Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bim

    veterán

    válasz oalex #30597 üzenetére

    helyén fogsz egy vízmértéket és feljelölöd. Majd egy kis körfűrészt beállítasz adott mélységbe és beirdalod 5mm-ként és kiütöd. Vésővel tisztázod.

    Gyengítésnek azt nevezzük amikor a fa keresztmetszetének 1/3-nál többet veszel ki. Mivel a fa átmérőjét az adott felhasználási területhez képest túl kell biztosítani annyira a tervezésnél hogy egy rovás alkalmazásával még bőven nagyobb legyen a teherbírása a megrótt anyagnak mint amire szükség van.
    Beeresztés ferde kapcsolatú"rovás" Más kritériumoknak kell ilyenkor megfelelnie a fakötésnek. Rovások elcsúszás/elmozdulás ellen, beeresztés nyomó és csavaró erőnek is ellen kell állnia két faanyag között. Lásd egy kettős ferde beeresztés a szarufa végén egy gerendába. Adott helyen pl. egy oszlopban nem, venném ki az 1/3-át mert az már gyengítés.Tehát rovod és nem lapolod vagy beereszted.
    Asztalos ne csináljon tetőt és fordítva se legyen. Azért mert ismeritek a fakötéseket nem azt jelenti hogy tudjátok milyen keresztmetszetek biztonságosak és milyen kötést kell adott csomópontokon alkalmazni.
    Süllyesztett fejű csavar?! Lambériát rögzíteni ...

    Mindenki próbáljon meg abból kiindulni hogy tudna az adott helyen a legerősebb hagyományos fakötést alkalmazni és azt biztosítsa meg egy csavarral ami minden esetben a fentebb linkelt legyen, vagy átmenő. Csak az a fakapcsolat jó ami kibír egy autót is. a többi GYENGE!

    Ne himi humi ácsoktól kérjetek tanácsot hanem olyanról aki készített már ilyet!

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák