- iPhone topik
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mégse száll ki a Meizu?
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
whbear
senior tag
válasz stickermajom #29106 üzenetére
Szia, én a Behr-t szoktam tenni az a gyári is.
BMW001: Motorról számla a vevő nevére, beszerelő műhely nyilatkozta hogy teljesen típus azonos, semmi átalakítással nem járt a beszerelés és vagy szemlét kell kérni a Mozaikban vagy műszaki vizsgán is bejegyzik de nem mindenhol ezért előtte meg kell kérdezni.[ Szerkesztve ]
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
-
whbear
senior tag
válasz ADAM1337 #29155 üzenetére
Ha megengeditek annyit hozzáfűznék, hogy akkor előnyös még a 4x4 ha vontat valamit az ember.
Nekem egy E39 van. Szinte csak jó időben használom ezért nem vágyom az xDrive-ra. Ott a vezetési élmény sem ugyanaz. Én még abba nőttem bele hogy kormányzott kereket nem hajtunk és a diesel leginkább munkagépbe való.[ Szerkesztve ]
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
válasz #56573440 #29159 üzenetére
Ez így van. Ha a praktikum a lényeg akkor kell valami más. Ilyen időben a nejem kis elsőkerekesét használjuk, február után meg novemberig egy K1200R nyergében vagyok. Az E39 szinte csak hobbi.
Szerk: Minden tiszteletem a síelőké de ha meglátom a havat a sírógörcs jön rám úgy utálom.
Adam1337 : Grat a géphez, a legjobb választás[ Szerkesztve ]
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
válasz CharlieDrop #29162 üzenetére
Arra is érdemes figyelni, az x többet fogyaszt, jobban faragja a gumikat, leginkább suv 4x4 és egyforma gumi kell rá, nehezebb is és javítani kellhet az osztóművet, féltengelyt, gumiharangot. Ha valaki síelni jár vagy hegyen lakik és szeret télen mozogni akkor megéri. Ha inkább nyári ember mint én akkor nem éri meg. Mondom ezt E83 E53 E36 E46 E39 E60 után de lehet más nem így gondolja, nem fogunk összeveszni
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
válasz KaiotEch #29178 üzenetére
Egyik se. Kék de BMW gyári való bele feltéve ha nem cserélték még nem belevalóra. Olajra mindenki másra esküszik, a Castrolt én sem szeretem Eni iSint FE5W-40et és Liqui-Moly TopTec 4100-at töltök. Az a xado rendelkezik BMW specifikációkkal? LL04? A tiédben A3B4 jobb lesz mint a C3 olajak de csak szerintem.
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
válasz Bécike87 #30090 üzenetére
Nem kell új tárcsa. Ha nem gyárit teszel fel akkor meg van az esély hogy ütni fog idővel. Nem várták ki a technológiai időt. Használat közben alakul az anyag, kicsit megdobja magát az első nagyobb hőtől. Kell rajta egy érintő fogást venni és kész. Sorozatban ez van az aftermarket Bosch, Brembo, Textar és néhány Ate tárcsával is. Én már felkészítem az ügyfelet ha nem gyári tárcsát kér,hogy ha ráz pár ezer km után akkor kicsi szabályzás lesz a gyógyszer.
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
válasz CharlieDrop #30203 üzenetére
+1 az M54B-nek. Nekem is nagy kedvencem.
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
válasz zsolt1225 #30357 üzenetére
Én csak gyárit mindenből. Tudom nem minden esetben kivitelezhető, ezért mondtam hogy meg kell nézni. Ki szoktam rendelni párat aztán visszaküldöm ami nem kell. Tyc az taiwani, depo kb ugyanaz, Marelli az sajnos nem olasz hanem kínai, Kloki meg dán azt csak egyéb műanyag elemet vettem de nem volt méretpontos. Az Unixnál nincs Fifth? Az talán kicsit jobb.
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
válasz KaiotEch #30392 üzenetére
Felejtsd el ezeket a Bárdi Unix meg ilyen katalógusokat mint információ forrás. Ha már termosztát akkor csak gyári, de ennek nem az a baja. Pont azt kellene tenni amit ezredes javasolt, mert így kevesebb kárt és költséget okozol magadnak. Hozzám is jönnek hogy csak ez a baja meg az a baja ki lett olvasva a hibakód és a Bárdinál nekik van kedvezményük. Legtöbbször nem az a probléma.
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
válasz H.Ezredes #30815 üzenetére
Az i-sint MS 5W-30 /40-ből pár ezer litert töltöttem már BMW-be, Mercikbe amihez jó 2013 óta 90%-ban az i-sint szériát használom mint 10W-40, MS 5W-40,5W-30, 5W-30 Tech F a Ford és Jaguar 913C,D ahová kell. A maradék Liqui-Moly TopTec széria és Castrol FST titanium esetleg Mobil 1.Szóval egyetértek veled olaj ügyben.
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
válasz CharlieDrop #30823 üzenetére
Szíj ügyben a szilikon spray szerintem felejtős. Ezeknél a motornál be szokott a feszítő tengelye állni és nem húz utána. Szedd le a szíjakat és nézd meg hogy a feszítő könnyen visszahúz. Egyébként csak gyári szij és feszítő lesz az igazán jó.
Szerk: főtengely ékszíjtárcsak ok?[ Szerkesztve ]
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
válasz CharlieDrop #30827 üzenetére
Igen, elnézést. ERIKKE17 volt a címzett.
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
válasz BossBoss #31069 üzenetére
Lehet használni, kicsit rövid ideig nagyobb sebességnél, de ha úgy felejted városba beérve azt kockáztatod hogy szétvágja az egész klíma rendszert mikor felmegy a nyomás 100 bar környékére. A nagynyomású ágban nincs védelem.
[ Szerkesztve ]
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
-
whbear
senior tag
válasz stickermajom #31244 üzenetére
Osram D2S 66240 de ne az eco ( sokan azt hiszik csak a csomagolás miatt eco) mert az fél évet nem megy el a Lángnál a leg olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
válasz H.Ezredes #40871 üzenetére
És ez pontosan így van, tapasztalatból mondom. A gyári tárcsa és betétnek párja nincs. Amúgy ez a jobban fog / kevésbé fog eléggé mosolyogtató dolog
Mostanában mióta Romániában gyártják a Textart a minősége eléggé rossz lett. Nagyon kopik. Már nem is rakom csak gyárit vagy ATE-t azzal nincs gond.[ Szerkesztve ]
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
-
whbear
senior tag
válasz H.Ezredes #45042 üzenetére
Így volt, W164 csak Szerbia.
Ezredes: Te napi szinten foglalkozol BMW javítással, ezt elég jól tudom. Én is hasonlóan, de + MB és VAG. Az elég érdekes hogy nagyjából pont ugyanazt tapasztalom mint te. Egy jól karbantartott autó hálás darab és ha folyamatosan megkapja ami kell neki akkor nem is olyan vészes. Ennek ellentéte a teljesen elhanyagolt kicsontozott autó, mint pl a legutóbbi tulaj aki sajnálta az olajszűrőt is anno és most mikor visszajött 360 ezer km-es autóval (M57N2) és elsoroltuk neki hogy szívósor, vezérlés, izzítás komplett, váltó szar, difiből ömlik az olaj stb. Kalkuláltunk egy árat és csak nézett hogy az nagyon sok és hogy miért? Hát azért mert éveken keresztül csak tankoltál és így minden egyszerre hullott el...Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
válasz Gézengúz #45058 üzenetére
Elég bele az 1l. Valóban nem ez való bele. Kárt éppen nem okoz, fordítva már akadozva csúsznának a lamellák. Ebben a sperres olajban van egy olyan adalék, amitől finoman tud megcsúszni. Pont a legutóbbi tanfolyamon volt szó róla. Esetleg szivárognak a szimmeringek és azért a vastagabb olaj bele?
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
válasz bröton #45095 üzenetére
Szerinted a Castrol Syntrax az szervó olaj? Ha Pentosin kell bele az keverhető? Nincs több kérdésem.
Szerk : Napi szinten töltöm ezeket. Tudom mi kell bele. Hajtómű olaj semmi esetre sem jó szervóba. Se az alapolaj, se az adalékpakk se a viszkozitás. Csak az jó bele ami a gyári előírás. Ez semmi esetre sem hajtóműolaj. Az ATF azért jó bele, ha az az előírás mert az automata váltó azért jobban hasonlít igénybevétel szempontjából.[ Szerkesztve ]
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
válasz bröton #45099 üzenetére
Leírtam pontosan. Ami a kupakon van. Nem vizsgáztatlak, vizsgáztam eleget tribológiából. Visszatérek read only-ba mert úgyis jobban tud itt mindenki mindent még Ezredestől is akit fel szoktam hívni tanácsért ha én is elakadtam. Akkor tegyetek bele gázolajat vagy fagyálló is jó lesz bele ha ha hajtómű olaj jó, mert lehet hogy víz volt benne előzőleg és nem a specifikációnak megfelelő olaj mert valami okostojás bele öntött már valami taknyot jó lesz az úgy alapon.
[ Szerkesztve ]
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
válasz bröton #45099 üzenetére
Tudod te hogy viselkedik a hajtómű olaj szivattyúzás hatására? Felhabzik mint a szar és a kavitáció megeszi a szivattyút.
Ha zöld a címke akkor pentosin kell bele és ha a legkisebb gyanú is felmerül hogy nem az van benne, pl nem zöldes, nem jellegzetes szaga van akkor instant csere a megfelelő olajra és nem rátöltögetni. Ugyanez ATF felirat esetén DEX II olajjal behelyettesítve. Szerintem válaszoltam a kérdésre, ha nem világos olvasd el többször.[ Szerkesztve ]
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
válasz bröton #45109 üzenetére
Igen valóban. Mivel én autójavítással foglalkozom ezért ragaszkodom a gyári előírásokhoz. Abból baj nem szokott lenni és az ügyfelek felé is úgy korrekt szerintem. Arra lehet garanciát vállalni, tudjuk nagyjából mire számíthatunk. Az olaj az nem csak egy folyadék, hanem egy folyékony alkatrész. Sok feladatot ellát és a nem megfelelő folyadék a nem megfelelő rendszerben nem fog optimális működést garantálni, rosszabb esetben meghibásodást fog okozni. A hidraulika olajok viszkozitása ISO 32-46 körül van ami SAE 20-30-nak felel meg. Ide a 75W-90 nem jó, főleg a Syntrax mivel ez szintetikus bázisú olaj míg a Pentosin az növényi alapú biológiailag lebomló környezetbarát, az ATF ásványi és a hagyományos hidraulika olaj a sárga szintén ásványi alapú. Rosszabb esetben kicsapják egymást üledéket képezve és a mostani hidegben a nagy viszkozitás miatt extrém nagy nyomások alalulhatnak ki ami károsíthatja a rendszert. Nem kioktatásként írtam, csak személyes tapasztalat.
[ Szerkesztve ]
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
válasz H.Ezredes #45186 üzenetére
Ez minden pont így van ahogy írtad. A sok elrontott konstrukció a gyakorlati tapasztalat hiányában, olyan megoldások amiktől egy kisiskolás gyerek különbet tervezett volna ha az apja műhelyében nől fel. Aztán mikor szóvá teszi az ember a megfelelő helyen az a válasz hogy ez egy mérnöki kompromisszum emiatt meg amiatt blablabla. A másik meg hogy csak az első eladás számít. Azon keres a gyár. Csak az első ügyfél számít. Úgyis az fogja venni a következő új autót is. A többi meg rohadjon meg, mintha nem is létezne legalábbis papíron.
[ Szerkesztve ]
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
válasz H.Ezredes #46276 üzenetére
Egyébként ez a gázpedál nem vicc. Nekem akadozott anno az E39-ben, míg egy előzésnél gyorsítás közben beragadt benyomott állásban. Megpróbáltam vissza húzni lábbal de csak lötyögött a pedál. A távolság az előttem haladóhoz rohamosan csökkent a sebesség pedig nőtt. Hirtelen levettem a gyújtást, kuplung ki, valahogy félre álltam. Megütögettem és akkor vissza ugrott. Mindezt autópályán haladós sűrű forgalomban. Bementem a Wallishoz következő hétfőn és mondták hogy ezt cserélték volna ha kb 1 hónappal előbb megyek. Kösz. Mindezt úgy, hogy ott vettem az autót, tudták a címem, számom, alkatrészt is szoktam ott venni. Esetleg ha szóltak volna hogy ez így életveszélyes? Hát nem. Vettem új gázpedált ott, nyeltem egyet.
Szerk: kb 20.000km és 3 éves volt az autó.[ Szerkesztve ]
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
whbear
senior tag
Nem akarok beleokoskodni és nem is értek hozzá de ez nem alacsony viszkozitású. Az ETK-ban az újabb BMW-khez LV azaz low viscosity fékfolyadék kell valamint a tanfolyamon is azt javasolták hogy az ESP8 felett csak LV fékfolyadék legyen mert csak akkor működik igazán finoman. 2 év az új előírás. Ha normál használat akkor 4 évet simán elmegy, a hátsó munkahengerből vett minta mérése alapján. De ezek az új fékfolyadékok valahogy jobban öregednek mint a hagyományos DOT4.
Szerk: Géppel cserélted le rendesen kivezérelve az ABS szivattyút?
[ Szerkesztve ]
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM