- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- DIGI Mobil
Hirdetés
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
sb
veterán
Sziasztok!
Kamerát keresnék. Végignéztem az ajánlott modelleket ill. a utánaolvastam, de nem teljesen tiszta egyáltalán mire lenne szükségem:
- Képminőség: FHD-ből is láttam igen gyér a minőségűt ahol a rendszámok nem igazán látszanak normálisan. Ez így ebben a formában használható vitás esetben?
- GPS-ről azt olvastam szükséges ha elő kell húzni a felvételt. Ez mennyire igaz?
- Beüzemelésnél mire érdemes lőni? Visszapillantó fölé adná magát nekem, vagy tükörre, valami kisebb, diszkrétebb modell. Tápot valószínűleg szivargyújtóról kapna, nem nagyon mókolnám szét az autót fix bekötésre. Vagy ez így gáz és mindenképp az kellene?
- Sávtartás, egyebek nem annyira érdekes szerintem. Vagy van vmi kézzelfogható haszna?
- Parkolás + mozgásérzékelősnek látnám még értelmét, de ez meg első hallásra nem tűnik túl használhatónak a gyakorlatban. Mennyire megbízható, bekapcsol mindenre, ide már érdemes lenne több kamera... -
sb
veterán
válasz nyikszi #11221 üzenetére
Köszi. Az világos, hogy parkolási módhoz fix bekötés kell. Azért kérdeztem, hogy az mennyire lehet hasznos... most nem gondolnám, hogy nagyon az lenne és így a fix bekötést is megúszhatnám.
Cserbenhagyás nem tudom mennyi lehet, szerencsére eddig sem ez, sem másmilyen baleset nemigen volt. De érzésre bármikor lehetne - napi 5-10x ha nem én vigyázok a másikra. Sávból átlógás, motoros, biciklis, akármilyen be-kivágódás, sávváltás, elsőbbség meg nem adás. Lehet, hogy nem lesz kocc az illetővel, mert tud rá vigyázni a vétlen fél, de másra már nem biztos.
GPS+rendszám: Lehet, hogy túlkombinálom, de ha nem lehet bizonyításra használni akkor sok értelme nincs, nem? Még ha nincs cserbenhagyás, akkor sem igazán... ha az egyik fél A-t mond a másik B-t és a felvétel nem bizonyító erejű akkor ugyanott tartok mint kamera nélkül, nem?
@sambenez
Ez is megfordult a fejemben. Viszont akkor megfordítva: mit tudsz bizonyítani ha a gps/sebességmérés sem jó semmire?[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
-
sb
veterán
Sziasztok!
Már egyszer nekifutottam a témának, de még pár kérdés felmerült bennem:
- Ha hátra is szeretnék kamerát akkor vmi kombinált rendszer lenne jobb vagy 1-1 független előre-hátra és kész? Nézegetni nem akarom, tolatókameraként nem kell így arra gondoltam egy 70min vagy hasonló kijelző nélküli cucc is megtenné hátra.
- Az akksi kérdésemre már visszaolvasva megkaptam a választ: jobb ha nincs a hőmérséklet-ingadozás miatt.
- Előre Viofo 118-119 szimpatikus tudásra, a Yi is elég lenne igazából, de úgy láttam a képminőség nem a legjobb újabban, ill. akksis. Vagy ez utóbbi ajánlott még?
- Forma+elhelyezés nem gáz egy ekkora "dobozzal"? Tükör alatt férne el ill. ott töröl az ablaktörlő is, de így eléggé központi helyen lenne. Vagy mindig el kéne pakolni?
Esetleg vmi diszkrétebb modell? Bár a fenti kialakítás miatt én kb. csak a tükörbe épített kamerát tudnám diszkrétnek elképzelni. Mondjuk nekem az is megfelelne de úgy láttam abból nem igazán vannak normális minőségűek. ? -
sb
veterán
válasz koanla #12068 üzenetére
Köszi. A két kamerához ezzel meg is győztél, hogy ritkán kell hozzányúlni. Igazából ezt nem látom mennyire önjáró a dolog, ha külön vannak, ha piszkálni kell akkor előny, ha egyben van a két kamera.
De a cél nyilván amúgy is az lenne, hogy ne kelljen piszkálni. Akkor ezek szerint ez megy a gyakorlatban is.Egyébként arra gondoltam én is, hogy veszek egyet és kipróbálom, utána jöhetne a másik. Ilyen szempontból is jó ha külön van. Bár hátra 70minutes-re is gondoltam, ott a kijelző nélküliség+telefonos vezérlés is passzol ebbe a dologba. És talán hátra a minőség, 130 fok is elég. Egyedül az akku kérdéses... előre viszont vmi jobb kellene, így a próba már annyira nem adja magát ha kétféle lenne.
Azt egyénként mindegyik kamera tudja, hogy ha áramot kap akkor bekapcsol automatikusan és nem kell nyomkorászni? Bár ez elég alap szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
Sziasztok!
Végül is az A119-nél maradnék, viszont ahogy láttam van 3 féle plussz itt olvastam, hogy hamisítványokba is belefutni néha. ? Sima (v1?), S, Pro, melyik lehet jobb? S-nél a 130 fokos fov nem kevés?
Honnan érdemes rendelni?
Köszi!Más: Szó volt az akkus-kondis típusokról ill. bekötésről. Utóbbit nem biztos, hogy meg tudom oldani (céges autó) meg akksira nem szívesen kötném viszont mozgatja a fantáziám a parkoló mód is. Lehet, hogy hülyeség, de vmi külső akkus táplálás és annak a töltése nem működhet?
-
sb
veterán
válasz vadkörte #12248 üzenetére
Ja, akkor ez csak kézi vezérlés.
Azt hittem vmi olyasmi amit felvetettem múltkor: parkoló módos kamerát PB-re kötni, nem közvetlen az autó akksira és a PB-t töltést megoldani az autóból, akár szivargyújtóról...
Így mehetne parkoló mód is és mégsem kell beépített akkus kamera, elrejthető az akksi a melegtől és könnyebben cserélhető is ha kell. -
sb
veterán
Ellenpélda az A119 ahol a sima 160 fokos, a S verzió pedig 130 (vagy 135, változó a kiírás).
Én kérdeztem is, de itt mindenki ajánlotta az S-t is, mint az egyik legjobb kamerát.
Videók alapján egyébként ez már nekem elégnek tűnt, nem láttam nagy előnyét a 160 foknak. De ezt laikusként írom. -
sb
veterán
Sziasztok!
Félretettem a témát, most rendelnék, Viofo A119S volt a kiszemelt, de most találtam róla "focus drift" problémáról fórum leírásokat. Ha jól értem a lencse felfogatás fém vs műanyag a hőtől deformálódik így elcsesződik a fókusz használat közben. Ezzel találkozott valaki? Új (2017 végétől) gyártásúakra találtam erről infót.
Ill. nem világos ez érintheti-e a sima A119 V2-őt is. -
sb
veterán
Sziasztok!
A119 v2-őt néztem még ki korábban, ahelyett 70mai Pro? Mik az előnyei, hátrányai?
Utóbbival akksival a parkoló mód szimpi lenne de eddig kerülendőnek írták itt többen is az akksis modelleket. -
sb
veterán
válasz CHIPman #15009 üzenetére
Tudom, hogy nem egy árkategória. Kb. 80 vs 50 USD (kupont nem láttam amikor néztem).
Viszont tudásra nekem hasonlónak tűntek. Felbontásban sem túl nagy a különbség, de igazából a minőségre (képminőség, esti felvételek, stb...) hasonlónak tűnik a szintjük.Hardwire bekötésről tudok, de nem biztos, hogy meg tudom oldani céges autóban. Igazából erről le is mondtam, plusz inkább maradnék akksi nélkül mert az jóval előnyösebbnek tűnik hosszabb távon.
De aztán jött a70mai pro elég jó áron és gondoltam rákérdezek.Árban egyébként igazából mindegy. Rászánom a nagyobb összeget is, csak normális/használható legyen. Ha egyszer szükség lesz rá az árához képest jóval többet hozhat vissza.
-
sb
veterán
Én ezért sem szóltam ahhoz a részhez. Tudom, hogy mindkettőben van, de nem igazán látom értelmét.
Fontosabb a képminőség (itt azt látom, hogy nappal egy kicsit azért jobb a 70mai, este viszont az A119 v2) és, hogy használható legyen/ne legyen gond vele.
Itt az akksi aggaszt kicsit, ill. volt vmi indítási/tápellátási gond a 70mai-nál?
A119-nél (vagy az S-nél? már nem emlékszem) pedig focus drift-ről olvastam a v2 kapcsán, de remélem ezt megoldották azóta.[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
válasz ITI-san #15024 üzenetére
Nem írtam a sima 70mai-ról, a Pro-t kérdeztem végig. Ezek azért hasonló minőségi szinten tűnnek.
Tudok az A129-ről is, de rosszabbnak láttam a képminőséget teszt videók alapján. (Ha hátra is veszek akkor lehet, hogy inkább két A119 lesz belőle.)A119-et terveztem korábban is, mint írtam, de akkor még nem létezett a 70mai pro. Gondoltam érdemes rákérdezni. Tudom, hogy előbbi jó cucc. Bár ez a focus drift aggaszt azért, 2018 végén jó pár helyen olvastam róla, hogy az új szériáknál többeknél előjött.
-
sb
veterán
válasz ITI-san #15041 üzenetére
Régebben olvastam, most ezt találtam hirtelen, itt az A119S v2-ről van szó.
Röviden: Fém->műanyag csere volt a lencséket tartó részen. Ahogy melegszik a kamera menet közben, úgy deformálódik a tartó és elveszti a fókuszt.
Volt valahol egy hosszabb videó is ahol jól látszott, hogy 20 perces út végén már egy mosott paca volt az egész kép. -
sb
veterán
válasz ITI-san #15160 üzenetére
De hol olvashatom, hogy mi hiányzik? Épp fentebb kérdeztem de konkrétumokat visszaolvasva sem találok.
Egy volt nemrég a parkoló módban be nem kapcsolásról de az ugye véleményes mert ki tudja mi történt közben. Az 1 perces felvételekre panaszkodott vki, de az szerintem nem gáz. Angol nyelv elvileg van, nem?
Mik a konkrét problémák? Komolyan kérdezem, mert én is a kettő között gondolkodom. -
sb
veterán
válasz CHIPman #15178 üzenetére
Ezt néztem, de a 62$-os mellé eu priority line szállítással + csomagbizti szumma 69$ lett.
Ezért kérdeztem, hogy a sima kínai szállítás + tariff insurance az jó-e, mert 65 alatt is kijön és ha a végeredmény ugyanaz akkor jó lehet.A másik meg UK raktár és vmi francia szállítás majdnem ingyen. Szumma 65$. Szóval ez tűnik a legjobbnak. Gyors is talán és még EU terület.
-
sb
veterán
válasz -Bandi- #15186 üzenetére
Én még nem rendeltem meg, a France Express meg 7-8$... esküszöm nem ennyitláttam pár napja, akkor 65$ volt szumma a vége, most meg 72.
Egyébként meg azt olvastam - bár ez nem biztos - hogy a vége ugye magyar posta lesz... ott ők még simán rá tudnak tolni +2 hetet. A legutóbbi 4-5 rendelésem bámulatosan gyorsan megjött Kínából is, aztán azt néztem,hogy így is a fele időt a magyar postán töltötte valahol elveszve.
Amit meg német amazonról rendeltem ilyen 5-7 napos szállítással ott konkrétan 5 hét után jeleztem, hogy nem jött meg (untracked volt). Szó nélkül elküldték újra az amazonon... az se jött meg, 2 hét után balhéztam a postán (ofc, előtte is voltam bent már az első csomagnál is 2x, de nem tudtak semmit mondani). Akkor "hirtelen" megjött a csomag. És a poén az volt, hogy az első feladás... aztán 3 napra rá megtalálták a másodikat is.
Oké, hogy untracked, de amikor lazán azt válaszolják rá, hogy ez azzal egyenlő, hogy ember nem tudja hol a csomagom akkor azért rákérdeztem, hogy ez így biztosan normális-e a kockás füzetbe felírt cuccok mellett. Az is csomag, a feladott küldemények nagy része (levelek is) untracked, ámde nem ingyen van. Annak is meg kéne érkeznie. És emellé jön ez, hogy a világon körbemegy kétszer mire ők kihozzák.
Röhej a magyar posta.szerk: Bocs, nem hozzák ki. Semmit nem hoznak már ki.
[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
Látom téma a táp/powerbank. Előbbinél végül is mi a konklúzió? Erre mennyire kell figyelni?
PB-nál a napelemes töltés szerintem necces, valami kevésbé napos helyen azért jóval kevésbé lehet meleg. Inkább tenném ilyen helyre és tölteném csak menet közben. (Állva pedig menne róla a parkoló mód). Így használja valaki? -
sb
veterán
Fentebb kérdeztem, de nem jött válasz.
Tápellátásnál (egyelőre sima szivargyújtóról) akkor végül is mi ajánlott, mennyire kell rá figyelni?
Fix tápoknál láttam, hogy volt 1-2 ami elszállt.
Köszi! -
sb
veterán
válasz CHIPman #15316 üzenetére
Na igen... itt a félreértés. A119 v2-őt rendeltem.
Xiaomi-t nyilván ismerem.Ugreen QC töltőm van még amúgy most autóban, az sem annyira gyenge minőségű ha jól tudom.
Szállításhoz a többieknek:
Nekem ma meg is jött a 22-i rendelés UK-ból (tegnap is itt volt már, de a DPD címről lemarad ez-az, nem teljesen értem egy szállító cég hogy tesz ki web form-ra max 8 karakteres házszámot úgy, hogy emelet/ajtó, csengő is legyen benne... aztán meg nyilván nincs benne). -
sb
veterán
Nem vagyok benne a témában, de tudtommal kézben is gyulladt ki mobil.
Plusz ha jól rémlik nem nagyon lehet pl. repülőn akksikat (vagy csak Li-Ion?) szállítani.Egyébként az, hogy senkinek nem gyulladt ki meg, hogy 10-ből 9 embernek nem gyullad ki az egészen más.Szvsz az előbbi nem igaz és az is elég - sokaknak - hogy elkerüljék. Ha ott tartanánk, hogy minden második autó kigyullad akkor nyilván nem arról folyna a beszélgetés, hogy szavad-e használni vagy nem.
-
sb
veterán
válasz Zsombe #15465 üzenetére
Az S-nek kisebb a látószöge és a felbontása ha jól emlékszem. Cserébe éjjel kicsit jobb a képe.
Egyik sem rossz, én összehasonlító videókból a felbontás miatt kicsivel jobbnak láttam a simát és sötétben kevésbé van rá szükségem.Elvileg van kupon, UK-ból rendelve 67 USD + 6.5 a szállítás, 21e körül jön ki.
Kínából meg talán 70 USD körül láttam, nyilván hosszabb szállítással...
GPS-szel együtt.[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
-
sb
veterán
Azdome M06-ról vannak hosszabb távú vélemények?
Régebben voltak itt a topicban akik kipróbálták.Viofo A119 v2 mellé gondoltam még egyet hátra (vagy akár fordítva, mert elég jónak tűnik képminőségre).
-
sb
veterán
Sziasztok!
Van egy Viofo A119 v2-őm. Látva a jobb képminőségű v3-at mennyire lenne hülyeség venni egyet, a v2-őt pedig áttenni hátra. Ez ugye nem oda készült, nincs wifi, stb... de mivel csak "eseménynél" kellene hozzányúlni így szerintem nem lenne gázos a használata.
A v3 kisebb fov mennyire gáz elől?Ill. még egy kérdés: olvastam itt valahol, hogy külön powerbankról nem lehet megoldani a parkoló mód használatot de indokot nem láttam. Ez valóban nem lenne működőképes?
Nem biztos, hogy megoldható a szervizes hw kit bekötés (céges), ill. nem is annyira szimpi, hogy az autó akksiját szívhatja le.Köszönöm!
-
sb
veterán
-
sb
veterán
Köszi mindenkinek a tanácsokat.
Tölteni lehetne szivargyújtóról és van ami tud egyszerre tölteni is, de ez így már valóban macerás, főleg a módkapcsolgatással együtt. A részleteket nem gondoltam át.
Árban a powerbank is lenne annyi, szóval nem azon múlik, egyszerűen azért merült fel bennem mert egyszerűbbnek tűnt volna kihagyni az autó akksit+beszerelést. Főleg utóbbi macerás mivel céges.
Egyelőre marad így, csak a v3-at megveszem előre, azzal kapcsolatban (ill. a v2 hátrarakásával) nem jött ellenjavaslat. Aztán lehet, hogy rákérdezek majd a gyári bekötésre a cégnél.