett lehajtó, és a 4-es út között van.
Mert a Kishegyesi útig ki tudom kerülni Debrecent, de utána, ahhoz, hogy eljussak a 4-esre, rá kell menni a pályára, vagyis fizetni kell, vagy pedig vissza, be kell menni D-be.
[link]
Ha van matrinya, akkor 6km, [link]
Ha nincs, akkor 10 [link] , de ebben benne van, hogy a kishegyesin be kell menni, és a Határ úton lemenni a 4-esig.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen