- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Mobil flották
- Képeken a Samsung Galaxy A26
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tasunkó
senior tag
Több rétegben működik a hatás, csak részben tárgyi vonatkozású, ahogy egy zongora is tud lenni szobor, sőt a hangszerek nagyon gyakran kimunkált külsővel bírnak. Így kelti a zavart mert az élmények, amelyek a tárgyakhoz kötődnek, arra mentek rá, azt zúzták össze a tárgyakon keresztül. Még mielőtt valaki írná, hogy ezért zseniális, felhívnám a figyelmet arra, hogy nagyon könnyű dologról van szó, mivel ezek a hangszerek többnyire élményekhez, emlékekhez kapcsolódnak, akár a zene által amiben megszólalnak. Ezért nem áll a párhuzam egy random összetört autóval egy filmben.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú. Európai macskakilátókő Nugáton a helyzet változatlan
-
senior tag
Nem annyira kreativ reklam az Appletol, de semmi megbotrankoztato.
Tul sok mar a konzervativ picsogo.Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
Soulles
tag
válasz LurkerSheik #252 üzenetére
Ja, egyre több a kotsog...
-
GhanBuri Ghan
őstag
Itt harap a kígyó a farkába: ha szerinted az, aki felemeli a hangját egy őt zavaró reklám miatt, az egy woke hópihe, (mivel a woke fogalmat eleve tévesen használtad, az Apple reklámja miatt berzenkedők érvei között egy sem volt a tipikus woke érvkészlet közül) akkor a Bud Light transzaktivista reklámja miatt tiltakozók is woke hópihék voltak, ugyanúgy, mint akiket a transzok női versenyen indulása zavar. Tehát sikerült értelmetlenné tenni egy kifejezést a túlhasználatával. Gratulálok!
-
Ricardo
titán
válasz GhanBuri Ghan #254 üzenetére
"Gratulálok!"
KöszönömHa amúgy sem jól használtam, meg egyébként is ez az "új nácizás" , akkor ennek inkább örülnöd kellene, hogy túlhasználódott.
Szívesen
Végre megnyugodjhat a pici lelked.Segíthetek még valamiben?
-
DonToni
aktív tag
"Egy reklám bármilyen (pénzügyi, figyelemfelkeltési) sikeressége teljesen független attól, hogy ízléses-e vagy épp a mondanivalója kifogásolható"
Lényegében ezt mondtam én is... : "Az, hogy milyen érzelmeket vált ki emberekből, másodlagos szempont."
Nem úgy, mint pl.:
#86k-adi - akkor le(nne) sikeres a reklám, ha látható eladás keletkezik belőle.
A filmek kapcsán csak még annyi, hogy lassan a reklámok is "kis filmek" lesznek... erre talán egy Samsung qled tv reklámot tudnék példának felhozni, amiben egy macskát körbe utaztat egygyökérgazdi, hogy újra azt mondja: "Wow"... komolyan, ennél retardáltabb reklámot rég láttam... mégis elmesél valamit... értékesíteni próbál valamit... valamilyen érzelmet vált ki...stb, stb... és szinte biztos vagyok benne, hogy lesznek olyanok, akik a multiban ott állnak a kirakat előtt és azt fogják mondani, mikor meglátják a tv-t, hogy "Wow"....-Anti-
-
DonToni
aktív tag
Fúh, ez nagyon mély...
De akkor egyszerűsítsünk: Számomra már az is zavaró lenne, ha a sok felsorakoztatott tárgy kacat lenne és csak egyetlen egy "jó állapotú" objektív lett volna köztük!Igen... Én vagyok az, aki inkább felújítja a billentyűzetét, minthogy kidobná és venne egy újat! (LOGOUT) Én vagyok az, aki vesz itt a HardverAprón egy hibás hangfalat és a kidobás helyett, inkább megjavítom/feljavítom és használjuk tovább... Nem tudom, érted -e hova akarok kilyukadni...?!
-Anti-
-
DigitXT
nagyúr
Jön a kukásautó, és ugyanezt teszi.
Na látod, mégis jól érted ezt: kidobták a szemétbe, tönkretették. ennyi.
Véletlenül sem azt mondja, hogy ezt a tudást belepréselték az iPadba.
Csupán ennyi a gond a szimbolikával: a rombolás maga, mert ha ezek
a cuccok így kerülnek bele az iPadba, akkor az szarra sem lesz jó... -
ledgeri
nagyúr
Cool...
Te lehet nem adod el, dobod ki a cuccaidat, akad aki igen.
Van aki mások cuccait megveszi vagy csak át, és helyreállítja magának, van aki mások cuccait megveszi vagy csak át, és olyan terméket kreál belőle ami többszörös nyereséget hoz (lásd apple ad-divison, a reklám képsorai alapján.).
Sok sikert MINDEN megmentéséhez, hiába nem kéne mindent megmenteni...U.I. (nem gondolnám, hogy az optikák piaca nagy sérülést szevedett el 3, nem garantáltan megmenthető egyed elvesztésével)
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
Ricardo
titán
Újrahaaznosítják.
Lényeges eltérés van a szemét, és a hulladék között.
A műanyagot is tönketrszik, mielőtt valami újat hoznak létre belőle. A fém hulladék szintén ezt az utat járja be."a cuccok így kerülnek bele az iPadba, akkor az szarra sem lesz jó..."
Varázslat
[ Szerkesztve ]
-
Tasunkó
senior tag
Az újrahasznosításról nem érdemes beszopnod a rizsát. A műanyagokból annyiféle van már egy csomagoláson belül is, hogy nem lehet megoldani az anyaguk szerinti szétválasztást. A szelektív szemetet meg Angliában is összeöntik.
Kérek egy számot a jútútú. Európai macskakilátókő Nugáton a helyzet változatlan
-
ddekany
veterán
"Újrahaaznosítják."
Viszont a reklám idő 90%-ban a pusztításion van a hangsúly. Nyilván mert látványos, de egyben nyomasztó/bántó is. Utóbbit valahogy nem mindenki érti. Talán mert sokaknak pusztításhoz és kidobáshoz jellemzően az öröm érzete kapcsolódik?
Amúgy a hulladék újrahasznosításnál sokkal hatékonyabb, ha magát a még egyben lévő eszközt használod tovább. Itt van közel a Hardverapró, szóval sokan értik.
-
DigitXT
nagyúr
Újrahaaznosítják
Az ebben a kontextusban tökmindegy: a prés alá került tárgyak feleslegessé váltak, a funkciójuk megszűnt, azokat le kell zúzni, hogy a "nyersanyagból" valami új süljön ki. Viszont akkor semmi jelentősége nem lenne, hogy egy trombitát préselnek laposra, vagy 2 méter (réz) vízvezetéket, hiszen a lényeg, a végén, hogy legyen elég lapos réz. (Amiből elkészül egy iPad.) Tehát akárhogyan csűröd-csavarod, nehéz ebbe a reklámba azt a (pozitív) mondanivalót belelátni, hogy ezek a tárgyak "bekerültek" az iPadba: "varázslat". És éppen ezért (is) mondják (sokan) azt, hogy ez egy szar reklám, mert az üzenete abszolút NEM pozitív. Ennyi.Ui: nekem is van egy újrahasznosított hátizsákom, állítólag előző életében PET palack volt, szóval szép és jó dolog, hogy működik az újrahasznosítás, csak ez a hátizsák viszonylag rosszul használható mondjuk ivóvíz tárolására önmagában, magyarán a funkció is eltűnt, ill. átalakult. Ami nem baj! Csak amíg egy trombitával még lehet zenélni, addig jó 2 méter réz vízvezetékkel már kevésbé, ezeknek az összezúzott verzióján meg még annyira sem. Az iPadot is fújhatod, attól nem szólal meg... (A másik végét fújd meg...) Amúgy meg szerintem egy zongorát egész biztos nem lehet ÚGY "újrahasznosítani", hogy préssel szanaszét törjük a fát, a billentyűket, benne a húrokat stb. Ez a reklám egyáltalán nem az újrahasznosításról szól: vélhetőleg (!) azt akarta mondani, hogy "minden jóság benne van" az iPadban, csak hát marhára nem sikerült. És akkor akinek ez nem tetszik, az... hogyismondják? Megvan: az rosszul fogja. (Esetleg nem is azt akarta mondani?)
[ Szerkesztve ]
-
Ricardo
titán
Mivel egyik sem egyedi tárgy, engem nem keserít el. A tömeggyártott hangszerek ugyanúgy konzumer cuccok, csak lehet velük zenélni.
A zsírkrétával meg lehet művészi alkotásokat készíteni, ahogy egy ceruzával is mégsem háborodik fel senki ha lát eltörni egy ceruzát.Ha egy Stradivar hegedűt, vagy OM-45 Deluxe akusztikus gitárt, esetleg egy Steinway zongorát( lehetne folytatni) zúznának le, akkor én is azt mondnám hogy barbárok, de nem ez a helyzet.
Hallottál már a stomp formációról? Még kukán is zenélnek.
A kreativítás az emberben van nem az eszközben.[ Szerkesztve ]
-
Stealth
senior tag
Egyszer majd kiderül, hogy Apple-ék vettek pár dollárért használt, nem működő cuccokat -elektronikai hulladékokat -, kicsit megpucolták és felhasználták a reklámhoz.
Ennek kb igen nagy valószínűsége van, mert ugye a profit a lényeg, és így lehet a minimális költségvetéssel kihozni ezt a "rombolást", ami sérti a túlérzékeny hamupipőkéket.
Jó ez a reklám, átmegy az üzenet.[ Szerkesztve ]
-= Stealth =-
-
Tasunkó
senior tag
Akik a kukán is zenélnek, lehet az ipaden is tudnak majd hegedülni. Érdemes nézni az apróhirdetéseket, aki beéri egy stradivari alatti minőséggel, de ki tudja lehethogy stradivari is befigyel, most hogy ennyi embernél átment az üzenet.
Kérek egy számot a jútútú. Európai macskakilátókő Nugáton a helyzet változatlan
-
Ricardo
titán
Azért érdekes, hogy mennyien hangot adnak a nemtettszésüknek miszerint értelmetlen pusztítás. Valamiért nem hallom ugyanezt a hangos felháborosdást az évente tonnaszám megsemmisített ruhanemű /cipő...stb esetében. És ez csak egy példa a sokból. Teljesen új göncök mennek megsemmisítésre pusztán azért, mert hamis márkajelzés van rajtuk.
Ok ne kerüljenek kereskedelmi forgalomba, hiszen megkárosítanák a gyártót.
De a világnak számos olyan szeglete van ahol örömmel vennék ezeket a ruhákat, és nem hiszem hogy probléma lenne számukra hogy az van ráírva hogy adibas vagy neki.
A gyártókat sem érné kár, hisze ezek az emberek akkor sem vesznek eredetit ha nem kapják meg a hamisat.
Mindezt úgy, hogy a világ egyik (ha nem a legszennyezőbb) iparága a ruhaipar.
Ezek nélkül a tömeges megsemmisítések nélkül is rengeteg szemetet jelent. Humanitárius szempontból , és környezetvédelmi szempontból is hasznosabb lenne.
Ha valami hát ez az értelmetlen rombolás, mégsem lehet olvasni róla szinte minden híroldalon, ellentében azzal hogy az apple pár dolgot összepréselt.
Kicsit álszent ez a világ.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
A kreativítás az emberben van nem az eszközben.
Ez oké. Viszont mit üzen az adott eszközök látványos tönkretétele azoknak,
akik a konkrét eszközökön szoktak zenélni? Hogy nem kell a tudásod.
Esetleg adjanak a végén neki egy kukát, hogy bocs, ide dobtuk a cuccot, de
nyugi van, létezik, aki kukán is tud játszani, hajrá: van aki hűtőszekrényen...Ui: utóbbi link amúgy egy humorista formáció, ami annyira szar, hogy már jó.
És ezzel a performansszal évek óta hakniznak: adjunk nekik iPadot! -
Tasunkó
senior tag
Ez lerágott csont, ipara van a használtruha utaztatásnak, ahogy a kidobott zsömlét sem lehet továbbadni, mert megszárad addigra stb.
Tereled erre, de ki lett fejtve minden. Az applenek az adott pillanatban megfelel hogy nem érzékeled, másrészt viszont túl kevesen vagytok ahhoz, hogy megéljen az eladásokból.
Az adott reklám szempontjából az sem megoldás, ha túl sokan lesznek akik nem érzékelik, mert akkor nyilván megint egy nekik szóló reklámot kellett volna készíteni(szabadon értelmezve ez lehet olyasmi, hogy egy zongoristát nyomnak szét), ami meg nem ez, de legalább ha ennyire elcseszik, megint a többség ellenszenvvel fog viseltetni.
Ez nagyon szórakoztató. Amióta a garbós megjelent, mint kabalafigura, látszott hogy érik ez valami nagy cégnek, nem feltétlenül az applenek, de végül nekik sikerült. Lehet tanítani fogják.[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú. Európai macskakilátókő Nugáton a helyzet változatlan
-
Ricardo
titán
Látom nem ment át. Nem használt ruháról beszéltem. A zsemlével ellentétben ez továbbadható lenne. Azért beszédes, hogy szerinted ez nem probléma, de egy reklám káros mivoltát próbálod jó ideje bizonygatni.
Ezek szerint picit más értékrendünk van. Sebaj. Nem vagyunk egyformák. -
Tasunkó
senior tag
Eleve ahhoz kötöd a karót, hogy azért nem jó a reklám, mert használható dolgok törtek össze, és ez az analógiád a ruhákkal, amelyek szintén eladhatóak lennének, vagy ajándékozhatóak lennének, viszont elégetik őket. Viszont ki lettek fejtve az többszörösen az aspektusok, hogy miért van gond a reklámmal, erre utaltam. Ahhoz alighanem el kell ezt a fixaideát felejtened, hogy pusztán a konkrét tárgyak tönkretétele a probléma. Tökmindegy hogy valaki a tárgyakat mondja, a hatás a fontos amit elér nála, az hogy pontosan nem tudatosítja, az mindegy, nem mindenkit érdekel a téma, de a hatás meg működik.
Egyébként pont így nem érthetik akik készítették.Kérek egy számot a jútútú. Európai macskakilátókő Nugáton a helyzet változatlan
-
Ricardo
titán
Az elejétől a hatásáról beszélek, és arról, hogy én nem értem sokakra miért van ilyen sokkoló hatása.
Vannak akik szerint ezek jelképek ( kultúra művészet...) szerintem csak tárgyak.
Volt itt minden van aki szerint a reklámok mögött elvek vannak
Az ő véleményüket meghallgatnám mondjuk az" alza.huuuuuuuu , vagy a fluimucil " DE MIÉÉÉÉRT , reklámokról. Kíváncsi vagyok ezen reklámok mögött milyen elveket vélnek felfedezni .
Van aki szerint esztelen és értelmetlen rombolás.
Erre hoztam a ruhás példát. Szerintem az értelmetlen Mert még csak hasznot sem hoz ( egy reklámmal ellentétben) de kárt okoz bőven.Sok hozzászólásom van már ebben a topikban . Ennél részletesebben nem tudom kifejteni.
Aki nem érti , vagy nem akarja érteni, az akkor sem fogja ha tovább ragozom. -
Tasunkó
senior tag
Erre hoztam a ruhás példát. Szerintem az értelmetlen Mert még csak hasznot sem hoz ( egy reklámmal ellentétben) de kárt okoz bőven.
Igen, ez valami hasonló. Ott azoknak okoz kárt a ruha, akik fölöslegesen legyártották. Itt is az applenek okoz kárt a reklám. Végülis ha lapítanak, többet értek volna el vele, ezt magam is így gondolom. Egy cég bocsánatkérése, a levegőnél is kevesebb. Tetszik is ez a reklámstúdió, ebben a tekintetben.[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú. Európai macskakilátókő Nugáton a helyzet változatlan
-
DonToni
aktív tag
"Sok sikert MINDEN megmentéséhez, hiába nem kéne mindent megmenteni..."
Nem tudom ebben mennyi cinizmus volt, de köszönöm... nyilván a 300 Ft-os, TECSÓS billentyűzetet én is ki fogom dobni, meg a műanyag dobozos, egy hangszórós dzséniusz hangfalakat is... Azt hiszem ennyi tapasztalattal a hátam mögött már megtudom ítélni, hogy mi az amire érdemes időt/energiát szánni és mi az, ami ipari hulladék.U.I.: én sem gondolnám, hogy Zeiss optikák vesztek oda... de vannak olyan kezdők, akik egy full. alap, kit obinak is nagyon örülnének....! (bár kár ezen rágódni, mert egyrészt csak egy példa volt, másrészt meg továbbra sem tudjuk, hogy mennyire voltak "valósak" ezek a tárgyak.)
-Anti-
-
ledgeri
nagyúr
-
Ricardo
titán
A Samsung meglátta a reklámban, és az általa okozott felháborodásban a lehetőséget. :-)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest