- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Magnum_
nagyúr
válasz Mauzes #27022 üzenetére
2 új tárcsa (párban),
ráadásul a tárcsát párbancsak párban lehet cserélni.
felcsiszolás, azaz felszabályozták.
felszabályzás után még egy darabig jó lehet a tárcsa. (én életemben egyszer szabályoztattam fel, amúgy inkább cserélem, bár tudom, végig ki van fizetve).nekem is vidéki szerelőm van egyébként, ha megszorulok, itt Bp-n is van kettő, de nyilván nem olyanok és drágábbak, mint a vidéki szaki
I humbly and respectfully decline™
-
Peti78
őstag
válasz Mauzes #40894 üzenetére
Az ajánlások nem véletlenül vannak ott. Ha a külföldi rendelés mint jelenség problémát jelent, ne is kezdj bele ebbe a dologba. Egy 5 literes sampon, felnitisztító hónapokig, 1 liter APC másfél évre, egy átlagos űrmértékű gumi- és műanyagápoló szintén hónapokig elég.
A hazai weboldalak közül tudom ajánlani a Polirtech.hu-t.
Végigjárhatod azt az utat (feleslegesen és drágán) mint amit sok fórumtárssal együtt én is megjártam, vagy arra mész, amerre mondjuk. Nem az a drága ami jó, hanem amit nem fogsz elhasználni, mert nem jó.AMúgy meg kinek mi a fetish-e. Van itt egy mr. #csakazavalanche , nekem a felnitisztító (nem bilberry ), más meg 5 literes apc-t vesz, ami szerény számításaim szerint évekre elég. Kinek mi vált be, de az biztos, hogy nem véletlenül szerepelnek ott ahol.
Nyilván az is kérdés, hogy mik az igényeid. Tudom, alapszintű ápolás és kezelés. Csakhogy olyan nincs. Vagyis van az elején. Aztán jön egy új vélemény, ami egy 200 hsz-szel ezelőtti kérdésre válasz, és rögtön ott a kezed a kosárgombon. Majd azon veszed észre magad, hogy belefulladsz a sok gagyiba amit spórolás címén összegyűjtöttél, de nem használod őket. Kidobni nem fogod, mert ugye elfér. Elfér?
Hogy mire van szükséged?
Milyen színű és korú autód van, milyen állapotban? Belül bőr, vagy túlnyomórészt műanyag? Kint van műanyag? A felni sokküllős, vagy kevés? A gépi mosásról hajlandó vagy lemondani, és hajnalban menni kocsit mosni? Ja, kert van? Mert akkor magasnyomású is kellene, mert a lándzsás mosóban kivitelezett vödrös mosás is 1000 forint zsetonba kerül. Kell két vödör. Az új hullám ezt felemelte háromra.Tehát kell:
sampon, snow foam, előmosó, apc, felnitisztító, különböző mikroszálasok, wax, ablaktisztító, felnitisztító kefe, szivacsok, gyorswax, gumi-és műanyagápoló, bogároldó (bár én ezt nem szoktam hasznlni) akkor ugye ha kert van akkor magasnyomású, ferrari1 fetishe a vízlágyító, megfelelő szórófej, és még kurva sok apróság, ami nélkül ugyan lehet autót karbantartani, de ugye egy szakmai topikban erről szó sem lehet.Szart itt nem fognak ajánlani, drágát (a turtle termékekhez képest) viszont igen. Ebbe a dologba is bele lehet csavarodni rendesen.
Pénzed van?
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
i-sti
senior tag
válasz Mauzes #40894 üzenetére
Én lennék (az egyik) #csakazavalanche lovag.
Peti leírta ennek a topiknak/közösségnek az előnyeit/hátrányait. Nagy +1 érte.
De ha valóban olcsón és Auchenből akarod megoldani, akkor ahogy lentebb is írták a Sonax az egyik ilyen opció. Azoknak néz utána, azt több helyen is lehet kapni és SZERINTEM egyáltalán nem rosszak, sőt.
Novum Forum Siculorum
-
Peti78
őstag
válasz Mauzes #40898 üzenetére
Kézi habosító a szükséges upgrade-del. Kézzel rémálom, mondjuk messze nem hozza egy jó magasnyomású habképzését, de a célnak megfelel.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
i-sti
senior tag
válasz Mauzes #40898 üzenetére
Egy kézi habosítóval mennyire lehet ezt hatásosan elvégezni és mennyi idő alatt?
[Gloria FM30]Ja és azért kell hajnalban menni a mosóba, hogy ne verjenek meg a várakozók?
Igen, esetleg te vered meg őket utánaNovum Forum Siculorum
-
Formaster
Topikgazda
válasz Mauzes #40898 üzenetére
Jók a Sonax termékek, de az arához viszonyítva nem elég profik, ha be tudod adni a derekad a külföldi, esetleg közös rendelésekbe, akkor annyiért jobbat-többet kapsz. Például egy Shiny Garage Monster Wheel az ebayen 5 liter kb 50 akárhány €, szóval litere 10€ és ilyen erős cucc nem sok van. Ezzel pont időt/pénzt spórolsz.
Továbbá, ha teszel egy jó waxot a felületre és azt tovább ápolod 2-3 mosásonként Sonax Brilliant Shine-al, akkor megint sok időt spóroltál, pont ezek azok, amik kellenek akkor, ha csak kutyafuttában tudsz mosni.
Akár használhatod a gépi előmosó szert is, ha mondjuk egy fusso van fent és remdszeresen Sonax BSD-zel. Akkor mi is kell? BSD, Felni tisztító, bogár oldó. 3 cuccot kell cipelned meg egy pár rongyot.
A kézi habosítás járható, de nem feltétlen kell és mem mindenhol engedik.
-
RP1980
tag
válasz Mauzes #40894 üzenetére
Nem feltétlen szarok az elterjedt boltokban kapható cuccok, csak mennyiség/érték/hatás szempontjából jobban jössz ki egy rendelhetős cuccal. Formaster ebben a legjobb opciót ajánlotta a Shiny Garage Monster személyében az egyik leg a témában és ha nem full retkes felnit szeretnél lvele tisztítani akkor 1:1ben is higítható. Úgy már van 2 liter nagyon jó felitisztítód, annyiért amennyiért 500ml sonax extrem.
Azon, hogy miért ilyen drágák mondjuk máshoz (pl. APC vagy sampon) viszonyítva már én is töprengtem, de a kémia sajnos nagyon messz áll tőlem ezért szívesen veszem ha valaki felhomályosít.
-
japci
csendes tag
válasz Mauzes #41074 üzenetére
Bár nem engem kérdeztél, de talán segít. Szerintem a legnagyobb hiba, hogy túl sokat kennek fel, és "felhős" lesz valamint nehéz visszatörölni. Keveset kenj. A keveset pedig itt látod. Hang nem szükséges, elég megnézni, mennyit rak rá a srác. Persze az egész videó hasznos.
-
RP1980
tag
válasz Mauzes #41082 üzenetére
Én pont geek vagyok ilyen téren. Most kerámia van fenn. Viszont ha waxolni kéne zymöl carbont tennék fel. Vagy ha gyors fújós akkor bouncers done and dusted-ből az új si editionnal fújnám, de a sima/régi is nagyon frankó. Ha olcsóbb árfekvésű cucc és fussohoz hasonlatos legyen akkor bilt hamber double speed wax. Vagy az R222 ami szuper, de az nem tartósság bajnok.
Ha van kedved minden (jó minden 2.is) mosás után befújni és áttörölni, akkor viszont carpro elixir a te terméked.[ Szerkesztve ]
-
i-sti
senior tag
válasz Mauzes #41222 üzenetére
Kettő közötti állapot a jó.
Én úgy szoktam, hogy mikor rám jön a jó idő és kézimunkázni szeretnék, először kerti slaggal gyorsan lecsapatom a felniről a retek nagy részét, majd átállok a szent autómosós helyemre.
Amíg előszedem a magasnyomásút, beszerelem, előszedem a szereket, bekeverek mindent addig annyira lecsorog a víz a felniről, hogy lehet adni rá a BH AW 1:1-ben.Bogároldó:
Először előmosózok (#csakazavalanche), ezt én az utóbbi időben 2 rétegben viszem fel. Mikor a második réteg is "lecsúszott" akkor befújom a maradék bogarakat AF ObliTARate-ral, majd így egyben az előmosót és a TAR-t is. Így időt és főleg vízet is tudok spórolni.[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
RP1980
tag
válasz Mauzes #41222 üzenetére
Ezekben a dolgokban (akár csak a snowfoamozásban) nagyon megoszlanak a vélemények, még profi Youtube "sztár" detailerek körében is.
Szerény személyem a felnit le szoktam előtte csapatni, hogy tényleg csak a makacs koszt érje a szer. A bogároldót meg attól függően mennyire retkes a kocsi. Ha kevésbé akkor száraz kasztnira. De bogár oldó helyett APc-t használok inkább. Nem győzött meg a kifejezetten bogároldó cucc[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz Mauzes #41272 üzenetére
A felnikre valóban tökéletes. Ha nem akarsz magasnyomásúra beruházni, akkor magán használatra is elmegy, de párszor kell pumpálni. Az előnye, h sokkal kevesebb anyagot kíván ergo olcsóbb a használata itt is. Ami zavart, h mire körbe értem volt, hogy rászárad ott ahol elkezdtem. Szóval itt még fontosabb az árnyékában /este való mosás és a megfelelő arányban kevert foam. Ha Budapesti vagy szívesen kölcsön adom kipróbálni, hogy eldöntsd megéri-e ez neked. Egy töltet bilt hamber auto foamot is bekeverek mert rendeltem 5 litert ami érzésre soha el nem fog fogyni 😊
-
RP1980
tag
válasz Mauzes #41383 üzenetére
A kézi mosóban való mosáshoz/utánra nagyon ajánlom a carpro ech2o-t. Ezt 1:15 be bekeverve befújod vele az autó egy részét, vársz fél percet , fújsz egy jobb féle mikroszálasra is majd áttörlöd a befújt részt. Ezután a következő részt ugyan így a rongy tiszta oldalával. Majd így tovább végig. Fog egy fátyolt hagyni maga után. Ezt aztán egy száraz mikróssal át törlöd. Ezzel kensz rá egy védő réteget, és a kézi mosás után megmaradt cuccot is maradék nélkül és a lényeg, hogy elméletileg karcmentesen le tudod szedni.
Nekem egy ilyen sztori bőséges anyaghasználattal kb. 400-500 ml oldatba kerül egy kompakt kategóriájú autón és szennyezettségtől függően 3-5 rongy szükséges[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz Mauzes #41549 üzenetére
Szia,
A makacs szennyeződésekre mindenképpen specifikus szer kell, főleg ha nincs egy jó alap védelem a felületen. A bogárra nem árt legalább egy Sonax-os bogároldó, de évente legalább egyszer a szálló rozsdát is érdemes eltávolítani. Ezen kívül lesz még kátrány, fagyanta, ezekre is vannak kimondottan oda való szerek, aztán a végén, ha minden szennyeződést leoldottál, utána érdemes átgyurmázni szintén kb évente, ezek után mehet fel egy jobb wax/sealent/bevonat. Ha rendszeresen ápolod az autót, akkor ezeknek a szennyeződéseknek a 90-95%-a könnyen eltávolítható lesz.
-
Petyyyyy
addikt
válasz Mauzes #41556 üzenetére
Amit most használok az 1 literes kiszerelés. Négy mosás és egy wheel-off felnitisztítás után - ahol egyszer fújtam a felnik elejét, kétszer a hátulját - kb 3-4 dl hiányzik belőle.
Tárcsát senki nem ússza meg, eddig nem hallottam panaszt. Öblíts és kész is.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz Mauzes #41561 üzenetére
Nézd így: ha megfelelően és rendszeresen van végezve, akkor sokkal rövidebb idő elegendő, mintha nem tennél semmit az autód védelméért. Ha véded ~ 20 perc alatt lecsapod és tiszta, ha nem, mehet az érinteses másfél órás mosás
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
-
d4d
tag
válasz Mauzes #41588 üzenetére
Reggel 6-7 órakor simán gyökérség, egyébként meg kell nézni mi a helyi rendelet. Nálunk pl 8-19:00 óra között lehet ilyesmit csinálni, hétvégén/ünnepnapokon pedig 9:00-12:00 között (fűnyírás, kerti munka stb). Persze sok a gyökér aki ezt leszarja. Mondjuk fűnyírás miatt még sose akadtam ki, de amikor valaki vasárnap reggel 6 körül áll neki kalapálni annak azért beszólok és megkérdezem hogy normális vagy e.. nem olyan rég hajnali 5 óra után árasztotta el itt a környéket valaki, ilyenkor állt neki égetni. A legnagyobb melegben nyáron a tűzgyújtási tilalom kellős közepén, amikor az összes ablak nyitva akkor erre a füstszagra kelsz. Aztán a rendőrök megbeszélték vele a dolgot. Persze nem az ő dolguk lenne, inkább a köztereseké, városrendészeté csak ezek az okos égetők mindig megtalálják azt az időpontot amikor nem éred el az illetékeseket.. égetésre itt pl tavasszal és ősszel van lehetőség, bizonyos területeken pedig egész évben tiltva van
[ Szerkesztve ]
elemlampa.blog.hu
-
1stVikman
senior tag
válasz Mauzes #41595 üzenetére
Én most nyáron utóbbi időben elmentem hajnalban egy lándzsás mosóba, és ott elszöszöltem magamnak. Volt vödör, szárazolás, sonax BSD a végén, gumiápolás.
Ez június végén és múlt hétvégén volt. Kettő között max.lenyomattam magasnyomásúval , ha nem volt nagyon meleg, illetve egyszer reggeli órákban mentem mosatni, de akkor nem volt vödrözés stb. -
Petyyyyy
addikt
válasz Mauzes #41611 üzenetére
A szórófejes palackot nem osztanám szét, rendelek belőle két szettet.
Bármit lehet rendelni amihez kedved támad. Azért is ajánlottam fel, mert perpill 15.90 amit rendelnék és 15.95 a posta költség.
Ha csak egy valaki csatlakozik, máris jól járt mindenki.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
1stVikman
senior tag
válasz Mauzes #41659 üzenetére
Vizezd be. Ha vizesen nem látszik, akkor csak a lakk sérült, polír kihozza.
Mi okozhatta?
"Kedves" embertársaink így vigyáznak mások értékeire.
Rányitás, oldaltáska, ruhán fémpatent, bármi lehetett.
Nekem 3 "lyuk" van rányitás miatt a hátsó sárvédő íveken. 1 a sofőrajtón, de azt nekem is keresnem kell, szerencsére olyan apró a hiba. És a jobb hátsó ajtót javíttatnom kellett, mert a barom rányitotta az ajtót, aztán beleült a kocsiba és lefelé nyomott be egy krátert az ajtóívbe.
[link]
Hozzáteszem kb.2 centi híján nem lehetett maxra nyitni az ajtót, olyan messze álltam. Tehát ő maxra kib.szta az övét , mit számít, hogy a mellette állónak kárt okoz a kocsijában.[ Szerkesztve ]
-
-
1stVikman
senior tag
válasz Mauzes #41664 üzenetére
Én festékboltban kevertettem színkód alapján. ~1000 párszáz forint volt a kis tubus.
Olyan, mint egy körömlakk. Kavicsfelverődések javításához használom, aliexpressről rendeltem hozzá nullás ecsetet, hogy szebben lehessen vele dolgozni, mint a mellé adott vastag pamacsolóval.
Kézügyesség kérdése, de nekem nem sikerült még láthatatlanul felvinnem sehová a festéket.
Annyit tudsz vele elérni, hogy ha lekezeled a sérülést, akkor nem rozsdásodik a kasztni, és nem virít 10 méterről, hogy valami "nemember" kárt tett a kocsiban.
Ha ügyes vagy és polírral is megkínálod, akkor észrevétlenre lehet javítani, de anélkül is el tudsz annyit érni, hogy csak mellette állva lehessen látni a hibát. -
RP1980
tag
válasz Mauzes #41733 üzenetére
Ezt neked kell mérlegelned. Minden gyurmázásnál keletkeznek kisebb nagyobb (ez azért ritkábban) karcok. Sok dolgot le lehet szedni a megfelelő vegyszerekkel is. (reprozsda, gyanta, kátrány stb.) Ezek alkalmazása után simítsd végig a lakkot. Ha simának találod és nem is látsz rajta semmit akkor nem gyurmáznám. AMMO-s Lary ezt a simogatást egy zacskóval a kezén mutatta be. Úgy még jobban érzékelhető.
-
RP1980
tag
válasz Mauzes #41749 üzenetére
Az az igazság, hogy egy átlag ember nem venné észre, hogy karcos lett a kocsija a gyurmától, mert valószínűleg már előtte is az volt. Az olyanok meg különben sem szoktak gyurmázni. Magam is azt vallom, hogy gyurma inkább polír előtt, vagy ha nagyon dörzsis a lakk, és már amúgy is mosókarcos, így nem zavar pár extra swirl mert elveszik a rengetegben. 😀